Spring til hovedindholdet
Emne: Årtiers AGF Hold - ny metode (Læst 1106 gange) forrige emne - næste emne

Årtiers AGF Hold - ny metode

Jeg har afsluttet den anden tråd med en samtælling af pointene og stillet holdet op.

Der var en del spørgsmål til metoden og spillerne der blev valgt, så vi prøver noget nyt

Stil dit favorit hold af spillere, der har spillet kampe i dette årti = januar 10 - december 19
Holdet skal stilles i 4 3 3 opstilling.

Du vælger 3 spillere og giver den henholdsvis 1, 2 og 3 points.
Følgende positioner skal udfyldes

Målmand:

Venstre Back:
Midterforsvar:
Højreback:

Midtbane:

Angreb:

Der kan indstilles spillere indtil d. 30.12.2019 kl. 20.00
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Årtiers AGF Hold - ny metode

Svar #1
Min eget valg
Holdet vil blive sat i 433 opstilling
Målmand:
Kamil Grabara 3
Alexander Jovanovic 1
Steffen Rasmussen 2

Højre Back:
Dino Mikanovic 3
Arthur Sorin 1
Alexander Munksgaard 2

Midterforsvar:
Niklas Backman 3
Josip Elez 2
Atle Roar Håland 1

Venstre Back:
Adam Eckersley 2
Casper Højer 3
Daniel Christensen 1

Midtbane:
Martin Jørgensen 3
Jacob Poulsen 1
Kim Aabech 2

Angriber:
Peter Graulund 2
Mustapha Bundu 1
Aron Johansson 3
AGF

Svar #2
@Salling23
Er det bare mig, eller er den her metode ikke...nøjagtig den samme som den anden? 🙂

Svar #3
@Jakob Marschner  Jo, bortset fra at du her selv kan bestemme hvilke spillere i det årti du vil tage med
f.eks. havde jeg ikke Alexander Juel Andersen med i første tråd
AGF

Svar #4
@Salling23
Burde der ikke være 3 valgmuligheder til hver position i 433 opstillingen, ellers bliver målmand, højreback og venstreback overrepræsenteret i forhold til at der kun kan vælges hhv. en midtbanespiller og en angriber til tre positioner?

Min opstilling er følgende:

Målmand:
Kamil Grabara 3
Steffen Rasmussen 2
Alexander Jovanovic 1

Højre Back:
Dino Mikanovic 3
Alexander Munksgaard 2
Oscar Buur 1

Midterforsvar Venstre:
Josip Elez 3
Frederik Tingager 2
Anders Kure 1

Midterforsvar Højre:
Niklas Backman 3
Atle Roar Håland 2
Alexander Juel Andersen 1

Venstre Back:
Casper Højer 3
Michael Lumb 2
Adam Eckersley 1

Defensiv Midtbane:
Jens Stage 3
Jens Jønsson 2
Nicolaj Poulsen 1

Central Midtbane:
Jacob Poulsen 3
Mustafa Amini 2
Benny Feilhaber 1

Offensiv Midtbane:
Martin Jørgensen 3
Tobias Sana 2
Ahmed Yasin 1

Højre Wing:
Aron Johannsson 3
Mustapha Bundu 2
Søren Berg 1

Venstre Wing:
Peter Graulund 3
Casper Sloth 2
Dioh Williams 1

Angriber:
Morten Duncan 3
Nando Rafael 2
Søren Larsen 1

Svar #5
Jeg er egentligt ligeglad med hvordan man vælger at gøre det.

Problemet med at dele det op som du gør er at Nogle måske vælger Backman som højre og andre som venstre - på den måde risikere man at han slet ikke kommer på holdet
AGF

Svar #6
Jeg er egentligt ligeglad med hvordan man vælger at gøre det.

Problemet med at dele det op som du gør er at Nogle måske vælger Backman som højre og andre som venstre - på den måde risikere man at han slet ikke kommer på holdet

Det har du selvfølgelig ret i, der er også spillere der har spillet forskellige positioner på holdet som f.eks. Martin Jørgensen. Jeg tænker dog at der er 11 pladser på holdet der skal besættes, så det er vel nødvendigt at bedømme 11 positioner i stedet for 6?

Jeg synes det er et fedt initiativ @Salling23, selvom det er kompliceret at få en objektiv vurdering fra så mange personer. Måske man bare skal samle de 11 spillere med flest point, og fordele dem i 433 opstillingen efterfølgende, så betyder det ikke noget hvor vi hver især har placeret dem.

