Spring til hovedindholdet
Emne: Hvor blev de af (Læst 15825 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Hvor blev de af

Svar #150
Fedt en tidligere agf ungdomstræner nu skal være chef i Kolding. Måske øget talentsamarbejde. Thøger er der i foråret.

Kolding køber Aarhus Fremad-træner

I øvrigt håber jeg AGF har intentioner om at følge med FCN og de andre og tilbageerobre 1. pladsen som DKs bedste talentmiljø som vi var i 80erne og dele af 90erne.

Store planer: FCN vil have akademi i Hillerød

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #151

Spelmann har altid haft et ærligt udtryk, og passede også fint til Glens duel stil, og heller ikke forkert at se om man kunne få ham på niveau igen.

Men som så ofte før så mislykkes det med de der halv gamle spillere at brine dem tilbage på niveau. Jeg synes bedst den form for cases egner sig til yngre spillere der skal reboostes.  Ham nordmand der røg fra FCM til Crystal P som bedste eksempel

Synes ikke det er fair overfor Spelmann. Han var af profilerne hos AGF under Glen, fast mand og en kilde til evig uro hos modstanderne. Han brændte en del, men var utroligt vigtig for holdet. Mange kunne ikke lide spillestilen og det er fair nok, men bør ikke tælle i det andet billede.

Juelsgård var ingenlunde den back man troede man hentede og har ikke været en profil hos AGF. Så det var ikke noget godt køb som sådan, selvom han har fungeret fint i klubben.

Svar #152
Det kan du have ret i - og han var også handicappet af ikke at være hurtig nok som kant. Havde sine bedste dage som central midt i OB og Horsens. Mystisk hvorfor han aldrig rigtig blev brugt der.

Jeg var glade for begge tilgange, men synes faktisk oftest vi bliver mest skuffet over de store navne, mens andre som amini, højer, pm, np man knap kunne se gå ind og løfte - har været stærke folk for os ... for slet ikke at tale om ukendte talenter som aron, bundu, zach
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #156
Oscar Buur sidder på bænken i kampen mellem Liverpool og Wolves i dag. Imponerende at Glen ikke kunne se talentet og nu er han tæt på Premier League debut.

Hvis Buur kan spille wingback i Wolverhampton, så er Mustapha Bundu heller ikke langt fra Premier League niveau.

Edit: Buur konkurrerer med Jonathan Castro, en 25 årig spansk landsholdsspiller, så han har da fået sin sag for. Men det kunne jo godt tyde på at han kun er en skade eller karantæne fra debut i PL.

Svar #157
Oscar Buur sidder på bænken i kampen mellem Liverpool og Wolves i dag. Imponerende at Glen ikke kunne se talentet og nu er han tæt på Premier League debut.

Hvis Buur kan spille wingback i Wolverhampton, så er Mustapha Bundu heller ikke langt fra Premier League niveau.

Edit: Buur konkurrerer med Jonathan Castro, en 25 årig spansk landsholdsspiller, så han har da fået sin sag for. Men det kunne jo godt tyde på at han kun er en skade eller karantæne fra debut i PL.
Hatten af for at Buur hænger på i truppen hos Wolves, men han er nok trods alt lige så tæt på PL-niveau, som Mikkel Møller Lassen er på superliga-niveau. Men det er da stort for dem begge at komme med i en kamptrup fra tid til anden. 

Svar #158
Jeg får efterhånden den fornemmelse, at Glenn Ridderholms forstand på fodbold kan ligge i en meget lille æske. Hans guldsæson på heden ligner en enlig svale, og det var med en ekstremt stærk trup, som de fleste sgu nok havde fået en topplacering ud af.

I AGF fandt han aldrig melodien og syntes sjældent at have et taktisk modtræk, når han var blevet læst.

I SønderjyskE har et sgu heller ikke været prangende, for at sige det mildt.

Og nu er Oscar Buur, som GR vurderede for dårlig til superligaen, med i en Premier League trup for et velspillende hold, som er i den bedre halvdel og har fået 3 point ud af to kampe mod Man C og Liverpool - to af de formodede stærkeste hold i verden velsagtens (well... Liverpool er jo i hvert fald dét stærkeste hold, sådan helt formelt). Uanset den manglende spilletid, tillader jeg mig at formode, at Buur ville kunne presse sig på til startopstillingen i AGF...

Det er ikke just en flot statistik for Herr Riddersholm. Den hat.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #159
Glennie har snakketøjet det er vist det - tror som også min der knapt nok ved en fodbold er kunne vinde guld med Glennies guldhold, hvis hun bare fik hjælp til at sætte start11.

Men Glennie er i proces.

Svar #160
Jeg får efterhånden den fornemmelse, at Glenn Ridderholms forstand på fodbold kan ligge i en meget lille æske. Hans guldsæson på heden ligner en enlig svale, og det var med en ekstremt stærk trup, som de fleste sgu nok havde fået en topplacering ud af.

Nu var hans assistenttræner Brian Priske nok heller ikke helt uden evner, så jeg ved egentlig ikke hvor meget af det mesterskab der var Riddersholms fortjeneste ;)

Der må man sige at Wieghorst så talentet i Buur og brugte ham flere gange i Superligaen, Riddersholm kunne ikke se noget særligt i Buur, til gengæld skulle Nimo Gribenco død og pine have en kontrakt og have superligakampe.

Man må håbe de ved hvad de gør i SønderjyskE

Svar #161
Jeg synes, man er lige lovlig hård ved Glen bare fordi, han fravalgte Buur. Nu synes jeg selv, det var en fejltagelse, men helt så åbenlys et talent var han altså ikke og ingen som i absolut ingen sagde dengang, Buur en dag ville komme tæt på spilletid i en PL klub. Den handel kom absolut ud af ingenting.

Man kan fodre svin med spillere, som har succes i en klub men fravalgt af andre. Senest er det kommet frem at Rangers angriberen Alfredo Morelos med 76 mål i kun 126 kampe blev fravalgt af både FCK og BIF og i stedet endte i Finland i øvrigt med stor succes.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #162
Jeg forstår ikke at folk altid har brug for at karaktermyrde vores tidligere trænere, der næsten alle har været store navne da de kom til klubben.

