Spring til hovedindholdet
Emne: Hvor blev de af (Læst 9196 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Hvor blev de af

Svar #50
Imponerende at Lars Pleidrup stadig spiller.
Troede han var stoppet.
Han er på banen pt mod Silkeborg.

Lars Pleidrup er en klasse 1 divisionsspiller og han var også klasse i sin tid som superligaspiller. Har fulgt ham jævnligt siden tiden i AGF.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #51
Kan da oplyse, Pleidrup netop er kåret til årets spiller i NFC og ja han holder et ganske fornuftigt 1. divisions niveau, udover at være en ægte kulturbærer og afholdt af alle i NFC lige fra 1. holdet og helt ned til de yngste.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #53
Så ved vi hvem hans første scoring i 5 år bliver imod..

Svar #54
Så er Jeppe Kjær endt i Helsingør. Kommer  næppe tilbage til suppen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #55
Det der er sgu da alligevel alt alt for meget passion for sin klub!:

LIGE NU - TV 2

I dag, Kl. 11:50
Fodboldspillers lejlighed udsat for brandstiftelse efter klubskifte
FC København-spilleren Jens Stages lejlighed i Aarhus blev i weekenden udsat for hærværk og brandstiftelse. Det oplyser AGF. Det sker efter Stages skifte fra AGF til FCK. De to hold mødes fredag.

Edit: AGFs artikel om hændelsen

AGF fordømmer angreb - AGF Fodbold

Svar #56
Det der er sgu da alligevel alt alt for meget passion for sin klub!:

LIGE NU - TV 2

I dag, Kl. 11:50
Fodboldspillers lejlighed udsat for brandstiftelse efter klubskifte
FC København-spilleren Jens Stages lejlighed i Aarhus blev i weekenden udsat for hærværk og brandstiftelse. Det oplyser AGF. Det sker efter Stages skifte fra AGF til FCK. De to hold mødes fredag.

Edit: AGFs artikel om hændelsen

AGF fordømmer angreb - AGF Fodbold

Ja, så fik man da lige dokumentation for, at det ikke kun er BIF der har hjernedøde fans der tager for mange stoffer. Hold kæft nogle idioter!

Svar #57
Stage har lige nettet for FCK.

Svar #59
Kasper Junker fandt indtil videre heller ikke lykken i Horsens.

Det er svært at komme på hold og han vil gerne til udlandet. Tyder på en lejeaftale i Stabæk https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/kasper-junker-taet-paa-norsk-lejeaftale

Sakset fra artiklen:

Kasper Junker har spillet 28 kampe for AC Horsens og lavet tre mål og tre assist, siden han skiftede fra AGF sidste sommer.

Det siger alt. Jacob Ankersen har vel været bedre for AGF end Kasper Junker har været for Horsens. Og så fik vi penge for ham!!!

Svar #60
Det siger alt. Jacob Ankersen har vel været bedre for AGF end Kasper Junker har været for Horsens. Og så fik vi penge for ham!!!
Det er altså et godt salg som PC skal have kredit for. Det er lidt den omvendte historie af hvad vi ofte har set. Ikke at vi ofte selv har lagt den slags penge, men man føler spillere der har været gode andre steder ofte er blevet ringere her, mens spillere der ikke har slået til her har gjort det andre steder når de er blevet sendt videre. Jeg er sikkert ikke den eneste der nærmest forventede at Junker ville komme i den sidste kategori og begynde at score en masse mål for Horsens. Jeg går ikke og håber alt muligt dårligt for ham, men det er nu svært ikke også at glæde sig lidt over at vi har lavet et salg der ser godt ud for os.

Svar #61
Isoleret set er det er godt salg, og jeg må indrømme jeg troede mere på Junker, end han har vist for Horsens.

Til gengæld kan det sagtens have kostet top-6 for AGF og dermed har det gode salg 'spist' sig selv igen.

Svar #62
Isoleret set er det er godt salg, og jeg må indrømme jeg troede mere på Junker, end han har vist for Horsens.

Til gengæld kan det sagtens have kostet top-6 for AGF og dermed har det gode salg 'spist' sig selv igen.
hvis han havde scoret en masse mål for Horsens, havde jeg sikkert også konstateret at vi solgte ham lige inden han brød igennem eller bare skulle være spillet lidt anderledes, men han passede som type ikke rigtig til det vi manglede og scorede ikke ofte nok og har ikke vist andet siden, så derfor tror jeg ikke han havde gjort forskellen. Vi manglede en angriber under alle omstændigheder, i stedet for Duncan/Pusic.

