Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 9922 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #50
I forhold til at ligaen har tre nedrykkere i næste sæson, vil det bedste nok være at få Fremad Amager op. Næstved og Lyngby har investorer i ryggen og vil kunne polstre sig bedre til overlevelse. Fredericia har FCM-folk i truppen og er på den konto heller ikke drømmen at få op.
Det må simpelthen ikke blive et tema for os at komme i nærheden af 11-pladsen igen. Hverken i næste eller de efterfølgende sæsoner. Det er muligt at vi kan misse top-6 igen, men vi skal efterhånden have etableret os klart i top-10. Næste sæson er selvfølgelig giftig, men derefter bliver det en mere regulær turnering, hvor alle point tæller helt til målstregen.
PC har talt meget varmt om mulighederne i det kommende transfervindue, så han skal ud at bevise at der kan sættes en top-6-trup sammen. Ret beset er vi tæt på at have den allerede, men der er jo usikkerheder omkring visse pladser ifht næste sæson, med målmandsposten som det helt store hængeparti lige nu. Vi ser stærkere ud nu end i efteråret, så hvis vi også kommer forstærkede ud til efteråret, fremfor det modsatte som i denne sæson, skulle vi meget gerne tage skridtet op i top-6. For at være mere eller mindre sikre skal der måske en del til også i bredden, men nedrykning må ikke blive et tema uanset hvem der kommer op fra 1. division.

Jeg ville være mere nervøs hvis jeg fx var AaB-fan og de skal skære ned og erstatte dem der rejser med unge spillere. De bør jo ikke kunne rykke ned, men det peger i retning af en sårbar trup. I det lys tror jeg også det er fornuftigt nok af dem at spille de unge spillere så meget som muligt her i foråret, også i kampene mod os. Der står noget mere på spil for dem end EL-kvalifikation.

Svar #51
PC har talt meget varmt om mulighederne i det kommende transfervindue, så han skal ud at bevise at der kan sættes en top-6-trup sammen.
 Jeg vil på det stærkeste opfordre til at sætte mådehold på forventningerne, hvis man tror at det er det kommende vindue, der skal blive den store udrensning/udskiftning. Det PC gentagne gange udtalte sig om var kombinationen af det netop overståede vinter 2019-vindue sammenlagt med sommerens. I Tipsbladets artikel som vi flere gange har bragt links til/citater fra herinde, der lister han en lang række spillere med udløb/uforløste situationer. Men vi fik jo "klaret" langt langt de fleste allerede i vinters. 

Sverrison, Spelmann, Kanstrup, Dino, Mysak forsvant alle i vinters.

Sommeren 2018 var vild. Der røg jo en masse i Juni også, og ikke kun i transfervinduet. Den samlede liste ser sådan ud: 

UD: Mikkel Rask (stopper karrieren), Alexander Juel Andersen (Vendsyssel FF), Daniel A. Pedersen (Lillestrøm), Steffen Rasmussen (karrierestop), Michael Zacho (kontraktudløb), Mads Boe Mikkelsen (Vendsyssel FF), Martin Pusic (AC Horsens), Frederik Møller (Silkeborg IF), Aleksandar Jovanovic (SD Huesca), Kasper Junker (AC Horsens)
Overblik: Superligaens sommertransfers 2018 | Tipsbladet.dk

Efter den artikel 1. september kom Toutouh så ind. Og siden røg der så nogle spillere ud, som ellers havde kontrakt til sommeren 2019 i Kanstrup/Spelmann og Dino (3 store kontrakter). Det er jo spillere, som ikke længere er på "brættet". 

Opsummeringen er, at de eneste spillere med udløb til sommer (1/6 om et par uger):
Ryan Mmaee (erstatningen for Junker) = I komplet overskud.
Grabara (erstatningen for Jovanovic)    = Fast mand i start 11.
Juelsgård - længe i truppen                   = Fast mand omkring start 11. 

Den sidste artikel som EB.dk har skrevet om emnet siger: 
Det er Ekstra Bladet, der skriver, at AGF allerede nu kigger mod sommerens transfervindue, hvor holdet frigør lønkroner fra nogle af de mest løntunge i klubben. Både Jesper Juelsgård og Martin Spelmann har kontraktudløb, og ingen af de to ventes at forlænge deres aftaler med AGF.
Medie: AGF planlægger at tilføje op mod tre mand til toppen af hierarkiet |...

Men her er Spelmann jo stadig i truppen (slut februar). Vi har desuden fået forlænget med både Lunding, Ammitzbøl og mange af de andre unge, og Gribenco er lejet ud etc etc etc... 

Mmaee er fortid med sit kontraktudløb.
Det efterlader for mig at se, kun 2 helt oplagte sager som SKAL løses, og så et par stykker som kommer til at rykke noget afhængigt af interessen udefra. 

1: Juelsgård - skal der forlænges eller ej? (Personligt har jeg længe argumenteret for det, og hans præstationer pt bejler til at give plads blandt "truppens bedste".) Alternativt erstattet af AJA hvis Vendsyssel rykker ud.

2: Grabara - hvis man kan forlænge, så skal man. Kan man ikke, så skal der hentes en ny. Måske Jovanovic er interesseret efter at rykke ud med SD Huesca?

3: Guira er nok ikke tilfreds med sin rolle i klubben, og DN er gået væk fra den spillestil som brugte Guira som central figur. Et oplagt scenarie er Guira ud, og ind med Nicolai Poulsen fra Randers. Ikke nødvendigvis tale om en opgradering, men en gardering. Amini har Hvidt som reserve, og Stage har N.Poulsen som reserve. 4 mand til to pladser, med Blume som bobler til 3 pladser på midten.

4: Vi har med Backmanns skade været alt for skrøbelige på positionen, og selvom kvaliteten af de unge reserver har vist sig mere end okay, så kunne en stabil erfaren herre som AJA være løsningen. Det kunne både være som erstatning for Juelsgård, men også som ekstra mand. Under Glen havde vi 5 forsvarsspillere, mens vi under DN i flere perioder kun har haft 3+en ungdomsspiller.