Der findes vel nærmest ikke én AGF-træner siden Peter Rudbæk som folk taler positivt om i dag.
Der har heller ikke været meget at glæde sig over siden da, men det har bestemt ikke kun været trænernes skyld at det ikke er gået bedre.
Bortset fra Erik Rasmussen der havde sit fokus helt andre steder end i klubben, så har der trods alt været tale om trænere der på hver deres måde og under de givne vilkår, har forsøgt at gøre en så god indsats som muligt inden for de rammer de fik udstukket.

Det skal ikke forståes sådan at jeg har været tilfreds med de trænere vi har haft, for der har uden tvivl også været nogle trænere som jeg på ingen måde savner og ikke bryder mig om - men jeg vil dog ikke påstå at nogle af dem er spejlblanke fodboldfagligt.

At talent af og til bliver overset sker for alle klubber. Lasse Vibe forlod os under Ove Pedersen, Kim Brink kunne ikke bruge Lewandowski i OB osv

Svar #163
Jeg forstår ikke at folk altid har brug for at karaktermyrde vores tidligere trænere, der næsten alle har været store navne da de kom til klubben.

Der findes vel nærmest ikke én AGF-træner siden Peter Rudbæk som folk taler positivt om i dag.
Jeg synes ikke jeg begår karaktermord. Jeg var ikke begejstret for GR da han kom - jeg synes der var for meget konsulentsnak og for lidt handlingsmand i ham. Det synes jeg stadig. Siden har han vist sig blottet for format, ved at løbe af pladsen i Vendsyssel for et trænerjob i SøE.

En liste af trænere, du aldrig vil høre mig sige et ondt ord om, og som jeg synes for langt de flestes vedkommende fik en alt, alt for hård medfart under ganske urimelige vilkår:
Poul Hansen
Søren Åkeby
Ove Pedersen
Peter Sørensen

Derimod har jeg ikke tænkt mig at holde igen, når snakken falder på tryllepik. Wieghorst er lidt en mellemvare - det blev aldrig rigtig godt, men han fik sgu heller ikke en ærlig chance, og der var noget med rækkefølgen i rekrutteringsprocessen med ham og PC... Og så altså GR, som jeg rent faktisk syntes fik for kort snor, men som jeg ikke syntes særligt godt om. Og jeg synes at de meget svingende resultater han havde her i klubben, kombineret med hans nuværende resultater i SøE, så er det sgu ikke meget karaktermord i at sætte spørgsmålstegn ved, hvor dygtig han i grunden er...

Edit: Jeg tæller slet ikke Fredberg med - det, man udsatte ham for, var simpelthen så uartigt, at jeg stadig skammer mig en smule over at være AGF'er, når jeg tænker på det.

Svar #164
Jeg vil dog gerne svine PS for den måde han ødelagde klubben på, skulle man have glemt det: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/superliga/agf-anfoerer-stik-piben-ind-peter-soerensen

Han er sgu en meget kompetent træner som sådan, og leverede et par rigtig gode resultater, men han har mandskabspleje som sergenten i Full Metal Jacket og har det meget svært med pres fra omgivelserne. Desværre betyder hans massive ego og hype om at han skulle være Ståle 2.0 at han mangler en høj grad af selvindsigt og selvkritik. Og så var han helt ulidelig at høre på som "ekspert" efter AGF-kampe. Det kan man jo kun håbe på er blevet bedre i mellemtiden, men det bliver næppe prøvet af i samme grad i Hobro.

Derudover har jeg sjældent været efter de fleste trænere, men at man vælger at score trunter på et diskotek fremfor klubben betyder at ER for altid vil være en skamplet som træner, også selvom det lå en grim skilsmisse m.v. i vejen. Det er som bekendt ikke forbudt at sige op hvis man har så store problemer i privaten.

Disko Glen har jeg egentlig ikke så meget imod som sådan, jeg synes bare at hans evige ansvarsfralæggelse var trættende at høre på og ikke hører hjemme på det niveau. Hele humlen med en langvarig proces er jo at man kontinuerligt opnår bedre resultater, men man kan jo ikke snakke om at være på rette vej i den ene uge og så være hoppet af sporet i den næste. Enten er man hvor man forventer at være, eller også er man ikke, og bliver man ved med ikke at nå sit mål skal processen stoppes. Sur på Wiggo kan jeg heller ikke være, han var bare fejlcastet og alt for overvurderet, men det er jo ikke hans skyld.

At man ikke spotter talenter er hvad der kan ske, de fleste klubber rammer jo langt ved siden af det meste af tiden. Klassikeren er jo Jamie Vardy, der blev fundet for let i Sheffield Wednesday som teenager og bombede løs i de små rækker inden han kom til Leicester. Og så kender vi historien derfra.

Svar #165
God pointe Martin og du har ret
 - jeg synes dog hans potentiale var tydeligt og han fik alt for lidt snor. Men selvom folk har talent må man nogen gange bare erkende at ikke der folder sig ud, korrekt. I øvrigt nok også simpelt med Buur at han ganske enkelt bare ikke var duelstærk nok der til Glennies system. Så bare en forkert type til Glen.

HELT RIGTIGT det vil klæde os mere at som fans generelt at tale mere pænt om tidligere spillere og trænere og folk der har været. Det er naturligvis med baggrund i frustrationer over 20 års elendigheder og underpræstationer, med få undtagelser.

Erik Rasmussen

Jeg vil sige jeg så står noget alene med at jeg synes Erik Rasmussen er er fremragende træner på mange måder, hvis han har den rette assistenttræner - præcis som David. Der minder de om hinanden - og med forskellig spillestil. Vi var bare uheldige med at Erik fik en personlig krise undervejs, for inden han fik den lavede han jo faktisk et fremragende efterår. Jo han skulle have trukket sig, måske skulle ledelsen også have givet ham sabbat forår og fundet en vikar. (falder tilbage på BSN og ledelsen generelt)

Men i virkeligheden synes jeg hovedproblemet lå i:

1) Vores trup som var helt skæv - med masser af gode offensive kræfter, mens forsvaret manglede kvalitet og bredde - og blev hårdt ramt af skader.

