Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 9926 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #100
Silkeborg rykker direkte op. Viborg skal møde Hobro og Lyngby møder Vendsyssel.
Personligt ser jeg gerne Viborg rykke op, mens Lyngby er velkomne til at spille endnu en sæson i divisionen.

Jeg har det så lige omvendt :)

Svar #101
Klubber klar til den kommende sæson

Kampene om de to sidste pladser

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #102
BIF tager 4. pladsen, men Hedlund må se til fra tribunen i kampen om EL.

Svar #103
Fair nok der kom en reaktion fra FCK lige efter mesterskabet blev sikret, men at tabe 3 i træk er små pinligt, især den sidste i et godt fyldt og festklædt Parken og så mod et hold uden noget som helst at spille for.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #104
Ja, FCK har været på sommerferie i lang tid. At tabe i Parken til et hold der ikke har vundet så meget som en enkelt kamp i mesterskabsspillet, det er sgu ikke imponerende. Ikke siden 17. marts har FCN vundet en fodboldkamp, og det var mod Vendsyssel.

Svar #105
Rygter på Twitter siger, Sønderjyske offentliggører  Rilwan Hassan i dag.

Svar #107
Fint. Vigtig spiller for FCM gennem mange år. Jeg ser ham som over the top.

Svar #108

Det kunne også godt tyde på at Sønderjyske er meget i tvivl om hans evner, når de kun giver ham 1 år.

Svar #109

Det kunne også godt tyde på at Sønderjyske er meget i tvivl om hans evner, når de kun giver ham 1 år.
Nu er hans altoverskyggende drøm at blive dansk statsborger og den drøm er vist udskudt til starten af 2020, så det kan også være en begrundelse Nyt slag for FCM-profil: Må vente et år mere på dansk statsborgerskab |...
At blive dansk statsborger er det første, jeg tænker på, når jeg vågner om morgenen. Jeg forstår ikke, det bliver ved med at blive udskudt. Jeg har nu fået at vide, at jeg nok først får mit statsborgerskab næste år. Der er ikke noget, jeg kan gøre. Jeg har allerede været til eksamen to gange. Noget tid efter, jeg havde taget den første prøve, fik jeg at vide, at jeg skulle tage en mere, fordi der var nye regler. Nu bliver det så først i 2020, at jeg bliver dansk statsborger, har jeg fået at vide, siger den tydeligt skuffede Rilwan Hassan til tipsbladet.dk

eg vil være i Midtjylland i Danmark, det er min klub. Den eneste, jeg har spillet for. Jeg skal ikke spille for andre i Danmark.

Svar #110
Han mangler vist et år i Danmark for at få sit statsborgerskab, så jeg tænker han vil ud om et år, men der er så en optionen på forlængelse hvis det ikke lykkes. Den situation gør også at han ikke ville have været så interessant for os. Jeg synes nu heller ikke han sportsligt lige er det vi mangler.

Svar #111
Jeg håber Randers er bagud 0-5 ved pausen, har fået 2 mand smidt ud, og at deres tilskuere bliver tilbageholdt 12 timer ved Storebæltsbroen. Derudover ønsker jeg dem alt godt 😈

Svar #112
Man kan i hvert fald sige, at man er i en forfærdelig position som AGF-fan der hader både BIF og Randers. 

Men hvis man et kort øjeblik skal tænke sobert omkring det, så vil det være mere ødelæggende for BIF ikke at komme med i EL, end det vil ændre det store for Randers at komme med. Faktisk kan de mange argumenter omkring hvordan det kan være kostbart at deltage samtidig med den vigtige start af ligaen, så er det bedst hvis Randers vidner den kamp.

Samtidig, så kan jeg ikke unde Randers en skid succes. Det er blot sådan, at jeg kan unde BIF det endnu mindre. 
Eneste minus jeg kan se er, at BIF nok ville være i stand til at tilegne DK flere point ift koifficient-kontoen for dansk fodbold.

Jeg har spillet på, at alle tre finaler i disse dage ender med over 2,5 mål, og det tror jeg også bliver tilfældet i aften. 
Jeg gætter på 2-1 til det ene af holdene, eller en stor BIF-sejr. Jeg tror simpelthen ikke at Randers lykkes med at spille defensivt med succes på Brøndby stadion i en kamp, hvor selv Randers jo er tvunget til at skulle frem af banen for at vinde, hvor de ellers ville kunne køre en 0-0 hjem i vanlig stil. 

