Spring til hovedindholdet
Emne: AGF i top 6 - matematisk sikring+opfølgning. (Læst 8735 gange) forrige emne - næste emne

Sv: AGF i top 6 - matematisk sikring+opfølgning.

Svar #50
Men den her "forventede score" tabel viser ret tydeligt, hvor svært det vil blive at hente os for først og fremmest FCN og Lyngby, da vi jo allerede har 33 point med 7 kampe i hånden.

Jeg understreger lige igen igen igen at denne tråd ikke handler om at hente os, eller afstand til det ene eller andet hold, men alene om vejen til top 6 for alle holdene, inklusive AGF. Det er jo netop ikke ensbetydende med at AGF ikke kommer i top 6 hvis FCN eller Lyngby skulle hente os i en vild slutspurt.

På samme vis er det i denne tråd her fuldstændigt ligegyldigt om OB eller AAB henter os, så længe vi selv kommer i top 6.
Tråden har jeg som skrevet andetsteds tænkt mig at handle om top 6-eventyret når/hvis vi lykkes med at sikre os pladsen. Så snart det er sket (hvis det gør), så kommer jeg til at kigge på specifikke placeringer ift afsæt for medaljespil mm.

Svar #51
Jeg har sådan set allerede skrevet det, men det var din sætning om at SønderjyskE hentede ind på os i denne runde jeg fandt lidt pudsig
 Og jeg tillader mig at undre mig over at du finder den "pudsig" når jeg har redegjort i tråden flere gange for hvorfor SøE er med :D 
 Men det havde du sikkert bare ikke set. Det er helt ok. 

Jeg har dem med til er mere end 6 point fra top 6, med 6 kampe eller færre tilbage. Ligesom tråden havde som præmis sidste år.

Svar #52
Og jeg tillader mig at undre mig over at du finder den "pudsig" når jeg har redegjort i tråden flere gange for hvorfor SøE er med  :D  
 Men det havde du sikkert bare ikke set. Det er helt ok.
Den diskussion kører tydeligvis i sort, så jeg stopper her. Er også ret ligegyldigt.  

Svar #53
Jeg holder på min mavefornemelse er temmelig god denne gang ;-) Og generelt er det svært både at hente så stort et forspring samtdigt med at man skal overhale en del hold - plus en del indbyrdes kampe mellem forfølgerne.

Der skal gå Erik Rasmussen i det denne gang, men vi har jo et forsvar. Under Erik havde Brian satset hele butikken på et dreamteam og så nogle knoldsparkere og ingen bredde i forsvaret. Helt skæv balance. Det synes jeg har lige så meget skylden som Erik. Plus det hav af skader hos nøglespillere det forår, og den 4. ting var salget af Nando så vi manglede angribere, men tilgengæld havde 117 stærke midtbanefolk.

Men naturligvis bolden er rund, og hver kamp skal tages seriøs - selv den mod FCM, vi kan godt med lidt held hente 1-1 og bryde den sejrsstime på 8 i træk....
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #54
Hvis vi klarer os lige så godt som Hobro hidtil har gjort scorer vi knap 6 point i de sidste 7 kampe. De her 39 point er altså hvis vi pludselig spiller på nedrykningsniveau. Og ja, skulle det gå så galt, og vi ender på en 39-40 point, kræver det samtidig at tre af fem hold fra AaB ned til Lyngby klarer sig næsten eller mere end dobbelt så godt. Det vil godt nok være en stor nedtur må man sige, men lad os bare tage en sejr i Herning i sidste efterårsrunde, så er den stort set hjemme inden jul.

Svar #55
Det vil godt nok være en stor nedtur må man sige, men lad os bare tage en sejr i Herning i sidste efterårsrunde, så er den stort set hjemme inden jul.
 Jep.

Jeg synes ikke helt det ville give mening at kalde den allerede på søndag hvis AGF vinder, men i så fald vil man være så tæt på som man overhovedet kan være næsten. Holder dog fast i at det handler om matematisk sikring af top 6. 

Men måske vi i så fald skal have gang i "AGFs i medaljespillet/kampen om bronzen"-tråden før tid :D Mon ikke man får lyst til at lave tråden allerede i julepausen hvis vi vinder på søndag?! :D 

Svar #56
Et interessant billede tegner sig, når man sammenholder hver af top-6 kandidaternes behov for point for at nå top-6 med hvert af holdenes slutprogram.

OB og AaB’s restprogrammer er begge giftige. For både OB og FCN gælder det, at begge deres “lette” kampe (SIF og EfB) ligger indenfor grundspillets fire sidste runder, hvor man så tit har set desperate bundhold hæve deres pointsnit. Det er ikke fedt at have de nederste så sent. AaB har EfB i næstsidste (og vi har i øvrigt selv SIF i tredjesidste).

Hvor godt vi selv står ser man også af, hvor let det er at føre en sag for, at hver af forfølgerne IKKE får lavet de nødvendige point:

AaB skal have 11 point mere for at nå 39.
Mangler FCK, BIF, FCN, Lyngby, EfB, SIF og os.
11 ud af 21 point med det program...? Ikke umuligt, men heller ikke nemt.

OB mangler 12 point for at nå 39.
Mangler FCK, BIF, Randers, os, SJE, SIF og EfB.
De tre første kan meget vel ende med mellem 0 og 2 point samlet. Så skal de gøre tæt på rent bord i de fire andre kampe.

Randers skal også have 12 point mere.
Mangler FCK, FCM, os, OB, Horsens, Esbjerg og Hobro.
De to første giver nul point, i sig selv giftigt at have runde 26 i Parken. De har råd til et fejltrin ud over tabene mod topholdene, så de skal minimum slå os eller OB, og bundholdene skal de gøre rent bord imod.

