Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 9545 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #150
@Stig AKA Frank Heskjær
Ja, vi skal selvfølgelig også indimellem tage point fra FCK og FCM og det er forbandet FCM fik et straffespark til sidst, men de har trods alt begge gjort rent bord indtil videre, så hvis vi tager dem ud har vi haft tre udekampe. Jeg regnede med noget i retning af 1-1-1 i dem og det er så blevet til 0-2-1. Hvis man fx forventede 2-1-0 i de kampe synes jeg nok man var temmelig optimistisk, selvom der er brændte chancer nok til at det kunne have lykkedes.

Jeg står dog også med en forventning om at slå Horsens hjemme og det er selvfølgelig ikke rart at stå i en situation hvor man allerede er lidt bagud og derfor ikke kan tillade sig ikke at leve op til 'forventningen.' Der kommer jo altid kampe hvor det ikke lykkes og hvis man har for mange i starten bliver det for usandsynligt at der slet ikke kommer nogen senere og så bliver det svært at indhente.

Svar #151
Det er jo subjektivt, men jeg kan godt forstå du er utilfreds hvis du havde den slags forventninger. I min bog havde 5 point eller mere på nuværende tidspunkt været en helt fantastisk start.
Det kunne være fint at høre hvem du mener er top 6 hold og hvem der er kanditat til nedrykning. Jeg kan forstå at man spiller uafgjort mod Sønderjyske fordi man ikke kan vide hvor de står, især ikke med deres gode start MEN man må kunne forvente af et top 6 hold (og det er jo det vi er / skal være ifølge ledelsen) at man henter 2 x 3 point imod to nedryknings kandidater. Det vil sige at forventningen burde være 7 point og vi har 2.
At kampen igår endte 0 - 0 skal vi sgu være glade for når vi ikke havde bare en afslutningen inden for rammen.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #152
At kampen igår endte 0 - 0 skal vi sgu være glade for når vi ikke havde bare en afslutningen inden for rammen.

Jeg synes det er forkert at fokusere på om afslutningerne er indenfor eller udenfor rammen, jeg synes det giver mere mening at fokuserer på størrelse af chancerne. SønderJyske havde en del afslutninger som ramte målet, men de fleste var fra 20+ meter, fra den afstand skal man skyde mange gange for at score.

AGF havde de 2 klart største chancer i går ved Bundu og Helenius. At ingen af dem rammer målet er ringe, selvom Bundu vist var ret tæt på. Men jeg vil til hver en tid foretrække at AGF får de 2 chancer fremfor de skud SønderJyske havde i går.

Svar #153
Det kunne være fint at høre hvem du mener er top 6 hold og hvem der er kanditat til nedrykning. Jeg kan forstå at man spiller uafgjort mod Sønderjyske fordi man ikke kan vide hvor de står, især ikke med deres gode start MEN man må kunne forvente af et top 6 hold (og det er jo det vi er / skal være ifølge ledelsen) at man henter 2 x 3 point imod to nedryknings kandidater. Det vil sige at forventningen burde være 7 point og vi har 2.

FCK, FCM, Brøndby og FCN er de hold der kan forvente at være med mere eller mindre hver sæson og så er det ret lige mellem flere hold hvem der også kan komme med. Der er ikke så mange pladser tilbage derefter, men jeg mener vi skal være et af dem. Men hvis jeg regnede med at vi vandt 2 ud af 3 af de udekampe ville jeg klart have talt os med i den første kategori. Du skriver oven i købet MINDST 5 point mere, så du må helt klart se os som medaljekandidat.

Svar #154
AGF havde de 2 klart største chancer i går ved Bundu og Helenius. At ingen af dem rammer målet er ringe, selvom Bundu vist var ret tæt på. Men jeg vil til hver en tid foretrække at AGF får de 2 chancer fremfor de skud SønderJyske havde i går.
Sønderjyske havde en Eskelinen fik lavet en fin redning på, men Ankersen havde så også en i slutningen han skyder langt over. Det var ikke specielt godt af nogen af holdene, men vi var da tættest på. Desværre har vi svært ved at tippe den slags kampe over til os.

Svar #155
Sønderjyske havde en Eskelinen fik lavet en fin redning på, men Ankersen havde så også en i slutningen han skyder langt over. Det var ikke specielt godt af nogen af holdene, men vi var da tættest på. Desværre har vi svært ved at tippe den slags kampe over til os.

Ja det var brand ærgerligt at Ankersen ikke bare skubbede det fantastiske indlæg fra Bundu i kassen med knopperne, i stedet for at prøve at placere den, Mielitz ville ikke have taget den uanset, og det er noget lettere at skubbe den ind i stedet for at prøve at placere den. Det havde hjulpet meget på Ankersens image efter hans mediestunt i sidste uge, med et mål igår. 

Simple Audio Video Embedder