Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue sommer 2020 (Læst 14913 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue sommer 2020

Svar #252
https://twitter.com/TroelsBagerT/status/1261404798382829569?s=20

Alle spillere med kontraktudløb 30. juni tilbydes en måneds forlængelse.

+

Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening er her fredag aften blevet enige om en aftale, som muliggør, at spillerne og klubberne får mulighed for at spille sæsonen færdig med de nuværende trupper.

+
Der vil være enkelte særlige tilfælde, som vil blive håndteret enkeltvis i klubberne i samarbejde med Spillerforeningen og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening. Alt vedrørende disse særlige tilfælde er interne personaleforhold, som der ikke kommenteres på fra hverken Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening eller Spillerforeningen.

Svar #253
hvis vi vil have Diks er dynamikken mellem os og Fiorentina og Diks selv sikkert også blevet lidt anderledes. Om ikke andet burde der vel kunne barberes noget af den aftalte frikøbssum.
Jeg husker ikke Diks' kontraktlængde med Fiorentina, men jeg tænker at en stor hurdle må blive lønnen. Han kan vælge at tage tilbage til bænken i Firenze og få en god hyre kontra at blive her og gå væsentlig ned i løn (og stadig sidde mest på bænken). Så jeg tænker at skiftet kun bliver til noget, hvis Fiorentina meget gerne vil af med ham (og smider en sæk penge efter Diks).

Eller PC kan lave en halvårlig lejeaftale med ham igen, altså indtil vinter. Og så tager Fiorentina og evt. interesserede klubber den derfra! nok kun et scenarie såfremt de ikke tror på han kan komme tilbage til den form, som han havde da han var bedst!

Svar #254
Apropos min tese om, at BIF muligvis ikke håndterer krisen bedre end AGF økonomisk, og kan komme til at få et svagt transfervindue:

https://www.bt.dk/superligaen/rystet-over-regnskab-er-broendby-paa-vej-mod-konkurs

»Ledelsen vil i den kommende periode nærmere vurdere behovet for yderligere at styrke det nuværende likviditetsberedskab med henblik på at sikre, at der under de vilkår, der følger af covid-19-situationen, er tilstrækkelig likviditet til at gennemføre Brøndby IF’s aktivitet og strategi.«

+
Ifølge Morten Langer er det ‘pæne ord’ for en dyster virkelighed.

»Det betyder reelt, at de skal se, om der er penge nok i kassen til, at Brøndby overlever. Altså om der er tilstrækkeligt med penge til, at man kan drive forretningen. Vi ved, at Brøndby i forvejen har dårlig likviditet, så det er bekymrende,« siger han

Personligt tror jeg dog han overfortolker. For det kan betyde mange ting. Bl.a. at man mangler penge for at fortsætte de aktiviteter man havde regnet med, og ikke at man er i risiko for at gå konkurs på nogen måde.

Men det er også mere ordvalgene som han heftigt kritiserer:
»Denne her første kvartalsmeddelelse er noget af det ringeste, jeg nogensinde har set omkring informationskvalitet. Det er urimeligt og virkelig ringe over for aktionærerne.«

Svar #255
Personligt tror jeg dog han overfortolker. For det kan betyde mange ting. Bl.a. at man mangler penge for at fortsætte de aktiviteter man havde regnet med, og ikke at man er i risiko for at gå konkurs på nogen måde.
Morten Langer er godt nok vant til at læse fodboldregnskaber, men det kan godt være at det der måske ville lyde meget faretruende i en anden sammenhæng skal tolkes lidt anderledes her. De skal ud og hente nogle penge, men det er i hvert fald en mulig tolkning at det ikke er for at overleve, men for at fortsætte overforbruget som hidtil planlagt. Jeg havde forventet Jan Bech skulle give dem de lån igen han for nylig fik betalt tilbage i form aktier indenfor et år efter emissionen, hvis der ikke kom en anden til udefra, så en fremskyndelse af det er ikke så overraskende. Men velvidende at deres økonomi som altid er til rotterne og med et mangelfuldt regnskab hvor de har behov for at nævne likviditetsproblemer kan man bestemt ikke afvise at problemerne er større end som så og at der skal hentes penge for at holde klubben ovenvande. Hvis Jan Bech ikke rigtig vil være med mere ser det især problematisk ud. De har gerne villet finde en anden (med)investor - eller måske været tvunget til snart at finde en - og det er ikke sikkert det er blevet nemmere de sidste par måneder...

Svar #256
Jan Bech har da for lang tid siden sagt at han bakker BIF op økonomisk minimum til september 2021, så de er ikke i problemer endnu. Jeg tror nu nok også der er tilstrækkelig med interesse til at de går konkurs. Bevares de skal nok fortsat skære til, som de har gjort denne sæson, men de vil formentlig stadig have et top-6 budget som minimum og formentlig også tættere på top-4.

Svar #257
Det er muligt Jan Bech ikke har de samme likvider idag, som for 6 mdr. siden, mange rigmænds formuer er bundet op på bogførte værdier og ikke cool cash.

