Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: FCM - AGF, søndag d. 15.12.2019 kl. 18.00 (Læst 5504 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: FCM - AGF, søndag d. 15.12.2019 kl. 18.00

Information om modstanderen:

Manager/Træner: Brian Priske

FCMs vigtigste spiller:
Nogle ville nok sige Evander, Awer Mabil eller Sory Kabe, men jeg vil sige som den legendariske Football coach Paul "Bear" Bryant
Offense sells tickets
Defense wins championsships

Så det vigtigste for FCM er forsvaret, hvor Erik Sviatchenko og Alexander Scholz især udgør et fantastisk makkerpar

Lidt om AGFs tal:

Kort om kort (gule):

Hvilken kæde scorer for os:

De to hold imellem:

Performance Center:

Point udvikling:

Form barometer
FCM

AGF

Karantæne information:
FCM:
Karantæne mod os: Frank Onyeka

AGF:
Karantæne i kampen:  Nicolai Poulsen
Næste gule kort: Zachary Duncan
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Casper Højer Nielsen

Vores modstander i første kamp i foråret er Randers
Karantæne ved:
Næste gule kort: Alhaji Kamara
Gult Kort: 6 points: Marvin Egho

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Stillingen inden runden:

Modstander fan: Patrick Arff

At sige at det går godt for jer er nok det mest jyske kan man kan gøre.
Hvor kan I forstærke holdet?

Selvom det lyder voldsomt, så ser jeg faktisk flere positioner, hvor vi godt kunne forstærke holdet. Personligt så jeg gerne, at vi fik fat i en dygtig 8’er. Fx. Oscar Hiljemark som vi var  tæt på at få fat i i slutningen af august. Vi spiller pt. med Frank, som gør det fantastisk, på 6’eren, og med Evander på 8’eren, hvor han også bliver bedre og bedre, men jeg vil hellere have ham tilbage på 10’eren. Samtidigt synes jeg, der mangler både bredde og lidt kvalitet på kanterne, hvor vi reelt kun har tre mand i form af Awer, Anderson og Isaksen.

I har det bedste forsvar i ligaen og scorer fint med mål
Har vi overhovedet en chance for at komme fra Herning med point?

Ja, og jeg tror faktisk, at OB gav jer opskriften. Vi har det svært mod hold som stiller sig dybt ned og forsvarer, og samtidigt kører på omstillinger. Generelt har jeg savnet lidt tænding og mere direkte spil i kampene mod andre end Brøndby og FCK. Hvis vi ikke formår at bringe den power ind i kampen mod jer, så kan jeg godt se os få problemer. Men omvendt er det også en kamp jeg forventer, vi skal vinde.

Jeres nye hymne – hvad er din helt ærlige mening om den?

Jeg synes faktisk, at den er ganske fornuftigt - og paradoksalt nok, slet ikke den værste sang der er blevet lavet ;-)

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Herning:
TV: TV3 MAX

Live
MCH Arena
Kaj Zartows Vej 5
7400 Herning

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 2019-20: FCM - AGF, søndag d. 15.12.2019 kl. 18.00

Svar #1
Ok, denne gang bliver vi nok nødt til at stoppe eksperimenterne og stille A-kæden i forsvaret, Backman og Tingager. Spændende om de så kan holde snittet på 3 p. pr. kamp (fratrukket Randers-kampen, hvor Tingager gik ud ved 0-0 efter en time).

Det interessante bliver så, om Duncan eller Hvidt afløser NP. Uanset hvad, kommer Amini nok til at stå lidt lavere til en kamp som denne, så det er måske ok.

Svar #2
Nu gik Hausner ud med en skade, hvad der lignede en baglårsskade. mon ikke det betyder, han er ude mod FCM? Det vil også give mening, at starte med både Backman og Tingager for at dæmme op for FCMs luftspil.

Jeg vil tro eneste udskiftning i forhold til Lyngby bliver Backman i stedet for Hausner.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #3
Jeg vil tro eneste udskiftning i forhold til Lyngby bliver Backman i stedet for Hausner.
 NP er i karantæne.

Svar #4
Selvfølgelig, tanketorsk. Ja så står valget nok mellem Hvidt eller Duncan.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #5
Mon ikke det bliver Zach, selvom Hvidt er tæt på også. Gættter på Amini og Zach bliver stort set sideordnet.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #6
Selvfølgelig, tanketorsk. Ja så står valget nok mellem Hvidt eller Duncan.

Tror også der bliver come back til Jon på kanten.

