Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue sommer 2020 (Læst 61465 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue sommer 2020

Svar #1750
Den tyske artikel om Dortmunds angivelige interesse i Bundu citerer jo kun Stiften. De interessante udenlandske medier er dem, der sætter deres lokale kilder på historierne og på den måde bringer dem et skridt ud over den danske rygtebørs. Vi så det for eksempel i forgårs, da Het Laatste Nieuws skrev det som en kendsgerning, at Bundu fredag fik en rundvisning i Anderlecht. Alt andet er recirkulering af informationer, rygter og iagttagelser fra lufthavne, der allerede har været fremme.

Svar #1751
Den tyske artikel om Dortmunds angivelige interesse i Bundu citerer jo kun Stiften. De interessante udenlandske medier er dem, der sætter deres lokale kilder på historierne og på den måde bringer dem et skridt ud over den danske rygtebørs. Vi så det for eksempel i forgårs, da Het Laatste Nieuws skrev det som en kendsgerning, at Bundu fredag fik en rundvisning i Anderlecht. Alt andet er recirkulering af informationer, rygter og iagttagelser fra lufthavne, der allerede har været fremme.
Jeg havde overset at de brugte Stiften som kilde. Men uanset hvad, er det fint nok at transferrygterne bliver spredt rundt omkring.

Svar #1752
Enig Povlsen har nok højst kunne sige synes I skal tage et kig og en vurdering her - han er fremrangende men bedøm selv.

Hvis jeg har sportchef i Dortmund ville jeg i hvert fald have andre øjne på ham.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #1753
Hvad stod er ellers i stiften Martin eller en anden?

10 mio så er Baccus ikke aktuel - så tænker jeg han finder noget gratis eller billigt istedet. Iøvrigt pudsigt Baccus er født i sydafrika og ellers fra Australien - to af PCs steder han scouter mest.

Keanu Baccus - Player profile 19/20 | Transfermarkt
Det var ikke en betalingsartikel i morges - du må noget tidligere op:-)

Der var ikke det store nye - det var blot en opridsning af det vi har drøftet herinde. Konklusionen var: AGF risikerer flere udskiftninger end forventet pga succesen og mulighederne for at sælge spillere.

Eneste nye var prisen på Baccus - det lød i min verden højt men hvis han er bedre end Amini, så må PC op med pungen.

Overordnet skal vi jo huske det er positivt, at spillerne er dygtige nok til at komme på større opgaver og de kan sælges. Syntes godt jeg kan huske tider, hvor der var meget få salgsbare spillere i truppen.
"Nogen drømmer om at spille for de største klubber - jeg har bare drømt om at spille for AGF" citat Frederik Ihler

Svar #1754
Sqenf Foot
@SqenfFoot
NEWS
Belgisk flag
: Anderlecht are on the verge of signing with Mustapha Bundu (23) from Aarhus for €3,25M fee.

Højrepegende pegefinger med håndryggen vendende udad
Right winger had 10 goals + 12 assists in 30 matches at Danish League. #RSCA #AGF
Oversæt Tweet

I må ikke hænge mig op på troværdigheden.

Små 24 mill. er vel ok, såfremt der er hold i rygtet.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #1755
Faktisk er det 24.2 millioner, hvis valutaomregneren.dk er til at stole på :)
Det er bestemt godkendt for en spiller, der ikke har spillet næsten hele foråret, og i hvert fald ikke spillet godt, på bagkanten af en coronakrise...
Havde den skod-virus ikke været her og havde Bundu fortsat hvor han slap i efteråret, så havde det ikke været tæt på nok, men så kan det jo også være, at det var hylden over Anderlecht, der bød på ham ;-)
Som tingene er, og det er de jo, så er 24 millioner altså et rigtig fint salg.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #1756
Eneste nye var prisen på Baccus - det lød i min verden højt men hvis han er bedre end Amini, så må PC op med pungen.

Hvis de priser PC efter sigende ikke var villig til at betale tidligere er korrekte, kan jeg ikke forestille mig han er villig til pludselig at fordoble det. Det vil være et ekstremt køb, vel i virkeligheden også over evne og i hvert fald noget der forudsætter en helt speciel stor mulighed og hvis Baccus var det, havde han vel også været et væsentligt mindre beløb værd i sidste vindue.

Det lyder i hvert fald meget som om det nok ender der omkring. Jeg synes bestemt også det gør en forskel om det er 20 eller 24 mio uanset om man tidligere har håbet på mere.

