Spring til hovedindholdet
Emne: Hvor blev de af (Læst 22252 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Hvor blev de af

Svar #200
Buur er ret hurtigt kommet op på et højt niveau og så ligner det jo en fejl, men han bliver ikke det sidste talent vi kommer til at lade gå, som senere når et niveau hvor vi kunne have brugt ham. I fremtiden, når niveauet i ungdomsafdelingen hæves, bliver de næstbedste vi ikke satser på endda bedre. Så vil førsteholdets niveau være bedre, men vi vil se flere tidligere talenter rundt omkring i Superligaen og ind imellem nogle der efter nogle år også kan spille i toppen eller i udlandet. Det må vi tage med og så score lidt udviklingspenge ind imellem.

Noget er det vi selv kan gøre, og har gjort, er at ansætte en transitionstræner. Måske ser vi allerede en gevinst af Friis' arbejde på det område, men jeg har store forhåbninger til den slags. Der er mange talenter der er snublet så snart de skulle spille seniorfodbold og i en blanding af mere fokus på det, mulighederne med akademiet, et bedre hold i en mere velfungerende klub at komme ind på og bedre muligheder for at blive lejet ud osv, tror jeg vi kan generobre vores naturlige position som en af de bedste talentfabrikker. Så bliver det igen almindeligt at landsholdsspillere har en fortid i AGF og så kan det være vi får mere ud af en Buur - udvikler ham, får mere glæde af ham på førsteholdet og sælger ham til Wolves - men det vil også stadig kikse og der vil blive satset forkert ind imellem uanset hvor veludviklet systemet er.

Svar #203
Gustav Mogensen bliver nok ikke aktuel i AGF lige foreløbig:
Tidligere AGF-talent bomber løs i Brentford B

Lige nøjagtig ham meldte klart ud, at det nok var nemmere at slå igennem og komme videre fra Brentford end AGF. Det kunne måske animere til, at vi skal vise vi kan lave flere salg af unge spillere (f.eks. Bundu). Det er den måde vi kan fastholde og hente andre til på højest mulige niveau. Men den diskussion er måske mere relevant i transfertråden:-)

Svar #204
Irriterende vi ikke lige nåede at se ham i en hvid trøje i superligaen.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #206
Casper Sloth har fået ophævet kontrakten i Motherwell. Nøj hvor gad jeg godt være inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #207
Casper Sloth har fået ophævet kontrakten i Motherwell. Nøj hvor gad jeg godt være inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se svært ud at få boostet karrieren igen. Men måske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil gøre forsøget. Vi ved alle at han har de fodboldmæssige evner, så måske bør han i virkeligheden have noget hjælp på nogle andre områder. 

Svar #208
  Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se svært ud at få boostet karrieren igen. Men måske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil gøre forsøget. Vi ved alle at han har de fodboldmæssige evner, så måske bør han i virkeligheden have noget hjælp på nogle andre områder.

Ja, det er virkelig ærgerligt, han skulle jo være en vi nu sad og heppede på vendte tilbage. Hvis han ved hvad det er der er gået galt, som ikke bare er uheld, skulle han måske komme forbi klubben med et foredrag. Der kan være nogle reflektioner de unge kan bruge, men måske også i ungdomsafdelingen generelt. Jeg kan dog ikke lade være at tænke - og det gør det jo egentlig mere trist - at han havde klaret sig bedre hvis han var kommet op nedefra i dag. Selvom der kan være noget med hans egen personlighed (det er et gæt,) kan det også påvirkes i ungdomsårene. 

Svar #209
Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterhånden så mange forliste ansættelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger på, at han måske mangler noget mentalt på træningsbanen.
Han led måske et knæk i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. Måske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #210
Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterhånden så mange forliste ansættelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger på, at han måske mangler noget mentalt på træningsbanen.
Han led måske et knæk i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. Måske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?
Jeg håber han vil spørge om han må træne med "hjemme i Aarhus" og DN kan se projektet foran sig. Det kan simpelthen ikke passe, at den gode fodboldspiller er helt færdig men det sagde man selvfølgelig også med Toutouh.

