Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 4998 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #15
Brøndby kom i øvrigt med et regnskab i dag, som viste et sjældent overskud på 10 mill. Det skal dog bemærkes at de har solgt spillere (Rønnow/Nørgaard) for 30 mill, samt af de i sidste sæson var helt med i front i superligaen.

Ret bemærkelsesværdigt, så budgetterer de med spillersalg på 44 mill. til sommer. Jeg tror roligt at vi kan afvente røde tal fra den kant igen til næste år...

Svar #16
Brøndby kom i øvrigt med et regnskab i dag, som viste et sjældent overskud på 10 mill. Det skal dog bemærkes at de har solgt spillere (Rønnow/Nørgaard) for 30 mill, samt af de i sidste sæson var helt med i front i superligaen.

Ret bemærkelsesværdigt, så budgetterer de med spillersalg på 44 mill. til sommer. Jeg tror roligt at vi kan afvente røde tal fra den kant igen til næste år...
https://finans.dk/investor/ECE11232712/broendby-har-overskud-for-foerste-gang-i-mange-aar/

Ja, de budgetterer ligefrem med 10-20 mio i underskud og det er under forudsaetning af at komme i top-3, det maksimale af hvad de stadig kan naa, og saa lige saelge spillere for 44 mio. Det forventede underskud maa vaere inklusiv det de vil bruge paa nye spillere, men hvis de forventer 44 mio ind paa spillersalg maa de vel naesten have nogle klar paa affyringsrampen. Det kan blive nogle voldsomme roede tal hvis de misser top-6, det rammer sikkert ogsaa salgspriserne.

Svar #17
Brøndby har overskud for første gang i mange år - Investor

Ja, de budgetterer ligefrem med 10-20 mio i underskud og det er under forudsaetning af at komme i top-3, det maksimale af hvad de stadig kan naa, og saa lige saelge spillere for 44 mio. Det forventede underskud maa vaere inklusiv det de vil bruge paa nye spillere, men hvis de forventer 44 mio ind paa spillersalg maa de vel naesten have nogle klar paa affyringsrampen. Det kan blive nogle voldsomme roede tal hvis de misser top-6, det rammer sikkert ogsaa salgspriserne.
BIF: 44 mio. kr. i salg er uafhængigt af indkøb

Det er aabenbart uafhaengige budgetter og de 44 mio er altsaa den bogfoerte vaerdi af spillerne + 44 mio. Jeg ved ikke om fx Hany Mukhtar er bogfoert til de 1.5 mio euro de gav for ham ifoelge Transfermarkt, men det ville saa kun vaere vaerdien over 11 mio. der taeller med hvis de saelger ham. Hvis ikke de kommer i top-6, og ikke laver store salg, og samtidig bruger flere penge paa truppen, bliver det et vildt underskud.

Svar #18
Brøndby har overskud for første gang i mange år - Investor

BIF: 44 mio. kr. i salg er uafhængigt af indkøb

Det er aabenbart uafhaengige budgetter og de 44 mio er altsaa den bogfoerte vaerdi af spillerne + 44 mio. Jeg ved ikke om fx Hany Mukhtar er bogfoert til de 1.5 mio euro de gav for ham ifoelge Transfermarkt, men det ville saa kun vaere vaerdien over 11 mio. der taeller med hvis de saelger ham. Hvis ikke de kommer i top-6, og ikke laver store salg, og samtidig bruger flere penge paa truppen, bliver det et vildt underskud.

Her er BT´s (meget optimistiske) bud på salgsemner i det kommende transfervindue, der skal indbringe Brøndby 44 mio.

Stor sommerudrensning venter: Her skal Brøndby score millioner | BT Superliga...

Jeg har svært ved at forestille mig at Lasse Vigen kan indbringe 6-8 mio, Dominic Kaiser er vel nærmest usælgelig og Jens Martin Gammelby kan de sgu nok heller ikke få de 6-7 mio for som BT´s “agent-allierede” værdisætter ham til. Simon Hedlund og Simon Tiebling er nok begge ca. 10-15 mio værd, og så er Hani Muktar nok ca 20-25 mio værd.

Så det kommer til at gøre ondt på Brøndbytruppen, hvis det kommende transfervindue skal give et overskud på 44 mio, når det også er nødvendigt at erstatte de solgte spillere.

Svar #19
Folk står forventeligt på ynkelig vis i kø på MTAC for at kritisere DN, og enkelte synes ikke AGF vil rykke sig uden at vi får en ny træner (IGEN)

Det folk glemmer lidt er, at DN forsøgte at kaste alt frem i de 4 kampe efter at være kommet bagud. Eks. bagud 2-0 i Parken, hvor Duncan bagefter beklager sig etc. DN sagde at vi ikke har noget at tabe, og at vi går efter at få det vendt. 