Svar #1757
Det virker ikke som verdens mest troværdige kilde, men det ville ingenlunde være overraskende, hvis Bundu blev præsenteret i Bruxelles i morgen.

Svar #1758
Det virker ikke som verdens mest troværdige kilde, men det ville ingenlunde være overraskende, hvis Bundu blev præsenteret i Bruxelles i morgen.

Jeg sidder stadig med et lille, meget naivt, håb om at Bundu fortsætter i AGF. Naturligvis klart helst med en ny kontrakt, men evt også bare for at køre tiden ud. AGF kan ikke erstatte den kvalitet han bringer, så sportsligt er det et tab at sælge.

På den anden side er AGF lavt i hierarkiet, så salg er oplagt. Og når det skal være, så gerne hurtig afklaring, så man kan komme videre i teksten. Og det luner faktisk også, at der er tale om en rigtig klub i en offentlig liga, i stedet for et money-grab et eller andet obskurt sted.

Svar #1759
24 mil plus en god videresalgsklausul kan accepteres. Så skal han bare brænde igennem og sende flere penge til agf om et par år.

Svar #1760
Nogen der ved, om der betales skat af en overgangssum? Og i givet fald hvor meget?

Svar #1761
Nogen der ved, om der betales skat af en overgangssum? Og i givet fald hvor meget?

Det bliver vel en del af selskabets årlige resultat som der betales skat af, hvis der er overskud.

Svar #1763
I forhold til de priser der jongleres med p.t., synes jeg det lyder helt vildt at tro, at PC vil betale 10 mio. for Baccus for samtidig sælge Højer for 10-12 mio. Det holder slet ikke og ville være en rigtig dårlig handel.

Svar #1764
Det kan virkelig ikke være ofte der sælges en spiller i den prisklasse fra den Australske liga. Det forekommer mig helt urealistisk.

Edit: ifølge transfermarkt er lige omkring 10 mio kr rekord i Australien og vi skal 4 år tilbage i tiden.

Svar #1765
Ja, det lyder helt hen i skoven. Men hvem står inde for det tal og hvor længe har bacchus iøvrigt tilbage af sin kontrakt?

Svar #1766
Ja, det lyder helt hen i skoven. Men hvem står inde for det tal og hvor længe har bacchus iøvrigt tilbage af sin kontrakt?
Det var Dennis Bjerre der var skribent. Artiklen er (desværre) låst nu. Jeg syntes 10 mio lød af meget, især fordi jeg troede de forhandlede om ca 4 mio tidligere.
"Nogen drømmer om at spille for de største klubber - jeg har bare drømt om at spille for AGF" citat Frederik Ihler

Svar #1767
Det var Dennis Bjerre der var skribent. Artiklen er (desværre) låst nu. Jeg syntes 10 mio lød af meget, især fordi jeg troede de forhandlede om ca 4 mio tidligere.
Keanu Baccus’ kontrakt med Western Sidney Wanderers Løber til udgangen af 2021, PCs bud sidst skulle angiveligt have været i omegnen af kr. 1.600.000,- dengang afviste klubben og kom med et modbud på omkring kr. 4.500.000,-. Jf disse artikler:

https://www.smh.com.au/sport/soccer/no-bad-blood-from-baccus-over-blocked-move-from-wanderers-to-denmark-20200206-p53yft.html

https://www.smh.com.au/sport/soccer/wanderers-dig-heels-in-over-baccus-rejecting-transfer-to-danish-club-20200116-p53s5h.html

Svar #1768
Keanu Baccus’ kontrakt med Western Sidney Wanderers Løber til udgangen af 2021, PCs bud sidst skulle angiveligt have været i omegnen af kr. 1.600.000,- dengang afviste klubben og kom med et modbud på omkring kr. 4.500.000,-. Jf disse artikler:
Hvis de tal passer betyder 10 mio enten at de har fået et stort tilbud et andet sted fra eller at han ikke er til salg, men det vil nu være mærkeligt. De ved i hvert fald at vi ikke kan være med på den slags priser og jeg tror også det må være et virkelig stort salg fra den australske liga.

Et gæt på en forklaring kunne være at de vil have omkring 2,2 mio DKK, men Dennis Bjerre eller hans kilde har så opfattet det som 2,2 mio AUD.

