Spring til hovedindholdet
Emne: Superligaen 2018/2019 (Læst 9923 gange) forrige emne - næste emne

Superligaen 2018/2019

De fleste ved nok nu, BIF har fyret Zorniger.

Hans sidste optræden var et episk skænderi med Tøffe i Onside i går aftes.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Sv: Superligaen 2018/2019

Svar #1
En markant start på denne tråd, Martin: Den dag Brøndby fyrede træneren. :) Anyways, de vil holde fast i spillestilen, sagde Ebbe Sand på pressemødet. Og ansætte en midlertidig træner, sikkert Retov, kunne man tro. Dermed farvel til alle spekulationer om at hente Hjulmand før tidligst til sommer, måske også derefter, for vil Hjulmand spille preussisk overfaldsfodbold...? Ebbe Sand:

- Vores måde at tænke fodbold på ændrer sig ikke ved, at vi nu siger farvel til Alexander. Brøndby IF valgte i sin tid Alexander som cheftræner, da hans spillestil netop tog afsæt i måden, vi som klub ønsker at spille fodbold på. Vi kommer derfor naturligvis fortsat til at være tro mod strategien og Brøndby IF’s måde at spille fodbold på.

Dernæst et afsnit, hvor jeg synes, at Ebbe lyder ret urutineret, naiv og over-optimistisk. Ifølge bulletinerne er spillerne ramt af nyheden om Zornigers afgang, men Ebbe sætter pladen på og lyder som en, der venter champagnefodbold mod Randers næste weekend. Han bliver klogere, tror jeg, men gad vide om Brøndby stadig lever i top-6, når virkeligheden sætter ind:

- Vi skal underholde vores fans og give folk valuta for pengene, uanset om de er på stadion eller følger med hjemmefra. Nu skal vi have noget af den spilleglæde tilbage, som vi så så meget af i forrige to sæsoner, så vi igen kan glæde vores trofaste fans.

Svar #2
Hvis BIF vil fastholde overfaldsfodbolden, så er det ikke Hjulmand de skal ansætte. Jeg ser det dog som en ren semantisk udtalelse, for Sand udtaler i sig i generalle vendinger, hvor han senere sagtens kan få Hjulmand til at passe ind i

- Vores måde at tænke fodbold på ændrer sig ikke ved, at vi nu siger farvel til Alexander

Rygterne går da også allerede kraftig på, BIF har jagtet Hjulmand i månedsvis, men at den store hurdle bliver at overbevise ham om, BIF mindst er lige så interessant som et udenlands eventyr.
Kommer Anderlecht ind i billedet igen eller en tilsvarende udenlandsk klub af samme størrelse, så tror jeg, BIF må se sig om efter en anden kandidat.
Problemet for Hjulmand er, om der kommer en henvendelse af sådan en karakter, hvis ikke så kan han misse et af de største danske jobs.

Svar #3
I forhold til et turn-around for en ny træner, hvor antal af ikke-præsterende udlændinge skal sættes ned, så er det dårligt nyt at Fisker nu skal opereres og er ude i resten af sæsonen. Fisker er utiltalende, men at bruge ham ville være en måde at sætte et nyt præg på holdet.

Svar #5
AaB laver et hul i jorden og taber 20 mio. Blodrød besked: Voldsomt million-tab i Superliga-storklub – Ekstra Bladet

Det er til dels deres satsning men samtidig er de ikke tilfredse.
Det er den satsning og efterfoelgende underskud der faar mig til at undre mig over hvordan vi stadig kan have et stoerre spillerbudget end dem (iflg eb var det vist). JN snakkede paa et tidspunkt i Mediano om at AaB laa over AGF, saa maaske er det snarere ham der har ret.

AaB kan vel blive tvunget til at skrue lidt ned igen hvis den slags underskud fortsaetter og de har ogsaa en lidt vanskelig vej til top-6 lige nu. Spoergsmaalet er om de faktisk har raad til Lukas Andersen, men der kan nok findes penge udefra hvis det er noedvendigt, man taenker de ikke har raad til ikke at koebe ham. Vi har nok heller ikke den slags penge, men det kunne vaere meget sjovt hvis de blev noed til at sige nej og vi koebte ham i stedet ;) Han kunne dog godt ende i FCK/Broendby/FCM i saa fald og det vil jo ogsaa vaere en noget bitter pille at sluge.

Svar #8
Glem Scorsese, Hitchcock og Tarantino. Ingen kunne skabe større spænding end de 8 klubber, der lige nu kæmper om 4 pladser i slutspillet.

