Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2020 (Læst 18954 gange) forrige emne - næste emne

Artikler om spillerne og klubben 2020

Med et nyt år må vi vel også have fornyet denne tråd. 

Indledningsvis kan vi kigge på opstartsprogrammet før superligaen starter på ny:

Sådan ser liga-holdets opstart ud for 2020 - AGF Fodbold

Tjekkisk og svensk modstand i Portugal - AGF Fodbold

Altså følgende program for træningskampene:

Fredag 17.1 kl. 12: AGF vs. Viborg (Fredensvang)
Tirsdag 21.1 kl. 13: AGF vs. AaB (Fredensvang)
Fredag 24.1 kl. 13: FCN vs. AGF (Right to Dream Park, Farum)

30.1 til 11.2: Træningslejr og The Atlantic Cup:
Vi skal møde tjekkiske Slavia Prag og svenske BK Häcken.  

Turneringens hjemmeside er:
Fixtures and Results | The Atlantic Cup

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2020

Svar #1
Sjove klip med bla agf i legen. Og et vildt sakse og verdens største selvmål

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #3
Sjove klip med bla agf i legen. Og et vildt sakse og verdens største selvmål
Påfaldende så mange klip der involverer AGF - og den er jo ikke lavet af en AGF-fan, når den bør komme med en advarsel om at netop vi ser den ;)

Svar #4
Lyder trist og lidt besynderligt

City may get their Gift back – FARPost
Tha,ærgerligt hvis det passer, men det er vel ikke decideret chokerende at det kan ske og forklarer hvorfor han ikke rigtig har fået så meget spilletid trods udmeldingerne om at han ville kunne bruges ret hurtigt. Det er ikke den første sydafrikaner PC henter til Danmark, så han har nok haft en ide om udfordringerne, men omvendt er den slags sikkert svært helt at forudsige. Når man tænker på hvilken ballade der var med agenten med ham i Randers kan det være det er bedre at fokusere på Australien end Sydafrika, når nu det skal være nogle fra den anden side af kloden.

Svar #5
Jakob Ankersen lyder lidt frustreret over situationen i AGF:

Ankersen venter på PC: Vil gerne have et svar

Men han må jo indstille sig på at der er benhård konkurrence om pladserne i AGF og den bedste mand spiller. Så kan han selvfølgelig godt have et andet selvbillede end at være indskiftningsspiller på et dansk midterhold, men hvis man vil højere op i tabellen, så skal der være konkurrence om alle pladser. Ankersen kan spille bedre end han har gjort i denne sæson, og det bliver han også nød til, hvis han vil være fast starter.

Svar #6
Synes Anker burde indse det er sjovere at være trupspiller i AGF end start11 hos Glennie eller EfB osv
Men ellers oppebærer han også en løn så vi kan hente noget rigtig godt
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #7
Han er vel nødt til at kigge sig om efter en anden klub, for han kan jo aldrig få det svar han vil have: at han fremover skal spille fast.

Jeg kan sådan set meget godt lide Ankersen og synes han er værdifuld at smide ind i mange kampe, men han ligger vel ret højt i lønhierarkiet uden rigtig at have udsigt til at erobre en startplads på længere sigt og bør trods alt være en spiller vi kan erstatte.

Svar #8
Hvis Bundu er væk 1. Februar - så har Ankersen vel en ret fast plads på årets bronzehold.

Svar #9
Enhver spiller i AGF må indstille sig på hård konkurrence, og Bundu sad også på bænken i foråret, Helenius fik chancen for PM et par kampe i efteråret, selv Backman har prøvet at sidde på bænken i AGF.

Kræver ikke den store selvindsigt hos Anker at erkende Jon er et større talent, og selvom Bundu smutter så er Lunding i topform også bedre. Links er købt til at spille. Og sælges Bundu og Links kommer 1-2 nye ind med start11 potentiale.

Fortsæt med at lade fødderne tale Anker, så må vi se hvor langt det rækker...

Svar #10
Jeg tror i glemmer at tage Ankersens alder med i ligningen, når i snakker om at få splinter i røven m.m.
Manden er 29 år gammel, hvilket betyder at han rent sportsligt skulle være ved at peake og han nu skal sikre sin fremtid rent økonomisk. Det er i sagens natur svært når man sidder på bænken fra start hele tiden, og selvom han er kommet ind i noget nær samtlige kampe kan man jo ikke undre sig over at han hellere vil have alle 90 min på nuværende stadie i karrieren.

