Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: AGF - Randers, søndag d. 16.02.2020 kl. 16.00 (Læst 4513 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: AGF - Randers, søndag d. 16.02.2020 kl. 16.00

Modstanderen:
Det er altid svært at spå om en modstander lige efter en pause, men vi kan ihvertfald se på deres bevægelser i transfervinduet

IND:
Jesper Lauridsen spillede med i 1710 minutter i 19 kampe i Esbjergs kampe i efteråret - svarende til fuld spilletid i de 19 kampe
Mathias Greve spillede med i 399 minutter i 13 kampe i Esbjergs kampe i efteråret - svarende til fuld spilletid i 4,43 kampe

UD:
Kevin Conboy blev sendt til Esbjerg - han deltog i 16 ud af efteråret kampe (1363 minutter)
Saba Lobjanidze blev sendt til MKE Ankaragücü - han deltog i 15 ud af efterårets kampe (1200 minutter)
Tobias Damsgaard er sendt til Vendsyssel FF på en lejeaftale - han deltog i 3 ud af efterårets kampe (28 minutter)

Er Randers kommet svækket eller styrket ud af transfervinduet? Jeg mener de er kommet svækket ud af vinduet.
Selvom han ikke deltog i mere end 15 kampe i efteråret, så havde Saba stor betydning for deres spil.

Manager/Træner: Thomas Thomasberg

AGF:

De to hold imellem:

Point udvikling:

Formbarometer
Modstander:

AGF:

Karantæne information:
RFC:
Intet at bemærke

AGF:
Karantæne i kampen:  Zachary Duncan
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Casper Højer Nielsen, Alexander Munksgaard

Næste modstander er: Horsens
Karantæne ved:
Næste gule kort: Hallur Hansson, Jannik Pohl
Gult Kort: 6 points: Bjarke Jacobsen

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Stillingen inden runden:

Kampen om Top 6:
Vil du se hvor tæt dit hold er på Top 6, så følg den matematiske udregning HER

Modstander fan:
Denne gang har vi besøg af en ny fan fra Randers. Han hedder Mathias og er på Twitter kendt som @eksilrandrusianer

Når du kigger på jeres transfervindue, vil du så sige at I er kommet styrket eller svækket ud af det?

Transfervinduet var et farvel til både Conboy og Saba, som vi vil savne.
Lauridsen på venstre back kan jeg ikke sige så meget om, men vi har også fået Mathias Greve, som på rangstigen må være lige under en Lord.
Det er nok en svækkelse.

Jeres resterende program hedder AGF, OB, Silkeborg, Horsens, FCM, Hobro og FCK.
Hvordan ser du jeres chance for at holde jer i Top 6?

Vi har gode chancer for top 6.
Der er nogle hold i programmet, vi får sikre point mod. I ved godt, hvem jeg primært tænker på.
Det er klart. Uanset hvilket hold vi møder, så går vi på banen for at vinde, men det er klart, at når vi både møder FCM og FCK, så bliver det en udfordring. Til gengæld er vi glade for, at "plaffeministeren" ikke længere er i Silkeborg.
FCM er nemlig svære at møde uanset, men Silkeborg er forhåbentlig endnu nemmere at møde nu.
Det er utroligt, de overhovedet har vundet en kamp i denne sæson.
Jeg forstår det ikke. Gør I?
For de af jer der ikke kan huske det, så har Silkeborg slået Randers og AGF i efteråret

Saba er væk. Det må være et tab, der kan mærkes.
Hvem skal tage over og lave det ekstraordinære for jer?

Hvis Greve skal erstatte Saba, så skal han skubbe Tosin Kehinde til siden først, og det er der ikke nogen garanti for.
Den der får lov at lægge et par kasser ind mod jer, han bliver svær at slå af holdet. Derfor er det spændende, om Kehinde eller Greve får lov at starte. Jeg tror, det bliver Greve.
Spørgsmålet er, om kampen mod jer kommer for tidligt, så der mangler det kreative flow frem af banen.
Så må vi score nogen "Mogens Laursen"-agtige mål i stedet og det bliver en opgave for Egho og Kamara.

