Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: Silkeborg - AGF, Mandag d. 09.03.2020 kl. 19.00 (Læst 5155 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: Silkeborg - AGF, Mandag d. 09.03.2020 kl. 19.00

Modstanderen:
Silkeborg har udspillet sin chance for at redde sig - det gjorde de da de solgte Ronny Schwartz.
Nu har de kun æren at spille for - desværre betyder det ofte at hold spiller godt.
Tager man så med i betragtning at de har slået os i den første kamp og altid er ekstra opsat mod os, så er jeg ikke i tvivl om at det bliver en svær kamp.

Manager/Træner: Kent Nielsen

AGF:

De to hold imellem:

Point udvikling:

Formbarometer
Modstander:

AGF:

Det skæve hjørne:
AGF:
- har vundet 6 af de 7 seneste udekampe
- I de seneste 3 udekampe har snittet været over 2,5 mål
- har scoret i 17 ud af de seneste 19 udekampe

Silkeborg:
- har ikke vundet i 10 ud af deres sidste 11 hjemmekampe
- I de seneste 2 hjemmekampe har snittet været under 2,5 mål
- der er scoret imod dem i 22 ud af de seneste 23 hjemmekampe

Karantæne information:
Silkeborg:

AGF:
Karantæne i kampen: 
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Casper Højer Nielsen, Alexander Munksgaard

Næste modstander er: Randers (i den udskudte kamp fra runde 21)
Karantæne ved:
Næste gule kort: Erik Marxen, Alhaji Kamara
Gult kort 4 points:
Gult kort 6 points:

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Bemærk at der er et direkte Top 6 møde mellem FC Nordsjælland og Brøndby.

Stillingen inden runden:

Modstander fan:

Ronnie Schwartz forsvandt på transfervinduets sidste dag, hvilket selvfølgelig var et stort slag for chancen for overlevelse for jer. Men hvad synes du om måde han forlod klubben på?

Den måde Ronnie forlod os på er jeg mildest talt ikke imponeret over. Han kunne jo bare have spillet med åbne kort overfor Jesper Stüker og Kent Nielsen og så havde han helt sikkert fået lov til at stå over i den kamp mod LASK.  Når han så valgte at lyve er det jo himmelråbende tåbeligt at gå ud og indrømme det bagefter.

Jeres resterende program hedder AGF, FCN og Sønderjyske
Udover selvfølgelig at få flest mulige points – hvad ser du så helst at kampene bruges til?

Jeg håber, at Kent bruger kampene på at give os en fast spillestil, hvor vi også viser at vi er i stand til at dække op og måske endda holde nullet. Jeg synes vores forsvar ser bedre og bedre ud og vi burde have fået et clean-sheet i går i Odense, men det mente Putros så ikke.

Hvis du skal give et bud på hvordan nedrykningspuljerne kommer til at se ud, hvordan ser de så ud?

Pulje 1: OB, SJE, ACH og EfB
Pulje 2: RFC, LBK, HOB og SIF

De tørre oplysninger:
Skal den ses på TV:
TV: TV3Sport

Live
Jysk Park
Ansvej 108
8600 Silkeborg

Kapacitet: 10.000
“At skabe chancer mod AGF er som at tilrage sig klamydia i et kloster”.... så pænt svært!
Jesper Simo i kampen 17.06.2020 mod FCN

Sv: kamptråd 2019-20: Silkeborg - AGF, Mandag d. 09.03.2020 kl. 19.00

Svar #1
Karantæne information:
Silkeborg:

Det er sgu lidt absurd at Silkeborg sælger deres eneste målscorer, taler om at forstærke sig i to transfervinduer uden at hente noget som helst der har superliganiveau (selvom de har penge at købe for) og heller ikke har en eneste spiller der har fået nok gule kort til at komme i karantænefare selvom holdet er storfavorit til at rykke ud med et brag.

Jeg har aldrig før oplevet en klub der var så hamrende ligeglad med at rykke ud som Silkeborg og det er tilsyneladende hele vejen rundt fra såvel sponsorer, direktøren, træneren, spillerne og fansene, det er ret vildt.

Svar #2
Ja, de virker ikke specielt interesseret i at overleve.
Havde egentligt forestillet mig at de vil forsøge at redde livet og sælge klubben, men så gør det de forkert
“At skabe chancer mod AGF er som at tilrage sig klamydia i et kloster”.... så pænt svært!

