Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2020 (Læst 19256 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2020

Svar #250
@Winther
Intet AGF-hold kan spille som Randers. Det ville være som at bede Ghita Nørby om at spille skolekomedie.

Svar #251
AGF-boss om tilskuere: Kan nemt have 5000

Ja jeg er jo så enig med med JN her - er dog ikke sikker på 5000 er tallet.
Hvorfor må der fise folk rundt indendørs i et storcenter - også flere end forsamlingsforbuddet tillader?
Hvorfor må vi tage på restaurant og bar indendørs, bare vi holder afstand?
Hvorfor må folk stå i kø for bland-selv-slik, burgere og is - udendørs, hundredevis af mennesker, bare de holder afstand??

Svarene kan jo tydeligvis ikke bruges til at vi går på stadion, holder afstand og ser bold.
Nej, den går ikke - uha nej da!!!!
Der skal SELVFØLGELIG ikke bare lukkes op for fuld skrue. Et oplagt sted var jo at starte med dem der har beholdt deres sæsonkort, at de får tilbudt adgang hvis de overholder afstandskravene som vi ser i skolen, biografen og teatret. Folk fra samme husstand må sidde og færdes sammen som i resten af samfundet men jeg fx. må pænt holde en meters afstand til mine kammerater.
Inden kædedans, stammeritualer og stemningsafsnit til de første kampe(hold den del af biksen fysisk lukket - i kirken skal der  jo holdes 2 meters afstand hvis der synges. Dette må jo også gælde for os.
Men det er nok bare mig der ønsketænker.....
Jeg kan snildt se der kan åbnes for reducerede tilskuere på mange stadions. Der er masser af plads, vi er udendørs, vi SKAL selvfølgelig holde afstand og når alt andet kan, så kan foldbolden altså også.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #252
AGF-boss om tilskuere: Kan nemt have 5000

Ja jeg er jo så enig med med JN her - er dog ikke sikker på 5000 er tallet.
Hvorfor må der fise folk rundt indendørs i et storcenter - også flere end forsamlingsforbuddet tillader?
Hvorfor må vi tage på restaurant og bar indendørs, bare vi holder afstand?
Hvorfor må folk stå i kø for bland-selv-slik, burgere og is - udendørs, hundredevis af mennesker, bare de holder afstand??

Svarene kan jo tydeligvis ikke bruges til at vi går på stadion, holder afstand og ser bold.
Nej, den går ikke - uha nej da!!!!
Der skal SELVFØLGELIG ikke bare lukkes op for fuld skrue. Et oplagt sted var jo at starte med dem der har beholdt deres sæsonkort, at de får tilbudt adgang hvis de overholder afstandskravene som vi ser i skolen, biografen og teatret. Folk fra samme husstand må sidde og færdes sammen som i resten af samfundet men jeg fx. må pænt holde en meters afstand til mine kammerater.
Inden kædedans, stammeritualer og stemningsafsnit til de første kampe(hold den del af biksen fysisk lukket - i kirken skal der  jo holdes 2 meters afstand hvis der synges. Dette må jo også gælde for os.
Men det er nok bare mig der ønsketænker.....
Jeg kan snildt se der kan åbnes for reducerede tilskuere på mange stadions. Der er masser af plads, vi er udendørs, vi SKAL selvfølgelig holde afstand og når alt andet kan, så kan foldbolden altså også.

Der må være 2000 kunder i Stor center Nords, som er 7000 M2 under tag. Stadion er meget større og udendørs, så det giver fint mening, at JN taler om ca 5000 tilskuere.

Svar #253
Fodboldfans holde afstand når ens hold har scoret sejrsmålet i overtiden..............bevares.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #254
Fodboldfans holde afstand når ens hold har scoret sejrsmålet i overtiden..............bevares.
De skal bare stripses fast til sædet ;)

Tænker det bliver svært at styre selvom pladsen er der. For en del kundegrupper er det nok ikke noget æroblem men stemningsfans vil nok blive udfordret.

Svar #255
Skulle man tillade tilskuere med krav om afstand, så vil det sikkert blive fulgt af et krav om alkoholforbud.

Svar #256
Et oplagt sted var jo at starte med dem der har beholdt deres sæsonkort, at de får tilbudt adgang hvis de overholder afstandskravene som vi ser i skolen, biografen og teatret
@Tom‍ 
Hvad mener du med "beholdt" deres sæsonkort? Enten har man valgt at donere sit beløb til en af 3 ting (gensynsfest/talentafdelingen/fanzone på nyt stadion) eller også har man valgt at få refunderet sit beløb. 

Så ingen har "beholdt" det. Men hvis du mener os som har doneret, og undladt at få refunderet vores kort, så er jeg da enig. Og betaler gerne for en billet. Og synes det ville være fair hvis vi der har sæsonkort har forkøbsret til et sådant "lukket" arrangement, ligesom vi har forkøbsret til forskellige andre ting som koncerter/EL/showkampe/landskampe.