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på Ceres Park:
TV: Canal 9

Live
Ceres Park
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 2019-20: AGF - Randers, søndag d. 16.02.2020 kl. 16.00

Svar #1
Vild med dine optaktstråde,  men hvem er hm Alexander Juelsgaard i forsvaret  ;)

Svar #2
Vild med dine optaktstråde,  men hvem er hm Alexander Juelsgaard i forsvaret  ;)
Det er hermed rettet ;-)
AGF

Svar #3
Det er hermed rettet ;-)
Hvad med ham der Erik Sviatchenko der har scoret et mål - har vi hentet ham på en fri transfer:-)

Tak for endnu en fin optakt - det er klasse @Salling23 :-)

Svar #4
Det er hermed rettet ;-)
Hvad med ham der Erik Sviatchenko der har scoret et mål - har vi hentet ham på en fri transfer:-)

Tak for endnu en fin optakt - det er klasse @Salling23 :-)
Han er noteret som et selvmål desværre, Casper Højer havde virkelig fortjent det mål.

Svar #5
T-Knogle har ret
Sviatchenko scorede selvmål mod os
AGF

Svar #6
Jeg synes det er svært at spå om en startopstilling til kampen i og med vi ikke rigtig ved hvor klar vigtige spillere som Bundu, Jon og Amini er. JEg synes også godt man kan give en mulighed til de spillere der har gjort det godt i opstarten, hvor andre ikke har været i omdrejninger. Derfor forventer jeg også at Hvidt og Ankersen starter foran Amini og Jon. Bundu fik spilletid i de to seneste venskabskampe, så han er måske klar til at starte inde, men ellers vil det ikke gøre mig noget at Lunding får chancen. Jeg tror ikke Links får specielt mange kampe fra start i foråret, og jeg forventer heller ikke at han starter på søndag.

Jeg tror vi endelig får brudt den forbandelse, og vi slår Randers 2-1.

Med hensyn til fordelingen af mål så må det sgu snart være tid til en kasse fra Tingager eller Backman. Det kan ikke passe de kan være så suveræne i hovedspillet i egen boks uden også at komme frem til chancer på dødbolde.

Svar #7
Jeg er stadig overbevist om at det langt hen ad vejen er tilfældigheder der har gjort at vi ikke har slået Randers på det seneste, der er jo kampe med selvmål og Bundu der lige smed den væk til sidst osv, men den omvendte kamp i Randers var vel den dårligste præstation hele efteråret, så der er nok andet der spiller ind også. Der er i hvert fald ingen chance for at Randers ikke er topmotiverede. Jeg tror vi kan bruge sidste kamp og en lang serie uden sejre mod dem som lidt ekstra motivation, men faktisk også at vi ikke har specielt brug for det. Alle hold er topmotiverede mod os og vi har efterhånden besejret de fleste af dem, hvis ikke flere gange i træk så med jævne mellemrum, så mon ikke vi også snart kan slutte den stime mod Randers.

Det ligner meget en startplads til Hvidt og jeg glæder mig til at se om han kan levere som han åbenbart gjorde i Portugal. Det giver en del flere muligheder for PC i sommervinduet hvis han kan spille fast fra næste sæson.

Svar #8
Jeg er stadig overbevist om at det langt hen ad vejen er tilfældigheder der har gjort at vi ikke har slået Randers på det seneste, der er jo kampe med selvmål og Bundu der lige smed den væk til sidst osv, men den omvendte kamp i Randers var vel den dårligste præstation hele efteråret, så der er nok andet der spiller ind også. Der er i hvert fald ingen chance for at Randers ikke er topmotiverede. Jeg tror vi kan bruge sidste kamp og en lang serie uden sejre mod dem som lidt ekstra motivation, men faktisk også at vi ikke har specielt brug for det. Alle hold er topmotiverede mod os og vi har efterhånden besejret de fleste af dem, hvis ikke flere gange i træk så med jævne mellemrum, så mon ikke vi også snart kan slutte den stime mod Randers.