Tjek lige - det er måske det ringeste forsvar man kunne forestille sig: (falder tilbage på BSN)

AGF, spillere, statistik fra superligaen, 2009/2010 - SuperStats

2) Vores offensiv var alt for skrøbelige til foråret, jeg skrev faktisk i frustration til AGF-ledelsen at det var for tyndt i forhold til skader

Man valgte i vinterpausen at sælge Nando (falder tilbage på både Erik og BSN)
Derved havde man reelt kun Peter Graulund (der så blev skadet)

Desuden 4 lotto kuponer:

Dioh der kun havde scoret to mål i hele efteråret, og ikke er ægte boks-angriber og målæder
Han var ellers stærk første 1½ også med mål, inden han var ude med en skade hele foråret. Men blev aldrig den samme og scorede 2 mål i efteråret og slet ikke skarp nok. Det er eklatant dårlig set, at man i den vinterpause vælger at satse på ham efter han i et år ikke har vist nok.
Dioh Williams, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

Davit D - der var evig skadet og derfor svingende. Og iøvrigt som Dioh ikke boks angriber.

Unge uprøvede Sanel K og Dennis Høgh.

I dag har vi 3 ægte boks angribere - to rutinerede. Til en plads.

Vil jo svare til vi i dag havde satset på PM, Lunding, Links, Marouff og Fæster til forårssæsonen.

Iøvrigt blev vi så i foråret ramt af skader over hele linjen bl.a. hos nøglespillere som Graulund, Jakob Poulsen, Graulund, Kim Madsen, Howard, Feilhaber, Gjessing,

Svar #166
Glen - havde jeg noget ambivalent med i fcm, og via kilder på højeste niveau der, sagde de "tillykke" med Glen, ham skal I nok få bøvl med. De var jo kisteglade for at han selv sagde op, så de ikke skulle fyre en træner der lige havde vundet guld. De gik bare og ventede på at finde en anledning så det ikke så for dumt ud. Samarbejdet med ledelsen var helt kørt af sporet. Glen så sig over klubben. Jeg gav ham chancen, men blev træt af ordet proces. Og det gik for forudsagt af mine kilder: Glen mente han var overklubben og irettesatte direktøren offentligt flere gange. klaphat.

Wiggo - fik ikke en en reel chance, men fyringen skyldes jo også at han og JN ikke kunne sammen efter flere uoverensstemmelser - bl.a. Jens Jønsson sagen. Men også andet. Den trup Wiggo fik at arbejde med var heller ikke til meget mere end overlevelse.

Poul Hansen - super fin fyr. Men dårlig ledelse rundt omkring ham. Men man vidste fik underholdende fodbold - men også godt det var lidt naiv fodbold med den indbyggede risiko.

Søren Åkeby - truppen var noget misk-mask ift spillestil fx havde vi Graulund der ikke passede til stilen, han røg ud og fik for dårlige angribere ind, og generelt for uharmonisk trup. Ellers store navne.

Ove Pedersen - hvor dygtig er han egentlig. Var han ikke også bare lidt heldig med at være i fcm og efb på de rigtige tidspunkter. Simpel fodbold. Men dog ærlig fodbold. Men også noget let at læse. Man ved hvad man får - men så heller ikke mere. Gammeldags.

Peter Sørensen - blændende træner på mange måder, men visse menneskelige mangler, vist ret tydeligt at han mest er god på den korte bane, ingen tvivl om taktiske egenskaber, men slider alt og alle op.

Fredberg - havde været rigtig at prøve af i medgang. I den modgang skulle man have haft en Ove C type til at redde klubben (selvom Ove P dog ikke magtede det)

Svar #167
Oskar Buur er vel den sædvanlige historie, om en ung spiller med talent men med for lidt fysik til at kunne kæmpe sig ind på 1. holdet. Jeg synes ikke at man kan kritisere Wieghorst og Glen for ikke at bruge ham i superligaen. Skulle man kritisere nogen, skulle det være Jens Andersson for ikke at lægge en langsigtet plan for ham. Men der var rigeligt at se til med udskiftning af truppen i de år omkring den seneste tur i 1. division.

Desuden kan man sige at vi nogle år forinden havde gjort en erfaring med at satse på en ung højreback af egen avl, Frederik Krabbe (som i modsætning til Buur var fast på U-landsholdene helt op til U-21), uden at det gav noget nævneværdig værdi til holdet. Men det er nemt at kritisere i bagklogskabens lys. Jeg må indrømme, at jeg ikke havde forventet at Buur blev til andet end en 1. divisionsspiller og der var jo umiddelbart heller ikke andre end Brabrand der ville tage over, da kontrakten udløb i AGF. Men det bliver da spændende at følge, om han kan få en slags gennembrud på et tidspunkt, måske i superligaen om et år eller to.

Svar #168
HELT RIGTIGT det vil klæde os mere at som fans generelt at tale mere pænt om tidligere spillere og trænere og folk der har været. Det er naturligvis med baggrund i frustrationer over 20 års elendigheder og underpræstationer, med få undtagelser.
Var det ikke mere relevant at vurdere, hvilke af trænerne der faktisk fik de rette midler og setup at arbejde med fra ledelsens side?

Langt de fleste trænerne har været underlagt en dårlig organisation og ledelsens skiftende meninger undervejs. Vi har f.eks. adskillige gange forsøgt at springe 2-3 års udvikling over, ved at ansætte det næste store trænerhåb som skulle forløse holdets potentiale straks. Det har indimellem virket totalt håbløst.

Jeg siger ikke alle trænerne har været lige dygtige men formoder en stor del af dem, ville have performet bedre under de rette forhold.

Det kan godt være det kun er min fornemmelse men de positive skridt der er næsten hele vejen rundt, virker til at bunde langt dybere end "blot den rette træner". Reelt tilskriver jeg den processen (lyder som Glen) der blev startet med ansættelsen af Jacob Nielsen tilbage i 2014.
Der blev ryddet op i organisationen hele vejen rundt. Det har han fået meget skæld ud over undervejs men når vi ser på sponsortilgang, talentudvikling, italesættelse af nyt stadion, midler til superligatrup mv. ser det på nuværende tidspunkt ud til at være de helt rigtige tiltag han har sat i gang.
Der har selvfølgelig været bølgegang undervejs, når man skulle udføre et opgør med gamle rutiner/kutymer/kultur men det er klassisk når man ændrer i en organisation. Spørgsmålet er om vi når helt i mål men pt. mener jeg en stor del af æren skal tilskrives den ledelsesmæssige udvikling.

Svar #169
@Martinstranger

Var det ikke mere relevant at vurdere, hvilke af trænerne der faktisk fik de rette midler og setup at arbejde med fra ledelsens side?