Svar #1769
Som jeg har opfattet det, vil Baccus ikke være en egentlig forstærkning, men mere en backup for NP og en konkurrent til Hvidt og Duncan. Nice to have - især fordi han kan udvikle sig, men ikke en spiller som det giver mening at kaste mange mio efter.

Som sagt har vi allerede Hvidt og Duncan +Erlykke som udviklingsspillere på den centrale midtbane, så det vil også give mening at hente en med mere erfaring til at afløse Amini. 

Svar #1770
Sqenf Foot
@SqenfFoot
NEWS
Belgisk flag
: Anderlecht are on the verge of signing with Mustapha Bundu (23) from Aarhus for €3,25M fee.

Højrepegende pegefinger med håndryggen vendende udad
Right winger had 10 goals + 12 assists in 30 matches at Danish League. #RSCA #AGF
Oversæt Tweet

I må ikke hænge mig op på troværdigheden.

Interessant svar på dette rygte fra Klaus Egelund i nat:
Klaus Egelund
@klausegelund
Svarer
@FreddyKirszner
Sjovt så skråsikre flere fansider er. De ved tydeligvis ikke hvad der foregår.
11.26 PM · 2. aug. 2020·Twitter for iPhone
Det kunne godt tyde på at der sker noget helt andet?!?

Svar #1771
Den belgiske avis L’Avenir skriver her til morgen, at både Bundu og venstrekanten Percy Tau kommer til Anderlecht, og at begge skifter ventes at falde på plads “i denne uge”.

Anderlecht: Tau et Bundu arrivent

Le Soir skrev det samme allerede i nat:

Mercato: Tau et Bundu arrivent à Anderlecht pour pallier les problèmes...

Mere her: Anderlechts aftale med AGF og Bundu faldt ifølge Voetbal Nieuws ikke på plads i løbet af weekenden, men Anderlecht-ledelsen tror på, at der kommer en handel. "Hans nuværende klub kræver angiveligt omkring 3 millioner Euro, så der skal stadig forhandles", skriver de også. Anderlecht går desuden kun efter en lejeaftale med Percy Tau.

'Anderlecht wil deze week nog drie aanwinsten presenteren'

Svar #1772
Den belgiske avis L’Avenir skriver her til morgen, at både Bundu og venstrekanten Percy Tau kommer til Anderlecht, og at begge skifter ventes at falde på plads “i denne uge”.

Anderlecht: Tau et Bundu arrivent

Le Soir skrev det samme allerede i nat:

Mercato: Tau et Bundu arrivent à Anderlecht pour pallier les problèmes...

Mere her, hvis nogen forstår flamsk eller har tid til at smide den en tur i Google Translate:

'Anderlecht wil deze week nog drie aanwinsten presenteren'

Percy Tau skal købes fri i Brighton, hvor han har kontrakt i to år endnu. Brighton købte ham for to år siden for 3,2 millioner Euro, og Transfermarkt angiver hans markedsværdi til 4 millioner.

Det er relevant for os af den grund, at belgiske medier tidligere har fortalt, at Anderlecht har 5 millioner Euro at handle for denne sommer. Hvis det er korrekt, skal de have held med at presse både os og Brighton, hvis de vil have både Bundu og Tau.

Den med " de har 5 mio euro at handle for " skal nok tages med et gran salt.....

Svar #1773
Det kan jo være at Anderlecht også er ved at lave et salg af en profil. Men det kan da ikke helt afvises, at vi har interesse i en spiller som Boubacarr Sanneh. De bruger ham ikke, og Tingager sælges måske. En spiller som Dauda har vi tidligere snakket om, så måske vi kan få en "tjeneste" der i form af billige transfers eller lejeaftaler.

Svar #1774
Hidden
Ja måske. Voetbal Nieuws skriver desuden, at Anderlecht kun går efter en lejeaftale med Percy Tau. Det vil i så fald også frigøre penge i deres transferbudget. Flere belgiske medier fortæller, at Anderlecht regner med at kunne præsentere venstre backen Bogdan Mykhaylichenko før Bundu og Tau. Ifølge Voetbal Nieuws forlanger vi 3 millioner Euro for Bundu, "så der skal stadig forhandles".

Svar #1775
Jeg håber sgu ikke vi lader os forhandle en pris under 3 mio euro. Selvom vi kun har en begrænset viden om den reele efterspørgsel på Bundu, så vil jeg mene at 3 mio er absolut mindstepris, men så skal der også være nogle ordentlige klausuler. Den belgiske liga er et godt springbræt, så jeg kan ikke forestille mig andet end, at PC vil forsøge at få en potentielt set god klausul ind. FCN fik jo vanvittigt mange penge ud af Lobotkas videresalg.

