Spring til hovedindholdet
Emne: AGF i top 6 - matematisk sikring+opfølgning. (Læst 6272 gange) forrige emne - næste emne

AGF i top 6 - matematisk sikring+opfølgning.

Screw it... :D Jeg laver det bare nu. Vi har pt 1 point mere end sidste år hvor vi var med i kampen om top 6 til sidste spillerunde. I år SKAL DET LYKKES! Og vi er jo også rigtig godt på vej. Men netop fordi det er os, så må man jo næsten vente med at have hænderne over hovedet til det er matematisk sikret at vi når i top 6. Imens kan man have hænderne over hovedet over hvor godt det ellers går overalt der kan måles med gode overskud, nyt stadion-snak, og alt andet...

Jeg kommer ligesom sidste år til umiddelbart at medtage alle hold der har max 6 point til top 9 nedefra, og hold som har mindre end 9 point ned til top 6 oppefra. Den grænse bliver mindsket til 6 point løbende (formentlig i julepausen). Men AGF kommer til at medtages uanset pointantal.

De tørre fakta per mandag den 16/12-2019 efter sidste kamp i runden.

Placering - Hold - kampe - målscore - Difference - point
3.plads      AGF      20          34-22            +12          36
4.plads      BIF        20          37-29            +  8          32
5.plads      RFC      20          35-28            +  7          30
6.plads      AAB      20          31-24            +  7          28
-----------------------------------------------------------------------------

7.plads      FCN      20          34-30            +  4          28
8.plads      LBK      20          26-33            -  7          28
9.plads      OB        20          29-24            +  5          27
10.plads    ACH      20          18-32            -14          25

Runde 21:
EFB vs FCK
SIF vs AaB
FCN vs ACH
AGF vs RFC
OB vs BIF
FCM vs LBK

Runde 22:
FCN vs SøE
RFC vs OB
LBK vs EFB
SIF vs FCK
AAB vs BIF
ACH vs AGF

Runde 23:
AGF vs Hobro
EFB vs FCN
ACH vs RFC
OB vs SIF
BIF vs LBK
FCK vs AAB

Runde 24:
SØE vs OB
AAB vs LBK
FCN vs BIF
RFC vs FCM
SIF vs AGF

Runde 25:
EFB vs AAB
RFC vs HOB
SIF vs FCN
LBK vs FCK
AGF vs OB
BIF vs SØE

Runde 26:
FCK vs RFC
AAB vs AGF
OB vs EFB
ACH vs BIF
FCN vs FCM
HOB vs LBK

Det fulde kampprogram for de øverste af klubberne vi kæmper med: (tak til Zinras) Sætter lige BIF på også.

AaB: SIF, BIF, FCK, LBK, EfB, AGF

RFC: AGF, OB, ACH, FCM, HOB, FCK.

OB:  BIF, RFC, SIF, SØE, AGF, EfB.

FCN: ACH, SØE, EFB, BIF, SIF, FCM

AGF:  RFC, ACH, HOB, SIF, OB, AaB

BIF:  OB, AAB, LBK, FCN, SØE, ACH.

LBK: FCM, EFB, BIF, AAB, FCK, HOB.

--------------------------
Randers havde da posten blev til 27 point efter 18 kampe. Det er PRÆCIS 1,5 point i snit.

Det er derfor fair at regne med, at for at komme i top 6, så skal man have 1,5 i snit over alle 26 kampe for at komme med. Det er 39 point.
[font=Helvetica, "Helvetica Neue", "Liberation Sans", Arial, sans-serif]Det vil være præmissen for denne tråd, hvis jeg må bestemme det.

------------ Opdateret efter runde 20 den 16/12 - 2019 efter sidste kamp i runde 20!
6.pladsen har pt 28 point, og med 20 runder spillet betyder det at der kræves 1,4 point over 26 kampe som det ser ud nu, og 37 point i alt.
SÅ EDIT: Opdateret pointsnit holdene skal nå for at have 37 point efter runde 26 følger her:
AGF:  1 point i 6 kampe, 0,17 point i snit. (1 sejr eller 1 uafgjort)
[/font][/size][/color]
BIF:    5 point i 6 kampe, 0,83 point i snit. (2 sejre  eller 1 sejr + 2 uafgjorte)
RFC:  7 point i 6 kampe, 1,17 point i snit.  (3 sejre eller 2 sejre + 1 uafgjort)
AAB:  9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre+ 3 uafgjorte)
FCN:  9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 3 uafgjorte)
LBK:    9 point i 6 kampe, 1,50 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 3 uafgjorte)
OB:    10 point i 6 kampe,  1,67 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 1 uafgjort)

- Bobler
ACH: 12 point i 6 kampe, 2,00 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)

Sv: AGF i top 6 - matematisk sikring+opfølgning.

Svar #1
Det bedste bevis på, at vi selv er i en gunstig situation må næsten være, at jeg er totalt ligeglad med din med fed markerede kamp mellem ACH og SønderjyskE. Ingen af dem kommer til at indhente os (SønderjyskE ligner i øvrigt en nedrykker pt).

Jeg er ret sikker på at top-6 skal findes blandt den nuværende top-9 og hvis vi vinder i morgen, så er Lyngby også uinteressante for os.

Svar #2
Sjovt nok har jeg lige lavet et indlæg om kampprogrammet for klubberne i den anden tråd, så det kopierer jeg bare herind og så kan du opdatere OP'en med noget matematik.

AaB: OB, FCN, SIF, BIF, FCK, Lyngby, EfB og AGF
- Jeg vil sgu hellere hoppe i åen end have det kampprogram, når #7 og #8 i ligaen er hhv. 1 og 2 point bagved. De kan hjælpe sig selv meget eller røvrende sig selv over de næste 2 runder, men uanset hvad kan vi sidde og grine af de hold der taber/spiller uafgjort undervejs. For de mister ALLE point ift. til os, uanset hvad vi gør.

Randers: SIF, EfB, AGF, OB, Horsens, Sønderjyske, FCM, Hobro og FCK.
- 50% af deres tilbageværende kampe kan være rigtig træls i deres perspektiv og de kunne sagtens miste Top 6 i sidste runde i Parken. De har dog det sjoveste program af de 4.

OB: AaB, FCK, BIF, Randers, SIF, SJE, AGF og EfB.
- Fy for helvede et kampprogram, godt det ikke er vores. Ligesom med AaBs program kan vi sidde med popcornene klar, uanset hvad. Der er næsten kun hold der kan tabe point til os i det program.

FCN: FCK, AaB, Horsens, SJE, EfB, BIF, SIF og FCM
- Heller ikke verdens bedste program, men bedre end OBs og AaBs.

For god ordens skyld, tager jeg lige vores med:

AGF: Lyngby, FCM, Randers, Horsens, Hobro, SIF, OB og AaB
- Vi har kun 4 kampe der kan være træls, hvoraf den ene ikke truer vores position i tabellen og det forlængst bør være afgjort ved de 2 sidste, som dog også er hold vi har godt fat i for tiden. Det er ret beset kun Randers der virkelig giver os problemer, og den er ude af verden fra starten.

Svar #3
Det kunne sikkert også være på plads at gentage linket til superliga slutspils-simulatoren i denne tråd:

Slutspil Simulator | 3F Superliga

Svar #4
Når man sidder og regner på alle pointkombinationerne bliver man ekstra glad for de to point Amini sikrede os i overtiden sidste søndag.