Og sådan virker det bare mere og mere urealistisk, jo længere ned i rækken vi kommer. FCN og Lyngby skal begge tage 14 point ud af 21. Glem det helt sikkert med meget ustabile FCN, der ikke har haft bare tilløb til en stime endnu. Lyngby har okay momentum og har kun tabt to af de seneste 10, men de skal bygge på i forhold til en allerede flot præstation, og de skal begynde at vinde også ude, hvis de skal rykke mere end to point i snit pr. runde fra nu. En anelse mere sandsynligt end det er med FCN, men det bliver også op ad bakke at komme med for Lyngby.

Horsens og SønderjyskE? Det er okay, at du tager dem med Stig. I en tråd som netop den her kan det forsvares så længe det er matematisk muligt for dem. Men, men...

Endelig kan det selvfølgelig være, at vi begynder at se et mere normalt antal uafgjorte, så kravet bliver 38, måske endda kun 37. At nå 39 ser meget udfordrende ud for alle andre end os og Brøndby.

Svar #57
Horsens og SønderjyskE? Det er okay, at du tager dem med Stig. I en tråd som netop den her kan det forsvares så længe det er matematisk muligt for dem. Men, men...
 Altså da SøE og Horsens kun har 5 point op til top 6, og SøE lige har hentet to point på både OB, LBK og AAB, og hentet 3 point på Randers og FCN, så skal man ikke udelukke det, når de netop møder Horsens i næste runde, FCN og OB i foråret, og derudover møder SIF, Hobro, BIF og FCM. De har faktisk et af de letteste program af alle der skal have chancerne for at "klare sagerne selv". 

Men det overrasker INGEN, og heller ikke mig, hvis SøE og Horsens spiller 0-0 i næste runde, og luften går ud af den ballon der egentlig aldrig var pustet op.

Endelig kan det selvfølgelig være, at vi begynder at se et mere normalt antal uafgjorte, så kravet bliver 38, måske endda kun 37. At nå 39 ser meget udfordrende ud for alle andre end os og Brøndby.
100% enig. Jeg har flere gange i sæsonen skrevet at jeg regnede med at det ville kræve 37-38 point i sæsonen. Op til de sidste 2 runder lå det nærmest til 39, mens det med uafgjort mellem OB vs AaB med et knipseslag faktisk nok blev 37 point, da 6.pladsen lige nu stadig kun har 27 point som i sidste runde, og dermed kræver det 37 point.

Regnestykket hed: 27 point i 18 kampe = 1,5 i snit (39 i alt)
Nyt regnestykke:   27 point i 19 kampe = 1,42 i snit (37 i alt)

Svar #58
Jeg synes ikke helt det ville give mening at kalde den allerede på søndag hvis AGF vinder, men i så fald vil man være så tæt på som man overhovedet kan være næsten. Holder dog fast i at det handler om matematisk sikring af top 6.

Det er bare ikke så imponerende at kalde den når den er matematisk sikret ;)

Svar #59
Det er bare ikke så imponerende at kalde den når den er matematisk sikret ;)
@Winther‍ 

Haha nej. Men det er heldigvis heller ikke formålet med tråden.
Jeg har håbet og troet på top 6 på baggrund af kvaliteten i vores spil lige siden runde 1, og da jeg gav High five til David nede i Haderslev efter vores 0-0 kamp der, der råbte jeg til ham, at vi fucking var med ham hele vejen til top 6, og han svarede: "fuck ja mand, let's fucking go".

Nu er vi der snart, og jeg har siden sejrene imod FCN, SØE og BIF været sikker i min sag. 
Vi var nede i et lille hul efter at have tabt til Randers, SIF og FCK i træk, og svarede så igen med sejre over FCN ude på en stærk defensiv sejr, efterfulgt af vores bedste offensive kamp i ÅREVIS, og så med en flot 2-1 sejr hjemme over BIF. Altså det var sgu smukt.

At vi så tog til EfB efterfølgende og vandt trods en dårlig kamp understregede det egentlig bare, og var for mig at se første spadestik til at vinde 3.pladsen. Jeg var så ærgerlig da EfB udlignede selvom jeg har som altoverskyggende mål i denne sæson at AGF skal i top 6. Ærgerlig fordi vi med en sejr kunne tage 3.pladsen, og sætte fed streg under hvor fortjent vi lå deroppe. Det gjorde vi!! :D

Svar #60
Det ser unægteligt godt ud med top-6, ikke mindst fordi vi har et fornuftigt program tilbage i de sidste 7 runder, og der er 4 hold der skal overhale os. Når det så er sagt, så er det en realistisk mulighed at vi efter weekendens kampe "kun" ligger nummer 4 med 4 point til stregen. Så ser det pludselig ikke så sikkert ud, især fordi den kommende kamp så er mod et hold vi aldrig vinder over. Inden vi ser os om, så er vi pludselig midt i en dødskamp om top-6 der kommer til at gå lige til sidste kamp.

Men vi vinder selvfølgelig i Herning på søndag, og så kan vi godt begynde at barbere fjamsen.

Svar #61
Ja taber vi i FCM og Randers, kan vi næsten være hentet.

Vi er dog heldige med at AaB-FCN tager fra hinanden i næste runde.
Mens OB skal have fck og bif næste to runder.
Og næste runde igen møder AaB-bif hinaden og Randers-OB

Alle forfølgere kan med andre ord ikke få en stime. De vil tage fra hinanden.

Og i alle tilfælde kan vi afgøre det selv når vi mødet OB og AaB sidste to runder.

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #62
Ja taber vi i FCM og Randers, kan vi næsten være hentet.

