Spring til hovedindholdet
Emne: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00 (Læst 4728 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Kamptråd: AGF - FCM, søndag d. 24.02.2019 kl. 16.00

Svar #15
Alle kan tage point fra alle i denne her liga. Og AGF har da netop vundet over taget point imod både FCK og FCM i denne sæson. Imod FCM endda på udebane. Så man kan selvsagt ikke stille parametre op som "hvis x ikke er med, så får vi ikke point". Men jeg respekterer at man ikke har troen på point uden Tingager. 

Juelsgård og Backmann har i denne sæson spillet 8 kampe sammen, og er ubesejrede. Kun hvis man tæller ACH-kampen hvor Backmann er syg/udgår efter 37 minutter har de tabt en kamp. 

Derudover har de vundet over: 2x Sønderjyske og 1x Hobro (iøvrigt alle clean sheet). Og spillet 5 uafgjort imod FCN, VB, RFC, FCK og VEN, hvor man i de 5 kampe kun lukkede 4 mål ind. Målscore i alle 8 kampe altså: 9-4. 

Så det var sgu ikke deres skyld at det ikke blev til mere end 3 sejre i de kampe. Især imod FCN og VEN har vi rigtig mange store chancer for at lukke kampen, og offensiven fejler. Vi snydes for straffe imod FCN, men selv uden det kikser de jo. 2 point mere i de kampe her, så lå AGF nummer 3 lige nu.

Jeg frygter ikke en kamp med Juelsgård og Backmann i det forsvar, er min pointe :D

Svar #16
Når OB, SønderjyskE og Esbjerg har holdt uafgjort mod dem, så kan vi vel også. 
 Altså det er næsten som om at folk glemmer, at AGF startede sæsonen med netop at gøre det! Faktisk før alle de andre :D

Og kan vi først det, kan vi også godt få scoret det mål, der langt ude i et drømmesyn kan give os en sejr. Vi var tre minutter fra at vinde 1-0 hjemme over FCK. Så kan vi på en rigtig god dag også godt slå FCM.
Ja det er spørgsmålet. I den omtalte kamp spiller vi med Stage i front. Og denne gang har vi Mortensen. Om han er typen der også kan gøre ondt på hold som FCM og FCK, det har jeg ikke svaret på. Jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle være tilfældet.

Svar #17
Alle kan tage point fra alle i denne her liga. Og AGF har da netop vundet over taget point imod både FCK og FCM i denne sæson. Imod FCM endda på udebane. Så man kan selvsagt ikke stille parametre op som "hvis x ikke er med, så får vi ikke point". Men jeg respekterer at man ikke har troen på point uden Tingager.

Juelsgård og Backmann har i denne sæson spillet 8 kampe sammen, og er ubesejrede. Kun hvis man tæller ACH-kampen hvor Backmann er syg/udgår efter 37 minutter har de tabt en kamp.

Derudover har de vundet over: 2x Sønderjyske og 1x Hobro (iøvrigt alle clean sheet). Og spillet 5 uafgjort imod FCN, VB, RFC, FCK og VEN, hvor man i de 5 kampe kun lukkede 4 mål ind. Målscore i alle 8 kampe altså: 9-4.

Så det var sgu ikke deres skyld at det ikke blev til mere end 3 sejre i de kampe. Især imod FCN og VEN har vi rigtig mange store chancer for at lukke kampen, og offensiven fejler. Vi snydes for straffe imod FCN, men selv uden det kikser de jo. 2 point mere i de kampe her, så lå AGF nummer 3 lige nu.

Jeg frygter ikke en kamp med Juelsgård og Backmann i det forsvar, er min pointe :D
Som jeg ser det er der (mindst) to ting vi skal lykkedes med, hvis vi skal have point mod FCM. 1) vi skal turde presse dem højt, så de ikke bare kan stå og hælde indlæg ind i hovedet på lange-Poul og 2) vi skal prøve at matche dem fysisk. Især punkt 1 har vi vist os bedre til med Tingager, mens han fysik også kan være en væsentlig faktor ift. punkt 2.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke vi er uden chance uanset hvad. Vi er et relativt fysisk stærkt hold og på hjemmebane mod FCM, med to sejre i ryggen, bør vi langt hen ad vejen kunne matche dem der. Med Tingager er jeg bare tæt på 50% chance for point mens jeg er nede på 25% uden ham.

Svar #18
Jeg hælder til Stage på højre fløj og lidt ekstra fysik der og så Amini og Guira centralt. Man kunne overveje Blume i stedet for Sana, men vi skal om ikke andet have lidt pasningssikkerhed på midten også, så vi kan holde lidt i den og aflaste forsvaret. Sana er også stadig en mulighed for en overraskende aktion, et direkte frispark og en trussel i kontraspillet, som kan blive afgørende - truslen alene brugbar. En anden mulighed er Toutouh, jeg ved ikke om han er klar og kunne være et alternativ, men der kunne være et lille overraskelseselement i ham.

Vi er ikke uden chance og skal selvfølgelig stille op på en måde vi tror på kan føre til sejr. En sejr her vil selvsagt også være et kæmpe boost ifht top-6.

Svar #19
Tingagers tweet fra i går, kan vist tolkes på flere måder:

Twitter

Jeg nåede lige at tænke, at det var det.
Jeg er taknemmelig for, at jeg snart kan hjælpe mine holdkammerater igen og at foråret ikke er slut for mit vedkommende.

Han skriver ikke ligefrem, at han er klar til på søndag. Omvendt kan det også være bevidst for at holde FCM mest mulig i tvivl om, hvad de står overfor. Efter sigende trænede han både skarpe vendinger og spillede med bold i går.