Svar #5
Man kunne måske nok gøre den antagelse at hold der kommer 10 point efter os ikke kommer til at overhale os. Så skal vi jo nærmest tabe resten af kampene. Dermed vil Lyngby også ryge ud af ligningen med en sejr i morgen. SE, Horsens og Lyngby har desuden en elendig målforskel ift os. De vil måske i princippet stadig kunne nå top-6, men især de to første har ikke hidtil vist noget der gør det realistisk.

Den kører lidt i flere tråde, så det er fint med en her til formålet. Jo flere runder vi kommer hen jo mere sikkert kan det blive, hvis det da ikke bare fortsættes yderligere. Nu fik jeg skrevet det i en anden tråd, men det kan altså stadig ende med at kræve noget over 40 point og derfor er den ikke helt hjemme trods sejr over Lyngby, men vi kan jo håbe Randers fx dummer sig mod SIF og at FCK og FCM omvendt ikke sætter point til mod de andre top-6-bejlere (end os.) De indbyrdes kampe mellem de hold begynder klart at have et ekstra element fx med AaB der møder OB og FCN i de næste to kampe og både kan sætte sig i en virkelig god eller skidt position ift kvalifikation inden jul.

Svar #6
De indbyrdes kampe mellem de hold begynder klart at have et ekstra element fx med AaB der møder OB og FCN i de næste to kampe og både kan sætte sig i en virkelig god eller skidt position ift kvalifikation inden jul.
Det sjove med matematikken i det her er, at det kan se bedst ud, hvis AaB slår OB (og FCN ikke slår FCK), så vi pludselig er 9 point foran nr. 7 efter denne runde (hvis vi slår Lyngby) - hvor det nok faktisk er bedre "kun" at være 8 point foran, ved at OB og AaB spiller uafgjort og begge smider to point. Når man bare råt tæller point ned til 7. pladsen kan man mene, at den ikke er så langt væk, men vores forspring på 5-8 point til alle hold under nr. 4 gør bare at forspringet reelt er meget større end det ser ud, på grund af de indbyrdes kampe der skal spilles. 

Svar #7
Hver eneste gang jeg prøver slutspils simulatoren ender 6. pladsen på over 40 point, så at regne med 38-39 tror jeg ikke på. Nederlag mod FCM og Randers sender os hurtigt ned mod 6. pladsen, og med et pointtab i morgen mod Lyngby så ligger vi meget nemt på en 8. plads.

Jeg tør ikke kalkulere med point mod hverken FCM eller Randers, så Lyngby kampen bliver virkelig vigtig, hvis ikke man skal starte forårssæsonen med at skulle kæmpe sig tilbage i top 6. Det er også helt afgørende at truppen er så intakt som overhovedet muligt i foråret. Hvis der skal spilles nye spillere ind, kan det hurtigt komme til at koste flere dumme pointtab, og med det rotteræs der er om at komme i top 6, så kan det hurtigt komme til at gå ud over selvtilliden at være udenfor det fine selskab, ikke mindst hvis Amini og Bundu er væk. Tænk hvis Nikolaj Poulsen eller Niklas Backman samtidig bliver skadet i vinteropstarten!!

Jeg er enig i at det ser godt ud, med den nuværende stilling, men heller ikke mere end det.

Svar #8
De indbyrdes kampe mellem de hold begynder klart at have et ekstra element fx med AaB der møder OB og FCN i de næste to kampe og både kan sætte sig i en virkelig god eller skidt position ift kvalifikation inden jul.
  Det sjove med matematikken i det her er, at det kan se bedst ud, hvis AaB slår OB (og FCN ikke slår FCK), så vi pludselig er 9 point foran nr. 7 efter denne runde (hvis vi slår Lyngby) - hvor det nok faktisk er bedre "kun" at være 8 point foran, ved at OB og AaB spiller uafgjort og begge smider to point. Når man bare råt tæller point ned til 7. pladsen kan man mene, at den ikke er så langt væk, men vores forspring på 5-8 point til alle hold under nr. 4 gør bare at forspringet reelt er meget større end det ser ud, på grund af de indbyrdes kampe der skal spilles. 

Ja, sådan vil jeg også se på det. Vi kan ikke rigtig forudse hvem der vil få en stor op- eller nedtur resten af grundspillet, så lad dem bare spille uafgjort indbyrdes. Hvis FCK kan vinde de to næste mod FCN og OB og OB, AaB og FCN spille uafgjort i deres indbyrdes kampe rykker vi 1-2 point yderligere fra alle tre med sejr over Lyngby og nederlag til FCM. Vi har jo desuden også OB og AaB i de to sidste kampe, så det vil være fint at få trukket lidt point ud af begge hold inden.

Svar #9
Hver eneste gang jeg prøver slutspils simulatoren ender 6. pladsen på over 40 point, så at regne med 38-39 tror jeg ikke på. Nederlag mod FCM og Randers sender os hurtigt ned mod 6. pladsen, og med et pointtab i morgen mod Lyngby så ligger vi meget nemt på en 8. plads.

Jeg tør ikke kalkulere med point mod hverken FCM eller Randers, så Lyngby kampen bliver virkelig vigtig, hvis ikke man skal starte forårssæsonen med at skulle kæmpe sig tilbage i top 6.
Og du har slet ikke en tendens til at indtaste alle de værst mulige resultater? Når jeg prøver at være realistisk, uden specielt blå/hvide briller, så ender nr. 7 på enten 37 eller 38 point, hvilket også er vildt nok. Jeg har svært ved at forestille mig, at vi ikke selv slutter et stykke over 40 point, selv uden point i Herning.

Edit: Jeg så ikke at du skrev, hvad nr. 6 ender på. Men det interessante er vel også, hvad nr. 7 ender på.

Svar #10
Jeg er enig i at det ser godt ud, med den nuværende stilling, men heller ikke mere end det.

Jeg er helt enig i at vi godt kan regne med at der skal mindst 40 point til, det kan også blive tilfældet med en del uafgjorte i de indbyrdes kampe, så der er stadig behov for at håbe på lidt dumme pointtab til de andre kandidater og at de ikke overrasker mod FCK/FCM - og det modsatte for os selv selvsagt.

Jeg mener vi bør kunne tage tre sejre i de sidste otte kampe. Ligesom jeg ikke kan følge en særlig frygt for Lyngby-kampen forstår jeg heller ikke forstår hvorfor Randers-kampen nærmest bliver afskrevet på forhånd. Ja, vi har en dårlig statistik og spillede en af årets ringeste kampe mod dem sidst, men der er godt nok mange af de sidste kampe vi sat til på med tilfældigheder som selvmål og det der ligner. Det skal nok vende mod dem også. Så ja, det kan sagtens kikse endnu, men hele efteråret har reelt peget i den anden retning, så vi skal virkelig falde sammen.

Interessant nok er der i øvrigt ikke så mange kampe de næste to runder hvor de mest oplagte konkurrenter kan tabe til bund 5-6-stykker - bortset fra Randers der meget gerne må sætte til mod SIF og/eller EfB.