Han kunne ellers passende komme under vingerne på Helenius »Bagefter tænkte jeg: Hvorfor var jeg god i dag?« - AGF - Aarhus

Svar #212

Jeg mistede meget for Casper Sloth i hans sidste års tid i klubben, hvor han i en svær tid satte sig selv over hold og træner.
Masser af uro fra hans side, hvilket havde sin ikke ubetydelige andel i nedrykningen - og da vi så røg ned, så havde han pokkers travlt med at komme væk .
Af samme grund har jeg ikke fulgt ham tæt efterfølgende, så hvad der er gået galt i andre klubber ved jeg ikke, men hvis hans attitude som holdspiller ikke ændrede sig, så kan man vel godt kalde det noget mentalt.

Jeg er ikke med på synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ødelagt sin karriere af skader.

Svar #213
Casper Sloth er formentlig den bedste teenager og det største talent af egen avl, der har været i AGF de seneste 15 år. Det er virkeligt mærkeligt, at det er gået, som det er gået. Andre nogenlunde jævnaldrende unge superliga-profiler, hvis karriere næppe har nået de højder, de drømte om som fx Kusk, Okore og Helenius, er trods alt vendt tilbage til en hæderlig superliga-karriere. Den hylde ser svær ud for Sloth.

Jeg skrev i sommer, at en peak Casper Sloth ville have passet rigtigt godt ind på Bror Blumes position. Det står jeg gerne ved, og lidt til: En 20-årig Casper Sloth på AGF anno 2019/20 - med den spillestil og den medvind, dette indebærer - ville brænde ligaen af med mindst 15 mål på en sæson.

Jeg har meget lidt tiltro til, at en 27-årig Sloth kan tilføre det samme, men - og det står jeg muligvis helt alene med - for min skyld måtte man gerne tage chancen med en kontrakt fx indtil sommer. I bedste fald får man et kvalificeret alternativ gratis til en position, hvor man egentligt ikke har så mange alternativer. I værste fald kan han vel hældes ud igen uden de store omkostninger.

Svar #214
Tja han har vel præsteret lige så godt som Rygaard både i spil og stats de seneste år.

I Silkeborg var han stærk under Peter Sørensen, og så kørte det helt af sporet igen. Mit gæt er at Peter Sørensen gør ham god alle gode gange 3 i Hobro.

Leeds var et fejlcast og forkert valg - det er skotsk fodbold vel også og et desperat valg.

I AaB skete det klassiske, at man han var en dyr profil og man ikke igen igen ikke forstår at spillere der har været helt væk tager et år plus om at nå sit gamle niveau, sådan var det også med Anker og mange andre i AGF. I AaB fik han heller ikke en reel chance, fik kun 10 startpladser.

AGF?

Om han så mentalt er god for truppen? tja er skeptisk. Men netop en type som David kunne nok forløse en spiller som ham.
Men kan han affinde sig med at være rotationsspiller for Blume. Synes også han mangler lidt fart både som Blume eller Amini. Og som 6er mangler han lidt bad ass. Passer vel bedst til peter sørensen eller endnu bedre fcn-stil.

Noget andet er at han aldersmæssigt ikke er den type PC går mest efter. Han vil have unge sultne spillere der vil noget mere end AGF.

Talentet er uomtvisteligt, ellers havde han heller ikke fået 9 A-landskampe.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #216
Jeg er ikke med på synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ødelagt sin karriere af skader.
Det handler måske lidt om menneskesyn her, men jeg kan sagtens have ondt af en spiller, som ikke er udstyret med den rigtige mentalitet. Man kan da håbe, at det er noget han kan bearbejde, men det kan jo sagtens være noget depression eller lign. han bakser med. Det ved vi jo ikke.

Men som jeg skrev, så håber jeg at han kan få noget hjælp. Måske af en (sports)psykolog. Det kunne da være fint, hvis det var et projekt AGF ville gå ind i for en af vores gamle drenge - selvfølgelig med en mulig bagtanke. Men i den tilstsnd han er i nu, er han ikke interessant at knytte til klubben.