Svar #52
Vi fyldt det mest oplagte hul i angrebet og skiftet et par spillere så truppen peger lidt mere fremad, men det der især giver mulighed for at holde igen med nye spillere ifht tidligere udtalelser er nok at nogle af de unge har taget store skridt fremad. Bredden er afgørende hvis man skal tage skridtet fra seriøs kandidat til top-6 til at være nogenlunde sikker på det. Man kan godt vurdere at de unge nu giver tilstrækkelig backup og det er en meget positiv situation at være i. Så kan nye profiler primært handle om at erstatte eventuelle afgange og salg. Måske skal det meste sættes ind på en ny målmand hvis vi ikke kan forlænge med Grabara.

AJA er en af dem der ikke er så oplagt mere som ekstra mand når Hausner præsterer rimeligt i centerforsvaret og endnu mindre hvis Hausner også kan være løsning som backup på højre back. Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil være en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her sæson. Hvis Juelgaard skiftes ud håber jeg det bliver med en på nogenlunde samme niveau eller bedre og også meget gerne lidt yngre. Hvis Hausner ikke er en reel mulighed på højre back og Anbo heller ikke er klar endnu, så man skal have mere backup der, kan man så kigge efter en der er mere dedikeret til pladsen og den type vi gerne vil bruge der.

Svar #53
Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil være en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her sæson.
 Men prisen for en nedryknings-spiller i Vendsyssel er måske en helt anden, end en Juelsgård som blev hentet i BIF som en af AGFs bedst betalte. Så økonomien kan jo sagtens spille ind der. Og så har de kampe jeg har set AJA spille givet mig en fast tro på, at han sagtens kan begå sig i SL stadigvæk, og derfor selvfølgelig også kan være reserve for os. Jeg foretrækker også Juelsgård, og håber på at vi forlænger med Juelsgård og henter AJA samtidig :D 

Svar #54
Som erstatning for Juelgaard mener jeg AJA vil være en nedgradering som er risikabel i betragtning af hvor meget Juelgaard har spillet den her sæson.
Men prisen for en nedryknings-spiller i Vendsyssel er måske en helt anden, end en Juelsgård som blev hentet i BIF som en af AGFs bedst betalte. Så økonomien kan jo sagtens spille ind der. Og så har de kampe jeg har set AJA spille givet mig en fast tro på, at han sagtens kan begå sig i SL stadigvæk, og derfor selvfølgelig også kan være reserve for os. Jeg foretrækker også Juelsgård, og håber på at vi forlænger med Juelsgård og henter AJA samtidig :D
Ja, økonomien er selvfølgelig en vigtig faktor som vi må nøjes med at gætte lidt om, men Juelgaard får nok en ret høj hyre. Jeg forestiller mig at han vil komme på noget mere præstationsbetinget aftale så han bliver lidt billigere hvis han sjældent spiller, men højtlønnet hvis det går som i den her sæson. AJA burde vel være billigere, men måske ikke voldsomt meget og skal vel også købes fri? Jeg kan sagtens se rationalet i ham, men hvis vi skal ud og hente en spiller håber jeg dog det kan blive en lidt yngre model. Kan man ikke finde en i 1. eller 2. division der er et par og tyve, men klar til Superligafodbold relativt hurtigt? Lidt samme historie som med Tingager da han kom fra Holbæk til OB. Altså (hvis det er nødvendigt med fem spillere, det kan måske diskuteres): Tingager, Backman, Juelgaard, Tingagers lillebror, Hausner.

Det er svært ikke at være lidt bekymret omkring Backman, udsigterne for ham har selvfølgelig stor indflydelse på hvordan man agerer.

Svar #55
I mangel af bedre bliver dette i superligatråden - vi har vist ikke fået oprettet andre relevante.

Lønstrup har beskyldt 3-4 af hans egne spillere for matchfixing i forbindelse med en tabt kamp Skandale i dansk fodbold: Toptræner beskylder egne spillere for matchfixing...

Der har før været sager i de lavere divisioner men er der virkelig stadig det?
Eller har han blot skullet give dem en ordentlig opsang og så er talestrømmen løbet af med ham?

Svar #57
Vidste ikke lige hvor den skulle smides

AC Horsens har lavet fankontrakter.
Det er noget af det mest latterlige jeg har set, men samtidigt tager jeg hatten af for at de trods alt prøver at gøre noget

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #58
Vidste ikke lige hvor den skulle smides

AC Horsens har lavet fankontrakter.
Det er noget af det mest latterlige jeg har set, men samtidigt tager jeg hatten af for at de trods alt prøver at gøre noget

Det er da ganske sjovt.
Med de få krav de har formuleret skulle det tage mig to sekunder at skrive under på en kontrakt, der indebærer gratis adgang og gratis øl til alle vores hjemmekampe.

Sådan et koncept er dog kun gangbart i en klub der har svært ved at trække folk til stemningstribunen.

Svar #59
Horsens sikrede sig med 1-1 i dag en ny sæson i Superligaen.

Når valget var mellem dem og Vendsyssel, så lever jeg fint med Horsens, som er en god away for os, og en klub med flere nylige traditionsopgør mod os. Vendsyssel var friskt spillende, men hvis de byttes med Viborg eller Silkeborg, så er jeg fin med det.

SIF linger iøvrigt nummer 1 med 58 point i 1. division inden sidste runde, hvor Viborg er nummer 2 med 57 point, altså 1 point efter.
Hvis SIF vinder i sidste runde = oprykning, eller hvis Viborg taber = oprykning 100%.
Taber SIF mens Viborg spiller uafgjort = Viborg oprykning, da Viborg har bedre målscore.
Spiller SIF uafgjort og Viborg vinder = Viborg oprykker. 

Kampen om 3.pladsen er blevet isoleret til at handle om Fremad Amager/Lyngby/Næstved, efter at Lyngby har hentet gevaldigt ind de sidste par uger. 
Ingen af holdende kan nå Viborg på 2.pladsen. Men de ligger med 1 point imellem sig, men Fremad Amager der fører på 3.pladsen møder NETOP Viborg i sidste runde. Så altså hvis Viborg vinder den, så er Lyngby favorit til at nuppe 3.pladsen, da de har bedre målscore end Næstved. Lyngby og Næstved møder begge de to nederste bundhold. ALT ER ÅBENT.