Svar #11

Jeg er helt enig i at vi godt kan regne med at der skal mindst 40 point til, det kan også blive tilfældet med en del uafgjorte i de indbyrdes kampe, så der er stadig behov for at håbe på lidt dumme pointtab til de andre kandidater og at de ikke overrasker mod FCK/FCM - og det modsatte for os selv selvsagt.

Jeg mener vi bør kunne tage tre sejre i de sidste otte kampe. Ligesom jeg ikke kan følge en særlig frygt for Lyngby-kampen forstår jeg heller ikke forstår hvorfor Randers-kampen nærmest bliver afskrevet på forhånd. Ja, vi har en dårlig statistik og spillede en af årets ringeste kampe mod dem sidst, men der er godt nok mange af de sidste kampe vi sat til på med tilfældigheder som selvmål og det der ligner. Det skal nok vende mod dem også. Så ja, det kan sagtens kikse endnu, men hele efteråret har reelt peget i den anden retning, så vi skal virkelig falde sammen.

Interessant nok er der i øvrigt ikke så mange kampe de næste to runder hvor de mest oplagte konkurrenter kan tabe til bund 5-6-stykker - bortset fra Randers der meget gerne må sætte til mod SIF og/eller EfB.

Jeg siger ikke at Randers kampen skal afskrives på forhånd, men det er den første kamp i forårssæsonen, efter at der måske er solgt et par markante profiler, samtidig er banerne i januar bare perfekte til Randers’ knoldesparkere. Det ville derfor slet ikke overraske mig hvis de to kampe efter Lyngby kampen ikke gav nogen point, og hvis Lyngby kampen også ender med et pointtab, så er det overvejene sandsynligt at der skal kigges op til top 6 holdene, og det kan godt give noget uro.

Svar #12
Vi kan jo give reserverne kamptræning mod Randers - så får vi i det mindste noget ud af kampen. Jeg tror nu vi slår dem denne gang.

EfB har iøvrigt ikke vundet 14 år over Sønderjyske
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #13
Jeg siger ikke at Randers kampen skal afskrives på forhånd, men det er den første kamp i forårssæsonen, efter at der måske er solgt et par markante profiler, samtidig er banerne i januar bare perfekte til Randers’ knoldesparkere. Det ville derfor slet ikke overraske mig hvis de to kampe efter Lyngby kampen ikke gav nogen point, og hvis Lyngby kampen også ender med et pointtab, så er det overvejene sandsynligt at der skal kigges op til top 6 holdene, og det kan godt give noget uro.

Jeg har meget svært ved at se, hvordan vi skal være uden for top seks efter Randerskampen - selv hvis vi taber alle tre kampe. Det er jo ikke bare et men hele fire hold, der skal forbi os, og da nogle af dem møder FCK, FCM og hinanden, så er det svært at se

Svar #14

Jeg har meget svært ved at se, hvordan vi skal være uden for top seks efter Randerskampen - selv hvis vi taber alle tre kampe. Det er jo ikke bare et men hele fire hold, der skal forbi os, og da nogle af dem møder FCK, FCM og hinanden, så er det svært at se

Jeg har kørt en del simuleringer og i ingen af dem var det nok med 32 point efter 21’ende runde, for at komme i top 6. Men det kan da lade sig gøre, hvis der sker nogle store overraskelser i de 3 runder.

Edit: Det kan godt lade sig gøre at ligge på en delt 6. Plads med OB med 32 point, og hvis der kommer en masse uafgjorte kan man også ligge højere, det vil dog være usædvanligt med en masse uafgjorte, i forhold til hvordan sæsonen er forløbet indtilnu.

Svar #15

Det er selvfølgelig en overdrivelse at nogen helt afskriver den, vi skal jo heller ikke engang afskrive point i Herning og det vil være en pæn overraskelse, jeg synes bare ikke vi behøver frygte den kamp mere end så mange andre kampe mod midterhold. Lidt ekstra måske fordi det er en af grundspillets to vigtigste kampe for dem, men vi er grundlæggende stadig bedre og på hjemmebane.

Transfervinduet er lidt en dark horse i det her spil, men som udgangspunkt tænker jeg snarere det er til vores fordel. Vi har nogle af de erstatninger vi måske skal bruge klar og penge fra eventualle salg kan kanaliseres ud i nye spillere, og desuden kan vi tillade os at holde på en spiller som Amini fremfor at hente en lille transfersum. Og man fornemmer at en ny spiller forholdsvist nemt kan komme ind på holdet hvis vi lige kan have vedkommende med på træningslejr osv. Ligesom vi kan miste Bundu kan Randers miste Saba og omvendt uden en stor transfer. AaB skal vel sælge for at redde næste regnskab lidt (men måske ikke Lukas Andersen endnu.) Oddsene skal måske nok revurderes når vinduet lukker, men jeg er ikke voldsomt nervøs for st vi ikke kommer ud med et top-6-hold.

Svar #16

Jeg har kørt en del simuleringer og i ingen af dem var det nok med 32 point efter 21’ende runde, for at komme i top 6. Men det kan da lade sig gøre, hvis der sker nogle store overraskelser i de 3 runder.

Edit: Det kan godt lade sig gøre at ligge på en delt 6. Plads med OB med 32 point, og hvis der kommer en masse uafgjorte kan man også ligge højere, det vil dog være usædvanligt med en masse uafgjorte, i forhold til hvordan sæsonen er forløbet indtilnu.

Der er ingen af holdene under os, der laver to points i snit pr kamp. Det vil derfor være en overraskelse i min bog, hvis så mange hold gør det...

Svar #17
Der er ingen af holdene under os, der laver to points i snit pr kamp. Det vil derfor være en overraskelse i min bog, hvis så mange hold gør det...

Over en hel sæson måske men to sejre i tre kampe kan meget nemt ske, hvis programmet er til det.

Brøndby skal bare vinde over Hobro så er de forbi

Randers skal slå Silkeborg og Esbjerg så er de forbi

AaB skal slå Silkeborg og OB eller FCN så er de også forbi

Det synes jeg virker overvejende sandsynligt og så er AGF nede på 6. pladsen.

Så må hverken OB, FCN eller Lyngby sætte en stime sammen i de 3 kampe før det går galt.

Svar #18
Mit helt store problem med den såkaldte "simulator" er jo at man selv skal taste alle resultater ind, og derfor simulerer den ikke ret meget - det er bare matematik du selv slipper for at lave, helt farvet efter eget valg. For at demonstrere hvor meget holdene kan rykke rundt over en vinterpause, så har jeg lige taget nogle screenshots fra foregående sæsoner ved runde 20 og 26:

2018/2019:

2017/2018:

2016/2017:

Der bliver altså rykket rimeligt godt rundt på alle holdene i kampen om de sidste 2-3 pladser, netop fordi ingen af holdene kan levere stabilt. Det er rigtigt at der nok skal lidt flere point til at være 100% sikker i år (måske 38), fordi der er 2 uhørt dårlige hold i bunden, men jeg kunne nu godt forestille mig at EfB bliver bedre efter pausen når Lars Olsen har haft tid til at arbejde med holdet. De er trods alt ikke pointmæssigt længere væk end de kan snuppe en 3. plads i en pulje, og spille sig ud af en nedrykning. Ergo har de grund til at give den fuld skrue, om ikke andet så fordi de nok ender i gruppe med Hobro.