Svar #258
Var Jan Bech ikke i shippingbranchen? Den har det da lidt svært. Og så var der vist noget med noget minedrift? Uanset tror jeg dog også at han står klar med flere penge, men det virker som om han ikke ville bære hele byrden så meget længere og måske er kassen ikke helt så åben som før. At han har lovet at holde hånden under klubben et bestemt tidsrum - der vist blev forlænget et år fra 2020 - er i første omgang ikke det bedste tegn og kan både være et løfte han ikke længere kan holde eller et løfte han gav for at skabe mere ro mens man leder efter andre investorer uden at være en reel garanti. Nu har klubben meldt ud den mangler likvider, så kan det nok tænkes der kommer et nyt lån hos Jan Bech snart. Der skal vel også være lidt at overforbruge for i det her vindue :)

Svar #259
Det bliver rene gætterier med vurdere alle superligaens mæcener. Jan Bech solgte sit fra og vi aner ikke hvad han har sat pengene i nu, og samme med alle de andre mere eller mindre.

Der er både vindere og tabere på aktiemarkedet i disse tider. Personligt er jeg i fint plus for 2020, bl.a. fordi jeg købte op i slut marts, og jeg overvejede at sælge alt midt i februar ikke kun pga truende coruna, men fordi de stod i all time high. Havde jeg gjort det og købt op igen for alt i marts, havde jeg stået med ca. 65% plus nu for i år. Det er jo næsten 10 års normalt afkast på aktiemarkedet. Det gjorde jeg så ikke. Men ved nogen gjorde, og det kan Jan Bech og andre også have gjort.

Vores nærmeste konkurrenter:
Thorborg har nok tabt på dele af OBs manges ben, men måske tjent på aktierne og andet?
Bif aner vi intet om (vi ved dog der er solgt vildt mange støtte trøjer)
FCM - ved vi ikke har tjent så meget, har ganske enkelt ikke haft fodboldkampe at spille på med sit betting. Men mon ikke han også har spredt sin mia+  på andre ting udenfor betting og fodbold. Andet ville være tosset. Og dum er han ikke.
FCK - har helt sikkert tabt vildt på sine ting - men har solid økonomi, og deres ejere kan godt have tjent på andet. Igen svært. Og ingen de ejere står og mangler til dagens ret.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #260
Det er ikke folk der mangler kapital som ejer fck, bif, fcn, ob - men aab og agf har nu også gode venner.
fck har også ham den i dobbelte forstand tunge dreng der fik gode mia ved salget af saxo bank i kredsen.

I øvrigt utroligt Benham kan blive ved med at fremstå som en der laver analyser og har en spilbørs, når nu alle med bare lidt viden ved, at det kun udgør få procent af hans butik, og hovedparten er tjent sidste 20 år på ren gambling på de giga platforme i asien ud fra data.

FCN har nok den rigeste ejer, når man ser på hvem der står bag som den egentlige ejer. At Vernon står for 50% betyder nok ikke så meget, mon ikke der bliver transferpricet ud i et skattely, hvor Finch reelt står bag med hovedparten.

De rigeste klubejere i Superligaen - hvem er rigmændene?

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #261
Rystet over regnskab: 'Er Brøndby på vej mod konkurs?' | BT Superligaen -...

Medie cirkuset kører igen, og ingen tvivl om de er ramt, men det er nu lettere at lave spare katalog i brøndby end i hobro fx - hvor der næppe kan skæres meget, det kan der i bif. Noget andet er at klubber som bif, fck, agf, ob, aab især nok altid vil have venner nok til at redde dem. fcm og fcn kan man være mere i tvivl om 5-10 år fx

Svar #262
Ser gerne en ordentlig pose penge i banken, men hvor vil det også være fedt at se Bundu i en hvid trøje et helt år mere. Hvem ved måske kan det ende med vilde medaljer næste sæson (igen) - og den sportslige værdi er også KÆMPE STOR ikke bare i 20-21, men også afledt for de kommende år (samt indtægter fra tv osv. i 20-21 som følge af sportslige succes), og alle de positive ringe i vandet.... næste sæson og kommende!

AGF-chef: Ordentligt bud - ellers bliver Bundu

Svar #263
Ser gerne en ordentlig pose penge i banken, men hvor vil det også være fedt at se Bundu i en hvid trøje et helt år mere. Hvem ved måske kan det ende med vilde medaljer næste sæson (igen) - og den sportslige værdi er også KÆMPE STOR ikke bare i 20-21, men også afledt for de kommende år (samt indtægter fra tv osv. i 20-21 som følge af sportslige succes), og alle de positive ringe i vandet.... næste sæson og kommende!

AGF-chef: Ordentligt bud - ellers bliver Bundu

Jeg er enig med dig i, at det på en måde er win-win for os. Bliver Bundu har vi et meget stærkt hold næste sæson. Smutter Bundu har vi finanserne til at forstærke holdet markant.
Men PC's udtalelelse giver jeg ikke ret meget for - jeg kan ikke forestille mig en situation, hvor en sportschef går ud og siger: "Vores suverænt største profil er billigt til salg, vi skal bare redde, hvad reddes kan". Han sætter jo heller ikke et tal på, hvad et "ordentligt bud" er. Man kunne fint forestille sig, at vi ikke får ret meget her og nu, men at der er en videresalgsklausul, der vasker sig.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #264
Hehe nej han kan næsten ikke sige andet. Skulle han sige andet måtte det være som JN: der er altid intersse omkring Bundu
Eller vi lægger op til et salg (som de plejer at sige i fcm og fcn), men nok svært at sige i corunatider.