Det ligner meget en startplads til Hvidt og jeg glæder mig til at se om han kan levere som han åbenbart gjorde i Portugal. Det giver en del flere muligheder for PC i sommervinduet hvis han kan spille fast fra næste sæson.
Hvidt spillede en bragende god kamp mod FCK, som han i øvrigt også gjorde i sin debutkamp for et par sæsoner siden. Han er tilsyneladende bedst mod FCK, så må man håbe at han også er god mod “FCK Light”.

Svar #9
Jeg synes det er svært at spå om en startopstilling til kampen i og med vi ikke rigtig ved hvor klar vigtige spillere som Bundu, Jon og Amini er. JEg synes også godt man kan give en mulighed til de spillere der har gjort det godt i opstarten, hvor andre ikke har været i omdrejninger. Derfor forventer jeg også at Hvidt og Ankersen starter foran Amini og Jon. Bundu fik spilletid i de to seneste venskabskampe, så han er måske klar til at starte inde, men ellers vil det ikke gøre mig noget at Lunding får chancen. Jeg tror ikke Links får specielt mange kampe fra start i foråret, og jeg forventer heller ikke at han starter på søndag.

Jeg tror vi endelig får brudt den forbandelse, og vi slår Randers 2-1.

Med hensyn til fordelingen af mål så må det sgu snart være tid til en kasse fra Tingager eller Backman. Det kan ikke passe de kan være så suveræne i hovedspillet i egen boks uden også at komme frem til chancer på dødbolde.

David kører efter en meget fast plan, men du har helt ret i, at kampform er svær at bedømme lige nu. Jeg mener de 9 spillere giver sig selv. Dernæst er spørgsmålet om Amini og Bundu starter inde eller på bænken. Ellers er deres afløsere Hvidt og Lunding. Jon må overlade pladsen til Ankersen.

Svar #10
Enig det er lidt tilfældigt vi ikke har slået Randers længe, nærmest sort uheld - og vi har for den sags skyld også været tæt på at slå fck i ligaen et par gange. De bliver begge streget af listen her i foråret.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #11
Enig det er lidt tilfældigt vi ikke har slået Randers længe, nærmest sort uheld - og vi har for den sags skyld også været tæt på at slå fck i ligaen et par gange. De bliver begge streget af listen her i foråret.

Jeg vil ikke kalde det uheldigt. Randers har været bedst i stort set alle kampene.

Det undrer mig også, at der er folk, som tror, at vi vinder på søndag. Det er jo Randers for helvede...

Svar #12
Jeg vil nu godt skrive mig en anelse på tilfældighederne, for der er fandme godt nok mange kampe hvor Randers har scoret årets mål mod os. Hele kampe hvor de nærmest ikke kan komme ind i målfeltet, men så rammer de den lige i røven 2 gange og vinder 2-1, en bedrift de aldrig gentager i sæsonen. Derudover synes jeg også at det er os der har været overtændte på det seneste og smidt alt for meget væk. I stedet for lige at tage 30 sekunder på bolden, så prøver vi at fremtvinge en åbning mod et hold der har parkeret sig i en bunker foran målfeltet og bare venter på det hurtige spil kikser.

Jeg er spændt på om David har fået nærstuderet Randers, som han snakkede om efter sidste kamp mod FCM: David N: Vi har det svært mod specifikke hold

Svar #13
Jeg mener de 9 spillere giver sig selv. Dernæst er spørgsmålet om Amini og Bundu starter inde eller på bænken. Ellers er deres afløsere Hvidt og Lunding. Jon må overlade pladsen til Ankersen.
Lige til denne kamp ville jeg godt nok gerne have stillet med Jon frem for Anker. Randers efterlader ikke nogen rum at løbe i. Af samme grund er det også ok at starte med Lunding, selvom Bundu selvfølgelig altid er en potentiel matchvinder. Men det er sådan en kamp Bundu også godt kunne forsvinde ud af. 