36 points er formentlig tilstrækkeligt, men det kan hverken vi, Randers eller Horsens ramme. Det bliver enten 35 eller 37 for den, af de tre klubber, der undgår nederlag. FCN bliver også presset, hvis de taber i Parken, Det kan naturligvis ikke udelukkes, at de interne opgør, Randers-Horsens og Brøndby-AaB ender uafgjort, og så kan 35 points være tilstrækkeligt, men givetvis med afgørelse på målscore. Her er vi klart bedre end både Randers og Horsens. Altså vil uafgjort mod OB og sejr mod AaB i dette tilfælde formentlig være nok til sjettepladsen. Resultaterne kan faktisk betyde, at fx FCN, AGF, Brøndby og Randers slutter lige på 35, mens OB og Esbjerg har 36+. Så er Randers ude af billedet på målscoren, og størrelsen af vores sejr mod AaB kan afgøre den sidste plads.

Hvis vi er blandt dem, der trækker nitten, er der stadig meget på spil. 7. eller 8. pladsen giver jo muligheden for at vælge pulje og undgå Sønderjyske. Derfor tror jeg ikke, at vi kommer i fare for at skulle i play off.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #9
Somani stopper i Vejle?!?

BREAKING: Vejle-træner Adolfo Sormani siger op | Tipsbladet.dk
Gud ved hvor motiverede de italienske assistenter er?
Den annoncerede "frivillige tilbagetrækning" er vel for at give ham mulighed for at redde ansigt. Fyresedlen har sikkert ligget i skuffen

Svar #10
Somani stopper i Vejle?!?

BREAKING: Vejle-træner Adolfo Sormani siger op | Tipsbladet.dk
Gud ved hvor motiverede de italienske assistenter er?
Den annoncerede "frivillige tilbagetrækning" er vel for at give ham mulighed for at redde ansigt. Fyresedlen har sikkert ligget i skuffen

Efter hvad jeg hører, så er det helt reelt, at Sormani selv trak sig. Tror VB var klar på at køre linen ud med Sormani

Svar #11
Brøndby storsatser: Øger budgettet med 50 procent

Hhmmm..... 
FCM fik deres Inder, og efterfølgende Brentford-ejeren.
FCN har deres ejerskad med right to dream og andet godt.
FCK har Sejer/kæmpeejere. 
BIF har haft uendelige rækker af stærke pengemænd.

Altså bliver man snart sat af hvis man ikke opruster? 
Jeg kan sgu godt lide at JN og bestyrelsen kører tæring efter næring. Men... Men...Men.... Er det 100% det rette at gøre i denne situation? Personligt tror jeg at vi skal arbejde os i top 6, og derfra investeres i top 4, og satse os i top 3. Og så ligger et evt. mesterskab 10-15 år ude i fremtiden. Sådan ser min indre tidslinje ud.

Svar #12
Altså bliver man snart sat af hvis man ikke opruster?
Det er vi jo forlaengst blevet og bliver det mere og mere.

Klubben er noed til at saette taering efter naering, men vi kommer ikke til at kunne konkurrere helt i toppen uden et stort beloeb udefra. Vi ved der er nogle penge derude til at redde os hvis vi rykker ned og vi ved der er noget til investering i er nyt stadion, men mit store haab er at et par saesoner hvor vi klarer os nogenlunde godt sportsligt, samtidig med at oekonomien haenger sammen og saa et nyt stadion, eller sikkerheden for at der kommer et, er det der skal til for at tiltraekke mange flere penge. Det vil vaere bestyrelsens vigtigste job at forsoege at finde dem.

Svar #13
AaB kom i øvrigt ud med et stort underskud på 23 mio, efter de har opgraderet kraftigt i deres trup med hvad der ligner 25-30 % mere i spillerbudgettet. De ligger pt med 1 point mere end os, så helt sat af bliver man vel ikke, selvom man ikke opruster

Svar #14
AaB kom i øvrigt ud med et stort underskud på 23 mio, efter de har opgraderet kraftigt i deres trup med hvad der ligner 25-30 % mere i spillerbudgettet. De ligger pt med 1 point mere end os, så helt sat af bliver man vel ikke, selvom man ikke opruster
AaB kom lidt bagfra og 25% mere til deres budget er et stort boost, men ikke rigtig mange millioner trods alt. Det er heller ikke dem jeg mener vi er sat af. Broendby er heller ikke saa meget foran i aar selvom de har langt flere penge, ogsaa inden de maaske opruster kraftigt nu. Pointen er selvfoelgelig at man kan have en god eller daarlig saeson indimellem, men hvis ikke man faar opbygget en oekonomi der ligger i toppen er det reelt umuligt at vaere en fast bestand del af den. Vi kan maaske godt i aar - hvis vi foerst kvalificerer os til top-6 - ende med at tage bronze, men det vil blive svaert at gentage, endsige forbedre naeste saeson. I foerste omgang skal maalet dog ogsaa bare vaere at lave lidt oekonomisk og dermed sportslig afstand ned til det store midterfelt, saa det er overvejende 'sandsynligt' at vi kommer i top-6 hvert aar og saa vi ligger godt til at kunne tage medaljer hvis en af de rige klubber fejler en saeson.