Svar #217
Jeg tror såmænd bare at Sloth rendte ind i noget klassisk for en ung og dygtig spiller: Et ego der var for stort til hans talent. Han burde utvivlsomt være omkring landsholdet i dag, men med den alder han havde da han slog igennem har han stadig manglet at udvikle sig utroligt meget.

Desværre har hans agent ikke gjort ham mange tjenester, for Leeds ville være det sidste sted jeg ville sende en ung dansker hen. Han går fra hvad der var et taberhold i dansk fodbold til et endnu større taberhold i England, der ikke just er kendt for sin talentudvikling og har en endnu større historisk byrde end vi har. Da han skiftede til Leeds var de desuden bundhold i Championship, og Sloth slår mig ikke lige som typen der skal ind og løfte den type opgave i en ny klub.

Det er sgu ærgerligt at det er endt som det er, men man kan da håbe at han får chancen i en lille Superligaklub eller en større 1. divisionsklub hvor han kan få noget spilleglæde og vise sig frem igen. Så bliver det nok ikke til landshold m.m., men i det mindste kunne han da rette op på skuden og få en mere hæderlig arv á la Aabech da han langt om længe blev lidt voksen.

Svar #218
Fra Politiken
Fodbold. Wolverhampton har forlænget kontrakten med 21-årige Oskar Buur med to år frem til 2023. Den tidligere AGF’er er i denne uge af manager Nuno Espirito Santo forfremmet til Premier League-klubbens førsteholdstrup efter som en del af U23-treuppen at have spillet 4 førsteholdskampe.

Svar #219
Håber han kommer hjem og får sit gennembrud her

Ex-AGF'er bomber internationalt i Brentford

Svar #220
Håber han kommer hjem og får sit gennembrud her

Ex-AGF'er bomber internationalt i Brentford
Han fravalgte desværre AGF, da der ikke var udsigt til at talenterne kunne slå igennem på førsteholdet.

Alt er muligt men mon ikke han vedholder satset på Brentford - det kan selvfølgelig være han gror fast som så mange andre og har behov for en retur til DK, for at genstarte karrieren.

På den baggrund er det også vigtigt, at vise vi kan få spillere på 1-holdet og efterfølgende få dem solgt videre. Pt. er vort ry ikke i top men det kan et par kommende salg måske hjælpe på (f.eks. Bundu).

Svar #221
ja - hvis han får chancen i Brentford bliver han der, ingen tvivl. Men præcis man kunne håbe han ikke får chancen og AGF istedet henter ham ind som 3. angriber på lige fod med paddy og helle - mon ikke han faktisk er god nok til at overhale dem begge på kort tid.

Svar #222
ja - hvis han får chancen i Brentford bliver han der, ingen tvivl. Men præcis man kunne håbe han ikke får chancen og AGF istedet henter ham ind som 3. angriber på lige fod med paddy og helle - mon ikke han faktisk er god nok til at overhale dem begge på kort tid.
 Det er altid lidt "svært" med den slags.

Hvis han er god nok til at de vil have ham får vi ham ikke..
Hvis han ikke er god nok til at de vil have ham, så vil vi ikke have ham..

Ser kun den slags gå godt når det er udlejning uden købsoption.

Svar #223
Det er altid lidt "svært" med den slags.

Hvis han er god nok til at de vil have ham får vi ham ikke..
Hvis han ikke er god nok til at de vil have ham, så vil vi ikke have ham..

Ser kun den slags gå godt når det er udlejning uden købsoption.
Ind imellem slår gode spillere ikke igennem et sted, men skal et andet sted hen og Brentford er vel et bedre hold end AGF. Hvis de rykker op kan det sikkert blive endnu sværere. Det bliver dog næppe indenfor den nærmeste fremtid han vender tilbage på den baggrund, han er jo ung og vil nok give det chancen et godt stykke tid.

Svar #224
Ind imellem slår gode spillere ikke igennem et sted, men skal et andet sted hen og Brentford er vel et bedre hold end AGF. Hvis de rykker op kan det sikkert blive endnu sværere. Det bliver dog næppe indenfor den nærmeste fremtid han vender tilbage på den baggrund, han er jo ung og vil nok give det chancen et godt stykke tid.
@Winther‍ 

Brentford B vel og mærke... 
Og Ammitzbøl er i Haugesund med købsoption. Så altså hvis de ikke vil købe ham, så er han vel heller ikke klar til at komme tilbage til AGF og erobre en startplads foran enten Helenius/PM?