Langt de fleste trænerne har været underlagt en dårlig organisation og ledelsens skiftende meninger undervejs. Vi har f.eks. adskillige gange forsøgt at springe 2-3 års udvikling over, ved at ansætte det næste store trænerhåb som skulle forløse holdets potentiale straks. Det har indimellem virket totalt håbløst.

Helt relevante spørgsmål hvor svarerne givetvis vil være at de forskellige trænere på ingen måde har haft optimale arbejdsbetingelser eller noget der ligner.
En del af dem var underlagt en håbløs sportschef, adskillige håbløse direktører og en bestyrelse som ja jeg ved egentlig ikke hvad pokker de tænkte på og i alle årerne en forfærdelig økonomi.

Men man kan også se på, hvad trænerne så har præsteret udenfor galehuset AGF og her vil det ikke være forkert at sige ingen vel har været prangende?

Så ja stort set alle var hotte navne, men måske var deres træner potentiale alligevel ikke så stort.

Svar #170
Nej utroligt at Åkeby fx vist nok vandt flere gange guld i Sverige lige inden AGF, og derefter skuffede i både Malmö og Norge og gik i glemsel. Men ingen af dem er ligefrem end i Premier L.

Siger vel meget om at det går op og ned i fodbold, og siger også meget om at det i virkeligheden er helheden der er vigtig i en fodboldklub og ikke bare træneren. Derfor tror jeg bestemt heller ikke David Nielsen fremover er nogen garant for top6. Det afhænger af hele ledelsen og hele holdet. Får man skabt ro og en linje i arbejdet, får man skabt en økonomi der er til top6 regelmæssigt, får sportschefen solgt og hentet rette spillere, har DN rette team rundt om sig, er der harmoni ledelsen i mellem og truppen i mellem. Synes alt ser rigtig fint ud, men forvent ikke top 6 mere end et sted mellem hvert 2-3 år. Måske 40-45% chance pr sæson. Uden vi skal tage den igen haha. Men urealistiske forventninger har præget os i 20 år.

Svar #171
Jeg ved godt at vi har haft nogle meget dårligere ledere i klubben, men det er vi egentlig ikke de eneste der har. Lammers blev udsat for et cirkus uden lige i EfB, og BIF har roteret både direktører og trænere i visse perioder i en grad der får os til at ligne et stabilt setup ved siden af. Samtidigt er OB er gået fra Top 2 til en eller anden ukendt grå vælling og AaB er gået fra mesterskab og gode ture i Europa til et hold omkring midten. Det eneste hold man faktisk helt uhindret kan sige er gået fremad på alle parametre er FCM, men selv de var ved at knække nakken på et tidspunkt.

Så selvom vi måske har været lidt værre end andre hold, er arbejdsforholdene i sig selv nok ikke så slemme endda. Der hvor forskellen ligger, er at den eneste klub i landet der kan matche os på opmærksomhed er BIF. Det kræver en bestemt type at være træner i AGF, og dem er der ikke mange af i DK. Jeg tror såmænd at kulturen mange steder i DKs klubber er næsten lige så syg som vores var, men da der ikke er fokus på dem 24 timer i døgnet bliver det bare ikke udstillet. Det værste de fleste trænere skal udstå er en træls halv time i Onside og måske et enkelt interview i lokalsprøjten, mens vi har Stiften, Lokalavisen Aarhus, TV2 og DR indenfor en nem cykeltur.

Det sejler jo også totalt i Viborg med Verhagen, FCRs matchfixingskandale, og der er vel efterhånden ikke ret mange mennesker der kan forstå hvordan Vejle bliver ved med at sejle rundt med det setup de har i 1. division. Ergo, dårlig ledelse er ret almindeligt i danske fodboldklubber, men der er lige præcis 2 klubber i DK de gider at skrive om, og vi er den ene.

Helt ærligt: Hvor mange flere artikler var der ikke kommet om Verhagen eller matchfixing hvis det havde været AGF? Det havde sgu da været dagligt indtil sagerne blev afgjort i retten.

Svar #172
Det sejler jo også totalt i Viborg med Verhagen, FCRs matchfixingskandale, og der er vel efterhånden ikke ret mange mennesker der kan forstå hvordan Vejle bliver ved med at sejle rundt med det setup de har i 1. division.
Det er vel ikke 1 divisionsklubberne vi skal sammenligne med - så de er vel mere eller mindre irrelevante.

Jeg ved godt at vi har haft nogle meget dårligere ledere i klubben, men det er vi egentlig ikke de eneste der har. Lammers blev udsat for et cirkus uden lige i EfB, og BIF har roteret både direktører og trænere i visse perioder i en grad der får os til at ligne et stabilt setup ved siden af. Samtidigt er OB er gået fra Top 2 til en eller anden ukendt grå vælling og AaB er gået fra mesterskab og gode ture i Europa til et hold omkring midten. Det eneste hold man faktisk helt uhindret kan sige er gået fremad på alle parametre er FCM, men selv de var ved at knække nakken på et tidspunkt.
Det burde fortjene et længere svar men nu bliver det den korte variant.

Aab gik vel fint i mange år, indtil Gaarde skulle ind og tage over efter de gamle koryfæer. EFB = cirkus efter de havde gjort det godt i Europa og solgt spillere for mange millioner. BIF et stort cirkus efter Bjerregaard men til gengæld en pengetank der har reddet dem fra at floppe helt - de var tæt på konkurs og tvangsnedrykning men blev reddet på målstregen.

Generelt er det måske bedre at se på de klubber der er lykkedes med deres strategier undervejs. Nedenstående har mere eller mindre afholdt sig fra store ledelsesmæssige panikbeslutninger (i perioder).

1) Randers - de gjorde det vel fint indtil vi snuppede JN og deres stabilitet røg.
2) FCN efter de skiftede ejer - der er midler nok og en konstant ledelse som ikke ryster på hånden.
3) FCM - efter de skiftede ejer (før det sejlede de også lidt rundt) og de fik midler nok - der kommer dog ikke nok sponsorater.
4) FCK - i en liga for sig efter Nordea reddede dem under finanskrisen. Det vil de blive ved at være, medmindre de dummer sig.
5) Horsens - set ud fra budgetter mv. leverer de konsekvent men virker også stabile ledelsesmæssigt.
6) Sønderjyske - tæring før næring men formår stadig at levere sportsligt indimellem. 

Min umiddelbare konklusion - ro på ledelsesgangene kan modvirke mange udsving i det sportslige. Overtolker jeg?