Jeg kunne i hvert fald godt tænke mig at se et realistisk 40-pointsscenarie med ordentlig argumentation, for det betyder jo at 7. pladsen har 39 point! Jeg ved sgu ikke lige hvordan OB skal hive minimum 13 point ud af det kampprogram de har tilbage, særligt med tanke på at et hold som SJE kæmper for livet til marts, hvor den endelige stilling næsten er på plads.

Hvis FCN skal være en trussel med 40 point in mente, skal de altså have 2 point i snit fra nu af. De har ikke et horribelt kampprogram, men de har altså også kun et pointsnit på 1,39. OB har et markant værre kampprogram og skal have et snit på 1,75 ift. deres nuværende på 1,44. AaB har et snit på 1,5 og skal derfor "bare" vedligeholde dette da de er i Top 6. Dog har de et kampprogram der kan slå en død mand ihjel, så det er nemmere sagt end gjort. Endeligt er der Randers, den mest sandsynlige i Top 6: De har også 1,5 point i snit, men har et væsentligt mere fordelagtigt kampprogram.

Til sammenligning har vi på nuværende tidspunkt 1,78 point i snit og et meget gavmildt kampprogram. Den eneste kamp vi er rimelig sikre på at tabe er den mod FCM, det sidste hold der ikke er væsentligt under os i tabellen: Og så er der altid taberpotentiale i kampen mod Randers. OB og AaB har vi det rigtig godt med for tiden, mens Lyngby, SIF, Hobro og Horsens bør kunne give et samlet afkast på 6-7 point. Altså skal samtlige andre hold stramme gevaldigt op, mens vi næsten skal halvere vores eget snit.

Endeligt skal vi ikke glemme transfervinduet. AaB har ingen penge, Randers havde et underskud på 4,1 mio. (11,8 mio. året før) og OB havde et underskud på 38 millioner i 2018. Vi har +10 mio. og Stage-penge, med en fuldgod erstatning på næsten alle pladser i truppen. Vores transferproblem er positivt (skal vi have rigtig mange penge eller fortsætte med de 2 bedste?), så selvom der skal laves et godt stykke arbejde er det ikke presserende.

Svar #19
Jeg tror sagtens at top 6 kan ende med både 38, 39 og 40 point. Denne tråds ånd er ikke at spekulere i hvor mange point der sandsynligt skal til, men der opfordres selvklart til at der kan spekuleres i det. Den kommer udelukkende til at regne ud hvad der KAN være nok. Man kan ikke skrive hvad hvert hold kan opnå af point uden på samme tid at understrege, at ikke alle kan få det. FCN og AAB kan jo ikke slå hinanden. Så enten får det ene hold 3 og det andet 0, eller 1 hvert. Så man kan sagtens sige at FCN pt kan opnå x point, men det kan de ikke samtidigt med at AAB også opnår maksimum da de jo møder hinanden. Af netop den grund vil man ikke kunne lave de matematiske regnestykker endnu, da der lige nu er millioner af kombinationer, og indtastninger simulatorer/excel-ark ikke giver megen mening. 

Og andre vil sige at det giver mening at kigge på hvad 6.pladsen har lige nu i pointsnit, og så gange det op og regne ud hvad den enkelte klub skal få af point for at opretholde det. Der er et højt pointtal nu, men det er fair at antage at pointesnittet opretholdes for de hold i den del af feltet 18 kampe inde i sæsonen. Så det vil jeg skrive ind i tråden.

Svar #20
At vi nu er blevet tophold, bringer virkelig nogle forskelle i folks personligheder frem. Sjovt at se. Det var meget mere entydigt i de mørke år som bundhold. Dengang fortalte tabellen entydigt, hvordan landet lå. Spillet på banen gik fra middelmådigt til elendigt, og vores syn på tingene blev uniformt derefter. Anderledes nu.

Det handler nok meget om, hvor dybt de mørke år sidder i en. Er de stadig meget nærværende, kommer tankerne om, at succesen her MÅ slutte på et tidspunkt. Det her kan jo ikke være rigtigt, vel. Come on, vi er AGF, vi må jo begynde at tabe på et tidspunkt, begynde at rutsje nedad til den hjemmevante 8.-10. plads. Ikke? Ellers er vi vel ikke AGF, vel?

Jeg har en kollega, der demonstrerer tankegangen helt til overflod. Selv på tredjepladsen, med 32 point for 18 kampe, med seks point ned til syvendepladsen, efter rigtig godt spil og en uvant stabilitet nu godt to tredjedele inde i grundspillet, kigger han stadig nedad i tabellen, og mod hvad? Mod syvendepladsen? Nej nej da, Henrik skæver med angst og bæven stadig ned mod tolvtepladsen! Han kan ikke bringe sig selv til at tro, hvad han ser.

Jeg oplever at vokse gradvist og organisk ind i de nye skønne tider. Slår vi Lyngby, slipper mit blik syvendepladsen for sidste gang i grundspillet, går jeg stærkt ud fra. Jeg oplever allerede nu at have meget af fokus på Brøndby og en tvekamp om bronzen, som også Mediano har spået mellem dem og os. Fortsætter vi, som vi kører, og får FCK endnu en krise, begynder jeg nok at kigge opad.

Steen har jo ret i, at antallet af hold mellem os og syvendepladsen gør vires forspring mere komfortabelt, end de nøgne tal i tabellen gør det til. Som Steen har jeg det virkelig også sådan, at en kamp som Horsens-SønderjyskE ikke kommer os ved. Og ja, med en sejr over Lyngby i morgen forsvinder også sidste rest af en eventuel bekymring om dem. Vinder vi i morgen, skal der ske helt usandsynlige ting, før vi slutter udenfor top-6.

Randers optager mig derimod mere og mere. De skal kikse top-6, for vores chancer for bronze eller en måske Europa-kvalificerende fjerdeplads har indlysende bedst af en top-6 uden Randers (desværre, kan man sige, Randers-komplekset skal overvindes som det næste).

Jo hurtigere vi kan få et topholds tankesæt, desto bedre. Holdet har fået det, nogle af spillerne har endda talt åbent om det. Nu skal vi følge med. Hvis historien stadig sidder dybt i dig, så tving dig selv til ikke at kigge ned mod syvendepladsen efter en eventuel sejr over Lyngby. Tving dig selv til kun at se på truslerne mod bronzen - og træn det næste skridt ved også at kigge opad i tabellen, op mod FCK. Det er god mental træning, og man får det godt af det.

Svar #21
Randers har lige nu 27 point efter 18 kampe. Det er PRÆCIS 1,5 point i snit.
Det er derfor fair at regne med, at for at komme i top 6, så skal man have 1,5 i snit over alle 26 kampe for at komme med. Det er 39 point.
Det vil være præmissen for denne tråd, hvis jeg må bestemme det.