Svar #257
Tænker i hvert fald også at det er langt mindre smitterisiko når 2500/5000 mennesker sidder i hver deres sektion UDENFOR, og kan benytte forskellige toiletter/faciliteter end når 500 mennesker skal være til koncert INDENDØRS og ned på de samme 5 toiletter under hele koncerten, og dele luft-rum med alle andre derinde+kø før koncerten etc.

Det er jo let at undgå at støde ind i andre på Aarhus stadion hvis der er så få.

Svar #258
Spørgsmålet om tilskuere på stadion og i givet fald hvordan og hvor mange bliver super spændende, hvis vi formår at spille os i pokalfinalen. Indtil da, synes jeg, at det er super fint at opretholde flest mulige restriktioner for at slå det virus-bæst helt ned!

Svar #259
Spørgsmålet om tilskuere på stadion og i givet fald hvordan og hvor mange bliver super spændende, hvis vi formår at spille os i pokalfinalen. Indtil da, synes jeg, at det er super fint at opretholde flest mulige restriktioner for at slå det virus-bæst helt ned!
@Daddy‍ 

Pokal-finalen er 1.juli, så hvis det der sker lige nu proportionelt fortsætter ift åbning + stadig få smittede, så er jeg ikke i tvivl om at der ender med at være tilskuere inden sæsonen er omme. 

Jeg er ikke overrasket hvis der kommer tilskuere allerede efter grundspillet. AaB vs AGF i semifinalen den 10/6 kan sagtens ende med at være første kamp med tilskuere, hvor der må lukkes det antal ind som er regeringens max på det tidspunkt. Da der blev lukket ned var der jo længe et max på 1.000. Og altså det er jo mere sikkert at åbne op for 1.000 nu end det var at tillade at lukke 1.000 ind dengang, hvor man endnu ikke vidste hvad risiko der var. Eller sådan kan man man i hvert fald vælge at se på det som kold kalkyle. Altså samfundet er mere forberedt nu på evt. opblusninger og ordre om genlukning. 

Jeg er 100% med på at alt skal holdes forsvarligt, så det er jo op til regering/klubberne etc at bedømme om de synes det er forsvarligt.

Svar #260
Gad vide hvor mange der vil kunne lukkes ind i et udebaneafsnit - mon man kan risikere at der kun åbnes for hjemmeholdets tilskuere? Det vil være en ulempe for en klub som AGF, fx i de to kommende kampe i Ålborg.

Svar #261
@Stig AKA Frank Heskjær
Det er kun omkring 80 procent der har udnyttet sig af refusion/donation-ordningen som jeg forstår det.

Men min tanke er nogenlunde den som du også beskriver - at dem der har udvist støtte bør spørges først,

Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #262
Det er kun omkring 80 procent der har udnyttet sig af refusion/donation-ordningen som jeg forstår det.

Jeg forstod egentlig bare meldingen sådan at 80% havde valgt at donere. Ikke at 80% havde taget stilling. Så jeg ved slet ikke hvor mange der ikke har reageret. Men som de skrev dengang vi fik tilbuddet, så ville de der ikke reagerede inden 8.maj blive doneret. 
Ud af de mange tilkendegivelser, der nu er kommet inden for en uge har 80 procent indtil nu valgt at donere deres tilgodehavende videre til de tre formål. Og her er talentarbejdet indtil nu er det mest populære formål at støtte blandt sæsonkortholderne.

https://www.agf.dk/klubben/nyhedsarkiv/2020/april/øget-opbakning-fra-saesonkortholdere/?page=3

Svar #263
@Stig AKA Frank Heskjær

Men min tanke er nogenlunde den som du også beskriver - at dem der har udvist støtte bør spørges først,

Det var også min første tanke, men der kan være flere grunde til at folk har valgt at tage pengene.
Nogle kan have mistet jobbet under Covid-19 og har måske haft brug for hver en krone de kan få - synes ikke det vil være helt fair at straffe en trofast sæsonkortholder i det lys.
Jeg har selvfølgelig støttet, men hvis det ender med en løsning hvor der eksempelvis trækkes lod blandt alle sæsonkortholderne om plads på stadion, så vil det ikke gøre mig så meget.

Svar #264
Stadig ikke meget der tyder på en Amini-forlængelse, selvom der ikke er noget konkret endnu:

Mustafa Amini på vej væk: Trist, hvis det skal ende på denne måde | BT...

Det lyder, som om du er på vej væk?

Ja, men det er stadig ikke 100 procent sikkert. Men det er sådan, det er, og forleden fik jeg at vide, at jeg er den udenlandske spiller, som siden 1991 har spillet flest kampe for AGF, og det er stort af en australsk dreng.

»Det mest triste vil være, når jeg smutter – hvis jeg smutter – at det skal ende på denne måde uden fansene, og jeg ikke får sagt ordentligt farvel. Så derfor håber jeg, at jeg vinder pokalen til dem og giver dem en plads i Europa.«

Samtidig slår australieren fast, at han ingen aftale har med nogen klub efter sommerferien, selv om han har kunnet forhandle frit med alt og alle i snart et halvt år.

