Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: FCM - AGF, søndag d. 15.12.2019 kl. 18.00 (Læst 6386 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 2019-20: FCM - AGF, søndag d. 15.12.2019 kl. 18.00

Svar #50
AGF står med et hold der er bedst mod andre tophold, en meget god evne at gå ind i mesterskabsspillet med.

Svar #51
Dagen derpå, og efter at have set målene + udvalgte højdepunkter, kan jeg stadig ikke helt tro det. Det var sguda selve definitionen på en tidlig julegave.
Hold kæft hvor bliver vinterpausen bare lidt mindre mørk, kold og trist, end den plejer at være!  :)) Hold. Nu. Kæft. En klassekamp! Det er vildt og voldsomt, som det hold lige trækker en pragtkamp op af hatten med mellemrum. Det fede er, at de er holdt op med at falde sammen som en rådden karklud i kampene efter...
Jeg har ståpels og verdens bredeste smil.
Og så holder jeg ikke lige foreløbig op med at svælge i, at kommentatorene kaldte kampen for en værdig topkamp, uden at det klingede hult af Viasats sædvanlige over-hype. Nummer 1 mod nummer 3 ER sgu en topkamp. Når så nummer tre vinder, endda på udebane, så er der tale om, at forskellen måske alligevel ikke er så stor, som pointtallene antyder...ikke i går i det mindste ;-)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #52
Hvor er det i øvrigt fedt at se ved målene til 1-2 og 1-3, hvordan en uimponeret og fysisk meget aggressiv Duncan med HELT legitime midler først presser Andersson til at lege smart (3. sidste fod til 1-2) og dernæst mase bolden fra Kaba (3. sidste til 1-3).
Imponerende arbejdsindsats og -radius af den unge mand.

Svar #53
Gårdsdagens 3 indkasserede mål ødelagde Jesper Hansens fine redningsprocent en smule. Det betyder derfor, at keeperne med den bedste redningsprocent i ligaen pt. ser således ud:
1. Jesper Hansen, 20 kampe, 79,4 %
2. William Eskelinen, 12 kampe, 78 %
3. Grytebust, 7 kampe, 73,1 %
4. Matej Delac, 7 kampe, 73 %
5. Rinne, 20 kampe, 71,8 %
6. Carlgren, 18 kampe, 69,7 %
7. Schwäbe, 20 kampe, 68,8 %

Med andre ord synes jeg, vi har en rigtig god målmand.

Svar #54
Hvor er det i øvrigt fedt at se ved målene til 1-2 og 1-3, hvordan en uimponeret og fysisk meget aggressiv Duncan med HELT legitime midler først presser Andersson til at lege smart (3. sidste fod til 1-2) og dernæst mase bolden fra Kaba (3. sidste til 1-3).
Imponerende arbejdsindsats og -radius af den unge mand.

Ja, det er noget af det der gør ham så interessant synes jeg. Ekstremt aggresiv, men på den lovlige måde. Kan minde lidt om den måde en Ngolo Kante kan presse modstanderne på (uden anden sammenligning i øvrigt). Ham skal vi nok få glæde af :))

Svar #55
Dagen derpå, og efter at have set målene + udvalgte højdepunkter, kan jeg stadig ikke helt tro det. Det var sguda selve definitionen på en tidlig julegave.
Hold kæft hvor bliver vinterpausen bare lidt mindre mørk, kold og trist, end den plejer at være!  :)) Hold. Nu. Kæft. En klassekamp! Det er vildt og voldsomt, som det hold lige trækker en pragtkamp op af hatten med mellemrum. Det fede er, at de er holdt op med at falde sammen som en rådden karklud i kampene efter...
Jeg har ståpels og verdens bredeste smil.
Og så holder jeg ikke lige foreløbig op med at svælge i, at kommentatorene kaldte kampen for en værdig topkamp, uden at det klingede hult af Viasats sædvanlige over-hype. Nummer 1 mod nummer 3 ER sgu en topkamp. Når så nummer tre vinder, endda på udebane, så er der tale om, at forskellen måske alligevel ikke er så stor, som pointtallene antyder...ikke i går i det mindste ;-)

Dagen derpå reflektion: Jeg synes der var tydelig tegn på splid og rådvildhed hos FC Midtjylland i 2. Halvleg, jeg er ikke sikker på at Evander, de andre Brasilianere Og Kaba er en ubetinget styrke for FCM, de lader til overhovedet ikke at kunne tackle modgang. Hvis FC København vinder i aften er mesterskabskampen sgu helt åben. AGF viste i går at FCM ikke er urørlige, slet ikke, det sidste hold der gik så uimponeret til dem var Glasgow Rangers. 4 point mellem nr. 3 og 4, og måske også 4 point mellem nr. 1 og 2, det bliver et spændende superligaforår.