Svar #7
Så er karantæne info updateret
AGF

Svar #8
Er lidt bekymret for vores midt midt nu hvor NP er ude. Zach bliver most fysisk. Kæmpe fordel at Onyeka er ude dog. Men altså sindsygt spændende kamp, og X er vildt. Egentlig okay at slutte med en "gratis" kamp, hvor vi kun kan overraske. Der bliver totalt udsolgt i udeafsnittet.

Man kan ærgre sig meget over Lyngby kampen, der med en sejr næsten havde sikret os top 6. Uanset hvad slutter vi efteråret med mindt 5 point + målscore ned til stregen. Det kan ikke have gået meget bedre trods alt.

Svar #9
Er lidt bekymret for vores midt midt nu hvor NP er ude. Zach bliver most fysisk. Kæmpe fordel at Onyeka er ude dog. Men altså sindsygt spændende kamp, og X er vildt. Egentlig okay at slutte med en "gratis" kamp, hvor vi kun kan overraske. Der bliver totalt udsolgt i udeafsnittet.

Man kan ærgre sig meget over Lyngby kampen, der med en sejr næsten havde sikret os top 6. Uanset hvad slutter vi efteråret med mindt 5 point + målscore ned til stregen. Det kan ikke have gået meget bedre trods alt.

NP er vigtig, men ikke så vigtig som Backman, og på karantæne fronten er det vel ret lige når Onyeka også er ude. Jeg er sikker på at Hvidt trækker en brandkamp op af hatten på søndag i NPs sted, og viser at det er ham og ikke Duncan der skal spille.

Svar #10
Jeg er sikker på at Hvidt trækker en brandkamp op af hatten på søndag i NPs sted, og viser at det er ham og ikke Duncan der skal spille.
 :D Det kunne man håbe. Jeg har ikke glemt Duncans kamp på Brøndby stadion endnu, fra sidste gang NP havde karantæne, og holdet havde brug for en brandkamp fra reserven. Det var et wake up call for både fans, unge spillere i AGF samt for sportschefen og træneren. Sikke en præstation fra en ung ny spiller! Hvidt har endnu ikke leveret en sådan kamp her efter flere år i klubben, men talentet har været tydeligt hele vejen. Jeg frygter at Hvidts milde gemyt kan være hans største fjende. 

Svar #11
Jeg er sikker på at Hvidt trækker en brandkamp op af hatten på søndag i NPs sted, og viser at det er ham og ikke Duncan der skal spille.
   :D Det kunne man håbe. Jeg har ikke glemt Duncans kamp på Brøndby stadion endnu, fra sidste gang NP havde karantæne, og holdet havde brug for en brandkamp fra reserven. Det var et wake up call for både fans, unge spillere i AGF samt for sportschefen og træneren. Sikke en præstation fra en ung ny spiller! Hvidt har endnu ikke leveret en sådan kamp her efter flere år i klubben, men talentet har været tydeligt hele vejen. Jeg frygter at Hvidts milde gemyt kan være hans største fjende.

Hvidt havde en halveg (eller mere?) mod FCK for snart 1½ år siden, hvor han også imponerede stort. Det er i det hele taget ikke usædvanligt at se unge spillere levere brandkampe i meget ung alder. Det svære er at sætte det sammen til et kontinuerligt højt niveau. Det er der flere, der har knækket halsen på.

Men kunne da være fint hvis Hvidt eller Duncan kan levere en af dem mod FCM:)

Svar #13
Hvidt havde en halveg (eller mere?) mod FCK for snart 1½ år siden, hvor han også imponerede stort.
   Ja, det vilde er bare, at det er 2½ år siden og han var kun lige fyldt 17.

Det er, hvad man kalder en vaskeægte ilddåb - Aarhus

Damn tiden flyver :o Og sjovt at læse artiklen. En 20-årig Jens Stage fik også plads i startopstillingen grundet skader. Der kan ske meget på 2 år.

Svar #14
Damn tiden flyver  :o  Og sjovt at læse artiklen. En 20-årig Jens Stage fik også plads i startopstillingen grundet skader. Der kan ske meget på 2 år.
Det er også en god påmindelse om at det ikke behøver være problematisk at Hvidt ikke har erobret en startplads endnu. Man føler han har været på spring længe fordi han gik ind så tidligt og leverede på et højt niveau, men fx Stage var tre år ældre og blev først en bærende spiller de sidste par sæsoner, så Hvidt kan sagtens nå det endnu.