Svar #15
Brøndby kom i øvrigt med et regnskab i dag, som viste et sjældent overskud på 10 mill. Det skal dog bemærkes at de har solgt spillere (Rønnow/Nørgaard) for 30 mill, samt af de i sidste sæson var helt med i front i superligaen.

Ret bemærkelsesværdigt, så budgetterer de med spillersalg på 44 mill. til sommer. Jeg tror roligt at vi kan afvente røde tal fra den kant igen til næste år...

Svar #16
Brøndby kom i øvrigt med et regnskab i dag, som viste et sjældent overskud på 10 mill. Det skal dog bemærkes at de har solgt spillere (Rønnow/Nørgaard) for 30 mill, samt af de i sidste sæson var helt med i front i superligaen.

Ret bemærkelsesværdigt, så budgetterer de med spillersalg på 44 mill. til sommer. Jeg tror roligt at vi kan afvente røde tal fra den kant igen til næste år...
https://finans.dk/investor/ECE11232712/broendby-har-overskud-for-foerste-gang-i-mange-aar/

Ja, de budgetterer ligefrem med 10-20 mio i underskud og det er under forudsaetning af at komme i top-3, det maksimale af hvad de stadig kan naa, og saa lige saelge spillere for 44 mio. Det forventede underskud maa vaere inklusiv det de vil bruge paa nye spillere, men hvis de forventer 44 mio ind paa spillersalg maa de vel naesten have nogle klar paa affyringsrampen. Det kan blive nogle voldsomme roede tal hvis de misser top-6, det rammer sikkert ogsaa salgspriserne.

Svar #17
Brøndby har overskud for første gang i mange år - Investor

Ja, de budgetterer ligefrem med 10-20 mio i underskud og det er under forudsaetning af at komme i top-3, det maksimale af hvad de stadig kan naa, og saa lige saelge spillere for 44 mio. Det forventede underskud maa vaere inklusiv det de vil bruge paa nye spillere, men hvis de forventer 44 mio ind paa spillersalg maa de vel naesten have nogle klar paa affyringsrampen. Det kan blive nogle voldsomme roede tal hvis de misser top-6, det rammer sikkert ogsaa salgspriserne.
BIF: 44 mio. kr. i salg er uafhængigt af indkøb

Det er aabenbart uafhaengige budgetter og de 44 mio er altsaa den bogfoerte vaerdi af spillerne + 44 mio. Jeg ved ikke om fx Hany Mukhtar er bogfoert til de 1.5 mio euro de gav for ham ifoelge Transfermarkt, men det ville saa kun vaere vaerdien over 11 mio. der taeller med hvis de saelger ham. Hvis ikke de kommer i top-6, og ikke laver store salg, og samtidig bruger flere penge paa truppen, bliver det et vildt underskud.

Svar #18
Brøndby har overskud for første gang i mange år - Investor

BIF: 44 mio. kr. i salg er uafhængigt af indkøb

Det er aabenbart uafhaengige budgetter og de 44 mio er altsaa den bogfoerte vaerdi af spillerne + 44 mio. Jeg ved ikke om fx Hany Mukhtar er bogfoert til de 1.5 mio euro de gav for ham ifoelge Transfermarkt, men det ville saa kun vaere vaerdien over 11 mio. der taeller med hvis de saelger ham. Hvis ikke de kommer i top-6, og ikke laver store salg, og samtidig bruger flere penge paa truppen, bliver det et vildt underskud.

Her er BT´s (meget optimistiske) bud på salgsemner i det kommende transfervindue, der skal indbringe Brøndby 44 mio.

Stor sommerudrensning venter: Her skal Brøndby score millioner | BT Superliga...

Jeg har svært ved at forestille mig at Lasse Vigen kan indbringe 6-8 mio, Dominic Kaiser er vel nærmest usælgelig og Jens Martin Gammelby kan de sgu nok heller ikke få de 6-7 mio for som BT´s “agent-allierede” værdisætter ham til. Simon Hedlund og Simon Tiebling er nok begge ca. 10-15 mio værd, og så er Hani Muktar nok ca 20-25 mio værd.

Så det kommer til at gøre ondt på Brøndbytruppen, hvis det kommende transfervindue skal give et overskud på 44 mio, når det også er nødvendigt at erstatte de solgte spillere.

Svar #19
Folk står forventeligt på ynkelig vis i kø på MTAC for at kritisere DN, og enkelte synes ikke AGF vil rykke sig uden at vi får en ny træner (IGEN)

Det folk glemmer lidt er, at DN forsøgte at kaste alt frem i de 4 kampe efter at være kommet bagud. Eks. bagud 2-0 i Parken, hvor Duncan bagefter beklager sig etc. DN sagde at vi ikke har noget at tabe, og at vi går efter at få det vendt. 

