Spring til hovedindholdet
Emne: Hvor blev de af (Læst 17918 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Hvor blev de af

Svar #200
Buur er ret hurtigt kommet op på et højt niveau og så ligner det jo en fejl, men han bliver ikke det sidste talent vi kommer til at lade gå, som senere når et niveau hvor vi kunne have brugt ham. I fremtiden, når niveauet i ungdomsafdelingen hæves, bliver de næstbedste vi ikke satser på endda bedre. Så vil førsteholdets niveau være bedre, men vi vil se flere tidligere talenter rundt omkring i Superligaen og ind imellem nogle der efter nogle år også kan spille i toppen eller i udlandet. Det må vi tage med og så score lidt udviklingspenge ind imellem.

Noget er det vi selv kan gøre, og har gjort, er at ansætte en transitionstræner. Måske ser vi allerede en gevinst af Friis' arbejde på det område, men jeg har store forhåbninger til den slags. Der er mange talenter der er snublet så snart de skulle spille seniorfodbold og i en blanding af mere fokus på det, mulighederne med akademiet, et bedre hold i en mere velfungerende klub at komme ind på og bedre muligheder for at blive lejet ud osv, tror jeg vi kan generobre vores naturlige position som en af de bedste talentfabrikker. Så bliver det igen almindeligt at landsholdsspillere har en fortid i AGF og så kan det være vi får mere ud af en Buur - udvikler ham, får mere glæde af ham på førsteholdet og sælger ham til Wolves - men det vil også stadig kikse og der vil blive satset forkert ind imellem uanset hvor veludviklet systemet er.

Svar #203
Gustav Mogensen bliver nok ikke aktuel i AGF lige foreløbig:
Tidligere AGF-talent bomber løs i Brentford B

Lige nøjagtig ham meldte klart ud, at det nok var nemmere at slå igennem og komme videre fra Brentford end AGF. Det kunne måske animere til, at vi skal vise vi kan lave flere salg af unge spillere (f.eks. Bundu). Det er den måde vi kan fastholde og hente andre til på højest mulige niveau. Men den diskussion er måske mere relevant i transfertråden:-)

Svar #204
Irriterende vi ikke lige nåede at se ham i en hvid trøje i superligaen.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #206
Casper Sloth har fået ophævet kontrakten i Motherwell. Nøj hvor gad jeg godt være inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #207
Casper Sloth har fået ophævet kontrakten i Motherwell. Nøj hvor gad jeg godt være inde i hans hoved. Sikke en nedtur for en tidligere landsholdsspiller, profil i AGF og ligaen.
Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se svært ud at få boostet karrieren igen. Men måske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil gøre forsøget. Vi ved alle at han har de fodboldmæssige evner, så måske bør han i virkeligheden have noget hjælp på nogle andre områder. 

Svar #208
  Det er ret vildt og meget trist. Det begynder at se svært ud at få boostet karrieren igen. Men måske findes der stadig en desperat superligaklub, der vil gøre forsøget. Vi ved alle at han har de fodboldmæssige evner, så måske bør han i virkeligheden have noget hjælp på nogle andre områder.

Ja, det er virkelig ærgerligt, han skulle jo være en vi nu sad og heppede på vendte tilbage. Hvis han ved hvad det er der er gået galt, som ikke bare er uheld, skulle han måske komme forbi klubben med et foredrag. Der kan være nogle reflektioner de unge kan bruge, men måske også i ungdomsafdelingen generelt. Jeg kan dog ikke lade være at tænke - og det gør det jo egentlig mere trist - at han havde klaret sig bedre hvis han var kommet op nedefra i dag. Selvom der kan være noget med hans egen personlighed (det er et gæt,) kan det også påvirkes i ungdomsårene. 

Svar #209
Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterhånden så mange forliste ansættelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger på, at han måske mangler noget mentalt på træningsbanen.
Han led måske et knæk i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. Måske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #210
Casper Sloth er godt nok en trist historie. Men der er efterhånden så mange forliste ansættelsesforhold og iturevne kontrakter, at noget peger på, at han måske mangler noget mentalt på træningsbanen.
Han led måske et knæk i Leeds. Eller i AaB eller SIF... men noget gik galt.
Det er sgu lidt synd for ham. Måske han skulle lave noget andet inden det bliver decideret pinligt?
Jeg håber han vil spørge om han må træne med "hjemme i Aarhus" og DN kan se projektet foran sig. Det kan simpelthen ikke passe, at den gode fodboldspiller er helt færdig men det sagde man selvfølgelig også med Toutouh.

Han kunne ellers passende komme under vingerne på Helenius »Bagefter tænkte jeg: Hvorfor var jeg god i dag?« - AGF - Aarhus

Svar #212

Jeg mistede meget for Casper Sloth i hans sidste års tid i klubben, hvor han i en svær tid satte sig selv over hold og træner.
Masser af uro fra hans side, hvilket havde sin ikke ubetydelige andel i nedrykningen - og da vi så røg ned, så havde han pokkers travlt med at komme væk .
Af samme grund har jeg ikke fulgt ham tæt efterfølgende, så hvad der er gået galt i andre klubber ved jeg ikke, men hvis hans attitude som holdspiller ikke ændrede sig, så kan man vel godt kalde det noget mentalt.