Svar #173
Ja altid let at være bagklog men Ankersen sagde sidste år om Thomas Frank, at han gør det rigtige og gør det godt, selvom de tabte ca. 10 kampe, så kom de tilbage og havde et super forår. I denne sæson har det gentaget sig lidt, men nu ligger Brentford bedre end nogensinde, trods alle op og nedture.

I AGF kunne man med mindre fortegn skriver den samme historie om David. I den sidste ende er det lykkes ved at holde sig til strategien og tro på tingene går op over tid (trods ups and downs). Lidt samme i FCN og FCK har man også har sejlet meget i perioder - og egentlig er det vel mere skuffende for dem at ligge fx hhv nr 3 og 7 undervejs end når AGF har ligget nr 9-10.

Man kunne også have fyret PC for sit ringe transfervindue for 1½ år siden, som måske kostede os top6 sidste år. Fejl sker. men synes overordnet han gør det godt. Og fedt vi i JN og LF har nogen der holder ud trods modgang og ikke stikker halen mellem benene eller smutter ud af bagdøren.

Det gode ved at holde ved er, at truppen ikke skal gennem en revolution og de sidste par mio kan bruges på spillere istedet for at fx Peter Sørensen går hjemme i haven.

Svar #174
I AGF kunne man med mindre fortegn skriver den samme historie om David. I den sidste ende er det lykkes ved at holde sig til strategien og tro på tingene går op over tid (trods ups and downs). Lidt samme i FCN og FCK har man også har sejlet meget i perioder - og egentlig er det vel mere skuffende for dem at ligge fx hhv nr 3 og 7 undervejs end når AGF har ligget nr 9-10.
Det er bare ikke altid nemt i AGF med det sindssyge pres, der bliver lagt på trænerne. David har i den grad nosser og det virker troværdigt, når han siger at han trives med det pres. Hvis ikke alle topfolkene er kolde i røven - og det tror jeg i den grad Jacob og PC er, vil man hurtigt bukke for presset og fyre træneren.
Ståle er også meget stærk, og har en historik i FCK, der gør hans snor længere. FCN er så inderligt ligegyldige, at ingen medier gider interessere sig for dem.

Svar #175
Det sejler jo også totalt i Viborg med Verhagen, FCRs matchfixingskandale, og der er vel efterhånden ikke ret mange mennesker der kan forstå hvordan Vejle bliver ved med at sejle rundt med det setup de har i 1. division.
Det er vel ikke 1 divisionsklubberne vi skal sammenligne med - så de er vel mere eller mindre irrelevante.

Det burde fortjene et længere svar men nu bliver det den korte variant.

Aab gik vel fint i mange år, indtil Gaarde skulle ind og tage over efter de gamle koryfæer. EFB = cirkus efter de havde gjort det godt i Europa og solgt spillere for mange millioner. BIF et stort cirkus efter Bjerregaard men til gengæld en pengetank der har reddet dem fra at floppe helt - de var tæt på konkurs og tvangsnedrykning men blev reddet på målstregen.

Generelt er det måske bedre at se på de klubber der er lykkedes med deres strategier undervejs. Nedenstående har mere eller mindre afholdt sig fra store ledelsesmæssige panikbeslutninger (i perioder).

1) Randers - de gjorde det vel fint indtil vi snuppede JN og deres stabilitet røg.
2) FCN efter de skiftede ejer - der er midler nok og en konstant ledelse som ikke ryster på hånden.
3) FCM - efter de skiftede ejer (før det sejlede de også lidt rundt) og de fik midler nok - der kommer dog ikke nok sponsorater.
4) FCK - i en liga for sig efter Nordea reddede dem under finanskrisen. Det vil de blive ved at være, medmindre de dummer sig.
5) Horsens - set ud fra budgetter mv. leverer de konsekvent men virker også stabile ledelsesmæssigt.
6) Sønderjyske - tæring før næring men formår stadig at levere sportsligt indimellem. 

Min umiddelbare konklusion - ro på ledelsesgangene kan modvirke mange udsving i det sportslige. Overtolker jeg?
Det tror jeg ikke du gør, men som jeg pointerede er det sjældent tilfældet i dansk fodbold: Desuden er det nonsens ikke at sammenligne med 1. divisionsklubber, for der er tale om en generel tendens i dansk fodbold. Det er ikke ligaen man spiller i der afgører ledelsessituationen, det er hvad man udretter med de midler man har. Desuden var Vejle altså i Superligaen sidste år og VFF i 2016. så længere væk er det heller ikke.

Men man kunne jo også argumentere for at Randers ikke havde nogen grund til at blive ustabile efter vi snuppede JN. De kunne måske ikke være helt så dygtige på f.eks. økonomi, men havde de behøvet at hyre den gøgler som de gjorde? Shit, et cirkus, og det falder tilbage på deres bestyrelse. Kone-sagen, skandaløs behandling a Todd osv., plus de har tabt 15 mio. eller sådan noget på de sidste 2 år - og det er dælme mange penge derude.

SJE ved jeg ikke nok om til endeligt at konkludere om det er ledelsen eller bare træneren, men man kan i hvert fald konstatere at de falder længere og længere ned i tabellen - selvom alle kårede dem til næsten sikre i Top 6. Siden 2009 er de blevet nummer 10, 9, 7, 6, 8, 10, 10, 2, 6, 8, 10 (nuværende placering). Selvom der naturligvis ikke er nogen der forventede SJE som fast i toppen, ville jeg da godt nok bekymre mig lidt hvis jeg var direktør derude: Særligt med de penge de har smidt ud i år indtil videre. Fra næste år er vi jo tilbage i den latterlige 12-holdsstruktur, omend med slutspil, og så kan de jo blive helt fucked hvis de kun er 10'er nu. Den struktur er jo helt specifikt designet til at hjælpe de store og smadre de små, så det kan blive ret træls.

Den centrale pointe er jo også bare at fordi danske klubber ikke holder en kompetent ledelse, så flyver holdene rundt i tabellen. Der vil da altid være variation pga. økonomi, præstation osv., men niveauet i Superligaen burde ikke være så lige som det egentligt er, baseret på den tilgængelige økonomi. Og det falder tilbage på ledelsen rundt omkring, inklusivt vores egen førhen.