Selvom det ikke just er en 1:1 sammenligning, så betyder div. bonusordninger i kontrakterne jo at Ankersen bliver udsat for noget der ligner at vi som 58-årig ekspert i vores fag ville få en besked fra chefen om der kommer en lønnedgang, mens vi stadig skal arbejde fuld tid (træning m.m.), fordi de hellere vil lære en yngre person op i vores job. Dertil kommer at den unge får del i alt det sjove i virksomheden (kampe fra start), mens det stadig er os der skal holde afdelingen kørende når det er ved at gå galt eller tingene skal stabiliseres (indskiftninger). Det er lidt firkantet sat op, men naturligvis kan man ikke være tilfreds med det i hans alder og position.

Selvom Ankersen måske vil blive kontrakten ud, er det jo allerede i det nuværende vindue agenten skal påbegynde sit arbejde, så han kan samle videomateriale, kontakte interesserede parter og få scouts på stadion i løbet af det næste halve år. Man kan selvfølgelig sagtens diskutere om det er verdens bedste ide at gå igennem pressen, men der skal man nok kende de interne arbejdsgange for at finde ud af hvor tilgængelig PC har været i den sidste periode. Han har jo været i Australien og skullet bruge tid på at forlænge med David osv., så hvis Ankersen ikke har fået meget at vide siden i sommers kan det være frustrerende. Dertil kommer at det er sjældent spilleren ringer til pressen og ikke omvendt, så mon ikke agenten har haft noget med det at gøre?

Svar #11
Ingen tvivl om han er ved at sælge sig selv - og gøre opmærksom på at han føler sig god nok til start11.

Som ikke uenig - tror bare det er en trend i fodbold vil se mere af, at de ældre bliver backup for yngre, hvor det førhen var omvendt.

Han ser nu glad nok ud:

Munks også for at lave en tunnel på PM

Så er vi i gang - AGF Fodbold

Svar #12
Jakob Ankersen lyder lidt frustreret over situationen i AGF:

Ankersen venter på PC: Vil gerne have et svar

Men han må jo indstille sig på at der er benhård konkurrence om pladserne i AGF og den bedste mand spiller. Så kan han selvfølgelig godt have et andet selvbillede end at være indskiftningsspiller på et dansk midterhold, men hvis man vil højere op i tabellen, så skal der være konkurrence om alle pladser. Ankersen kan spille bedre end han har gjort i denne sæson, og det bliver han også nød til, hvis han vil være fast starter.

Jeg synes, det er nogle lidt underlige ting Ankersen siger. Hvorfor vil han have PC til at garantere en startplads? På hvilken planet kan sportschefen garantere det på trænerens vegne? Og hvorfor er han så forvirret over årsagen til, at han starter på bænken? Set fra min stol er det ret enkelt: Bundu kan ingen i superligaen konkurrere med. Så er det op til de øvrige kanter at kæmpe om den anden plads. Det er respektløst over for Thorsteinsson at antyde at han spiller, fordi han er yngre med en længere kontrakt. Bare se på stats Anker. Thorsteinsson har sat sit aftryk.

Svar #13
Jon Dagur har både mere talent, teknik og bedre stats - synes det er en no brainer hvem der spiller af de to. Anker er back ved bølgedal og skader samt indhopper. Jon er også en spiller der kan sælges til udlandet, Anker kan vel højst sælges for symbolsk beløb tilbage til IFK eller down under etc...

Selv en tidligere real madrid stjerne havde ingen garanti for spilletid i fcm

Svar #14
Jeg synes, det er nogle lidt underlige ting Ankersen siger. Hvorfor vil han have PC til at garantere en startplads? På hvilken planet kan sportschefen garantere det på trænerens vegne?
Jeg tror tanken er at han kan få det skrevet ind i en kontrakt ved forlængelse at han skal starte X kampe på en sæson eller indenfor en bestemt periode. Det vil vi selvfølgelig ikke gå med til pga. den høje konkurrence og den måde alle skal fortjene pladserne, men det er næppe et uhørt krav i branchen.

Svar #15
Jeg tror Anker godt ved han er 3. valg , og i bedste fald og form er tæt på 2. valg - i værste fald bliver han overhalet af Lunding og Links er nede som 4-5 valg.