Jeg kigger opad i foråret, og gider ikke at beskæftige mig med top 6, nu skal det sku afprøves om der kan hentes medaljer og sølvtøj til pokalskabet igen i AGF, og det er PCs ansvar ikke at skyde de drømme ned i januar. Det må være langt nemmere for ham at forlænge med Amini, Bundu og DN nu efter sådan en afslutning, og med den kultur der er kommet i klubben, så kan vi se frem til nogle rigtigt spændende sæsoner i fremtiden, hvor selv FC Midtjylland og FC København ikke har plads til formnedgang.

Svar #56
Det må være langt nemmere for ham at forlænge med Amini, Bundu og DN nu efter sådan en afslutning, og med den kultur der er kommet i klubben, så kan vi se frem til nogle rigtigt spændende sæsoner i fremtiden, hvor selv FC Midtjylland og FC København ikke har plads til formnedgang.
Både nemmere og sværere tænker jeg. De kan alle tre med rette kræve en seriøs lønforhøjelse, og pengetanken er altså ikke bundløs i AGF. Men det ER også nemmere, fordi det alt andet lige må være vanvittigt attraktivt at være i en del af det her AGF projekt nu...
I forhold til de kommende sæsoner, så er det et vildt udsagn, at de to FC Plastik ikke har plads til formnedgang. Men efter det her efterår, er det bare svært ikke at nikke, når du skriver det. Og det er jo ikke kun sejren i går. Vi har altså slået BIF to gange i det her efterår og vi spiller notorisk tætte kampe med FC-bastarderne. I går kulminerede det og vi fik marginalerne over på vores side, gennem hårdt og kompromisløst arbejde og en ihærdighed, som selv Diego Simeone ville være imponeret over.
Det store spørgsmål er selvfølgelig om vi kan holde kadencen? Ramte vi "bare" lige den der halvsæson, hvor vi kørte i et Leicester-style modus, med overpræstationer på stribe og en bølge af succes, som var selvforstærkende...? Eller er dét her holdets relle niveau?
Jeg hælder egentlig til at det er holdets nivau. Dels fordi vi har fået hak i tuden undervejs, især i starten, dels fordi jeg siden DN er kommet til,  har syntes at kunne se en kontinuerlig udvikling i holdets præstationer. Formkurven har hele tiden sigtet på dette øjeblik. Gad vide hvad den sigter på nu?

Svar #57
Jeg synes der var tydelig tegn på splid og rådvildhed hos FC Midtjylland i 2. Halvleg, jeg er ikke sikker på at Evander, de andre Brasilianere Og Kaba er en ubetinget styrke for FCM, de lader til overhovedet ikke at kunne tackle modgang. Hvis FC København vinder i aften er mesterskabskampen sgu helt åben. AGF viste i går at FCM ikke er urørlige, slet ikke

Minder mig om dette klip: "HE IS NOT A GOD"

10,000 BC (9/10) Movie CLIP - He is Not a God (2008) HD - YouTube

Svar #58
Det må være langt nemmere for ham at forlænge med Amini, Bundu og DN nu efter sådan en afslutning, og med den kultur der er kommet i klubben, så kan vi se frem til nogle rigtigt spændende sæsoner i fremtiden, hvor selv FC Midtjylland og FC København ikke har plads til formnedgang.
  Både nemmere og sværere tænker jeg. De kan alle tre med rette kræve en seriøs lønforhøjelse, og pengetanken er altså ikke bundløs i AGF. Men det ER også nemmere, fordi det alt andet lige må være vanvittigt attraktivt at være i en del af det her AGF projekt nu...
I forhold til de kommende sæsoner, så er det et vildt udsagn, at de to FC Plastik ikke har plads til formnedgang. Men efter det her efterår, er det bare svært ikke at nikke, når du skriver det. Og det er jo ikke kun sejren i går. Vi har altså slået BIF to gange i det her efterår og vi spiller notorisk tætte kampe med FC-bastarderne. I går kulminerede det og vi fik marginalerne over på vores side, gennem hårdt og kompromisløst arbejde og en ihærdighed, som selv Diego Simeone ville være imponeret over.
Det store spørgsmål er selvfølgelig om vi kan holde kadencen? Ramte vi "bare" lige den der halvsæson, hvor vi kørte i et Leicester-style modus, med overpræstationer på stribe og en bølge af succes, som var selvforstærkende...? Eller er dét her holdets relle niveau?
Jeg hælder egentlig til at det er holdets nivau. Dels fordi vi har fået hak i tuden undervejs, især i starten, dels fordi jeg siden DN er kommet til,  har syntes at kunne se en kontinuerlig udvikling i holdets præstationer. Formkurven har hele tiden sigtet på dette øjeblik. Gad vide hvad den sigter på nu?

