Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: EFB- AGF, søndag d. 01.12.2019 kl. 16.00 (Læst 2926 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: EFB- AGF, søndag d. 01.12.2019 kl. 16.00

Information om modstanderen:
Esbjerg forenede Boldklubber blev skabt i 1924.
Klubben havde sin gyldne tid i starten af 60'erne, hvor de vandt 4 mesterskaber
Esbjerg fB vandt i 1979 klubbens femte og foreløbigt seneste Danmarksmesterskab

Esbjerg har ligesom os leveret mange store spillere - et par af de mere kendte spillere er Ole Kjær og Jens Jørn Bertelsen

Manager/Træner: Lars Olsen

EFBs vigtigste spiller: Yuriy Yakovenko har scoret 5 ud af deres 15 mål

Lidt om AGFs tal:

Vi spiller Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

De to hold imellem:

Performance Center:

Point udvikling:

Form barometer
EFB

AGF

Karantæne information:
EFB:
Karantæne mod os:

AGF:
Næste gule kort: Jon Thorsteinsson, Zachary Duncan, Nicolai Poulsen
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård, Niklas Backman
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Casper Højer Nielsen

Værd at holde øje med mod den kommende modstander - Lyngby

Karantæne -Næste gule kort:
Kasper Enghardt
Martin Ørnskov
Frederik Gytkjær
Nicolai Geertsen

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Stillingen inden runden:

Modstander fan:

Når man tænker på hvordan det gik for jer i sidste sæson, så er det gået temmelig meget ned af bakke for jer. Hvad mener du det skyldes?

Indledningsvis vil jeg sige, at vi var mange, som forventede, at det ville blive en svær sæson oven på succesen i sidste sæson. Vi overpræsterede, mens andre hold underpræsterede, og det var ikke et retvisende billede for vores niveau eller styrkeforholdet i ligaen.
Når det er sagt, så havde jeg håbet - og troet på - at vi kunne spille med i midterfeltet i nogenlunde behørig afstand fra nedrykningsspøgelset. Det er desværre ikke tilfældet og det skyldes flere forskellige ting.
Vi har ikke længere de marginaler, vi havde i sidste sæson, og som man kommer langt med i en tæt række som Superligaen. Men vi må også bare erkende, at vi mangler noget kvalitet. Især offensivt har vi været skidt kørende, hvilket vi til dels også var i sidste sæson til trods for vores høje placering. Der har man fra klubbens side heller ikke været dygtige nok til at identificere behovet for forstærkning. I det hele taget kan vi (nu) konkludere, at vores transfervindue i sommers ikke var godt nok. Ingen af de nye spillere har formået at overbevise og ingen af dem er stamspillere (endnu). Så vi har ikke fået erstattet eksempelvis en Carlo Holse, der var en profil for os i sidste sæson, og der er heller ikke kommet tilstrækkelig konkurrence ind i truppen, som har kunne være med til at presse vores unge spillere til at udvikle sig yderligere og tage et niveau op rent spillemæssigt. Så på den måde er vores trup faktisk en smule dårligere end i sidste sæson, og det afspejler resultaterne jo også.
Lige nu er vi alvorligt ramt på selvtilliden og det er også et problem. Jeg synes, vi ofte ser, at når man kommer ind i en negativ spiral, så er det ekstremt svært for hold i Superligaen at komme ud af den - og sådan en er vi inde i lige nu, og det virker også til, at spillerne godt ved det, og at det hæmmer deres præstationer.

Lammers er nu skiftet ud med Lars Olsen. Godt eller skidt?

