Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 7634 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #30
Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.
Jeg tror Tingager var en direkte erstatning for Kanstrup eller JJ - alt afhængig af hvordan forhandlinger omkring evt. forlængelser ville være.

Lige nu ser det (lidt) skidt ud at vi fik forlænget med Backmann - det kan potentielt være dyrt, hvis han ikke kommer til at levere nogle flere kampe.
Statistikken er lidt grotesk, hvis vi får 1,75 point i snit med ham på holdet og kun 0,64 uden ham (må være steget lidt efter sidste kamp). Sæt nu han var klar over en hel sæson, hvis vi kunne holde et snit på 1,75 point, så ville Aarhus gå amok.

Bliver han ikke klar her i løbet af de afsluttende kampe, så bør man lede efter en fuldgod erstatning men vi hænger jo pt. på hans løn alligevel.

Svar #31
Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.
  Jeg tror Tingager var en direkte erstatning for Kanstrup eller JJ - alt afhængig af hvordan forhandlinger omkring evt. forlængelser ville være.

Lige nu ser det (lidt) skidt ud at vi fik forlænget med Backmann - det kan potentielt være dyrt, hvis han ikke kommer til at levere nogle flere kampe.
Statistikken er lidt grotesk, hvis vi får 1,75 point i snit med ham på holdet og kun 0,64 uden ham (må være steget lidt efter sidste kamp). Sæt nu han var klar over en hel sæson, hvis vi kunne holde et snit på 1,75 point, så ville Aarhus gå amok.

Bliver han ikke klar her i løbet af de afsluttende kampe, så bør man lede efter en fuldgod erstatning men vi hænger jo pt. på hans løn alligevel.

Det er jo en af de situationer hvor vi først ser det i vinduet efter. Ligesom at man i sommers besluttede at vente med at erstatte Pusic, da forsøget i første omgang glippede. Så da Junker røg, så var Mmaee jo ikke erstatning for Pusic, men Junker, hvor planen var at hente en type som PM (eller PM selv) til vinter.

Jeg håber bare at vi får 4 mand dernede. Men Hausner er måske snart så klar, at han kan være mand nummer 3,5. Problemet er jo bare at vi vel skal gå ud fra at Backmann er permanent skadet :D Så er vi jo pludselig kun 2,5 igen. 

Svar #32
Jeg tænker, at hvis Backman ikke bliver klar til efteråret (efter sigende skulle han dog være startet træningen så småt igen for et par uger siden), så vil han bliver erklæret fodboldinvalid, og dermed vil det blive en forsikringssag, hvor AGF bør kunne få kompensation.

Svar #33
Jeg tænker, at hvis Backman ikke bliver klar til efteråret (efter sigende skulle han dog være startet træningen så småt igen for et par uger siden), så vil han bliver erklæret fodboldinvalid, og dermed vil det blive en forsikringssag, hvor AGF bør kunne få kompensation.
Vil der være kompensation udover løn eller hvad tænker du?

Jeg er blot lidt træt af spillere som kun kan levere 2/3 af tiden og indimellem skal genoptræne. Det er selvfølgelig et vilkår indimellem men jeg får samme tanke, når I begynder at tale om at få AJA tilbage. Måske var han bare uheldig i de 4-5 sæsoner han var her men han leverede vel max 26 kampe i en hel sæson og har vel også brugt nogle af dem på at spille sig i form igen. Det er ikke meget value for money.

Svar #34

Backman træner med igen. Og med bold.

Svar #35
Jeg er blot lidt træt af spillere som kun kan levere 2/3 af tiden og indimellem skal genoptræne. Det er selvfølgelig et vilkår indimellem men jeg får samme tanke, når I begynder at tale om at få AJA tilbage. Måske var han bare uheldig i de 4-5 sæsoner han var her men han leverede vel max 26 kampe i en hel sæson og har vel også brugt nogle af dem på at spille sig i form igen. Det er ikke meget value for money.
Jeg mener jeg saa et sted at han er den der har spillet flest minutter for VFF i saesonen, saa maaske er han ovre de problemer. Det er klart at det er afgoerende.

Der er to umiddelbare spoergsmaal: Backman og Juelsgaard. Hvis Backman ikke kan spille ret meget skal der hentes en anden til startopstillingen. Juelsgaard skal enten forlaenges eller skiftes med en anden paa starter- eller taet-paa-starter-niveau. AJA kunne umiddelbart godt vaere en loesning paa et tilsvarende niveau, der ogsaa kan daekke hoejre back - hvor Juelsgaard nok er for langsom som venstre back og vi ogsaa er lidt bedre daekket af med Thoegersen.