@Dichio

Det er det der skiller vandene. Det er en fejlsum af dimensioner... For nej vi kan ikke næsten være hentet med nederlag til FCM og Randers. Ikke hvis "hentet" er lig med ude af top 6.

Det er jo både OB, AAB, Randers, FCN, BIF og Lyngby der skal vinde begge kampe samtidig med at AGF taber begge kampe.
Og det sker IKKE!

At OB møder FCK, og AAB og FCN møder hinanden, samtidig med at OB møder BIF når vi møder Randers, så tror jeg nærmest ikke det kan lade sig gøre matematisk endsige realistisk.

Vi kan kun blive hentet hvis 1: vi ikke vinder 4-5 runder i streg, og 2: 3-4 af de 6 andre vinder minimum 3-4 kampe i streg.
Så jeg tror sagtens at det kan lade sig gøre at vi bliver hentet af de fleste af holdene hvis alt går galt. Men da slet ikke over de næste to kampe.

Og det beviser denne runde jo fint. AGF smed to point, men endte med at ligge yderligere afstand til i toppen. Havde AGF tabt til Lyngby var det status quo. Ligesom vi ikke taber terræn til enten AAB eller FCN (eller kun 1 point på begge to) i næste runde hvis vi taber, da de møder hinanden. Og OB skal i Parken.

Svar #63
Det føles også godt i maven ;-)

Svar #64
Citer UltraTwitterAGF gør ikke meget for at modbevise mit prædikat i
Mediano Fodbold preview om at de er et ægte tophold. Af de 245 minutter, de har været bagud, har de 151 (!) været mod
FC København

https://twitter.com/LeandinhoDK/status/1204391486479118336?s=20

Vildt!

Svar #65
Det er blevet argumenteret overfor mig, at det giver mest mening at opdatere pointkravet for top 6 efter HVER RUNDE, således at det altid er 6.pladsens nuværende pointtal der dikterer hvor mange point man skal lave for at opnå top 6.
Bedste eksempel på hvorfor det er en god ide er den netop overståede runde, hvor nummer 6 før runden havde 27 point for 18 kampe = 1,5 point i snit, mens nummer 6 efter runde 19 stadig kun har 27 point = 1,43 point i snit. Forskellen er at det i runde 18 ville kræve 39 point for at komme i top 6 hvis man gangede det ud på 26 runder, mens det nu kræver 37 point!

Så her kommer den nye tabel af pointkrav for de resterende runder for de hold der stadig er inden for 6 points radius af top 6 forud for foråret.
6.pladsen efter runde 19 har altså 27 point efter 19 kampe = 1,43 pt/snit. 26 x 1,42 = 37 pointkrav.
Følgende hold manger altså x for at opnå 37 point som lige nu er nok til top 6:

AGF:  4 point i 7 kampe, 0,57 point i snit. (2 sejre eller 1sejr og 1 uafgjort)

BIF:    6 point i 7 kampe, 0,86 point i snit. (2 sejre eller 1 sejre + 3 uafgjorte)
AAB : 9 point i 7 kampe, 1,29 point i snit.  (3 sejre eller 2 sejre+ 3 uafgjorte)
OB:  10 point i 7 kampe, 1,43 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)
RFC: 10 point i 7 kampe, 1,43 point i snit.
(4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)

FCN: 12 point i 7 kampe, 1,71 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)
LBK: 12 point i 7 kampe, 1,71 point i snit.  (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)
ACH: 15 point i 7 kampe, 2,14 point i snit. (5 sejre eller 4 sejre + 3 uafgjorte)
SøE: 15 point i 7 kampe, 2,14 point i snit.  (5 sejre eller 4 sejre + 3 uafgjorte)

Det er jo ikke urealistisk at der er hold der laver ca. 2,14 point i 7 kampe, og at andre laver under 1,43. Der kan sagtens ske ting og sager, selvom sandsynligheden ikke er størst.

Svar #66

Jeg har lavet en illustration af kampene fra nu af
Kampe indbyrdes i Top 6
Runde 20:
FCM - AGF
FCK - OB
Runde 21:
OB-BIF
Runde 22:
AaB - BIF
Runde 23:
FCK - AaB
Runde 25:
AGF - OB
Runde 26:
AaB - AGF
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #67

Det er det der skiller vandene. Det er en fejlsum af dimensioner... For nej vi kan ikke næsten være hentet med nederlag til FCM og Randers. Ikke hvis "hentet" er lig med ude af top 6.

Hvis næsten hentet til gengæld betyder næsten ude af top 6 ;) så var det en reel risiko inden denne runde, hvis vi havde tabt de tre kampe fra 19.-21. Runde. Denne risiko er blevet noget mindre selvom runde 19 kun gav 1 point, fordi Randers, Lyngby, AaB og OB også satte point til.

Jeg tror egentlig ikke at “vandende er specielt skilt”?!? 8) Jeg tror at alle er enige om at det ser rigtigt godt ud ikke mindst efter denne runde. Men også at de tre kampe er definerende for hvor vanskeligt det bliver frem mod runde 26. Hvis der fortsat går point ind på kontoen er der ingen problemer, men hvis de næste kampe tabes, kan det godt komme til at betyde en balancegang omkring stregen (ikke nedrykningsstregen men top 6 stregen :) ). Det er ikke nødvendigt at ende der nede, særligt fordi det bliver et rotteræs i de sidste kampe, og det ville virkelig være dejligt ikke at blive en del af dette.