Svar #265
Selvom jeg har doneret til klubben/talentsektoren, så ser jeg stadig mig selv som sæsonkortholder, og det er også min opfattelse, at klubben ser mig som sæsonkortholder.

Uagtet at vi har taget stilling til, hvad der skal ske med min refusion, så tilbyder klubben mig stadig drive-in-fodbold på tangkrogen til halv pris som sæsonkortholder (200 kr.), i stedet for 400 kroner som ikke-sæsonkortholdere må slippe - ergo må vi vel også stadig være i betragtning som sæsonkortholdere, hvis der eventuelt vælges at skelne på dén parameter ved genåbningen for tilskuere på stadion.

Svar #266
Det var også min første tanke, men der kan være flere grunde til at folk har valgt at tage pengene.

Nogle kan have mistet jobbet under Covid-19 og har måske haft brug for hver en krone de kan få - synes ikke det vil være helt fair at straffe en trofast sæsonkortholder i det lys.
@andrewdk‍ 

Min pointe var ikke på nogen måde at det ikke var okay at nogen har valgt at få pengene tilbage. Det har jeg 100% forståelse for. Jeg støttede selvom jeg ikke har mange penge, men havde så ikke råd til støttetrøjen (har den i normal udgave i forvejen også). 

Min pointe var udelukkende, at det ville være komplet fjollet at belønne dem der ikke havde doneret før dem der har. Og at man i min optik bør belønne alle der havde sæsonkort uanset hvordan det opgøres med en forkøbsret til dem der havde sæsonkort før krisen. 
Og i det tilfælde at det er meget få og der SKAL vælges, så synes jeg da 100% at dem der har doneret pengene skal prioriteres før dem der har valgt at bede AGF tilbagebetale dem. 

Svar #267
Selvom jeg har doneret til klubben/talentsektoren, så ser jeg stadig mig selv som sæsonkortholder, og det er også min opfattelse, at klubben ser mig som sæsonkortholder.

Uagtet at vi har taget stilling til, hvad der skal ske med min refusion, så tilbyder klubben mig stadig drive-in-fodbold på tangkrogen til halv pris som sæsonkortholder (200 kr.), i stedet for 400 kroner som ikke-sæsonkortholdere må slippe - ergo må vi vel også stadig være i betragtning som sæsonkortholdere, hvis der eventuelt vælges at skelne på dén parameter ved genåbningen for tilskuere på stadion.

@mondrup

Og det er jeg også 100% sikker på at klubben gør. Og du kan også gentegne til lavere pris for næste sæson og beholde din plads etc. Det er alt andet end adgang til kampene du har beholdt. Og hvis vi mod forventning kan komme på stadion igen efter grundspillet, såfremt der åbnes mere op efter 8. juni ved næste udmelding dagen efter grundspillet er færdig, så vil det ikke undre mig hvis dem der har doneret deres billetter kan få dem tilbage billigere end at købe nye. Vi får se. Jeg vil gerne betale for nye billetter hvis jeg kan komme på stadion igen. Men det vil ikke undre mig hvis vores billetter bliver specielle. Folk der har specifikke sæder bliver jo nok tilbudt samme sæde, og ikke bare sat frit til salg. Så det er jo en god anledning til at AGF kan invitere tilbage på en god måde. Måske give en fadøl eller pølse som tak, og så kan folk betale fuld pris. Who knows.

Svar #269
Og det er jeg også 100% sikker på at klubben gør. Og du kan også gentegne til lavere pris for næste sæson og beholde din plads etc. Det er alt andet end adgang til kampene du har beholdt. Og hvis vi mod forventning kan komme på stadion igen efter grundspillet, såfremt der åbnes mere op efter 8. juni ved næste udmelding dagen efter grundspillet er færdig, så vil det ikke undre mig hvis dem der har doneret deres billetter kan få dem tilbage billigere end at købe nye. Vi får se. Jeg vil gerne betale for nye billetter hvis jeg kan komme på stadion igen. Men det vil ikke undre mig hvis vores billetter bliver specielle. Folk der har specifikke sæder bliver jo nok tilbudt samme sæde, og ikke bare sat frit til salg. Så det er jo en god anledning til at AGF kan invitere tilbage på en god måde. Måske give en fadøl eller pølse som tak, og så kan folk betale fuld pris. Who knows.
Jeg vil unde sæsonkortholdere adgang og mener også de skal have adgang før mig, der køber billet fra gang til gang, men mit bud er at der startes op med sponsorerne, hvis der kommer en grænse et stykke under de 5.000. Stemningsområdet må forventes at forblive lukket i første omgang, da det nok er tvivlsomt om afstandskrav vil holdes i det område.

