Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00 (Læst 4727 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00

Svar #30
Kan klubberne ikke aftale med spillerne, at de godt må oplyse om skader? Det her er endt i noget frygteligt pjank.
I princippet kan spilleren vel godt give klubben tilladelse, men jeg tvivler egentlig på, at klubberne generelt har noget imod at de nu har en undskyldning for at holde modstanderne i uvidenhed. F.eks. kan man have en antagelse om, at AGF kommer til at lave en del ændringer i opstillingen på søndag, hvis Tingager ikke spiller. Men lige nu har FCM ingen viden om, hvorvidt han spiller. 

Svar #31
Kan klubberne ikke aftale med spillerne, at de godt må oplyse om skader? Det her er endt i noget frygteligt pjank.
 I princippet kan spilleren vel godt give klubben tilladelse, men jeg tvivler egentlig på, at klubberne generelt har noget imod at de nu har en undskyldning for at holde modstanderne i uvidenhed. F.eks. kan man have en antagelse om, at AGF kommer til at lave en del ændringer i opstillingen på søndag, hvis Tingager ikke spiller. Men lige nu har FCM ingen viden om, hvorvidt han spiller.
 Præcis. Det falder faktisk i linje med klubbernes mere aflukkede medie-position: Lukkede træninger, og lukket info. Men på den anden side kan man jo se at Tingager er skadet hvis han ikke træner, og omvendt ikke skadet hvis han træner. 

Men det sagt, så kan situationen jo sagtens være, at Tingager spares på søndag for at være på den sikre side. Det ved hverken vi eller FCM. Men mit spørgsmål er, at hvorvidt GDPR gør en forskel på det? Altså ville FCM ikke kunne høre gennem sportspressen at Tingager var på banen i går? De ved jo det samme som os, såfremt vi ikke får insiderviden, som FCM ikke gør.

Svar #32
I sin optakt tror Tipsbladet simpelthen på, at vi vinder kampen 2-1:

"Der kommer til at blive kamp til stregen, specielt nu hvor kampen er i Aarhus, hvor AGF i denne sæson bare har tabt to kampe. FC Midtjylland har kørt godt på det seneste, men kommer op mod et kontrastærkt AGF-hold, der samtidig arbejder stenhårdt og har selvtillid og en angriber, der senest scorede et drømmemål.

På de rette dage kan AGF være et meget, meget svært hold at spille imod, og en søndag i Aarhus med lav sol, forårsstemning og drømme om top seks kan det sagtens tænkes, at tingene går op i en højere enhed for hjemmeholdet, der også spiller ret god fodbold. Vi tror, det ender med en overraskelse, og at AGF vinder over FC Midtjylland. 2-1."

Full monty: Optakt: AGF - FC Midtjylland | Tipsbladet.dk

Alle mand af huse! Tag også en ven eller to med. Tænk hvis alle gjorde det: Så ville der være fuldt hus.

Svar #33
Nu synes jeg Tipsbladet gør sig skyldige i det, vi altid får skudt i skoene her i Århus: grundløs og overdrevet optimisme på et meget spinkelt grundlag. Sejre over EFB og SøE er - med al respekt for de to hold - ikke det samme som at det på nogen måde er realitsisk at vi slår FCM. Jeg er med på, at de ikke er så skræmmende ude som hjemme, og at de senest mod AaB kun var gode i første halveg (det synes at være konsensus, jeg så ikke kampen).

Men altså: FCM er forsvarende mestre og jagter en gentagelse. Deres trup er bare stærkere end vores. Jeg vil være meget tilfreds med uafgjort.
Er det muligt at vi overrasker og tager alle tre point? Jada! Bolden er rund og alt dét der... men jeg har svært ved at tro på det. Især fordi FCM ikke bare har badet sig igennem de første to kampe - der kommer ikke til at være nogen afslappet selvtilfredshed hos dem, og hvis de møder fuldt fokuserede op, så får vi det altså svært.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #34
Nu synes jeg Tipsbladet gør sig skyldige i det, vi altid får skudt i skoene her i Århus: grundløs og overdrevet optimisme på et meget spinkelt grundlag. Sejre over EFB og SøE er - med al respekt for de to hold - ikke det samme som at det på nogen måde er realitsisk at vi slår FCM. Jeg er med på, at de ikke er så skræmmende ude som hjemme, og at de senest mod AaB kun var gode i første halveg (det synes at være konsensus, jeg så ikke kampen).