Svar #68
Hvis næsten hentet til gengæld betyder næsten ude af top 6 ;) så var det en reel risiko inden denne runde, hvis vi havde tabt de tre kampe fra 19.-21

@T-Knogle

Der er fra runde 1 blevet talt om "definerende kampe" og om, hvordan man "SKAL vinde imod Hobro ude hvis man skal i top 6". Jeg har hele tiden sagt, og siger det stadig, at det handler om de point vi skraber sammen i alt og til slut, og ikke om den enkelte kamp. Præcis derfor er det for mig at se åndssvagt at fokusere på hvad vi glipper imod Lyngby, uden at se på hvad vi hentede imod EfB og FCN ude. Altså vi vinder point som ikke burde være hentet, og taber nogen som burde være hentet.

Vi kan ligeså godt tabe de næste tre, og så vinde de tre efter. Og så er det jo de tre sejre der definerer at man fik point nok. Hvad "definerer" de tre nederlag så? Altså AGF tabte 3 kampe i streg til Randers, SIF og FCK. Men vi har vundet mange kampe både før og efter. Derfor definerede de faktisk ikke en skid :D

EDIT: er virkelig ikke for at gøre snakken "langhåret" :D Synes det er sjove definitions-spørgsmål. Sig endelig fra hvis det er.

Svar #69
Men for søren!: Efter mere en 20 år med den helt konkrete erfaring, at det GÅR galt til sidst ...

Så er det sqda svært ikke bare at vente på gentagelsen :)

Det kan da ikke passe at ... kan det? :D

Hybris, du her?

Svar #70
haha.. Altså med 7 kampe igen har vi 2 point mere end hele sidste års grundspil allerede, og alligevel handler tråden her om hvordan AGF sikrer sig matematisk først før der snakkes om andet. Så der er ikke den store risiko for at blive beskyldt for hovmod herinde.

Så Nemesis holder sig forhåbenligt pænt væk. 

Svar #71
Jeg holder fast i, at 7. Pladsen maks har 32 points og dårligere målscore efter runde 21.
Efter 0-0 i aften i Odense virker det meget usandsynligt, at nr. 7 skulle have 32 point om to runder. OB skal i parken på søndag og er pt. kun på 27 point. FCN og Lyngby har kun 25 og AaB-FCN mødes i øvrigt i næste runde.

Fin runde, hvor ingen konkurrenter hentede ind på os, mens vi selv øgede i forhold til Brøndby, Randers og FCN. Må også være en runde, som kan sænke kravet til en top-6 pointscore. Jeg tror efterhånden mere på at det kommer til at skille ved 37 point + målscore.

Når tilfredsheden over rundens resultater så har sænket sig, så kan man jo alligevel ikke lade være med at ærgre sig over at vi ikke vandt denne runde og dermed nærmest lukkede og slukkede top-6 diskussionen.

Pointen er, at jeg forudsagde dette inden runden, hvor der var flere, der syntes, det var fjollet og overoptimistisk...

Svar #72
Hvis næsten hentet til gengæld betyder næsten ude af top 6 ;) så var det en reel risiko inden denne runde, hvis vi havde tabt de tre kampe fra 19.-21

@T-Knogle

Der er fra runde 1 blevet talt om "definerende kampe" og om, hvordan man "SKAL vinde imod Hobro ude hvis man skal i top 6". Jeg har hele tiden sagt, og siger det stadig, at det handler om de point vi skraber sammen i alt og til slut, og ikke om den enkelte kamp. Præcis derfor er det for mig at se åndssvagt at fokusere på hvad vi glipper imod Lyngby, uden at se på hvad vi hentede imod EfB og FCN ude. Altså vi vinder point som ikke burde være hentet, og taber nogen som burde være hentet.

Vi kan ligeså godt tabe de næste tre, og så vinde de tre efter. Og så er det jo de tre sejre der definerer at man fik point nok. Hvad "definerer" de tre nederlag så? Altså AGF tabte 3 kampe i streg til Randers, SIF og FCK. Men vi har vundet mange kampe både før og efter. Derfor definerede de faktisk ikke en skid :D

EDIT: er virkelig ikke for at gøre snakken "langhåret" :D Synes det er sjove definitions-spørgsmål. Sig endelig fra hvis det er.

Nu bliver det måske lidt en irrelevant diskussion fordi vi fik et point, og der var mange resultater i øvrigt der flaskede sig, men jeg har aldrig talt om definerende kampe, blot sagt at FCM kampen er pisse sværd, og at Randers kampen også i et historisk perspektiv meget sandsynligt ender uden point. Derfor mente jeg at det var vigtigt ikke at tabe Lyngby kampen også, fordi man med 3 nederlag i træk kunne blive fedtet ind i kampen lige omkring top 6 linjen, og så kan der gå gummi ben i den.

Men det er ikke en vigtig diskussion nu, da to nederlag i træk højest kommer til at betyde en 5. Plads, og med en god afstand til 7. Pladsen.

Til gengæld ville det da være pisse irriterende at ligge på 5. Pladsen i runde 26 når TV pengene skal udbetales, med det pointtal vi har nu, vil jeg da være lidt skuffet hvis ikke vi ligger 3er på det tidspunkt (selvom det måske er lidt krævende)

Svar #73
Til gengæld ville det da være pisse irriterende at ligge på 5. Pladsen i runde 26 når TV pengene skal udbetales, med det pointtal vi har nu, vil jeg da være lidt skuffet hvis ikke vi ligger 3er på det tidspunkt (selvom det måske er lidt krævende)
@T-Knogle‍ 

Jeg vil ikke være skuffet hvis BIF med deres millioner-milliarder overhaler os og AGF ligger nummer 4 i hvert fald. Og kan vi gøre det godt i pokalen, og måske endda spille EL_playoff og få EL og en 4.plads, eller en pokalfinale, så er 4.pladsen + det et eventyr jeg ikke turde håbe på forud for sæsonen. 

Mit altoverskyggende mål er stadig top 6. Klares det, så bliver mit nye personlige mål top 4, hvor 3.pladsen er lig med drømmen, og 4.pladsen er lig med det jeg i min vildeste fantasi kan forestille mig. 

