Spring til hovedindholdet
Emne: Hvor blev de af (Læst 10746 gange) forrige emne - næste emne

Hvor blev de af

På det gamle Forum havde vi gang i en tråd med nyt om tidligere ansatte, så det må vi hellere få igen :D

Kanstrup har startet de sidste par kampe for hans Tyrkiske klub https://stiften.dk/agf/Tidligere-AGF-anfoerer-har-bidt-sig-fast-i-Tyrkiet/artikel/558851
Han blev skiftet ind i 1-1 kampen mod Besiktas med fem minutter tilbage af opgøret, og i de seneste to kampe er han startet inde.

Sv: Hvor blev de af

Svar #1
Riddersholm har haft et par ansættelser efter han ikke længere fik løn i AGF men vi må vel hellere forholde os til hans nuværende.

Linket er også lagt i kamptråden https://stiften.dk/agf/Glen-Riddersholm-inden-gensyn-med-AGF-Ikke-mere-specielt-end-at-moede-Hobro/artikel/559053

Han nævner alligevel noget som han ellers havde talt ned men han er jo ikke den første.
Det var lærerigt at være i AGF, hvor presset internt og fra omgivelserne til tider var enormt, og kvaliteten i spillertruppen og det sportslige budget ikke altid hang sammen. Og det gjorde også, at jeg ind imellem var nødt til at gå på kompromis, og ikke følte, jeg havde tid til at fremelske det spillemæssige udtryk, jeg ønskede. Der var aldrig tid.

Svar #3
Nogen der kender til Jens Jønsson situation? Ser han idag igen ikke er i truppen - det har han ikke været i flere kampe??

Svar #4
Nogen der kender til Jens Jønsson situation? Ser han idag igen ikke er i truppen - det har han ikke været i flere kampe??
Han er på vej tilbage fra en skade :)

Svar #6
Peter Sørensen ny træner i Hobro.

Svar #9
Peter Sørensen ny træner i Hobro.
Saa har han proevet baade at blive fyret og ansat to kampe inde i en foraarssaeson :)

Måske han så laver en omvendt Fredberg og vinder resten af kampene i foråret.
Han må i hvert fald meget gerne tage en sejr mere i Aalborg i næste runde!

Svar #12
https://stiften.dk/navne/AArets-spiller-fire-gange-AGFs-hurtige-hoejre-back-er-doed/artikel/561165

Ole Laursen

Fantastisk hurtig trods begrænset i højde. Husker ham som en solid højre back som altid i foråret var ventet til træningen, fordi han først startede træningen, når græsset var tilstrækkeligt grønt.

Savnet fordi han var fast mand på holdet, når han var kommet i form.

Er der nogle, som kan bekræfte dette?

agfer

Svar #14
SønderjyskE snupper gratis Juel-Nielsen

Så hentede Glen sin frelser tilbage. Mærkeligt at han ikke kom i transfervinduet. Hhmm.
Som jeg hører det havde TJN et andet lønkrav da transfervinduet var åbent. Han er åbenbart lidt grådig.
::Der er en ret lang artikel om ham i dagens udgave af Politiken. Han afviste en kontraktforlængelse hos os, for at komme til en israelsk klub, ifølge denne artikel. Derfra blev han mere eller mindre tvunget til at lade kontrakten ophæve og endte på Cypern. Mellem linjerne kan man godt tolke forløbet som grådighed. Nu er han i SE, fordi der ikke er andre, der har budt på ham.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #15
Mellem linjerne kan man godt tolke forløbet som grådighed. Nu er han i SE, fordi der ikke er andre, der har budt på ham.
 Tænkte det samme. Men Grådig+"endte i Sønderjyske" plejer sgu ikke at rime :D 

Så måske han var grådig, ikke fandt en klub i vinduet, og så overtalte SøE til at give mere end de havde ønsket, eller måtte lade sig tanke med SøEs tilbud, da alle andre trak følehornene til sig.

Svar #16
Efter mine oplysninger var hans lønkrav et et helt helt andet da transfervinduet var åbent og TJN måtte gå alvorligt ned i hyre for at komme til at spille bold igen i DK. Faktisk så langt at SønderjyskE kunne være med.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #17
Jeg synes det er fint nok, at fodboldspillere er en anelse grådige. De har trods alt en ganske kort årrække til at spinde guld på deres evner som fodboldsspillere.