Svar #63
Jeg har ofte undret mig over, hvorfor vi ikke forsøgte os med Junker på højrekanten. Han er tydeligvis ikke nogen målhaj. Men derudover har han et hav af rigtig gode kvaliteter, som kunne være brugbare på højrekanten.
- Hårdtarbejdende
- Arbejder i begge retninger
- Enorm fart
- Venstrebenet så han kan trække ind i banen
- Godt skud fra distancen (Højdepunkter: Årets først clean sheet mod AGF - YouTube)

Svar #64
Jeg har ofte undret mig over, hvorfor vi ikke forsøgte os med Junker på højrekanten. Han er tydeligvis ikke nogen målhaj. Men derudover har han et hav af rigtig gode kvaliteter, som kunne være brugbare på højrekanten.
- Hårdtarbejdende
- Arbejder i begge retninger
- Enorm fart
- Venstrebenet så han kan trække ind i banen
- Godt skud fra distancen (Højdepunkter: Årets først clean sheet mod AGF - YouTube)

Vi prøvede det faktisk i nogle kampe under Glen i foråret 2017 (dog som venstrekant), men det blev aldrig rigtig nogen succes (der var heller ikke rigtig tid/tålmodighed til at holde fast i det). Men jeg er enig med dig i, at Junker bør være kantspiller.

Edit: Fandt lige en gammel artikel: http://stiften.dk/sport/AGF-eksperimenterer-med-Kasper-Junker-paa-floejen/artikel/437056

Svar #65
En af klubbens legender, Erik Christensen, er død. Han nåede både at blive mester som spiller og vinde medaljer som træner for klubben. Der er dømt sørgebind på mandag.

Erik Christensen er gået bort - AGF Fodbold

Svar #66
Nu har FCK både Jonas Wind og N'Doye ude med skader resten af efteråret. Det kan kun betyde en ting - Jens Stage frem i angrebet!

Svar #67
Jeg syntes egentlig det så meget godt ud offensivt med Junker som kantspiller og tror han med tiden kunne lære det taktiske i det defensive - villigheden til at kæmpe og løbe bagud var lige så god som hos Junker og Lunding.

Han scorede faktisk også nogle mål som kantspiller.

Tror i virkeligheden det vil være hans bedste plads, så han slipper for det pres med at lave mål hele tiden, og han er også en spiller der gerne må have lidt plads om sig til at løbe stærkt. Som Bundu

Allerbeds er Junker nok som angriber i 442, men ikke mange klubber der spiller længere.

Så skulle Horsens finde på at sælge ham til spot pris, ville jeg faktisk ønske PC køber ham tilbage som kantspiller og backup til 9'er eller hvis der ændres taktisk undervejs.

Svar #68
Johnny Mølby ligner en presset mand i Vendsyssel. 5 nederlag i de første 6 kampe efter nedrykningen, i dag et 3-0 nederlag til et andet bundhold, Næstved, og nordjyderne ligger sidst i 1. division. En hård omgang, efter at Mølby blev fyret som assistent i Gent efter den seneste sæson.

Svar #69
Kamil Grabara
@Kamil_Grabara1
·
8 min
#ultratwitteragf Well done
👏🏻
👏🏻
👏🏻

Kamil Grabara
@Kamil_Grabara1
·
19. jul.
#ultratwitteragf any link to watch AGF today?

På trods af kun små 6 måneder, så har AGF gjort et indtryk på Grabara. Det er ikke uvæsentligt fremadrettet.

Svar #70
På trods af kun små 6 måneder, så har AGF gjort et indtryk på Grabara. Det er ikke uvæsentligt fremadrettet.
Ja, det er altid godt at se. Bliver der svaret på sådan en henvendelse om hvor en kamp kan ses?

Svar #71
Ja, det er altid godt at se. Bliver der svaret på sådan en henvendelse om hvor en kamp kan ses?

Masser af svar. Kombination af piratsider og Viaplay.

Svar #73
Jens Jønsson snød Galatasaray i overtiden
Godt for Jønne, men hvorfor er han ikke inde omkring landsholdet? Süperlig er ikke for børn.

Fordi landsholdet er super godt besat på midten med folk fra Premier League, La Liga, Bundesligaen osv.

Så uden at kende Jønssons præcise niveau så tror jeg der står en del foran ham ift. landsholdet.

Hvade han været frontangriber eller back havde vejen været markant kortere.

Svar #74
I transfertråden har flere efterspurgt AJA. Han kommer dog ikketilbage til os, men er nu i OB
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #75
Kamil Grabara
@Kamil_Grabara1
·
12 t
@AGFFodbold
 now you will finish top 6 guys
😃
🙌🏻

Svar #76
I transfertråden har flere efterspurgt AJA. Han kommer dog ikke tilbage til os, men er nu i OB.
Det er lidt interessant at vi begge har lejet en højreback der også kan spille centralt, så må vi se om vi har gjort en bedre handel, selvom det selvfølgelig næppe kan sammenlignes uden videre. De får noget mere kendt og rutine og sandsynligvis en god mulighed for at gøre aftalen permanent, men ser ham måske heller ikke som mere end backup, vi får mere talent og sandsynligvis et noget højere niveau når han over sin skade, men kan så næppe heller holde på ham bagefter. I vores situation foretrækker jeg dog klart Dik og jeg vil faktisk sige vi er vokset lidt fra AJA og det er generelt godt at undgå spillere der hverken kan være forstærkninger nu eller på sigt.

