Spring til hovedindholdet
Emne: 10'ernes Flophold (Læst 1597 gange) forrige emne - næste emne

10'ernes Flophold

Nu har vi kåret Årtiets hold i AGF, så måske det er på tide at kåre 10'ernes Flop hold og træner.

Reglerne er som følger:
Stil holdet op i den opstilling du vil
Er vedkommende et flop for dig, så er der plads på holdet

Jeg sætter holdet d. 7.1.2020  udfra de spillere der har været på flest hold.

Herunder er en række "profiler" til inspiration. Du vælger selv om dine spillere er på denne liste!

Mål
Anders Rasmussen
Emil Ousager
Oscar Whalley

Forsvar
Mikkel Kirkeskov
Anders Nielsen
Arthur Sorin
Frans Dhia Putros
Petri Pasanen
Johan Lædre BjørdalMB
Dzhamaldin Khodzhaniazov
Oskar Buur
Anthony J Soares
Mikkel Rask
Jesper Juelsgård
Pierre Kanstrup

Midtbane
Osama Akharraz
Hjalte Bo Nørregaard
Emil Scheel
David Skhirtladze
Danny Olsen
Ahmed Yasin
Michael Zacho
Aleksandar Cavric
Christopher Ikonomidis
Bjørn Daniel Sverrisson
Youssef Toutouh

Angreb
Dioh Williams
Dennis Høegh
Sanel Kapidzic
Morten Moldskred
Edafe Egdebi
Mate Vatsadze
Marcus Solberg
Do inic Odure
Jesper Lange
Morten Nordstrand
Lasse Emil Nielsen
Kasper Junker
Nimo Gribenco
André Riel
Ryan Mmaae

Træner:
Erik Rasmussen (fyret 20. maj 2010)
Peter Sørensen (2010 - 2014 fyret 26.02.)
Jesper Fredberg (2014 - foråret)
Morten Wieghorst (2014 - 2015 fyret 5.12.2015)
Glen Riddersholm (2015 - 2017)
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: 10'ernes Flophold

Svar #1
Fedt initiativ. Jeg synes dog ikke, at vores egne ungdomsspillere kan være flops. Så er alle dem, der IKKE kom på A-holdet jo større flops...

Svar #2
Man kan desværre udtage adskillige flophold ::)

Svar #3
Har ikke sigtet efter at besætte alle positioner - også ud fra en betragtning om, at dette hold ikke vil kunne spille fodbold, uanset hvordan man stiller det op. 🤪

Whalley
Anders Nielsen - Kanstrup - Bjørdal - Djamal
Zacho - Akharraz - Toutouh
Moldskred - Mmaee - Riel

Træner: G. Riddersholm

Uindfriede forventninger til spillere fra en (troede vi...) rimelig høj hylde har været mit vigtigste kriterie. Det forklarer Whalley, Kanstrup, Bjørdal, Djamal, Toutouh og Mmaees tilstedeværelse.

Ligesom midtbanen var sværest at besætte på det gode 10’erhold, er den det også her. Danny, Scheel, Skhirtladze, Yasin eller Cavric på et flophold? Come on, det var gode spillere. Som vi måske ikke fik alting ud af i alle tilfældene, men alligevel.

I 14 knyttede vi meget håb om ikke at rykke ned til Danny Olsen, der scorede nogle vigtige mål og var meget savnet, da det hele krakelerede til sidst. Cavrics topniveau var klart for højt til suppen, Skhirtladze var truppens bedste boldspiller, og Yasin var også en sjov type, der kunne nogle ualmindelige ting.

Til gengæld kunne man så uden problemer sætte to angreb a hver tre spillere...

Svar #4
Der er godt nok mange spillere på den liste som jeg synes vil være urimeligt at kalde for flops.
Det kan også diskuteres om du er et flop, hvis du er skadet meget eller har en træner der aldrig rigtig giver dig chancen.

De navne der falder i øjnene som de mest fejlcastede i flopkategorien:

Arthur Sorin - var inde og ude under forskellige trænere, men spillede over 100 kampe på et ganske fint niveau.
Osama Akharraz - uro udenfor banen og han indfriede aldrig de forventninger der var til hans videre karriere, men hans tid i isoleret set  på banen synes jeg ikke kan kaldes for et flop.
Danny Olsen - forstår simpelthen ikke hvordan det overhovedet kan overvejes at få ham med her?
Dioh Williams - 23 mål i 67 kamp er under hvad vi håbede på da vi fik ham, men ligefrem en flop statistik er det vel ikke?
Mate Vatsadze - Den kan forsvares i forhold til at vi troede vi købte guldet i Dila og han var to sæsoner om at komme i gang, men vi taler trods alt om en mand der blev topscorer i 1. division 2014/2015 og som også kom fornuftigt i gang med Superligaen i 15/16 indtil Riddersholm kom til og ikke rigtig havde fidus til ham i front.
Jesper Lange - han kunne klart have brugt noget mere fysik, men det var da en mand der fightede hver gang med de midler han besad.

Svar #5
Her er mit flophold med spillere der var hentet som startere og profiler, men endte med at blive skippet til væsentligt mindre adresser, eller helt stoppe karrieren.