Hobro har i skrivende stund bragt sig foran 1-0 ude i Vejle, og med Vejles 1-0 sejr i Hobro er alt lige nu. Spændende fodboldsøndag :D

Svar #60
Hobro foran m 2. Vejle på vej i 1. div. Trist for byen, men fortjent for et hold der har meget lidt at gøre med DK, danske spillere og spiludvikling.

Svar #61
Nogen interessante spillere i Vejle?

Svar #62
 Schoop som overtager for Amini? 

Finbogasson som konkurrent til 2.angriber?

Deres venstre-back, ham den blonde der spillede fuldstændigt fantastisk imod Lunding i 4-2 kampen. Han kan tage over for Højer når FCK ringer.

Svar #63
Vejles venstre back den dag var Tobias Mølgaard. Han er 22 og kunne godt passe ind i strategien, hvis Højer bliver solgt. Schoop er 30. God spiller, men PC køber dem nødigt så gamle. Finnbogason ville være en rigtig god back-up for Patrick, som han måske endda ville bænke. Og Alexander vil være slået tilbage til start med kun meget sporadisk spilletid. En anden spændende Vejle-spiller er kantspilleren Serhyi Gryn, som dog har kontrakt et års tid eller halvandet endnu. Han var rigtig god i vores 2-2 kamp mod dem først i nedrykningsspillet.

Svar #64
Og Alexander vil være slået tilbage til start med kun meget sporadisk spilletid.

Den del skal du passe på med.

Pt spiller Juelsgård 100% af kampene til trods for at man før skader kalder ham 3.valg.
En Alexander Ammitzbøl ville lige nu med Patrick ude i det scenarie nok have spillet 30 minutter i Randers, efter at en anden var taget ud efter en time. Alternativt spille med 2 angribere i enkelte kampe.

En anden spændende Vejle-spiller er kantspilleren Serhyi Gryn, som dog har kontrakt et års tid eller halvandet endnu. Han var rigtig god i vores 2-2 kamp mod dem først i nedrykningsspillet.

Jeg har det svært med at skulle håbe på at hente en af Vejles udenlandske nedrykkere. Jeg ved simpelthen ikke nok om ham. Jeg synes umiddelbart ikke vi mangler kantspillere. Vi har Kaastrup, Lunding, Bundu, Ankersen og Toutouh. Så jeg kan ikke se os hente noget der, med mindre Ankersen sælges. Bundu, Lunding og Kaastrup er alle bedst/hovedsagligt på højrekanten, mens Toutouh jo spillede 100 kampe for FCK på venstrekanten. So hvis Ankersen skal afsted, så tror jeg Toutouh er fast mand som udgangspunkt (som forsøg på for alvor at få ham igang). Så måske der så hentes en backup til venstrekanten.

Schoop er 30. God spiller, men PC køber dem nødigt så gamle.

Sandt. Men han købte Patrick som også snart er 30. Så han kan godt gøre det til enkelte nøglepositioner. Og hvis Amini ryger, så skal man have en spiller som kan tage over LIGE NU, og ikke om 1-2 år.
Og spørgsmålet er, om svaret er at gå fra Amini+Stage til Stage+Nicolai Poulsen. 
Men Schoop+Stage til gengæld, det ville jeg gerne se. Og så Nicolai Poulsen i kampe hvor Blume/Stage/Schoop kan fylde det offensive rum, mens NP/Stage kan fylde det defensive, hvor Stage er eneste mand jeg 100% vil have i start 11 hver gang.

Svar #65
Nicolai Poulsen er ikke rigtig svaret på noget. 🙂Håber stadig, at vi ikke henter ham. Holdt øje med ham i lørdags, og jo, han har sin andel i, at deres midtbane kvæler vores efter pausen. Men han virker også teatralsk, når han står og laver påtaget himmelvendte øjne efter åbenlyse frispark, som dommeren tager sig den frihed at dømme - og efter et helt korrekt gult kort for at spille håndbold. Og apropos: Den advarsel var hans 13. i sæsonen. Nummer 13 i 31 kampe, det er lige knapt en i hver anden kamp. Ellers tak, det må vi sgu da kunne finde bedre.

I Vejle glemte jeg Yurchenko, offensiv midtbanespiller, 25 år med kampe for Bayer Leverkusen og 63 U-landskampe, heraf 23 på U-21 på CV’et. Ukrainer ligesom Gryn, der er 24 år, begge er produkter af Shakhtar Donetsk. Og ikke at jeg siger, at vi skal købe ukrainsk, jeg er tværtimod glad for PC’s dansk/skandinaviske linje. Men skal man kigge mod Vejle, er det to fra øverste hylde dernede. Yurchenko kunne erstatte Amini 1 til 1, hvis man vurderer, at han er interessant.

Poulsen og Stage bliver for fysisk og statisk, for fighterbetonet og ikke kreativt nok. Stage og Schoop eller Stage og Yurchenko, tjoh måske. Der er også Blume. Han har ikke Aminis dynamiske ryk, der giver en del overtal på banens sidste tredjedel - til gengæld kommer han oftere helt frem i feltet end Amini. Blume er pænt målfarlig af en 8’er.

Nu får vi se, om vi vil hente en enkelt i Vejle. Mere skal vi nok ikke ønske os fra et hold, der lige er rykket ned. Men delvist afhængigt af hvem vi sælger, kan Mølgaard (der også kan spille 8’er ud over altså venstre back), Kjartan, Schoop, Gryn eller Yurchenko alle være interessante.

Svar #66
Jeg holder fast i, at Nicolai Poulsen er et rigtig godt "svar" på en erstatning for Guira. 

Guira er hentet dyrt, har høj løn, og er ikke tilfreds med bænkplads. 
Nicolai Poulsen var anfører i direkte konkurrent, dansk, og har været omkring ungdomslandshold for nogle år siden.

Han er ikke svaret på hvis Amini, Ankersen eller Sana skal afsted. 
Men jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan se ham som erstatning for en defensiv midtbanespiller som sidder det meste på bænken, og som er rigtig dyr. Finten der er jo, at Hvidt og de andre unge altså ikke har fysikken til at erstatte Guira. Der er ingen ung på vej, så henter man en 25-årig anfører i Randers med 175 SL-kampe på CV'er, så må man da indrømme, at det kunne være meget værre. 

Svar #67
Fint, så lad ham erstatte Guira på bænken. Han får heller ingen advarsler så længe han bare sidder der.