Svar #1776
Personligt tror jeg ikke, at Bundu er god nok til at slå igennem i Anderlecht. Hans teknik er simpelthen for svingende, og hans bundniveau for lavt.

Så jeg så hellere, vi fik penge i hånden end klausuler.

Svar #1777
Personligt tror jeg ikke, at Bundu er god nok til at slå igennem i Anderlecht. Hans teknik er simpelthen for svingende, og hans bundniveau for lavt.

Hvis Bundu holder sig skadesfri er jeg klar til at tage et væddemål om, at han er i en større liga end den belgiske om 5 år. Vi kan fx vædde "helt vildt meget ære". Men han skal ikke være ude med skader hele tiden. Det er vel især lårskaderne, de skal have styr på.

Svar #1778
Det kan jo være at Anderlecht også er ved at lave et salg af en profil. Men det kan da ikke helt afvises, at vi har interesse i en spiller som Boubacarr Sanneh. De bruger ham ikke, og Tingager sælges måske. En spiller som Dauda har vi tidligere snakket om, så måske vi kan få en "tjeneste" der i form af billige transfers eller lejeaftaler.

Sanneh er helt sikkert interessant, men prisen kan måske blive for høj for os i en byttehandel. Jeg ved heller ikke, om det er hvad Sanneh drømmer om.

Svar #1779
Søren Sorgenfri
@SSorgenfri
·
2 min
Kilde siger der mangler et par detaljer men Anderlecht forventer gennembrud og afklaring i dag vedrørende Bundu køb. #sldk #transferdk

Svar #1780

Klaus Egelund
@klausegelund
Svarer
@FreddyKirszner

Hvis Klaus Egelund ved noget konkret, som  andre medier og fansider ikke gør, og Bundu eksempelvis er ved at blive købt af Club Brugge eller en anden bejler, så går jeg da stærkt ud fra at EB ville skrive om det.
Så sådan en kommentar synes jeg er lidt hul.

Svar #1781

Klaus Egelund
@klausegelund
Svarer
@FreddyKirszner

Hvis Klaus Egelund ved noget konkret, som  andre medier og fansider ikke gør, og Bundu eksempelvis er ved at blive købt af Club Brugge eller en anden bejler, så går jeg da stærkt ud fra at EB ville skrive om det.

Det kunne være at han mener, at Anderlecht er den eneste klub der er interesseret, så derfor kan AGF ikke presse noget som helst på prisen.

OK, nu så jeg lige tweeted og det var som svar på den belgiske fanside der skrev i går at det var meget tæt på. Som om Klaus mener der er andre klubber i spil. Det lyder dog ikke rigtig som tilfældet. Men det kunne da være fedt hvis Brugge lige stjæler Bundu for en million euro ekstra :)

Svar #1782

Klaus Egelund
@klausegelund
Svarer
@FreddyKirszner

Det kunne være at han mener, at Anderlecht er den eneste klub der er interesseret, så derfor kan AGF ikke presse noget som helst på prisen.

OK, nu så jeg lige tweeted og det var som svar på den belgiske fanside der skrev i går at det var meget tæt på. Som om Klaus mener der er andre klubber i spil. Det lyder dog ikke rigtig som tilfældet. Men det kunne da være fedt hvis Brugge lige stjæler Bundu for en million euro ekstra :)

Det må de yderste gerne, men hvis der var forhandlinger den vej tror jeg dog Egelund havde skrevet om det :)

Mykhaylichenko er i øvrigt præsentere i Anderlecht for to timer siden.
Det var ham som det belgiske medie skrev at de forventede vil blive offentliggjort snart og at Bundu derefter ville være den næste.

Svar #1783
Sanneh ville være fantastisk at få hjem hvis en af de andre 3 forsvarere er på vej mod et stort salg - men også svært ved at se de vil sælge ham for små penge når de gav 60-70 mio, og han vil helt sikkert ikke af med sin topløn for en retur til dansk fodbold, men hans landstræner har dog anbefalet det til ham.