Udlejning skal jo nærmest være til et langt højere niveau end AGF hvis den version skal give mening. Altså: "X var udlejet til Arsenal, men kom tilbage, og starter inde i næste runde"
Og så er der ungdomsspillere der udlejes på anderledes kår. Thøgersen der er god, men som udlejes uden option, da AGF har en plan med ham, og tror på ham.
Og så er der Nimo Gribenco som fik en sidste chance for at vise at han har en fremtid i klubben eller lignende.

Svar #225
Brentford B vel og mærke... 
Og Ammitzbøl er i Haugesund med købsoption. Så altså hvis de ikke vil købe ham, så er han vel heller ikke klar til at komme tilbage til AGF og erobre en startplads foran enten Helenius/PM?

Udlejning skal jo nærmest være til et langt højere niveau end AGF hvis den version skal give mening. Altså: "X var udlejet til Arsenal, men kom tilbage, og starter inde i næste runde"
Og så er der ungdomsspillere der udlejes på anderledes kår. Thøgersen der er god, men som udlejes uden option, da AGF har en plan med ham, og tror på ham.
Og så er der Nimo Gribenco som fik en sidste chance for at vise at han har en fremtid i klubben eller lignende.
Det er vel Brentford A han forsøger at bryde ind på og det der afgør om han vil videre på et tidspunkt. Det behøver ikke være en klub på et langt højere niveau for klubben kan være ekstra godt besat på netop den position, men tophold i Championship er vel over vores niveau og så kan det også være de opruster hvis de rykker op.

Ammitzbøls udlejning med købsoption indikerer for mig også at man ikke helt tror på ham på den lange bane, men der er da mulighed for at han ikke slår igennem på et niveau der gør at de vil effektuere den og han så alligevel kommer tilbage og slår igennem her. Mit gæt er dog som sagt også at man i mellemtiden har hentet en anden angriber.

Svar #226
Ammitzbøls udlejning med købsoption indikerer for mig også at man ikke helt tror på ham på den lange bane, men der er da mulighed for at han ikke slår igennem på et niveau der gør at de vil effektuere den og han så alligevel kommer tilbage og slår igennem her. Mit gæt er dog som sagt også at man i mellemtiden har hentet en anden angriber.

Præcis jeg synes ofte man hører om udlejede spillere som klubben gerne vil beholde når lejeperioden er udløbet, men som man ikke har råd til, Jeg mener f.eks. at Andreas Christensens lejeophold indeholdte en købsoption som var for høj for Gladbach.

Svar #227
AGF
@AGFFodbold
·

Den tidligere AGF'er Benny Feilhaber meddelte tidligere i dag, at han indstiller sin fodboldkarriere. @b_feilhaber22
 spillede 65 kampe for AGF i perioden 2008 til 2011
Fodbold
 God vind fremover
Håndtryk
Tommel op
 #ksdh
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #228
I Australien spiller de stadig - men Jakob Poulsen spiller ikke så meget. Godt set af ledelsen ikke at hente ham tilbage til AGF.

Jakob Poulsen - Stats 19/20 | Transfermarkt

Hvor succes historier findes der egentlig med spillere langt oppe i 30erne. Martin Jørgensen blev et hit i AGF, men også lidt op og ned. Skulle lige spille sig i form først.Derefter en af ligaens bedste og tilbage på landsholdt, men sidste 1½ år blev det noget ud og ind af holdet  og kun en assist og ingen mål.

Alligevel har jeg kæmpe respekt for ham og dem der giver sig til sidste blodsdråbe istedet for den med at slutte på toppen som de to gange Laudrup, der kunne have været en gevinst for dansk fodbold i rigtig mange år, hvis de ikke havde haft deres forfængelighed.

Martin Jørgensen, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

Svar #229
I Australien spiller de stadig - men Jakob Poulsen spiller ikke så meget. Godt set af ledelsen ikke at hente ham tilbage til AGF.