Men må sige, at jeg er mere ligeglad med om vi ligger 3'er, 4'er eller 5'er i runde 26. Det handler mere om hvor mange point der er op/ned. Er vi stadig en del af kampen om top 4, så er det helt fint med mig at ligge 5'er. Men taber vi nærmest resten af kampene, og vi kommer i top 6 som 6'er eller 5'er alligevel, så man omvendt nok lettet. Der er meget derimellem.
Så lad os se hvordan det sker hvis det er. 

Og der er kun ca. 1 million kroner i forskel på 5. pladsen og 3.pladsen. Og det missede vi jo også sidste år. Det betyder ikke det store i det endelige billede. Det er langt vigtigere at slutte godt, end under vejs. Men vi skal selvfølgelig tage det med hvis det er.

Svar #74
Situationen efter AaB vs FCN-nøglekampen fredag aften. 

Placering - Hold - kampe - målscore - Difference - point

3.plads      AGF      19          31-21            +10          33
4.plads      BIF        19          36-28            +  8          31
5.plads      AAB      20          31-24            +  7          28
[font=Helvetica, "Helvetica Neue", "Liberation Sans", Arial, sans-serif]6.plads      FCN      20          34-30            +  4          28[/font][/size][/color]
-----------------------------------------------------------------------------
[font=Helvetica, "Helvetica Neue", "Liberation Sans", Arial, sans-serif]7.plads      OB        19          28-22            +  6          27
8.plads      RFC      19          32-28            +  4          27[/font][/size][/color]
9.plads      LBK      19          25-33            -  8          25
10.plads    SØE      19          23-32              -9          22
11.plads    ACH      19          16-31            -15          22

Runde 20:
AAB vs FCN       1-3
ACH vs SØE      (Findes der en vinder tilspiller de sig chancen for at hægte sig på top 6-ræset) 

LBK vs SIF
BIF vs HOB
FCK vs OB

Opdateret pointsnit holdene skal nå for at have efter runde 26 baseret på 6.pladsens pointantal divideret med antal kampe spillet:
6. pladsen FCN med 28 point for 20 kampe = 1,4 point. 26 x 1,4 = 36,4 point. = 37 point giver automatisk top 6 i denne hypotese.
Følgende hold mange følgende pointsnit for at nå 37 point i de resterende 6-7 kampe. 

!Bemærk at AAB og FCN skal lave højere pointsnit end OB og Randers, da OB og Randers har en kamp mere i baghånden i skrivende stund!

AGF:  4 point i 7 kampe, 0,57 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr og 1 uafgjort)

BIF:    6 point i 7 kampe, 0,86 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr + 3 uafgjorte)
RFC: 10 point i 7 kampe, 1,43 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)
OB:   10 point i 7 kampe, 1,43 point i snit. (3 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)
AAB: 9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit.  (3 sejre eller 2 sejre+ 3 uafgjorte)

FCN: 9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 3 uafgjorte)
LBK: 12 point i 7 kampe, 1,71 point i snit.  (4 sejre eller 3 sejre + 2 uafgjorte)
SøE: 15 point i 7 kampe, 2,14 point i snit.  (5 sejre eller 4 sejre + 3 uafgjorte)
ACH: 15 point i 7 kampe, 2,14 point i snit. (5 sejre eller 4 sejre + 3 uafgjorte)

Svar #75
Allerede efter kampen i går kan vi konstatere, at vi går til vinterpause med minimum 5 point ned til nr. 7. Det må da gerne blive 8 point, men hvis vi antager at vi taber i morgen og dermed kun laver 1 point i de to seneste kampe, så er det altså værd at bemærke, at vi kun går fra et forspring fra 6 point til nr. 7 ned til et forspring på 5 point (kan endda stadig blive 6 point, som det er lige nu). Det fortæller noget om betydningen af at være så mange point foran så mange hold. Det er ikke noget der bliver indhentet på 2-3 runder, selvom forspringet kan se lille ud, når man gør det op i point.

Vi ved med andre ord allerede, at vi vil ligge solidt i top-6 efter forårspremieren mod Randers, uanset resultatet af den kamp, hvorefter vi fra den position kan se frem til kampe mod Horsens, Hobro og Silkeborg i de efterfølgende tre kampe.

Svar #76
Kan vi ikke bare lukke denne tråd nu?

Svar #77
På Stigs vegne kan jeg sige, at handler om hvem der kommer i top-6, ikke specifikt om AGF, men vi kan da stort set læne os tilbage og forholde os lidt akademisk til det. Vi mangler måske et point eller tre, men hvis vi ikke kan hente det i de sidste seks kampe med det niveau har vist det meste af efteråret står verden ikke længere.

Svar #78
  På Stigs vegne kan jeg sige, at handler om hvem der kommer i top-6, ikke specifikt om AGF, men vi kan da stort set læne os tilbage og forholde os lidt akademisk til det. Vi mangler måske et point eller tre, men hvis vi ikke kan hente det i de sidste seks kampe med det niveau har vist det meste af efteråret står verden ikke længere.

Det var nu også mest med et glimt i øjet :))

Synes dog de mange spekulationer om andre holds mulige resultater bliver lidt trættende i længden, når vi tydeligvis har været på sikker kurs mod top 6 i nogle runder efterhånden.

Svar #79

Det vil nu være fedt at hamre det sidste søm i ved at slå Randers i forårspremieren!  Men uanset hvad, så spiller vi nu for de bronzemedaljer og derfor er det bare blevet endnu mere vigtigt at lave mange point i de sidste seks kampe før slutspillet. Det er dejligt, at vi allerede er der nu, så spillerne mentalt kan forberede sig på, at der er kommet et nyt sæsonmål. Jeg forventer dog at Bundu har spillet sin sidste kamp for os nu og at det derfor bliver svært at holde Brøndby bag os. Det er også ok. Som David siger, så tager vi stadig baby steps. 