Men jeg tror på at AGF er så godt rustet, at man ikke sælger billigt - og at man prioriterer det sportslige, hvis rette bud ikke kommer. Sportslig succes kan også give økonomisk succes på den lange bane.

The winner takes it all i fodbold (både titler, æren, hypen og tv pengene - og bliver husket i historiefortællingerne, også derfor alle satser lige til stregen og over.

Og hvor er det vildt, hvis vi kan se Bundu en sæson mere. Allerede overrasket over vi ser ham her i forårssæson. Som DN siger - Bundu er en spiller superligaen ikke har noget svar på - han er efter min mening den outstanding bedste i efteråret skarpt forfulgt af Lucas A, Damen, Vildsæk. Samt unge som Kudus og Damsgaard. Man kunne sådan set  også pege på vores egen Paddy i effektivitet i hele 2019.

Det vilde med Bundu og Lucas ift vildsæk, paddy og Damen er bare at de to også sætter spillet, laver assists og mål - mens de tre 9ere skubber den over stregen.

Så ved jeg godt Bundu ikke er 10er type som Lucas, men den måde at laver et kontraangreb eller dribler forbi sin back - det har superligaen som DN siger ingen svar på. Ingen er gode nok i ligaen til stå overfor ham.

Svar #265
det har superligaen som DN siger ingen svar på. Ingen er gode nok i ligaen til stå overfor ham.
Sandhed!
Bedst demonstreret ved, at selv FCK satte konsekvent to mand på ham, da de var på besøg i Århus i efteråret (eller var det så langt tilbage som sidste forår?).
Jeg husker tydeligt at jeg var lidt overrasket, men også ret tilfreds med, at vi nu er dér, hvor FCK åbenlyst er nødt til at træffe sine forholdsregler.
To FCK'ere var så også lidt mere end Bundu kunne overkomme, som jeg husker det, lykkedes de desværre med planen. Men det må jo være næste udviklingspunkt for både AGF og Bundu; en plan for, hvordan vi håndtere at modstanderen sætter to mand på ham.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #266
Ja eller vi får sat de andre i scene, når Bundu får meget fokus - det må give plads til Amini, Blume, Jon/Anker, Paddy i slipstrømmen....

Svar #267
Ja eller vi får sat de andre i scene, når Bundu får meget fokus - det må give plads til Amini, Blume, Jon/Anker, Paddy i slipstrømmen....
Ja, det er ikke nødvendigvis så skidt hvis Bundu bliver taget ud af kampen, hvis det binder to modstandere - så længe resten af holdet ikke er knoldesparkere og deres niveau er også en af grundene til at de færreste hold kan tillade sig helt at ofre en mand ekstra på Bundu (lidt ekstra fokus og backup måske, men alene det rammer dem jo på andre måder.)

Vi siger selvfølgelig kun ja til et ordentligt bud, men det er jo kun PC og resten af ledelsen der kan sige hvad det så er. Hvis vi antager at markedspriserne er faldet er en 'ordentlig' pris for Bundu det jo også. Et gæt kunne være at vi er lidt mere fokuserede på det der kan hentes senere i form af bonusser og videresalgsprocenter osv.

Svar #269
Der er selvfølgelig endnu ikke en lukket dør, men ja - det ligner et exit. Imo er han en dyrebar spiller for os - mange meter i benene, bolderobringer, godt pace i boks-til-boks og mange 2.-3. sidste fødder på målene.
Jeg tror at det er en position vi vil ud og bruge penge på - der spøger stadig et par navne - vel bl.a. Mads Emil i SIF og ham som pc fløj ud og forhandlede med i Australien? Ellers kræver det at Hvidt og/eller Zach løfter sig et trin mere de næste 2-3 mdr.

Svar #270
Der er selvfølgelig endnu ikke en lukket dør, men ja - det ligner et exit. Imo er han en dyrebar spiller for os - mange meter i benene, bolderobringer, godt pace i boks-til-boks og mange 2.-3. sidste fødder på målene. 

Jeg tror at det er en position vi vil ud og bruge penge på - der spøger stadig et par navne - vel bl.a. Mads Emil i SIF og ham som pc fløj ud og forhandlede med i Australien? Ellers kræver det at Hvidt og/eller Zach løfter sig et trin mere de næste 2-3 mdr. 
@Piphans‍ 

Der er også den mulighed at klubber rundt om i Europa fattes penge efter Corona-situationen, og AGF kan hente en Elez-kaliber på en permanent aftale frem for kort leje som sidst. Det kan jo ende som win win. 

Det er jo en af pointerne omkring Bundu, at det ikke kun er ham der er blevet billigere på markedet men ALLE (hvis man kan sige det sådan) Så Amini var transferfri før, og er det stadigvæk = samme situation for AGF ift ham. Men profilen vi før ikke kunne få, men vi kan nu pga lavere pris ift markedet er nu muligt hvor det ikke var det før. 

Så hvor situationen er dum ift Bundu, så er den det ikke ift Ankersen, Amini og Diks da alle de tre har udløb og ikke er faldet i værdi for AGF. Så vi kan dårligt sige noget om hvilket resultat kabalen får før vi ser hvem der kommer ind. 