Men altså: FCM er forsvarende mestre og jagter en gentagelse. Deres trup er bare stærkere end vores. Jeg vil være meget tilfreds med uafgjort.
Er det muligt at vi overrasker og tager alle tre point? Jada! Bolden er rund og alt dét der... men jeg har svært ved at tro på det. Især fordi FCM ikke bare har badet sig igennem de første to kampe - der kommer ikke til at være nogen afslappet selvtilfredshed hos dem, og hvis de møder fuldt fokuserede op, så får vi det altså svært.

Jeg synes nu ikke, Tipsbladet er grundløs og overdrevet optimistisk på vores vegne. Det er et faktum, vi kommer fra 2 sejre i træk (3 med Hobro sejren i efteråret) og begge sejre var fuld fortjente.
De 2 hold er altså heller ikke dårlige - ja jeg vil sige EfB og Sønderjyske er bedre end Vejle og Vendsyssel som er de 2 hold, FCM har mødt- vi holdte EfB nede på noget nær ingenting i 90 min. hvorefter EfB ugen efter vinder fortjent mod BIF i en kamp, hvor det eneste negative fra deres side var, at EfB ikke som de burde have gjort, lukkede kampe til 3-0.

Naturligvis er FCM favorit, men det er ikke ofte, hvor vi på papiret, har større mulighed for sejr mod de forsvarende mestre og nuværende mesterskabskandidat end netop på søndag.

Nu er jeg meget, meget sjælden optimistisk på vores vegne, men jeg forstår til fulde, hvorfor Tipsbladet tror, overraskelsen kan indfinde sig mod FCM
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #35

Jeg synes nu ikke, Tipsbladet er grundløs og overdrevet optimistisk på vores vegne. Det er et faktum, vi kommer fra 2 sejre i træk (3 med Hobro sejren i efteråret) og begge sejre var fuld fortjente.

Altså det er ikke "grundløst" og "overdrevet optimistisk" at tro på at AGF kan overraske, 100% enig. Så længe man kalder det for en overraskelse såfremt det sker. Så siger man jo netop også, at det ikke er det mest sandsynlige. Og hvis det ikke er det, hvad er det så egentlig Tipsbladet gør, udover at give deres subjektive vurdering? Det bliver i hvert fald ikke objektivt.

FCM kommer iøvrigt med sejr i de seneste 5 kampe, og 8 sejre i de sidste 10 kampe, hvor kun nederlag til FCK, og uafgjort i Esbjerg har "stoppet dem".
Så objektivt set er FCM favoritter, det må stå klart. Men jeg tror selv på en uafgjort bedømt på kampform siden forårsstart. Men ligefrem at argumentere for sejr forstår jeg ikke de gør. Det ligner dem ikke.
Men det er jo et helt andet hold AGF kan sætte på banen end det man sendte i kamp i efteråret med skader og mangel på angriber etc.

Så mit personlige bud er 1-1, eller 2-2 hvis der kommer lidt mere frit spil. Men jeg tror vi ser et FCM-hold, som brændte nallerne lidt imod AAB ift at være foran 2-0, og så pludselig se sig selv i fare, efter sløset forsvarsspil. Så jeg tror desværre at de kommer til Aarhus med lidt ekstra fokus på det.

Svar #36

Altså det er ikke "grundløst" og "overdrevet optimistisk" at tro på at AGF kan overraske, 100% enig. Så længe man kalder det for en overraskelse såfremt det sker. Så siger man jo netop også, at det ikke er det mest sandsynlige. Og hvis det ikke er det, hvad er det så egentlig Tipsbladet gør, udover at give deres subjektive vurdering? Det bliver i hvert fald ikke objektivt.

FCM kommer iøvrigt med sejr i de seneste 5 kampe, og 8 sejre i de sidste 10 kampe, hvor kun nederlag til FCK, og uafgjort i Esbjerg har "stoppet dem".
Så objektivt set er FCM favoritter, det må stå klart. Men jeg tror selv på en uafgjort bedømt på kampform siden forårsstart. Men ligefrem at argumentere for sejr forstår jeg ikke de gør. Det ligner dem ikke.
Men det er jo et helt andet hold AGF kan sætte på banen end det man sendte i kamp i efteråret med skader og mangel på angriber etc.

Så mit personlige bud er 1-1, eller 2-2 hvis der kommer lidt mere frit spil. Men jeg tror vi ser et FCM-hold, som brændte nallerne lidt imod AAB ift at være foran 2-0, og så pludselig se sig selv i fare, efter sløset forsvarsspil. Så jeg tror desværre at de kommer til Aarhus med lidt ekstra fokus på det.

Nu skriver jeg ganske klart, FCM er favoritter, at påstå andet vil netop være grundløst og overdrevet optimistisk.