Svar #3
Jeg tror bestemt ikke SIF havde været ligeglade i en normal sæson, hvor der kun var én garanteret nedrykker og playoff mod 1. divisionshold. Men i år er der altså 2 der skal direkte ned og en tredje gennem playoff, plus gruppevalget har ændret sig. Nu må holdene selv bestemme hvilken gruppe de vil i, oppefra og ned, så der er jo en gigantisk sandsynlighed for at SIF aldrig nogensinde når den 3. plads i gruppen. Det er altså kun #11 og #14 der er garanteret i pulje 1, mens #12 og #13 ryger i Pulje 2.

Problemet er derfor at SIF i allerbedste fald skulle overhale EfB fra runde 20-26 (altså være #13), for derefter at overhale Hobro (#12) i playoff og slå Horsens eller SJE over 2 kampe efter nuværende stilling. Forsætter OB sin elendige stil kunne de endda ende i kamp mod dem, og det blev det nok ikke bedre af. Holder de 14. pladsen, og det gør de nok, starter de deres playoff med halvt så mange point som Horsens/SJE efter dags dato. Så hellere spare de penge og geare op til oprykning næste år.

Deres arrogance var i sommervinduet, hvor de ikke tog de 3 nedrykningspladser og den ændrede playoff struktur alvorligt. I vinterpausen var det ALT for sent til at redde livet.

Svar #4
Det er en af de kampe hvor vi absolut SKAL vinde. Ikke fordi jeg tror vi ryger ud af top-6, men fordi vi skal have nogle point med over i slutspillet. FCN er startet imponerende og BIF holder også fat. Vi skal virkelig vinde den her kamp, for der venter tre tricky opgør mod Randers, OB og AaB.

Svar #5
For blot 3 runder siden tydede alt på,  at 38 points ville sikre en top 6 placering. Men FCN og Randers er inde i en stime,  så selv 40 pts. Kan være for og  lidt. Derfor vil det være en stor lettelse at få points - helst 3 på mandag. Heldigvis skal to af konkurrenterne mødes- og for en gangs skyld håber jeg, at FCM vinder over en tredje. DN valgte mod Hobro at spare 5 spillere. Men det  var en fejl, at han valgte 4 normalt afgørende fra. Et lidt skævt tidspunkt at indføre rotationsprincippet på, forekommer det mig.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #6
Det er en af de kampe hvor vi absolut SKAL vinde. Ikke fordi jeg tror vi ryger ud af top-6, men fordi vi skal have nogle point med over i slutspillet. FCN er startet imponerende og BIF holder også fat. Vi skal virkelig vinde den her kamp, for der venter tre tricky opgør mod Randers, OB og AaB.

Hvis du kigger på de andre klubbers program, så ser især FCN og Randers program ikke lettere ud end vores
BIF: FCN (U), Sønderjyske (H) og Horsens (U)
FCN: BIF (H), SIF (U) og FCM (H)
AaB: Lyngby (H), Esbjerg (U) og AGF (H)
Randers: FCM (H), AGF (U), Hobro (H) FCK (U)

Leger vi lidt med resultatet af RFC kampen, så vil 3 points betyde at vi allerede er sikre.
1 point betyder vi skal have 3 point mere eller at RFC skal vinde deres 3 andre kampe
0 point betyder at vi har 9 points forskel til AaB og selv kan afgøre det i sidste runde, hvis ikke vi allerede er på plads der
Stilling:

AGF 40 p
BIF 38 p
FCN 37 p
AaB 34 p
RFC 34 p

Svar #7

Hvis du kigger på de andre klubbers program, så ser især FCN og Randers program ikke lettere ud end vores

Leger vi lidt med resultatet af RFC kampen, så vil 3 points betyde at vi allerede er sikre.
1 point betyder vi skal have 3 point mere eller at RFC skal vinde deres 3 andre kampe
0 point betyder at vi har 9 points forskel til AaB og selv kan afgøre det i sidste runde, hvis ikke vi allerede er på plads der
Stilling:

AGF 40 p
BIF 38 p
FCN 37 p
AaB 34 p
RFC 34 p

Hvordan får du 9 point ned til AAB? Der er 6 point, men ja, vi kan stadig afgøre det i sidste kamp. Uanset så skal vi vinde over SIF.

Svar #8

Stilling:

AGF 40 p
BIF 38 p
FCN 37 p
AaB 34 p
RFC 34 p

Hvordan får du 9 point ned til AAB? Der er 6 point, men ja, vi kan stadig afgøre det i sidste kamp. Uanset så skal vi vinde over SIF.
Det ved jeg sgu ikke lige...
Når tankerne flyver, så ryger der nogle gange noget ud som ikke helt stemmer ;-)

Svar #9
Amini er blevet far her i nat (har lagt et super varm billede op på instagram har min hustru lige vist mig). Mon ikke Benjamin Hvidt eller Duncan overtager pladsen i morgen? Hvidt med favorit pga opstarten.
"At skabe chancer mod AGF er som at forsøge at tilrage sig klamydia i et kloster!!!"