En fed løsning kunne være om Anderlecht og AGF samarbejdede om kickstarte ham og lavede en god fordelingsnøgle på transferen. Men tror ikke meget på det. Men kunne de sgu godt nu de får Bundu til spot pris - burde jo koste 40-75 mio når man ser på hvad fck, fcm og fcn sælger til.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #1784
Søren Sorgenfri
@SSorgenfri
·
1 t
Anderlecht og Bundu er nu så langt at han skal tage snakken med familien. Så det personlige er på plads. Nu skal klubberne blive enige om prisen - det bliver et spørgsmål om og med knaster ..#sldk

Svar #1785

Hvis Bundu holder sig skadesfri er jeg klar til at tage et væddemål om, at han er i en større liga end den belgiske om 5 år. Vi kan fx vædde "helt vildt meget ære". Men han skal ikke være ude med skader hele tiden. Det er vel især lårskaderne, de skal have styr på.

Den tager jeg også gerne en bid af. Bundu har ikke problemer med svingende niveau, han kan agere defensivt og taktisk, og så har han bare højt, og stigende niveau. Jeg tager hellere 'fugle på taget', end lidt ekstra fuglefrø i hånden her og nu.

Svar #1786
Stiften har endnu en artikel i dagens avis, hvor de skriver om de udfordringer klubben står overfor Fem ting, David Nielsen kan bruge ferien på at gruble over: Blandt andet...

Da det influerer på transfervinduet, er linket herover.

Punkterne er:
1) Er ungdommen dygtige nok til at de kan bruges
2) EL og tidlig opstart efter kort pause
3) Hvad skal vi med backs - bliver Højer solgt og er Munksgaard blevet vraget.
4) Er Eskelinen god nok
5) Ny assistenttræner og muligheder?

Ps: Læst i den fysiske avis og derfor gengivet efter hukommelsen.

Svar #1787
Stiften har endnu en artikel i dagens avis, hvor de skriver om de udfordringer klubben står overfor Fem ting, David Nielsen kan bruge ferien på at gruble over: Blandt andet...

Da det influerer på transfervinduet, er linket herover.

Punkterne er:
1) Er ungdommen dygtige nok til at de kan bruges
2) EL og tidlig opstart efter kort pause
3) Hvad skal vi med backs - bliver Højer solgt og er Munksgaard blevet vraget.
4) Er Eskelinen god nok
5) Ny assistenttræner og muligheder?

Ps: Læst i den fysiske avis og derfor gengivet efter hukommelsen.

Så nøjagtig det samme som vi kloger os på her på siden ;)

Svar #1788
1) Ja det har de allerede vist
2) Ja det er ens for alle - og vi har pt 2 til hver plads
3) Ja kræver ikke den store lommeregner at se at Munks kun har fået 2 startplads sidste måned og startet ude vist 7 gange, men Diks er måske også ligaens bedste højreback pt, måske kun top 3. Men i hvert fald outstanding. Munks er stadig i topklasse og et tophold værdigt.
4) ja elles havde vi ikke ligget og kæmpet med FCK om sølvet, og havde så fine stats som han jo har. Iøvrigt så har rutinerede Rinne, Kalle, Marvin Sæbe og Ousted alle lavet større drops her i foråret fx. Enhver kan se han ikke er en spællemand som Jova, men han slog ham af igen. En rolig målmand og vel pt den ca. 4-5 bedste keeper men også yngre end rinne, kalle, jesper h. Og sammenligne ham med Grabara vil svare til at sammenligne Kaastrup med Bundu i næste sæson eller Tegnstedt med PM ... om de er gode nok.
5) den bliver spændende....

Svar #1789
Hvad nu hvis man hentede Maxø i BIF, når/hvis Tingager røg videre? Blot for signalværdien.

Jeg er overbevist om, at der er en stor plan, såfremt både Højer, Tingager, Bundu skifter arbejdsplads i samme vindue. Så på den konto er jeg helt tryg.
Alle i og omkring klubben, har lært, at pladserne skal være fyldt ud. Halve sæsoner uden angribere f.eks.

Jeg har ingen (yderligere) navne at smide i puljen.
Hverken rygter/ eller kendskab til interessante spillere til at overtage.
Hvad med ham fra FCN? Mikkel? til at dække ind for Amini? Er den helt lukket?

*Redigeret efter ungerne er blevet parkeret*

Svar #1790
Tingager om transferløfte: Er glad i AGF

Svar #1792
Twitter

(Lidt nyt trods ferie her)
Anderlecht presser AGF ved at have ny mand klar i kulissen hvis AGF ikke giver sig på prisen. (De vil ned på 20!)