Er det træls at Amini skal væk? Ja. Skal han væk pga. coronakrisen? Nej.
Mads Emil i SIF er jo ikke blevet dyrere nu, tværtimod. Så hvis det er ham man alligevel ville have købt, så har AGF jo egentlig blot sparet penge. Hvis man nu kan hente en endnu bedre spiller for de penge man vil bruge på erstatningen, så ender AGF med en bedre spiller. Det eneste der tæller i negativ retning er, at AGF jo nok har færre penge at hente for, hvis der skal tilføres midler til PCs budget, som ellers nærmest med garanti er uberørt. Og han har stadig Stage-millioner at hente for, såfremt de ikke er blevet snuppet til at vedligeholde drift som følge af krisen. Jeg tror IKKE at PC står med at mindre budget end ellers.

Svar #271
Det var et gamble med Bundu i vinters. Jeg tror ikke der lå et fornuftigt bud. EUR 3m ville være for lidt, 4m eller derover, ville give adgang til seriøse forhandlinger om et salg.

Jeg var på 'vent'-holdet, og det står jeg ved. Det var en kalkuleret risiko med en skade eller formdyk, men det blev opvejet af (forventet) sportslig succes og at uændret performance ville øge prisen.

FCK sælger spillere dyrt, men det er også fordi de har stor værdi af den sportslige succes, fordi de holder op spillerne og bliver kompenseret for tabt værdi. AGF kan ikke erstatte Bundu 1-1, nærmest uanset salgspris, fordi de spillere er i større ligaer.

En 3. Plads og evt en pokal vil være voldsomt godt gået og klar forbedring ift de seneste knap 25 år, og det vil rykke hegnspælene for AGF, fortsat man formår at bygge videre. Og Bundu skal nok blive solgt for 25m+, hvilket sikkert alligevel er bedre end i vinters, samtidig med at AGF slutter højere end meget længe.

Svar #272
Jeg var på 'vent'-holdet, og det står jeg ved. Det var en kalkuleret risiko med en skade eller formdyk, men det blev opvejet af (forventet) sportslig succes og at uændret performance ville øge prisen.

@Mengsen

Jeg ditto. Og må jeg lige pointere at den sportslige succes altså ikke nødvendigvis udebliver pga Corona-krisen. Bundu har allerede scoret 2 mål og lavet 1 assist i de første kampe her til foråret. (2 mål i pokalen). Og han kan stadig nå at blive forskellen på en medalje eller ingen, på 4. pladsen med EL-playoff-sejr, eller på pokaltriumf, eller forskellen på at havne i top 6 i det hele taget (selvom det virker pænt sikkert at vi havner der).

Og Bundu skal nok blive solgt for 25m+, hvilket sikkert alligevel er bedre end i vinters, samtidig med at AGF slutter højere end meget længe.

Jeg ved ikke om Bundu kan sælges for 25m+ til sommer, selv uden Corona in mente. Og med Corona-krisen bliver det jo klart sværere. Han har 1 år tilbage af kontrakten, og han har endelig fået slutprodukt på, men der ligger meget videomateriale på ham fra de to forrige sæsoner hvor han ikke er en færdig spiller. Men spiller han super godt her i foråret/sommer, så er sagen en anden, klart.
Men han har den ærgerlige ulempe at han ikke kan spille i PL bare sådan uden videre, så en køber kan ikke håbe at sælge ham til PL de første par år.

Svar #273
Forresten så vil jeg gerne sende endu en tanke mod FCNs Mikkel Rygaard, som jeg ser som en spiller der kan tage over for Amini fra dag et, med lidt omrokering af kræfterne på midten, hvor der oftere vil være brug for Poulsen+Duncan i defensiv rolle omkring ham. Der kan være kampe hvor Rygaard/Blume/Poulsen måske vil være for lidt defensivt power da Poulsen vil være lidt alene i den rolle. 

Men i kampe hvor vi skal skabe meget, så er Rygaard+Blume sgu en lækker cocktail centralt. En cocktail der jo spillede sammen på Lyngbys bronze-hold som havde DN som træner. 

Ikke fordi jeg ser Rygaard som en fremtidssikring, men som en der kan spille fra dag 1, og kan ændre vores udtryk til at kunne mere med bolden, og kun koste lidt i omstillingerne. 

Svar #274
Mustafa Amini på vej væk: Trist, hvis det skal ende på denne måde | BT...

Ikke 100% sikkert, men altså hvis han han får et bare nogenlunde godt tilbud så er han nok væk.

Selvom Amini mener det er vanskeligt at være kontraktfri i øjeblikket, så kan der også være helt oplagte muligheder for at komme ind på et hold der ellers havde planer om at købe nye spillere, men nu må sadle om og kigge efter kontraktfrie spillere i stedet.

Jeg konstaterer også at han siger at han nu har været 5 år i Danmark så det måske er på tide at prøve noget andet. Det tyder ikke på at han vil til en anden dansk klub (FCM).

Svar #275
Mht Bundu, så er der bare også større indkøbsbudget/købere i markedet for en sommer transfer end vinter. Så der var mange ting i spil i vinter ift overvejelser. Så det var ikke sort-hvidt om han skulle være solgt.