Men jeg frygter at den ender 0-0 efter ordinær tid, og mit bet dør. Men altså jeg spillede på at både EL og CL-finalen var med 2,5+ mål, og således også kampen i aften. Og det kan jo lykkes uanset hvem der scorer målene.

Svar #113
Uanset hvem af de to der vinder, så håber jeg de rykker ned i næste sæson
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #114
 Jeg holder klart med BIF frem for Randers (... og hvis jeg bliver ekskluderet nu, må det være sådan).
BIF er altid med til at skabe fede kulisser til vores indbyrdes kampe. Jeg håber de vinder... 😁

Svar #115
Jeg holder klart med BIF frem for Randers (... og hvis jeg bliver ekskluderet nu, må det være sådan).
BIF er altid med til at skabe fede kulisser til vores indbyrdes kampe. Jeg håber de vinder... 😁
 Jo, men det har jo ikke noget med aftenens kamp at gøre!? Eller hvad mener du?

Svar #116
Det er bare alm fredagslir. Grundlæggende set ønsker jeg Randers hen hvor peberet gror.

Svar #117
Tjek, hehe :D

Jeg ønsker bare 3+ scoringer, resten er mig mere ligegyldigt. Jeg har bare valgt at Randers i EL er nederen, mens BIF uden for EL er dejligt. Begge hold kan bare ikke tabe :(

Svar #118
Og nu fører de krafted...... det er for meget.

Svar #119
Well, BIF kom foran 3-2, og fik så et offside-mål foræret til at dræbe kampen. Der var i hvert fald 2 meter offside som jeg husker det inden jeg slukkede. På det efterfølgende skud efter offsiden scorer Randers selvmål. Så ja, BIF kommer i Europa og redder desværre sæsonen på den måde. Og når sæsonen starter op igen, så er jeg ikke sikker på at de ville bytte den EL-plads med en pokaltitel, da de jo fik den sidste år. (Men pokaltitlen giver jo bare EL, så det kan de ærger sig over). Men pointen er, at det ærger man sig nok ikke så længe over, når man nu står i EL alligvel. 

BIF sikrede top 6 i sidste runde af grundspillet, sikrede 4.pladsen i sidste runde af mesterskabsspillet, var i pokalfinalen, og alligevel har mange af deres fans ytret at det har været kæmpe udtur for BIF i år etc etc etc... Og der kom kun 16.000 til finalen, hvilket var fuldstændigt til grin når de har plads til 28.000. BIF har de fleste fans i DK, og markerer sig ofte stærkt, det må man bare indrømme. Men en dag som i dag kommer jeg til at tænke på hvordan det ville se ud hvis BIF var igennem samme 20 år som vores....

Svar #120
Niels Frederiksen er ny Brøndby-træner

Folk har sikkert set det, men hvis ikke så blev Niels Frederiksen ny BIF_træner.
Jeg ved ikke om han kan gøre med BIF hvad han gjorde med U21. Han kunne ikke i Esbjerg i hvert fald. Og ja der var mere kaos i EfB dengang, og BIF har bedre spillermateriale+finanser. Men det er stadig langt bedre spillere han havde på sit hold i U21-regi.

Så jeg anser det ikke for en 100% den ene vej eller anden. Men er da sikker på de hellere ville have haft Hjulmand.

Svar #121
Niels Frederiksen er ny Brøndby-træner

Folk har sikkert set det, men hvis ikke så blev Niels Frederiksen ny BIF_træner.
Jeg ved ikke om han kan gøre med BIF hvad han gjorde med U21. Han kunne ikke i Esbjerg i hvert fald. Og ja der var mere kaos i EfB dengang, og BIF har bedre spillermateriale+finanser. Men det er stadig langt bedre spillere han havde på sit hold i U21-regi.

Så jeg anser det ikke for en 100% den ene vej eller anden. Men er da sikker på de hellere ville have haft Hjulmand.
Nej, han er helt sikkert ikke foerstvalg selvom de nu har travlt med at fortaelle om alle de internationale topnavne de har sagt nej til. Jeg taenker han da helt sikkert er dygtig, men har han den mentalitet der skal til? Jeg ville vaere nervoes for det, hvis det var her han blev hentet til. Det kan blive interessant, hvis de faar en daarlig start og i det lys goer det ikke noedvendigvis noget de fik nogle europaeiske kampe med. Jesper S. er dog ogsaa et ret staerkt kort at hive ind som assistent.