Svar #80
Synes dog de mange spekulationer om andre holds mulige resultater bliver lidt trættende i længden, når vi tydeligvis har været på sikker kurs mod top 6 i nogle runder efterhånden.
Men nu begynder vi jo at kunne heppe på nogle af vores konkurrenter på bekostning af andre. Det vil f.eks. ikke længere gøre helt så ondt, hvis OB vinder i parken i morgen. Det kunne være fedt at få Brøndby, AaB og OB med i slutspillet. Og i hvert fald alt andet end Randers.

Svar #81
Det vil nu være fedt at hamre det sidste søm i ved at slå Randers i forårspremieren!
Jeg har heller ikke noget imod at vi lukker den sidste spekulation der og så fortsætter med at hente point :)

Ja, vi kan selvfølgelig godt tillade os at fokusere på bronzekamp i stedet - det skal vi vel også have lov til når vi ligger der nu med fire point ned til fjerdepladsen. Vi må selvfølgelig se hvad der sker i transfervinduet og acceptere at vi kan komme lidt svækkede ud på den korte bane, men i den seneste periode har det været på et niveau hvor vi stadig godt kan drømme videre hvis der kommer gode spillere ind for dem der eventuelt forsvinder.

I forhold til resten af top-6 vil jeg som udgangspunkt også helst have de større fanskarer med, men man kan også håbe på at dem der kommer med gør det med så få point som muligt. Det er bedre i forhold til at tage fjerdepladsen hvis vi går lidt ned og ikke kan holde Brøndby bag os.

Jeg tror jeg kommer til at browse hen på stillingen nogle gange i løbet af vinterpausen :)

Svar #82
Vi har 8 (otte!!) point ned til 7.-pladsen med 6 runder igen. Jeg ved godt vi er AGF og alt det jazz- men hvis vi lå nummer 7, ville vi så overhovedet beskæftige os med 3.-pladsen? Ville vi ikke alene kigge efter 5 og 6? Jeg mener, resten af Danmark tror jeg, har AGF som klar til top 6 nu. Matematisk er det selvfølgelig stadig mere end muligt at formøble hele lortet, men selv ikke et nederlag til krikkerne i februar, kan skubbe os væk fra tredjepladsen...
Så ved jeg godt at Horsen, Silkeborg og Hobro (i vilkårlig rækkefølge) ikke staver 9 sikre point til AGF. Realistisk set har vi vel ikke meget mere end 5 point efter de første 4 runder i foråret (hvor vi også har en pokalkvartfinale i Esbjerg midt i det hele), men selv med blot 5 point i de 4 kampe, er det kun Brøndby der kan overhale os uden at gøre helt rent bord i de første 4 runder...
Jeg siger igen: Vi er ikke matematisk sikret top 6. Men realistisk og alt undtagen det totale kollaps, så er top 6 altså i hus. Jeg håber bare ikke vi starter foråret på samme måde, som vi startede efteråret...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #83
Vi har 8 (otte!!) point ned til 7.-pladsen med 6 runder igen. Jeg ved godt vi er AGF og alt det jazz- men hvis vi lå nummer 7, ville vi så overhovedet beskæftige os med 3.-pladsen? Ville vi ikke alene kigge efter 5 og 6? Jeg mener, resten af Danmark tror jeg, har AGF som klar til top 6 nu. Matematisk er det selvfølgelig stadig mere end muligt at formøble hele lortet, men selv ikke et nederlag til krikkerne i februar, kan skubbe os væk fra tredjepladsen...
Så ved jeg godt at Horsen, Silkeborg og Hobro (i vilkårlig rækkefølge) ikke staver 9 sikre point til AGF. Realistisk set har vi vel ikke meget mere end 5 point efter de første 4 runder i foråret (hvor vi også har en pokalkvartfinale i Esbjerg midt i det hele), men selv med blot 5 point i de 4 kampe, er det kun Brøndby der kan overhale os uden at gøre helt rent bord i de første 4 runder...
Jeg siger igen: Vi er ikke matematisk sikret top 6. Men realistisk og alt undtagen det totale kollaps, så er top 6 altså i hus. Jeg håber bare ikke vi starter foråret på samme måde, som vi startede efteråret...

Altså, vi har 16 point i de sidste 6 kampe. Medmindre DN kommer i slagsmål med JN til julefrokosten, et jordfaldshul opsluger Fredensvang og "Bosman II-sagen" dukker op ud af det blå og gør halvdelen af vores spillere transferfri, så er vi i top 6.

Havde vi ikke startet det fem første kampe så dårligt (hold op de føles langt væk nu), så havde vi jo været i spil til mere end bronze...

Svar #84

Altså, vi har 16 point i de sidste 6 kampe. Medmindre DN kommer i slagsmål med JN til julefrokosten, et jordfaldshul opsluger Fredensvang og "Bosman II-sagen" dukker op ud af det blå og gør halvdelen af vores spillere transferfri, så er vi i top 6.

Havde vi ikke startet det fem første kampe så dårligt (hold op de føles langt væk nu), så havde vi jo været i spil til mere end bronze...
Præcis....hvis vi havde samme pointsnit for de første 5 kampe som de sidste 15 (!) kampe havde vi ligget med 45 point, og så ville FCM ikke stå med de 50, som de har nu....nærmest skræmmende at tænke, at vi ville være helt med i mesterskabsracet.
 Hvilken vinterpause......forlænger DN? Og hvis ikke, hvad så?? Salg af spillere...? Køb af nye?? Stay tuned......