Da DN så finder det udtryk som han synes AGF skulle arbejde fremad med var det imod BIF på Brøndby stadion. Det har han flere gange sagt 

Og der spillede vi ligesom vi gør nu. Altså var den 2-2 kamp det der "klikkede" for DN ift den måde vi spiller på lige nu. Så kom Selles til, og vi har forsøgt at gøre det fundament stærkere lige siden. Først med megen defensiv fokus i foråret 2018, dernæst med lidt løsere tøjler i slutspillet+EL playoff 2018. I efteråret i denne sæson mangler man jvf DN/PC (og os fans) de rette spillere til at forsætte de takter fra afslutningen på 17/18-sæsonen, så efteråret 2018 med det sommervindue er med Stage i front og Guira foran forsvaret da man ikke lander den rette angriber, og Kanstrup falder helt igennem, og Junker hentes for flere millioner i sidste øjeblik. Derfor forsøger man at køre efteråret igennem med det samme defensive udtryk, som man lykkes med i foråret 2018. Men det lykkes ikke godt nok, og selvom man slutter af med 2 sejre i 3 kampe, så sejler forsvaret rundt med "Kaptajn Kanstrup".

Her fra foråret 2019 har vi spillet en anelse mere offensivt til, og har med Tingager fået stabiliseret forsvaret (når vi har alle mand dernede klar). Vi lukker 0 mål ind imod EfB og SøE, og 2 mål i snit ind i de sidste 3 kampe hvor holdet har været fyldt med skader. 

Så valget er dit: Er det nuværende AGF det der vandt 2-0 over både Sønderjyske ude og Esbjerg hjemme, eller er det det som manglede det sidste, og fejlede med at lykkes og trodse et hav af skader og karantæner samtidig??
Eller er vi et sted der i mellem? 

Faktum er, at AGF har lavet 4.flest point i hele 2018, og 5.flest i år, hvor vi har tabt til nummer 2 og 3, og ikke evnet at vinde med 1 normal startende forsvarsspiller i truppen, hvor man starter kampen med at komme bagud efter 14 sekunder. 

Valget er dit.

Svar #20
Det er klart, at skuffelsen er stor ovenpå OB-kampen, men som jeg har skrevet flere gange, så var chancen for top-6 reelt aldrig så stor. Det var et meget stort krav, at vi skulle lave 2+ point i snit her i foråret. Vi fik dog de to indledende sejre, som pludselig gjorde en teoretisk mulighed til en realistisk. Men reelt har vi jo lavet det pointsnit, som var realistisk at forvente, 1,4 p. over de første fem kampe i foråret. Et snit som normalt vil være nok til top-6 over en hel sæson. 

Vi skal nu forberede os på puljespillet. Det er ikke fordi jeg frygter nedrykning, hvis vi kommer i gruppe med SønderjyskE og Horsens, men det er bare heller ikke nogle sexede kampe at se frem til. Så vil det jo være sjovere at trække Brøndby/Esbjerg/Randers eller FCN og derudover nr. 12 og 13 (hvor Vejle gerne må overraske i Esbjerg og komme væk fra 14. pladsen). Hvis vi antager, at nr. 8 ønsker at komme i gruppe med nr. 7, 12 og 13, så kan vi også allerede nu konstatere, at vi ikke kommer i gruppespil med AaB.

Svar #21
Jeg har set første halvleg mellem SE og ACH og på den baggrund bør vi kunne slå begge selv på en halvdårlig dag. Ingen ideer i angrebet, intet sammenhængende opspil - en fuldstændig dødssyg forestilling. Og der kommer nok karantæner ud af det, for gule kort er de gode til at rage til sig

Svar #22
Jeg har set første halvleg mellem SE og ACH og på den baggrund bør vi kunne slå begge selv på en halvdårlig dag. Ingen ideer i angrebet, intet sammenhængende opspil - en fuldstændig dødssyg forestilling. Og der kommer nok karantæner ud af det, for gule kort er de gode til at rage til sig
Superligakampe mellem Horsens og SønderjyskE er nok sådan ca. dem jeg forventer mindst underholdning af i løbet af en sæson, og jeg kunne ikke drømme om at sætte mig til at se dem spille. Vores kampe imod dem er absolut heller ikke mine yndlingskampe, så det er ærgerligt at have "trukket" dem i puljen. Man kunne måske have håbet, at de to hold ville diske op med noget mere, når de nu fik den prominente placering, søndag kl. 18. Men efterfølgende kan Viasat jo både pege på manglende underholdning og sikkert også lave seertal og derefter forsvare, at Brøndby får rundens kamp i resten af sæsonen. 