Svar #122
Forudsigelse: BIF har spist sin næste træner om to, maks tre år. 

Svar #123
Det er så også relativt sjældent nogen træner i Superligaen sidder i tre år ;)

Pointen er selvfølgelig at han ryger ud igen pga manglende sportslig succes og det er klart det nemt kan ske fordi han skal forbedre holdet en hel del før det vil være tilfredsstillende for dem. Men de har stadig en del penge og det bliver måske endnu vigtigere for dem hvordan Ebbe Sand klarer sig som sportschef. Lad dem endelig ryge helt ud af top-6 og give plads til et andet hold...

Svar #125
Altså den næste efter Niels Frederiksen?

Ja. En svært introvert træner virker ikke som det kloge valg i en klub med massiv eksponering, en hysterisk ubegavet ejer og en stor, larmende fanskare.

Svar #126

Ja. En svært introvert træner virker ikke som det kloge valg i en klub med massiv eksponering, en hysterisk ubegavet ejer og en stor, larmende fanskare.
 Kent Nielsen og BIF var i hvert fald ikke et succesfuldt match.

Svar #127
http://esuperliga.dk/pdf/datoplanefterar2019.pdf

Superligaen er sat til at skulle starte 14. Juli i år. Kalenderen findes i linket. Der er intet officielt programsat endnu, og ingen kampe hverken planlagt eller fordelt på 1.spillerunde. Det kan selvsagt først ske fra i aften kl 20 når sidste playoff-kamp er spillet. 

Men jeg tænkte jeg ville dele den dato jeg selv lige var inde og opsnuse.

Svar #128
AGF har også offentliggjort en del af forberedelserne til den nye sæson.  Opstartens program snart på plads - AGF Fodbold

Træningen starter igen den 17. juni.
Den 21. juni er der showkamp på Åbyhøj stadion
Den 25. juni møder vi AC Horsens i Horsens
Derudover kommer der træningskampe 29./30. juni og den 5. juli, hvorefter sæsonen starter en uge senere. AGF har bedt om udekamp i 1. runde, fordi græsset skal lægges om efter de kommende koncerter.

Svar #129

Jeg giver ham halvandet år. Et år til ikke at komme i top tre med Brøndby Masterclass. Dernæst et halvt år til man kan se, at han heller ikke når det sæsonen efter. En ny træner skulle nødvendigvis være en stor kanon for at modstå presset længere tid end det. Niels Frederiksen er allerede upopulær inden han er startet.

Svar #130
TSG Hoffenheim
@tsghoffenheim
·
8 min
Transfer-News!

Die #TSG steht vor der Verpflichtung von Robert #Skov! Der dänische Torjäger kommt vom amtierenden Meister @FCKobenhavn
 in den Kraichgau, wo er einen Vertrag bis zum 30. Juni 2024 unterschreiben wird.

Svar #131
Salget af Skov har i øvrigt omgående sat gang i rygterne om, Lucas Andersen er afløseren.

Svar #132
Flot karrierespring. For 18 mdr siden løb han rundt i Silkeborg.

Svar #134
Men så har AAB ingenting tilbage.. 

Talentløs træner og trup.
@swharders‍ 

enig. Hvis AaB sælger Lucas Andersen vil jeg ikke længere se dem som kandidater til top 6. Og med de mange penge fra deres mange andre salg ikke har forbedret deres trup historisk de sidste 5 år, så kan jeg ikke se dem stå med bedre kort end os i hvert fald. Men det kan da være de køber Sana, og får rygende succes med ham...

Men altså jeg tror det er kommet lidt bag på alle hvor godt Nicolai Poulsen har gjort det fra dag 1, og hvor lille et savn Stage har været/måske vil være fremover. 

Lucas Andersen til gengæld... Han er alfa-omega for hele AaBs offensiv. Så altså FCK skal vel ligge 20-30 millioner for ham før de kan tillade sig at sælge ham.!?

Svar #135
Apropos snakken om FCK og dommerkendelser, så har FCK og N'Doye nu scoret 2 mål i tre kampe der var offside....

EDIT: Og i angrebet efter var der et tvivlsomt straffe til Horsens, som ikke blev dømt. Der er kontakt, som Brock-Madsen selv søger for meget. 