Jeg sidder lidt med fornemmelsen af, at vi pt. får det maksimale ud af holdet. Men samtidig kan jeg også se, at der faktisk er en del unge spillere der kan løfte deres individuelle - og dermed holdets - niveau endnu mere.

Eskelinen, Munksgaard, Hausner, Duncan, Hvidt, og Jon er alle spillere i eller tæt på startopstillingen, som har en alder, hvor de naturligt bliver bedre de kommende sæsoner. Og i periferien er spillere som Links, Lunding, Anbo m.fl. der også må formodes at byde mere ind i foråret.

Så ja, det er sgu svært at bevare pessimismen.

Svar #59

Jeg bed mærke i at Jacob Nielsen og Lars Fournais flere gange har udtalt at offentligheden kun ser toppen af isbjerget, og de siger at der er sket rigtigt meget under overfladen. Det forstår jeg på den måde at nu begynder “toppen af isbjerget” i AGF at shine, men det gør den altså kun fordi den bygger på en bund der er blevet robust. Den bund har Leicester ikke sammenlignet med andre Premier League klubber, og derfor er de mere Herfølge end de er AGF.

Det bliver derfor ikke længere så let for FC Midtjylland og Brøndby at blive førsteudfordrere til FCK, fordi den bund man har mulighed for at bygge i Aarhus er voldsom, og med den rigtige ledelse i AGF, kan det blive meget vanskeligt for FCM at fastholde deres nuværende position, fordi de ikke har den interesse, og dermed det forretningsgrundlag som man har her i byen.

Jeg forventer selvfølgelig ikke at AGF spiller med om mesterskabet i næste sæson, med mindre FCK og FCM underpræsterer massivt, men nu går vi ind i 20’erne lige om lidt, det har alle forudsætninger for at blive AGFs årti.

Svar #60
Jeg synes der var tydelig tegn på splid og rådvildhed hos FC Midtjylland i 2. Halvleg, jeg er ikke sikker på at Evander, de andre Brasilianere Og Kaba er en ubetinget styrke for FCM, de lader til overhovedet ikke at kunne tackle modgang.
Ved stillingen 1-3, lige efter at Bundu var et mulehår fra at få en total frispilning til et 4. mål, var der på tv et interview med FCM-bænken. Jeg tror det var Bak-Bach, som tydeligvis slet ikke spekulerede i at vende kampen, men om at stoppe blødningen. "Vi er nødt til at beskytte vores unge spillere nu, det er vores opgave fra bænken". Fuldstændig som en boksesekundant der står og vejer med håndklædet for at redde en groggy bokser. Hvis Bundu havde scoret på den chance kunne vi have givet dem en virkelig stor snitter.

Svar #61
Jeg var målløs over den udtalelse. Som suveræn tophold og endda på hjemmebane er det en fallit erklæring. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, der er et mentalitetsproblem i FCM og som især kommer til udtryk i europæiske kampe og når de bliver presset i Superligaen.
Nægter at tro på, du nogensinde vil høre Ståle eller hans assistent stå og sige under en kamp bagud 1-3 med hvad 20-25 min tilbage, det nu handler om at stoppe blødningen.

Tror sgu egentlig heller ikke, du vil høre DN stå og sige det.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #62
Nicolai Poulsen er så fucking dårlig, det er helt vildt. Det har ingen betydning mod os, det bør det heller ikke have med Frank når man har Sparv og J-LC at vælge mellem.

Det er bedre at Hausner er ude, selvom Backman fisker en del op dernede. Et hold man skal tromle hen over med +2 mål, for en gang skyld. Også selvom AGF selv synes at de er gode i denne sæson. Rammerne bliver ikke bedre til det. Kunne være blæret hvis Kaba lige koger dem med 3 dåser. Sker nok ikke, men en enkelt af ham og Emiliano kunne være fint for at holde offensiven lidt oppe i humør

Nogle dage er sjovere end andre for et besøg i ulvegraven...
SL R20 Midtjylland vs Agf. - Ulvegraven.dk

Svar #63
... og det siger en del om den tudeprins. At kalde Nicolai Poulsen årets bedste signing er til grin og et udtryk for ekstrem uvidenhed og snævertsynethed. Kunne snildt finde flere bedre handler end Nicolai Poulsen. Han er ét stort frispark og en høne uden hoved. Ærgerligt han ikke spiller mod os, for at spille fodbold er det han med afstand er ringest til.