Svar #68
Fint, så lad ham erstatte Guira på bænken. Han får heller ingen advarsler så længe han bare sidder der.
 Haha :D Ja han får Spelmann/DAP-niveau af advarsler. 

Og som AGF spiller pt, så kan han ikke være mindre værd end Guira. Og hvis han er mindre dyr i løn (som det blev antydet i Stiften), så er det vel ikke så slemt. 

Og så er der jo altså også plads til, at AGF kan udvikle ham, og lade ham frigive noget han ikke har kunne vise i Randers endnu. Hvem ved.

Svar #70
Jeg tænkte det samme - det er sådan en manøvre der får mig til at tænke, at de taber deres duel med holdet fra 1. division. Det håber jeg i øvrigt de gør - jeg kan ikke se havd de har at gøre i superligaen...

Men nu står Tulberg uden job, skulle han indlemmes i trænerteamet i AGF? Han har vistnok nogle kompetencer og hvem ved, om han kan være et bud på DN's afløser om nogle år? Ikke at jeg forventer DN smutter snart, men enten får han succes med AGF, og så kan vi ikke holde på ham, eller også går han i stå og bliver fyret. Og så kunne det da være lækkert om man kunne rekruttere indefra, især hvis det er DN's succes, der gør at vi mister ham...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #72
Jeg tænkte det samme - det er sådan en manøvre der får mig til at tænke, at de taber deres duel med holdet fra 1. division. Det håber jeg i øvrigt de gør - jeg kan ikke se havd de har at gøre i superligaen...

Men nu står Tulberg uden job, skulle han indlemmes i trænerteamet i AGF? Han har vistnok nogle kompetencer og hvem ved, om han kan være et bud på DN's afløser om nogle år? Ikke at jeg forventer DN smutter snart, men enten får han succes med AGF, og så kan vi ikke holde på ham, eller også går han i stå og bliver fyret. Og så kunne det da være lækkert om man kunne rekruttere indefra, især hvis det er DN's succes, der gør at vi mister ham...

Ja, det er helt sort. Synes langt hen ad vejen de har overpræsteret ift. deres trup. Og Tullberg var jo stoppet alligevel - skal til Dortmund og træne deres regionalliga-hold: Mike Tullberg skal være træner i Dortmund

Svar #73
Jeg er sgu lidt målløs.. 

Jeg ved godt Tullberg var på vej ud efter sæsonen alligevel, men det er da helt håbløst at tro at man står bedre stillet ved at fyre Askou og Tullberg, end ved at vente til efter sæsonen. Hvem skulle de kunne hyre, som vil have en bedre forudsætning for at stille de smarteste/bedste hold til de kommende kampe? En assistent-træner? En udefra? Næppe...

Der må næsten have været et opgør efter kampen i Horsens. Ellers giver det ikke mening.

Svar #74
en nu står Tulberg uden job, skulle han indlemmes i trænerteamet i AGF?

Tullberg starter i Dortmund til sommer.
Det gør han sguda også! Det havde jeg glemt... så får han lidt at tænke over, hvis vi tilbyder ham en assistenttjans... AGF eller BVB, det er ikke nemt ;-)

Svar #76
Vildt at vi har en af de længst siddende trænere i ligaen..... Det troede jeg ikke umiddelbart vi skulle opleve. 
Men det plejer jo også være nu her at vi ser en trænerfyring. Eller rettere da vi glippede top 6 i år igen under samme træner to år i træk. Det er jeg SUPER glad for at DN kunne overleve. For den første gang var det på ingen måde hans skyld, og i anden omgang her i år, har han kun 33% skyld ift at PC efterlod ham en trup uden angribere og et for skrøbeligt midterforsvar i efteråret samtidig med at truppen underpræsterede. 33% skyld hver, sådan i en hurtig vending.

Men hvis vi glipper næste år, eller står til at glippe når vi nærmer os halvdelen af sæsonen spillet eller tæt på vinterpausen, så kan DN sagtens komme til at lide Glen-døden, hvor man ryger ud på en 7.plads, hvor troen på at det kan blive helt godt stopper.

Lige nu står vi jo til at kunne gå ind i næste sæson med god tro på tingene, ligesom med Glen efter 16/17-sæsonen. Dog er vi som sidste år i endnu bedre stand, og i mere stabil forfatning denne gang. Faktisk nærmest mere end nogensinde. Sidste år var vi i god forfatning i foråret 2018, men der var åbenbart masser af udskiftninger der skulle "overstås" inden vi kunne komme hertil, hvor vi har fået ryddet nærmest helt op, og kun Guira, Mmaee og Riel er helt uden for truppen i den kommende sæson, og Guira kunne endda sagtens være det.

Vi må se. Jeg tror vi allesammen er åbne for, at næste sæson skal være sæsonen hvor PC får truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg håber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen på det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Svar #77
Lige nu står vi jo til at kunne gå ind i næste sæson med god tro på tingene, ligesom med Glen efter 16/17-sæsonen. Dog er vi som sidste år i endnu bedre stand, og i mere stabil forfatning denne gang. Faktisk nærmest mere end nogensinde. Sidste år var vi i god forfatning i foråret 2018, men der var åbenbart masser af udskiftninger der skulle "overstås" inden vi kunne komme hertil, hvor vi har fået ryddet nærmest helt op, og kun Guira, Mmaee og Riel er helt uden for truppen i den kommende sæson, og Guira kunne endda sagtens være det.

Vi må se. Jeg tror vi allesammen er åbne for, at næste sæson skal være sæsonen hvor PC får truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg håber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen på det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Ja, de åbne spørgsmål i forhold til truppen er jo de stamspillere som går ind i deres sidste år,  Ankersen, Amini og Sana, samt selvfølgelig Grabara og Juelsgård, som har udløb nu. Derudover naturligvis spørgsmålet om alle de tre hovedskadede kommer til at fortsætte karrieren. Forhåbentlig er vi bare overforsigtige, fordi vi har råd til at være det på dette tidspunkt af sæsonen, og Munksgaard virker jo også på vej tilbage. Jeg er dog bange for Backmans og Mortensens videre karrierer. PM har også tidligere døjet med hjernerystelser: Patrick Mortensen vil spille med hjelm

Svar #78

Vi må se. Jeg tror vi allesammen er åbne for, at næste sæson skal være sæsonen hvor PC får truppen i top 6 med DN ved roret. Jeg håber fandme ikke vi tror vi kan spare os til det. Og jeg tror mange vil tabe troen på det "nyeste AGF" hvis det glipper igen.