Svar #136
Apropos snakken om FCK og dommerkendelser, så har FCK og N'Doye nu scoret 2 mål i tre kampe der var offside....

EDIT: Og i angrebet efter var der et tvivlsomt straffe til Horsens, som ikke blev dømt. Der er kontakt, som Brock-Madsen selv søger for meget.

Ja jeg kan heller ikke forstå at det tilsyneladende handler om at tage alt spænding ud af ligaen hurtigst muligt, ved at hjælpe FCK til det størst mulige forspring og kommentatorerne er tilsyneladende begejstrede ved tanken!?!

Svar #137
FCK er i talrige situationer hver kamp, hvor de har chancen for at få marginaler på deres side. Det er ligesom dem der better stratetisk 15 gange vs ham der sætter 3 små bet. De kan begge være uheldige 3 gange, og dermed have været uheldige lige mange gange. Men den første var det 20% af sine bet, mens den anden var det 100% af sine bet. Derfor mærker ham den sidste det på en helt anden måde.
Omvendt havde den første marginaler på sin side i måske 4 af de 12 kampe (25%) som gik hjem, mens den anden jo havde det 0 gange (0%). De to scenarier mærkes jo helt anderledes. 

Og så er der også den faktor hvor mange penge man satser for at få de marginaler over på sin side. Og den del handler ikke om offside, men om at bedre spillere oftere kommer i feltet til at blive fældet på en måde der KAN blive til et straffe.

Nuvel. Så FCK får nogle ting med sig som de har fortjent ift marginaler. Men VAR-tælleren siger allerede 2 offside-mål på 3 kampe. Og HVIS der er tale om, at FCK indimellem/Ofte får tvivlen mere på deres side, da dommeren i et splitsekund skal vurdere den gode internationale spiller (N'Doye) vs ham fra Horsens, så vil VAR kunne afhjælpe der. Og det vil de også når en Amini bliver ramt i maven i Parken, og dommeren føler sig presset til at give straffe til et FCK-hold der har presset på længe. Det pres tror jeg ikke han føler på Lyngby stadion mellem Lyngby og Horsens. Men det vil man nok aldrig kunne få en dommer til at indrømme.

En tidligere dommer Benjamin Leander og jeg skrev sammen om ovenstående emne i går, og der var iøvrigt et guldkorn vedr. manglende straffesparks-marginaler sidste sæson: 

AGF og straffespark sidste sæson var så helt og aldeles aparte. Der underspillede David Nielsen nærmest urimeligt ift hvor forfordelt, I blev. Netop derfor er jeg ekstra hys omkring sådan noget pis som det Lumb lukker ud.
Han sammenligner Lumbs udtalelser i går, hvor han klager over manglende marginaler da N'Doye får lov at score i offside, og Brock Madsen ikke fik straffe (hvor Lumb stod lige ved siden af). En situation, hvor jeg, dommer, kommentatorer ikke mente der var straffe i øvrigt, da BM lader sig falde, og lader benet hænge.

Svar #138
Pt så er Hobro igang med en brandkamp imod Randers. De har skabt flest chancer, haft bolden mest, og Sabbi har både scoret og været tæt på igen lige før. Stillingen er 1-1 kort før pausen. Og som Hobro spiller, så har jeg det endnu mindre "slemt" over at vi kun fik 1-1 i den første (traditionelt lidt svære) åbningskamp, endda på udebane.

Der er mange hold der kommer til at slå sig på den Hobro-offensiv med Kirkevold/Sabbi så længe de begge holder sig fra skader, og stadig er i Hobro.

Svar #139
Salget af Skov har i øvrigt omgående sat gang i rygterne om, Lucas Andersen er afløseren.

Iflg. Nordjyske har der været interessere fra FCK, men Lucas Andersen selv sagde nej tak. I stedet har FCK hentet en spanier fra den 2. bedste spanske række.

Medie afslører: Lucas Andersen afviste FCK – Ekstra Bladet

Svar #140
Ja det er samme niveau som vi har hentet Oscar Whalley i :-) dog ikke til 40-50 mio eller hvad prisen ender på med diverse præstations ting.

Svar #141
Ja det er samme niveau som vi har hentet Oscar Whalley i :-) dog ikke til 40-50 mio eller hvad prisen ender på med diverse præstations ting.
FCK afviser selv, at prisen var så høj, men det er vist efterhånden kotume, at der bliver bygget forskellige bonuser i de her transfers - som i Stage-handlen, hvor der falder flere penge af, hvis FCK opnår CL-gruppespil.