Svar #23
I den anden pulje har hverken Hobro eller Vendsyssel tabt i de første to runder. Begge er i en fremgang, der gør det endnu vigtigere, at vi holder os væk fra tredjepladsen. Hobro er oplagt bedre under Peter end før under Kuhn, og Vendsyssel er tydeligt forstærket af den lille håndfuld spillere, som de i vinter købte ind til start-11. Begge vil have okay chancer over to kampe mod nummer 3 fra vores pulje.

Svar #25
AGF har 3 spillere på rundens hold i superligaen - der i parentes bemærket er domineret af spillere fra bund 8 (3 fra AGF, 3 fra VB og 1 fra VFF).
Rundens Hold i Superligaen: 28. spillerunde | Tipsbladet.dk
Det er AJA der er på fra VFF
Ser gerne vi forsøger at hente ham hjem til sommer
Kunne godt se Tingager og ham udgøre et fast makkerpar
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #26
AJA er i min optik højest en march på stedet. Kan næppe løfte holdet

Svar #27
Med Backmann ude på ubestemt tid vil jeg sige at vi skal have en ny mand til start 11. Men AJA kan godt erstatte Juelsgård hvis det det er. Og pt er Juelsgård jo i start 11. 

Så altså hvis man forlænger med Juelsgård og samtidig henter AJA, så er jeg mere end glad. Hvis Backmann altså kommer tilbage og bliver der frem til vinduet åbner, så man kan formode at han er i start 11 med Tingager med Juelsgård/AJA som to reserver der begge kan dække hver deres back. Det villle give en solid defensiv start 11, og samtidig fjerne truslen om hvad der sker når enten Backmann og/eller Tingager er ude i længere tid.

Man kunne selvfølgelig også vælge at sigte højere end AJA/Juelsgård, og så hive en 3.mand ind til kampen om start 11. Men faren er, at vi jo så kun har 2 mand når den ene er skadet/i karantæne, hvilket adskillige gange har vist sig for risikabelt.

Så det handler jo ikke om AJA vs ny god spiller, men om AJA og x vs ny god spiller (synes jeg).

Svar #28
Med Backmann ude på ubestemt tid vil jeg sige at vi skal have en ny mand til start 11. Men AJA kan godt erstatte Juelsgård hvis det det er. Og pt er Juelsgård jo i start 11.

Så altså hvis man forlænger med Juelsgård og samtidig henter AJA, så er jeg mere end glad. Hvis Backmann altså kommer tilbage og bliver der frem til vinduet åbner, så man kan formode at han er i start 11 med Tingager med Juelsgård/AJA som to reserver der begge kan dække hver deres back. Det villle give en solid defensiv start 11, og samtidig fjerne truslen om hvad der sker når enten Backmann og/eller Tingager er ude i længere tid.

Man kunne selvfølgelig også vælge at sigte højere end AJA/Juelsgård, og så hive en 3.mand ind til kampen om start 11. Men faren er, at vi jo så kun har 2 mand når den ene er skadet/i karantæne, hvilket adskillige gange har vist sig for risikabelt.

Så det handler jo ikke om AJA vs ny god spiller, men om AJA og x vs ny god spiller (synes jeg).
Enig i, at vi godt kan bruge yderligere en midterforsvarer ud over dem vi har. Det var vel også det vi troede vi havde, da Tingager blev hentet, men så skete der jo pludselig en masse med Kanstrup i en fart. Det skal dog nævnes, at vi også har Hausner, som stadig udvikler sig, så vi har jo fire spillere pt. Vi har bare meget ofte to mand ude samtidig, så det vil være ønskværdigt med en mere. Evt. en spiller som både kan spille forsvar og defensiv midtbane, a la Jønsson eller Leon A.  Stage har så vist, at han også godt vil kunne magte det, så måske beslutter man bare, at han er backup for de andre fire. Det forudsætter dog at Hausner regnes som brugbar i startopstillingen og ikke bare er en nød-nødløsning.

Jeg kan godt forstå ideen med at hente AJA hjem, men skal vi ikke hellere være lidt mere visionære/ambitiøse? Han bliver sikkert også skadet, så snart han rammer plænerne på Fredensvang.

Svar #29
Enig i, at vi godt kan bruge yderligere en midterforsvarer ud over dem vi har. Det var vel også det vi troede vi havde, da Tingager blev hentet, men så skete der jo pludselig en masse med Kanstrup i en fart.
@SteenA‍ 

Det er jo det der er spørgsmålet. Hentede man Tingager som ny mand der skulle øge konkurrencen til start 11, med forventning om at han ville overtage Kanstrups plads, og samtidig regnede med at Kanstrup ville blive og kæmpe om pladsen i et halvt år? Eller var Tingager egentlig bare hentet som 1:1, og man er tilfreds med at have 2 klare førstevalg, og så en fuldgod reserve, som man har set det siden man gik fra at have 5 til 3 mand dernede, de sidste 1.5 år i klubben. 