Jeg syntes, at det var en skidt beslutning at fyre John Lammers, men det er godt, at der nu er kommet en afklaring på trænerspørgsmålet, efter at assistenttræner Claus Nørgaard har kørt en længere periode som midlertidig chef.
Det bliver en længere tråd, hvis jeg skal gå ind i Lammers-fyringen, men jeg kan bare konstatere, at den i al fald ikke havde en effekt.
Nu er det så Lars Olsen, som har tøjlerne, og hvis ellers han får ro og støtte fra baglandet, så kan det sagtens blive godt på den lange bane. Jeg synes, at han har leveret fornuftige resultater i sin trænerkarriere og som type kan jeg godt se ham passe ind. Men han får det svært på den korte bane - som alle andre i EfB-trænersædet i øvrigt ville få det. Det er, som jeg ser det, næsten Mission Impossible at holde os i Superligaen. Men kan han få stabiliseret defensiven og balancen på holdet, så har vi en chance. Men ærligt talt, jeg aner ikke om han er manden, der kan det - eller hvem der ellers ville være bedre/værre for den sags skyld.

I vores indbyrdes kamp tidligere i sæsonen var I klart bedre spillende end os, men vi løb alligevel med en 1-0 sejr. Hvad skal der til for at I løber med alle 3 points denne gang?

Det nederlag nager mig stadig. Det var en af vores spillemæssige bedre kampe i sæsonen og vi burde have vundet. Det kunne også have været et muligt vendepunkt for os, hvis vi havde fået sejren.
Men vi skal først og fremmest tro på, at vi kan vinde kampen, og dernæst være skarpe i begge felter, hvis det skal lykkes. Og så skal vi spille klogt. Jeg synes, at vi skal turde spille fodbold med jer, da I rent spillemæssigt ligger fint til os, men samtidig skal vi også være påpasselige med at give jer omstillinger og plads til eksempelvis Bundu og hans fart. Så der skal vi ramme den rette balance. Kan vi det, så tror jeg vi har en god mulighed for at få point.

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Esbjerg:
TV: Canal 9

Live
Navn:
Blue Water Arena
Gl. Vardevej 82
6700 Esbjerg

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 2019-20: EFB- AGF, søndag d. 01.12.2019 kl. 16.00

Svar #1
Jacob Lungi Sørensen trak en advarsel til sidst mod Silkeborg. Det sender ham i karantæne.

Svar #2
Fedt han er en af deres bedste - ham gad jeg godt se i AGF, når Amini rejser og EfB tager en tur ned i 1 div til sommer.

Iøvrigt godt Hvidt har meldt sig ind i kampen igen på central midtbane med alle de karantæne-farer vi har der. Plus Anbo kan tage en tjans som indskifter også der.

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #3
Fedt han er en af deres bedste - ham gad jeg godt se i AGF, når Amini rejser og EfB tager en tur ned i 1 div til sommer.

Iøvrigt godt Hvidt har meldt sig ind i kampen igen på central midtbane med alle de karantæne-farer vi har der. Plus Anbo kan tage en tjans som indskifter også der.

Ja det var vigtigt ikke at trække et eneste gult kort imod BIF i går, det vil dog stadigvæk se skidt ud hvis både NP og Amini får gult i kampen mod Esbjerg, de må godt koordinere det, så NP holder sig i skindet hvis Amini laver en rigtig sviner.

Selv Backman kan tåle et gult kort, med Tingager tilbage og Hausner i så forrygende spillehumør.

Svar #4
Jacob Lungi Sørensen trak en advarsel til sidst mod Silkeborg. Det sender ham i karantæne.

Ifølge Dansk Fodbold har han ikke karantæne
AGF

Svar #5
Lungi eller ej - vi laver dem til fiskefars...
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #6
Virkelig mærkeligt. Forud for sidste kamp stod han til karantæne, hvis han fik en advarsel. I weekenden fik han så en advarsel. Er den trukket tilbage???

Svar #7
Virkelig mærkeligt. Forud for sidste kamp stod han til karantæne, hvis han fik en advarsel. I weekenden fik han så en advarsel. Er den trukket tilbage???
Måske stod han til karantæne ved "grov forseelse", og så blev den seneste advarsel som "mild forseelse"? Hvorfor han nu står til at få karantæne, uanset grovheden.