Svar #270

Uagtet at vi har taget stilling til, hvad der skal ske med min refusion, så tilbyder klubben mig stadig drive-in-fodbold på tangkrogen til halv pris som sæsonkortholder (200 kr.), i stedet for 400 kroner som ikke-sæsonkortholdere må slippe - ergo må vi vel også stadig være i betragtning som sæsonkortholdere, hvis der eventuelt vælges at skelne på dén parameter ved genåbningen for tilskuere på stadion.

@mondrup

Jeg har doneret resten af mit sæsonkort til klubben så jeg forventer dælme ikke, at jeg skal betale for nye billetter, såfremt der åbnes op. Det var en tillidserklæring fra mig til klubben, og den forventer jeg, bliver gengældt ved en evt. kontrolleret åbning. Sæsonkortholdere der har valgt at donere pengene til klubben må stå først i køen til gratis adgang. Derefter kan alle andre købe billetter.

Når alt det er sagt, så overlever jeg nok hvis resten af sæsonen færdigspilles helt uden tilskuere, og der så åbnes op igen til næste sæson. Der er dog så kort tid mellem de to sæsoner at det formentlig ikke gør nogen forskel.

Svar #271
Jeg har doneret resten af mit sæsonkort til klubben så jeg forventer dælme ikke, at jeg skal betale for nye billetter, såfremt der åbnes op. Det var en tillidserklæring fra mig til klubben, og den forventer jeg, bliver gengældt ved en evt. kontrolleret åbning. Sæsonkortholdere der har valgt at donere pengene til klubben må stå først i køen til gratis adgang. Derefter kan alle andre købe billetter.
@Nizzleroy‍ 
Jeg forstår sagtens hvad du mener. Teknisk set så har du jo doneret til Talentafdelingen, en fest eller ny fanzone på fremtidens stadion gennem klubben. Men forstår sagtens din pointe. Og jeg forventer også at klubben belønner os der har gjort det. Om det så bliver med rabat-billetter som med Drive-in (50% rabat) eller det bliver med drikkelse/pølser eller begge dele, eller om det bliver gjort gratis er jeg åben for. 

Svar #272
Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort der blev solgt til denne sæson? Hvordan man bedst griber det an afhænger lidt af det antal og hvor mange man må lukke ind. Det gør selvfølgelig en forskel om det er 500 eller 5000 og man kan jo håbe på 5000 som vel giver mulighed for at lukke alle sæsonkortholdere samt en del sponsorer ind.

Det vil være naturligt at dem der har doneret pengene frem for at tage imod en refundering ikke skal betale igen og så evt vælge om de andre sæsonkortholdere ikke skal have mulighed for at købe et nyt. Hvis der må lukkes nok ind til det.

Jeg ser dog også et potentielt problem i ikke-udnyttede billetter. Når kapaciteten er så lille bliver det mere ærgerligt hvis er tomme sæder man godt kunne have fyldt og når man tager i betragtning at nogle sæsonkortholdere måske ikke helt tør tage på stadion endnu og nogle bare vil have svært ved at tage til så mange kampe over så kort tid, med endnu flere hverdagskampe end normalt, er der også et argument for at sælge i løssalg. Med fortrinsret til sæsonkortholdere hvis det er praktisk muligt, eller måske kan de få en stak fribilletter.

En anden måde at se det på ville være at give fortrinsret til de stemningsskabende fans. Det mener jeg også sagtens man kan argumentere for da formålet med at lukke nogle ind fortrinsvis er at skabe lidt stemning og opbakning. Der må også være en hel del overlap mellem den gruppe sæsonkortholderne, men hvis nu vi kun taler 500 tilskuere ville det være fint hvis der var dem der stod først før. Hvis det kan koordineres på god måde.

Svar #273
En anden måde at se det på ville være at give fortrinsret til de stemningsskabende fans. Det mener jeg også sagtens man kan argumentere for da formålet med at lukke nogle ind fortrinsvis er at skabe lidt stemning og opbakning.
@Winther‍ 

De må ikke stå som de plejer (oven i hinanden) så det bliver ikke en tæt gruppe på 500 uanset hvad. 

Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort der blev solgt til denne sæson?
Det ved kun AGF, og mit gæt er at det er overraskende få. Især fordi man eksempelvis på C øvre kun skal gå glip af 3 kampe førend sæsonkort er en underskudsforretning... Og det afslører fint at sæsonkort i Aarhus er alt for dyre. 1.795kr/1.695kr gentegning på C-øvre er sgu pebret. 

Svar #274
En anden måde at se det på ville være at give fortrinsret til de stemningsskabende fans. Det mener jeg også sagtens man kan argumentere for da formålet med at lukke nogle ind fortrinsvis er at skabe lidt stemning og opbakning.
@Winther

De må ikke stå som de plejer (oven i hinanden) så det bliver ikke en tæt gruppe på 500 uanset hvad.

Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort der blev solgt til denne sæson?
Det ved kun AGF, og mit gæt er at det er overraskende få. Især fordi man eksempelvis på C øvre kun skal gå glip af 3 kampe førend sæsonkort er en underskudsforretning... Og det afslører fint at sæsonkort i Aarhus er alt for dyre. 1.795kr/1.695kr gentegning på C-øvre er sgu pebret.

Det har vidst tidligere været nævnt, at der er ca. 2.000 sæsonkortholdere i AGF. Det tal synes jeg var til den lave side, og slet ikke lever op til potentialet. Jeg havde regnet med 3.500 mindst.

Jeg er helt enig i at prisen lige er til den gode side, og det er formentlig den største grund til at der er så få. Det synes jeg AGF skal revurdere. Som du selv nævner skal man gå glip af meget få kampe, førend det ikke kan svare sig. For mit eget vedkommende fornyer jeg mit, selvom det nok ikke løber rundt, delvist fordi jeg har en aftale med en kammerat, men også fordi det er nemmere for konen at forstå, at jeg skal afsted, når nu jeg har betalt :) Indtil sidste sæson fik jeg endda en kop kaffe og et tæppe til kampene i oktober-marts. Det er så også fjernet nu.

Jeg tror helt sikkert man kunne booste regnskabet ved at sætte prisen lidt ned til næste sæson, oven på hvad der forhåbentlig slutter som en god sæson, og med tilskuere til næste sæson igen.

Svar #275
Er der nogen der ved hvor mange sæsonkort der blev solgt til denne sæson? Hvordan man bedst griber det an afhænger lidt af det antal og hvor mange man må lukke ind. Det gør selvfølgelig en forskel om det er 500 eller 5000

Jeg lavede understående regnestykke i en tråd for et par uger siden:

1423 sæsonkortholdere har valgt at donere penge frem for at få refusion hvis man tæller navnene på denne liste
 ( Jeg støtter AGF under corona-krisen - AGF Fodbold )

Ifølge denne nyhed er det 80% af sæsonkortholderne
( Øget opbakning fra sæsonkortholdere - AGF Fodbold )

Så omkring 1778 stykker har sæsonkort - og ja jeg synes også det er for lavt. Jeg tror dog de mange tiltag klubben har lavet overfor sæsonkortholdere får tallet til at stige fremover.

Svar #276
Men de laver vel stadig mere stemning end de fleste andre selvom de står lidt spredt? Der må bindes nogle snore i de der papfigurer de også kan stå og hive i hehe (faktisk kunne man godt lege lidt med den tanke.)

Det ved kun AGF, og mit gæt er at det er overraskende få. Især fordi man eksempelvis på C øvre kun skal gå glip af 3 kampe førend sæsonkort er en underskudsforretning... Og det afslører fint at sæsonkort i Aarhus er alt for dyre. 1.795kr/1.695kr gentegning på C-øvre er sgu pebret.
Jeg tænkte det nok var et sted mellem de 500 og 5000, og nok med en del luft i en kapacitet på 5000, selvom jeg er enig i at der burde sælges flere. Der er sikkert noget med pris, også ift at det dels er dårlige faciliteter hvor vejret spiller en stor rolle, dels at det er skiftende spilletidspunkter med mange hverdagskampe. Bedre resultater hjælper nok allerede lidt ift næste sæson - vi nåede ikke rigtig at se om kvalifikation til slutspil kunne have sat gang i salg af kort til de kampe - og nyt stadion kommer helt sikkert også til at give noget.

Men baseret på de ca. 2000 Nizzleroy nævner (edit: eller måske de omkring 1778 andrewdk har regnet sig frem til) vil en kapacitet på omkring 5000 give fin mulighed for at prioritere sæsonkortholdere først og stadig have plads til nogle stemningsfans uden kort samt nogle sponsorer. Forhåbentlig ender det ikke med at for mange får deres sæsonkort men ikke kan eller vil bruge det i den her periode, men foreløbig ville bare nogle fans dog også være et stort fremskridt.

Svar #277
Hehe, er netop blevet ringet op af Alexander Munksgaard der ville takke for støtten her i coronatiden, da jeg var en af dem der havde doneret resten af værdien på sæsonkortet. Det er sgu en god gimmick.

Svar #278
Jeg tror dog de mange tiltag klubben har lavet overfor sæsonkortholdere får tallet til at stige fremover.

Og 30 minutter efter dette indlæg bliver jeg så ringet op af Gift Links   ;D

Svar #279
Er også blevet ringet op. Fed gestus. 

ER DET IKKE SNART TORSDAG?

Svar #280
Jeg tror dog de mange tiltag klubben har lavet overfor sæsonkortholdere får tallet til at stige fremover.

Og 30 minutter efter dette indlæg bliver jeg så ringet op af Gift Links  ;D
Jeg talte også med Gift for en god halv time siden! Troede først det var min gennemsnitlige inder med rådgivning om smarte investeringer, jeg var ved at smide røret i hovedet på, men jeg nåede akkurat at fange 'Links', og var nødt til at bede ham starte om igen 😅
Han taler et overraskende accent-præget engelsk, jeg godt nok havde troet ville være noget bedre 😄

Svar #281
Så ringede Nicklas Helenius lige 😁. Han lovede sejr på torsdag.