Svar #7
Jeg synes det er skide godt initiativ, Salling. Igen :-)

Målmand:

Grabara: 3
Staff: 2
Jova: 1

Højre back:
Munksgaard: 3
Mikanovic: 2
Juel-Andersen: 1

Venstre Back:
Højer-Nielsen: 3
Lumb: 2
Eckersley: 1

Centerforsvar:
Elez: 3
Backman: 2
Haaland: 1

Midtbane:
Amini: 3
Martin Jørgensen: 2
Stage: 1

Angreb:
Peter Graulund: 3
Bundu: 2
Aron Johansson: 1

Hold nu kæft det er en svær øvelse! Det er jo forrykt at Staff ikke er førstevalg - men når Grabara er en mulighed er det også lidt forrykt ikke at vælge ham.
Det er også sindssygt at jeg ikke giver Bundu fuldt hus, men Graulund præsterede bare over længere tid, spillede med et diskusprolaps i nakken, som kunne have kostet ham en del på førligheden og gav i det hele taget meget, meget mere til AGF, end Bundu har kunnet nå. Tid er også en faktor, også selvom jeg så burde have valgt Staff over Grabara (men dér er kvalitetsforskellen bare så enorm).
Det er også tosset at jeg ikke har plads til Jakob Poulsen på midten og at Stage kun får 1 point. Men jeg mener at Amini er en af de allerbedste midtbanespillere vi har haft, og at Martino er stadig holdt meget høj klasse, da han var i klubben i sin sidste periode.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #8
Men du skal jo dele midtbane op i central midt og kanter - så får Bundu sikkert også 3 point som kant ;-)

Så kommer næste problem om det skal være 442 eller 433 eller....

Derfor tænker jeg bedste løsning er at stille en start 11 give dem 2 point - og et skyggehold der får 1 point.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #9
Men du skal jo dele midtbane op i central midt og kanter - så får Bundu sikkert også 3 point som kant ;-)

Så kommer næste problem om det skal være 442 eller 433 eller....

Derfor tænker jeg bedste løsning er at stille en start 11 give dem 2 point - og et skyggehold der får 1 point.

I en 433 spiller Bundu på kanten
AGF

Svar #10
Hold nu kæft det er en svær øvelse! Det er jo forrykt at Staff ikke er førstevalg - men når Grabara er en mulighed er det også lidt forrykt ikke at vælge ham.
Ja, men giver det mening at vælge ham til årtiets hold? Hvis det bare handler om at vælge spillere der har haft en eller anden mindre tilknytning til klubben, så kunne man jo også sætte Lasse Vibe og Victor Fischer på holdet?

Svar #11
Dét var lagt op som en julehygge-ting af Salling. Tak for det.
Skide nu være med formationen i tal, og hvem vi havde indover.
Jeg har Don Martino på alle pladser. Fra mål til boks spiller..

Red.: Ok. Det var en god julefrokost i dag
;)

Svar #12
Ja, men giver det mening at vælge ham til årtiets hold? Hvis det bare handler om at vælge spillere der har haft en eller anden mindre tilknytning til klubben, så kunne man jo også sætte Lasse Vibe og Victor Fischer på holdet?
Det synes jeg det gør - jeg tænker ikke så meget på tilknytning som på betydningen for holdet, og regulære kompetencer. Selvom tilknytning også spiller en rolle. Grabara følger vist i øvrigt stadig med i AGF's gøren og laden på twitter og andre steder, så vidt jeg er informeret, så én eller anden form for tilknytning oplever han i hvert tilfælde... ;-)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #14
Det er svært valg - også fordi hvad er kriterierne ... nogle har eksempelvis været ret svingende og andre som Sloth og Danny O var outstanding og på landsholdet da de var bedst i AGF, men begge er famlet så meget at man har svært ved at vælge dem.

Det samme kan siges om Toby der måske er den bedste fodboldspiller vi har set, og kunne være solgt for 15 mio da han var bedst i AGF, men derefter tog en vild deroute. Han var dog outstanding og reddede nærmest hele holdet alene ind i mellem, og kunne måske godt være med trods manglende defensiv, hvis de øvrige fylder meget der.

En spiller som Arthur Sorin var også en kæmpe gåde, svensk mester, skiftevis skuffende og blændende i AGF og fik aldrig nogen rigtig klub efter AGF (vist pga skader).

Dioh var fantastisk første to år scorede pænt, og gik ned i sidste sæson efter skaden og fordi han blev 9er - var bedre som kant og hængende angriber.

Duncan og Graulund havde hver en vild sæson i AGF og en del alm stærke. Men de ville være bedst i 442.

Venstrekanten synes jeg er sværest, men valgt Davit Devdariani som nærmest gjorde hvad det passede ham og både fyldte offensivt og defensivt samt fantastisk hovedspil. Kunne også have valgt Feilhaber eller Toby - de var bare for svingende og ikke DD fylder mere. Danny Olsen med skudstyrke, fart og indlæg kunne også have været et blændende valg. Eller Ozzy da han var bedst. Jon når han er bedst.

Og sådan kan man blive ved...

Højreback er også lidt svær - der var ikke mange gode. 3 kandidater Dino fantastisk fyr og god teknik, men ikke nok kvalitet i indlæg og defensivt synes jeg han havde visse mangler. Hvor Munksgaard har vist sig at være en opgradering. AA synes jeg er lidt undervurderet. En anden type, men stærk 2 vejs - og farlig i hovedspillet. Synes egentlig det er ret lige mellem de tre. Men synes Diks ser ud tli at være allerbedst - det har han allerede i glimt vist. Men kan man vælge ham på så få indhop?