Svar #8
Med mindre der kommer nye skader de næste dage, kan der komme så hård kamp om pladserne til weekendens trup, at spillere som Gifts eller Ankersen, eller Duncan eller Hvidt, eller Diks eller Gersbach må sidde ude sammen med spillere som Juelsgaard og Ansbo. Det er dejligt, at der både er plads til skader og  karantæner her i de sidste kampe før vinterpausen. Noget helt nyt på denne årstid.

Svar #9
Med mindre der kommer nye skader de næste dage, kan der komme så hård kamp om pladserne til weekendens trup, at spillere som Gifts eller Ankersen, eller Duncan eller Hvidt, eller Diks eller Gersbach må sidde ude sammen med spillere som Juelsgaard og Ansbo. Det er dejligt, at der både er plads til skader og  karantæner her i de sidste kampe før vinterpausen. Noget helt nyt på denne årstid.

Ja man får indtrykket af at DN leder efter belejlige undskyldninger for ikke at udtage spillere, der ville være i start 11 på mange andre superligahold. Sidst var Gersbach og Duncan ikke udtaget efter den lange og udmattende landsholds tur de havde været på. Men den kan han ikke bruge næste gang, der må virkelig være intensitet til træningen lige nu.

Fedt i øvrigt igen at høre Mediano Superliga Preview optakt til kampen. Leander siger at bortset fra Randers så er der ingen hold der har kunnet holde AGF fra store chancer, uanset om det har været FC Nordsjælland, Brøndby, FC Midtjylland eller AaB - AGF har hamret til på alle cylindre!!

Superliga Preview: Brunch-derby, Strandvejs-derby, nordjysk og midtjysk...

Svar #10
Måske stod han til karantæne ved "grov forseelse", og så blev den seneste advarsel som "mild forseelse"? Hvorfor han nu står til at få karantæne, uanset grovheden.

Kan se i kamptråden mod Brøndby at han skulle have gult kort med 4 points for at få karantæne, så den har formentligt kun givet 3
AGF

Svar #11

Ja man får indtrykket af at DN leder efter belejlige undskyldninger for ikke at udtage spillere, der ville være i start 11 på mange andre superligahold. Sidst var Gersbach og Duncan ikke udtaget efter den lange og udmattende landsholds tur de havde været på. Men den kan han ikke bruge næste gang, der må virkelig være intensitet til træningen lige nu.

Fedt i øvrigt igen at høre Mediano Superliga Preview optakt til kampen. Leander siger at bortset fra Randers så er der ingen hold der har kunnet holde AGF fra store chancer, uanset om det har været FC Nordsjælland, Brøndby, FC Midtjylland eller AaB - AGF har hamret til på alle cylindre!!

Man skal generelt ikke høre Mediano eller andre fodbold podcasts, hvis man vil bevare en rest af indgroet pessimisme. De mener over en bred kam, at AGF pt. er det 3./4. bedste hold - med et hul ned til OB, AaB og hvem der eller følger efter.

Det er meget uvant, men også svært at være uenig i!

Svar #12

Man skal generelt ikke høre Mediano eller andre fodbold podcasts, hvis man vil bevare en rest af indgroet pessimisme. De mener over en bred kam, at AGF pt. er det 3./4. bedste hold - med et hul ned til OB, AaB og hvem der eller følger efter.

Man for det indtryk at der er rigtigt mange der ude i fodbolddanmark der har gået og håbet på, at AGF igen en dag skulle blive en magtfaktor i dansk fodbold. Det er altså ikke kun os lokale tosser der har haft det sådan, nu begynder de bare at kunne se fodboldsaglige tegn på at det er ved at ske, og sværdet er ved at løsne sig. Jeg mener dog først man kan tale om at sværdet er fri af stenen når der igen kommer sølvtøj til Fredensvang.

Svar #13

Men nu ligger vi jo også nummer 4 og er tættere på nummer 3 end 4 :) Tabellen lyver aldrig når man er kommet så langt ind i sæsonen.

Svar #14

Der sidder mindst ligeså mange og ønsker os hen, hvor peberet vokser. Det på trods af, at vi er udstillet og ydmyget af 15 års elendigheder, slagsmål, nedrykninger , økonomiske trængsler og ødelæggende klubnepotisme.
Der er altid superligahold, som ekstra gerne lige vil stikke kniven ind mod AGF.
Heldigvis er vi også mange glødende fans.