Jeg har også hørt, at Tingager helst ville til OB, men valgte AGF, fordi vi tilbød markant mere i løn end OB - og det vil vi vel på ingen måde klandre ham for eller kalde ham grådig for at gøre.

Jeg må da også indrømme, at det for mig er ret vigtigt, hvor meget jeg får i løn. Det er bestemt ikke det eneste kriterie når jeg vælger job, men hvis alt andet er lige, så kan det godt være det, der gør, at jeg vælger det ene job fremfor det andet.  For fodboldsspilere er resten af jobbet vel ret ens om man spiller i Haderslev eller Esbjerg, så lønnen vil derfor helt naturligt spille en stor rolle og det kan vi ikke klandre dem for overhovedet.

Når det kommer til Thomas Juel, så kan man vel også sige, at det samtidig spiller en rolle, at han er loyal overfor Glen, hvilket sikkert også har spillet en rolle, da han skulle vælge arbejdsgiver. Jeg forestiller mig, at der har været et lignende forhold mellem Højer/Blume og David, selvom man selvfølgelig er skuffet over deres manglende loyalitet i Lyngby.

Svar #18
Vi var nok mange, der grinte da Tullberg blev solgt på et enkelt saksespark.

Men nu har han snart den største karriere af den generation af AGF-spillere - nemlig som reserveholdstræner for BVB Dortmund. Det er sgu vildt: Mike Tullberg stopper i Vendsyssel FF til sommer

Svar #19

Men nu har han snart den største karriere af den generation af AGF-spillere - nemlig som reserveholdstræner for BVB Dortmund. Det er sgu vildt: Mike Tullberg stopper i Vendsyssel FF til sommer
Det er ret flot gået. Skulle han få succes dernede er han vel også i spil som afløser for David, hvis han f.eks. skal prøve noget nyt om 3-4 år (forudsætter at vi har ok succes i mellemtiden...).

Svar #20

Ja, hele vejen til banken kan man sige.

Huddersfield og Norwich har hentet deres managers fra BVB's andethold, saa det kan ogsaa vaere et ganske godt springbraet direkte til topposter paa ret hoejt niveau. Det er godt at danske traenere der faar internationale jobs og godt at se en af vores tidligere spillere imellem dem.

Jovanovic

Svar #21
Jovanovic kom tilsyneladende til den forkerte klub. I bundproppen i La Liga har han fået 5 kampe hidtil.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #22
Jovanovic kom tilsyneladende til den forkerte klub. I bundproppen i La Liga har han fået 5 kampe hidtil.
 Ja men det er nok sjovt nok på søndag selvom han sidder på bænken, når holdet møder Real Madrid i Madrid. 
 Og spiller han bare en eneste af de store kampe, så er det jo noget man husker resten af livet. 

Sportsligt ved jeg ikke om han lider last af at rykke ud med SD Huesca, fremfor at have fortsat i AGF. Jeg håber stadig vi i smug har lavet en aftale med Grytebust fra sommer af, så hvad ved jeg? :D hihi (urealistisk drømmetænkning, intet andet)

Svar #24
Vel meget fornuftigt af Sloth at tage endnu et skridt ned af stigen.
Silkeborg
Randers
Derefter Viborg 🤪
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #27
EB har en ganske fin artikel med den tidligere AGF angriber og nuværende Roskilde topscorer Emil Nielsen, en artikel omhandlende EN blev ramt af stress. Ikke så meget fra GF tiden:

Lidt om hans materielle forbrug efter hans gennembrud:

I AGF var han skadet og havde intet vist, da han leasede en Audi A5, der var større end træner Morten Wieghorsts bil. Nu kan han godt forstå, at folk i det århusianske hævede øjenbrynene.

Blev opereret uden at være skadet

Dengang vidste han ikke, hvad der var galt. Det ved han nu.

I sin AGF-tid var Emil Nielsen ude et halvt år med en skade, som han havde svært ved at forklare. Nu er han overbevist om, at der var følelser og stress, der var forklaringen.

