Spring til hovedindholdet
Emne: Artikler om spillerne og klubben 2020 (Læst 12895 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Artikler om spillerne og klubben 2020

Svar #200
Hvis kvinde-delen økonomisk mere eller mindre kan hvile i sig selv giver det rigtig god mening (og kender man JN ret, går han ikke ind i den slags, hvis projektet bare koster penge). Det gør måske, at man kan udbygge staben omkring holdene, da der nu bliver to hold der skal understøttes. Så der kan måske blive råd til flere specialtrænere, fysioterapeuter, analytikere m.m.

Og samtidig kan det branding-mæssigt måske aktivere nogle flere fremtidige fans blandt byens piger/kvinder, hvis der også er et kvindehold de kan spejle sig i. Så har jeg har ret svært ved at se en downside ved det - desuagtet at jeg ikke går en tøddel op i kvindefodbold.

Svar #201
Hvis kvinde-delen økonomisk mere eller mindre kan hvile i sig selv giver det rigtig god mening

Hvis der påråbes ligeløn med herrerne, så bliver det i hvert fald et svært økonomisk projekt  ;)

Svar #202
Er det et udtryk for de her tanker som fremkom for et par år siden?

https://www.dr.dk/ligetil/superliga-klubber-skal-tvinges-til-have-kvindehold
DBU's kvindekommission er en gruppe mennesker, der skal komme med forslag til, hvordan man styrker kvindefodbold i Danmark.

Kvindekommission foreslår i en ny rapport, at alle klubberne i Superligaen fremover skal have et elitehold for kvinder for at blive Superligaen.

Forslaget skal få fodboldklubberne til at prioritere kvinderne på lige fod med herrerne. Men Superliga-klubberne er skeptiske over for forslaget.

Svar #203
Så en Twitter bruger skrive FCK angiveligt leder efter en træner til et kvindehold, så måske.

Jeg er modstander af at gøre det til et krav. Rigtig mange SL klubber og især 1. divisions klubber kæmper en hård økonomisk kamp for bare at overleve, at kræve de skal bruge ressourcer de ikke engang har, er langt ude og uansvarligt.
Overstående hænger også sammen med, jeg naturligvis ønsker kvinderne, bliver ordentlig betalt og der også er en kompetent trænerstab og hvad der ellers hører til elitefodbold på topplan.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #204
Det kan ikke blive et krav, hvordan vil man sikre det. Op- og nedrykning i kvindeligaen kan jo ikke afgøres af hvordan det går i herreligaen. Jeg tror DBU vil være glade hvis de kan få de største klubber og en del af de mere eller mindre faste klubber i Superligaen og toppen af førstedivision til at gå ind i det. Det vil give et større fokus og give kvinderne adgang til nogle helt andre ressourcer - faciliteter, trænere, know-how, men også sponsorere osv. I Hjørring er man selvfølgelig ikke så glad for det, det er jo en voldsom trussel mod deres position hvis fx FCK smider en del penge i et kvindehold eller man kan opruste i Århus så de ikke bare kan hente en masse gode spillere der.

Svar #205
Det kan ikke blive et krav, hvordan vil man sikre det. Op- og nedrykning i kvindeligaen kan jo ikke afgøres af hvordan det går i herreligaen.
Intentionen var vist også blot, at klubberne skulle have et kvindeligt elitehold - tror ikke der stod noget om, at det skulle spille i bedste række. Der er kun 8 klubber i den bedste liga.

Svar #206
Aarhus har 10 danske mesterskaber på kvindesiden da Hjortshøj-Egå var altdominerende fra midt 80’erne til slut 90’erne. Så hvis man gør det rigtigt, så burde det kunne blive så interessant så det kan tiltrække lige så meget interesse som Brøndby gør på kvindesiden.

Men jeg bliver sgu nok ikke fan af AGF-Q lige med det samme.

Svar #209
Ved godt det ikke er en artikel. Men gense det hvis humøret trænger til det :D 

Fan-reaktioner fra FCM-kampen i Herning, og stemningsoptagelser lavet og lagt på tuben.

Svar #210
Det er faktisk et ret fedt interview.
Godt svaret på spørgsmålet om hvilken trøje han har spillet i der var pænest. Altså reelt, det havde været AGF's hvis han havde spillet her. Til gengæld lidt underligt han ikke fik lov at svare på engelsk til vores fan i Argentina.

Svar #211
Jakob Nielsen bliver interviewet af Peter Btückman i seneste udgave af Mediano Bossword:

Bossword - Sådan bliver AGF påvirket af coronakrisen — Mediano

Han er ikke på vej til at skrive nye meddelelser til Fondsbørsen om en ødelagt økonomi, men forventer snarere afledte effekter på den længere bane. Han er til gengæld bekymret for, at dansk fodbold og medierne à la tiden efter finanskrisen taler produktet ned, ligesom han mener, at klubberne er væsentligt bedre rustede end dengang til at give f.eks. sponsorer bedre værdi.

Og så kan du høre om transfermarked, stadion og hvordan man lige nu arbejder i hverdagen.

Hør også om:

• Har coronakrisen betydning for spillerkontrakter og hvordan man står i forhold til spillere med udløb som Jakob Ankersen og Mustafa Amini
  • Ligger der planer for at sælge Mustapha Bundu og kan disse eventuelt blive påvirkede af et lammet transfermarked
  • Hvor gør det mest ondt på AGF lige nu
  • Hvor gør det mest ondt i ligaen generelt
  • Hvordan oplevede AGF at blive parkeret midt i en sæson, hvor man var på vej mod top 6, ligger med muligheder for både medaljer og pokalsucces
  • Hvor mange medarbejdere er sendt hjem
  • Og en hel masse andet.