Hvor succes historier findes der egentlig med spillere langt oppe i 30erne. Martin Jørgensen blev et hit i AGF, men også lidt op og ned. Skulle lige spille sig i form først.Derefter en af ligaens bedste og tilbage på landsholdt, men sidste 1½ år blev det noget ud og ind af holdet  og kun en assist og ingen mål.

Alligevel har jeg kæmpe respekt for ham og dem der giver sig til sidste blodsdråbe istedet for den med at slutte på toppen som de to gange Laudrup, der kunne have været en gevinst for dansk fodbold i rigtig mange år, hvis de ikke havde haft deres forfængelighed.

Jørgensen var en no-brainer. Han var måske den største danske publikumsdarling siden Flemming Povlsen, og han ville (og vil) være den perfekte ambassadør for det nye rummelige AGF, der omfavner hele Aarhus. Uanset om hans spillemæssige kvalitet havde været i bund, ville han have givet værdi for klubben.  Jakob Poulsen ville skulle hentes pga. det spillemæssige og den proffesionalisme han forhåbentligt kunne spille ind med, og jeg tror også at det var helt rigtigt set ikke at hente ham.
Jeg håber vi får sendt flere gode ambassadører afsted, der er for gode til superligaen, og som vi forhåbentligt kan drage nytte af i slutningen af deres karrierer, i første omgang Bundu :)

Svar #230

Man kan også vende den om, synes jeg. Jeg har stor respekt for spillere som indser, at nu kan de ikke være med længere. Nogle gange kan det godt være lidt pinligt at se på, når de bliver så gamle, at de bare er overmatchet på alt.

Men jeg forstår egentlig godt din indgang til det - jeg synes det handler om en balance mellem de to ting; jeg synes det er fedt, når en spiller bare brænder for sporten og ikke vil give sig. Jeg synes så det bliver trist når en spiller bliver til fodboldens svar på et ringvrag...

Det blev Jørgensen heldigivs aldrig - han var markant for nedadgående i niveau, og det var godt han ikke prøvede at presse en sæson mere ud af kadaveret - dét var givetvis blevet lidt ynkeligt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #231
Var det da en mulighed? Jeg forstod det sådan, at FCM kun ville lade ham gå, hvis han skiftede til udlandet.

Svar #232
Ikke en AGFer men dog en sjov fætter

Godt han giver sig selv 13 år til sit første managerjob og skal heller ikke afvise at en serie1 klub eller barndomsklubben Tårnby vil ansætte ham for at score lidt PR og sponsorpenge. Men tvivler på vi ser ham i Arsenal eller FCK

Bendtner satser på en managerkarriere

Svar #233
Ikke en AGFer men dog en sjov fætter

Godt han giver sig selv 13 år til sit første managerjob og skal heller ikke afvise at en serie1 klub eller barndomsklubben Tårnby vil ansætte ham for at score lidt PR og sponsorpenge. Men tvivler på vi ser ham i Arsenal eller FCK

Bendtner satser på en managerkarriere

Det bliver da uden tvivl Ishøj der giver ham jobbet
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #235
https://ronaldo.com/dk/video/?svf-id=b081873b-6c9f-4f4f-ac24-ebd1efc70f5b

Det umulige er sket... highlights fra 5-3 hjemme mod FCM er ENDELIG dukket op!!!

Det er så fede billeder. Alt er med. En af en bedste (mest underholdene) kampe jeg har set i mit liv...! Se de highlights uanset hvem du holder med. Det er ren suppe-kærlighed! Zidan, Graulund, Dladla, Troels Bech, Duncan, 8 mål.. Den kamp havde ALT!En hjemvendt Graulund med gyldne lokker, røde kort, fantastisk vejr og alt hjertet kan begære, en Dladla der glemte sin trøje i omklædningsrummet der ledte til en ekstra Graulund-scoring.!!

Svar #236
Jeppe Kjær beskriver her, hvor slemt det egentlig var for ham at spille under det pres, der er i AGF i forhold til Helsingør eller Lyngby.