Anker vil gerne sende et signal om at han er en stærk spiller og vil kæmpe sin chance og vil have en kontrakt med AGF eller fx EfB eller Glennie til gode vilkår nogenlunde som dem han har nu. Men pilen peger nok på lønnedgang.

Anker er et andet sted en for 2½ år siden. Han må acceptere nu lyn og rolle som Julle.

Svar #16
Har du hjemve, Links? - Nej, jeg har det fint i AGF | stiften.dk

Det lyder ikke til at Links er på vej væk.

Det er også godt at høre at han får brugt noget tid i styrketræningslokalet, så han kan få lidt mandestørrelse over sig.
(Beklager overfor dem der måtte føle sig splejs-shamet  :D )

Sammen med trænerstaben er der fra start lagt en detaljeret plan for Gifts Links. Det handler blandt andet om at give ham tid til at få den noget mere fysisk betonede skandinaviske stil ind under huden, og det handler om, at der skal fem-seks kilo mere på kroppen – så der knokles løs i styrketræningslokalet.

- Bare se her: Jeg bliver brølstærk, griner han, trækker op i det ene ærme, viser sin overarm.

Svar #17
Jon er skadet og ude af Islands landskampe mod Canada og El Salvador den 15. og 19. januar, altså onsdag og søndag i næste uge. Tipsbladet citerer det islandske fodboldforbunds Twitter.

Skadet AGF-kant må trække sig fra islandske landskampe | Tipsbladet.dk

Det oprindelige tweet fra det islandske fodboldforbund, der forresten har det fantastiske navn Knattspyrnusambandið:

Twitter

Teksten oversat til dansk: "Jón Dagur Thorsteinsson lider af en skade og er derfor ikke i stand til at deltage i de kommende venskabskampe for A-landshold i Los Angeles, USA."

Ikke supergodt. Særligt ikke, at man allerede nu må melde ham ude af kampe, der skal spilles om henholdsvis fem og ni dage.

Svar #19
Havde ikke set de 10 skarpe til DN 10 skarpe til David Nielsen: Fra forlængelsen til transfervinduet - Sport -...

Der er lidt om målsætninger, spillere mv.

Du har tidligere selv brugt symbolikken om, at du ønsker at være manden, der løsner sværdet i stenen i Aarhus. Hvor langt er du fra den forløsning?

»For os handler det først og fremmest om at opnå den målsætning, vi har sat, men også føle, at vi som klub har rykket os et sted hen, hvor vi kan begynde at angribe fra. Det er jo det, som det handler om. Vi har et forår nu, hvor vi har givet os selv en god mulighed for at gå ud at gøre nogle af de ting, som vi som klub har sat os for.«​

Hvad er målsætningen for klubben i din nye kontraktperiode til 2023?

»Målsætninger vil ændre sig fra sæson til sæson, men vi har et stenhårdt fokus og tung målsætning i år på at komme ind og spille det mesterskabsspil for første gang. Det er der, vores energi ligger.«​

Der var også denne om Bundu og forlængelsen med DN Alt er parat til AGF’s medaljejagt, men hvad med Mustapha Bundu? - AGF - Aarhus

Svar #20
Vibe: AGF-fans må godt kalde mig et dumt svin

En lidt underlig udtalelse fra en mand der må have glemt at han var i konkurrence med bl.a. Graulund, Søren Larsen, Aron Johansson og Casper Sloth om de offensive pladser i den sæson AGF blev 5'er. Mig bekendt er der da ikke nogen der har noget imod Vibe.

Svar #21
Som jeg har forstået det er selve artiklen sober - det er bare en typisk eb overskrift.

Men han kan vel snuppe 1½ år som indhopper i fcm vinde guld i år og spille champions L næste sæson, og derefter skifte til agf og få 1-2 år som Julle-back-up/indhopper og spændende joker hos - og vinde DM igen 21-22 :-)

Så får han alligevel sluttet af i AGF.

Men AGF var åbenbart heller ikke interesseret i denne omgang. Ikke lige vores strategi at hente en 32 årig.

Svar #22

En lidt underlig udtalelse fra en mand der må have glemt at han var i konkurrence med bl.a. Graulund, Søren Larsen, Aron Johansson og Casper Sloth om de offensive pladser i den sæson AGF blev 5'er. Mig bekendt er der da ikke nogen der har noget imod Vibe.