Det kunne altså også være fristende at stille med både Mortensen og Helenius i sådan en kamp, når vi ved at Randers kommer til at stå kompakt og er klar til at lukke vores midtbane ned.

Svar #14
Hvidt spillede en bragende god kamp mod FCK, som han i øvrigt også gjorde i sin debutkamp for et par sæsoner siden. Han er tilsyneladende bedst mod FCK, så må man håbe at han også er god mod “FCK Light”.
 Måske han er bedst i imod 4-4-2 generelt :D Hvilket ikke er så fedt da ikke så mange hold spiller det længere.

Svar #15
Efter sigende står Aarhus Stadion mere eller mindre under vand, så hvis kampen overhovedet kan spilles, så bliver det i en mudderpøl. På den baggrund vil jeg hellere spare en halvfit Bundu, og i stedet bruge Lunding, der har lavere tyngdepunkt. Også fint at give spilletid fra start til Hvidt, så han føler at den (åbenbart) gode præstation i sidste træningskamp lønner sig. Men under de vilkår, der spilles, bliver det nok især Mortensen og Poulsen, som bliver nøglespillerne. Et enkelt point vil være en glimrende start.

Svar #16
fter sigende står Aarhus Stadion mere eller mindre under vand, så hvis kampen overhovedet kan spilles, så bliver det i en mudderpøl.
 Jeg håber ALDRIG igen at jeg skal køre forgæves til en fodboldkamp på Aarhus Stadion pga dårligt groundkeeper-arbejde.

Så altså hvis den gør, så håber jeg sgu de melder det ud senest søndag kl 10. 

Svar #17
Jeg mener de 9 spillere giver sig selv. Dernæst er spørgsmålet om Amini og Bundu starter inde eller på bænken. Ellers er deres afløsere Hvidt og Lunding. Jon må overlade pladsen til Ankersen.
Lige til denne kamp ville jeg godt nok gerne have stillet med Jon frem for Anker. Randers efterlader ikke nogen rum at løbe i. Af samme grund er det også ok at starte med Lunding, selvom Bundu selvfølgelig altid er en potentiel matchvinder. Men det er sådan en kamp Bundu også godt kunne forsvinde ud af.

Det kunne altså også være fristende at stille med både Mortensen og Helenius i sådan en kamp, når vi ved at Randers kommer til at stå kompakt og er klar til at lukke vores midtbane ned.

Jeg tror desværre, at Jon er ret langt formmæssigt fra en start 11, men han kunne ganske rigtigt være god i netop sådan en kamp.

Hørte i Mediano en ret vild statistik: For det første er vi et af de 5 hold, der har mindst boldbesiddelse. Og hvad betydning har så det: I de 9 kampe, hvor vi har haft under 45%, er resultatet 9 sejre !!!
I de 11 kampe, hvor vi har mere boldbesiddelse, har vi tabt 6, spillet 3 uafgjort og kun vundet sølle 2.

Strategien er klar: Giv for pokker hestene den bold. Så snupper vi for første gang længe de tre points.

Og så lige en ærgrelse: Håber ikke det er sandt, at Ceres Park ikke er klar til kamp. Hvis den ikke skulle være det i år, hvornår skulle den så? Vand på en professionel bane kan håndteres. Er der ikke noget med, at klubberne var forpligtede til at få installeret varmeanlæg for år tilbage?

Svar #18
Og så lige en ærgrelse: Håber ikke det er sandt, at Ceres Park ikke er klar til kamp. Hvis den ikke skulle være det i år, hvornår skulle den så? Vand på en professionel bane kan håndteres. Er der ikke noget med, at klubberne var forpligtede til at få installeret varmeanlæg for år tilbage?