Jeg er af den opfattelse, at David Nielsen er en undermiddel taktisk træner, og er vel ret beset blot en motivator og gallionsfigur. Det er deres spanske assistent der støber kuglerne. Der har gennem hans tid været så mange eksempler på, at han er handlingslammet når plan A ikke lykkes for dem. Vi skal kunne sætte dem skakmat.

GF skal splittes ad på suppens bedste græstæppe, fulde tribuner og al motivation i verden til at kvæle de halvhjerner fra smilets by.

8)

Svar #64
Fantastisk tur i ulvegraven. Det er så mærkeligt, for man hører jo en københavner for sit indre øre, når han fabler om at “koge dem med tre dåser”. Det er også enormt københavner-arrogant at være mest optaget af, hvem der mest tjenligt kunne score målene - frem for at skrive om, hvordan de skal spille for at vinde. Men okay, er der ikke også noget om, at ulve kan få skab, eller er det kun ræve, der kan få det?

Et eller andet er i hvert fald steget fyren her til hovedet. Han kunne have tjekket vores statistik og pointsnit fra runde 6 til 19. Han kunne have iagttaget, at 12 af FCMs sejre har været med et mål, og at deres spil i mange kampe har været ualmindelig middelmådigt, særligt for et førerhold og endnu mere usædvanligt for et så (pointmæssigt) suverænt et af slagsen.

Men hvad skriver tåben så? Han går som en given sag ud fra, at de da bare tromler hen over os og vinder med “2+ mål”.

De er virkelig blevet sejrsvante derude. Prøv at gense deres mål til 1-0: Et kamera kører lige ud over en tribune med FCM-fans, og der er slet ingen jubel at se af det, som vi forstår ved jubel. De fleste klapper lidt, men det er vel ikke en gang dem alle, der smiler. Så fik man lige genopfrisket endnu en af sine 40 grunde til, at FCM er hadehold og -klub nummer 1. Giv mig til enhver tid hellere Brøndby, der dog er en rigtig fodboldklub med rigtige fans og et hold, der rent faktisk spiller fodbold. I stedet for at gøre turneringen til et kønsløst, beregnende DM i dødbolde.

Svar #65
Det er virkelig sjovt. Der er virkelig mange indebrændte kommentarer derinde. Blandt andet den allersidste:  “AGF skulle ikke have vundet på XG” (åbenbart et eller andet FCM-venligt website).

Svar #66
Log ind for brugernavn
Sjovt du nævner BIF. De kan faktisk også godt lide (at hade) os.
FCM er mest af alt bare ligegyldige. Ligesom FCN.

Svar #67
Log ind for brugernavn
XG: Expected Goals. Et af de mange statistiske værktøjer, som FCM benytter for at finde ud af, hvordan deres robothold skal spille (og også et værktøj, som man med mere mådehold end FCM så lægger for dagen over for alt, der har med data at gøre, sagtens kan bruge til at udlede brugbare informationer).

Svar #68
Et eller andet er i hvert fald steget fyren her til hovedet. Han kunne have tjekket vores statistik og pointsnit fra runde 6 til 19. Han kunne have iagttaget, at 12 af FCMs sejre har været med et mål, og at deres spil i mange kampe har været ualmindelig middelmådigt, særligt for et førerhold og endnu mere usædvanligt for et så (pointmæssigt) suverænt et af slagsen.
I optakten til kampen spåede KEP at FCM ville vinde med 3-0. Jeg var ved at tabe kæben. FCM der havde vundet alle deres sejre med ét mål og AGF der aldrig taber med mere end ét. Det kunne da teoretisk ske, og FCM var da favoritter, men det var et nærmest bizart bud. Det er ikke kun på Ulvegraden der kan være udbrud af momentær rabies.

Svar #69
Så var jeg også lige et smut i Ulvegraven... de tuder godt nok mere end et helt kobbel ulve en kold februarnat  :))

Og de er jo helt væk inden kampen: Jeg havde ikke forventet en sejr, men jeg tog for givet at det ville blive en kamp, og at FCM skulle få lov at slide for pointsene.

Det sjove er, jeg kan faktisk 1:1 genkende deres frustration: Hvor tit har AGF ikke lavet lir op til sidste hjemmekamp før en pause, for så at kollapse som en rådden karklud? Fansene føler sig holdt for nar, de føler sig svigtet og de er virkelig bitre. Undtagen nogle få fornuftige, så er det et hylekor uden lige, der alle hyler med på refrænet: ufortjent at AGF vandt.