Det kommer faktisk til at fremstå en smule indbildsk, som om han skulle være en slags fanfavorit hvis tilbagevenden vi har messet om i årevis, men det kan jo være det var spørgsmålet der var formuleret så det fik ham ud i sådan et svar. Og så tror jeg måske der er lidt projektering i det, altså at det er udtryk for at han selv inderst inde føler sig som AGF'er. 

Han har også snakket om at ville slutte af i AGF, men det er selvfølgelig ikke det eneste kriterie og FCM tilbyder guldkamp og en højere løn, og AGF har i øvrigt slet ikke været på banen så det er lidt en ligegyldig overvejelse. Med den alder han har kommer han nok heller ikke til at slutte karrieren her så. 

Svar #23
Måske skal Vibes udtalelse ses i den kontekst, at i de seneste år hvor han er skiftet klub, så har rigtig mange AGF fans på SoMe skrevet "kom hjem".
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #24
Måske skal Vibes udtalelse ses i den kontekst, at i de seneste år hvor han er skiftet klub, så har rigtig mange AGF fans på SoMe skrevet "kom hjem".
Det kan godt være det bare er mig der ikke har opdaget at der er nogle der har "råbt og skreget" på at han skulle vende hjem. Hvis han selv har set det meste af det, kan det hurtigt give indtryk af at nogle nærmest forventer han kommer. Det er også naturligt nok han bliver nævnt ved klubskifte, selvom der i virkeligheden ikke var så meget der sagde han nødvendigvis skulle tage hertil. Reelt fra begge sider kan man måske også konkludere.

Svar #25
Det virker meget mærkeligt. Der er vel ingen, der har givet udtryk for, at vi vil have ham de sidste par år.
Måske han bare overvurderer sin egen betydning for os..
Han er jo ret ligegyldig. Hvis vi skal have nye spillere nu, skal de kunne forstærke holdet. Det kan han ikke.
Faktisk havde jeg glemt ham..

Svar #26
Der er ingen tvivl om fire ting 1) han er AGFer i hjertet 2) det er eb der har vinklet historien så den blev spændende - Vibe har helt sikkert ikke haft lyst til provokere 3) det giver god mening at skifte til fcm eller fck hvis man kan fremfor alle andre 4) han er stadig en kvalitetsspiller og målfarlig - også vist i IFK og var outstanding i Brentford.

Noget ander er så at han er ved at være ældre, ville være løntung i AGF og skaderne er begyndt at komme.
Lasse Vibe - Stats 18/19 | Transfermarkt

Svar #27

Det er meget længere tid siden Vibe var i klubben og man kan ikke komme udenom, at det var en fejlvurdering at man ikke gav ham chancen.

Svar #28
man kan ikke komme udenom, at det var en fejlvurdering at man ikke gav ham chancen
Det synes jeg nu sagtens man kan komme udenom. Det var jo ikke ligefrem fordi han gik direkte fra AGF til landsholdsbobler. Han var i en relativt lang periode omkring klubber som FC FYN, FC Vestsjælland og Sønderjyske. Hvis han var så god da han var i AGF tvivler jeg på han havde taget den karrierevej.

Svar #29
man kan ikke komme udenom, at det var en fejlvurdering at man ikke gav ham chancen
Det synes jeg nu sagtens man kan komme udenom. Det var jo ikke ligefrem fordi han gik direkte fra AGF til landsholdsbobler. Han var i en relativt lang periode omkring klubber som FC FYN, FC Vestsjælland og Sønderjyske. Hvis han var så god da han var i AGF tvivler jeg på han havde taget den karrierevej.
Enig - det er da også det han selv siger i artiklen.
Jeg slog jo reelt aldrig til i AGF, og jeg måtte skifte kvit og frit til FC Fyn, siger Lasse Vibe til Ekstra Bladet.

Men overordnet var der vel ikke kød på en artikel omkring skiftet, hvis ikke AGF blev nævnt i samme ombæring:-)

Svar #30
Men overordnet var der vel ikke kød på en artikel omkring skiftet, hvis ikke AGF blev nævnt i samme ombæring:-)

Det er ikke engang løgn, hvis EB vil have læsere til en artikel omkring en FC Midtjylland spiller, så hjælper det rigtigt meget at skrive AGF i overskriften!?!

