Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 1250 gange) forrige emne - næste emne

Superligaen 2018/2019

De fleste ved nok nu, BIF har fyret Zorniger.

Hans sidste optræden var et episk skænderi med Tøffe i Onside i går aftes.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #1
En markant start på denne tråd, Martin: Den dag Brøndby fyrede træneren. :) Anyways, de vil holde fast i spillestilen, sagde Ebbe Sand på pressemødet. Og ansætte en midlertidig træner, sikkert Retov, kunne man tro. Dermed farvel til alle spekulationer om at hente Hjulmand før tidligst til sommer, måske også derefter, for vil Hjulmand spille preussisk overfaldsfodbold...? Ebbe Sand:

- Vores måde at tænke fodbold på ændrer sig ikke ved, at vi nu siger farvel til Alexander. Brøndby IF valgte i sin tid Alexander som cheftræner, da hans spillestil netop tog afsæt i måden, vi som klub ønsker at spille fodbold på. Vi kommer derfor naturligvis fortsat til at være tro mod strategien og Brøndby IF’s måde at spille fodbold på.

Dernæst et afsnit, hvor jeg synes, at Ebbe lyder ret urutineret, naiv og over-optimistisk. Ifølge bulletinerne er spillerne ramt af nyheden om Zornigers afgang, men Ebbe sætter pladen på og lyder som en, der venter champagnefodbold mod Randers næste weekend. Han bliver klogere, tror jeg, men gad vide om Brøndby stadig lever i top-6, når virkeligheden sætter ind:

- Vi skal underholde vores fans og give folk valuta for pengene, uanset om de er på stadion eller følger med hjemmefra. Nu skal vi have noget af den spilleglæde tilbage, som vi så så meget af i forrige to sæsoner, så vi igen kan glæde vores trofaste fans.

Svar #2
Hvis BIF vil fastholde overfaldsfodbolden, så er det ikke Hjulmand de skal ansætte. Jeg ser det dog som en ren semantisk udtalelse, for Sand udtaler i sig i generalle vendinger, hvor han senere sagtens kan få Hjulmand til at passe ind i

- Vores måde at tænke fodbold på ændrer sig ikke ved, at vi nu siger farvel til Alexander

Rygterne går da også allerede kraftig på, BIF har jagtet Hjulmand i månedsvis, men at den store hurdle bliver at overbevise ham om, BIF mindst er lige så interessant som et udenlands eventyr.
Kommer Anderlecht ind i billedet igen eller en tilsvarende udenlandsk klub af samme størrelse, så tror jeg, BIF må se sig om efter en anden kandidat.
Problemet for Hjulmand er, om der kommer en henvendelse af sådan en karakter, hvis ikke så kan han misse et af de største danske jobs.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #3
I forhold til et turn-around for en ny træner, hvor antal af ikke-præsterende udlændinge skal sættes ned, så er det dårligt nyt at Fisker nu skal opereres og er ude i resten af sæsonen. Fisker er utiltalende, men at bruge ham ville være en måde at sætte et nyt præg på holdet.

Svar #5
AaB laver et hul i jorden og taber 20 mio. Blodrød besked: Voldsomt million-tab i Superliga-storklub – Ekstra Bladet

Det er til dels deres satsning men samtidig er de ikke tilfredse.
Det er den satsning og efterfoelgende underskud der faar mig til at undre mig over hvordan vi stadig kan have et stoerre spillerbudget end dem (iflg eb var det vist). JN snakkede paa et tidspunkt i Mediano om at AaB laa over AGF, saa maaske er det snarere ham der har ret.

AaB kan vel blive tvunget til at skrue lidt ned igen hvis den slags underskud fortsaetter og de har ogsaa en lidt vanskelig vej til top-6 lige nu. Spoergsmaalet er om de faktisk har raad til Lukas Andersen, men der kan nok findes penge udefra hvis det er noedvendigt, man taenker de ikke har raad til ikke at koebe ham. Vi har nok heller ikke den slags penge, men det kunne vaere meget sjovt hvis de blev noed til at sige nej og vi koebte ham i stedet ;) Han kunne dog godt ende i FCK/Broendby/FCM i saa fald og det vil jo ogsaa vaere en noget bitter pille at sluge.

Svar #8
Glem Scorsese, Hitchcock og Tarantino. Ingen kunne skabe større spænding end de 8 klubber, der lige nu kæmper om 4 pladser i slutspillet.