Det er spændende hvordan man vurderer holdet med Aminis forestående afgang, men mon ikke man trods alt vil sige Hvidt og Duncan stadig mangler noget og gå efter en stærk erstatning.

Det er lidt problematisk at Poulsen er ude mod FCM, men vi har da, som det bliver nævnt, klaret det fint før. Det kan i hvert fald blive en lærerig kamp for Duncan eller Hvidt, og give lidt flere svar til PC og DN når de kigger på midtbanekonstellationen på den lange bane.

Svar #15
Men kunne da være fint hvis Hvidt eller Duncan kan levere en af dem mod FCM:)
...og at David Nielsen vælger den rigtige til startopstillingen.

Svar #16
Egentlig okay at slutte med en "gratis" kamp, hvor vi kun kan overraske.
FCM er pt suverænt tophold, men de vinder rigtig mange kampe med blot 1 mål. Jeg følger ikke selv særlig meget med i deres kampe, men er der nogen, der kan give en fodboldfaglig forklaring på, hvordan de kan være så stabile med så små marginaler på deres side, eller skal vi finde en forklaring hos @Jakob Marschner ? :-)

Svar #17
Den fodboldfaglige forklaring kan jeg ikke give dig, men jeg kan give dig en matematisk én af slagsen: FCM lukker ca. 0,5 mål ind per kamp, mens alle andre hold ligger over 1 mål per kamp. Faktisk havde FCM i 10. runde et snit på 0,2 mål imod per kamp. De har altså noget af en betondefensiv, så derfor gør det ikke noget at de indtil for nyligt scorede færre mål end os (vi har nu begge scoret 31 kasser). For at hive den amerikanske klassiker frem: "Offense sells tickets, defense wins championships".

Svar #18
FCM er pt suverænt tophold, men de vinder rigtig mange kampe med blot 1 mål. Jeg følger ikke selv særlig meget med i deres kampe, men er der nogen, der kan give en fodboldfaglig forklaring på, hvordan de kan være så stabile med så små marginaler på deres side, eller skal vi finde en forklaring hos @Jakob Marschner ? :-)

De er jo bare hamrende effektive både defensivt og offensivt. Det er en maskine. Hvis de var et bilmærke ville de helt sikkert være tyske.

Svar #19

De er jo bare hamrende effektive både defensivt og offensivt. Det er en maskine. Hvis de var et bilmærke ville de helt sikkert være tyske.

Nærmere japanske. Hamrende solide og effektive, men ikke særligt sexede eller interessante...

Svar #20
Ét point vil være mere end godkendt på søndag. Det er et dødsygt, men vanvittigt effektivt hold, vi skal op imod.

Det løjerlige er, at vi faktisk plejer at spille temmelig lige kampe med dem, som jeg husker det... senest i starten af efteråret, hvor det kun var millisekunder i hurtighed, der gjorde at Eskelinen begik straffe, i stedet for at lave en pragtaktion.

Jeg er ikke uden håb. Til gengæld gør elendig planlægning at jeg ikke kan se kampen (jeg skal heldigvis noget fedt, men alligevel...).
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #21
Det ligner udsolgt til kampen i morgen. Har I ikke fået købt billet, så skal der vist købes straks Sender B.S. ud for at hjælpe Tøfting – Ekstra Bladet

Der er solgt 11.000 billetter.

- Der er få billetter tilbage. Og vi kan jo se og høre, at det hænger sammen med Tøftings gåtur. Vi får kommentarer på vore egne platforme, og alle taler om det her i området. Jeg kunne tro på, at det hang sammen med, at AGF gør det godt, og at vi også selv gør det godt. Men...vi er tæt på udsolgt. Det har vi kun prøvet til de store kampe mod FCK og Brøndby, siger Preben Rokkjær.

- Vi får udsolgt. Ellers skal det da gå helt skævt, siger han.

Den nuværende rekord på MCH Arena lyder på 11.763 fra en kamp mod FCK i 2007. Siden er antallet af pladser reduceret, så der i dag 'kun' er plads til 11.432 tilskuere.
  Det bliver forhåbentlig mange hvide på lægterne som kan støtte holdet, så de kommer ud med den helt rette indstilling kampen igennem :-)

Udeholdsafsnittet udsolgt men der er pt. 157 pladser i Sportmaster-sektionen lige ved siden af FC Midtjylland - AGF | Vælge tribune | roboticket

Svar #22
Bundu og David omkring kampen

Svar #23
Det var rigtig godt Silkeborg slog Randers i sidste runde, selvfølgelig mest af alt fordi Randers ikke fik point, men også fordi det var lidt irriterende at vi var den eneste klub der havde tabt til Silkeborg. Noget tilsvarende der heller ikke i sig selv er så vigtigt, men generer mig lidt, er at vi ingen point har taget fra de to tophold endnu. Vi er ikke favorit i de kampe, men jeg synes heller ikke det bør være kampe vi taber hver gang. Statistikkerne siger åbenbart vi ikke er så langt efter og vi har også været tæt på i de tre hidtidige opgør, men nu er det sidste chance i grundspillet, så lad os nappe et point eller tre!