Svar #31
Det er meget længere tid siden Vibe var i klubben og man kan ikke komme udenom, at det var en fejlvurdering at man ikke gav ham chancen.
Det er korrekt, jeg havde fået en forkert artikel ind ved nogle af sammenligningerne, så den tager jeg på min kappe. Dog vil jeg sige at Vibe er en ret overvurderet spiller, for det er nu engang sådan hans stats ser ud:

Det er ikke dårligt, men man kan godt undre sig over hvor den vanvittige hype kom fra, og jeg tænker det har noget med et meget svagt landshold i perioden at gøre. 19 mål i 47 ligakampe for SJE er okay, men det havde vi også i Graulund. Så havde han et vanvidsår i Sverige, efterfulgt af et middelmådigt år i Brentford, et rimelig fint år og en sløj halvsæson bagefter. Derefter en fejlslagen tur til Kina og en pænt sløj sæson i Sverige. Med tanke på at den svenske liga er på et lidt lavere niveau end den danske (men ikke voldsomt meget lavere), så ved jeg nu ikke om jeg ville bytte ret meget for Vibe. På det tidspunkt han rigtigt kunne have hjulpet klubben var han jo allerede i Sverige, og han ville næppe været blevet og fået splinter i røven bag Larsen & co. alligevel.

Vibe bliver gjort til mere end han er fordi vi har haft en pænt sløj omgang talentudvikling og griber lidt efter halmstrå med "hvis og hvis" spekulationer. Kunne han have hjulpet lidt i 1. division som helt ung? Måske, men man kan også vende den om og sige at han ikke kunne nå ind på vores pænt sløje offensiv, inkompetent ledelse eller ej. Det var nu engang ikke BSN der satte holdet, så hvis talentet var så åbenlyst kunne de respektive trænere da bare have sat ham på. Han ville næppe have slået Graulund eller Dioh af i 07/08 og i 08/09 var han oppe imod Graulund, Dioh og Nando. Selvom vi godt kan snakke om noget talent der ikke fik chancen, så har vi altså haft bedre materiale på pladsen, som sejlede rundt under forskellige trænere der næppe havde fået mere ud af en spiller på en 19-20 år.

Måske var det blevet til noget hvis man havde lejet ham ud, men så er man altså også næsten ude i at man skulle kunne se ind i fremtiden for at få det optimale ud af en okay angriber. Jeg ved ikke rigtig hvad FCM vil bruge ham til, men de har nok fundet den nuværende offensive konstellation for svag, idet deres topscorer kun har 6 mål i ligaen. Der har Bundu og PM til sammenligning 8 mål hver. Men en 32-årig der har leveret så sløj en gang fodbold de sidste par år må være et quick-fix, for han har slet ikke været udtaget i 10/30 kampe i det forgangne år (de spiller årskalender i Sverige) og han har kun fået fuld tid i 5 af de 20 kampe han var med i.

Det var bare en underlig udtalelse, for selvom han da sikkert har det hvide hjerte på plads har han jo ikke været her i 10 år og fik aldrig lov til at spille. Skulle han have kommet ind fra siden, skulle det have været i de år Duncan var der: Og så var historien sgu blevet den samme som sidst.

Svar #32
Jeg ved ikke rigtig hvad FCM vil bruge ham til
Jeg tænkte lige at de bare ville nappe en spiller de tror AGF ellers havde forestillet sig at hente. Det kunne de sikkert også godt finde på at prioritere, men det er måske lidt for langt ude i det her tilfælde. Jeg har ikke fulgt ham ret meget de sidste mange år, men hvis han stadig har fart og andre spidskompetencer kan sikkert blive brugbar for dem. Han er vel trods alt kun udset til at skulle være reserve. Jeg er ikke ked af at han ikke er endt her - vi har Links og Lunding selv hvis Bundu bliver solgt og skal primært have spillere med videresalgspotentiale hvis der skal hentes en afløser - men det bliver interessant at se hvilket niveau han har når ligaen starter igen.

Svar #33
Lasse Vibe har selv udtalt at han ikke var god nok til AGFs hold dengang.