Svar #282
Jeg bliver simpelthen i tvivl om, hvor jeg lige har læst det - om det var et sted herinde, jeg ikke kan finde igen, eller hvilket medie, jeg fik browset videre fra, men; vores kontrakt-udløb (Anker, Amini et al) skulle nu være forlænget med en måned, så alle spiller sæsonen ud!

Hvis det er mig, der kegler rundt og videregiver nyheder herinde fra, så glem bare lige alt efter 'Hej' igen..

Edit: der var noget her 👈🏻

Svar #283
Eneste rigtige løsning for os når der var tale om 3 spillere som vi er glade for om som spiller. Thøgersen mindre vigtigt, men godt signal til ham også.

Jeg er mere spændt på hvordan forskellige klubber reagerer på spillere som de faktisk glæder sig til at komme af med, og på klubber hvor der er spillere der glæder sig til at komme væk. Mange spillere vil sikkert forlænge med den måned for at kunne spille når de alligevel ikke kan spille for andre. Men klubberne er jo ikke forpligtet til at betale dyr løn en måned mere til spillere som de ikke har lyst til at beholde. 

Vi får se. 

Det er dejligt at PC har bragt os i en position, hvor vi har en trup hvor man ikke er "trætte af" nærmest en eneste spiller. Der er selvfølgelig spillere man er okay med skal byttes ud, men ikke spillere man ikke føler har nogen værdi. En Ankersen er for mig et godt eksempel. Han har haft en god tid efter den noget langsomme start. Og han har været en god mand for os, selvom han i perioder har været al for uskarp, og formøblet mange chancer i opspillet. Han har blomstret i rollen i vores omstillingsspil. Men med Thorsteinsson i truppen er jeg klar på at han skiftes ud. 

Vi har ingen Riel tilbage. Ingen Spelmann (som jeg var blevet enormt træt af, da han var et sort hul for god fodbold), og ingen Guira som var en fed person, og kæmpede bravt, men som ikke havde præcis det vi skulle bruge, og ingen Mmaee der var fejlcastet etc.
Jeg er glad for den trup vi har pt, og jeg ville ønske vi kunne spille med præcis denne trup i 3 år endnu ;D

Svar #286
Hvem har været den bedste udenlandske spiller i AGF siden 1991 Stor afstemning: Hvem har været den bedste udenlandske AGF-spiller? - AGF -...

JP har udvalgt 6 kandidater:
Jan Halvor Halvorsen
Aron Jóhannsson
Mustafa Amini
Mustapha Bundu
Niklas Backman
Håvard Flo

Jan Halvor: Før min tid for alvor. Er 84'er.
Aron Jóhansson: Spillede et helt fantastisk 2012, og var for mig at se den den første til at bryde forbandelsen efter utroligt mange udenlandske spillere uden mærkbar succes. Men var ikke med længe nok på det niveau. Han forlod os da han var på sit højeste, og hvor man ærgrede sig over at det angrebs-momentum blev tabt. Havde virkelig gerne set ham blive et par år mere. Så var han blevet en legende alá Graulund.

Mustafa Amini: Har simpelthen spillet sig ind i alle vores hjerter ved at holde et fremragende topniveau, og endda få lagt afgørende scoringer på sit AGF-CV, efter en lang periode uden at være målfarlig. Havde han haft nuværende målfarlighed hele vejen var mit valg måske faldet på ham.

Mustafa Bundu: Jeg synes han er den spiller der har det højeste topniveau jeg nogensinde har set i AGF. Men den "bedste siden x år" bliver man nødt til at se på hele forløb. Og spiller Bundu i AGF et år mere, og fortsætter nuværende niveau, så falder mit valg 100% på ham. Men med de to forrige sæsoner in mente, hvor han havde for mange kampe hvor han forsvandt ud af spillet, brændte for meget, og ikke lavede nok assists, så falder mit valg ikke på ham.

Håvard Flo: Min yndlingsspiller som ung sammen med Martin Jørgensen. Han havde en vild tid i AGF, og holdt kæmpe højt niveau til det sidste. Og han forblev højt på topscorerlisten efter salget mit i sæsonen, da han nåede 12 mål i det efterår! Så det betyder også at man for evigt husker ham (som Aron) som en der forlod os hvor det ellers kunne have været så godt. Den eneste grund til at jeg ikke stemmer på Håvard er, at jeg ikke så alle AGFs kampe dengang som nu. Jeg var ikke gammel nok til at kunne sætte ordentlig pris på ham. Er fra 84 som sagt, så var jo 12-13 år. Og der er et ungt drengehjerte ikke fyldt med nuancer nok, og ved ikke altid hvad man kigger på.