Det var det bare ikke - det kan gerne være FCM havde flest afslutninger, men det jeg har set af kampen, spillede vi altså bedst. Vi var beslutsomme og konsekvente og vi opsøgte heldet. De skal bare være glade for at vi ikke scorede til 1-4 ved Bundu, for så var det godt nok blevet en grim dag at være ulv...  :))

Svar #70
Hvis man netop ser på xG, så fordeler de sig jo fuldstændig sådan, at det giver rigtig god mening, at AGF vandt den kamp. Frem til det 88. minut var vi foran på forventede antal scoringer, og det er først til allersidst, at FCM begynder at skabe mange chancer. Man skal altid se på grafen. Ellers kan én 4-dobbelt chance efter et hjørnespark lede til alt for høje xG-tal; uden man selvfølgelig ville kunne score 4 mål i samme sekvens.

Twitter

Svar #71
Hold kæft en flok ensporede tumper derinde. Alt lige fra
"Nicolai Poulsen er så fucking dårlig, det er helt vildt."
til "At kalde Nicolai Poulsen årets bedste signing er til grin og et udtryk for ekstrem uvidenhed og snævertsynethed."
og "Jeg er af den opfattelse, at David Nielsen er en undermiddel taktisk træner, og er vel ret beset blot en motivator og gallionsfigur."

Gad vide om de nogensinde ser andet fodbold end deres røvsyge 80'er bold. De kunne stadig stå og lave lange bolde uden at have scoret endnu. De ligger nummer 1 og det er fortjent, men når man kun vinder med ét enkelt mål i stort set alle kampe, så går det galt på et tidspunkt, Især mod et defensivt stærkt hold der også kan lave knivskarpe omstillinger. og xG vil altid være taberens redningskrans. Lidt ligesom når en Brøndby fan tuder over at Brøndby ligger nummer 1 på tabellen over manglende held :)

Svar #72
til "At kalde Nicolai Poulsen årets bedste signing er til grin og et udtryk for ekstrem uvidenhed og snævertsynethed."
Jeg læste nu noget lignende på flere AGF-fora da vi købte ham i foråret. 

Svar #73
Jeg læste nu noget lignende på flere AGF-fora da vi købte ham i foråret.

Det gør det ikke bedre. Det er uvidenheden der taler. Og nu er han endda steppet op og blevet en af de mest centrale figurer på landets 3. bedste hold.

Svar #74
Jeg indrømmer, at jeg var blandt skeptikerne da han kom til. Jeg syntes heller ikke han startede synderligt imponerende, med gule kort i hver af de første kampe, til han skulle i karantæne, og en sværm af frispark i øvrigt.

Siden karantænen har han fået fod på det, og han er godt i gang med at gøre sig til nøglespiller. Så når folk skoser ham for antallet af gule kort, så bunder det vist mest i manglende opdatering...

Svar #75
Højdepunkter fra Ulvegraven, hvis I ikke orker at ulvegrave jer igennem den nu syv sider lange kamptråd. Der er udbrudt akut rabies :)

"Nej nej nej mesterskabet blev pludselig spolet tilbage. Er lyset fuldstændig slukket oven i skallen på spillerne? Fuck en skandale at gå på ferie med. Man er jo uhyggelig ringe"

"Det værste er næsten måden det her sker på. Stof til eftertanke på direktionsgangene - det er ikke acceptabelt at stemple ud på den måde, uanset hvordan man vender og drejer det. Er tom for ord over at man kan gå 10 point foran og så pisser man godt nok samtlige fans og sig selv op og ned ad ryggen. Virkelig ulækkert at være vidne til"

"Jeg mindes ikke vores offensiv har været så ringe" (Nej, du mener: "Jeg mindes ikke at have spillet mod så solid en defensiv", min note)

"Dette hold mangler alt for at være med hvor det er sjovest. Det ender jo kraftedme i version FCN på nye flasker. Truppen er ikke til mere men det er klamt. Kun mesterskabet tæller ellers skal der rulles max hoveder ovenpå en fatal sæson der vil gå over i historien" (siger han efter 2,50 point i snit)

"Fuldstændig jammerlig måde at komme ud til 2. halvleg på. Stinker langt væk af at man bare tror man kan gøre som man plejer, og køre den hjem på cruise control. Vi slutter egentlig første halvleg af i fin kontrol, men sejler jo rundt efter pølsen." (nok ufrivillig komik, mon ikke det er automatskrift fra hans smartphone, så han mener “efter pausen”)

Svar #76
Ja, det er som at læse MTAC

Svar #77
sejler jo rundt efter pølsen." (nok ufrivillig komik, mon ikke det er automatskrift fra hans smartphone, så han mener “efter pausen”)
Nogen mener vist, at pause er lig med pølse...