Og hvis det oprindeligt var planen at Tingager skulle have været 4.mand, så må vi forvente at Kanstrup bliver erstattet i næste vindue. Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.

Svar #30
Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.
Jeg tror Tingager var en direkte erstatning for Kanstrup eller JJ - alt afhængig af hvordan forhandlinger omkring evt. forlængelser ville være.

Lige nu ser det (lidt) skidt ud at vi fik forlænget med Backmann - det kan potentielt være dyrt, hvis han ikke kommer til at levere nogle flere kampe.
Statistikken er lidt grotesk, hvis vi får 1,75 point i snit med ham på holdet og kun 0,64 uden ham (må være steget lidt efter sidste kamp). Sæt nu han var klar over en hel sæson, hvis vi kunne holde et snit på 1,75 point, så ville Aarhus gå amok.

Bliver han ikke klar her i løbet af de afsluttende kampe, så bør man lede efter en fuldgod erstatning men vi hænger jo pt. på hans løn alligevel.

Svar #31
Men jeg frygter at man ser og så Tingager som direkte erstatning, og at man var fint tilfreds. Det håber jeg sgu ikke man kan være mere, eftersom Backmann bliver ved med at være skadet, og endda på ubestemt tid.
  Jeg tror Tingager var en direkte erstatning for Kanstrup eller JJ - alt afhængig af hvordan forhandlinger omkring evt. forlængelser ville være.

Lige nu ser det (lidt) skidt ud at vi fik forlænget med Backmann - det kan potentielt være dyrt, hvis han ikke kommer til at levere nogle flere kampe.
Statistikken er lidt grotesk, hvis vi får 1,75 point i snit med ham på holdet og kun 0,64 uden ham (må være steget lidt efter sidste kamp). Sæt nu han var klar over en hel sæson, hvis vi kunne holde et snit på 1,75 point, så ville Aarhus gå amok.

Bliver han ikke klar her i løbet af de afsluttende kampe, så bør man lede efter en fuldgod erstatning men vi hænger jo pt. på hans løn alligevel.

Det er jo en af de situationer hvor vi først ser det i vinduet efter. Ligesom at man i sommers besluttede at vente med at erstatte Pusic, da forsøget i første omgang glippede. Så da Junker røg, så var Mmaee jo ikke erstatning for Pusic, men Junker, hvor planen var at hente en type som PM (eller PM selv) til vinter.

Jeg håber bare at vi får 4 mand dernede. Men Hausner er måske snart så klar, at han kan være mand nummer 3,5. Problemet er jo bare at vi vel skal gå ud fra at Backmann er permanent skadet :D Så er vi jo pludselig kun 2,5 igen. 

Svar #32
Jeg tænker, at hvis Backman ikke bliver klar til efteråret (efter sigende skulle han dog være startet træningen så småt igen for et par uger siden), så vil han bliver erklæret fodboldinvalid, og dermed vil det blive en forsikringssag, hvor AGF bør kunne få kompensation.

Svar #33
Jeg tænker, at hvis Backman ikke bliver klar til efteråret (efter sigende skulle han dog være startet træningen så småt igen for et par uger siden), så vil han bliver erklæret fodboldinvalid, og dermed vil det blive en forsikringssag, hvor AGF bør kunne få kompensation.
Vil der være kompensation udover løn eller hvad tænker du?

Jeg er blot lidt træt af spillere som kun kan levere 2/3 af tiden og indimellem skal genoptræne. Det er selvfølgelig et vilkår indimellem men jeg får samme tanke, når I begynder at tale om at få AJA tilbage. Måske var han bare uheldig i de 4-5 sæsoner han var her men han leverede vel max 26 kampe i en hel sæson og har vel også brugt nogle af dem på at spille sig i form igen. Det er ikke meget value for money.

Svar #34

Backman træner med igen. Og med bold.

Svar #35
Jeg er blot lidt træt af spillere som kun kan levere 2/3 af tiden og indimellem skal genoptræne. Det er selvfølgelig et vilkår indimellem men jeg får samme tanke, når I begynder at tale om at få AJA tilbage. Måske var han bare uheldig i de 4-5 sæsoner han var her men han leverede vel max 26 kampe i en hel sæson og har vel også brugt nogle af dem på at spille sig i form igen. Det er ikke meget value for money.
Jeg mener jeg saa et sted at han er den der har spillet flest minutter for VFF i saesonen, saa maaske er han ovre de problemer. Det er klart at det er afgoerende.