Backmann: Backmann får min stemme. Aldrig i min tid som AGF-fan har en spiller betydet så meget for AGFs præstationer som Backmann har. Ene mand. Fra kamp til kamp er HELE HOLDET 10-15% bedre, og har i perioder lukket 50% færre mål ind med ham på banen uanset hvem der spillede ved siden af ham. Han har holdt niveau hele tiden. Og de mange skader har ikke været hans skyld. Han har været den mest frustrerede af alle, da hans kampånd, passion og kærlighed til spillet simpelthen bare har vundet mit fodboldhjerte fra dag 1. Når Backmann er med, så føler jeg vi kan vinde HVER GANG! Sikke en kaptajn. Sikke en anfører. Må han blive til han ikke kan løbe mere.

Svar #287
Jeg håber også Backman bliver og spiller resten af karrieren på topplan her. Han er allerede en naturlig fanfavorit med indstilling og attitude og samtidig værdig repræsentant som anfører og virker i øvrigt også som en behageligt person. Nostalgien trak mig i retning af et par nordmænd i den afstemning, men Backman er en stor profil indenfor den lidt nyere tid. Vor tids Halvor kunne man måske sige. Det hjælper også at han har en del succes på banen, men hvis han lige kan få et par sæsoner uden alle skaderne og lidt medaljer og en pokaltriumf med, kan han blive en spiller man heller ikke vil kunne komme udenom på sådan en liste mange år ud i fremtiden.

Jeg har det i øvrigt lidt svært med den slags afstemninger for jeg synes ofte mest af alt de viser hvor utrolig lidt der skal til for at komme med. Det burde jo ikke være nok med en enkelt god sæson med lidt personlig succes. Hvis Superligaen først var startet fem år senere havde det været helt pinagtigt. Forhåbentlig bliver det meget sværere at udvælge kandidaterne i fremtiden.

Svar #289
Medie: AGF'er kan være ude i 10 måneder

Synd for Duncan hvis det holder!
Det er endnu værre end frygtet hvis det forholder sig sådan :(

Jeg synes det lignede en skade der ville sende ham helt ud af det her sammenpressede slutspil, nu ser det ud til at det meste af hvis ikke hele næste sæson ryger også. Virkelig synd for Duncan der spiller sig til mere og mere spilletid. Og virkelig udtur for os der skal bruge alle mand i det her kampprogram.

Risikoen var nok større efter den her lange pause, men det er stadig også bare uheld. Hvis det her program betyder flere skader er det tidligt at få den første alvorlige. Når vi når længere hen kan det blive interessant at se om skadesfrekvensen generelt er steget rundt omkring.

Svar #290
Medie: AGF'er kan være ude i 10 måneder

Synd for Duncan hvis det holder!
 Det er endnu værre end frygtet hvis det forholder sig sådan :(

Jeg synes det lignede en skade der ville sende ham helt ud af det her sammenpressede slutspil, nu ser det ud til at det meste af hvis ikke hele næste sæson ryger også. Virkelig synd for Duncan der spiller sig til mere og mere spilletid. Og virkelig udtur for os der skal bruge alle mand i det her kampprogram.

Risikoen var nok større efter den her lange pause, men det er stadig også bare uheld. Hvis det her program betyder flere skader er det tidligt at få den første alvorlige. Når vi når længere hen kan det blive interessant at se om skadesfrekvensen generelt er steget rundt omkring.
Det så virkeligt ikke godt ud, og han er i hvert fald væk hele efteråret, hvis det virkelig er korsbåndet. Men mon ikke han er tilbage til næste forår. Normalt tager det omkring 6 måneder, at komme tilbage fra den slags.

Svar #291
Håber mediet har draget egne konklusioner indtil det er bekræftet fra AGF.

Synd for Zach.

Så skal vi måske have ikke bare en men to centrale midtbanefolk, en af dem måske på leje. Amini smutter også. Alternativt et klasseindkøb og satse videre på Anbo til central midt hvor han allerede har fået lidt tid. Dertil Hvidt. Mens Jon stadig er backup for Blume. Men lige urutineret nok.

Håber vi kan få en lejespiller med option oven i Amini erstatning. Køber vi to bliver der lidt overbefolket, når Zach er tilbage.
Måske PC kan finde en i Diks-klassen igen til central midt.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #292
Det var fandeme en træls nyhed der tikkede ind der. Føj for den. Det var Zachs mulighed for at spille sig på holdet her i resten af sæsonen og vise at han skulle have chancen næste sæson når Amini smutter. Nu skal vi i den grad hente minimum 1 god midtbanespiller. Og så er det nu Hvidt skal vise at han har det der skal til, for der kommer med garanti spilletid.

Svar #293
Her i foråret kan vi blive presset på midtbanen med kun jon, hvidt og anbo i reserve. Omvendt bliver det spændende at se hvad Anbo evt kan over 90 min, om Jon og Blume evt kan spille sammen foran en ren 6er. Og ellers får Hvidt i hvert fald sit livs chance som 1. reserve for NP og Amini (hvis ikke Anbo eller Jon foretrækkes). Aldrig har Hvidt været tættere på....