- Jeg blev pillet meget ned i løbet af det år. Selvtillidsmæssigt var det én lang nedadgående kurve. Jeg havde slet ikke forventet, at det ville blive på den måde, men jeg kan omvendt godt se den dag i dag, at det er den periode i min karriere, som har været mest lærerig.

- Det pres, der er på Aarhus Stadion, er fuldstændig ubeskriveligt. Der er en helt speciel aura og en særlig bobbel på det stadion, og jeg har aldrig prøvet noget lignende før.

Jeg kan egentlig ikke se, at det er så meget værre i Aarhus end i Aalborg, Brøndby eller Odense, men man skal åbenbart have et bestemt mindset for at klare sig i AGF.

Gyldent gensyn: Frygtede at spille i Aarhus

Svar #237
Jeg kan egentlig ikke se, at det er så meget værre i Aarhus end i Aalborg, Brøndby eller Odense, men man skal åbenbart have et bestemt mindset for at klare sig i AGF.
Jeppe Kjær har selvfølgelig ikke selv prøvet at spille på hjemmebane i nogle af de klubber, så det begrænser sammenligningen for ham, men jeg synes det indtryk man generelt får er at der er tre klubber i Danmark der skiller sig ud fra resten. Medieomtalen fortæller vist den samme historie. Under alle omstændigheder er det interessant med Jeppe Kjær for man kan sige han er en af få spillere der har talt om så stort et pres at han nærmest ikke kunne fungere, men det er nærliggende at tænke, at der kan være flere, som blot holder det lidt mere for sig selv. Måske fordi det ikke er helt macho og fordi det ikke er så befordrende hvis man har ambitioner om at komme et sted hen med noget pres. Endda efter fodboldkarrieren er ovre. Nogle har dog antydet det og der kan være mange andre tilfælde hvor det forklarer hvorfor de ikke kunne præstere netop her.

Jeg har en ide om at der er en der har udtalt det også var sværere end i Brøndby, men det kan måske også bare have noget at gøre med at det har været sværere pga dårlige sportslige resultater - det må trods alt være nemmere nu - men det er da velkendt at det giver et andet pres som ene store klub i landets næststørst by med lokale medier der nærmest lever af en. Det er dog noget jeg har indtryk af at vi nu har meget større fokus på. Det kræver altså noget mere at spille i AGF. Trykket Kjær taler om i kampene bliver vel heller ikke mindre på et rigtigt fodboldstadion, så det er vigtigt vi gør det til en fordel. Det er jo dog også sikker på det bliver. En helt afgørende fordel.

Svar #238
Jeg har en ide om at der er en der har udtalt det også var sværere end i Brøndby, men det kan måske også bare have noget at gøre med at det har været sværere pga dårlige sportslige resultater - det må trods alt være nemmere nu - men det er da velkendt at det giver et andet pres som ene store klub i landets næststørst by med lokale medier der nærmest lever af en. Det er dog noget jeg har indtryk af at vi nu har meget større fokus på. Det kræver altså noget mere at spille i AGF. Trykket Kjær taler om i kampene bliver vel heller ikke mindre på et rigtigt fodboldstadion, så det er vigtigt vi gør det til en fordel. Det er jo dog også sikker på det bliver. En helt afgørende fordel.
Jeg tror presset i sig selv er større i Brøndby, men at du har ret i at de dårlige resultater har betydet at det har været hårdere at være i AGF. Et negativt pres er meget hårdere end et positivt, og AGF har været omkranset at underpræstering, rod i ledelsen, nedrykninger, skandalesager osv. + klubben har været til grin på nogle punkter i fodbolddanmark. Det har krævet sin mand at stå mod det pres. Til gengæld kommer der så Jens Jønssoner, Aron Johanssoner og Leon Andreasener ud af det, og de spillere har bedre mulighed for at klare sig i udlandet, fordi de ikke er nurset så meget her :)