Ja, de åbne spørgsmål i forhold til truppen er jo de stamspillere som går ind i deres sidste år,  Ankersen, Amini og Sana, samt selvfølgelig Grabara og Juelsgård, som har udløb nu. Derudover naturligvis spørgsmålet om alle de tre hovedskadede kommer til at fortsætte karrieren. Forhåbentlig er vi bare overforsigtige, fordi vi har råd til at være det på dette tidspunkt af sæsonen, og Munksgaard virker jo også på vej tilbage. Jeg er dog bange for Backmans og Mortensens videre karrierer. PM har også tidligere døjet med hjernerystelser: Patrick Mortensen vil spille med hjelm

For god ordens skyld, så kan vi ikke regne med at nogen af de 5 skal nogen steder endnu. Eneste der nærmest er 100% er at NP kommer ind, og at enten Guira eller Amini er på vej ud. Og det ville overraske hvis NP skal erstatte Amini, da NP er 6'er mens Amini er 8'er. Guira er 6'er, så byttet er logisk der. Men hvem ved om det bliver efter logikkens tegn som i vinters at vi laver vores handler. Sidste sommer var vi på jagt efter en angriber, og vi endte med at sælge en angriber. Det var sgu lidt skørt at være vidne til, uanset om Junker-handlen isoleret var solid og overraskende god.

Jeg har flere gange sagt, at jeg synes at det er alt for satset at nøjes med at have Patrick Mortensen+Ammitzbøl, og at vi skal forholde os til hvad vi gør hvis PM er ude 10+ kampe i næste sæson. Og i da kan man så læse at han måske er blevet desperat for at spille med hjelm... Det lugter af Backmann. :(

Det betyder jo egentlig at vi i min optik på INGEN MÅDE kan forsvare at lade Mmaee og Riel gå, og så ikke hente en ny god angriber. Det er sammen med Grabara/Juelsgård vores vigtigste huller i truppen (hvis de ikke forlænger). I vinters hentede vi permanente løsninger til angrebet, højre back og midterforsvar, men lod Dino og Kanstrup gå, så det var 1:1. Grabara og PM erstattede Jovanovic og Pusic et vindue forskudt. Og nu tyder det på at vi skal have NP som 1:1 for Guira. Jeg forventer at vi erstatter alle afgange 1:1, hvor nogle er opgraderinger og andre er samme kvalitet.

Eneste ekstra mand i truppen må være en ny angriber for 2 dårlige ud, og muligvis 2 forsvarsspillere ind istedet for Juelsgård ud. Der er noget kabale der. Jeg tænker stadig det er oplagt at hente AJA i Vendsyssel.

Svar #80
Jeg anfægter slet ikke, at vi skal (eller kommer til at) erstatte alle profiler 1-1. Men i forhold til kontinuitet må vi bare håbe på så få udskiftninger som muligt. Omvendt vil det grænse til det uansvarlig at lade Sanas, Aminis og Ankersens kontrakter løbe ud uden at vi får en krone i transfer. Et salg af Guira eller Toutouh, som også begge har et år tilbage, vil derimod ikke betyde helt så meget i forhold til holdets kontinuitet.

Svar #81
Og i dag kan man så læse at han måske er blevet desperat for at spille med hjelm...
  Det skal siges, at artiklen er fra 2015... Jeg påpeger bare at han har en historik med hjernerystelser.
 Mente læser i dag, dit link. 

Men jeg vil ikke undre mig over at hjelmene kommer frem snart. Lunding har også være ude i ugevis med hjernerystelse skriver de i dag. Det er jo helt vildt at have 4 spillere ude med hovedskader på en og samme tid. Vis mig en klub der nogensinde har oplevet det før...!?

Svar #82
Brøndby slår desværre FCM i dag.
Hvis også de vinder i Odense, så er det Brøndby vi ryger ind i, hvis vi slår Randers.

Svar #83
Det er jo helt vildt at have 4 spillere ude med hovedskader på en og samme tid. Vis mig en klub der nogensinde har oplevet det før...!?
Ja, det er godt nok påfaldende. Gad så vide, hvad der er sket med Anbo for han må vel også være skadet? Han gjorde det i hvert fald fint på HB men pludselig er han hverken med i truppen eller på reserveholdet.

Svar #84

Nu kommer jeg lidt sent til festen, men Allan Sousa slet ikke nævnt. Er han på leje, allerede solgt, eller har han bare tabt totalt niveau, siden han ikke nævnes?

Jeg siger ikke han er et godt match for AGF, men han har da vist han kan skabe problemer for de fleste hold. Hvis Sana smutter, kunne det være en afløser, så man fastholder nogen med X-Factor i truppen (udover Bundu, javist).

Svar #86
BIF fortsætter med at brænde penge af i et uhørt tempo - de nedjusterer forventningerne fra minus 10-20 mio. til minus 40-50 mio. inklusive spillersalg for 17 mio. I første kvartal tabte de 24,8 mio. kr..
Kæmpe kovending i Brøndby: Vil beholde stjernerne – Ekstra Bladet
Nedjusteringen kommer fordi de påtænker at holde på de største profiler og ikke sælge ud af holdet.

Nu har de lånt kontanter af en ny rigmand - pt. er det 18 mio. i år Brøndby låner kæmpe million-beløb af ny rigmand – Ekstra Bladet

Allan Olsen opsummerer det i artiklen - "I er helt på månen Brøndby" I er helt på månen, Brøndby! – Ekstra Bladet
Nedskrevne forventninger kan camoufleres i alle farver - og i den blå-gule version hedder det Master Class.

Eller sagt med andre ord:

Pengene fosser ud af Brøndby, hvor man nu forventer et årsresultat på minus 40-50 mio. kroner.
    Man kan ikke realisere de 44 millioner i transferindtægter som forventet og skal nu blot hente 17 mio. kroner.
    Det giver nærmest ingen penge til at hente nye spillere ind til en trup, der savner kvalitet.