Svar #85
Jeg har ikke fået armene ned....

Jeg var i VIP'en i Herning i går, og det var fucking FRYD at sidde en klump GF'ere midt på deres hovedtribune sammen med sponsorere etc og kunne se AGF spille en helt fantastisk kamp med en holdindsats, som David har fået de her spillere til at kunne levere oftere end ikke. Det er pisse fedt at se. Flot flot flot kamp, moral og kynisk.

Jeg laver ikke tråden om før det er matematisk sikret. Som Winther siger, så handler det også om hvem der skal i top 6 med os, hvis/når vi lykkes med det. Så altså tråden her kommer som minimum til at leve til det er matematisk sikret at AGF er med. Måske med den annoncerede "opfølgning" ift at skulle følge hvor mange point der kommer til at være top 6 holdene imellem til den tid.

Og så kommer der naturligvis en trår hvor vi skal følge medaljespillet eller kampen om EL-playoff i de nedre puljer. Mon ikke vi får lov til at  kigge på mulighederne i et medaljespil i år!?

EDIT: Jeg opdaterer tråden efter rundens/efterårets sidste kamp i aften for at undgå dobbeltarbejde.

Svar #86
Hvis man tager i betragtning hvad vi kommer fra vil det være et større kollaps ikke at komme i meskerskabsslutspil i den her sæson end Fissefods hold det blev hentet af Randers og Fredbergs der tabte 11 i streg.

Svar #87
Well, er først og fremmest 100% enig. Har selv lavet sammenligningen med de Fredbergske dimensioner det ville kræve.
Og samtidig: hvis OB vinder i Parken, så er der kun 6 point ned til 6.pladsen inden foråret.

Og OB er i skrivende stund foran 1-0 i Parken.

Det er jo fuldstændigt fucking irriterende, og vildt typisk, at den ene sæson vi gør det godt er der INGEN af de andre der kan finde ud af at spille uafgjort. Vi var med i top 6-kampen til sidste spillerunde sidste år og sluttede på 31 point. OB kan med en sejr give 6.pladsen 30 point med 6 kampe tilbage i år. Det er fuldstændigt vildt....

Svar #88
Ja, det kan da stadig blive en meget bitter oplevelse for et hold der scorer over 40 point og alligevel ikke kommer med. Hvis den bliver maksimeret er det måske ikke helt Fredbergs, men alligevel er det ret vildt hvis et hold der har lavet 34 de sidste 15 kampe ikke kan lave 1 point i snit eller hvad der nu skal til i de sidste 6 og samtidig bliver overhalet af 4 hold hvoraf mindst et er 8 point efter. Totalt brandudsalg af truppen ufortalt er det ekstreme her at noget der har fungeret så godt, også på papiret i kampe der ikke har givet sejr, gennem en så lang periode pludselig ikke kan vinde kampe, det bør være væsentligt sværere end at et dårligt eller skrøbeligt hold lige laver en lang serie nederlag. Men FCK må da gerne lige udligne (ellers må vi jo tænke på at vi hentede 3 point på både FCM og FCK i denne runde ;))

Svar #89
Altså jeg er med på, at vi nærmest 100% sikkert ikke kommer i bekneb ift at nå top 6. Men jeg er da stadig PISSE IRRITERET over, at de 36 point vi har lige nu ikke er "mere værd" ift top 6-medaljespillet.

Det er jo helt vildt at de andre bare følger trop og laver vildt mange point. Det tager jo noget fra vores bedrift.

Det minder mig om da vi ENDELIG kom i EL playoff-finalen, så var det præcis det ene år at FCK blev 4'er, så vi skulle møde dem i Parken. Men lektien er ikke at vi er uheldige, men at man skal i top 6 så ofte, at man nogle år kan få medaljer på de point man høster, og andre gange "bare" var godt med.

Vi kan stadig når den helt dyre drøm, som var min vildeste fantasi forud for sæsonen: top 4/EL/pokalfinale. Og hvis vi bliver nummer 3 og får medaljer er det så fucking sindssygt, at det kan jeg slet ikke forestille mig. 

Og så ved jeg ikke hvad jeg gør hvis AGF bliver nummer 3 og vinder pokalen samtidig. Nogen skal i hvert fald have en statue så! :D 

Svar #90
Det man især kunne blive irriteret over ville være at være et hold der scorer rigeligt med point til at komme med i enhver anden sæson, men misser det i denne, og det er sådan noget der får en til at tænke "typisk," så der vil på en måde også være en særlig glæde ved at komme med i top-6 i den situation. Det vil være lidt træls at stå med over 40 point og ikke have noget at give af ned til sjettepladsen, men man er da med i en åben kamp om bronze og El-kval og et andet kan få den lange næse efter et rigtig godt grundspil.

A pro pos at det var lidt "typisk" at vi skulle møde FCK da vi kvalificerede os til Europa League-playoff-finalen, havde jeg dengang man indførte den nye struktur en forudsigelse om at AGF "selvfølgelig" ville blive det første hold til at tabe den som hjemmehold når vi endelig en dag kvalificerede os via mesterskabsslutspil. Jeg må dog også sige at hvis det sker i år er den positive udlægning at vi er nået dertil noget hurtigere end jeg forventede. Og det kan jo endda ende med at vi bare tager bronzen eller en plads via pokalen og overlader det nederlag til nogle andre. Der er allerede meget "plejer" der er død når det kommer til AGF!

Svar #91
Og samtidig: hvis OB vinder i Parken, så er der kun 6 point ned til 6.pladsen inden foråret.
Men afstanden til 6. pladsen betyder jo mindre. Der er 8 point ned til 7. pladsen.