Rygaard er lidt halvgammel og ikke stærk defensiv, men super super offensivt. Tror ikke de vil af med ham. Tror også det kan blive en kende for offensivt med både ham og Blume, selvom jeg også drømmer om at se MR eller Jon som makker til Blume i en omvendt offensiv 3kant, men synes Jon har mere defensiv vilje end MR.

I lyngby var det dog som jeg husker det oftest Jesper Christjansen og Ørnskov der lå lige bag Ryggaard, mens Blume mest spillede kant.

Svar #276
Mest kant - begge sider, men også en del centralt i en 1/3-del af kampene.
Om kampene centralt så var som indskifter for ligepræcis MR har jeg ikke kigget på. Mon ikke David ved det - og ved om det kan fungere med de to centralt på samme tid ;-)

Bror Blume - Detailed stats | Transfermarkt

Svar #277
Mikkel Rygaard er ikke samme type som Amini.  Rygaard ville i højere grad være en konkurrent til Bror Blume.

Generelt tror jeg også, at flirten med Rygaard er slut. Det kriseramte marked lægger heller ikke op til at købe halvgamle spillere fri af deres kontrakter.

Svar #278
Med frygt for at komme til at lyde arrogant, så håber jeg vi prøver at sætte barren en anelse højere end en Mikkel Rygaard. Han kunne bestemt bringe noget til os som erstatning for Amini, og man skal jo bare se mod Jakob Poulsen for at fornemme at nogle spillere inde centralt kan spille i lang tid og derfor kan det være penge godt givet ud.

MEN, der er jo ikke meget udvikling og øget potentiale i Rygaard. Man får det man ser. Som transferfri kunne han være interessant, men det er ikke en spiller jeg lige vil smide 5 mio kr. efter. Der kunne jeg godt tænker mig, at man henter en, der måske har et lavere niveau pt. men som har potentiale til meget mere. Den så ofte omtalte Mads Emil ligner sådan en spiller. Men det er jo en gamble der måske ikke betaler sig. Vores seneste gamble i den dur, Links, mangler stadig at retfærdiggøre sin pris.

Måske PC endda hiver en spændende lejeaftale ud af røven. Vi har trods alt to unge spillere i Zach og Hvidt som vi også skal udvikle på, så en lejeaftale med en spiller kunne være interessant. Men så skal han finde en Elez og ikke en Diks.

Svar #279
Aminis agent melder om interesse fra flere forskellige lande. Ikke overraskende at en agent melder sådan ud. Der er sjældent røg uden ild, og med både Aminis og agentens ord de seneste par dage, så er det nok overvejende sandsynligt at han smutter. Jeg havde naturligvis håbet på en forlængelse, men det er nu også spændende med nyt blod på så central en plads. Jeg kan ikke forestille mig at PC og DN vil være tilfredse med bare at fortsætte med Zach og Hvidt. Jeg krydser fingre for en god erstatning.

Svar #280
Mikkel Rygaard er ikke samme type som Amini.  Rygaard ville i højere grad være en konkurrent til Bror Blume. 

Generelt tror jeg også, at flirten med Rygaard er slut. Det kriseramte marked lægger heller ikke op til at købe halvgamle spillere fri af deres kontrakter.
@Stats‍ 
Som vi spiller nu, ja. Men glem ikke, at planen med Jens Stage forud for denne sæson var, at han skulle op og spille 8'er, og at vi pludselig spillede anderledes godt med Blume på den plads. En helt anden type. Så du ville kunne sige det samme da man startede med Blume i stedet for Stage at "de ikke er samme type".

Og det er selvfølgelig rigtigt. Men jeg tænker i den hypotetiske sag, hvor DN muligvis vil til at spille med en mere offensiv central midtbane i mange kampe, hvor vi skal være dygtigere til at skabe spil mod modstandere der står dybt. Det er jo ikke så underligt når nu konceptet imod de spille-villige hold er på plads. Vi har vundet imod både FCNx2, mod BIFx2, og mod AaB, FCM og OB på vores omstillingsspil. I kampene mod Horsens var der langt mere tale om arbejdssejre, hvor vi faktisk skulle kæmpe mere for det. Altså vi har ikke kunne vise etableret angrebsspil samtidig med at vi har kunne holde vores disciplin bagtil. Tag 3-4 nederlaget til SIF, eller 1-2 nederlaget til Lyngby, eller kampene imod Horsens og Hobro generelt. Når AGF er holdet der har bolden og møder et hold der spiller på omstillinger, så har vi balladen. Derfor er RFC ekstra svære, fordi de har mere kvalitet i holdet SAMTIDIG med, at de imod os er villige til at spille som ACH/Hobro. Så kan de spille mere angrebsspil imod andre hold. De kender deres rolle i kampene imod os, og det holder de sig til med succes.

Så hvis vi skal lægge på i de kampe hvor vi har svært ved at spille os igennem, så er Mikkel Rygaard/Blume/Poulsen måske løsningen. Men er godt klar over at Rygaard mere blev brugt som 10'er foran Ørnskov dengang i Lyngby-tiden (f.eks i 3-1 sejren ude over FCM hvor medaljen blev sikret, hvor Blume så spillede Ankersen/Thorsteinssons plads. Men altså i 3-1 sejren over FCK forinden spillede Blume Aminis plads, mens Rygaard spillede Blumes plads. 