Svar #10
Jo, sådan går det nok. Nogle som er på SoMe der skriver en hilsen?

Svar #11
Nogle som er på SoMe der skriver en hilsen?
Jeg har skrevet en hilsen til ham, og tagget AGF, samt hashtagget diverse AGF-tags så fans der følger det får det i deres feed.

Men har ikke skrevet "officielt" på vegne af GF_forum eller andet.
"At skabe chancer mod AGF er som at forsøge at tilrage sig klamydia i et kloster!!!"

Svar #12
Så er der udtaget en 20 mands trup til i aften. Det er tæt på alle klare spillere. 3. målmand og Anbo er  ikke med. Desuden er Juelsgaard stadig skadet og det samme er tilsyneladende også Duncan eller ?

Tingager sorteres fra sammen med Amini, der blev far lørdag, med mindre han insisterer på at være med. Alternativt spares Bundu igen, men jeg tvivler. Så bliver det nærmere Diks eller Gersbach, hvis alle ellers er skadesfri og raske.

Svar #13
Så er der udtaget en 20 mands trup til i aften. Det er tæt på alle klare spillere. 3. målmand og Anbo er  ikke med. Desuden er Juelsgaard stadig skadet og det samme er tilsyneladende også Duncan eller ?

Tingager sorteres fra sammen med Amini, der blev far lørdag, med mindre han insisterer på at være med. Alternativt spares Bundu igen, men jeg tvivler. Så bliver det nærmere Diks eller Gersbach, hvis alle ellers er skadesfri og raske.

Jeg tror Diks er alternativ i det centrale forsvar, hvis Tingager ikke bliver klar, så mon ikke det er Links/Gersbach der bliver sorteret fra. Jeg ved ikke hvorfor der er udtaget 20 spillere der må være to der er tvivlsomme. Jeg tror ikke Amini bliver sorteret fra, man har ofte set spillere score og “hylde” deres nyfødte kort tid efter de er blevet far og den lille og moderen så jo sunde og raske ud på SoMe, så jeg mener da at det hattrick som han har tænkt sig at lave for sin lille ny, vil være et vigtigt bidrag i aften ;)

Svar #14
Det bliver i hvert fald interessant at se, om David går all-in på en opstilling som i tirsdags. Kampen mod Randers bliver SÅ meget lettere, hvis vi vinder i aften.

Svar #15
Det bliver i hvert fald interessant at se, om David går all-in på en opstilling som i tirsdags. Kampen mod Randers bliver SÅ meget lettere, hvis vi vinder i aften.
Jeg håber igen til denne kamp, at vi “angriber” tabellen😎

Ved en sejr lukker vi næsten spillet om top 6 endegyldigt og vi kan forhåbentlig fokusere på FCK. Offensiv ja men har vi ikke truppen til det?
"Nogen drømmer om at spille for de største klubber - jeg har bare drømt om at spille for AGF" citat Frederik Ihler

Svar #16
Offensiv ja men har vi ikke truppen til det?
Jeg håber da at vi har lært af den første kamp, hvor det virkede til at vi bare regnede med at køre dem over ved at være i boldbesiddelse og køre på offensivt. Vi har ikke holdet til at køre tiki-taka småspil rundt midt på banen. Så det bliver kunsten at straffe deres forholdsvis svage forsvar (som er blevet bedre siden sidst), samtidig med at vi stadig er påpasselige. Kort sagt: Være koncentrerede. Men så skal vi også kunne vinde. Denne gang har de ikke en skarp Ronnie Schwarz oppe foran.

Svar #17
Se kampen i aften - AGF Fodbold

Svar #18
Bundu spares, Amini spiller:

Svar #19
AGF
@AGFFodbold
·
1 m
Bundu og Tingager er ikke blevet klar og glider ud af truppen #ksdh #sifagf
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #20
https://twitter.com/AGFFodbold/status/1237062174952095745?s=20

Spares? De skriver han ikke blev klar = skadet?

Bundu og Tingager er ikke blevet klar og glider ud af truppen #ksdh #sifagf

Svar #21
Spares? De skriver han ikke blev klar = skadet?
Nå ja, både Bundu og Tingager var vel på vippen, siden de var udtaget til truppen tidligere i dag. Men man har altså ikke ønsket at tage nogen chancer med ham i dag - vel med en forhåbning om at han så er klar på torsdag. 