Men alligevel synes jeg det er et klassisk eks til lærebogen om talentudvikling. Alle vidste der rendte en lynhurtig, målfarlig fyr med god teknik og indstilling rundt fra Tranbjerg. Mener man skulle være ret dårlig for ikke at kunne se det potentiale. Jeg så ham kun spille et par kampe det var nok.

Klassisk hvor en ung spiller er oppe mod kæmpe navne. Men man kunne med stor fordel have udlejet ham og hentet ham hjem igen.

Allerede fra dag 1 blev han en stor succes i FC Fyn, og allerede 1½ år senere til Vestsjælland. Også der håbede jeg at man ville hente ham hjem.

Og i hvert fald helt helt håbløst at man ikke henter en med hvidt hjerte hjem, da han skifter fra vestsjælland til sønderjyske - der havde han vist at han kunne være med på topplan. Især når man tænker på at det er en der kan spille alle 3 pladser i front, og både lavede mål og assists. Græmmes nærmest.

Det forsøgte man så først da han havde efterfølgende var blevet en stor kanon i Sønderjylland. Det var også tæt på at lykkes men alligevel for sent. IFK nappede ham.

Man er simpelthen nødt til at udleje nogle af spillerne for at de kan tage nødvendige skridt. Overgangen fra u19 til superligaen i top6 er kæmpe stor. Bare se hvordan Bundu og Kaastrup m.fl. har kæmpet og kæmper med det.

Det må gerne koste nogle penge. Randers græmmes sikkert også over at have givet Baberyan gratis til Hobro og nu er han millioner værd. Udgiften til udlejning kan hurtigt være tjent hjem både økonomisk og sportsligt, hvis bare en enkelt spiller lykkes. Og VI TALER OM SPILLERE MED HJERTE I KLUBBEN, som egentlig helst vil slå igennem her. Mange spillere man prøver at lokke til vil jo slet ikke fordi de har hjertet et andet sted og fokus er at komme til udlandet i stedet.

Lasse Vibe - Wikipedia, den frie encyklopædi
Lasse Vibe - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Svar #34
Derfor tog fcm ham
Jeg tror FCM udelukkende har nappet Vibe fordi han tilfører noget helt andet end de har nu, fordi han er en ledertype, tilfører rutine fra internationalt niveau når de skal spille det til efterår, og fordi han som type nok heller ikke vil pive over at være rotationspilller (tror det bliver rollen). Og så kender de hans evner og karakter som spiller indgående fra Brentford.

Pyt pyt med Vibe
Jeg er dog usikker på hvor succes han får i fcm, og synes det er fint nok vi ikke fik ham og heller ikke da han tog til IFK i 2. omgang. Han er nok heller ikke just billig i løn. Havde været fint at få ham, men omvendt ville han også spærre for vores talenter med fremtid og vi har allerede et par halv gamle folk i NH, PM og Anker. Så pyt pyt. Det skulle have været i 10,12 eller 13. Men han skal være velkommen om 1½ år i Julle-rolle til hyggeløn.

Vibe er større end Graulund
Jeg synes da klart Vibe er en meget bedre fodboldspiller end vores elskede og hypede Graulund, og lige så scoringseffektiv.

Man skal huske på at mange af Vibes kampe er spillet som især kant. Helt vildt målfarlig af en kant at være. Plus assists.

Jeg synes han med afstand er bedre end fx Gravhunden. Se også på hvad de har opnået i udlandet og landshold. Det synes jeg selvom jeg elskede Graulund.

Svar #35
Hvis man perspektiver til nuværende unge med kontrakt udløb, synes jeg i hvert fald Thøgersen har vist nok til en lang kontrakt og udleje.

TK har også vist han kan være med og synes fint man kan forlænge hans aftale med 1-2 år. Hellere det end end ældre målmand ind. Med mindre man lige har opdaget den den næste Joronen eller noget.

Maarouf har også så oplagte evner, at det er værd at holde på ham 1-2 år endnu og evt. udleje ham. Kasstrup skal vi heller ikke lade gå om et år. Anbo heller ikke om 1½ år - han kan om ikke andet blive en værdifuld allrounder.

Hvidt og AA skal heller ikke ophæves, men nok heller ikke forblive for bænken mere end 6 måneder mere, så skal de udlejes hvis de ikke får indhop ind i mellem.

Lunding og Hausner må vi heller ikke opgive - så skal de oplejes, De viste i efteråret og foråret i glimt højt potentiale.