Svar #92
Citat fra: Stig AKA Frank Heskjær dato Idag kl. 19:16:42
 Men afstanden til 6. pladsen betyder jo mindre. Der er 8 point ned til 7. pladsen.
Afstanden til 6. pladsen betyder jo en hel del hvis man forudsætter at vi har en kamp om at slutte så godt som muligt i top 6.

Isoleret for at undgå at ryge ud af top 6, så er det 7.pladsen ja. Fik udtrykt mig uklart.

Svar #93
------------ Opdateret efter runde 20 den 16/12 - 2019 efter sidste kamp i runde 20!
6.pladsen har pt 28 point, og med 20 runder spillet betyder det at der kræves 1,4 point over 26 kampe som det ser ud nu, og 37 point i alt.
SÅ EDIT: Opdateret pointsnit holdene skal nå for at have 37 point efter runde 26 følger her:
AGF:  1 point i 6 kampe, 0,17 point i snit. (1 sejr eller 1 uafgjort)

BIF:    5 point i 6 kampe, 0,83 point i snit. (2 sejre  eller 1 sejr + 2 uafgjorte)
RFC:  7 point i 6 kampe, 1,17 point i snit.  (3 sejre eller 2 sejre + 1 uafgjort)
AAB:  9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre+ 3 uafgjorte)
FCN:  9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 3 uafgjorte)
LBK:    9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 3 uafgjorte)
OB:    10 point i 6 kampe,  1,67 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)

- Bobler
ACH: 12 point i 6 kampe, 2,00 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)

Svar #94
Hvis matematikken holder, så skal vi faktisk slutte grundspillet ringere af, end vi åbnedede det.

Men altså: Bare lige for at slå det fast: de første 5 kampe i sæsonen bød på 2 point. Det ville efterlade os med 38 point før sidste kamp mod AaB.
Jeg siger ikke vi er hentet i så fald, men den sidste kamp kan godt blive lidt mere nervepirrende, end vi har lyst til den skal være.

Jeg tror sgu stadig på det - men der skal altså ikke gå mange ting skævt i ret mange kampe, med resultater imod os, før det bliver spændende på den ærgerlige måde. Vi har før formøblet store føringer på en forårssæson... men hey! Vi kan jo starte d. 16 februar med en rituel hesteslagtning, og på den måde mane spøgelset i jorden.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #95
Men altså: Bare lige for at slå det fast: de første 5 kampe i sæsonen bød på 2 point. Det ville efterlade os med 38 point før sidste kamp mod AaB. 

Haha ja, men udover det, så var pointhøsten jo 4 point i 6 kampe, og vi har jo 6 kampe, ikke 5. 
Så altså står vi vi med 4 point i 6 kampe i foråret, så står vi med 40 point som jeg simpelthen ikke kan forestille mig at skulle være for lidt.

Og siden de 5 kampe og 2 point har vi altså spillet 15 kampe, og lavet 31 point (2,27 point i snit)!!! 11 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag, og i øvrigt haft ligaens højeste positive måldifference.

Stillingen, fra runde 6 2019/2020 til runde 20 2019/2020 - SuperStats

Svar #96
De nye hold i Top 6 giver forskydninger i antallet af kampe

På billedet kan det ses hvad det betyder, hvis vi regner FCN og Lyngby med ind kampene

Top 6 har 6 indbyrdes kampe
Top 8 har 12 indbyrdes kampe

Vi holder os dog stadigt på 2 kampe uanset, hvilken man kigger på
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #97
På billedet kan det ses hvad det betyder, hvis vi regner FCN og Lyngby med ind kampene
@Salling23‍ 

Jeg synes helt sikkert at både Lyngby og FCN med 1 point op til top 6 bør tælle med i "indbyrdes kampe" ift kampen om top 6-deltagelse.
:D 

Svar #98

Runde 21:

EFB vs FCK
SIF vs AaB
FCN vs ACH
AGF vs RFC
OB vs BIF
FCM vs LBK

Runde 22:
FCN vs SøE
RFC vs OB
LBK vs EFB
SIF vs FCK
AAB vs BIF
ACH vs AGF

Runde 23:
AGF vs Hobro
EFB vs FCN
ACH vs RFC
OB vs SIF
BIF vs LBK
FCK vs AAB

Runde 24:
SØE vs OB
AAB vs LBK
FCN vs BIF
RFC vs FCM
SIF vs AGF

Runde 25:
EFB vs AAB
RFC vs HOB
SIF vs FCN
LBK vs FCK
AGF vs OB
BIF vs SØE

Runde 26:
FCK vs RFC
AAB vs AGF
OB vs EFB
ACH vs BIF
FCN vs FCM
HOB vs LBK

EDIT: Opdateret efter pres fra omverdenen :D
AaB: SIF, BIF, FCK, LBK, EfB, AGF

RFC: AGF, OB, ACH, FCM, HOB, FCK.

OB:  BIF, RFC, SIF, SØE, AGF, EfB.

FCN: ACH, SØE, EFB, BIF, SIF, FCM

AGF:  RFC, ACH, HOB, SIF, OB, AaB

BIF:  OB, AAB, LBK, FCN, SØE, ACH.

LBK: FCM, EFB, BIF, AAB, FCK, HOB.

--------------------------

Svar #99
Der er da noget helt galt med slutprogrammet, Stig: Lyngby står til seks resterende kampe, Randers til otte etc, hvor alle kun har fem. Og det er vel også lidt unfair, hvis Hobro skal spille mod både Brøndby og Lyngby i sidste runde, ikke? Det er vel kun i skak, at nogle spiller simultan, og det plejer kun at være de bedste, der gør det - ikke dem, der kæmper for at holde snuden oven vande (hej Hobro!) 🙂

Simple Audio Video Embedder