Så det kan jo være sådan det er tiltænkt. Altså Blume + Poulsen med Rygaard foran.
Lyngby - FC København, 3F Superliga Mesterskabsspil 2016/2017 21/5-2017

Svar #281
Det er klart at spiller vi sådan er det Blume der skal spille Aminis 8er og MR den mest offensive plads. Samme hvis det blev Jon og Blume.

Vi har også en meget defensiv 6er med NP ift Lyngby der spillede med JC (der er mere 8er) og Ørnskov der også har noget 8er i sig og ikke kun er 6er.

Kunne være spændende at prøve, men tror også mest på vi henter en direkte erstatning for Amini eller Duncan/Hvidt måske udvikler sig.

Svar #282
Kunne være spændende at prøve, men tror også mest på vi henter en direkte erstatning for Amini eller Duncan/Hvidt måske udvikler sig.

@Dichio‍ 
Jeg tænker i hvert fald, at det med Davids spillestil i AGF siden foråret 2018 længe har været vores udfordring og fordel på samme tid, at holdet er ekstremt gode på omstillinger, men har udfordringer når modstanderholdet står lavt. Men det er en kløgtig måde at have sit udgangspunkt, da det betyder at man såfremt man kommer i top 6 har nemmere ved rent faktisk at vinde kampe der, og hvis man kommer i EL har større chancer der også. Altså en mere langsigtet løsning ift at kunne begå sig i toppen. Ift missionen om at komme derhen, så har vi manglet evnen til at score på chancerne de sidste to sæsoner. Sidste år kvajede vi os, og manglede marginaler, og manglede skarphed. Konceptet fejlede i min optik ikke det store. Men at have Mortensen i stedet for Junker gør jo en stor forskel. At have fjernet de spillere som ikke kan begå sig i de hurtige kombinationer/afstedsætninger og/eller som varmede bolden for meget har også gjort en stor forskel.

Alt for store dele af forrige sæson skulle bolden spilles igennem venstresiden med Sana, Ankersen og Højer der skulle kombinere, og det var for let at lukke ned for. Holdet er meget mere direkte nu. Der er mange faktorer.

Men jeg tænker i hvert fald, at tiden er den rette til at belslutte om man vil prøve noget andet end Amini-typen. Især fordi man kan bruge Blume på pladsen i Amini-rollen, samtidig med at Hvidt/Duncan måske kan komme til det med tiden. Tvivler på Hvidts gennembrudsstyrke, og har ikke set nok fra Duncan til at bedømme det. Men Blume kan sende spillere afsted har vi gentagne gange set. Noget Amini også er skide god til. "Afsted" er jo også et kodeord på omstillinger. Så jeg forventer at uanset hvem der kommer ind istedet for Amini, så er han god i pasningsspillet, og ikke blot en der kan drible/forsvare.

Svar #283
Det bliver voldsomt interessant at se, hvad PC bringer ind, hvis som minimum både Amini, Ankersen og Thøgersen er væk til næste sæson. Måske lurer der også noget omkring Højer eller Gersbach. Diks er vel stadig et åbent spørgsmål og ikke mindst Bundu. Pyha. Han bliver svær at erstatte. Og sådan en gang corona gør vinduet endnu mere åbent end ellers. Det er købers marked, og der står vi vel ikke helt tosset.

Svar #284
Det bliver voldsomt interessant at se, hvad PC bringer ind, hvis som minimum både Amini, Ankersen og Thøgersen er væk til næste sæson.
 Thøgersen forventer i hvert fald at sige farvel:

Ung AGF-back tvivler på forlængelse | Tipsbladet.dk

Hvis jeg kom tilbage, ville jeg muligvis blive tredjevalg, og det, tror jeg, vil sætte min udvikling i stå. Lige nu tror jeg ikke, det ville være det bedste for mig at fortsætte i AGF, siger Daniel Thøgersen til bold.dk og tilføjer, at det trods alt ikke er helt udelukket med en kontraktforlængelse hos århusianerne.

Det vil være ærgerligt at slippe Thøgersen. Jeg kunne godt håbe lidt, at vi fik solgt Højer for en god pris og det så var duoen Gersbach/Thøgersen der skulle kæmpe om pladsen.

Svar #286
Frimann - Okore til AGF ??

Frimann med kryptisk melding: Er Okore på vej til AGF? | Videoer fra Superligaen

Mon ikke det er en klassiker ift at tage et emne, og så tænke det to-tre skridt længere end nødvendigt?

Det sagt, så vil Okore være en opgradering ift Juelsgaard. Jeg er ikke sikker på at han på nogen måde er bedre end Tingager, men Tingager har faktisk vist sig langsommere end jeg havde regnet med, og LANGT MINDRE farlig i luften offensivt. (EDIT: så derfor ærger det mig lidt hvis Okore kommer ind i det aspekt at Okore heller ikke scorer mål. Har kun scoret ca. 3 mål i de sidste 100 kampe)

Men hold da op hvor synes jeg det afhænger af økonomien. Torsdag stiller vi med Hausner i stedet for Backmann pga karantæne, og Hausner er jo nok fremtidens mand. I hvert fald ift Juelsgaard som i denne sæson hvor Juelsgaard kun har spillet 754 minutter, og spillede sin sidste hele kamp i oktober imod FCK, mens Hausner spillede fuld tid mod både Hobro og SIF.