Nimo der fylder 23 år i denne måned har unikke evner, men mangler målene og noget andet. Ulejningen til Island var nok for langt væk for en tryghedsnarkoman som ham. Håber man udlejer ham i foråret til en dansk klub i 1-2 div og evt forlænger med ham i efteråret og fortsætter udlejen, hvis det er en succes. Alt tyder dog på at løbet er kørt for ham og han er helt færdig i AGF. Umiddelbart tvivler jeg også meget på han bliver superliga-spiller. Der skal også arbejdes mentalt der. Omvendt fik han succes i AGF, ville han nok være ekstrem loyal.

Svar #36
Nimo der fylder 23 år i denne måned har unikke evner, men mangler målene og noget andet. Ulejningen til Island var nok for langt væk for en tryghedsnarkoman som ham. Håber man udlejer ham i foråret til en dansk klub i 1-2 div og evt forlænger med ham i efteråret og fortsætter udlejen, hvis det er en succes. Alt tyder dog på at løbet er kørt for ham og han er helt færdig i AGF. Umiddelbart tvivler jeg også meget på han bliver superliga-spiller. Der skal også arbejdes mentalt der. Omvendt fik han succes i AGF, ville han nok være ekstrem loyal.
Han har fået løbepas, så der skal godt nok meget til en forlængelse.

Kasseret i FCK: Nu siger AGF også farvel – Ekstra Bladet

Svar #38
Det er dejlig læsning med den goal station, for det er der klubben udvikler sig på den længere bane. Det er sgu lige før man tror AGF har gang i noget godt for tiden ;)

Svar #40
Diks er klar til kamp: Diks er klar til at tage kampen op med Munksgaard: - Det er ikke personligt,...
Spændende om han kan vise et niveau der sender Munks på bænken.

Det næste spørgsmål bliver snart om vi kan/skal beholde ham efter lejemålets ophør - han har måske indset, at det ikke er evig lykke i en stor klub uden spilletid men der er stadig langt fra Fiorentina til AGF.

Jeg havde ingen forventninger om klubben, da jeg kom. Men her er et rigtig godt træningsanlæg og klubben har været god ved mig. Jeg har kun gode ting at sige, jeg er glad for at være i AGF. Jeg savnede faktisk stedet da jeg var tilbage på juleferie i Holland, og det siger vel det hele.

Svar #41
Diks er klar til kamp: Diks er klar til at tage kampen op med Munksgaard: - Det er ikke personligt,...
Spændende om han kan vise et niveau der sender Munks på bænken.

Det næste spørgsmål bliver snart om vi kan/skal beholde ham efter lejemålets ophør - han har måske indset, at det ikke er evig lykke i en stor klub uden spilletid men der er stadig langt fra Fiorentina til AGF.

Jeg havde ingen forventninger om klubben, da jeg kom. Men her er et rigtig godt træningsanlæg og klubben har været god ved mig. Jeg har kun gode ting at sige, jeg er glad for at være i AGF. Jeg savnede faktisk stedet da jeg var tilbage på juleferie i Holland, og det siger vel det hele.

Den her bemærkning kunne jo godt tyde på at han vil være klar til at skifte Fiorentina ud med AGF:
Det var måske for stort et skridt for mig at tage fra Vitesse til Fiorentina.
Hvis han har spillet med en lille knæskade i efteråret, så er der nok en god mulighed for at han bliver bedre i foråret, spændende.

Svar #42

Ja, det er vel lidt spørgsmålet, hvor klar han er. Som der også står i artiklen:

I samarbejde med den fysiske stab går han forsigtigt til værks efter operationen, men han forventer at deltage i flere træningskampe - dog ikke den første, fredag mod Viborg.

- Jeg har fået lavet et lille indgreb i min gamle skade, men jeg er hurtigt tilbage,

Lad os nu lige se, om han når op i gear og slipper for flere følgeskader. Han virker til at have været hårdt ramt i lang tid.

Svar #44

Ja, det er vel lidt spørgsmålet, hvor klar han er. Som der også står i artiklen:

I samarbejde med den fysiske stab går han forsigtigt til værks efter operationen, men han forventer at deltage i flere træningskampe - dog ikke den første, fredag mod Viborg.