Derfor: Vi satser - igen-igen-igen - på Master Class og beholder store dele af den trup, der ellers ikke har været overbevisende - og så håber vi ellers på det bedste.

Svar #87
Er det ikke efterhånden kun et spørgsmål om tid, før hele skidtet kollapser rigtigt fælt og rodet, derude på Vestegnen?

Nu handler det vist mest om at time, hvornår man sætter popcorn over, så de ikke brænder på, eller når at blive kedelige, inden showet starter  ;)

Svar #88
Er det ikke efterhånden kun et spørgsmål om tid, før hele skidtet kollapser rigtigt fælt og rodet, derude på Vestegnen?

Nu handler det vist mest om at time, hvornår man sætter popcorn over, så de ikke brænder på, eller når at blive kedelige, inden showet starter
@Stone Cold‍ 

Sidste gang de var ved at lukke gik de fra nær-konkurs til nær-mester med en 200 millioner kroner indsprøjtning over et par år. 
Jeg kan ikke se dem lukke nogensinde.

Og den gamle saying er: "hvis du skylder en million til banken ejer den dig, men hvis du skylder den 100 millioner kroner ejer du den".

Svar #89

Nu handler det vist mest om at time, hvornår man sætter popcorn over, så de ikke brænder på, eller når at blive kedelige, inden showet starter
@Stone Cold

Sidste gang de var ved at lukke gik de fra nær-konkurs til nær-mester med en 200 millioner kroner indsprøjtning over et par år.
Jeg kan ikke se dem lukke nogensinde.

Og den gamle saying er: "hvis du skylder en million til banken ejer den dig, men hvis du skylder den 100 millioner kroner ejer du den".

Hvis du i øvrigt driver en sund forretning, er det vigtigt at blive ved, ellers lukker din biks. Hvis du driver en fodboldklub, kan du køre med fuld hammer ud over klippen, der skal nok komme endnu en rigmand til. Når det kommer til fodboldklubber med en vis profilering, er der tilsyneladende en endeløs kø af velhavere, der mener at netop de er udvalgt til at trække sværdet ud af stenen. Som BIF-mand ville jeg sige, at når Jan Bech har vist sig villig  til at investere i BIF, så er det helt urimeligt at lade ham beholde så meget som en krone - han skal malkes tør mens karrusellen kører, og så må næste tosse stille sig frem, når brønden tørrer ud. 

Svar #90
Enig. 

Forskelen på BIF og AGF er så, at AGF i en lang årrække bad om penge fra alle mulige investorer/steder for at lukke huller her og der og alle vegne, for man troede på det nye projekt "næst'år", og aldrig fik set nogen succes. Da det så værst ud trådte Kurt A. til, og postede over perioden ca. 50-60 millioner i projektet med kom derfra med overskud. Det gjorde han bl.a. ved at træde til hvor klubben blev kaldt tættere på konkurs end den reelt var, som jeg ser det. Han var bare den der gjorde det, ene mand, istedet for at 5-6 kom med 10 millioner hver eller andre løsninger. Der skulle nok være trådt andre til, såfremt der var blevet udsendt en melding om, at AGF enten fik hjælp eller måtte lukke eller noget i den retning. Men historien om Kurt A var jo netop også, at klubben overlevede og han fik sine penge igen ved at sælge Duncan, Leon og Lumb, og så kunne man køre videre i status quo, hvor det jo igen bare var et spørgsmål om tid før man fik økonomiske og/eller sportslige problemer. Men skylden var ikke hans, men dem der accepterede løsningen.

BIF undgik konkurs med Interbank-skandalen i 1992 (på ca. 400 millioner kroner), hvor der sjovt nok også blev budgetteret med gode sportslige resultater "En planlagt aktieemission skal, efter den forventede kvalifikation til Champions League, bane vejen for finansieringen af købet af Interbank. Planen kuldsejler dog efter et samlet nederlag mod Dynamo Kiev. Brøndbys back-up plan kikser også. " (fra https://borsen.dk/avisen/boersen_e-arkiv/theme/9/broendby_og_interbank-sagen.htmlk)

Og for få år siden var man så igen ved at gå konkurs, men blev ikke bare reddet, men reddet samt sat på vej mod ny kortvarig success, men en indsprøjtning som bar dem til sølvmedaljer sidste år. 200 millioner i alt som det er opgjort til i flere medier for flere måneder siden.. Og nu to gange siden da har Jan Bech, og nu denne person skulle skyde penge i projektet igen. Og lige nu gør BIF det samme som AGF gjorde før Kurt A. Og der kommer konstant nogen og poster penge i. Mon det stopper? Næppe.

Svar #91
Jeg har ikke læst regnskabet men har de ikke netop indfriet en stor del af lånene i stadion, for at kunne stå stærkere?
Det mener jeg den ene eller måske flere emissioner gik til - det kan selvfølgelig også være den kommende.

Svar #92
Nu er Brøndby gældfri: Det betyder det for klubben – Ekstra Bladet

Jo de var gældfri i 2016.

De har bla brugt penge på faciliteter til fans
Brøndby IF etablerer Nordens bedste fanzone - Brøndby IF

Men underskuddet i år skal nok mest begrundes i overforbrug
AGF

Svar #93
Enig.

Forskelen på BIF og AGF er så, at AGF i en lang årrække bad om penge fra alle mulige investorer/steder for at lukke huller her og der og alle vegne, for man troede på det nye projekt "næst'år", og aldrig fik set nogen succes. Da det så værst ud trådte Kurt A. til, og postede over perioden ca. 50-60 millioner i projektet med kom derfra med overskud. Det gjorde han bl.a. ved at træde til hvor klubben blev kaldt tættere på konkurs end den reelt var, som jeg ser det. Han var bare den der gjorde det, ene mand, istedet for at 5-6 kom med 10 millioner hver eller andre løsninger. Der skulle nok være trådt andre til, såfremt der var blevet udsendt en melding om, at AGF enten fik hjælp eller måtte lukke eller noget i den retning. Men historien om Kurt A var jo netop også, at klubben overlevede og han fik sine penge igen ved at sælge Duncan, Leon og Lumb, og så kunne man køre videre i status quo, hvor det jo igen bare var et spørgsmål om tid før man fik økonomiske og/eller sportslige problemer. Men skylden var ikke hans, men dem der accepterede løsningen.