Svar #78
Det er nogle forlorne kræmmersjæle derude, som forlader holdet når de er bagud og har allermest brug for opbakning. Gad vide hvordan deres i forvejen sløje opbakning ser ud, hvis de skulle få en mellemsæson som 4-5er i ligaen?!

Svar #79
Er der en dyrlæge til stede...? Vi står med 78 konstaterede tilfæde af rabies, 63 tilfælde af skab, mistanke om nigeriansk ulvepest og 27 tilfælde af noget indtil videre ubestemmeligt. Eventuelt honorar i form af sæsonkort.

Henvendelse: C. Steinlein, Herning (gå efter lyden)

Svar #80
Hmm, nu blev jeg helt skuffet over at læse kamptråden på Ulvehullet. Der er vel bare et par stykker der regnede med at tromle henover os og mindst lige så mange der regnede med en svær kamp. Ud af måske heller ikke helt vildt mange debattører ganske vist. Efterfølgende vil de nærmest skifte hele holdet, men det kan både tolkes som udtryk for at de regnede med en sikker sejr eller at de forholder sig kritisk til det. De har da også skrabet et meget højt antal point sammen, men, uden at jeg har set dem så meget, sjældent sprudlet, men lige hevet en professionel etmålssejr hjem på et solidt forsvar, mens de røg tidligt ud af EL og pokalen. Alt i alt sådan lidt de kommentarer man kan forvente de fleste (andre) steder?

Svar #81
Alt i alt sådan lidt de kommentarer man kan forvente de fleste (andre) steder?

Tjoh måske. Jeg morede mig bare over, at de som forventede at tromle os, var klar til at skifte hele holdet efter kampen. Og træneren. Og bestyrlese. Og ledelse. Det er så hysterisk, at selv i de mørkeste stunder her på sitet, har vi aldrig været dér... og de ligger altså stadig nummer 1 med en margen til FCK, og uden overhovedet at kunne SE os på 3-pladsen i bakspejlet...

Og så er jeg bare ikke vant til, at andre fans er helt smadret efter at de har mødt os. Det GODT NOK nyt. Jeg kan li' det! :-D

Svar #82
Tjoh måske. Jeg morede mig bare over, at de som forventede at tromle os, var klar til at skifte hele holdet efter kampen. Og træneren. Og bestyrlese. Og ledelse. Det er så hysterisk, at selv i de mørkeste stunder her på sitet, har vi aldrig været dér... og de ligger altså stadig nummer 1 med en margen til FCK, og uden overhovedet at kunne SE os på 3-pladsen i bakspejlet...
Det er ikke rimeligt at skulle sammenlignes med det her forum :p

Vi må se om vi ender med at blive forvænte om nogle år, foreløbig holder vi benene nogenlunde på jorden efter over 20 års nedtur, selvom enkelte måske havde en lidt urealistisk forventning om sejr i fx åbningskampen i Hobro. Jeg nærmer mig dog efterhånden også det punkt hvor jeg kan se os være favoritter i en udekamp...

Og så er jeg bare ikke vant til, at andre fans er helt smadret efter at de har mødt os. Det GODT NOK nyt. Jeg kan li' det! :-D
Det kan de andre så til gengæld godt begynde at vænne sig til :) Men ja, det er udtryk for noget positivt. Det er også fint at læse fx negative kommentarer omkring DN eller enkelte spillere rundt omkring. Det er udtryk for den samme misundelse og frygt der tidligere har været mulighed for at udtrykke som hån. Der er næppe nogen tvivl om at de fleste klubbers fans frygter den dag vi endelig får styr på det her. Det bør de i hvert fald.

Svar #83
Alt i alt sådan lidt de kommentarer man kan forvente de fleste (andre) steder?

Men hvis man barberer hysteriet væk, så ligger der en vis pointe i bekymringerne. FCM har skiftet rigtigt meget ud i truppen og i start 11 til denne sæson, og mange rutinerede spillere er blevet erstattet med unge talenter. Det er gået over alt forventning for dem, hvor den ene sejr er blevet efterfulgt af den næste, uden at alle de unge talenter har oplevet reel modgang. Der var de to kampe mod Rangers, som man ret nemt kunne forkaste fordi Rangers er et tidligere storhold som måske er ved at finde tilbage til fordums styrke, og så var der kampen på Amager i pokalen, som kan undskyldes med trænerskiftet, og så var der var jo også mange andre hold der havde det svært i pokalen i den periode.