Svar #77
Jens Jønsson snød Galatasaray i overtiden
Godt for Jønne, men hvorfor er han ikke inde omkring landsholdet? Süperlig er ikke for børn.

Fordi landsholdet er super godt besat på midten med folk fra Premier League, La Liga, Bundesligaen osv.

Så uden at kende Jønssons præcise niveau så tror jeg der står en del foran ham ift. landsholdet.

Hvade han været frontangriber eller back havde vejen været markant kortere.

Vi har en Philip Billing, som ikke var super skarp under U21, og AC fra Malmø i truppen, så kan ikke se hvorfor Jønne ikke kan snige sig med.

Svar #79
Akharraz er klubløs og overvejer at stoppe karrieren, siger han i et længere interview.

Om presset i fodbolden:

- Specielt i Århus, da jeg var der. Det var helt vanvittigt. Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Så der mærkede jeg det for alvor. Hvor stort et pres det kan lægge på én, når der er så mange mennesker, der vil have fat i én.

Vi snakker om en, der også har spillet i BIF.

Klubløs Akharraz overvejer karrierestop: Har været gennem en kæmpe nedtur |...

Svar #80
Akharraz er klubløs og overvejer at stoppe karrieren, siger han i et længere interview.

Om presset i fodbolden:

- Specielt i Århus, da jeg var der. Det var helt vanvittigt. Jeg har aldrig prøvet noget lignende. Så der mærkede jeg det for alvor. Hvor stort et pres det kan lægge på én, når der er så mange mennesker, der vil have fat i én.

Vi snakker om en, der også har spillet i BIF.

Klubløs Akharraz overvejer karrierestop: Har været gennem en kæmpe nedtur |...
Et stort talent der fik tidligt debut og ikke blev ført frem stille og roligt - er det den del du hinter mod? :-) Aarhhh spøg til side - det kan vi tage i en anden tråd men det er relevant.

Han skulle vist have haft noget hjælp undervejs, så han var sluppet for nogle af nedturene. Han har altid virket ligefrem af natur og det harmonerer måske ikke super med at være fodboldspiller på topplan - der må man gerne veje sine ord indimellem.
Det er sku ærgerligt for han kunne nogle gode ting og burde være i hans bedste periode. Men skader og halvdårlige valg har ikke hjulpet ham og karrieren er gået nedad i efterhånden lang tid. Synd.

Svar #81
Et stort talent der fik tidligt debut og ikke blev ført frem stille og roligt - er det den del du hinter mod? :-) Aarhhh spøg til side - det kan vi tage i en anden tråd men det er relevant.

Argh det er vist en stråmand. Naturligvis skal et talent både have potentiale og den rette mentalitet. Akharraz havde et pænt stort potentiale, mens det også efter hans egne ord haltede gevaldigt med mentaliteten.

Så ja det er relevant, men nu du hentyder til AGFs nuværende talentkuld, så bliver deres mentalitet fremhævet af alle der har arbejdet med dem.
Det er bare svært at vise sig frem, når nu spilletiden er sparsom.

Svar #82
Det er bare svært at vise sig frem, når nu spilletiden er sparsom.
Hvem er det konkret, du savner spilletid til? Så vidt jeg kan forstå har Hvidt og Lunding døjet med skader. Er det Ammitzbøll du tænker på? Eller Anbo? Duncan, Munksgaard, Bundu og Thorsteinsson har jo spillet meget, men de er selvfølgelig ikke vores egne drenge.

Svar #83
Hvidt spillede stort set ikke i foråret. Lunding fik de første hvad 3 kampe og stort set ikke siden. Ammitzbøl degraderet til 3. valg efter købet af Helenius, det samme er Anbo. Duncan bænket efter 2 virkelig flotte kampe. Hausner og Thøgersen ser/så vi heller ikke meget til.

Som jeg har nævnt før, så kan du altid uden undtagelse finde undskyldninger for ikke at bruge talenter og undskyldninger ser jeg også masser af nu.
Nu ser jeg også, at kommer AGF i top 6, så kan DN virkelig give spilletid til talenterne uden frygt for nedrykning, fair nok men lur mig om ikke næste undskyldning bliver, nu når vi endelig er i top 6, så skal vi da gå benhårdt efter at få så gode resultater som muligt mod de bedste hold i Danmark måske endda første medalje siden 97..........osv, osv.