Mål
Emil Ousager

Forsvar
Dzhamaldin Khodzhaniazov
Dan Thomassen
Petri Pasanen
Nicolai Johannesen

Midtbane
Helgi Danielsson
Youssef Toutouh
Giorgi Diasamidze

Angreb
Morten Moldskred
André Riel
Ryan Mmaae

Træner
Glen Riddersholm (2015 - 2017)

Svar #6
Var Ousager nogensinde hentet som andet end backup med håb om måske at slå Staff af pinden?
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #7
Jeg synes generelt det med flops er useriøst i medierne - se bare Eske som BT valgte. Men derfor kan det jo godt være meget sjovt for os fans - måske ikke for spilleren, der trods alt også er et menneske. Men sådan er gamet hvis man er cirkushest i prof fodbold.*

Enig dem du nævner på listen gjorde det faktisk rigtig godt. Og vil tilføje:

Danny O og Ozzy var da de var bedst i AGF hhv på landsholdet og på Olsens bruttoliste over emner. Og på min bog burde begge have fået en god tid i udlandet også (AGF forlangte for meget - og Ozzy smed den selv, da han fik chancen for at komme til Tyskland). Begge er hos mig emner til Årtiets AGF hold.

Mate V scorede jo faktisk pænt og var outstanding målæder i 1 div - endda på en total uvant plads som kantspillers, selvom han er typisk boksspiller. Generelt blev han af både Wiggo og Glennie brugt forkert og viste også straks da Peter Sørensen hentede ham igen til Sif at han er en ægte målæder i boksen.

Jesper Lange kan ikke kaldes et flot manden kan jo knap nok spille fodbold og kæmper røven ud af bukserne.
Var outstanding i Esbjerg som indpisker, joker og vildt højt snit pr minut. Men forstod ikke hvad en topklub som AGF skulle med ham.

Sorin var på sine bedste dage en klasse forsvarsspiller. Blændende ligefrem. Men manglede lidt hurtighed og måske noget mentalt på nogle punkter.

I sine to første sæsoner var Dioh vildt målfarlig og ustoppelig i sine glidende løb og driblinger og kunne være solgt for stort beløb. Men blev aldrig den samme efter et års skadesforløb og indkøring igen.

Kirkeskov spillede sig på landsholdet i AGF-tiden.

Kanstrup skal trods alt have kredit for forsvaret var bumstærkt et helt forår under hans ledelse. Og i alle klubber som senior bortset fra Bif og AGF har han været fast mand og anfører.

Junker manglede bare tålmodighed og var lidt uheldig med sin sæsonstart med stople ud, der hvor han blev solgt til Horsens. Hentet gratis og solgte til flere mio og videresalgssjov. En solstråle historie af de få.

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #8
Han håber vel også at blive udtaget igen:-)

Var det ikke Polsk mester sidste år og som en af de bærende kræfter - det var vel nærmest fuld spilletid. Det er vel en ok liga.

Svar #9
Han håber vel også at blive udtaget igen:-)

Var det ikke Polsk mester sidste år og som en af de bærende kræfter - det var vel nærmest fuld spilletid. Det er vel en ok liga.

Meget præcist og aktuelt ;-) : Kirkeskov håber på ny landsholdsudtagelse

Svar #10
Fint initiativ.  Nu har de forskellige trænere spillet forskellige systemer, men i en 4 3 3 er mine kandidater:
Whalley A. Nielsen Rask Putros Khoz Cavric Ikonnomidis Toutouh Moldskred Jeppe Kjær Riel. I en 4 4 2 erstatter jeg Kjær med Danielsson.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #11
Jeg vil lige tilføje en kommentar. Når en spiller flopper, er det ikke nødvendigvis hans egen skyld.  Ledelsen og træneren kan i den grå medvirke.medvirke. Fx er du købt som redningsplanke eller udviklingsspiller? Er den træner der ønskede dig blevet fyret? Har du været skadet? Osv.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #12
Mit eget flop hold er i 443 opstilling
Oscar Walley         
Anders Nielsen - Mikkel Rask - Petri Pasanen - Dzhamaldin Khodzhaniazov
Aleksandar Cavric - Bjørn Daniel Sverrisson - Aleksandar Cavric   
Morten Moldskred - Ryan Mmaae - Jeppe Kjær   

AGF

Svar #13
Uden ellers at kommentere på spillerne @Salling23  men du mener Cavric er så ringe (eller alternativerne bedre), at han både skal spille på højre og Venstre😉

Svar #14
Det er en meget sjov øvelse, men jeg synes også, den er noget hård ved et par af de spillere, der listes ovenfor.