Men det klare nederlag til AGF kan ikke undskyldes med noget, og det kollaps der skete hvor BakBakBak, sagde til TV3 at “Nu skal vi beskytte de unge spillere og begrænse skaden” (eller noget lignende) er et tydeligt tegn på en situation de ikke havde prøvet før med det hold og det skræmte dem. Se Duncan, BakBakBak og Priske på bænken lige efter Bundu havde en friløber, de var virkelig rystede og handlingslammede, og jeg tror de var lykkelige for at slippe fra kampen med et 1-3 nederlag.

AGF har vist vejen for FCK og andre modstandere i foråret, og hvis FCM skal bygges op omkring Evander, så bliver det nemt uharmonisk og skrøbeligt, han virker uligevægtig og som om han overhovedet ikke trives i Herning. Så selvom deres tekniske evner er Superligaens bedste, så blev det helt tydeligt i søndags at det hold kan rystes, og et kollaps i foråret er ikke umuligt, hvis ikke de forholder sig til den mentale tilstand og disharmoni der lurer lige under overfladen.

Svar #84
Så selvom deres tekniske evner er Superligaens bedste, så blev det helt tydeligt i søndags at det hold kan rystes, og et kollaps i foråret er ikke umuligt, hvis ikke de forholder sig til den mentale tilstand og disharmoni der lurer lige under overfladen.

Det er faktisk nogle gode pointer. De har haft stort set alt heldet hele efteråret, det jeg har set og hørt. Og de er temmelig unge. De har haft unaturligt få udsving, alderen taget i betragtning.
Tør man håbe på det totale kollaps i Herning i foråret, så vi henter 15 point på dem og slutter over dem? ;-) (Nej...det tænkte jeg heller ikke)

Svar #85
Så selvom deres tekniske evner er Superligaens bedste, så blev det helt tydeligt i søndags at det hold kan rystes, og et kollaps i foråret er ikke umuligt, hvis ikke de forholder sig til den mentale tilstand og disharmoni der lurer lige under overfladen.

Det er faktisk nogle gode pointer. De har haft stort set alt heldet hele efteråret, det jeg har set og hørt. Og de er temmelig unge. De har haft unaturligt få udsving, alderen taget i betragtning.
Tør man håbe på det totale kollaps i Herning i foråret, så vi henter 15 point på dem og slutter over dem? ;-) (Nej...det tænkte jeg heller ikke)

Nej løbet er uden tvivl kørt i denne sæson, min pointe med kollaps er at de kan blive mere menneskelige i foråret og dermed ikke får opbygget sådan en “uovervindeligheds aura” omkring sig, som de og FCK i nogen grad lever på. Så afstanden til FCM i de kommende sæsoner er ikke så voldsom som nogen måske har indtryk af.

Som en sidebemærkning så er det muligvis David Nielsens størst styrke som træner at han får sit hold til at tro på egne evner, og samtidig er i stand til at “pille en stærk modstander ned”, så det hold han træner går ind til kampen med en sund, men ikke overdreven respekt for f.eks. FCK eller FCM. Det er uden tvivl også grunden til at Lyngby fik medaljer, og klarede sig over forventning i de europæiske kampe under ham.

På mange parametre er AGF allerede på højde med eller klart foran FCM, her tænker jeg især på medieinteresse, hvor FCM er ligegyldige i det meste af Danmark, imens interessen eksplodere omkring AGF, så snart der bliver vist den mindste stabilitet. Dette gør at AGF er et mere interessant brand at sponsorere, mere interessant at blive associeret med og mere interessant for TV selskaberne. AGF er en bedre historie.

FCM er stadigvæk klart foran på transferindtægter, men hvor mange af deres største transfers er af egen avl, og hvor mange er spillere der er købt og solgt videre? AGF er et stærkere brand og Aarhus er en mere interessant by end FCM og Herning, så hvorfor kan dette billede ikke ændre sig i de kommende år, så de største talenter vælger AGF, og man dermed for neutraliseret den største forskel mellem de to klubber. Jeg ville være bekymret hvis jeg var chef i Herning, ikke bare på grund af resultatet i søndags, men også fordi deres forspring skrumper på mange andre parametre også, og det går stærkt.

Svar #86

Nej løbet er uden tvivl kørt i denne sæson, min pointe med kollaps er at de kan blive mere menneskelige i foråret og dermed ikke får opbygget sådan en “uovervindeligheds aura” omkring sig, som de og FCK i nogen grad lever på. Så afstanden til FCM i de kommende sæsoner er ikke så voldsom som nogen måske har indtryk af.