Svar #239
Til gengæld kommer der så Jens Jønssoner, Aron Johanssoner og Leon Andreasener ud af det, og de spillere har bedre mulighed for at klare sig i udlandet, fordi de ikke er nurset så meget her  :)
Jo... men altså Brøndby har jo ikke sendt færre spillere afsted end os, eller spillere der har klaret sig dårligere og det er nok også tvivlsomt om de nævnte spillere havde klaret sig dårligere hvis de havde haft mere succes i AGF. Det forholder sig forhåbentlig sådan at vi kan sælge flere spillere der klarer sig bedre når vi nu får lidt mere succes. Jeg forstår godt pointen, men de kan godt få tilpas hårdhed selvom de vinder og det er også meget godt at lære at præstere når der er forventning om sejr i de fleste kampe. Noget af det bedste vi kan gøre for at øge antallet af salg og spillernes evne til at klare sig ude er måske også at få lidt europæisk succes. Og så hænger det hele selvfølgelig også bare sammen med at vi kan have et bedre hold, det øger kvaliteten af dem vi henter, men nok også udviklingen af vores egne og så kan de alt andet lige klare sig bede i udlandet også.

Svar #241
Hmmm.... de ser da vist et stort lys i Tullberg. Fedt han får kæmpe chancer og nu skal træne U19 holdet Dansker får kæmpe chance – Ekstra Bladet
Ja, det er super fedt. Der er ikke så mange danske trænere der for alvor gør sig i udlandet og det gør ikke noget der også er en med en fortid i AGF. Det her kan også være et skridt mod en stor karriere som førsteholdstræner. Han gjorde det jo også godt som ungdomstræner i Tyskland inden han var i Danmark en periode, men det her er på et andet niveau. Michael Skibbe er også lidt af en kapacitet at erstatte og siger noget om hvem der træner Dortmunds U19-hold. Jeg ved ikke hvorfor Skibbe vil være reserveholdstræner, men måske er han på vej et andet sted hen, det var vist fra andetholdet bl.a. Norwich på et tidspunkt rekruterede en træner.

Svar #242
Tidligere AGF-investor Kurt Andersen er død

Svar #243
Tidligere AGF-investor Kurt Andersen er død
Erik Meineche Schmidt har skrevet mindeord:

Mindeord ved Kurt Andersens død - AGF Fodbold

Der er mange, der i tidens løb er blevet omtalt som "AGF's redningsmand". Kurt er en af dem, der for alvor levede op til navnet, og det er først og fremmest hans fortjeneste, at klubbens seneste historie ikke også skal beskrives ved ordet "konkurs".

Svar #244
Hmmm.... de ser da vist et stort lys i Tullberg. Fedt han får kæmpe chancer og nu skal træne U19 holdet Dansker får kæmpe chance – Ekstra Bladet
Ja, det er super fedt. Der er ikke så mange danske trænere der for alvor gør sig i udlandet og det gør ikke noget der også er en med en fortid i AGF. Det her kan også være et skridt mod en stor karriere som førsteholdstræner. Han gjorde det jo også godt som ungdomstræner i Tyskland inden han var i Danmark en periode, men det her er på et andet niveau. Michael Skibbe er også lidt af en kapacitet at erstatte og siger noget om hvem der træner Dortmunds U19-hold. Jeg ved ikke hvorfor Skibbe vil være reserveholdstræner, men måske er han på vej et andet sted hen, det var vist fra andetholdet bl.a. Norwich på et tidspunkt rekruterede en træner.
Skibbe var så ganske rigtigt også på vej ud: Efter Tullberg-rokade: Skibbe forlader BVB
Det ændrer dog ikke på at det er fantastisk flot at de peger på Tullberg til den stilling.

Svar #245
Indrømmer blankt, at jeg ikke har læst hans bog. At det er utroskaben som gør han ikke kan få et job - det vil jeg stille mig tvivlende overfor.

Utroskab fik store konsekvenser – Ekstra Bladet

Han virkede ellers som en god motivator, inden det gik galt. Hold op tro på tingene som spillerne udviste en overgang.

Svar #246
Det handler vel nærmere om, at han tidligere har fortalt, at han ikke kunne koncentrere sig om sit trænerjob fordi han hele tiden tænkte på sex.
DET er sgu’ at pisse på sin tidligere arbejdsgiver.

Simple Audio Video Embedder