Jo men hvis varmen køres for højt op så dræber man rødderne, så varmen kan ikke bruges til at tørre banen ud med, til gengæld burde man kunne sætte en pumpe på drænene i banen, men mon ikke man allerede er igang med det. Der er i øvrigt helt absurd vådt lige nu, grundvandet hjemme ved mig plejer at ligge 4 meter under terræn, men lige nu er det oppe i nærheden af 2 meter, så det er ikke så underligt at de har problemer nede ved Stadionsøen.

I øvrigt så siger @Jakob Marschner at planeterne er imod os på Søndag ;) så det ville være fint at udskyde kampen.

Svar #19
Det er klart, at med alt den regnvejr, der er kommet nærmest hele vinteren og vi stadig skriver februar i kalenderen, så ligner den ikke en bane i maj. Men dygtige folk knokler med den og vil fortsætte med det frem til søndag kl. 16, så den bliver så god som mulig.

https://twitter.com/AGFFodbold/status/1227694406192566274?s=20

AGF direkte adspurgt på twitter hvorvidt om banen bliver klar.

Svar #20
Selvfølgelig bliver den bane klar. Den er ikke frossen og har heller ikke været det. Bevares den har fået meget vand, men der kører jo ikke maskiner på den dagligt, så den er ikke blevet pløjet op. Jeg går da ud fra, at der er gode dræn i banen, samtidig med at den heller lidt ud mod siderne, og nu ser det i det mindste ud til at holde tørvejr i dag og i morgen samt det meste af lørdag. Jeg er ikke groundsman, men jeg tror nu nok de kan håndtere den mængde vand der er kommet.

Svar #21
Bjørn Nørgaard lavede sin hesteofring på en vinterdag - vi gør det samme og glæder mig personligt til i godt selskab at stå på første parket i morgen. Ikke mere Randers pjat.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #22
Bjørn Nørgaard lavede sin hesteofring på en vinterdag - vi gør det samme og glæder mig personligt til i godt selskab at stå på første parket i morgen. Ikke mere Randers pjat.

Du glæder dig vist lidt for meget hvis du allerede tager plads i morgen ;)

Svar #23
Ja glæder mig rigtig meget haha - jeg er der med soveposen

Svar #24

Dagens sidste åbne træning bekræftede blot det, jeg skrev. Men så får RFC heller ikke mere at vide her 😀. De kunne jo bare selv have tøltet til Aarhus, hvis det havde deres interesse.

Svar #25
Randers gad næppe køre til Århus, mon ikke allerede de træner taktisk til næste rundes kamp. De tror jo altid de vinder over os - men denne gang er det slut!

Svar #26
Med udsigt til kraftig kuling og vindstød af stormstyrke på søndag kombineret med en bane der efter sigende lige nu står under vand, så ser det ud til at blive den type fodbold som Randers foretrækker, med så lidt teknik som muligt og en hel masse fysik og knæhøje tacklinger.

Der er stor risiko for at det bliver afgjort på en tilfældig scoring, eller også ender det hele 0-0.

Svar #27
Det værste er næsten banen, så forhåbentlig kan de få den i rimelig stand. Men kan jo vælge se sådan på det at vinden lægger op til at holde bolden langs jorden og hvis den er lidt ujævn er det trods alt stadig godt med god teknik. Det er dog klart nok ikke til vores fordel hvis det bliver ren fysik og glidende tacklinger. Det kan sagtens blive afgjort på en tilfældighed, men så må der være på tide den falder ud til vores fordel.

Svar #28
Nå ja og så glemte jeg lige: Mellem 30 og 50 mm regn!!

Svar #30
Det er pisse irriterende, at vi bor i et land hvor antallet af tilskuere er direkte proportionalt med vejret. Sad but true. Vejret Søndag gør vel vi ender på en 8000 stk, hvor jeg egentlig tror med almindeligt vintervejr. lidt vind og 5-8 grader havde været på 12k+.