Man for det indtryk at der er rigtigt mange der ude i fodbolddanmark der har gået og håbet på, at AGF igen en dag skulle blive en magtfaktor i dansk fodbold. Det er altså ikke kun os lokale tosser der har haft det sådan, nu begynder de bare at kunne se fodboldsaglige tegn på at det er ved at ske, og sværdet er ved at løsne sig

Svar #15
Der sidder mindst ligeså mange og ønsker os hen, hvor peberet vokser. Det på trods af, at vi er udstillet og ydmyget af 15 års elendigheder, slagsmål, nedrykninger , økonomiske trængsler og ødelæggende klubnepotisme.
Der er altid superligahold, som ekstra gerne lige vil stikke kniven ind mod AGF.
Heldigvis er vi også mange glødende fans.
Der er jo også en direkte sammenhæng: det er fansene og den interesse der er for klubben der gør, at klubben har den størrelse den har uanset resultaterne og det er den interesse der både gør at nogle der forholder sig nogenlunde neutralt kan se det oplagt positive for ligaen hvis AGF klarer sig godt og at resten udover egne fans er ramt af enten misundelse, gammelt had eller frygt for at vi skal sætte os permanent på en topplacering og tage opmærksomheden.

Svar #16
Truppen udtaget - der er ingen Juelsgård og Jovanovic Truppen klar til Esbjerg-kamp - AGF Fodbold

1. William Eskelinen / 2. Alex Gersbach / 3. Niklas Backman / 5. Frederik Tingager / 6. Nicolai Poulsen / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 9. Patrick Mortensen / 13. Alexander Munksgaard / 15. Nicklas Helenius / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Jon Thorsteinsson / 19. Mustapha Bundu / 20. Zach Duncan / 22. Benjamin Hvidt / 29. Bror Blume / 31. Kasper T. Kristensen / 34. Kevin Diks / 37. Sebastian Hausner 

PM om kampen

Svar #17
Man skal passe på ikke at rive sig med af et øjebliksbillede. Havde vi tabt til FCN istedet for vundet havde vi ligget nr 6-7 og FCN nr 4, som de også skal med den 50% større økonomi.

Havde vi også tabt den ret lige kamp til OB ville ligge som nr 10.

Jeg ser det stadig ret lige i top7 og andre tæt på: Randers kan desværre nemt snyde sig ind i top6 i år.Selv Lyngby med halvt budget af os, men dog tættere på os end vi er på bif. Eller Lb 25 mio, agf 50 mio, fcn 75 mio, bif 100 mio inkl. talent afd.

MEN jeg synes vi har fået et base på og udenfor banen, ledelse og økonomi. En talentmasse der gør jeg synes vi står med bedste kort på den lange bane ift at udvide top3 til top4.

Der er helt klart flest læsere/klik i det for pressen med de nuværende 6 hold i top6. Også hos de fans. Og allermest til fck, bif og agf - 3 største målt på tilskuere og tv/mediedækning generelt. Selvom de og vi alle også godt kan li når de små overrasker.

Man skal bestemt heller ikke undervurdere som Peter Brüchman med flere har fortalt, at alle journalister har et tæt forhold til AGF fordi de fleste har boet og studeret i byen.

Svar #18
Man skal passe på ikke at rive sig med af et øjebliksbillede. Havde vi tabt til FCN istedet for vundet havde vi ligget nr 6-7 og FCN nr 4, som de også skal med den 50% større økonomi.

Havde vi også tabt den ret lige kamp til OB ville ligge som nr 10.

Der er intet "øjebliksbillede" i 17 kampe synes jeg. Vi forstår måske udtrykket forskelligt.

Men hvis pointen er, at der ikke skulle gå vildt meget anderledes for at tingene kunne se anderledes ud, så er pointen fin. Men man lader sig ikke narre af at kigge på stillingen lige nu. Det er fortjent. Vi har spillet godt, og har mange fortjente point, og har stadig kampe, hvor vi kan sige at der ikke skulle gå meget vores vej før vi havde endnu flere point.

