Spring til hovedindholdet
Emne: Gamle AGF trøjer (Læst 553 gange) forrige emne - næste emne

Gamle AGF trøjer

Jeg forsøger at sammensætte et komplet billedgalleri af historiske AGF trøjer - og jeg er efterhånden nået et godt stykke:

Gamle AGF trøjer (fodboldtrøjen.dk)

Jeg vil derfor dele de gamle minder (som trøjerne forhåbentligt frembringer) men også bede om jeres hjælp:

* Har I billeder af AGF trøjer som jeg mangler, så vil jeg meget gerne høre fra jer
* Finder I nogle oplysninger som I ikke mener er korrekte, så giv mig endelig et "heads up"

Jeg håber I vil synes det er fedt med alle de historiske trøjer :)

--
Claus - Fodboldtrøjen.dk

Jeg håber det er okay jeg deler min egen side på denne måde, men ellers må admins endelig sige til

Sv: Gamle AGF trøjer

Svar #1
Jeg forsøger at sammensætte et komplet billedgalleri af historiske AGF trøjer - og jeg er efterhånden nået et godt stykke:

Jeg vil derfor dele de gamle minder (som trøjerne forhåbentligt frembringer) men også bede om jeres hjælp:

* Har I billeder af AGF trøjer som jeg mangler, så vil jeg meget gerne høre fra jer
* Finder I nogle oplysninger som I ikke mener er korrekte, så giv mig endelig et "heads up"

Jeg håber I vil synes det er fedt med alle de historiske trøjer :)

--
Claus - Fodboldtrøjen.dk

Jeg håber det er okay jeg deler min egen side på denne måde, men ellers må admins endelig sige til

Du mangler den sorte knæk cancer-specialtrøje: AGF i særlig trøje til fordel for Knæk Cancer - AGF Fodbold

Svar #3
Det er meget sjovt at se alle trøjerne ved siden af hinanden. Der kommer mange specialudgaver ud nu hvis de skal med. Mesterskabstrøjen fra '86 burde også næsten repræsenteres hvis den kan findes. Den må have mindet om den fra 84, det var i hvert fald samme sponsor.

To ting man kan bemærke er at de grimmeste trøjer, der skulle have to firmalogoer der ikke passede sammen foran, er i perioden hvor det gik dårligst. Vi har stadig to logoer godt nok, men der forekommer at være lidt mere øje for hvordan de kan sidde på trøjen. Og så forklarer det måske et eller andet om resultaterne at vi var så smalle i overkroppen der i 2010-12 :)

Svar #4
Mange tak for jeres input - super fedt.

Jeg prøver at få lagt de to trøjer på i løbet af et par dage.

Svar #5
Mesterskabstrøjen fra '86 burde også næsten repræsenteres hvis den kan findes. Den må have mindet om den fra 84, det var i hvert fald samme sponsor.

Rigtig godt input - tak. Jeg har fundet et billede af den (https://jyllands-posten.dk/premium/indblik/Sport/article6240219.ece/) som jeg får lavet en illustration ud fra og lagt op på siden.

To ting man kan bemærke er at de grimmeste trøjer, der skulle have to firmalogoer der ikke passede sammen foran, er i perioden hvor det gik dårligst. Vi har stadig to logoer godt nok, men der forekommer at være lidt mere øje for hvordan de kan sidde på trøjen.

Helt enig I at sammenhængen i logoerne er noget bedre i dag sammenlignet med alle trøjer fra perioden 1998 til 2015 :)

Svar #6
Jeg ved ikke, om det er den endelige forudsætning, at der faktisk er spillet kampe i trøjen, men AGFs Zanzibar-akademi, som var en aprilsnar, endte alligevel så efterspurgt, at den blev lavet og solgt til fans i et begrænset oplag, og den hænger også hjemme i mit klædeskab ved siden af mine andre trøjer 🙂 (-med (Stephan) Petersen på ryggen som ved præsentationen af trøjen)

http://4.bp.blogspot.com/-BO6mNxr_hgA/T-5b0qPCBwI/AAAAAAAABu4/s11gpXEIPD8/s1600/zanzibar+joke.jpg

AGF starter et fodboldakademi på Zanzibar | stiften.dk

Svar #7
Fedt at se de gamle trøjer.
Min yndlings trøje er der dog ikke. Dét er den fra anti racisme kampagnen i 07. Jeg har prøvet at finde et billede af den uden held.
Jeg har den hængende på væggen, men evner ikke at sende et billede af den. Kontakt mig pr pb, hvis det har interesse.

Svar #9
Ja nemlig.
Tak mondrup.

Svar #10
Du har haft mere end almindeligt svært ved at finde den, fordi 2007 længe var et fodboldår, som ikke rigtig var dokumentationen eller pladsen værd i de store annaler 🙃

Svar #11
Super gode input - mange tak for det.

Jeg får opdateret siden med de trøjer :)

Svar #12
Jeg var lige inde og kikke på din samling, du mangler trøjen med Jægermaister og Men kaffe på brystet, jeg er bestemt ikke sikker på årgangen men den er fra dengang hvor Stiften stregede reklame logoet over med en touch når der var billeder i avisen.
Eddit: 1972 & 1973.Fodboldhistorik
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #13
Jeg var lige inde og kikke på din samling, du mangler trøjen med Jægermaister og Men kaffe på brystet, jeg er bestemt ikke sikker på årgangen men den er fra dengang hvor Stiften stregede reklame logoet over med en touch når der var billeder i avisen.
Eddit: 1972 & 1973.Fodboldhistorik

Helt specifikt skal man helt ind på siden http://www.fodboldhistorik.dk/Fodbold-historik/nu/nu-marks/Agf_65/Agf.htm for at finde billederne fra AGF-spillerne, fra 1965 frem til 77, ser det ud til.

Svar #14
Mange tak for kommentarer og henvisninger. Jeg får opdateret siden med de gode input.

Svar #15
Fandt lige dette i mit “ NU “- album fra vel 73-74, sådan ca....hmm hvordan vedhæfter man et foto!?

Simple Audio Video Embedder