Svar #84

Lunding fik de første hvad 3 kampe og stort set ikke siden.

Lunding spillede de sidste 6 kampe i grundspillet, samt den første playoff-kamp hvor han måtte udgå i pausen. Han er en af de mange der har døjet med hjernerystelse.

http://stiften.dk/agf/Kollektiv-AGF-hovedpine-Ogsaa-Kasper-Lunding-har-doejet-med-hjernerystelse/artikel/578856

Svar #85
Nu ser jeg også, at kommer AGF i top 6, så kan DN virkelig give spilletid til talenterne uden frygt for nedrykning, fair nok men lur mig om ikke næste undskyldning bliver, nu når vi endelig er i top 6, så skal vi da gå benhårdt efter at få så gode resultater som muligt mod de bedste hold i Danmark måske endda første medalje siden 97..........osv, osv.

Den vil jeg gerne noteres for med det samme. Jeg er principielt ikke så interesseret i, om det bliver nummer 4,5 eller 6, men hvis 3. pladsen og dermed medalje + Europa er opnåelig, så skal den jagtes. Og pga pokalen, kan 4. Pladsen også tælle med i det regnskab.

Det er ikke sådan ligetil bare at satse på et talent. Det er klart at den 'gratis' version er den, hvor talenter har niveau og det ikke koster noget. Men i andre situationer vil man skulle prioritere, ved

a) at benytte talentet i stedet for et bedre alternativ. Den er svær at forklare, fordi bedste mand bør spille
b) ved at undlade at hente en spiller til en given position, så det opstår en naturlig mulighed for at benytte talentet i stedet. Det kan også koste, hvis man pludselig er tvunget til at spille med den unge spiller, og han ikke kan løfte opgaven (endnu).

Svar #86
Twitter

Adam Eckersley er nu VVS'er i Glasgow :D

Svar #87
Synes nu egentlig godt man som klub kan fravælge, at den bedste mand spiller, hvis det på andre parametre er en fordel fx

- at holdet fungerer bedre i kollektiv (Sana var vel vores bedste mand)

- at man vil spare en spiller for at han ikke køres for hårdt

- at man vil undgå skader, karantæner

- taktiske overvejelser

- at man har en spiller på på rampen, der skal sælges, så der er råd til investering i truppen på den lange bane

- at man helt generelt tror på at noget bliver en større succes over en sæson i point, end kortsigtet her og nu point

- at talenter udvikles ift at gå flere point på den lange bane og spillersalg, dermed øget investringer i truppen og dermed flere point

- at talenter føler de får chancen så man som klub bliver attraktiv for talenter og unge på vej frem

- at spillerne holdes til ilden ved at blive sat udenfor og genvalg i start-11 (alt efter om de har brug for at blive aet med eller mod hårene)

- At de føler gode indsatser bliver belønnet (Zach kunne have spillet og NP være blevet på bænken)

- Eske fremfor Jova hvis der kun er marginal forskel (Ved at spille Jova, risiker vi at Eske spiller dårligere i foråret og derved koster flere tab af point, end jova vil vinde i efteråret.  Eller Eske bliver demotiveret og måske ikke tror så meget på projektet, måske ligefrem vil væk eller værre skaber uro. Tror nu godt Eske kan leve med efteråret på bænken, hvis det kommer dertil. Han virker cool. Men der er bare mange overvejelser ift både teamspirit, den enkeltes motivaton og investeringer i spillere (transfer og lønpakke)

Jeg siger ikke det er lette valg, men det er for simpelt at sige at bedste mand spiller synes jeg, men forstår godt holdningen og accepterer andre ser anderledes på det.

Endnu værre er der med never change a winning team... Havde vi haft Stage, Grabara eller Messi truppen havde de nok spillet i start-11 uanset sejr i en runde uden dem...

Svar #88
Davit Skhirtladze skiftede i juli fra FC Riga til Arka Gdynia i Polen.
Efter at have været indskiftningsspiller i de første seks runder, startede han på toppen i sidste weekend og blev matchvinder, da Arka Gdynia vandt 1-0
Det var sæsonens første sejr, så han må formodes at være inde i varmen efter nogle mindre succesfulde ophold i Slovaktiet og Letland.

Svar #89
Glen for pokker - jeg ved godt du gerne vil vinde. MEN at blive tøsefornærmet over Bo Henriksen griner af dig, når du opfordrer dine spillere til at filme sig til straffespark, det er godt nok langt ude Riddersholm efter kontrovers: Bo og jeg vil begge vinde | Tipsbladet.dk
Principielt burde det vel være en sag for det der udvalg, der selv finder sager og tager dem op. Der må vel ikke opfordres til snyd fra trænerbænken:-)

Simple Audio Video Embedder