I forsvaret er Elez mit klare førstevalg med afstand, og Backman er umulig at komme udenom. Jønsson er et større talent end NB og kunne også fair nok vælges. Var en stærk redningsmand i forsvaret.

Central midt vil jeg lade MJ og JP styre - og lade Stage være fri til at løbe hele banen rundt og lave sine farlige dybde løb ind i feltet. Kunne også vælge Stage og JP tage den, og få MJ frem til små stikninger i feltet og skudtrussel udefra.

Kamil
Munks/Diks - Backman - Elez - Højer
MJ -  JP - Stage
Bundu - Aron - David D

Der må også komme en del mål på dødbolde med det hovedspil hos Backman, Elez Stage, DD og Bundu.
Og frisparksmål fra Højer, MJ og JP :-)

PS - og ikke noget problem DD ofte er skadet, når man har Danny O, Ozzy, Dioh, Feilhaber m.fl. på bænken :-)

Synes iøvrigt Jon Dagur har potentiale til at blive vores bedste venstrekant overhovedet.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #15
Fornemt initiativ. Her følger mit bud:

Målmand:

Grabara: 2
Staff: 3
Jova: 1

Højre back:
Munksgaard: 2
Mikanovic: 3
Juel-Andersen: 1

Venstre Back:
Højer-Nielsen: 3
Lumb: 1
Eckersley: 2

Centerforsvar:
Elez: 2
Backman: 3
Haaland: 1

Midtbane:
Amini: 3
Feilhaber 2
Jørgensen: 1

Angreb:
Peter Graulund: 3
Bundu: 1
Aron Johansson: 2

55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #16
Jeg har valgt at lukke holdet allerede nu, da de udvalgte 11 ikke er i fare for at miste deres plads

Reserver:
Reserve
Målmand: Steffen Rasmussen
Højre Back: Alexander Munksgaard
Midterforsvar: Josip Elez
Venstre Back: Eckersley
Midtbane: Kim Aabech
Angriber: Morten “Duncan” Rasmussen

AGF

Svar #17
Det var en kort afstemning henover julen må man sige. Jeg ved ikke om man kunne have lavet en elektronisk afstemning, men nuvel, mit hold ville nok alligevel ikke have været så meget anderledes, bortset fra at jeg have sat Staff på mål. Jeg synes trods alt ikke en spiller der kun var her på leje et halvt år skal på årtiets hold foran en spiller der har næstflest kampe for klubben gennem tiderne. Skulle man sætte et top-6-hold ville Grabara dog komme på.

Det bliver også til et rimelig anstændigt hold uden at det er overvældende når man tænker på at der er spillere fra 10 år at tage af. Man kunne stadig overveje Munksgaard på højre back og som hold ville det nok være bedre med Duncan eller Mortensen på toppen, når man har Aron og Bundu på fløjene, men selvfølgelig skal Graulund på.

Når det næste 10-års hold skal sættes bliver der forhåbentlig nogle flere gode spillere man må se bort fra!

En detalje jeg vist ikke fint nævnt før: vi snakkede om hvorfor DN havde valgt NP som den bedste handel i år og om han mente ift pris. Efter den sidste kamp afslørede de på tv resultatet af flere afstemninger mellem trænerne (bl.a. årets træner som blev NP), men man kunne høre ud fra et af de andre svar at de var blevet spurgt inden næstsidste runde. Det var her DN pegede på NP. Så det var ikke fordi DN var ude at promovere NP som sådan, han skulle bare navngive tre og benyttede lejligheden til at pege på en af vores egne og det blev så til en selvstændig historie et par uger inden de afslørede hele afstemningen.

Svar #18
De sidste 10 år er vel også bare historien om at AGF har været helt ustyrligt ringe. Mange af de spillere der har været oppe at vende har jo nærmest kun sneget sig ind i årtiet, så det siger noget om at øllet har været ret tyndt de sidste 6-8 år. Dertil kommer at flere spillere kun har peaket eller spillet her i en kortere periode (Aron, Bundu, Grabara).

Man kunne måske også have valgt en 4-4-2 fordi det netop er midtbanespillere vi har leveret mange af. Det er jo tæt på en skandale at Sloth ikke kan komme på det hold, selvom han ikke forlod os på den bedste måde, for man kan ikke komme uden om at han er et af de største talenter i mange år. Han spillede jo nærmest samtlige kampe i hans AGF-tid og han nåede også en pæn portion landsholdskampe på trods af vores præstationer som hold.

Forhåbentligt bliver den afstemning noget sjovere i 2029.

Svar #19
De sidste 10 år er vel også bare historien om at AGF har været helt ustyrligt ringe.
Det triste er bare, at vi var lige så ringe i det forrige årti. Men nu skal det også være slut! 

Simple Audio Video Embedder