Så altså holdene mangler følgende point / snit for at nå i top 6 (og kan hurtigst opnås ved:)
AGF: 7 point i 8 kampe, 0,88 point i snit. (2 sejre + 1 uafgjort eller 3 sejre)
BIF:    8 point i 8 kampe, 1,00 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 2 uafgjorte)
AAB: 12 point i 8 kampe, 1,5 point i snit.  (4 sejre eller 3 sejre+ 3 uafgjorte)
RFC: 12 point i 8 kampe, 1,5 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)
OB;  13 point i 8 kampe, 1,63 point i snit. (4 sejre + 1 uafgjort eller 5 sejre)
FCN: 14 point i 8 kampe, 1,75 point i snit. (5 sejre eller 4 sejre + 2 uafgjorte)
LBK: 15 point i 8 kampe, 1,88 point i snit.  (5 sejre eller 4 sejre + 2 uafgjorte)
ACH: 17 point i 8 kampe, 2,13 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre + 2 uafgjorte)
SøE:  20 point i 8 kampe, 2,5 point i snit.  (7 sejre eller 6 sejre + 1 uafgjort)

AGF har lige nu et pointsnit på 1,77 point i snit i alt, og skal altså ned og lave under 0.88 point i snit for at få under de 39 point. Det vil sige at man skal ned og lave det pointsnit som Hobro har lavet i 19 kampe for at glippe top 6, såfremt det ender med at kræve 39 point (Hobro har lavet 0.84 point i snit). 

Svar #22
Steen har jo ret i, at antallet af hold mellem os og syvendepladsen gør vires forspring mere komfortabelt, end de nøgne tal i tabellen gør det til. Som Steen har jeg det virkelig også sådan, at en kamp som Horsens-SønderjyskE ikke kommer os ved. Og ja, med en sejr over Lyngby i morgen forsvinder også sidste rest af en eventuel bekymring om dem. Vinder vi i morgen, skal der ske helt usandsynlige ting, før vi slutter udenfor top-6.

100% enig, som jeg også har skrevet flere gange. Men altså når Horsens og Sønderjyske skal med i denne tråd, så handler det for mig at se om kampen om top 6, og ikke om kampen om at "hente AGF" eller kampen om 3.pladsen.

Horsens har 5 point op til top 6. Det ville være unfair / ikke-seriøst eller i hvert fald ikke i "matematisk ånd" at ignorere dem :D Så de er med til de skriver sig selv ud af kampen. Tager gerne imod tips om, hvem der skal tælles med. Sidste år var kravet -6 eller +6 fra top 6 stregen, og derfor blev holdet på 3.pladsen tit skåret ud, da de ikke var med i kampen om top 6, da de allerede var kvalificeret. Og det hold/de hold kan jo altså blive AGF+BIF inden alt for længe. Så laver vi en "kampen om bronzen"-tråd til den tid.

Når og hvis AGF sikrer sig top 6, så er der nok STÆRK FALDENDE interesse for om det er x eller y hold der bliver nummer 6 og 7, selvom vi selvfølgelig vil følge med og have præferencer om hvem vi evt. kommer i top 6 med :D

EDIT: Men jeg modtager super gerne tips/opfordringer til hvordan og hvor henne vi skal sætte "kravene"/skillelinjen. Men hvis det bliver under 6 point, så er AGF allerede væk, og bliver det 7 point kan det vel ligeså godt være de 9 point jeg har sat det til de næste to runder?

Svar #23
Jeg er enig i at en sejr i morgen over Lyngby, så ser top 6 projektet ud til at være lykkedes. Jeg betragter den nu også som en nøglekamp i forhold til hvor problemfrit det bliver at komme i top 6, et pointtab i morgen kan gøre det ubehageligt tæt til sidst, det burde det ikke blive med en sejr.

Svar #24
Sakset fra Twitter. Bottom line: AGF er svære at score imod!

Holdene i
#sldk der tillader færrest skud imod sig selv er (blokerede skud tælles ikke med):

Klub / total / pr. 90min

#FCM                  - 142 / 7.38
#Ultratwitteragf - 186 / 9.64
#EsbjergFB         - 192 / 10.05
#OB                     - 203 / 10.55
#FCKlive              - 205 / 10.68
#Brøndby            - 209 / 10.95
#AaB                    - 215 / 11.27

----------
Og hvor mange afslutninger skal der i snit til pr. scoring mod de enkelte hold i #sldk:

Klub / antal afslutninger imod pr.mål

FCM - 15,7
AaB - 10,2
FCK - 9,7
AGF - 9,3
OB - 9,2
HIK - 9
RFC - 8,4
Brøndby - 8
FCN - 8
LBK - 7,9
SJE - 7,7
ACH - 7,7
SIF - 6,5
EFB - 6,4

Svar #25
Altså jeg tror, at hvis man spurgte enhver spiller i truppen om, Viborg, Silkeborg, Horsens og Randers var skræk modstandere, som vi altid taber til. Så vil de ikke ane, hvad det handler om...

Det er os supportere, der har overtroen.
Vi har det bedste hold og setup siden midt i halvfemserne.
Det bedste ved at være evig optimist er, når man får ret.

Svar #26
Altså jeg tror, at hvis man spurgte enhver spiller i truppen om, Viborg, Silkeborg, Horsens og Randers var skræk modstandere, som vi altid taber til. Så vil de ikke ane, hvad det handler om...
@Guller‍ 

Haha :D måske nok ja. Men mon ikke de fleste gerne snart vil slå Randers. De andre hold har AGF trods alt slået on/off længe, og Horsens har man slået et par gange i træk.

Svar #27

Over en hel sæson måske men to sejre i tre kampe kan meget nemt ske, hvis programmet er til det.

Så må hverken OB, FCN eller Lyngby sætte en stime sammen i de 3 kampe før det går galt.
Dette er et godt eksempel på at matematikken tager over for fornuften. Alle disse skrækresultater kommer selvfølgelig ikke til at ske. Det giver heller ikke mening at tale om, at AaB skal slå OB og FCN og at OB og FCN samtidig sætter en stime sammen. De her hold møder jo også BIF, FCK og FCM og det gør det altså svært at lave stimer. Det bliver heller ikke lettere af, at kampene efterhånden bliver must-win, når de jagter 5-6 point op til BIF og os og runde 26 kommer nærmere.

Lige nu er Randers i krise i Silkeborg og der kommer flere kampe som den. 

Svar #28
Ja, vi fik f.eks. uafgjort i dag, hvilket ikke er optimalt men dog bedre end hvad der skete sidst vi mødte dem. Altså forbedring på kontoen og snittet holder hjem (1 point). Til gengæld har Randers lige tabt til SIF, hvilket der nok var tæt på 0 mennesker herinde der havde kalkuleret med, og derfor er pointen med skrækscenarierne helt rigtig.

Kommer vi til at dumme os? Helt sikkert, det er 110% sandsynligt. Men at det samtidigt er tilfældet at ingen af de andre hold gør det, er hvor kæden hopper af for mig. Intet er garanteret før det er matematisk umuligt at ryge ud af Top 6, men det er jo næsten modstandernes ønsketænkning vi skal ud i for at fejle.

Angående pointen om 1,5 point i snit og 39 point, så er den jo kun gangbar så længe samtlige hold omkring linjen holder kadencen. Derfor tvivler jeg også på den ryger helt derop, for mon ikke nogle falder igennem når det virkelig gælder for både de små OG de store? FCK virker langt væk, men er jo ikke længere uden for rækkevidde end 2 nederlag til FCM i slutspillet, så de er dælme ikke færdige med at samle point endnu. Og ja, vi har et kapløb med BIF hvis vi kigger opad og et kapløb med 7. pladsen hvis vi kigger nedad, så vi trækker jo heller ikke i bremsen endnu.