Svar #24
FC Midjyllands trup

FCM har udtaget deres trup

Jesper Hansen
Tim Sparv
Joel Andersson
Sory Kaba
Evander
Awer Mabil
Alexander Scholz
Rasmus Nicolaisen
Manjrekar James
Erik Sviatchenko
Paulinho
Mikkel Andersen
Mikael Anderson
Jens-Lys Cajuste
Nikolas Dyhr
Gustav Isaksen
Junior Brumado
Emiliano Marcondes
AGF

Svar #25
Så venter en af årets vanskeligste kampe. Ikke fordi de har nogen speciel overhånd i.f.t. os, men fordi de har vundet 16 ud af 19 kampe.
Går ud fra at Hausner er ude med skade, så vi må undvære ham sammen med NP. Og så giver holdet nærmest sig selv: Tingager, Duncan og Jon starter inde. Et point ville være fantastisk foran et udsolgt udeholdsafsnit. Flot.

Svar #26
Truppen er udtaget til dagens kamp, Hausner er desværre fortsat skadet, og både Duncan og Hvidt er udtaget, så det bliver spændende hvem DN vælger:

1. William Eskelinen
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
11. Gift Links
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
18. Jesper Juelsgård
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
22. Benjamin Hvidt
29. Bror Blume
31. Kasper T. Kristensen
39. Magnus Anbo

Svar #27
Selv med to mand ude blev der denne gang ikke plads til Diks, Gersbach og Ammitzbøll. Udtagelsen af Hvidt, Links og Anbo er vel også for at vise, at alle stadig er med inde omkring holdet til en ny sæson. Synes Diks har gjort nogle gode indhop.

Svar #28
Selv med to mand ude blev der denne gang ikke plads til Diks, Gersbach og Ammitzbøll. Udtagelsen af Hvidt, Links og Anbo er vel også for at vise, at alle stadig er med inde omkring holdet til en ny sæson. Synes Diks har gjort nogle gode indhop.
Det siger da noget om, at Anbo også er tæt på, når David vælger at sætte Diks helt udenfor. Anbo har selvfølgelig også den fordel, at han kan sættes ind på flere pladser, bl.a. den centrale midtbane. Men hvis Munksgaard falder ud, så ville jeg være mere tryg ved Diks i dag.

Svar #29
Det lignede, at Diks blev småskadet i sidste kamp. Der var i hvert fald en sekvens hvor han slog sig i en duel, som opstod pga. underlaget. Herfra blev han liggende lidt, inden han endte med at humpe rundt resten af kampen.

Jeg undrede mig også over, hvorfor David smed vores med skadesplagede og skadesprone spiller ind for at spille 15 min i en mudderpøl.

Så mit bedste bud er, at han er småskadet.

Svar #30
Det er måske nok skader der dikterer det for de fleste af dem der ikke er med, men det er meget (edit: godt) at kunne konstatere at det er usikkert at det er tilfældet - altså at bredden i holdet er så god at der er spillere på det niveau der kan risikere ikke engang at være i kamptruppen.

Jeg kunne godt tænke mig at nå at se Links på banen igen inden vinterpausen, men spørgsmålet er om han et den rigtige at sætte ind til sidst når vi skal forsvare føringen :) Han må dog kunne udnyttes i kontrafasen, så måske hvis Bundu går lidt træt.

Svar #31
Den forventede startopstilling:

Svar #32
Puhhh... det straffe ville have lunet gevaldig - jeg kan godt forså Mortensen skældte dommeren ud over den.

FCM er nøjagtig lige så stærke som forventet men vi er ikke helt uefne. Kom så de hviiieee!!!

Svar #33
Ok start på 2. halveg ;) 

Ingen andre hold har scoret mere end 1 mål mod FCM i en kamp i år!

Svar #34
Ok start på 2. halveg ;)

Ingen andre hold har scoret mere end 1 mål mod FCM i en kamp i år!