Det er altid ærgerligt, at en god fest bliver spoleret af dårligt vejr.

Håber så mange som muligt trodser vejret, og banen er spilbar.

Det er lidt Dansk fodbolds anke. Alle der skal renovere stadions SKAL virkelig tænke vejrforhold ind, så man selv med strid vejr som på søndag, kan man sidde i tørvejr og forskånet for vind og vejr.

Svar #31
Riis drømmer om en startplads for Randes - det var ham der scorede det første mål i deres 2-0 sejr i juni Selvtillidsfyldt Randers-angriber: Vi skal nok give AGF kamp til stregen |...

Højer mener Randers er svære at spille mod AGF-back: Randers FC er svære at spille imod | Tipsbladet.dk

PM siger de ikke har brugt tid på Randers og vi slet ikke er i mål endnu AGF-profilens dom: Vi har overhovedet ikke brugt tid på Randers | Tipsbladet.dk

Jeg er godt nok spændt på hvilken opstilling DN vælger. Var banen helt i orden, ville jeg have foretrukket "det lette kavalleri" som ikke vil tage fighten op men det er nok ikke realistisk på en dårlig bane. Frygter det bliver en "krigerkamp" på deres præmisser mere end vores.

AGF håber at runde 10.000 tilskuere Ny premiere-rekord på søndag? - AGF Fodbold

Svar #32
Riis drømmer om en startplads for Randes - det var ham der scorede det første mål i deres 2-0 sejr i juni Selvtillidsfyldt Randers-angriber: Vi skal nok give AGF kamp til stregen |...
Jeg troede først at de refererede til en ligegyldig træningskamp, når de skrev om en kamp i juni, men det må vel være det seneste opgør i oktober der er tale om, hvis Riis ganske rigtig scorede 1-0 målet (på en dødbold, hvor vi var 10 mand på banen efter Tingagers skade).

Svar #33
Jeg troede først at de refererede til en ligegyldig træningskamp, når de skrev om en kamp i juni, men det må vel være det seneste opgør i oktober der er tale om, hvis Riis ganske rigtig scorede 1-0 målet (på en dødbold, hvor vi var 10 mand på banen efter Tingagers skade).
Du har ret - jeg studsede også over juni men tjekkede ikke Tipsbladets oplysninger. Men det var Randers FC - AGF, Superligaen Grundspil 2019/2020 6/10-2019

Svar #34
Randers har udtaget 19 mand til i morgen, heriblandt de nye Greve og Lauridsen.

Svar #35
Vejrudsigten har ændret sig markant for i morgen kl. 15 og frem, fra stormende kuling tidligere er der nu kun udsigt til en frisk vind, det er en halvering af vindhastigheden. Fra at der kunne falde 20-30 mm regn søndag siger udsigten nu at der fra kl. 15 og frem falder under 1 mm i timen, måske holder det helt tørt, men op til kampen kommer det dog fortsat til at regne en del.

Så det er da gode nyheder, det bliver måske nok en våd og tung bane, men vejret bliver OK til afviklingen af kampen (hvis vejrudsigten holder) :)

Svar #36
Det kan nok også hjælpe lidt på tilskuertallet, man kan dårligt fortænke folk i at blive væk fra Århus Stadion når den står på stiv kuling og regn i februar.

Svar #37
Det er lidt Dansk fodbolds anke. Alle der skal renovere stadions SKAL virkelig tænke vejrforhold ind, så man selv med strid vejr som på søndag, kan man sidde i tørvejr og forskånet for vind og vejr.
 Eller skal bygge nyt  :))

Svar #38
Hvornår afgøres det om kampen bliver spillet? Vejret er ret aggressivt lige nu. Banen må være gennemvåd.