Vi har jo en tendens til at glemme at de nederste to hold i tabellen plejede at være på deltid indtil for små 20 år siden, og selv da var der ofte deltidskontrakter i periferien af 1. holdstruppen. Det betyder at der stadig er mange gamle røvhuller på gangene i klubberne som man ikke kan eller vil vifte ud pga. loyalitet, og som stadig sidder og rynker på næsen af moderne bold. Det får man bare ikke et godt Superliga- eller 1.divisionshold af i 2019.

Svar #176
Desuden er det nonsens ikke at sammenligne med 1. divisionsklubber, for der er tale om en generel tendens i dansk fodbold. Det er ikke ligaen man spiller i der afgører ledelsessituationen, det er hvad man udretter med de midler man har. Desuden var Vejle altså i Superligaen sidste år og VFF i 2016. så længere væk er det heller ikke.
Det bliver vi så ikke helt enige om, for jeg mener det økonomiske aspekt er afgørende. Der må/skal være forskel på at drive en klub i toppen af superligaen og så dem der er halvamatører. Naturligvis kan alle lave samme fejl men økonomien er bare så forskellig, at de "rige" hold klarer sig langt bedre. Men det er lidt en diskussion vi ikke behøver, det gør nok ikke den store forskel i diskussionen:-)

Men hvis vi kan holde ro/fokus på ledelsesgangene, så er vi enige om der er langt højere chance for succes. Det satser vi så på holder i det kommende årti:-)

Svar #177
Det er ikke at der ikke er forskel, men at man i Superligaen bare er sindssygt dårlig til at udnytte økonomien generelt, hvilket skyldes at klubberne ikke har investeret i deres faciliteter som helhed. Jeg var sgu da ved at falde ud af stolen, dengang rygterne om at Bo H skulle skiftes ud cirkulerede og at det var hans ide fordi det er ham der laver alt i klubben: Bo Henriksen: Priske var en mulig løsning
Tænk at have været i Superligaen i så mange år og ikke ansat bare én person til at hjælpe ham. Et klassisk eksempel på at bestyrelsen har så stort et omkostningsfokus, at de ikke kan se at det koster mere på klubbens udvikling at Bo skal have 2 fuldtidskasketter på. Han må da have været oppe 24 timer i døgnet med alt det der skal forberedes til januar.

Vores egne faciliteter skulle jo også have været skiftet ud for mindst 20 år siden, og det er ikke en uvæsentlig del af vores fremgang at der er kommet fokus på den front. Jeg husker stadig da jeg gik i 10. klasse og AGF skulle træne på Skovvangskolen fordi Fredensvang var så ringe: Og det var altså på en "græsplæne" på skolen der dengang var et mudderhul. Jeg gentager, et mudderhul uden græs som over 600 elever betræder var bedre end vores anlæg. Men okay, så fik jeg da også lige sagt davs til truppen - så helt skidt var det da ikke.

Jeg tror man ville finde nogle ret skræmmende ting hvis man gravede lidt i den slags forhold rundt omkring, hvilket også er en af årsagerne til at FCN overhovedet kan lykkes med deres vanvittige strategi. De har lavet de investeringer kontinuerligt over de sidste 10 år eller mere, og nu giver det bonus at være langt foran alle de andre. Men der ligger så også en spændende ledelsesmæssig udfordring, nu hvor akademisnakken er i højt gear i de andre klubber. For kan FCN blive ved med at være så langt foran at de ikke også skal drive en "rigtig" fodboldklub? De har jo økonomi til meget mere end de udretter, og det kunne godt være det var værd at sadle lidt om i dag, for at være forberedt på i morgen.

De ledelsesmæssige udfordringer er dermed ikke kun om der er fis og ballade i direktionen, omend det giver det største cirkus, men også at man er for langsom og uvillig til at investere på lang sigt. Det er jo ikke tilfældigt at Mærsk bygger deres skibe før de skal bruge dem, for hvis de ventede ville de andre sejle lige forbi ;)

Svar #178
Jesper Lange har stoppet karrieren.
Kroppen har sagt stop efter 3 jkorsbånds operationer med tilhørende genoptræning
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #179
Oscar Buur kom ind for Wolverhampton på Old Trafford, da de skulle hente en United 1-0 føring. Han blev skiftet ind for Adama Traore, så han ville nok have noget mere fysik på højre wingback!?!

Buur er en alvorlig plet på Glen Riddersholms renomme som træner, han er tidligere U-landstræner, og alligevel var han ikke i stand til at se at Buur havde noget særligt. Der var nok ikke tilstrækkeligt meget tonser i ham.

Svar #180
Ej altså kom nu. Buur endte i Brabrand før han helt ud af det blå kom til Wolverhampton. Hvis talentet var så åbenlyst, så havde andre klubber end Brabrand stået i kø for at hente sådan en helt særlig spiller ovenikøbet helt gratis.

Svar #181
Wieghorst brugte jo heller ikke Buur efter oprykningen, så den kan ikke bare fedtes af på GR.

Svar #182
Buur har sikkert været dygtig, men ikke vurderet egnet på de parametre AGF nu engang havde dengang. Folk får det jo til at lyde som om vi smed ham ad helvede til i går og han lige hoppede ind i starteren på en PL-klub, men han har altså brugt 1½ år i Wolves. De har altså et noget mere hardcore setup end vi har, så de kan også klemme noget mere ud af et talent hvis de vil.

Lidt á la vi har sendt Kaastrup til Dortmund med en forlængelse og en klausul i bagagen, og så må man se hvad det kan række til i en periode hvor han næppe ville være fast mand herhjemme. Det kunne man godt argumentere for at man skulle have gjort dengang, men AGF som klub var bare ikke langt nok i processen. Man skal aldrig undervurdere hvor stor en betydning de penge vi har smidt i vores faciliteter har haft over de sidste par år: Ting og metoder der førhen var forbeholdt A-truppen er nu i højere grad tilgængelige for ungdommen, og det er noget der sætter sig igennem. F.eks. var vores gamle klubhus fra 1942, og med den alder er det nærmest ligegyldigt hvor meget det renoveres - der bliver aldrig plads til de moderne ting. Derfor byggede vi et nyt.

Svar #183
Ej altså kom nu. Buur endte i Brabrand før han helt ud af det blå kom til Wolverhampton. Hvis talentet var så åbenlyst, så havde andre klubber end Brabrand stået i kø for at hente sådan en helt særlig spiller ovenikøbet helt gratis.