Jeg er ikke med på synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ødelagt sin karriere af skader.

Svar #213
Casper Sloth er formentlig den bedste teenager og det største talent af egen avl, der har været i AGF de seneste 15 år. Det er virkeligt mærkeligt, at det er gået, som det er gået. Andre nogenlunde jævnaldrende unge superliga-profiler, hvis karriere næppe har nået de højder, de drømte om som fx Kusk, Okore og Helenius, er trods alt vendt tilbage til en hæderlig superliga-karriere. Den hylde ser svær ud for Sloth.

Jeg skrev i sommer, at en peak Casper Sloth ville have passet rigtigt godt ind på Bror Blumes position. Det står jeg gerne ved, og lidt til: En 20-årig Casper Sloth på AGF anno 2019/20 - med den spillestil og den medvind, dette indebærer - ville brænde ligaen af med mindst 15 mål på en sæson.

Jeg har meget lidt tiltro til, at en 27-årig Sloth kan tilføre det samme, men - og det står jeg muligvis helt alene med - for min skyld måtte man gerne tage chancen med en kontrakt fx indtil sommer. I bedste fald får man et kvalificeret alternativ gratis til en position, hvor man egentligt ikke har så mange alternativer. I værste fald kan han vel hældes ud igen uden de store omkostninger.

Svar #214
Tja han har vel præsteret lige så godt som Rygaard både i spil og stats de seneste år.

I Silkeborg var han stærk under Peter Sørensen, og så kørte det helt af sporet igen. Mit gæt er at Peter Sørensen gør ham god alle gode gange 3 i Hobro.

Leeds var et fejlcast og forkert valg - det er skotsk fodbold vel også og et desperat valg.

I AaB skete det klassiske, at man han var en dyr profil og man ikke igen igen ikke forstår at spillere der har været helt væk tager et år plus om at nå sit gamle niveau, sådan var det også med Anker og mange andre i AGF. I AaB fik han heller ikke en reel chance, fik kun 10 startpladser.

AGF?

Om han så mentalt er god for truppen? tja er skeptisk. Men netop en type som David kunne nok forløse en spiller som ham.
Men kan han affinde sig med at være rotationsspiller for Blume. Synes også han mangler lidt fart både som Blume eller Amini. Og som 6er mangler han lidt bad ass. Passer vel bedst til peter sørensen eller endnu bedre fcn-stil.

Noget andet er at han aldersmæssigt ikke er den type PC går mest efter. Han vil have unge sultne spillere der vil noget mere end AGF.

Talentet er uomtvisteligt, ellers havde han heller ikke fået 9 A-landskampe.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #216
Jeg er ikke med på synd-for-ham vognen i hvert fald.
Det er synd for en spiller hvis han for ødelagt sin karriere af skader.
Det handler måske lidt om menneskesyn her, men jeg kan sagtens have ondt af en spiller, som ikke er udstyret med den rigtige mentalitet. Man kan da håbe, at det er noget han kan bearbejde, men det kan jo sagtens være noget depression eller lign. han bakser med. Det ved vi jo ikke.

Men som jeg skrev, så håber jeg at han kan få noget hjælp. Måske af en (sports)psykolog. Det kunne da være fint, hvis det var et projekt AGF ville gå ind i for en af vores gamle drenge - selvfølgelig med en mulig bagtanke. Men i den tilstsnd han er i nu, er han ikke interessant at knytte til klubben.

Svar #217
Jeg tror såmænd bare at Sloth rendte ind i noget klassisk for en ung og dygtig spiller: Et ego der var for stort til hans talent. Han burde utvivlsomt være omkring landsholdet i dag, men med den alder han havde da han slog igennem har han stadig manglet at udvikle sig utroligt meget.

Desværre har hans agent ikke gjort ham mange tjenester, for Leeds ville være det sidste sted jeg ville sende en ung dansker hen. Han går fra hvad der var et taberhold i dansk fodbold til et endnu større taberhold i England, der ikke just er kendt for sin talentudvikling og har en endnu større historisk byrde end vi har. Da han skiftede til Leeds var de desuden bundhold i Championship, og Sloth slår mig ikke lige som typen der skal ind og løfte den type opgave i en ny klub.

Det er sgu ærgerligt at det er endt som det er, men man kan da håbe at han får chancen i en lille Superligaklub eller en større 1. divisionsklub hvor han kan få noget spilleglæde og vise sig frem igen. Så bliver det nok ikke til landshold m.m., men i det mindste kunne han da rette op på skuden og få en mere hæderlig arv á la Aabech da han langt om længe blev lidt voksen.

Simple Audio Video Embedder