Der er to umiddelbare spoergsmaal: Backman og Juelsgaard. Hvis Backman ikke kan spille ret meget skal der hentes en anden til startopstillingen. Juelsgaard skal enten forlaenges eller skiftes med en anden paa starter- eller taet-paa-starter-niveau. AJA kunne umiddelbart godt vaere en loesning paa et tilsvarende niveau, der ogsaa kan daekke hoejre back - hvor Juelsgaard nok er for langsom som venstre back og vi ogsaa er lidt bedre daekket af med Thoegersen.

Men skal AJA ikke koebes fri? Han er ikke en man skal bruge for mange midler paa. Den ideelle spiller er baade taet paa at kunne vaere starter, men kan udvikles til at blive det rimelig hurtigt - en lidt aeldre og mere udviklet Hausner maaske.

Svar #36
I min bog er AJA ikke en top 6 spiller.

En afløser for Backman, må gerne have top 6 niveau, for det ser nok desværre ud til, vi ikke kan regne med Backman hverken på kort eller lang sigt.

Svar #37
I min bog er AJA ikke en top 6 spiller.

En afløser for Backman, må gerne have top 6 niveau, for det ser nok desværre ud til, vi ikke kan regne med Backman hverken på kort eller lang sigt.
Han er ikke en top 6-spiller, enig. Men han er top 6-reserve i min optik.

Så det handler om, hvorvidt han er gardering/reserve, eller skal ses som konkurrent til start 11. Også ift vores økonomi.

Svar #38
Vil der være kompensation udover løn eller hvad tænker du?
Jeg ved ikke præcis, hvordan de forsikringer er skruet sammen i dag, men før i tiden handlede det vel bare om, at kontrakten blev opløst og spilleren fik udbetalt en erstatning. Der har også været nogle sager, bl.a. Nocko Jokovic vs Randers, hvor Randers blev dømt til at betale erstatning til Jokovic, fordi man ikke havde tegnet en forsikring for ham. Ligeledes var der på et tidspunkt noget bøvl med at forsikringsselskaberne ville have en aldersgrænse ind, så spillere oppe i 30'erne fik en mindre erstatning. Aner ikke hvor den landede.

Så det er sikkert forkert at tale om kompensation til AGF. Jeg går bare ud fra at kontrakten rives over, hvis spilleren bliver erklæret fodboldinvalid og modtager en erstatning herfor. 

Svar #39
AaB forlænger med Jacob Friis. Det tror jeg ikke, at vi behøver at være utilfredse med. Jeg synes holdet er meget svingende fra kamp til kamp og det er svært at se hans aftryk på holdet under kampene.

AaB forlænger med cheftræneren

Svar #40
Jeg har opdaget at jeg ikke er fanboy af den måde stillingen bliver opgjort på i den nye struktur. Simpelthen fordi at pointene ikke længere har samme værdi. RFC kunne spille med om bronze og de virkelige sjove placeringer men deres point er jo ganske enkelt ikke det samme værd som fx OB.
Det ender med at nr 7 og 8 allerede inden playoffs har flere point end nr 6. Det er sgu usselt.
Jeg foreslår at programmet sagtens kan opdeles som nu eller i to puljer og der fastholdes een samlet stillingstabel.
Alternativt skal nogle point devalueres/halveres. Det er unfair at samme nominelle point ikke udviser samme værdi.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #41
Valgte at se de sidste 5 minutter af OB vs. FCN.

Det var en gang tjubang fodbold og illustrerede vel meget godt, at FCN har unge spillere. De havde så mange muligheder for at trække tiden og spille bolden rundt men sigtekornet var på offensiv fodbold. Det i sig selv kan være prisværdigt men kostede helt klart 2 point i går - de burde have kørt sejren hjem uden problemer, når de var foran med 2-0 lige før 90 minutter.

Helt forfærdeligt: - Det her er det værste ved fodbold – Ekstra Bladet

Svar #42
Lige for at kalde den på forhånd, selvom den næsten er for nem: Kan Vendsyssel-Randers ende andet end 0-0? Med uafgjort er Randers sikker på at vinde puljen, og Vendsyssel er sikker på at blive nummer 3.

EDIT: Og jo da, sådan gik det - dog efter en kamp, som Randers gik efter at vinde og også burde have vundet. Mere oplagt end det var 0-0 trods alt ikke.

Svar #43
Skrev det lige i "dødens pulje"-tråden. 
Men dagens resultater betyder at AGF med uafgjort eller sejr vinder puljerne samlet, og vil slutte på hjemmebane i resten af EL-playoff på nær finalen, hvis vi er dygtige og heldige nok at nå dertil.

Svar #44
Jeg er ikke fan af Rasmus Ankersen, overhovedet, men her har han nu en pointe:

FCM-formand raser mod DBU: Indspist og regnearksfolk – Ekstra Bladet

FC Midtjylland var i Kvartfinalen i Youth League og har solgt talenter til udlandet for 100 mio kr de seneste år, hvad faen har Brøndby gjort for at score flere point i det der nye DBU talent system?