Svar #20

Twitter

Jeg er taknemmelig for, at jeg snart kan hjælpe mine holdkammerater igen og at foråret ikke er slut for mit vedkommende.

Han skriver ikke ligefrem, at han er klar til på søndag. Omvendt kan det også være bevidst for at holde FCM mest mulig i tvivl om, hvad de står overfor. Efter sigende trænede han både skarpe vendinger og spillede med bold i går.

AGF udtaler også, at de ikke kender omfanget af skaden endnu. Skadet Tingager kommer tilbage i foråret

Måske gav træningen med skarpe vendinger kun en svag indikation om tidshorisonten og måske er der stadigvæk hævelser.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #21

Twitter

AGF udtaler også, at de ikke kender omfanget af skaden endnu. Skadet Tingager kommer tilbage i foråret

Måske gav træningen med skarpe vendinger kun en svag indikation om tidshorisonten og måske er der stadigvæk hævelser.
 Nej, AGF udtaler ikke noget. Den nyhed på bold.dk er bare en fortolkning af Tingagers tweet.

Svar #22

Twitter

Nej, AGF udtaler ikke noget. Den nyhed på bold.dk er bare en fortolkning af Tingagers tweet.

Fra bold.dk: "bold.dk har været i kontakt med både Tingager og AGF, men ingen af parterne ønsker at sige mere så længe, der er usikkerhed om skadens omfang.".
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #23

Twitter

Fra bold.dk: "bold.dk har været i kontakt med både Tingager og AGF, men ingen af parterne ønsker at sige mere så længe, der er usikkerhed om skadens omfang.".
 Men vi kan nok godt udelukke overrevne led- og korsbånd. Var der mistanke om det var han ikke ude på træningsbanen.

Men et forstrukket ledbånd f.eks. kan vel tage alt fra 1-4 uger, så man er nok i gang med at finde ud af hvordan knæet (eller måekse anklen) reagerer på belastning. Men jeg tror heller ikke han er klar mod FCM - så skulle han nok kunne træne med bold her et par dage før kampen.

Svar #24

Ok, hvis det er at udtale sig, så har du da ret. Men generelt må AGF jo slet ikke fortælle noget om skader, sygdom m.v. på grund af GDPR-reglerne. Så jeg ved ikke helt hvad man skal lægge i det.

Svar #25
De må ikke sige hvad han fejler, men de har her sagt, hvad han IKKE fejler (altså en slem skade ala overrevne led- og korsbånd). Lyder iøvrigt mærkeligt med det der "før man kender skadens omfang", når Tingager trænede med bold etc samme dag. Så er der vel næsten ikke en "skade" at kende omfanget på. Det er da nærmest omsonst.

Så måske det der GDPR kan omgås ved at bruge udelukkelsesmetoden:

Status på spillere er, at han ikke fejler xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Kun forstuvet ankel blev ikke nævnt) :D Case closed.

Svar #26
De må ikke sige hvad han fejler, men de har her sagt, hvad han IKKE fejler (altså en slem skade ala overrevne led- og korsbånd). Lyder iøvrigt mærkeligt med det der "før man kender skadens omfang", når Tingager trænede med bold etc samme dag. Så er der vel næsten ikke en "skade" at kende omfanget på. Det er da nærmest omsonst.

Så måske det der GDPR kan omgås ved at bruge udelukkelsesmetoden:

Status på spillere er, at han ikke fejler xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (Kun forstuvet ankel blev ikke nævnt) :D Case closed.

Med AGFs samlede skadeshistorik in mente, bliver det godt nok en lang liste at komme igennem med potentielle skader.

Svar #27
De må ikke sige hvad han fejler, men de har her sagt, hvad han IKKE fejler (altså en slem skade ala overrevne led- og korsbånd). 
Jeg vil faktisk tro, at det også må være en overtrædelse af GDPR. Det kan virke latterligt, men det er Tingagers personlige forhold (helbred) man udtaler sig om.

Svar #28

@SteenA‍ 
Jeg vil faktisk tro, at det også må være en overtrædelse af GDPR. Det kan virke latterligt, men det er Tingagers personlige forhold (helbred) man udtaler sig om.
Kan ikke citere, så laver et tag+manuelt citat.

Altså det er jo faktisk heller ikke AGF der udtaler det, som du også skriver. AGF udtaler jo kun, at de ikke vil sige "mere", end Tingager selv har sagt. Og vi kan tolke ud fra det Tingager har sagt, at der ikke er tale om en slem skade.

Men det "dumme" ved den her slags er jo, at klubberne heller ikke engang må sige når en spiller er sluppet billigt, eller IKKE er skadet, da man så VED at spilleren er skadet når de ikke siger noget, og det kun er omfanget der er tvivl om. Og så kan en 1-2 ugers skade jo tolkes som fare for 6-12 måneder. Kan ikke se hvordan det er at passe på en spillers værdi/oplysninger etc.

Men jeg kan godt se, at det overlader kontrollen til meldingerne til spilleren. Så det fungerer jo fint nok, når spilleren selv udtaler sig som her 2 dage efter, hvor man lige har fået tjekket om den er helt gal, eller om han slap med skrækken. 
Men for omverdenen, skal kravet til hurtig kommunikation sænkes lidt for at komme dette i møde. Ellers kommer vi jo nok til at tolke helt vildt for ingen verdens nytte. (men gør det jo fordi vores passion for sagen er så stor). 

Svar #29
Kan klubberne ikke aftale med spillerne, at de godt må oplyse om skader? Det her er endt i noget frygteligt pjank.

Simple Audio Video Embedder