SøE ude hvor Bundu knalder den på stolpen i det afsluttende kontraangreb.
FCM hjemme, hvor vi var 100% med, og faktisk havde de største chancer.
FCK hjemme, hvor vi var 100% med, og faktisk havde de største chancer.
Hobro ude, hvor vi var mm fra at vinde, og skabte langt langt flest chancer.
Lyngby ude, hvor vi burde have afgjort kampen i 1.halvleg og brændte kæmpechancer.
SIF hjemme, hvor vi skabte 100 chancer.
FCK ude hvor vi med skarphed havde fået 2-2 (bl.a brændte PM store chancer, og Sana brændte en friløber)

Kun kampen i Randers var vi helt væk.
Og resten af kampene har vi vundet! 9 sejre, 2 uafgjorte og 6 nederlag.

Svar #19
Helt enig - vi har også været spillemæssigt gode og det er fortjent vi ligger hvor vi gør.

Omvendt kunne vi også have vundet over Sif, Lyngby...

Svar #20
Jeg ved godt de fleste AGF'ere ikke ligefrem er store Victor Fischer fans, men jeg er nu godt tilfreds med ham og hans 2 mål mod BIF i dag...

Nu skal vi bare selv følge op, så vi nupper 3.-pladsen.

Svar #21
Vi ligger fortjent hvor vi ligger, men stillingen fortæller at der ikke er plads til svipsere. En lille dårlig periode på få kampe og så kan det hele være sat til igen. Vores 'højtbesungne' bredde må gerne resultere i et par sejre mere inden jul mens et par af forfølgerne snubler.

Svar #22
En astrologisk analyse viser, at vi vinder i dag. 🙂

Hvorfor virker astrologi, hvis man bare går seriøst til værks? Det er en af tilværelsens største og mest fascinerende gåder. Hvordan går det til, at sol, måne og planeter tilsammen udgør et universelt symbolsprog, som man kan udlede masser af information af? Ingen ved det, men tilbage står, at det virker for enhver, der sætter tilstrækkelig tid af til at lære den her kunstart ordentligt.

Der findes websites og message boards, der er dedikeret til astrologiske forudsigelser af sportsbegivenheder. De dygtigste får igen og igen ret i forudsigelser, der ind imellem er postet flere måneder i forvejen. Spørgsmålet er ikke, om metoden virker. I vores sammenhæng er spørgsmålet, om jeg virker. Om jeg er dygtig nok til at aflæse og oversætte billedet. Jeg har forsøgt mig i den seneste håndfuld kampe og har endnu ikke oplevet, at det gik stik modsat af, hvad jeg troede: Nederlag i stedet for sejr eller omvendt. En tricky ting i sammenhængen er, at fodboldkampe også kan ende uafgjort.

Ikke desto mindre: Fire forudsigelser om dagens kamp:

1) Vi vinder.
2) Kampen kan meget vel starte livligt. Noget tyder på et hurtigt mål.
3) Esbjerg får en krise undervejs.
4) Vi slutter kampen godt og kunne meget vel score eller på anden måde blive begunstiget til sidst.

Horoskopet for dagens kamp sættes for 16.00 i Esbjerg. Første ting at se på er hvilken planet, der repræsenterer hvert af holdene. Reglen er, at hjemmeholdet er repræsenteret af planeten, der hersker over tegnet på den østlige horisont (ascendanten). Udeholdet er repræsenteret af planeten, der hersker over tegnet på den vestlige horisont.

Esbjerg er dermed repræsenteret af Merkur. Vi er repræsenteret af Jupiter. Første ting at se på er, hvor stærkt de hver især står.

Merkur er i Skorpionen, hvor den ikke er specielt stærk. Merkur kan være svagere placeret, men bestemt også stærkere. Merkur er desuden “lukket inde” (som det hedder) i horoskopets 6. hus. Det svækker også Merkur.