Men skal AJA ikke koebes fri? Han er ikke en man skal bruge for mange midler paa. Den ideelle spiller er baade taet paa at kunne vaere starter, men kan udvikles til at blive det rimelig hurtigt - en lidt aeldre og mere udviklet Hausner maaske.

Svar #36
I min bog er AJA ikke en top 6 spiller.

En afløser for Backman, må gerne have top 6 niveau, for det ser nok desværre ud til, vi ikke kan regne med Backman hverken på kort eller lang sigt.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #37
I min bog er AJA ikke en top 6 spiller.

En afløser for Backman, må gerne have top 6 niveau, for det ser nok desværre ud til, vi ikke kan regne med Backman hverken på kort eller lang sigt.
Han er ikke en top 6-spiller, enig. Men han er top 6-reserve i min optik.

Så det handler om, hvorvidt han er gardering/reserve, eller skal ses som konkurrent til start 11. Også ift vores økonomi.

Svar #38
Vil der være kompensation udover løn eller hvad tænker du?
Jeg ved ikke præcis, hvordan de forsikringer er skruet sammen i dag, men før i tiden handlede det vel bare om, at kontrakten blev opløst og spilleren fik udbetalt en erstatning. Der har også været nogle sager, bl.a. Nocko Jokovic vs Randers, hvor Randers blev dømt til at betale erstatning til Jokovic, fordi man ikke havde tegnet en forsikring for ham. Ligeledes var der på et tidspunkt noget bøvl med at forsikringsselskaberne ville have en aldersgrænse ind, så spillere oppe i 30'erne fik en mindre erstatning. Aner ikke hvor den landede.

Så det er sikkert forkert at tale om kompensation til AGF. Jeg går bare ud fra at kontrakten rives over, hvis spilleren bliver erklæret fodboldinvalid og modtager en erstatning herfor. 

Svar #39
AaB forlænger med Jacob Friis. Det tror jeg ikke, at vi behøver at være utilfredse med. Jeg synes holdet er meget svingende fra kamp til kamp og det er svært at se hans aftryk på holdet under kampene.

AaB forlænger med cheftræneren

Svar #40
Jeg har opdaget at jeg ikke er fanboy af den måde stillingen bliver opgjort på i den nye struktur. Simpelthen fordi at pointene ikke længere har samme værdi. RFC kunne spille med om bronze og de virkelige sjove placeringer men deres point er jo ganske enkelt ikke det samme værd som fx OB.
Det ender med at nr 7 og 8 allerede inden playoffs har flere point end nr 6. Det er sgu usselt.
Jeg foreslår at programmet sagtens kan opdeles som nu eller i to puljer og der fastholdes een samlet stillingstabel.
Alternativt skal nogle point devalueres/halveres. Det er unfair at samme nominelle point ikke udviser samme værdi.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #41
Valgte at se de sidste 5 minutter af OB vs. FCN.

Det var en gang tjubang fodbold og illustrerede vel meget godt, at FCN har unge spillere. De havde så mange muligheder for at trække tiden og spille bolden rundt men sigtekornet var på offensiv fodbold. Det i sig selv kan være prisværdigt men kostede helt klart 2 point i går - de burde have kørt sejren hjem uden problemer, når de var foran med 2-0 lige før 90 minutter.

Helt forfærdeligt: - Det her er det værste ved fodbold – Ekstra Bladet

Svar #42
Lige for at kalde den på forhånd, selvom den næsten er for nem: Kan Vendsyssel-Randers ende andet end 0-0? Med uafgjort er Randers sikker på at vinde puljen, og Vendsyssel er sikker på at blive nummer 3.

EDIT: Og jo da, sådan gik det - dog efter en kamp, som Randers gik efter at vinde og også burde have vundet. Mere oplagt end det var 0-0 trods alt ikke.

Svar #43
Skrev det lige i "dødens pulje"-tråden. 
Men dagens resultater betyder at AGF med uafgjort eller sejr vinder puljerne samlet, og vil slutte på hjemmebane i resten af EL-playoff på nær finalen, hvis vi er dygtige og heldige nok at nå dertil.

Svar #44
Jeg er ikke fan af Rasmus Ankersen, overhovedet, men her har han nu en pointe:

FCM-formand raser mod DBU: Indspist og regnearksfolk – Ekstra Bladet

FC Midtjylland var i Kvartfinalen i Youth League og har solgt talenter til udlandet for 100 mio kr de seneste år, hvad faen har Brøndby gjort for at score flere point i det der nye DBU talent system?

Andet end selvfølgelig at bo dør om dør med DBU!

Det system bliver da meget hurtigt latterliggjort, hvis sagligheden er så ringe.

Simple Audio Video Embedder