Men hvis man henter Okore, så er jeg ikke i tvivl om at det er for at kæmpe med Tingager om pladsen ved siden af Backmann, og for at have et slagkraftigt forsvar selv når Backmann er ude. Tænker hverken at Backmann tiltænkes en plads på bænken eller er på vej væk.  Okore har i øvrigt spillet 23 kampe og har 22 strafpoint, mens Backmann har spillet 18 kampe og har 42. Så altså den der med at Okore er et omvandrende rødt kort er ikke rigtigt.

Svar #287
Ud fra lidt Google søgning rygtes det at Okore ligger på 220.000 om måneden. Manden er pt ikke god nok til en stamplads hos AGF og har samtidig matchfixing hængende over sig. Det bliver et stort nej tak herfra

Svar #288
Jeg har virkelig svært ved at se Okore til AGF delvist pga. økonomien i hans formodet lønpakke men også det sportslige, hvor han jo ikke bare lige sådan er bede end hverken Tingager eller Backman. Den eneste grund skulle være, at Tingagers agent har fået nogle henvendelser fra udlandet og han har sagt til PC at han gerne vil ud igen. Så kan det være man er fristet af at sælge Tingager for 5-8 mio. kr. og hente en Okore på fri transfer. Så vil det nemlig i høj grad give rigtig god mening. Men det lyder som agentsnak i mine øjne, og Frimann er faldet i med begge ben.

Svar #289
Jeg har ikke noget ønske om at få Okore, men jeg synes manden er stærkt undervurderet og blevet et offer og skydeskive for ikke at være god nok. Jeg tænker AaBs træner ved mere end alle 2 mio kloge trænere. Nok ikke nogen tilfældigheder har spille alle kampe fra start siden han kom til klubben.

Tænker også at KEP og Frimann ved mere om fodbold end gennemsnittet og de helt vildt begejstret. Så skulle det ske Okore havner her og vi skyder Tingager afsted, så ok med mig.

Det kunne godt give mening ift at få mere fart i MF, omvendt har vi så to der ikke er stærke på bolden - og kan sætte spillet nedefra som FT

Hvis det er Julle han skal bytte med vil det være super sportsligt, men tvivler på den løsning, plus han vel er den eneste MF der har det okay med at være backup.

Svar #291
Men hvis man henter Okore, så er jeg ikke i tvivl om at det er for at kæmpe med Tingager om pladsen ved siden af Backmann
Er Tingager overhovedet 2. valg i øjeblikket? Jeg synes bestemt at det lignede tæt kamp mellem ham og Hausner inden ligaen blev stoppet og Hausner er vel den af dem, som udvikler sig mest. Så der er da som minimum tre spillere, der kommer til at kæmpe om en plads, hvis man henter Okore.  

Svar #292
Er Tingager overhovedet 2. valg i øjeblikket? Jeg synes bestemt at det lignede tæt kamp mellem ham og Hausner inden ligaen blev stoppet og Hausner er vel den af dem, som udvikler sig mest. Så der er da som minimum tre spillere, der kommer til at kæmpe om en plads, hvis man henter Okore. 

@SteenA

Ja det synes jeg ikke der kan være tvivl om. Tingager har spillet dobbelt så mange kampe som Hausner, og altså når alle er helt klar, så bliver Hausner ikke valgt. Men Hausner er nu så god, og så klar, at hvis Tingager trænger til hvil, eller har det mindste ift form/småskadet, så spiller Hausner. Derfor er Hausner jo allerede oppe og skulle spille 10-12 kampe i sæsonen i stedet for 2-4 kampe som mange unge talenter må nøjes med.

Tingager blev som jeg husker det småskadet imod Horsens, hvor vi jo vandt åbningskampen med ham.

Han har til gengæld ekspederet 2.433.000 bolde ud af boksen defensivt, når vi som så mange gange har forsvaret vores ét-målsføringer hjem og afværget de sidste tryk.

@mondrup
Jep, men det er ikke der jeg synes vi mangler pt. Det var langt mere da vi havde Kanstrup at vi manglende evnen til at forsvare føringer hjem. Det alene var grunden til at vi ikke kom i top 6 forrige år. Men Tingager og Backmann er begge gode til det, og Hausner virker heller ikke decideret svag på det punkt, på ingen måde faktisk. Og jeg savner simpelthen at vi bliver en større trussel på de dødbolde, især hjørnespark. Jeg savner at holdene skal ryste i bukserne når vi har de hjørnespark. 

Svar #293
Har Frimann nogle gode argumenter for hvorfor han skal til AGF? (Videoen kan ikke afspilles i udlandet.)

Jeg kan kun få det til at give mening hvis Tingager er på vej væk. Det giver ikke rigtig mening at hente en spiller der enten skubber Tingager ned som reserve og Hausner langt fra spilletid - eller Tingager som luksusfjerdemand - eller som selv bare skal være en dyr reserve. Juelsgård skulle ubetinget sendes videre i så fald.

Man kunne måske se Okore som en Helenius, en spiller der tidligere har haft et meget højt niveau som vil prøve at genfinde, men det er sværere i forsvaret hvor man ikke lige giver nogle indhop eller laver omrokeringer.

