Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00 (Læst 4730 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00

Svar #60
Især Højers karantæne var fuldstændig idiotisk lavet. Makkeren har allerede fået karantæne og så laver han et hjernedøde hårdt frispark i en situation hvor vi har brug for at få bolden vundet tilbage hurtigst muligt🤬

Det første gule kort var nu også ret dumt. Onuachu var tydeligt onside, og alligevel vælger Højer at brokke sig til en advarsel. Endda velvidende at en advarsel vil give ham karantæne.

Lunding gjorde det godt i dag. Ammitzbøll viste også fine takter som opspilsstation... og en god aggressivitet og fysik.

Svar #61
Ok, det positive først! AGF var helt på samme niveau som FCM i de første 32 min. og scorer tilmed til 1-0. Derefter overtager FCM stødt initiativet og vinder de fleste dueller - resten af 11 mod 11 tiden. Amini & Lunding var AGFs bedste i dag. Nu til det mindre sjove; AGF i overtal...det gik meget langsomt, det var uopfindsomt og AGFs manglende evne til at skabe chancer var grænsende til det pinlige. AGF'erne virkede overraskende flade og FCM var i top gear, top fight. AGF var ikke ringe i dag, men der er lang vej endnu til toppen. Jeg krummede nu alligevel mine tær i 11 mod 9 spillet - det kan og skal gøres bedre, selv mod FCM.

Nuvel, top 6 er muligt endnu og hvis top 6 glipper, så var det ikke i dag at top 6 blev tabt.

Onwards & upwards, AGF!
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #62
Det var en bitter pille at sluge. Især fordi vi var to mand en rum tid, og burde have fået i det mindste et enkelt point.

Men det positive er at AGF ikke var dårlige, vi gav FCM en kamp i lange perioder. Vi er stadig kun 3 point fra 4 pladsen og 4 fra bronzemedaljer. Det er jo absurd!

Det værste er næsten at Juelsgård og Højer er i karantæne mod Vendsyssel. Hvis Backman ikke er klar til kampen, ser det godt nok træls ud... På den måde kan denne kamp ende med at blive en hel del dyrere end bare tre tabte point.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #63
Det var en bitter pille at sluge. Især fordi vi var to mand en rum tid, og burde have fået i det mindste et enkelt point.

Men det positive er at AGF ikke var dårlige, vi gav FCM en kamp i lange perioder. Vi er stadig kun 3 point fra 4 pladsen og 4 fra bronzemedaljer. Det er jo absurd!

Det værste er næsten at Juelsgård og Højer er i karantæne mod Vendsyssel. Hvis Backman ikke er klar til kampen, ser det godt nok træls ud... På den måde kan denne kamp ende med at blive en hel del dyrere end bare tre tabte point.
Enig i det hele. Synes det var tydeligt, at vi manglede en plan da vi var 11 mod 9, så der kom for sjældent struktur på vores opspil. Og FCM 3 centrale forsvarere er super stærke og kunne relativt nemt afvise de fleste indlæg. Håber at Sanas skade ikke er alvorlig for han var slemt savnet - Toutouh fik i hvert fald ikke vist at han var klar til at starte inde.

Kampen var i øvrigt den første jeg fik set her i foråret og tydeligt at se, hvor meget vi er bedre end i efteråret. Var især imponeret af Munksgård. Hold da op hvor ser han solid ud, så den plads havde Dino tabt selvom han fortsat var i klubben. Og også spændende ting fra Lunding - det var en ret helstøbt præstation af en spiller, der kun spillede sin 3. kamp, selvom han også mistede lidt overblikket i 11 mod 9-spillet.

Svar #64
Vi havde en plan 11 mod 9, men jeg tror ikke, at det var den rigtige plan. I hvert fald sagde FCM's træner bagefter, at vi spillede det sidste kvarter præcis, som de gerne ville have os til at spille:

David N: Vi håndterer ikke favoritrolle godt nok

"Midtjydernes træner nævnte i samme ombæring, at gæsterne fik AGF til at gøre lige, hvad de håbede på, da FCM kom i undertal.

- Vi fik dem til at slå de indlæg, som vi gerne ville. Vi har tre hovedstødsstærke stoppere, som er dygtige til at heade bolden væk, sagde Kenneth Andersen."

10 mod 11 kan FCM så nogenlunde stadig dække hele banen. 9 mod 11 kan de ikke, her må de åbne op nogle steder. De vælger at gøre det på kanterne og siger "I må gerne sende indlæg ind mod os". Og vi går lige i fælden. Som Kenneth Andersen også siger, er deres tre-mands bagkæde stadig komplet, og de tre tager gerne imod indlæg.

Hvad kunne vi have gjort i stedet for? Vi kunne spille power play mod dem midtpå, flytte bolden hurtigst muligt direkte ned gennem banen og søge udfordringerne langs jorden med de tre forsvarere. Og så have kanterne stand-by som overraskelsesmoment til at accellerere hurtigt ind i banen, så vi kan variere A-planen med at komme op gennem midten ved pludselig at give den til Toutouh, Højer eller Lunding , så de kan skære ind i banen og gå direkte mod mål.

Hvad ved jeg, men at øse indlæg ind mod FCM's bagkæde var i hvert fald en fejl. Og var det endelig planen, fik vi den ikke tilstrækkeligt udført, for så mange indlæg kom vi jo heller ikke til. Jeg tror, at det havde nyttet mere at spille "indendørs power play" i længderetningen mod dem, for de FCM's forsvarere er alt andet lige "svagere" langs jorden end i luften (de er ikke decideret "svage" til noget).

Simple Audio Video Embedder