- Jeg har fået lavet et lille indgreb i min gamle skade, men jeg er hurtigt tilbage,

Lad os nu lige se, om han når op i gear og slipper for flere følgeskader. Han virker til at have været hårdt ramt i lang tid.

Han skulle meget gerne blive klar til at konkurrere med Munksgaard her i foråret. Hvis han ender med at vende tilbage til Fiorentina uden at være nået op i gear har han været et totalt fejlsats. Men det kan også stadig blive godt, hvis han når at vise at vise at han er en forstærkning og det faktisk lykkes at indløse frikøbsklausulen.

Svar #45
Christian Nørgaard havde heller ikke succes i Fiorentina men en spiller lige i udkanten af landsholdsklasse. Jeg tænker Diks er virkelig spændende. Og spændende om han kan holde sig skadesfri og komme helt op i gear. Tager ofte lang tid.

En perspektivrig tilgang - især hvis han virkelig vil AGF på den lange bane. Det lyder det til på ham.

Svar #46
På papiret burde han kunne blive en super tilgang, der er bare ikke meget ved det hvis han ikke når at bidrage med ret meget her og så rejser tilbage til Italien. Så har vi sådan set bare brugt ressourcer på at få ham over hans skade. Forhåbentlig ender det hele med at vi køber ham fri.

Svar #47
Præcis - bortset fra han har givet ekstrem bredde og konkurrence på højreback, samt er blevet brugt på andre pladser. Måske han ikke har været så dyr i leje netop pga den situation han og klubben er i.

Til sommer er sidste chance for klubben kan lave et salg på ham, da juli 21, så klubben har sikkert leje ham ud halv gratis for at kunne få en transfer på ham til sommer.

De får dog ikke de 21 mio hjem (men har også fået udlejnings fee på 7,5 mio af Empoli for et års leje)

Kevin Diks - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Svar #48
Præcis - bortset fra han har givet ekstrem bredde og konkurrence på højreback, samt er blevet brugt på andre pladser. Måske han ikke har været så dyr i leje netop pga den situation han og klubben er i.

Til sommer er sidste chance for klubben kan lave et salg på ham, da juli 21, så klubben har sikkert leje ham ud halv gratis for at kunne få en transfer på ham til sommer.

De får dog ikke de 21 mio hjem (men har også fået udlejnings fee på 7,5 mio af Empoli for et års leje)

Kevin Diks - Player profile 19/20 | Transfermarkt
Man kan nok ikke gå ud fra at der ingen lejepris er fordi Transfermarkt ikke har et bud på den, men man må næsten formode Viola har været glade for at få dækket noget af lønnen for en spiller de ikke havde udsigt til at få ret megen glæde af hele sæsonen. Han havde kun få kampe for dem hidtil og skulle vel op på sit absolut bedste for at komme i spil i Serie A. Det er nok også sandsynligt de lidt har afskrevet ham så jeg tror også de har udlejet ham billigt for at få ham solgt til sommer. Er det de €700.000 Transfermarkt vurderer ham til er det stadig et stort køb for os, men kan bestemt være fornuftigt. Problemet er selvfølgelig om han selv vil til den tid, det skal vel passe med at han er kommet i gang og har fået lidt succes, så det virker attraktivt, men ikke så meget at der kommer en anden klub på højere niveau der vil købe ham. Han må stå til en stor lønnedgang hvis han skal hertil, så han skal se det som en investering i at få gang i karrieren med et fast ophold et par sæsoner.

Svar #49
Enig i dine overvejelser. Ja mit italienske favorithold har helt sikkert bare skulle redde de penge hjem de kunne, tænker som lejen er gratis, og de betaler en del af lønnen det år for at få ham spillet i form, så de kan få en transfer til sommer.

Lidt som vi nok har gjort med Toutou i efteråret og med at rive kontrakten i stykker nu. Ikke til at vide.

Dog har agf og YT kunne lukrere på at man slipper ekstra billigt i skat ved korttidsansættelse i Norge så vidt jeg ved, er der en skatte rabat ca første 6 måneder. Så måske AGF er sluppet gratis i eller næsten i efteråret, og mon ikke også akkorden ligger på 20-30% af forårslønnen til YT for at rive papiret i stykker og finde en ny klub nu.

5 mio er meget DIks - men også en kvalitetsspiller, mon ikke man kunne lande på 2-3 mio med lidt held?

Simple Audio Video Embedder