Svar #29
Angående pointen om 1,5 point i snit og 39 point, så er den jo kun gangbar så længe samtlige hold omkring linjen holder kadencen. Derfor tvivler jeg også på den ryger helt derop, for mon ikke nogle falder igennem når det virkelig gælder for både de små OG de store? FCK virker langt væk, men er jo ikke længere uden for rækkevidde end 2 nederlag til FCM i slutspillet, så de er dælme ikke færdige med at samle point endnu. Og ja, vi har et kapløb med BIF hvis vi kigger opad og et kapløb med 7. pladsen hvis vi kigger nedad, så vi trækker jo heller ikke i bremsen endnu.
 Jeg har taget udgangspunkt i at 6.pladsen efter runde 18 sidste år krævede 25 point. Dvs at det i år kræver 2 point mere end sidste år. Da der sidste år var to hold med 36 point, hvor det ene hold blev nummer 7 betyder det at man med 37 point var sikker på top 6 sidste år. Det betyder oversat med de to point ekstra i år, at det vil kræve 38 point, mens 39 er "sikker på top 6".

Jeg synes det er fair at antage og gå ud fra. Sidste år var nummer 3 og 4 a point med 27 point efter runde 18, mens det i år er a point mellem nummer 5 og 6 med samme 27 point, mens nummer 3 og 4 havde 32 og 31 i runde 18. Så der er langt flere point fordelt mellem nummer 3-8 end der var sidste år. Bl.a. fordi et hold som SIF ved runde 18 havde 7 point mod sidste års 15 point til Hobro på sidstepladsen der.

Svar #30
SøE 3 point.
AGF 1
Lyngby 1 point
Randers 0 point
FCN 0 point

Indtil videre jo faktisk helt okay når man ligger foran og skal holde hold bag sig. Her har vi pt lagt et point mere ned til Randers og FCN, og holdt Lyngby 8 point efter os. SøE har hentet 2 point på os, men er stadig 11 point bagved!

Om lidt spiller BIF imod FCM, og imorgen spiller AaB og OB. 
AGF ligger som minimum nummer 5 ved julepause. BIF kan selvklart hente os, og AAB kan med sejre imod OB+FCN også hente os på målscoren. OB, Randers og de andre kan ikke nå at hente os inden jul.

Så altså vi ligger nummer 3, 4 eller 5 til jul med 6 kampe igen.

Svar #31
Det tegner til at blive endnu en fin weekend i forhold til top-6 regnskabet, men nok til gengæld en dårlig i forhold til kampen om bronzemedaljerne.

Vi har fortsat min. 6 point ned til 7. pladsen - nu bare med en kamp færre for de andre til at hente os. Med dagens uafgjorte mod Lyngby tør jeg også godt skrive dem ude af kampen om at indhente os - og det samme gælder næsten FCN. 8 point indhenter man ikke på et andet tophold med 7 runder tilbage, under normale omstændigheder. FCN har dog mere kvalitet end Lyngby og det kan ikke udelukkes at de rammer en serie sejre. Men så skal de godt nok starte på Aalborg stadion i næste uge!

Desværre (heldigvis?) får vi ikke noget afgjort definitivt før jul, men uanset hvad må man bare kalde dette efterår ovenud godkendt!

Svar #32
@ Guller - præcis, og vi var også kun et par sekunder fra at slår Randers sidst, og nu kommer til Århus med 4 udebanenederlag i træk. Vi slår dem næste gang.

Idet mindste godt vi ikke taber til Lyngby og fint udvikling generelt i de andre kampe - uanset kan det ikke blive helt skidt.Og vi må også sige Lyngby havde både heldet og dommeren med sig i dag.

Iøvrigt ikke en finger at sætte på indsatsen, og vi skal jo bare score på det spilovertag og de chancer vi har, og naturligvis dække bedre op, så vi ikke står mand-mand 3 mod 3 - så let må det mål ikke laves. Men sådan noget sker.

Synd Hausner får skade, men Julle viser sig som en stærk 4. mand. En fejl lavede han, men også nogle flotte indgreb.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #33

Til gengæld har Randers lige tabt til SIF, hvilket der nok var tæt på 0 mennesker herinde der havde kalkuleret med, og derfor er pointen med skrækscenarierne helt rigtig.

Jeg forspilder sjældent en chance for at være selvfed, så du har ret @Zinras, der var tæt på 0 mennesker herinde der havde kaldt et nederlag til Randers, men det var ikke helt 0 ;)

Sv: Superligaen 2019/2020 Svar #577 – 05 Dec, 2019, 08:31
I næste runde skal Silkeborg hjemme møde Randers, og her er der ikke mange der levner SIF mange chancer, jeg tror dog ikke de er helt chanceløse. Siden sejren i Aarhus har de kun spillet tætte kampe, og er ikke så langt fra de øvrige hold i ligaen længere. Samtidig blev Randers fuldstændigt udspillet, sidst de skulle spille på kunstgræs i Farum, og deres spillestil passer bare ikke særligt godt til hurtige pasningsstærke hold, og på et underlag som entydigt tilgodeser den spillestil kan RFC godt få sine udfordringer.

RFC henter mange point i denne periode fordi underlaget de fleste steder tilgodeser deres primitive spillestil, men det bliver ikke de samme betingelser i Silkeborg, så selvom SIF ikke på nogen måde tåler sammenligning med FCN, så tror jeg at SIF-RFC bliver et tæt opgør der godt kan ende med et Randers mister point.

Det kan dog godt være at det er ønsketænkning fordi der er så mange grunde til at Randers ikke hører til i top 6, og jeg håber inderligt at de hurtigt kommer langt væk fra deres nuværende placering 

Svar #34
Ja, super at Randers snublede i dag - og lad dem bare gøre det igen mod Esbjerg i næste uge. Ville være dejligt at komme i et slutspil uden Randers. Ikke mindst fordi det er nogle grimme kampe at se på.

Svar #35
Jeg har taget udgangspunkt i at 6.pladsen efter runde 18 sidste år krævede 25 point. Dvs at det i år kræver 2 point mere end sidste år. Da der sidste år var to hold med 36 point, hvor det ene hold blev nummer 7 betyder det at man med 37 point var sikker på top 6 sidste år. Det betyder oversat med de to point ekstra i år, at det vil kræve 38 point, mens 39 er "sikker på top 6".

Jeg synes det er fair at antage og gå ud fra. Sidste år var nummer 3 og 4 a point med 27 point efter runde 18, mens det i år er a point mellem nummer 5 og 6 med samme 27 point, mens nummer 3 og 4 havde 32 og 31 i runde 18. Så der er langt flere point fordelt mellem nummer 3-8 end der var sidste år. Bl.a. fordi et hold som SIF ved runde 18 havde 7 point mod sidste års 15 point til Hobro på sidstepladsen der.
Jeg er til dels enig, jeg tror bare ikke på at eventyret om de manglende uafgjorte fortsætter. Der er simpelthen uhørt få uafgjorte i denne sæson fordi de 2 nederste har været så dårlige, og der tror jeg bare tingene udligner sig lidt. Det er jo vildt at der ikke er ét hold i Top 7 der har mere end 3 uafgjorte efter 18/19 kampe, og samtidigt har 12 hold ud af 14 kun leveret op til fire uafgjorte.