Nu kommer der sjældent interesse helt ud af det blå, og der er vel ingen der ved om der var masser af klubber der bød sig til, men Wolverhampton interessen gjorde at Buur valgte at se tiden an på en kortvarig amatør aftale. Wolves havde vel næppe scouts i Brabrand for at følge Buurs udvikling, de havde nok snarere holdt øje med ham længe i AGF og på landsholdet, og besluttet sig for at slå til da han stod uden kontrakt?

Det er den træner der ser ham hver eneste dag på træningsbanen der har de bedste forudsætninger for at vurdere om han kan slå igennem eller ej. Wieghorst brugte ham i 1. Division, og jf. Dennis Bjerre fra Stiften så blev alle lokale journalister indkaldt ekstraordinært for ikke at køre ham får hårdt frem i pressen, der var tale om et helt unikt talent som ikke skulle ødelægges af at blive pacet for tidligt.

Så kom tonser Glen, og alle tekniske færdigheder blev tilsidesat for rå kraft, det minder om Bugges måde at spotte angriber talenter på, hvis du er stor i en tidlig alder, så er du go, hvis du er lille og teknisk stærk, så er det ud af vagten.  Jeg er glad for at vi slap af med Glen Riddersholm, ellers var alt talentarbejdet i klubben endt som med Fisher, Duelund og Buur.

Svar #184
Præcis tænker også Oskar Buur valgte netop Brabrand og amatørdeal for at holde sine muligheder åbne.

Personligt synes jeg ikke der var tvivl om at han var en moderne back, som bare skulle have tid til at få bygget på fysisk:
Synes også det er lidt klassisk superliga, at man ikke tør satse på spillere der ikke er fysisk stærke. Og slet ikke Glennie med duelspil.

Men okay det kan være svært at have alle med stort talent i superliga truppen, men en udleje af Buur en sæson eller to havde været oplagt. Håber jeg vi kommer til at gøre brug af.

Svar #185
Generelt synes det med at have to unge backups for en start-11 spiller som fin model, og leje den ene ud skiftevis, så de får spilletid ind i mellem. Fx hente Thøger tilbage til sommer og udleje Gersbach, hvis ikke Højer er solgt eller AG går i start11. Samme på højreback med, hvor vi også pt har 3. Med mindre man regner Anbo mest som midt, men så kunne Hvidtudlejes mens Zach-Anbo er back up.

Lunding kunne også være udlejet i efteråret og være kommet hjem nu til forår, mens Links så passende kan komme på græs i efteråret.4 kanter burde være nok. Det må gerne koste kr - da udvikling tjener sig hjem både sportsligt og økonomisk.

Synes det var oplagt at have to angrebs talenter og leje den ene ud skiftevis ved siden af de to rutinerede i NH og PM. AA kunne med fordel komme på græs og hjem igen derefter.

På keeper posten er det også en fin kombi som nu med Eske, en ung TK og en talentfuld u19 som 3. keeper.

På et tidspunkt må man gerne sende TK videre på græs og hente  en ung talentfuld 2.målmand i Finland som EfB gjorde i Hradecky i, en ung i England som Horsens gjorde i Jononen - begge hentet gratis og solgt for rekordtransfer til bif og fck.

En keeper der kan udfordre Eske som førtevalg. En som vi kan beholde, udvikle og sælge - modsat fx Grabara.  Naturligvis også være Danniel G som rykkes frem som 2. keeper, og en ny U19 er tredjevalg. Og iøvrigt så måske hente TK hjem igen efter et 1-2 år ude, når fx Eske eller førstekeeperen sælges.

Svar #186
Wolves havde vel næppe scouts i Brabrand for at følge Buurs udvikling, de havde nok snarere holdt øje med ham længe i AGF og på landsholdet, og besluttet sig for at slå til da han stod uden kontrakt?
I forlængelse af hele trådens titel så havde Wolves' daværende U23-træner, tidligere AGF-spiller Scott Sellars, nok en stor finger med i spillet.

Han skal jo ikke have haft ret meget netværk i sin gamel klub for at vide, at Buur var en nærmest en gratis chance, i et miljø, hvor der slags ellers er big business.

Svar #187
@Mikkel_K

I forlængelse af hele trådens titel så havde Wolves' daværende U23-træner, tidligere AGF-spiller Scott Sellars, nok en stor finger med i spillet.

Sellars har givetvis spillet en stor rolle eller rettere sagt, Buur fik nok chancen for en prøvetræning alene på hans anbefaling, men igen der blev skrevet " Buur havde noget særligt" og Buur blev altså hentet til deres U23 hold som et hav af talenter i øvrigt.
En spiller med et helt særligt talent ender altså ikke med at gamble med en amatørkontrakt i en dansk 2. divisionsklub, jeg kan ærlig talt ikke huske, jeg nogensinde har hørt om en spiller bevidst blive amatørspiller for at holde sine kort åbne og da slet ikke et angiveligt stort talent.
Ingen skal bilde mig ind, hvis eks. FCM på samme tidspunkt som Brabrand havde tilbudt Buur en kontrakt, så havde han sagt nej for at tage chancen som amatør.

Jeg synes, det er flot, Buur har grebet chancen og fået udviklet sig så meget, han er begyndt at få sporadiske minutter for 1. holdet, men jeg synes ikke, det er fair at angribe Glen for at have smidt et særligt talent på porten.

Svar #188
@Martin Hansen Det er et slag i ansigtet på Glen Riddersholm, hver gang Oscar Buur træder et skridt op i Wolverhampton, når træneren før ham kunne se talentet og gav ham debut som 16 årig, så er det ikke godt nok at Riddersholm slet ikke kan se noget i ham.

Hvis han blev hevet til prøvetræning i en Championship klub med udsigt til en kontrakt, så ville jeg vente på svar på den prøvetræning frem for at komme i kløerne på Claus Steinlein til enhver tid. Det er jo drømmen for enhver ambitiøs fodboldspiller at blive udenlandsprof, det er de færreste der drømmer om at blive stavnsbundet i FCM, hvis udenlandsopholdet er en realistisk mulighed.