For eksempel netop Cavric, som jeg ikke begriber er på listen, endsige på folks flophold. Han var på lejekontrakt en enkelt sæson hos os som serbisk u21-spiller under fremmede himmelstrøg, og var i en periode nærmest ene mand om at henrykke publikum på comunale med sin fart og besnærende, udfordrende driblinger alligevel - på et mildest talt undervældende AGF-hold, der i halvdelen af sæsonen led under Wieghorsts "nul-afslutninger-på-mål-boldflytteri", og siden under Guld-Glen, med alt hvad han indebar.
Det endte på flere måder i noget fnidder med Riddersholm, som havde sine egne udfordringer og begyndte at spille ham ud af position, og det har jeg simpelthen svært at tilskrive fyren. Det meste af sæsonen var ingen rigtigt i tvivl om, at vi ville forsøge at udnytte vores købsoption på ham, og formdykket i slutningen af sæsonen var ligeså meget Riddersholms lidt specielle management.

For eksempel Danny Olsen, der debuterede på landsholdet for os, og fik 100 kampe og 20 mål i hvidt, primært som central midtbanespiller. Var Elmar så meget mindre et flop end Danny? Eller reddede hans sporadiske svinestreger lidt fighter-begejstring på lægterne og et fravær på denne liste?
De kunne lidt af det samme, og de kunne noget forskelligt - de kunne begge spille centralt og på kanten. Elmar fik under samme periode 60 kampe og 5 mål, og begge spillere satte hvert sit præg og aftryk på holdet. 

For eksempel Anders Nielsen, vi hentede til Århus som ung Næstvedspiller, og som i løbet af første sæson blev opdaget, havde en medfødt hjertefejl. Det er muligt, han ikke var blevet dygtig nok alligevel, men han kom hertil som 1. divisions-talent, og fik de her udfordringer - hvilke forventninger har vi haft til ham, som gør ham til et flop, fordi han ikke fik sat et større aftryk?

Ligeså er det vigtigt at bemærke, som ramloser ovenfor, at der næsten altid i GF har været faktorer, som har kunne pille dygtige spillere fra hinanden alligevel.
For eksempel Johan Læderbjørn, der kom til os som norsk landsholdsforsvarer, og faldt igennem, hvorfra han kom til Rosenborg og vandt 2-3 mesterskaber. Så kan det godt være, at han "bare ikke havde niveau til mere end Norge", men hvis jeg var Johan, så ville jeg nok sætte GF på min egen "10ernes flop".
Og det er måske i virkeligheden det mest gældende for en god del af spillerne i tråden her - at GF i 10'erne har været det største flop.

Som sagt synes jeg også, det er en meget sjov øvelse at se tilbage over det forgange årti, men den her version af historien er godt nok hård ved nogle af dem, og jeg foretrækker by far den positive version, hvor vi hylder dem, vi synes har været lidt ekstraordinære  :D

Svar #15
Ja det skal bare tages som sjov - for enig med dig Mondrup handler om de forudsætninger og forventninger der er.

Cavric (der i øvrigt endelig er ved at få succes i hjemlandet og forløse potentialet) var et scoop og manglede lidt held i afslutningerne, og så var der noget defensivt der haltede under Glennie (plus fnidder), men den kære glans hentede istedet Toby og der var samme problemer med defensiven. Og var der er også med Bundu i starten - plus noget taktisk. Det er ofte prisen for de offensive spillere. Ikke de skal have lov at sejle som de vil, men vi vinder jo ikke med 10 x NP foran Eske. Og Toby var virkelig vores redningsmand mange gange og eneste sted både det kreative og mål kom fra.

BDS var også rigtig stærk første år under Glennie indtil de kom i clinch og BDS blev udlejet til Glennie var væk. Han passede dog ikke under DNs mere agressive og hurtige stil. Og generelt mistede han bare momentum. Ser man tit.

Danny O er en af de bedste signings ever - set i første periode. Samme med Ozzy. Og derefter en kæmpe nedtur med begge efter nedrykningen. Samme må siges om Casper Sloth.

Bjørdal viser to ting - han passede ikke super ind i Wiggos boldflytteri og stå højt. Han var en anfører og stjerne inden han kom og okay god i Rosenborg. Men også i en liga der er lidt en mellemting med superligaen og toppen af 1 div

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #16
Uden ellers at kommentere på spillerne @Salling23  men du mener Cavric er så ringe (eller alternativerne bedre), at han både skal spille på højre og Venstre😉

Det havde jeg sgu ikke lagt mærke til ;-)

Det skulle selvfølgelig være Christopher Ikonomidis

AGF

Svar #17
Ja de blev ikke hvad man havde håbet på, men de var også unge. Aussie er vurderet til rundt 10 mio nu

ttps://www.transfermarkt.com/christopher-oikonomidis/profil/spieler/248483

Svar #18
Nu kom jeg lige til at google på Cavric og det går ham vist meget godt. 77 kampe og 22 mål. Og meget fedt stadion de spiller på iøvrigt

Tehelné pole - Wikipedia

Svar #19
Lettere forsinket kommer her det hold, der er stemt ind som Årtiets Flophold

Oscar Whalley         
Anders Nielsen - Petri Pasanen - Mikkel Rask - Dzhamaldin Khodzhaniazov
Youssef Toutouh - Aleksandar Cavric - Christopher Ikonomidis   
Morten Moldskred - André Riel - Ryan Mmaae   

Træner: Glen Riddersholm         

Dzhamaldin Khodzhaniazov er den spiller, der har fået flest stemmer   
AGF