– På det tidspunkt var jeg ikke selv klar over det, men jeg havde det dårligt uden for banen, så stress og nervøsitet satte sig i kroppen som skavanker. Det startede allerede, inden jeg tog til Rosenborg.

– Jeg følte, at jeg havde ondt. Tænkte ’åh nej, der må være noget galt med lysken’, siger Emil Nielsen, der overbeviste både sig selv og den norske klub om, at han var skadet.

– Så jeg tog til München og blev undersøgt. Lægen sagde, at der ikke var meget at se, men jeg blev opereret alligevel.

Emil Nielsen blev udlejet til AGF halvanden uge efter operationen for lyskebrok. Forventningen var, at han hurtigt ville være tilbage i fulde omdrejninger, men han spillede ikke et eneste minut det efterår.

Angriberen nåede blot fire Superliga-kampe for AGF i den sæson, han var udlejet til klubben.

Topscorer ramt af stress: Måtte ringe 112 – Ekstra Bladet ($)
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #28
Nå men så fuck fuck da, Vibe... Altså alle de års snakken.. Intet.
(Aner ikke om AGF nogensinde har forsøgt at hente ham, men det skuffer mig nu alligevel).

Bekræftet: Vibe vender tilbage til IFK Göteborg
Ja, det var vel det. Han er 32 og har tegnet en to-årig aftale med IFK.

Vibe vendte tilbage med kasse i danskermøde

Og så starter han oven i købet med at score.

Jeg tror han var et emne samtidig med at PM blev hentet, men det er nok vanskeligt at have råd til begge.

Svar #29
Hvor blev Ryan Mmaee af? :)

Svar #30
Hvor blev Ryan Mmaee af? :)
@Alsgaard‍ 

Hvis du spørger oprigtigt, så træner han stadig med, som AGF lader ham gøre ligesom med Riel. Det er en arbejdsplads i den henseende. Det er tydeligt at man jo ikke vil give ham spilleminutter, så han ryger ud til 1. Juni så snart sæsonen er ovre. Riel har desværre yderligere et år tilbage af kontrakten.

Svar #32
Mikkel Kirkeskov skal spille guldkamp i Polen: Det er en helt anden planet |...

Siden denne artikel blev slået op for 2 dage siden har Mikkel Kirkeskov og Piast Gliwice slået Legia Warszawa på deres bane og har dermed en mulighed for at snuppe det polske mesterskab.
Kirkeskov har spillet fast på venstrebacken hele sæsonen.

Da han spillede for os vil jeg ikke påstå at han lignede en spiller der skulle ende med at spille med om guld i en liga på det niveau.

Svar #33
Han blev trods alt udtaget til en landskamp, selvom det måske var lidt i mangel af bedre på det tidspunkt, så der var da lagt op til en fin karriere, men det virkede som om han aldrig for alvor ville slå igennem. Et mesterskab til Gliwice vil vel også nærmest være en Herfølge eller den slags - men godt at se Kirkeskov få noget succes og nogle gode oplevelser.

Svar #34
Jeg har altid syntes at Kirkeskov fik en al for hård medfart af dele af fansene.
Jeg under ham sgu lidt succes, jeg håber det fortsætter :)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #35
Jeg havde fornøjelsen af at se Kim Aabech i aktion for Hvidovre i dag i kamp mod Næstved. Hvidovre kæmper i bunden, mens Næstved er med i toppen.

Aabech har stadig stort overskud på banen og holder godt i bolden, med fint blok for medspillerne. I dagens kamp lignede Næstved ikke nogen, der kæmpede for oprykning. Hvidovre var bedst, med rappe kanter (uden øvrige kvaliteter) og en solid centerforsvarer. Målmanden fik Staff til at ligne en gigant.

Jeg tror aldrig en af Aabechs direkte opdækkere er gået forpustet fra banen, og det var heller ikke tilføjet i dag. De havde ikke en chance for at tage bolden fra ham, og han havde en 4-5 key passes, inkl et oplæg, der helt sikkert skulle have været en assist, hvis ikke kollegaen havde leveret en triller på den direktør. Der var klasse i hjørnesparkene, og det gav også en scoring.