Svar #189
@Mikkel_K

Sellars har givetvis spillet en stor rolle eller rettere sagt, Buur fik nok chancen for en prøvetræning alene på hans anbefaling, men igen der blev skrevet " Buur havde noget særligt" og Buur blev altså hentet til deres U23 hold som et hav af talenter i øvrigt.
En spiller med et helt særligt talent ender altså ikke med at gamble med en amatørkontrakt i en dansk 2. divisionsklub, jeg kan ærlig talt ikke huske, jeg nogensinde har hørt om en spiller bevidst blive amatørspiller for at holde sine kort åbne og da slet ikke et angiveligt stort talent.
Ingen skal bilde mig ind, hvis eks. FCM på samme tidspunkt som Brabrand havde tilbudt Buur en kontrakt, så havde han sagt nej for at tage chancen som amatør.

Jeg synes, det er flot, Buur har grebet chancen og fået udviklet sig så meget, han er begyndt at få sporadiske minutter for 1. holdet, men jeg synes ikke, det er fair at angribe Glen for at have smidt et særligt talent på porten.
Tænk engang, jeg synes altid det er fair at angibe Glen for hvad som helst ;-)
Spøg til side, så synes jeg, som det er blevet lagt ud, at det er påfaldende, at Wieghorst kunne se noget i Buur, men Glen kasserede ham (angiveligt) på grund af fysikken. Helt ærligt: Hvis en spiller har teknik og spilintelligens på et vist niveau, så skal fysikken nok komme. Af alle ting, så er fysikken sgu noget der kan komme senere, og noget af det "nemmeste" at træne op.

Svar #190
Ahh altså det FCM som sælger spillere hvert eneste år til store millionbeløb. Det er jo ikke rigtigt, spillere mener de bliver stavnsbundet altså underforstået de så ikke kan komme afsted, det findes der ingen evidens for, tværtimod.

Men nu var FCM bare et eksempel, du kan selv indsætte klubnavn, pointen var, Buur var ikke det åbenlyse talent, du mener og jeg kan slet ikke se det er et slag i ansigtet på Glen, der i øvrigt var underlagt en sportschef, som jo bare kunne have overrulet Glen, hvis JA mente, Buur var så åbenlyst et talent, ja faktisk lander aben på hans skuldre, hvis der endelig skal findes en syndebuk.

Svar #191
@Stone Cold

Jeg har ikke tjekket efter så tager @SteenA ord for gode var, når han skriver Wieghorst ikke brugte Buur efter oprykningen.

Er i øvrigt helt enig i, fysikken bør komme i sidste række når en spiller skal vurderes, for den kan altid relativt nemt trænes op, og jeg hverken var eller er enig i Glen tilsyneladende gerne vil have spillere af en vis fysik, selvom jeg da mener, det var Glen som gav Sisto chancen (her kan hukommelsen dog spille et puds) men jeg mener stadig ikke, Buurs talent var så åbenlyst, som der bliver givet udtryk for bl.a. med baggrund i Buur endte i en 2. divisionsklub.

Svar #192
Apropos det med at leje talenter ud, så de får spilletid på et ok niveau.
FCM får i dette vindue hele ni spillere retur fra udlejning. De kan så ryge ud igen, men jeg synes, det er en god strategi. For det kan altså være svært at se, om spillere på 18-20 år har det, der skal til. Ikke mindst mentalt...

Svar #193
.....men jeg mener stadig ikke, Buurs talent var så åbenlyst, som der bliver givet udtryk for bl.a. med baggrund i Buur endte i en 2. divisionsklub.

Oscar Buur stoppede i AGF d. 22. juli 2017 og startede i Wolverhampton d. 24. august 2017. Han spillede altså i 2.division i lidt over en måned, så at sige at han “endte” i 2. Division er vist et forsøg på at få sandheden til at passe til ens egen opfattelse af situationen. Buur “endte” ikke i 2. Division, han holdt formen ved lige i Brabrand, sandsynligvis indtil de sidste detaljer i aftalen med Wolves faldt på plads, alle øvrige interesserede blev sat i bero af Buurs agent, vente indtil han havde afklaring med Wolves.

Svar #194
@T-Knogle

Det er simpelthen ikke sandt. Brabrand havde lavet en aftale med Buur som handlede om meget mere end han bare skulle holde formen vellige. Må sige det vist er dig, der prøver at få sandheden til at passe din egen opfattelse af situationen.

- Oskar Buur er en ung talentfuld spiller, som i Aarhus er kendt som en velfunderet teknisk back. Han er dog ligeså dygtig på kanten, hvorfor han øger konkurrencen på disse positioner. Oskar Buur er dygtig i possesionsspillet, og så besidder han et kæmpe løbepensum. Desuden er han dygtig offensivt qua hans fart, som han er dygtig til at udnytte, siger Tom Søjberg.

- Buur skal have lidt tid til at vænne sig til vores spillestil, der er anderledes end i AGF. Når Brabrand stilen kommer ind under huden, så bliver det virkelig godt. Jeg er glad for, at Oskar Buur har valgt projektet i Brabrand, slutter Tom Søjberg.

Oskar Buur skifter til Brabrand

Svar #195
@T-Knogle

Det er simpelthen ikke sandt. Brabrand havde lavet en aftale med Buur som handlede om meget mere end han bare skulle holde formen vellige. Må sige det vist er dig, der prøver at få sandheden til at passe din egen opfattelse af situationen.

- Oskar Buur er en ung talentfuld spiller, som i Aarhus er kendt som en velfunderet teknisk back. Han er dog ligeså dygtig på kanten, hvorfor han øger konkurrencen på disse positioner. Oskar Buur er dygtig i possesionsspillet, og så besidder han et kæmpe løbepensum. Desuden er han dygtig offensivt qua hans fart, som han er dygtig til at udnytte, siger Tom Søjberg.

- Buur skal have lidt tid til at vænne sig til vores spillestil, der er anderledes end i AGF. Når Brabrand stilen kommer ind under huden, så bliver det virkelig godt. Jeg er glad for, at Oskar Buur har valgt projektet i Brabrand, slutter Tom Søjberg.

Oskar Buur skifter til Brabrand

For det første så spillede Oskar Buur ingen kampe for Brabrand i perioden fra 22. Juli 2017 til 24. august 2017, og for det andet så havde det ikke været i 2. Division, men i 1. Division som var der Brabrand spillede på det tidspunkt. For det tredje så havde Oskar Buur Ingen kontrakt, hvilket andre klubber nok ikke ville acceptere.

Så nej Oskar Buur endte ikke i en 2. Divisionsklub, og Glen Riddersholm fejlede stort ved ikke at holde fast i ham.

Simple Audio Video Embedder