Andet end selvfølgelig at bo dør om dør med DBU!

Det system bliver da meget hurtigt latterliggjort, hvis sagligheden er så ringe.

Svar #45
Han har sgu fat i noget - jeg hader FCM af et ondt hjerte, men de kan altså noget med at udvikle fodboldspillere. Tallene og ikke mindst resultaterne taler for sig selv: kvartfinale i Youth League (slog de ikke Man Utd. ud undervejs?) og ret heftige salg af talenter igennem en hel del år efterhånden. Hvis ikke jeg husker helt skævt, så har landsholdets nuværende anfører også en fortid i FCM...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #46
Enig i, at det er fuldstændigt åndssvagt skruet sammen. 

Men jeg stor-grinte nu personligt over, at lederen af Table-of-math kalder DBUs metoder lavet af "regnearkfolk".... 

Svar #47
Det tyder også på at Allan Gaarde og AaB undrer sig over hvorfor DBU har lavet et system som er skræddersyet til at give point til bestemte klubber men ikke giver et reelt billede af hvilke klubber der gør mest for talentarbejde.

Superliga-storklub undrer sig over DBU: - Er det en fejl? – Ekstra Bladet

På DBU's hjemmeside fremgår det, at der blandt andet lægges vægt på evnen til at producere talenter og 'investering i organisatoriske rammer'. Og Allan Gaarde medgiver, at sidstnævnte kan trække ned i det nordjyske.

- Der er jo nogle objektive krav, der siger, at man skal have x antal ansættelser med bestemte uddannelser. Der er nogle krav til mængden af ansættelsesforhold. Og der er ingen tvivl om, at vi jo prøver at gøre tingene på vores egen måde og få tingene til at hænge sammen.

I øvrigt er det meget godt i tråd med det Allan Frederiksen siger på en mere diplomatisk måde i stiftens artikel fra i går:

http://stiften.dk/agf/Mangel-paa-talenter-koster-AGF-en-stjerne-i-nyt-licenssystem/artikel/574474

Parametret produktivitet forventer jeg bliver bedre næste år. Dernæst skal vi løbende have løftet nogle af de andre parametre, og det var på dosmersedlen i forvejen. Her ligger vi omkring gennemsnittet.

- Når det er sagt, så er det vigtigste for os ikke, hvad vi får af karakter, men hvad der er vigtigst for AGF. Det er dejligt, hvis det stemmer overens, men vi skal stadig have et AGF-præg i den måde, vi gør tingene på og vores hold skal ikke nødvendigvis ligne alle de andre, siger Allan Frederiksen med henvisning til nogle af de andre parametre, som blandt andet er holduvikling og strategi.

Jeg håber ikke at DBU har fået Brøndby til at lave evalueringskriterierne, for så er det nok ikke så underligt at en klub der ikke har haft spillere af egen avl på holdet i over et år kan ligge nr. 3 i udvikling af talenter!

Det kunne godt lugte lidt af bestilt arbejde fra de sjællandske klubber, når de tre øverste alle er fra Sjælland, mon ikke DBU bliver nød til at lave det om?  

Svar #48
Den her hører ikke rigtig hjemme nogen steder, men nok trods alt mest i denne tråd.

Med fire runder igen skilte Silkeborg (51 point) og Viborg (50) sig i denne weekend ud fra forfølgerne i toppen af 1. division. Men kampen om den direkte oprykning bliver drabelig mellem de to.

Og så er der fire hold, der ser ud til at skulle kæmpe om den sidste playoff-plads: Næstved (45), Fremad Amager (44), Fredericia og Lyngby (begge 43). Oh boy, hvor er det skønt at kunne følge det ræs i tilbagelænet stil - uden at skulle bekymre sig om, hvem af dem vi helst vil møde over to kampe...

I forhold til at ligaen har tre nedrykkere i næste sæson, vil det bedste nok være at få Fremad Amager op. Næstved og Lyngby har investorer i ryggen og vil kunne polstre sig bedre til overlevelse. Fredericia har FCM-folk i truppen og er på den konto heller ikke drømmen at få op.

Svar #49
I forhold til at ligaen har tre nedrykkere i næste sæson, vil det bedste nok være at få Fremad Amager op. Næstved og Lyngby har investorer i ryggen og vil kunne polstre sig bedre til overlevelse. Fredericia har FCM-folk i truppen og er på den konto heller ikke drømmen at få op.
Det må simpelthen ikke blive et tema for os at komme i nærheden af 11-pladsen igen. Hverken i næste eller de efterfølgende sæsoner. Det er muligt at vi kan misse top-6 igen, men vi skal efterhånden have etableret os klart i top-10. Næste sæson er selvfølgelig giftig, men derefter bliver det en mere regulær turnering, hvor alle point tæller helt til målstregen.

Simple Audio Video Embedder