Aabech scorede selv to mål, en på en flot frispilning af en Næstvedspiller, hvor Aabech var så fri, at han uden problemer kunne passere målmanden. Den anden var til 3-1, hvor Aabech blev spillet fri skråt for mål. Pga manglende fart, blev det ikke rigtigt farligt og han var tvunget til at afslutte fra en svær vinkel og lidt for langt fra mål. Næstveds målmand blev dog snydt af det flade skud og kunne ikke bestemme sig for fodparade eller om han skulle lægge sig og rent faktisk stoppe bolden, og derfor blev det 3-1.

Frederik Krabbe blev skiftet ind, til anførerbind, de sidste par minutter. Han har vist været skadet et stykke tid.

Overall. Koldt på stadion, ikke i nærheden af Superligakvalitet. Kim Aabech har fundet et sweet spot, hvor han kan være altafgørende på sit hold, i den bedste række det er muligt. Hvidovre ser ud til at tage et år mere i 1. Division.

Svar #36
Jeg har altid syntes at Kirkeskov fik en al for hård medfart af dele af fansene.
Jeg under ham sgu lidt succes, jeg håber det fortsætter :)

Enig. Hans evner var tydelige, og begrænsningerne ligeså, men sidstnævnte så ud til at hænge sammen med alderen og den manglende rutine.

Svar #37
Han blev trods alt udtaget til en landskamp, selvom det måske var lidt i mangel af bedre på det tidspunkt, så der var da lagt op til en fin karriere, men det virkede som om han aldrig for alvor ville slå igennem. Et mesterskab til Gliwice vil vel også nærmest være en Herfølge eller den slags - men godt at se Kirkeskov få noget succes og nogle gode oplevelser.

Han var ikke just nogen darling i AGF for at sige det mildt.
Hvis man kunne læse indlæg fra den gamle del af dette forum, så vil 90% af alle Kirkeskov-indlæg formentlig være folk der var ved at gå fra forstanden over Kirkeskovs indsats i forsvaret.
Jeg var selv en af dem der var helt uforstående for hvorfor vi brugte ham kamp efter kamp.

De fleste af os var også pænt overraskede over at OB rent faktisk gad at betale os nogle penge for at købe ham.

Set i bakspejlet blev Kirkeskovs nok bare udstillet ekstra meget på en udsat plads i forsvaret, i en periode hvor det meste af klubben sejlede og det generelle niveau var sløjt.

Svar #38
Jeg var indledningsvist godt tilfreds med Mikkel Kirkeskov, da han først etablerede sig i AGF som ung spiller placeret på den forkerte back (højre). Jeg husker det i hvert fald sådan, at han gjorde det fint defensivt i den periode under Peter Sørensen, hvor AGF var bedst (og som vel stadigt er noget nær den bedste periode i AGF de seneste 20 år).

Til gengæld har det brændt sig fast, hvordan han - på venstre back, hvor han også dengang skulle være bedst - i en pokalkamp i Lyngby gang på gang fuldstændigt blev snøret af en 18-årig 1. divisionsspiller, jeg aldrig før havde hørt om. Det udstillede virkeligt Kirkeskovs begrænsninger, men Yussuf Poulsen har nu også haft en fin karriere efterfølgende...

[I øvrigt tabte AGF 3-2 efter 2 Lyngby-mål af Patrick Mortensen og et sejrsmål af Kim Aabech!]

Kirkeskov havde dog samme problem som Casper Sloth, at hvor de havde været gode i medgang, så var de virkeligt ikke gode, da holdet faldt sammen i nedrykningssæsonen. Og næsten værre end deres spil var attituden, hvor begge lignede folk, der allerede mente, at de var for gode til AGF - selv om historien vel har vist noget andet. Alligevel er vel altid positivt, når en spiller fra AGFs egen ungdomsafdeling får succes i udlandet - så tillykke med en fin sæson til Mikkel Kirkeskov!

Svar #39
Jovanovic stod på mål for Huesca søndag.
Formentlig fordi nedrykningen er en realitet.

Han gjorde det vist pænt trods et 1-2 nederlag og kom på ugens hold i et engelsk netmedie.