Svar #212
Lidt nyt fra Kaastrup:

AGF-talent missede BVB-lejr og blev skadet

- Jeg har flosset noget, der hedder en syndesmose i anklen, og det er rigtig irriterende, siger 19-årige Magnus Kaastrup til bold.dk.

- Det skete til træning, hvor jeg kom forbi ham, der dækkede mig op, og så gled jeg i græsset med vilje for at skubbe bolden i mål, men da jeg gjorde det, kunne jeg mærke, at højre fod kom for langt ind under min krop, og jeg kunne høre, det sagde knæk – og så tænkte jeg: 'Åh nej', siger Kaastrup, inden han kækt understreger:

- Men jeg scorede selvfølgelig alligevel, lyder det med et grin.

Så humøret er ikke helt falmet, selvom skaden altså kom på et rigtig ærgerligt tidspunkt.

- Jeg havde lige haft en rigtig god opstart og fik tilbudt at blive fløjet ned til førsteholdets træningslejr i Marbella, men på det tidspunkt havde jeg været lidt syg og måtte ikke tage derned. Så jeg blev hjemme, og så blev jeg skadet i stedet for. Det var utrolig uheldigt.

- Hvis det stod til mig, kunne jeg godt starte med at løbe, men det må jeg ikke endnu. Men jeg træner hver dag, for jeg er lidt af en træningsnarkoman – så jeg skal holdes lidt i snor.

Magnus Kaastrup nåede en enkelt træning med førsteholdet – det kan du læse lidt mere om her på siden i morgen.

Svar #213
Bold.dk fortsætter deres Kaastrup-serie:

Kaastrup i farlig leg: Grum tunnel på Hummels

- Jeg lavede en grum tunnel på Mats Hummels og scorede. Den var sgu nok ikke gået i Danmark. Så var jeg formentlig blevet sparket ned bagefter, og det troede jeg også, jeg ville blive her. Der var også to andre unge fra mit hold, der var med oppe at træne, og de spurgte, hvordan jeg turde gøre det, siger Kaastrup med et grin.

- Jeg ved godt, at jeg altid har været meget kæphøj. Det vil jeg nok altid være, og min spillestil irriterer de lidt ældre spillere – og jeg ændrer ikke min spillestil. Men man skal tænke lidt mere over tingene hernede, før man begynder at kæfte op.
Magnus Kaastrups lejekontrakt i Dortmund løber ud til sommer, og så skal han som udgangspunkt tilbage til AGF – den situation er der mere om i morgen.
Den sidste del bliver lidt interessant - altså hvordan Kaastrup ser på fremtidsudsigterne.

Svar #214
Jo, det skal blive spændende at se hvad Kaastrup siger om sin klubsituation og muligheden for at vende tilbage. Men på baggrund af det her interview lyder han for mig som en, der vil blive i udlandet.

Han har taget skridtet, han er forbi de første vanskeligheder, han er ikke faldet igennem, men har fået pænt med tid på det andethold, som han blev lejet ind til. Han fortæller om at være modnet mentalt og menneskeligt. Og hey, da han fik chancen til førsteholdets træning, lavede han tunnel på Mats Hummels (67 landskampe, 300+ for Dortmund og Bayern) selvom han gik tæskenervøs ind til den træning.

Hvis vi ser ham igen, er det sgu nok kun fordi Dortmund alligevel ikke vil satse på ham, og en anden større klub heller ikke vil. Jeg er ikke i tvivl om, at han elsker AGF. Men jeg tror også, at han vil se det som et skridt tilbage i karrieren at flytte til Aarhus igen.

Svar #215
- I første omgang skal jeg tilbage til AGF – uanset hvad. Så må vi derfra finde ud af, hvad der skal ske. Hvis jeg kan blive i Dortmund, som jeg ved, min agent har snakket med, så vil jeg gerne det, siger Magnus Kaastrup til bold.dk.

- Hvis jeg kan blive en endnu større nøglespiller i næste sæson, og jeg så samtidig kan komme til at træne mere med førsteholdet, så er det bare fedt. Hvis jeg skal tilbage til AGF, så er det også helt okay – det skader mig absolut ikke. Der vil også være rigtig meget at hente ved at spille i AGF – det er der slet ingen tvivl om.

- Jeg savner også Danmark, og jeg savner AGF

Det kan ikke være mere politisk korrekt, ingen døre lukket. (han mener det helt sikkert).

AGF'er har lejeudløb i Dortmund: Alt er åbent
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #216
Tullberg: AGF-lejesvend har vanvittig x-factor

Mike Tullberg om Magnus Kaastrup for et halvt år siden: “Hans defensiv og presspil er blevet bedre, han skal fortsat forbedre begge og komme frem til flere mål og oplæg”.

Det var cirka fire måneder før han blev skadet og efter kun kort tid i Dortmund. Han har givetvis lagt mere ovenpå nu.

Det vil være så godt at få ham hjem. Jeg kunne godt tro, at han kunne gå direkte ind på venstrekanten. Det forudsætter så, at Jon bliver rykket ind centralt, hvad der igen forudsætter, at Amini ikke forlænger. Hvis de forudsætninger ikke holder eller hvis David ikke finder Kaastrup klar til venstrekanten fast, kan man alternativt bruge Kaastrup som joker i kraft af det, som Tullberg kalder hans “vanvittige X-faktor.”

Simple Audio Video Embedder