Som en sidebemærkning så er det muligvis David Nielsens størst styrke som træner at han får sit hold til at tro på egne evner, og samtidig er i stand til at “pille en stærk modstander ned”, så det hold han træner går ind til kampen med en sund, men ikke overdreven respekt for f.eks. FCK eller FCM. Det er uden tvivl også grunden til at Lyngby fik medaljer, og klarede sig over forventning i de europæiske kampe under ham.

På mange parametre er AGF allerede på højde med eller klart foran FCM, her tænker jeg især på medieinteresse, hvor FCM er ligegyldige i det meste af Danmark, imens interessen eksplodere omkring AGF, så snart der bliver vist den mindste stabilitet. Dette gør at AGF er et mere interessant brand at sponsorere, mere interessant at blive associeret med og mere interessant for TV selskaberne. AGF er en bedre historie.

FCM er stadigvæk klart foran på transferindtægter, men hvor mange af deres største transfers er af egen avl, og hvor mange er spillere der er købt og solgt videre? AGF er et stærkere brand og Aarhus er en mere interessant by end FCM og Herning, så hvorfor kan dette billede ikke ændre sig i de kommende år, så de største talenter vælger AGF, og man dermed for neutraliseret den største forskel mellem de to klubber. Jeg ville være bekymret hvis jeg var chef i Herning, ikke bare på grund af resultatet i søndags, men også fordi deres forspring skrumper på mange andre parametre også, og det går stærkt.

Hvis det lykkedes Priske, at få deres offensiv til at fungere ordentligt som et hold, så kan de nu blive rigtigt gustne i foråret. De har jo klaret sig suverænt igennem efteråret på et fantastisk forsvar, offensive dødbolde og enkeltpræstationer af deres profiler. Som et hold har det på ingen måde fungeret.

Omvendt, så har vi måske det bedste HOLD i superligaen, med stor bredde og godt sammenhold. Men spiller for spiller er vi, på nær Bundu, nok dårligere på alle pladser end FCM.

Så jeg ser dem nu stadig som værende et ganske stort skridt foran os. Men de har en klar udfordring i at få deres sammenrend at dyrt indkøbte og eksotiske profiler, til at fungere ordentligt som et hold. Lykkedes det kommer de til at være endnu mere suveræne i foråret.

Svar #87

Man må gi' FCM at de har en god forretning, forstår at lave gode salg og har en stærk trup. Jeg tror ikke på, at de kommer til at kravle rundt i midten af rækken de kommende år. Dertil er de for godt rustede på mange fronter. Jeg er ikke tilhænger af deres fodbold, men det er en anden sag. Uden at føre den direkte sammenligning igennem mener jeg nu at vi spiller lige op, eller ligefrem er bedre på fem pladser: backmann, casper højer, amini, bundu og dagur.

Svar #88
Jeg er lige et par dage for sent på den fordi jeg har haft super travlt, men hold kæft hvor var det en fed kamp :D

Mht. FCM, så tror jeg sådan set også at ledelsen derude ryster lidt i bukserne ift. os: Ikke så meget fordi vi slog dem i en fodboldkamp, det er hvad der kan ske, men mest fordi et stabilt AGF - også et der ikke true FCM sportsligt i første omgang - er en alvorlig konkurrent. FCM har kunnet fiske i hele Jylland stort set uforstyrret fordi vi har været pivringe i årtier, men et stabilt AGF omkring Top 6 med et nyt stadion og en anstændig økonomi kunne hurtigt presse FCM på ret mange parametre.

AGF er så småt ved at indse at fodboldholdet er toppen af kransekagen, og ikke fundamentet den skal stå på: Med en god økonomi, de nye faciliteter, en plads i Top 6 og et nyt stadion kan det være noget de andre øst- og midtjyder slår sig på. Den store udfordring for os bliver at komme lidt ned på jorden igen og lære hvordan man laver et stabilt og kontinuerligt succesfuldt hold. Lige nu har vi en kongesæson, også selv hvis bunden falder ud og vi får røvfuld i mesterskabsgruppen, men omverden stiller hurtigt høje krav til os. Lige så meget som Mediano og NENT-kanalerne løfter os op nu, lige så meget kan de slå os i ansigtet næste sæson, hvis ikke vi ligger i den sjove ende hele tiden: I særdeleshed hvis vi nu fortsætter stilen og ender i Top 4.

Det er uhørt sjovt at være AGF fan lige nu, og det skal nydes, men vi skal ikke lade os slå ud hvis boomerangen rammer os i fjæset næste år. Der skal vi som klub og fans være kolde i røven og bygge på.

Simple Audio Video Embedder