AGF's mega-transfer: Afgørende timer – Ekstra Bladet
"At skabe chancer mod AGF er som at forsøge at tilrage sig klamydia i et kloster!!!"

Svar #1793
Tingagers agent: “I og med at det ikke skorter på interesse for ham, er der nok en grund til, at han stadig er i klubben.”

Den grund kan vi så begynde at gætte på.

1) Tingager er åben for et skifte, men ingen af tilbuddene har været tilpas interessante. Sandsynlighed: Ringe

2) Tingager synes, at han har gode kort på hånden: Han kan vente på det rigtige eller vente på et udspil fra PC og ellers bare lade kontrakten løbe ud. Sandsynlighed: Pæn

3) Tingager ved allerede, at han forlænger, jvf. også hvad han siger om at have det rigtig godt i AGF, og at de venter barn til jul (tillykke!) og siger derfor ingenting. Sandsynlighed: Middel

- eller...?

Svar #1794
Tingagers agent: “I og med at det ikke skorter på interesse for ham, er der nok en grund til, at han stadig er i klubben.”

1) Tingager er åben for et skifte, men ingen af tilbuddene har været tilpas interessante. Sandsynlighed: Ringe

2) Tingager synes, at han har gode kort på hånden: Han kan vente på det rigtige eller vente på et udspil fra PC og ellers bare lade kontrakten løbe ud. Sandsynlighed: Pæn

3) Tingager ved allerede, at han forlænger, jvf. også hvad han siger om at have det rigtig godt i AGF, og at de venter barn til jul (tillykke!) og siger derfor ingenting. Sandsynlighed: Middel

- eller...?

Det lyder mest som nr. 2: Han er i en god position og holder alle muligheder åbne 😉.

Det er mere spændende, om Bundu har andre seriøse bejlere end Anderlecht, som ikke har så mange penge på bogen.

Svar #1795
Twitter

Anderlecht presser AGF ved at have ny mand klar i kulissen hvis AGF ikke giver sig på prisen. (De vil ned på 20!)

Mon ikke Bundu prøver at presse PC til et skifte, jeg håber dog også at han presser Anderlecht lidt. PC bør holde stand, det er Anderlecht der er mest pressede, PC har et langt transfervindue foran sig og en masse markeder der åbner nu.

Svar #1796

- eller...?
Nr. 2 virker da sandsynlig, men hænger ikke rigtig sammen med at Tingager skulle have en aftale om at måtte smutte nu. Men som nævnt kan det jo være at han ikke længere har så travlt med at komme videre.

Svar #1797
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/agent-skorter-ikke-paa-interesse-for-tingager

Der er tilsyneladende masser af interesse for Tingager, men fokus er stadig på AGF.
Jeg var ikke klar over Brøndby havde været meldt som interesserede. Giver det mening?

Udover det siger Tingager vel det han skal og sæt nu han er faldet så godt til, at de prioriterer faste rammer til familien. Det kan man jo håbe resulterer i en forlængelse 🙏

Svar #1798
AGF er altså også pressede i forhandlingerne med Anderlecht.

Bundu har allerede takket nej til Lorient og selvom der naturligvis kommer flere bud senere i transfervinduet, er det langt fra givet, at vi lander på lignende transfersum. Havde AGF flere transfervinduer at løbe på, havde det været meget bedre, men selv et salg på 20 mio. kr. er kæmpestort i AGF-optik.  Det er meget vigtigt for AGF, at det lykkes og jeg vil kalde det en markant fiasko, hvis ikke vi får solgt Bundu i dette vindue.

Anderlecht er selvfølgeligt også presset, men der er begrænsninger på, hvad kold PC kan tillade sig at være under disse omstændigheder.  Det ville dog stadig undre mig om ikke, at man kan finde et kompromis. Så store forskelle er der trods alt ikke.

Svar #1799
Twitter

Hmmm.... hvor mente Egelund så fans’ene tog fejl? Skriver han ikke bare det som vi har diskuteret herinde - prisen er ikke aftalt men forhandles stadig.

Eller skyder han bare mod dem der (urealistisk) stadig taler om minimum 30 mio?

Ps: det er sku også skidt, hvis vi skal “tabe” 6 mio fordi Lorient ikke var interessant men det er nok ikke første gang PC er i den situation.

Simple Audio Video Embedder