Da DN så finder det udtryk som han synes AGF skulle arbejde fremad med var det imod BIF på Brøndby stadion. Det har han flere gange sagt 

Og der spillede vi ligesom vi gør nu. Altså var den 2-2 kamp det der "klikkede" for DN ift den måde vi spiller på lige nu. Så kom Selles til, og vi har forsøgt at gøre det fundament stærkere lige siden. Først med megen defensiv fokus i foråret 2018, dernæst med lidt løsere tøjler i slutspillet+EL playoff 2018. I efteråret i denne sæson mangler man jvf DN/PC (og os fans) de rette spillere til at forsætte de takter fra afslutningen på 17/18-sæsonen, så efteråret 2018 med det sommervindue er med Stage i front og Guira foran forsvaret da man ikke lander den rette angriber, og Kanstrup falder helt igennem, og Junker hentes for flere millioner i sidste øjeblik. Derfor forsøger man at køre efteråret igennem med det samme defensive udtryk, som man lykkes med i foråret 2018. Men det lykkes ikke godt nok, og selvom man slutter af med 2 sejre i 3 kampe, så sejler forsvaret rundt med "Kaptajn Kanstrup".

Her fra foråret 2019 har vi spillet en anelse mere offensivt til, og har med Tingager fået stabiliseret forsvaret (når vi har alle mand dernede klar). Vi lukker 0 mål ind imod EfB og SøE, og 2 mål i snit ind i de sidste 3 kampe hvor holdet har været fyldt med skader. 

Så valget er dit: Er det nuværende AGF det der vandt 2-0 over både Sønderjyske ude og Esbjerg hjemme, eller er det det som manglede det sidste, og fejlede med at lykkes og trodse et hav af skader og karantæner samtidig??
Eller er vi et sted der i mellem? 

Faktum er, at AGF har lavet 4.flest point i hele 2018, og 5.flest i år, hvor vi har tabt til nummer 2 og 3, og ikke evnet at vinde med 1 normal startende forsvarsspiller i truppen, hvor man starter kampen med at komme bagud efter 14 sekunder. 

Valget er dit.

Svar #20
Det er klart, at skuffelsen er stor ovenpå OB-kampen, men som jeg har skrevet flere gange, så var chancen for top-6 reelt aldrig så stor. Det var et meget stort krav, at vi skulle lave 2+ point i snit her i foråret. Vi fik dog de to indledende sejre, som pludselig gjorde en teoretisk mulighed til en realistisk. Men reelt har vi jo lavet det pointsnit, som var realistisk at forvente, 1,4 p. over de første fem kampe i foråret. Et snit som normalt vil være nok til top-6 over en hel sæson. 

Vi skal nu forberede os på puljespillet. Det er ikke fordi jeg frygter nedrykning, hvis vi kommer i gruppe med SønderjyskE og Horsens, men det er bare heller ikke nogle sexede kampe at se frem til. Så vil det jo være sjovere at trække Brøndby/Esbjerg/Randers eller FCN og derudover nr. 12 og 13 (hvor Vejle gerne må overraske i Esbjerg og komme væk fra 14. pladsen). Hvis vi antager, at nr. 8 ønsker at komme i gruppe med nr. 7, 12 og 13, så kan vi også allerede nu konstatere, at vi ikke kommer i gruppespil med AaB.

Svar #21
Jeg har set første halvleg mellem SE og ACH og på den baggrund bør vi kunne slå begge selv på en halvdårlig dag. Ingen ideer i angrebet, intet sammenhængende opspil - en fuldstændig dødssyg forestilling. Og der kommer nok karantæner ud af det, for gule kort er de gode til at rage til sig
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #22
Jeg har set første halvleg mellem SE og ACH og på den baggrund bør vi kunne slå begge selv på en halvdårlig dag. Ingen ideer i angrebet, intet sammenhængende opspil - en fuldstændig dødssyg forestilling. Og der kommer nok karantæner ud af det, for gule kort er de gode til at rage til sig
Superligakampe mellem Horsens og SønderjyskE er nok sådan ca. dem jeg forventer mindst underholdning af i løbet af en sæson, og jeg kunne ikke drømme om at sætte mig til at se dem spille. Vores kampe imod dem er absolut heller ikke mine yndlingskampe, så det er ærgerligt at have "trukket" dem i puljen. Man kunne måske have håbet, at de to hold ville diske op med noget mere, når de nu fik den prominente placering, søndag kl. 18. Men efterfølgende kan Viasat jo både pege på manglende underholdning og sikkert også lave seertal og derefter forsvare, at Brøndby får rundens kamp i resten af sæsonen. 

Svar #23
I den anden pulje har hverken Hobro eller Vendsyssel tabt i de første to runder. Begge er i en fremgang, der gør det endnu vigtigere, at vi holder os væk fra tredjepladsen. Hobro er oplagt bedre under Peter end før under Kuhn, og Vendsyssel er tydeligt forstærket af den lille håndfuld spillere, som de i vinter købte ind til start-11. Begge vil have okay chancer over to kampe mod nummer 3 fra vores pulje.