36 points er formentlig tilstrækkeligt, men det kan hverken vi, Randers eller Horsens ramme. Det bliver enten 35 eller 37 for den, af de tre klubber, der undgår nederlag. FCN bliver også presset, hvis de taber i Parken, Det kan naturligvis ikke udelukkes, at de interne opgør, Randers-Horsens og Brøndby-AaB ender uafgjort, og så kan 35 points være tilstrækkeligt, men givetvis med afgørelse på målscore. Her er vi klart bedre end både Randers og Horsens. Altså vil uafgjort mod OB og sejr mod AaB i dette tilfælde formentlig være nok til sjettepladsen. Resultaterne kan faktisk betyde, at fx FCN, AGF, Brøndby og Randers slutter lige på 35, mens OB og Esbjerg har 36+. Så er Randers ude af billedet på målscoren, og størrelsen af vores sejr mod AaB kan afgøre den sidste plads.

Hvis vi er blandt dem, der trækker nitten, er der stadig meget på spil. 7. eller 8. pladsen giver jo muligheden for at vælge pulje og undgå Sønderjyske. Derfor tror jeg ikke, at vi kommer i fare for at skulle i play off.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #9
Somani stopper i Vejle?!?

BREAKING: Vejle-træner Adolfo Sormani siger op | Tipsbladet.dk
Gud ved hvor motiverede de italienske assistenter er?
Den annoncerede "frivillige tilbagetrækning" er vel for at give ham mulighed for at redde ansigt. Fyresedlen har sikkert ligget i skuffen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #10
Somani stopper i Vejle?!?

BREAKING: Vejle-træner Adolfo Sormani siger op | Tipsbladet.dk
Gud ved hvor motiverede de italienske assistenter er?
Den annoncerede "frivillige tilbagetrækning" er vel for at give ham mulighed for at redde ansigt. Fyresedlen har sikkert ligget i skuffen

Efter hvad jeg hører, så er det helt reelt, at Sormani selv trak sig. Tror VB var klar på at køre linen ud med Sormani

Svar #11
Brøndby storsatser: Øger budgettet med 50 procent

Hhmmm..... 
FCM fik deres Inder, og efterfølgende Brentford-ejeren.
FCN har deres ejerskad med right to dream og andet godt.
FCK har Sejer/kæmpeejere. 
BIF har haft uendelige rækker af stærke pengemænd.

Altså bliver man snart sat af hvis man ikke opruster? 
Jeg kan sgu godt lide at JN og bestyrelsen kører tæring efter næring. Men... Men...Men.... Er det 100% det rette at gøre i denne situation? Personligt tror jeg at vi skal arbejde os i top 6, og derfra investeres i top 4, og satse os i top 3. Og så ligger et evt. mesterskab 10-15 år ude i fremtiden. Sådan ser min indre tidslinje ud.

Svar #12
Altså bliver man snart sat af hvis man ikke opruster?
Det er vi jo forlaengst blevet og bliver det mere og mere.

Klubben er noed til at saette taering efter naering, men vi kommer ikke til at kunne konkurrere helt i toppen uden et stort beloeb udefra. Vi ved der er nogle penge derude til at redde os hvis vi rykker ned og vi ved der er noget til investering i er nyt stadion, men mit store haab er at et par saesoner hvor vi klarer os nogenlunde godt sportsligt, samtidig med at oekonomien haenger sammen og saa et nyt stadion, eller sikkerheden for at der kommer et, er det der skal til for at tiltraekke mange flere penge. Det vil vaere bestyrelsens vigtigste job at forsoege at finde dem.

Svar #13
AaB kom i øvrigt ud med et stort underskud på 23 mio, efter de har opgraderet kraftigt i deres trup med hvad der ligner 25-30 % mere i spillerbudgettet. De ligger pt med 1 point mere end os, så helt sat af bliver man vel ikke, selvom man ikke opruster

Svar #14
AaB kom i øvrigt ud med et stort underskud på 23 mio, efter de har opgraderet kraftigt i deres trup med hvad der ligner 25-30 % mere i spillerbudgettet. De ligger pt med 1 point mere end os, så helt sat af bliver man vel ikke, selvom man ikke opruster
AaB kom lidt bagfra og 25% mere til deres budget er et stort boost, men ikke rigtig mange millioner trods alt. Det er heller ikke dem jeg mener vi er sat af. Broendby er heller ikke saa meget foran i aar selvom de har langt flere penge, ogsaa inden de maaske opruster kraftigt nu. Pointen er selvfoelgelig at man kan have en god eller daarlig saeson indimellem, men hvis ikke man faar opbygget en oekonomi der ligger i toppen er det reelt umuligt at vaere en fast bestand del af den. Vi kan maaske godt i aar - hvis vi foerst kvalificerer os til top-6 - ende med at tage bronze, men det vil blive svaert at gentage, endsige forbedre naeste saeson. I foerste omgang skal maalet dog ogsaa bare vaere at lave lidt oekonomisk og dermed sportslig afstand ned til det store midterfelt, saa det er overvejende 'sandsynligt' at vi kommer i top-6 hvert aar og saa vi ligger godt til at kunne tage medaljer hvis en af de rige klubber fejler en saeson.

Simple Audio Video Embedder