Hobro og SJE spiller jo klassisk bundholdsbold med mange uafgjorte, hvor resten af ligaen på absurd vis kun vinder og taber. Det tror jeg ikke holder i længden og derfor tror jeg heller ikke på det høje pointtal.

Jeg forspilder sjældent en chance for at være selvfed, så du har ret @Zinras, der var tæt på 0 mennesker herinde der havde kaldt et nederlag til Randers, men det var ikke helt 0  ;)
Man må ALTID være selvfed ved Randers-nederlag! :D

Man må sige at det indtil videre må være et topholds held at det stadig går vores vej, selv når vi ikke performer. BIF er jeg egentlig lidt ligeglad med, bortset fra at de generelt bare skal tabe deres kampe, for jeg mener ikke metal er realistisk over de næste 17 kampe. Til gengæld ville en uafgjort i kampen i morgen være den rene fryd: Suppen under os bliver tættere, panikken dernede breder sig, og vi holder afstand. Men uanset udfaldet er vi ikke meget dårligere stillet alligevel.

Svar #36
NP mener vi skal slutte godt af, i en kamp hvor han ikke selv bliver deltager David Nielsen: Vi er et af de bedste hold i ligaen - Superliga - Fodbold - Sport
Hvis vi vinder over Midtjylland, så er der sat to streger under glimrende. Indtil videre har det været godkendt i efteråret. Jeg kan godt finde kampe, hvor vi kunne have fået mere, men vi kan ikke tillade os at være utilfredse med pointantallet. Kan vi få noget med hjem fra Herning, står vi godt til foråret,« sagde Nicolai Poulsen.

Svar #37

Og alligevel står vi her efter en lidt skuffende uafgjort og er fortsat rykket længere værk fra stregen. Vi tog et point på Brøndby, FCN, Randers, mens vi holdt afstanden til Lyngby. Så er der AaB og OB tilbage. Spiller de uafgjort, så holder vi afstanden. Taber et af holdene, så kommer et af dem tættere på, mens vi henter et point på det andet.

Jeg synes, at runden understreger  min pointe. Holdene lige under os er bare ikke særligt stabile og Superligaen er meget jævnbyrdig. Det er usandsynligt, at mange hold samtidig laver en solid stime af sejre...

Svar #38

Og alligevel står vi her efter en lidt skuffende uafgjort og er fortsat rykket længere værk fra stregen. Vi tog et point på Brøndby, FCN, Randers, mens vi holdt afstanden til Lyngby. Så er der AaB og OB tilbage. Spiller de uafgjort, så holder vi afstanden. Taber et af holdene, så kommer et af dem tættere på, mens vi henter et point på det andet.

Jeg synes, at runden understreger min pointe. Holdene lige under os er bare ikke særligt stabile og Superligaen er meget jævnbyrdig. Det er usandsynligt, at mange hold samtidig laver en solid stime af sejre...

Jeg mener at din pointe var at selv om AGF ikke får point mod Lyngby, FCM og Randers, så er det svært at se top 6 være i fare. Nu har AGF fået et point mod Lyngby så de kan ikke længere hente os inden runde 22, så præmissen for hele diskussionen er jo væk.

Svar #39
Det kunne man sådan set også, for hele humlen er jo at de andre hold skal møde FCK, BIF, FCM og hinanden, mens vi ikke skal, på et tidspunkt hvor de 3 skal sikre forspringet  til medaljerne. Efter 0 point mod LBK, FCM og RFC, skulle vi jo også fortsætte med at få tæt på 0 point mod Hobro, SIF og Horsens. Hvis vi på noget tidspunkt henter 7 point (og vi har nu fået det ene), så er det tæt på matematisk umuligt at ryge ud medmindre vi taber med 3+ mål i de kampe vi nu engang vil tabe. Derudover skulle vi så også slutte dårligt af mod OB og AaB, som er nogle af de hold vi har ret godt fat i for nyligt.

Det var også derfor jeg bevidst stillede alle kamppgrammerne op, for det er jo næsten umuligt for de hold under os at lave en rigtig god stime, da minimum hver 2. kamp er mod en direkte rival eller BIF/FCK/FCM. Oven i det vil en rigtig god stime for et eller 2 af holdene være fint for os, for det betyder per definition at de tæver de andre i den tætte skov af hold omkring stregen. Vores mål er jo ikke 3. pladsen, men 6. pladsen, så et stort fedt 0 til OB, AaB, Randers og FCN i en indbyrdes kamp er et større slag end 0 point er for os i det meste af vores skema så længe vi ikke ryger i decideret nedrykningsform.

Jeg nævnte iøvrigt vores målscore fordi den er vigtig: AaB røg ud på ikke at score 1 mål mere mod os, i en kamp hvor de kunne have lavet dobbelt så mange. Med +10 i banken skal vi altså ikke blot tabe, men også tabe stort. Den er ikke sikker før den er sikker, dummere er jeg heller ikke: Men det er bare meget svært for minimum 3 af de 4 hold at vinde og spille uafgjort på den helt rigtige måde, mens vi skal dumme os utroligt meget i samtlige kampe.

Svar #40

Jeg synes, at runden understreger min pointe. Holdene lige under os er bare ikke særligt stabile og Superligaen er meget jævnbyrdig. Det er usandsynligt, at mange hold samtidig laver en solid stime af sejre...

Jeg mener at din pointe var at selv om AGF ikke får point mod Lyngby, FCM og Randers, så er det svært at se top 6 være i fare. Nu har AGF fået et point mod Lyngby så de kan ikke længere hente os inden runde 22, så præmissen for hele diskussionen er jo væk.

Min pointe var, at vi stadig ville være i top seks efter Randerskampen - selv med 0 points mod Lyngby, FCM og Randers. Det kan stadig testes. Jeg holder fast i, at 7. Pladsen maks har 32 points og dårligere målscore efter runde 21.

Svar #41
Jeg holder fast i, at 7. Pladsen maks har 32 points og dårligere målscore efter runde 21.
Efter 0-0 i aften i Odense virker det meget usandsynligt, at nr. 7 skulle have 32 point om to runder. OB skal i parken på søndag og er pt. kun på 27 point. FCN og Lyngby har kun 25 og AaB-FCN mødes i øvrigt i næste runde.

Fin runde, hvor ingen konkurrenter hentede ind på os, mens vi selv øgede i forhold til Brøndby, Randers og FCN. Må også være en runde, som kan sænke kravet til en top-6 pointscore. Jeg tror efterhånden mere på at det kommer til at skille ved 37 point + målscore.

Når tilfredsheden over rundens resultater så har sænket sig, så kan man jo alligevel ikke lade være med at ærgre sig over at vi ikke vandt denne runde og dermed nærmest lukkede og slukkede top-6 diskussionen.

Svar #42
Sweet sweet sweet!

0-0 var og er perfekt. Kun Sønderjyske tog point på os i denne runde, mens vi selv lagde yderligere afstand til BIF, RFC og FCN ja.

Og istedet for at ærger sig gul og grøn over at vi så ikke vandt imod Lyngby, så kan man jo huske på at kampene imod FCN og Esbjerg jo mindst ligeså godt kunne have endt uafgjort, selvom de endte med sejre til sidst.