Kunne også forestille mig Diks til nød kan spille 6er, hvis vi skal ud i 7-8. valg. I går så vi også Helenius ind som off midt/2. angriber for Blume.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #294
Her i foråret kan vi blive presset på midtbanen med kun jon, hvidt og anbo i reserve. Omvendt bliver det spændende at se hvad Anbo evt kan over 90 min, om Jon og Blume evt kan spille sammen foran en ren 6er. Og ellers får Hvidt i hvert fald sit livs chance som 1. reserve for NP og Amini (hvis ikke Anbo eller Jon foretrækkes). Aldrig har Hvidt været tættere på....

Kunne også forestille mig Diks til nød kan spille 6er, hvis vi skal ud i 7-8. valg. I går så vi også Helenius ind som off midt/2. angriber for Blume.

Hvad får dig til at tro Diks kan det? Ifølge Transfermarkt har han aldrig spillet der. Han har stort set altid spillet højre back pånær 10 kampe som CB og 4 som VB.

Svar #295
Det er for egen regning - ret  gæt udfra ham som type, og præcis det at han har spillet centralt i midterforsvar få gange også - samt højre kant under David som indhop. Han virker til at være godt skolet, rolig i smålspil og har næsten 100 kampes erfaring fra Æresdivisionen.

Men mon ikke vi kan håbe at der udover Hvidt og Jon/evt NH for Blume bliver småt med kampe til Anbo og fx Diks. Ellers bliver det noget urutineret ift positionen, selvom Diks er erfaren i antal kampe

Hov jeg glemmer helt Erlykke
- mon ikke han næsten i lige så høj grad er i spil som Anbo og Diks centralt. Måske han kan udvikle sig så meget næste 2-3 måneder at vi kan nøjes med et indkøb til sommer. Han var i hvert fald inde i varmen hos David i foråret.

Kan sagtens være at det har været i spil hos PC, at Zach kunne tage Aminis plads og Erlykke sammen med Hvidt backup fra august - hvis de udviklede sig godt.

Grønbæk Erlykke banker forsigtigt på døren til førsteholdet | stiften.dk

Erlykkelig for ny aftale - AGF Fodbold

Svar #296
Noget af det sværeste ved omskolinger er orienteringen. Det ligger så indgroet og på instinkter og automatikker, når man på stort set alle andre pladser end det centrale midtterrum, er vant til - lidt på en spids - primært at orientere sig ~180 grader, mens centrale pladser på en lidt anderledes måde kræver (flere) øjne i nakken eller øget årvågenhed på både mod- og medspillere. Det kræver noget helt, helt andet at arbejde rundt om sig selv, end det gør blot at have sidelinje og berusede tilskuere i sine blinde vinkler.

Jeg synes Diks er skide-spændende af forskellige årsager, og transitionen er ingenlunde umulig - det kunne være forrygende, om hans fodboldhoved er så godt, som hans endnu unge meritter kunne foreslå. Men det er ikke sikkert, det er nogen nem opgave.

Svar #297
Det er noget helt andet og ser Diks som den eneste der muligvis kan det. Tvivler på vores andre MF eller backs kan. Og vi ved heller ikke helt hvad Anbo kan centralt, men David brugte ham på 8eren vist bl.a. mod Silkeborg. For Erlykke er pladsen naturlig, han var næppe tænkt den store rolle i foråret som deltids prof, men han kan meget vel få indhop hvis Zach er væk.

Synes vores bredde både MF, backs og 4 fremme er fantastisk og der er jeg slet ikke nervøs vi er dobbelt besat og faktisk lidt til.
Men lige de to centrale vil vi se skidt ud hvis både Amini og NP er væk. En af dem går nok - selvom det også blive en svækkelse.

Hvidt, Erlykke, evt Anbo (Diks) - bliver noget af et eksperiment med to af dem i start 11.
Men vi har før set fx Zach og Hvidt gøre det fint sammen i start11, så de unge kan overraske.

Svar #298
Jeg vil helt ærlig heller give en ung midtbanespiller som Erlykke chancen på netop midtbanen frem for en back der aldrig har spillet pladsen. Erlykke har det trods alt som sin normale plads, selvom Diks har meget mere erfaring. Bare overhovedet ikke på midten. Nuvel, det bliver forhåbentlig ikke aktuelt :)

Svar #299
Altså med Amini, Poulsen, Hvidt og Blume alle klar, så tror jeg da 100% at de 3 på midten bliver fundet mellem de 4.

Og altså hvis vi kun snakker om Duncans plads i truppen, så tror jeg ikke man skal være overrasket over at se en Helenius hjælpe til på Blumes plads, og Hvidt/Blume dække Aminis plads, såfremt Amini ikke kan spille.

Jeg tror IKKE vi får set spillere på de tre pladser, som spiller ude af position ellers. 

Simple Audio Video Embedder