Svar #22
Hvor er startopstillingen? Kan ikke finde den. F... hvor er jeg nervøs.
Det er så vigtigt at vinde den her.

Svar #23
Jeg bruger en app som hedder “FlashScore”. Der har jeg kunnet se start 11-eren siden 18.10.

Svar #24
Ok, hvad kan AGF uden +1000 udebane fans og uden Bundu mod SIF i Silkeborg?
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #25
Rodet start må man sige.

Svar #26
Rodet start må man sige.

I den grad. Bundu ville være dræbende mod SIF i dag. ØV!

KSDH

Svar #27
Det er godt nok ikke meget vi ser til Lunding. For satan det er en voldsom nedgradering på Bundu. Har han overhovedet rørt bolden? Skuffende indtil videre. Også fra resten af holdet. Det ligner ikke 3. pladsen mod nummer chok.

Svar #28
Kampe uden tilskuere er det rene 1X2 ! Og nu fører SIF 1-0.

KSDH

Svar #29
Vi er ikke i nærheden af bronzekvalitet. Øv

Svar #30
Det skulle jo komme. Hold kæft vi har været chokerende ringe. Især Amini og Lunding er helt væk. Amini er vel uden kamptræning og Lunding er slet ikke klar til superligaen. Links må virkelig være ringe for at blive holdt ude af ham.

Svar #31
Uden Bundu er AGF et # 6-9 hold i suppen. Nu 2-0 til SIF.

KSDH

Svar #32
Ja, det er ikke ret godt, alligevel skulle vi have scoret en gang eller to, mens de fik den sparket ind efter et forsvarskiks og mens vi var i undertal. Der skal noget af et comeback til nu hvis vi skal have point. Dumt må man sige.

Svar #33
Det er jo ikke engang ufortjent. Lunding ligner igen en juniorspiller.

Svar #34
Lunding bør udlejes til 1 division; er ikke en superliga starter.

KSDH

Svar #35
For helvede hvor er du ringe til at afslutte Ankersen. Det er jo pinligt at se på.

Svar #36
Hold fast hvor er vi ringe. Nu fire store chancer foran mål uden at vi får den ind. Tæt på 3-0

Svar #37
Nøj det er ringe AGF, ikke spil til bronze medaljer.

KSDH

Svar #38
Ankersen ville jo være en Gudespiller, hvis blot han scorede på 1/3 af de chancer han kommer frem til..

Svar #39
Det er stærkt bekymrende. Efter vinterpausen kan vi ikke ramme hinanden og slet ikke målet. Med det spil vi præsterer løber både Silkeborg, Randers og AaB henover os. Vi skal nok komme i top6, men bronze og pokalsucces er langt væk lige nu.

Svar #40
Vi skal nok komme i top6, men bronze og pokalsucces er langt væk lige nu.
Helt enig!

KSDH

Svar #41
Syntes ikke vi er så ringe som mange giver udtryk for herinde. Mere fodboldspillets tilfældigheder vi rammes af: vi har et skud på stolpen og flere store chancer. Silkeborgs to mål er en smule heldige: ved det første havner bolden utilsigtet hos Brumado mens det andet mål er en redning af Eskelinen der ryger lige ind i fødderne på Vallys. Nu ser vi der ovenikøbet var hånd på lige inden.

Svar #42
AGF får da raget nogle gule kort til sig: Munksgaard, NP & Backman.

KSDH

Svar #43
Der var det så vores tur til at få en foræring. Straffesparket var klart, udvisningen mere .......

Svar #44
Nu 1-2 på straffe og rødt til SIF; en livline fra en af de mindre gode superligadommere.

KSDH

Svar #45
OMG, hvad sker der? Nu rødt til Backman.

KSDH

Svar #46
Hold kæft hvor er det pinligt. Hele vejen rundt. Ynkeligt. 1 point mod Hobro og Silkeborg.

Svar #47
Hold nu kæft en skandalekamp.

Svar #48
Man kan ALDRIG regne med AGF.. Man kan ALDRIG forvente en sejr.. Seriøst, hvor er det elendigt hele vejen rundt..

Svar #49
Det var første halvdel af worst case scenario vel overstået. Og der er allerede bagt op til et nederlag mod krikkerne.
Backman og Munksgaard i karantæne, Tingager mere eller mindre i stykker...

Derefter venter to kampe mod OB, som må være desperate efter at få skrabet mest muligt til sig i et alt for stramt nedrykningsspil og så et AaB som er alt for godt kørende...

Det er sgu bare fint... 7 pladsen kommer hjem.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Simple Audio Video Embedder