I dag har Huescas træner så offentliggjort at han stopper.

Svar #40
I går var det i øvrigt 7 år siden, at et fantastisk AGF hold totalt udraderede Brøndby med 5-1.

Osama, Sloth, Aron, Skhirtladze glimtede og kombinerede sig gennem BIFs forsvar, mens den gamle garde med Martino, Atle Roar Haaland og Staff også var gode. Graulund og Jerry Lucena fik også minutter.

7 år er mange år: For Arons vedkommende mange skader. For Osamas vedkommende mange dårlige valg. For Sloths vedkommende mange kampe på bænken. Og - overraskende nok - en hæderlig karriere for Mikkel Kirkeskov

Superligakamp AGF-Brøndby IF, 13.05.2012 - SuperStats

PS: Arons kontrakt udløber om 1½ måned...

Svar #41
I går var det i øvrigt 7 år siden, at et fantastisk AGF hold totalt udraderede Brøndby med 5-1.

Osama, Sloth, Aron, Skhirtladze glimtede og kombinerede sig gennem BIFs forsvar, mens den gamle garde med Martino, Atle Roar Haaland og Staff også var gode. Graulund og Jerry Lucena fik også minutter.

7 år er mange år: For Arons vedkommende mange skader. For Osamas vedkommende mange dårlige valg. For Sloths vedkommende mange kampe på bænken. Og - overraskende nok - en hæderlig karriere for Mikkel Kirkeskov

Superligakamp AGF-Brøndby IF, 13.05.2012 - SuperStats

PS: Arons kontrakt udløber om 1½ måned...

Højdepunkterne: AGF - Brøndby IF | Superliga

Svar #42

Siden denne artikel blev slået op for 2 dage siden har Mikkel Kirkeskov og Piast Gliwice slået Legia Warszawa på deres bane og har dermed en mulighed for at snuppe det polske mesterskab.

Da han spillede for os vil jeg ikke påstå at han lignede en spiller der skulle ende med at spille med om guld i en liga på det niveau.

To runder er gået og nu ligger Gliwice to point foran Legia inden sidste runde.  Uafgjort er formentlig nok til at Kirkeskov bliver sensationel polsk mester.

Svar #43

“Spille med”? Som jeg forstår det er han fast starter, en af de bærende kræfter og bliver jævnligt kåret til rundens hold, så han gør mere end bare spille med, det er ret vildt!!

Svar #44

“Spille med”? Som jeg forstår det er han fast starter, en af de bærende kræfter og bliver jævnligt kåret til rundens hold, så han gør mere end bare spille med, det er ret vildt!!

Ja han er stensikker mand i start 11 som nævnt i det du citerer :)
Jeg mente "spille med" som I at være i en klub der spiller med om guld.

Svar #45
Motherwell har lige offentliggjort, de har hentet Casper Sloth. Det var uventet.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #46
Motherwell har lige offentliggjort, de har hentet Casper Sloth. Det var uventet.
Det må man sige - især når han nu havde været til prøvetræning i Randers og det ikke var specielt pæne ord der kom fra Søren Pedersen.

Men jeg håber træneren får ret i hans udtalelser - det vil være godt for Casper
Casper har utvivlsomt tekniske færdigheder og kommer til klubben med et imponerende cv, siger manager Stephen Robinson til klubbens hjemmeside.

- Han var på et tidspunkt en af de virkelig lovende talenter i dansk fodbold, men han har måske været frustreret over, hvordan hans karriere er gået de seneste par år.

- Vi vil give ham en platform og hjælpe ham med at genfinde sin topform. Motherwell er en klub, som bryster sig af at få folk tilbage på rette sport, og det er vores store mål med Casper.

- Han er meget talentfuld og en teknisk fodboldspiller, og jeg ser frem til at arbejde sammen med ham og gøre ham bedre og se ham stråle igen.
Imponeret træner vil få Sloth tilbage i topform

Svar #47
Motherwell er også et lavere niveau end Randers, så mere imponerende er det nu ikke.

Svar #48
Imponerende at Lars Pleidrup stadig spiller.
Troede han var stoppet.
Han er på banen pt mod Silkeborg.

Simple Audio Video Embedder