Svar #142
Ja lyder også lidt vildt...

Svar #143
Jeg får spat af at se at AaB får tynde straffespark hele tiden.

Jeg glæder mig som AGF'er til VAR. Helt oprigtigt, så har sol, vind og vejr og alt det der IKKE fordelt sig ligelidt over de sidste mange år. Sidste sæson var direkte ødelæggende for os.

EDIT: og selvom det har været helt fortjent at AaB har kørt EfB over, så blev det hele sat i gang af et straffe som AaB fik foræret, og de har kunne køre kontrascoringer lige siden. 4-0 til AaB ved pausen.....

Svar #145
Nu må spin-snakken holde, David. Nu giver du også kampprogrammet skylden. Jamen, det er for he... da os selv der har bedt om det, da banen skulle lægges om p.g.a. de mange koncerter på stadion, og vi derfor ikke kunne spille hjemme i de første kampe. Det er nok ikke den hurtigste knallert på kajen, der har fostret den plan, men det er os selv, og det kan man ikke klandre andre for. Stop udenomssnakken og klynkeriet, og gør noget ved det, I kan gøre noget ved: holdets sammensætning, spillernes indstilling samt taktik og holdopstilling. Og der går det dæleme langsomt.

Svar #146
Jamen, det er for he... da os selv der har bedt om det, da banen skulle lægges om p.g.a. de mange koncerter på stadion, og vi derfor ikke kunne spille hjemme i de første kampe.
Vi har som bekendt allerede spillet hjemme og der er vel ikke nogen grund til at vi får to udekampe igen efter den første hjemmekamp. Hvis man overhovedet mener der er forskel på at spille ude og hjemme er det da ikke klynk at påpege at det har været et svært startprogram med 4 af 5 kampe ude og 2 af kampene mod topholdene. Det er da bare en konstatering.

Vi er 2-3 point fra der hvor vi burde være lige nu, værre er det ikke, men vi har fået sat os i en position hvor vi skal indhente noget og altså ikke kan sætte mere over styr og det er selvfølgelig bekymrende.

Svar #147

Vi er 2-3 point fra der hvor vi burde være lige nu, værre er det ikke, men vi har fået sat os i en position hvor vi skal indhente noget og altså ikke kan sætte mere over styr og det er selvfølgelig bekymrende.
Undskyld men vi er altså MINDST 5 point fra hvor vi burde være.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #148
Undskyld men vi er altså MINDST 5 point fra hvor vi burde være.
Det er jo subjektivt, men jeg kan godt forstå du er utilfreds hvis du havde den slags forventninger. I min bog havde 5 point eller mere på nuværende tidspunkt været en helt fantastisk start.

Svar #149
Det er jo subjektivt, men jeg kan godt forstå du er utilfreds hvis du havde den slags forventninger. I min bog havde 5 point eller mere på nuværende tidspunkt været en helt fantastisk start.

@Winther

Hvis ikke modstanderen havde heddet både FCK i Parken, samt FCM, så havde jeg også håbet på 8 point i 6 kampe. Det har jeg flere gange snakket om. Også fordi vi så ville have 1,33 point i snit, som over en sæson ca. er det en 6.plads har "kostet". (1,35 = de 36 point som normalt er "sikkert) Det kan vi være 3 point efter eller 6 point efter i næste runde. Så i min logik er vi pt 3 point efter de 5 som jeg synes vi burde have forud for min forventning om en sejr imod Horsens. Hvis vi derimod taber eller spiller uafgjort til Horsens, så er vi 4 til 6 point efter mit personlige mål, som altså var de 8 point. Men er man 3 point efter sit mål, og har spillet 4 af 6 kampe ude, og mødt nummer 1 og 2, så skal man bare VIDERE!!!

Så for mig står der følgende:
Det point i Haderslev kan bruges til rigtig meget, af mange grunde, og det var en "ny start" ift at holde nullet, få point igen, endda imod et holde som var rigtig godt kørende.
Vinder vi imod Horsens hjemme, så er vi "med igen" og kun 3 point fra top 6 = VIDERE!
Vinder vi ikke, så vil vi skulle kæmpe os tilbage over de næste 4-6 runder, og bringe os til næste gang, hvor chancen for at spille os tilbage kan skabes. 

Simple Audio Video Embedder