Hvad fanden sker der lige🤯🤯🤯

Relativt ærgerlig over jeg ikke kan se kampen.

Svar #35
Fuck. Vaskede op i 10 minutter!!!!

Svar #36
Med 12 min tilbage har Duncan løbet 11 km, Blume 10 km.

Svar #37
Top-6!!!

Svar #38
Så tog vi lige en 3-1 sejr dér! Med to frustrationsadvarsler til Evander efter hhv 93 og 94 minutter 😁

Svar #39
Fantastisk at komme til Herning og opleve hjemmepublikummet gå hjem 10 minutter før tid!

Nu gider vi ikke snakke top-6 længere. Det handler om medaljer. Det bliver nogle fede kampe i slutspillet.

Svar #40
FCMuh 1 AGF 3

Enough said !
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #41
Fuck. Vaskede op i 10 minutter!!!!
Tydelige prioriteringsproblemer i det hjem :-)

Det gav lidt i kassen at have spillet på GF-sejr og samtidig et ekstra bet på handicap 1-0.

Svar #42
Vi kan så også konstatere, at duoen Backman/Tingager (som igen var fremragende i dag) har maximumpoint i de kampe de har spillet (færdig) sammen. Undtagelsen er Randers-kampen, hvor Tingager gik skadet ud ved stillingen 0-0. I de øvrige kampe de har spillet sammen hedder statistikken  9 k. 27 p. målscore 21-3 !

Svar #43
Vi kan så også konstatere, at duoen Backman/Tingager (som igen var fremragende i dag) har maximumpoint i de kampe de har spillet (færdig) sammen. Undtagelsen er Randers-kampen, hvor Tingager gik skadet ud ved stillingen 0-0. I de øvrige kampe de har spillet sammen hedder statistikken  9 k. 27 p. målscore 21-3 !
Det er en vild statistik efterhånden - gid den må fortsætte. Der var vist også en god statistik med Backman/Eskelinen - gad vide hvordan den ser ud efterhånden.

Flot flot kamp med kun enkelte skønhedsfejl. Vi bliver godt nok presset på hovedspillet flere gange - havde troet de havde bedre styr på Sviatchenko på den del. Højer har et par defensive udfordringer, hvor det heldigvis kun er den ene der ender med at koste mål. Det var til gengæld en fantastisk aflevering af Kaba. Får de ham skolet lidt mere, kan han blive rigtig rigtig giftig.

Svar #44
Flot flot kamp med kun enkelte skønhedsfejl. Vi bliver godt nok presset på hovedspillet flere gange - havde troet de havde bedre styr på Sviatchenko på den del. Højer har et par defensive udfordringer, hvor det heldigvis kun er den ene der ender med at koste mål. Det var til gengæld en fantastisk aflevering af Kaba. Får de ham skolet lidt mere, kan han blive rigtig rigtig giftig.
Sviatchenko er bare svær at have styr på i hovedspillet, det er lidt ligesom vores modstandere ikke kan holde Bundu nede uanset hvor meget de forbereder sig på om og bare må prøve at have noget backup når han er gået forbi den første mand. Jeg synes faktisk en af de mange positive ting i dagens kamp var at FCM kke kom frem til så meget i slutfasen selvom de forsøgte med flere høje folk i feltet og indlæg. Der var lidt pres på til allersidst, men ikke så meget i betragtning af at vi spillede ude mod førerholdet der kom fra otte sejre i træk.

Svar #45
Det er svært at bevare pessimismen

Svar #46
Zach karantæne mod RFC - så ingen skader/sygdom til NP og Amini
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #47
Flot kamp af GF. Eneste hage er at AGF-sygen med ekstrem selvovervurdering har næsten perfekte vækstmuligheder i vinterpausen.
Men lad os se.

Jeg er vildt imponeret af Blume. Flot kamp, super mål og et klasse efterår.
Superligaens Iniesta!  :))

Svar #48
Flot kamp af GF. Eneste hage er at AGF-sygen med ekstrem selvovervurdering har næsten perfekte vækstmuligheder i vinterpausen.
Men lad os se.

Jeg er vildt imponeret af Blume. Flot kamp, super mål og et klasse efterår.
Superligaens Iniesta!  :))

Blume for President! Hold op hvor er duracel-kaninen vigtig. Største positive overraskelse i et genialt efterår

Svar #49
Den harske stank i chatrummet skyldes at jeg ikke rigtigt kan få armene ned.........
Vild, vild afslutning på efteråret.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Simple Audio Video Embedder