BIF undgik konkurs med Interbank-skandalen i 1992 (på ca. 400 millioner kroner), hvor der sjovt nok også blev budgetteret med gode sportslige resultater "En planlagt aktieemission skal, efter den forventede kvalifikation til Champions League, bane vejen for finansieringen af købet af Interbank. Planen kuldsejler dog efter et samlet nederlag mod Dynamo Kiev. Brøndbys back-up plan kikser også. " (fra https://borsen.dk/avisen/boersen_e-arkiv/theme/9/broendby_og_interbank-sagen.htmlk)

Og for få år siden var man så igen ved at gå konkurs, men blev ikke bare reddet, men reddet samt sat på vej mod ny kortvarig success, men en indsprøjtning som bar dem til sølvmedaljer sidste år. 200 millioner i alt som det er opgjort til i flere medier for flere måneder siden.. Og nu to gange siden da har Jan Bech, og nu denne person skulle skyde penge i projektet igen. Og lige nu gør BIF det samme som AGF gjorde før Kurt A. Og der kommer konstant nogen og poster penge i. Mon det stopper? Næppe.

Som jeg husker Hyldgaards beskrivelse, havde han reelt givet op og var ved at lukke og slukke. Han har vel ikke nogen grund til at udlægge det anderledes end det var? Bortset fra det, er det naturligvis rigtigt at AGF også hentede penge udefra i flere omgange, desværre mest til at lukke huller (og også gjorde det senere igen). Det er en afgørende del af klubbens potentiale at der er nogle penge derude og det er egentlig bare lidt ærgerligt at de store beløb blev ‘sjoflet’ væk, mens der kommer mindre ind nu hvor der er mere styr på organisationen. På den måde var det som du siger bare et spørgsmål om tid før der var problemer igen. Nu får vi mere ud af de pæne, men lidt mindre beløb der bliver investeret i fx træningsanlæg og akademiboliger end alt det der dengang bare sev ud af kassen igen uden nogen form for sportslig succes.

Måske skal der også lidt “held” til for at finde de store penge, eller for at have sådan en fan som Jan Bech Andersen i Brøndby, men sandsynligheden er lidt større for os, ligesom den er for Brøndby. Pengene burde selvsagt også være langt nemmere at finde hvis klubben er veldrevet og har succes, men for en klub som Brøndby er der bare næsten altid en mulighed og både Brøndby og FCK har vist at de kan blive reddet fra næsten hvad som helst. De fik også lidt umiddelbar succes med den sidste indsprøjtning, men det er ikke uden risiko, hvis deres nye strategi kikser og de fortsætter de underskud uden at hæve sig meget over midten af Superligaen. Men der er selvfølgelig ingen grund til ikke at bruge de penge der bliver smidt i nakken af dem hvis de regner med at det bare fortsætter.

For vores eget vedkommende er min udlægning (håb) at der kommer nogle penge når der kommer et moderne stadion - det stadion er så bare lidt tvivlsomt indenfor den nærmeste fremtid. Under alle omstændigheder er stadion afgørende ifht sponsorer og i mellemtiden må vi jo også bare se at få gang i noget sportslig succes og nogle større spillersalg.

Svar #94

Sæson 2018-19 er på vej til at slutte, så nu er det tid til at kigge fremad.

Den kommende sæson er en overgangssæson, hvor ligaen skal tilpasses 2020 sæsonen.
Det betyder at der skal findes 3 direkte nedrykkere, mens der kun kommer en klub op fra Nordic Bet ligaen.

Superliga klubber der er klar til sæson 19-20:

Superliga klubber i nedrykningskval mod Nordic Bet klubber:[/size]

Klubber fra Nordic Bet der enten rykker direkte op eller skal møde Hobro:

Nordic Bet klubber der kæmper om 3. pladsen og dermed en kval kamp mod Vendsyssel:

AGF

Svar #95
Jeg anser både SIF, Viborg og Lyngby som hold som er "superligahold" i første division. Både Viborg og Vejle har en falmet udgave af det, da de begge for sjældent har været en del af SL de sidste 20 år. 

Men jeg definerer det ud fra nylig historie, og der tilhører Hobro jo også snart den kategori som SIF og Lyngby. 

Så altså hvis SIF rykker direkte op (som jeg håber), og Viborg møder Hobro, så er jeg ligeglad hvem af dem der spiller i SL næste år. Eller rettere sagt, jeg er okay med dem begge, ikke ligeglad. 

Hvis Viborg derimod rykker direkte op, så her jeg SIF slår Hobro. SIF ligger tæt på Ry hvor jeg er vokset op, og tættere på Aarhus, og vi har langt mere historie med SIF de sidste rigtig mange år. 

Lyngby er det eneste af de hold omkring 3.pladsen som jeg er okay med at skulle i SL næste år. Næstved og Fremad Amager er ganske vist traditionsklubber, men anno 2019 har de intet med moderne superliga at gøre. Så altså står kampen mellem Lyngby og Vendsyssel, så håber jeg Lyngby rykker op. Men står den mellem Vendyssel og Næstved eller fremad Amager, så bliver jeg egentlig bare lidt ærgerlig, da jeg ikke gider at have nogen af dem i Superligaen. Men jeg kan godt se at hvis Hobro ryger ned, og Vendsyssel bliver oppe, så kanaliseres der sikkert en del fra Hobro til Vendsyssel. Og på længere sigt er jeg ligeglad med om det skulle være Vendsyssel eller Hobro der bliver den største af de to. Lige nu har jeg bare plads i mit Superliga-hjerte til at en af de to hører til i en 14-holdsliga. I en 12-holdsliga vil jeg savne hold som SIF/Viborg/Vejle/Sønderjyske/Horsens langt mere. 

Så altså mit favorit-scenarie er som følger:
SIF rykker direkte op.
Viborg / Hobro spiller om hvem "deroppefra" der skal have lov at spille superliga næste.
Lyngby slår Vendsyssel.

Ender både Hobro og Vendyssel i 1.division næste år, så er der jo også en spændende nordjysk duel der, som de passende kan tabe til Vejle. (Så kan Vejle blive 1'er og Vendsyssel og Hobro kæmpe om 2/3 som ikke giver oprykning.)