Svar #43
Sweet sweet sweet!

0-0 var og er perfekt. Kun Sønderjyske tog point på os i denne runde, mens vi selv lagde yderligere afstand til BIF, RFC og FCN ja.

Og istedet for at ærger sig gul og grøn over at vi så ikke vandt imod Lyngby, så kan man jo huske på at kampene imod FCN og Esbjerg jo mindst ligeså godt kunne have endt uafgjort, selvom de endte med sejre til sidst.

Sønderjyske bliver heldigvis ikke en trussel mod os, og får også meget svært ved at nå top 6.

Svar #44
[font=Helvetica, "Helvetica Neue", "Liberation Sans", Arial, sans-serif]De tørre fakta per mandag den 9/12-2019 efter sidste kamp i runden.
[/font][/size][/color]

Placering - Hold - kampe - målscore - Difference - point

3.plads      AGF      19          31-21            +10          33

4.plads      BIF        19          36-28            +  8          31

5.plads      AAB      19          30-21            +  9          28

6.plads      OB        19          28-22            +  6          27

-----------------------------------------------------------------------------

7.plads      RFC      19          32-28            +  4          27

8.plads      FCN      19          31-29            +  2          25

9.plads      LBK      19          25-33            -  8          25

10.plads    SØE      19          23-32              -9          22

11.plads    ACH      19          16-31            -15          22

Runde 20:

AAB vs FCN
ACH vs SØE

LBK vs SIF
BIF vs HOB
FCK vs OB

Opdateret pointsnit holdene skal nå for at have 39 point efter runde 26 følger her:
AGF:  6 point i 7 kampe, 0,86 point i snit. (2 sejre eller 1 sejr og 3 uafgjorte)

BIF:    8 point i 7 kampe, 1,14 point i snit. (3 sejre eller 2 sejre + 2 uafgjorte)
AAB: 11 point i 7 kampe, 1,6 point i snit.  (4 sejre eller 3 sejre+ 2 uafgjorte)
OB:  12 point i 7 kampe, 1,7 point i snit. (4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)
RFC: 12 point i 7 kampe, 1,7 point i snit.
(4 sejre eller 3 sejre + 3 uafgjorte)

FCN: 14 point i 7 kampe, 2,00 point i snit. (5 sejre eller 4 sejre + 2 uafgjorte)
LBK: 14 point i 7 kampe, 2,00 point i snit.  (5 sejre eller 4 sejre + 2 uafgjorte)
ACH: 17 point i 7 kampe, 2,43 point i snit. (6 sejre eller 5 sejre + 2 uafgjorte)
SøE: 17 point i 7 kampe, 2,43 point i snit.  (6 sejre eller 5 sejre + 2 uafgjorte)

De har 5 point til top 6, dvs 1 point færre op til top 6 med 1 kamp mere i hånden end vi havde da vi startede sidste års forår med 6 point op. Vinder man 2-3 kampe i træk, så er man med igen, sådan er det. Derfor skal de selvfølgelig med i top 6-kampen. Og jeg tror endnu mindre på Horsens end på dem som outsider. Det er ikke os de henter, men top 6, hvis det er. Og der har de trods alt stadig en lille chance, i en tråd om matematisk sikring :d

Svar #45
Og bare lige for at understrege det, så skal flere af vores modstandere altså lave minimum DOBBELT så mange point som vi skal de næste 7 kampe for at nå med i top 6!!!!!!!

Svar #46
Kun Sønderjyske tog point på os i denne runde

Silkeborg gjorde også og det er omtrent lige så interessant i forhold til vores top-6 chancer. Men jeg anerkender da at SønderjyskE har en lille chance for at nå i top-6, hvis fire ud af de fem hold over dem går helt i stå. Men SønderjyskE ligner på ingen måde et hold der skal i top-6. Med deres nuværende pointsnit står de til at slutte med 30 p. efter 26 runder. Altså 3 færre end vi har allerede nu.

Svar #47
[font=Helvetica, Arial, "Nimbus Sans L", sans-serif]Silkeborg gjorde også og det er omtrent lige så interessant i forhold til vores top-6 chancer. Men jeg anerkender da at SønderjyskE har en lille chance for at nå i top-6, hvis fire ud af de fem hold over dem går helt i stå. Men SønderjyskE ligner på ingen måde et hold der skal i top-6. Med deres nuværende pointsnit står de til at slutte med 30 p. efter 26 runder. Altså 3 færre end vi har allerede nu.[/font][/size][/color]

@SteenA
Ved ikke hvorfor du synes et hold med 5 point til top 6 er det samme som SIF. 

Nu har jeg fortalt i tråden hvorfor SøE er med, og hvorfor jeg går fra 9 til 6 point ved julepausen i "legen" her. Når man skal regne en matematisk sikring med, så kan man ikke gå ud fra hvad den ene eller anden måtte tænke om det givne holds reelle chancer vurderet på styrker. Men selvom grænsen sidste år var 6 point, så virker det jo mere skørt i år, fordi man tænker det i kontekst af AGF.

Tråden handler jo bare ikke om hvorvidt hvem der henter AGF, men om hvem der kommer i top 6!
Og Sønderjyske er lige nu 5 point fra top 6, hvilket er 1 point bedre end os sidste år ved julepausen, og de har endda en kamp mere i hånden. Men de skal sætte en vild stime sammen og/eller der er hold over dem der skal gå i stå. Ingen af delene er umuligt i sig selv, og en kombination er jo også mulig.

Svar #48
Og bare lige for at understrege det, så skal flere af vores modstandere altså lave minimum DOBBELT så mange point som vi skal de næste 7 kampe for at nå med i top 6!!!!!!!

For at illustrere lidt sandsynlighed, så er her slutstillingen efter 26 runder, hvis alle hold fra plads 4 til 11 fortsætter med det nuværende pointsnit:

4.plads      BIF        42
5.plads      AAB      38
6.plads      OB        37
------------------------------
7.plads      RFC      37
8.plads      FCN      34
9.plads      LBK       34
10.plads    SØE      30
11.plads    ACH      30

Selvfølgelig vil nogle hold præstere over gennemsnit i de sidste 7 runder, men det er så også fair at antage at nogle vil præstere dårligere. Men den her "forventede score" tabel viser ret tydeligt, hvor svært det vil blive at hente os for først og fremmest FCN og Lyngby, da vi jo allerede har 33 point med 7 kampe i hånden. Vores forventede score er i øvrigt 45, hvis vi fortsætter det nuværende pointsnit. Mindre kan jo altså godt gøre det, som man kan se.

Svar #49
Ved ikke hvorfor du synes et hold med 5 point til top 6 er det samme som SIF.
Jeg har sådan set allerede skrevet det, men det var din sætning om at SønderjyskE hentede ind på os i denne runde jeg fandt lidt pudsig. Som jeg skrev, anerkender jeg, at SønderjyskE har en (lille) top-6 chance, men lad os nu holde begreberne adskilt. SønderjyskE er IKKE en trussel mod vores top-6 chance. De er nok nærmere et hold vi skal heppe på i forhold til at de kan blande sig i kampen om top-6, fordi de så tager point fra nogen af vores konkurrenter.

Simple Audio Video Embedder