Svar #25
AGF har 3 spillere på rundens hold i superligaen - der i parentes bemærket er domineret af spillere fra bund 8 (3 fra AGF, 3 fra VB og 1 fra VFF).
Rundens Hold i Superligaen: 28. spillerunde | Tipsbladet.dk
Det er AJA der er på fra VFF
Ser gerne vi forsøger at hente ham hjem til sommer
Kunne godt se Tingager og ham udgøre et fast makkerpar
Hellere en ”grim” sejr end at tabe 1-4 på en naiv omgang ”fremad, march”.
Det ligger i klubbens DNA.
Knofedt fremfor kæleri.
AGF

Svar #26
AJA er i min optik højest en march på stedet. Kan næppe løfte holdet
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #27
Med Backmann ude på ubestemt tid vil jeg sige at vi skal have en ny mand til start 11. Men AJA kan godt erstatte Juelsgård hvis det det er. Og pt er Juelsgård jo i start 11. 

Så altså hvis man forlænger med Juelsgård og samtidig henter AJA, så er jeg mere end glad. Hvis Backmann altså kommer tilbage og bliver der frem til vinduet åbner, så man kan formode at han er i start 11 med Tingager med Juelsgård/AJA som to reserver der begge kan dække hver deres back. Det villle give en solid defensiv start 11, og samtidig fjerne truslen om hvad der sker når enten Backmann og/eller Tingager er ude i længere tid.

Man kunne selvfølgelig også vælge at sigte højere end AJA/Juelsgård, og så hive en 3.mand ind til kampen om start 11. Men faren er, at vi jo så kun har 2 mand når den ene er skadet/i karantæne, hvilket adskillige gange har vist sig for risikabelt.

Så det handler jo ikke om AJA vs ny god spiller, men om AJA og x vs ny god spiller (synes jeg).

Svar #28
Med Backmann ude på ubestemt tid vil jeg sige at vi skal have en ny mand til start 11. Men AJA kan godt erstatte Juelsgård hvis det det er. Og pt er Juelsgård jo i start 11.

Så altså hvis man forlænger med Juelsgård og samtidig henter AJA, så er jeg mere end glad. Hvis Backmann altså kommer tilbage og bliver der frem til vinduet åbner, så man kan formode at han er i start 11 med Tingager med Juelsgård/AJA som to reserver der begge kan dække hver deres back. Det villle give en solid defensiv start 11, og samtidig fjerne truslen om hvad der sker når enten Backmann og/eller Tingager er ude i længere tid.

Man kunne selvfølgelig også vælge at sigte højere end AJA/Juelsgård, og så hive en 3.mand ind til kampen om start 11. Men faren er, at vi jo så kun har 2 mand når den ene er skadet/i karantæne, hvilket adskillige gange har vist sig for risikabelt.

Så det handler jo ikke om AJA vs ny god spiller, men om AJA og x vs ny god spiller (synes jeg).
Enig i, at vi godt kan bruge yderligere en midterforsvarer ud over dem vi har. Det var vel også det vi troede vi havde, da Tingager blev hentet, men så skete der jo pludselig en masse med Kanstrup i en fart. Det skal dog nævnes, at vi også har Hausner, som stadig udvikler sig, så vi har jo fire spillere pt. Vi har bare meget ofte to mand ude samtidig, så det vil være ønskværdigt med en mere. Evt. en spiller som både kan spille forsvar og defensiv midtbane, a la Jønsson eller Leon A.  Stage har så vist, at han også godt vil kunne magte det, så måske beslutter man bare, at han er backup for de andre fire. Det forudsætter dog at Hausner regnes som brugbar i startopstillingen og ikke bare er en nød-nødløsning.

Jeg kan godt forstå ideen med at hente AJA hjem, men skal vi ikke hellere være lidt mere visionære/ambitiøse? Han bliver sikkert også skadet, så snart han rammer plænerne på Fredensvang.

Svar #29
Enig i, at vi godt kan bruge yderligere en midterforsvarer ud over dem vi har. Det var vel også det vi troede vi havde, da Tingager blev hentet, men så skete der jo pludselig en masse med Kanstrup i en fart.
@SteenA‍ 

Det er jo det der er spørgsmålet. Hentede man Tingager som ny mand der skulle øge konkurrencen til start 11, med forventning om at han ville overtage Kanstrups plads, og samtidig regnede med at Kanstrup ville blive og kæmpe om pladsen i et halvt år? Eller var Tingager egentlig bare hentet som 1:1, og man er tilfreds med at have 2 klare førstevalg, og så en fuldgod reserve, som man har set det siden man gik fra at have 5 til 3 mand dernede, de sidste 1.5 år i klubben. 

Og hvis det oprindeligt var planen at Tingager skulle have været 4.mand, så må vi forvente at Kanstrup bliver erstattet i næste vindue. Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.

Simple Audio Video Embedder