Det er muligt Okore ikke får vildt mange advarsler, mit problem med ham er heller ikke så meget det, men at han ser ud til indimellem at tabe hovedet. Det kan selvfølgelig også være noget man har en ide om hvordan man kan forbedre. Indimellem ser man da også stadig hvilket niveau han kan have.

Hvis vi faktisk har kig på ham er jeg godt nok glad for at match fixing-sagen er kommet frem nu. Det er naturligvis muligt at han er uskyldig, men det kan så blive afklaret inden. Hvis det er købers marked lige nu er der endnu mindre grund end ellers til at få den slags sager ind i klubben også selvom det skulle betyde at udgiften falder lidt.

Svar #294
Har Frimann nogle gode argumenter for hvorfor han skal til AGF? (Videoen kan ikke afspilles i udlandet.)

Jeg kan kun få det til at give mening hvis Tingager er på vej væk. Det giver ikke rigtig mening at hente en spiller der enten skubber Tingager ned som reserve og Hausner langt fra spilletid - eller Tingager som luksusfjerdemand - eller som selv bare skal være en dyr reserve. Juelsgård skulle ubetinget sendes videre i så fald.

Man kunne måske se Okore som en Helenius, en spiller der tidligere har haft et meget højt niveau som vil prøve at genfinde, men det er sværere i forsvaret hvor man ikke lige giver nogle indhop eller laver omrokeringer.

Det er muligt Okore ikke får vildt mange advarsler, mit problem med ham er heller ikke så meget det, men at han ser ud til indimellem at tabe hovedet. Det kan selvfølgelig også være noget man har en ide om hvordan man kan forbedre. Indimellem ser man da også stadig hvilket niveau han kan have.

Hvis vi faktisk har kig på ham er jeg godt nok glad for at match fixing-sagen er kommet frem nu. Det er naturligvis muligt at han er uskyldig, men det kan så blive afklaret inden. Hvis det er købers marked lige nu er der endnu mindre grund end ellers til at få den slags sager ind i klubben også selvom det skulle betyde at udgiften falder lidt.

Både Frimann og KEP er enige om at det er meget stærk forsvarsspiller, som enhver Superligaklub bør være interesseret i på en fri transfer. Han er en af de spillere der kan løfte et hold som AGF. Det lyder som om de begge mener, at han er bedre end det AGF allerede har. Carsten Werge er som sædvanlig en bøv at høre på, når han på sidelinjen forsøger at være lidt sjov ;)

Svar #295
Ankersen om sin kontraktsituation, men også om markedet generelt ift corona: Jakob Ankersen: Klar til at give mig fuldt ud for AGF | stiften.dk

Men det kan jo betyde, at du – hvis du skifter klub – kommer til en klub, der måske ikke har haft dig højt på listen før?
- Ja, ja, men kan jeg komme et sted hen, der ellers var lukket for mig før corona, fordi det er det bedst mulige, de nu kan få, vil jeg da stadigvæk føle mig ønsket. Det gør ikke den store forskel for mig. Så må jeg jo bare vise, at de har valgt rigtigt. Den situation har andre været i før mig.
Så har du besluttet dig for, at du skal videre fra AGF?
- Nej, det er ikke 100 procent besluttet. Det er det absolut ikke. Nu venter der mange kamp på kort tid for AGF, og så må vi se, hvor jeg står. Jeg udelukker ikke noget. Men det er jo ikke kun op til mig.
Han er klar til at give sig fuldt ud for AGF de kommende måneder.
- Ja. 100 procent, siger han.
Og altså helst indenfor kridtstregerne. Jakob Ankersen har brug for minutter. Og en fremtidsplan.

Svar #296
Okore er bare en spiller med pil ned af, men okay hvis Tingager har lyst til noget nyt fordi han føler kampen med Hausner er lidt lige, og vil nå et sidste udlandseventyr, og vi får en lille pose penge kunne jeg godt se ham som den rutinerede i en ret lige duel med Hausner.

Synes det er underligt at Frimann bringer Okore op som AGF emne, når vi er stærkt besat med 4 folk og MML som 5. valg.
Det gør mig faktisk endnu mere nervøs for at der er hold i det.
For havde AGF stået og manglet en forsvarer, så var det for let at smide Okore som emne.

Men okay kommer Okore, så har han som samme alder som Backman, da han kom til AGF og kun 8 måneder ældre end Amini. Og jeg var synes også både Paddy og Helle var lige gamle nok da vi hentede dem, men Helle har vist potentiale og vilje - og Paddy er vores bedste målmaskine i 100 år. Men jo vil Tingager væk, så lad os snuppe en på ca 23.

Svar #297
https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/agf-har-fire-midterforsvarere-ekspert-undrer-sig-over-muligt-okore-skifte

Svar #298
Viaplay

Her er linket til delen af udsendelsen hvor de snakker AGFs situation igennem.

Det er i store træk god musik. Giv det et kig. Orker ikke at lave sammendrag :D

Svar #299
Amini har lagt et indslag fra et australsk medieforetagende op på sin Instagram.
Et indslag om de tre australske spillere i Aarhus.

De ser ud til at have et fantastisk sammenhold, men det ligner bestemt også et farvel til byen for Amini, der blandt andet overvejer hvordan det vil være at flytte til et nyt land hvor der måske ikke tales engelsk.

Simple Audio Video Embedder