Svar #39
Hvis ikke de har sat telt over banen i fredags, har jeg meget svær ved at se banen som spilbar. Her står der blankt mand på græsset i haven, og bliver jo ikke just bedre. Man må antage AGF har styr på det, men frygter at tage på stadion for 20 min inden kampen, at dommeren aflyser.

Svar #40
Så fik vi svar på de sidste ting med offentliggørelsen af truppen her kl. 9:
Jons form er endnu ikke til en plads på bænken, og David foretrækker at prøve Diks frem for Gersbach, så der blev heller ikke plads til spillere som Anbo og Juelsgaard på bænken i dag.

Uden skader bliver der endnu mere konkurrence næste gang, hvor Duncan og Jon også er i spil.

Svar #41
1. William Eskelinen / 3. Niklas Backman / 5. Frederik Tingager / 6. Nicolai Poulsen / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 9. Patrick Mortensen / 11. Gift Links / 13. Alexander Munksgaard / 15. Nicklas Helenius / 16. Casper Højer Nielsen / 19. Mustapha Bundu / 22. Benjamin Hvidt / 29. Bror Blume / 31. Kasper T. Kristensen / 34. Kevin Diks / 35. Kasper Lunding / 37. Sebastian Hausner.
Truppen til dagens lokalopgør - AGF Fodbold

David foretrækker næsten samme trup som mod FCM - ud er gledet Duncan pga. karantæne og ind med NP. Spændende hvordan startelleveren bliver.

Svar #42
Så blev vi så kloge: Hausner starter foråret som (mindst) tredjevalg og har overhalet Juelsgaard til en start. Det svar kan vi kun få i en situation som nu, hvor alle fire midterforsvarere er klar.

Både Links og enten Lunding eller Bundu på bænken: Så bliver der om nødvendigt nogle raketter at skyde af, når Randers har løbet sig trætte. Ja, hvis kampen altså spilles. Vi får se.

Svar #43
AGF
@AGFFodbold
·
18 s
Kampen i dag er desværre blevet udsat. Vi beklager meget de gener det påfører vores publikum, sponsorer og modstanderholdet. En ny dato meldes ud snarligt
⬇️

Lokalopgør aflyst - AGF Fodbold #ksdh #ultratwitteragf #agfrfc
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #44
Det er ikke specielt overraskende med tanke på, hvor dårlig banen var, da det havde regnet inden Lyngby-kampen.

Svar #45
Ærgerligt - men fint nok i betragtning af, at det ville blive en kamp på Randers' betingelser. Samtidig kan vi måske nå at få Bundu, Jon og Amini endnu mere klar. Det kunne være fint at få arrangeret en træningskamp en af de kommende dage.

Svar #46
Vi har ikke store problemer i DK - det er ligefrem breaking news på EB Superliga-kamp udsat – Ekstra Bladet

Superliga skriver lidt mere om begrundelsen
Dagens kamp mellem @AGFFodbold og @Randers_FC er udsat, da baneejeren ved inspektion idag kl 10 vurderer, at banen er sumpet og vil blive ødelagt i en lang periode, hvis der spilles. En ny spilledato forventes meldt ud løbet af den kommende uge.#SLDK #agfrfc #ditholdvoresliga

Svar #47
Det giver både Jon, Bundu og Amini over en uge ekstra at blive klar i. Tror Ankersen er STIKTOSSET lige nu... men regner med at Ankersen belønnes for sin opstart imod Horsens uanset hvad. Bundu og Amini må betegnes som klare startere i næste runde nu.

Svar #48
Jeg er overrasket over at man ikke har dækket banen godt nok af de sidste par uger for at undgå en aflysning som den her.

Det bliver interessant at høre om de tiltag man har forsøgt for at holde banen klar, det ligner jo en oplagt Aarhus historie, desværre...

Svar #49
Det er jo nok også tvivlsomt om banen bliver klar til kampen mod Hobro d. 28. Februar, og så bliver det sku for alvor presset

Simple Audio Video Embedder