Selvfølgelig kan Tipsbladet, jeg og andre da argumentere for sejr, det vil være overdrevet pessimistisk, når nu AGF er kommet rigtig godt for land med 2 helt fortjente sejre og så endda skal spille på hjemmebane foran +10000 tilskuere.

Men igen, igen, igen FCM er favoritter, men squ ikke så store, at troen på en GF sejr er det samme som "den typiske Århus nu vinder vi CL vanvid" som medier og modstander fans gerne pådutter os.

Der er i øvrigt heller intet i Tipsbladets lille analyse, som er forkert. AGF kan på dagen være modbydelige at spille i mod, i langt de fleste kampe under DN arbejder spillerne stenhårdt, der er en top 6 at spille for og spillerne må ovenpå 3 sejre i træk sprudle med selvtillid.
Jeg synes helt ærligt, Tipsbladet har lavet en objektiv og sobert lille analyse.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #37
Ifølge Kim Robin Graahede må vi undvære Backman pga hjernerystelse i morgen
Backman ude - Tingager måske klar
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #39
Hele håndteringen af persondataloven bliver nu krydret med, at man i GF først vil offentliggøre truppen kort før tid på selve kampdagen. Argumentet er, at man ikke vil give modstanderne en fordel. Lidt underligt når alle modstandere her i foråret har offentliggjort deres som sædvanlig, og vi 24 timer før kampen kan læse, at Wikheim stadig er skadet. Så FCM kan både håndtere persondata og skadeshistorik uden problemer.

Svar #40
I en anden liga, nemlig NFL, da risikerer man store bøder, såfremt man ikke er åben omkring skader til diverse spillere op til kampene. Begrundelsen for dette er, at alt andet er usportsligt - jeg er 100% enig.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #41
I en anden liga, nemlig NFL, da risikerer man store bøder, såfremt man ikke er åben omkring skader til diverse spillere op til kampene. Begrundelsen for dette er, at alt andet er usportsligt - jeg er 100% enig.

Ja, men alligevel kan et hold stille op til årets største kamp med en stjerne angivet som helt klar, selvom han tydeligt ikke er det.

Der er to elementer i det.
1) Holdet kan være i tvivl om omfanget af skaden, og så er det svært at melde fyldestgørende ud
2) hold er ikke tvunget til at melde startopstillingen ud før en time inden kampstart. Er der mere usportsligt at tilbageholde info om skader, end det er om frivillige ændringer i starteren, eller om man har valgt en anden taktisk tilgang til kampen?

I min verden er det et anliggende mellem klub og spiller. Resten må nøjes med de info de to parter vælge at dele.

Det eneste reelle hensyn jeg kan se, er til gamblere. Og det kan jeg ikke for alvor huse mig op over

Svar #42
Ahh. Grunden er vist primært gambling... Og det forhindrer ikke holdene i at være pænt usportslige i den måde de håndterer deres injury reports🤷🏻‍♂️

Svar #43
Det er på ingen måde kun til fordel for gamblere. Der er altså forskel på om Messi spiller eller ej. Det samme gælder i superligaen, hvis Patrick Mortensen nu var skadet (fiktivt) til kampen i moregen, da skulle FCM jo nok nærmere kigge video på AGF fra efteråret, hvor Stage var i front. Det påvirker i høj grad det taktiske hos modstanderen og det betyder endnu mere når holdene er meget lige i styrke (som i suppen).

Nuvel, det er helt rigtigt, at NFL hold (specielt usle Patriots  >:( ) holder skader hemmeligt m.m. De er også blevet straffet, bare ikke ofte nok.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #44
Det er på ingen måde kun til fordel for gamblere. Der er altså forskel på om Messi spiller eller ej. Det samme gælder i superligaen, hvis Patrick Mortensen nu var skadet (fiktivt) til kampen i moregen, da skulle FCM jo nok nærmere kigge video på AGF fra efteråret, hvor Stage var i front. Det påvirker i høj grad det taktiske hos modstanderen og det betyder endnu mere når holdene er meget lige i styrke (som i suppen).

Nuvel, det er helt rigtigt, at NFL hold (specielt usle Patriots  >:( ) holder skader hemmeligt m.m. De er også blevet straffet, bare ikke ofte nok.
 Jeg siger ikke, at det kun er til fordel for gamblere, men at de primært er indført i NFL af hensyn til at bettingfirmaerne kan stille præcise odds: From Fixer Deterrent to Fantasy Lure: The History of the NFL Injury Report -...

Og FYI - alle hold i NFL snyder: Your Team Cheats - The Definitive Guide to NFL Cheating

Simple Audio Video Embedder