Svar #96
Det er bedre for dansk fodbold at Lyngby ligger og går konkurs udenfor Superligaen, så de må gerne bare blive dernede... Vendsyssel synes jeg har været et interessant bekendtskab og de kan vel også ligge og genre AaB lidt deroppe, så dem vil jeg hellere have oppe.

Det er en grim sæson at rykke ned i i år og det kan ende med en længere periode udenfor for hold der ryger ned eller ikke kommer med op nu. Jeg tænker heller ikke vi lige skal have Fremad Amager eller Næstved op nu, men det kan godt være deres eneste chance i en hel del år.

Svar #97
Det er bedre for dansk fodbold at Lyngby ligger og går konkurs udenfor Superligaen, så de må gerne bare blive dernede... Vendsyssel synes jeg har været et interessant bekendtskab og de kan vel også ligge og genre AaB lidt deroppe, så dem vil jeg hellere have oppe.
 Ja vendsyssel har da været lidt underholdene. Ligesom Hobro også var det som den nye dreng i klassen. Men altså de har jo postet alt for mange penge i projektet (som jeg forstår det) ift hvad de kan blive ved med, så altså ligesom du nævner Lyngby, så nytter det ikke noget hvis det hele er holdt oppe af totalt ikke-afmålte ricisi. 

Men altså Hobro har da ligesom SIF, Viborg og Lyngby bevist at de kan tage turen ned og komme igen. Det har vi jo ikke set fra Vendsyssel. For mig at se kunne det ligeså være Thisted eller Fredericia eller et andet hold fra divisionerne der tog deres plads engang. Jeg ved ikke om det er godt for os at AaB kan tage spillere fra Hobro og/eller Vendsyssel, eller om det de tager spillere fra AaB. Jeg synes ikke jeg har kunne se nogen bemærkelsesværdig forskel. Jeg synes Hobro med Danny O, Sabbi, Minor og Mistrati og de andre har spillere som ligeså godt kunne spille i Sønderjyske. 

Vendsyssel til gengæld har taget "Vejle-vejen" og har hentet en masse totalt ukendte navne fra alle mulige nationer, og håbet på det bedste. Jeg har haft mere respekt for det mere stramme koncept som Hobro har haft, på nær under Kuhn, hvor jeg allerede ved hans ansættelse tænkte: "har hvad, tror de at de skal til at spille fremad banen nu? Det må da gå galt, som det gjorde for os". 
Og præcis på samme måde har jeg det med Horsens og Sønderjyske som har fejlet på at hente typer som Junker, og trænere som Glen, under devisen om, at man gerne ville "spille mere med bolden" bla bla bla. 

Horsens og Sønderjyske har altid fået deres bedste resultater med simple midler. Men da Sønderjyske vinder sølv, der er det med spillere af en så høj kvalitet, at de kunne få ekstremt effektive midler til at se flotte ud. 

Jeg kan ikke se dem lide andet end Glen Riddersholm-døden. Vi må se. 
Jeg tror Horsens går tilbage til gamle dyder i næste sæson, og fokuserer på indlæg og boksspil på Brock-Madsen, og sender Drost på tribunen, og holder Junker som makker til Brock-Madsen når de kan, og bruger ham ellers mindre, og måske overvejer ham som kant i nogle kampe hvor de skal jagte.

Svar #98
Ja vendsyssel har da været lidt underholdene. Ligesom Hobro også var det som den nye dreng i klassen. Men altså de har jo postet alt for mange penge i projektet (som jeg forstår det) ift hvad de kan blive ved med, så altså ligesom du nævner Lyngby, så nytter det ikke noget hvis det hele er holdt oppe af totalt ikke-afmålte ricisi. Vendsyssel 
Jeg har ikke set at Vendsyssel har ført en uansvarlig økonomisk politik, men har måske være noget fremme jeg har overset? Lyngby har under alle omstændigheder sådan en forhistorie, både med en konkurs, men jo også for nylig hvor man var meget tæt på og mistede flere spillere (godt for os). Begge tilfælde hvor uansvarligheden havde direkte sportslige konsekvenser for ligaen. Fred være med det hvis de rykker op, men jeg tænker chancen skal gå til nogle andre de næste par år efter den omgang.

Men altså Hobro har da ligesom SIF, Viborg og Lyngby bevist at de kan tage turen ned og komme igen. Det har vi jo ikke set fra Vendsyssel. For mig at se kunne det ligeså være Thisted eller Fredericia eller et andet hold fra divisionerne der tog deres plads engang. Jeg ved ikke om det er godt for os at AaB kan tage spillere fra Hobro og/eller Vendsyssel, eller om det de tager spillere fra AaB. Jeg synes ikke jeg har kunne se nogen bemærkelsesværdig forskel. Jeg synes Hobro med Danny O, Sabbi, Minor og Mistrati og de andre har spillere som ligeså godt kunne spille i Sønderjyske.
Jeg tænkte mest ifht talenter og måske nogle sponsorer, AaB har jo ellers et meget stort opland for dem selv, og hvis de kan miste et par ekstra point i de indbyrdes kampe fordi VFF (og Hobro) er ekstra opsatte ligesom vi jo oplever det i en del kampe. Det er mest sandsynligt, som bl.a. Brüchmann har været inde på et par gange i Mediano, at det er AGF, AaB eller OB der kan hægte sig på som det næste hjul i (sub)toppen så de to andre må gerne generes lidt. AaB skærer lidt til allerede efter et år med sats der ikke helt lykkedes og så må vi se om en god placering i år booster OB til noget mere.

Helt overordnet set vil jeg gerne have klubber med pæne tilskuersnit i Superligaen og på det punkt ligger Hobro og Vendsyssel i bunden, men hvor SIF/Viborg nok vil overgå Hobro er det mere tvivlsomt hvor megen forbedring der vil kunne komme ifht Vendsyssel. Som vi var inde på inden nedrykningsplayoff håbede jeg Vejle overlevede og på det her punkt endte de også på et tilskuersnit kun en anelse under AaB (og Esbjerg, hvis de ikke ender med en hjemmekamp mere.)

Svar #99
Silkeborg rykker direkte op. Viborg skal møde Hobro og Lyngby møder Vendsyssel.
Personligt ser jeg gerne Viborg rykke op, mens Lyngby er velkomne til at spille endnu en sæson i divisionen.

Simple Audio Video Embedder