Vi er repræsenteret af Jupiter, der står stærkt i sit eget tegn, Skytten. Jupiter er desuden i 7. hus, der repræsenterer AGF. Begge dele viser et AGF-hold i kontrol og en kamp, der bliver på vores præmisser. Vi vil sandsynligvis gå offensivt til værks og gå ud og opsøge heldet, hvad vi sagtens kunne have. Se efter stolpe ud eller ind, der meget vel kan gå vores vej i dag.

Det kan modificere billedet, at Jupiter ikke danner aspekter til andre planeter. Esbjerg kan derimod blive begunstiget af, at Merkur danner et positivt aspekt til Saturn, der tilmed hersker over horoskopets målsætningsakse. Så Esbjergs chance består i at “alliere sig med Saturn”, det vil sige at spille tålmodig, forsigtigt, fornuftigt og forsøge at trække tempoet ud af kampen. Esbjerg kan desuden have dommertække, for Saturn hersker også over 9. hus, der i astrologi udenfor fodboldbaner blandt andet har at gøre med dommere og retsvæsen. Kan det overføres en til en til fodbold? Det kan kampen måske også give et tip om: Får Esbjerg dommertække?

Den sidste ting at se på er kampens udvikling. Billedet herover gælder starttidspunktet klokken 16, men det er jo ligesom de 90 minutters action, der afgør sagerne.

For at vurdere selve kampens forløb ser man på hvilke aspekter Månen (som det hurtigst bevægende himmellegeme vi har i spil) vil nå at danne, før den forlader det tegn, som den står i. Det billede er entydigt til fordel for os.

Månen danner ved kampens start et positivt aspekt til Solen, der hersker over 4. hus, som viser AGF’s “værdighed” og evne til at vinde kampen. Månen danner dernæst et ugunstigt aspekt, som sportsastrologien oversætter til, at udeholdet vinder. Dernæst danner Månen endnu et ugunstigt aspekt til Merkur, der symboliserer Esbjerg (derfor forudser jeg en krise af en art for Esbjerg undervejs). Månens sidste aspekt før den forlader sit aktuelle tegn er et gunstigt aspekt til Jupiter, der repræsenterer AGF. Dette sidste aspekt finder sted så sent, at jeg tolker det som mål eller anden gunstig udvikling for os til allersidst før slutfløjtet.

Det var springet ud på dybt vand. Tager jeg fuldkommen fejl, eller viser det sig, at I ikke er interesseret i astrologiske prognoser før vores kampe (alt nørderi har trods alt sine grænser), så trækker jeg mig tilbage til værkstedet. Går det derimod godt, og er der stemning for mere, kan vi prøve igen før Lyngby-kampen (der ser livlig og meget interessant ud)

Svar #23
Super runde indtil videre. Nu skal Horsens bare lige holde den og vi skal vinde.

Svar #24
Hold da op en elendig 1. halveg. Det mest positive - udover føringen - er vi nærmest ikke kan spille så dårligt to halvlege i træk.

Svar #25
Hausner må ud, desværre....har været for usikker idag.

Svar #26
Vi skal tage meget mere initiativ i anden halvleg. Vi lader Esbjerg komme alt for meget til og kan prise os lykkeligt for, at de ikke afslutter bedre. Banen er dyngvåd, så alle hårde skud indenfor rammen er gift, og vi kan ikke regne med, at William kan gribe. Højt pres er der nærmest intet af, og Esbjerg spiller sig ud af vores få tilløb til det. Vi har noget at rette i pausen, og vi skal have et mål til, før vi kan begynde at trække vejret roligt.

Gad forresten nok vide, hvorfor Bundu skulle ud. Han lignede heller ikke selv en, der forstod det.

Svar #27
Gad forresten nok vide, hvorfor Bundu skulle ud. Han lignede heller ikke selv en, der forstod det.

Han skulle ifølge kommentatorerne have følt sig utilpas inden kampen. Så skulle der laves en terror-udskiftning, for at sende et signal, så var det nok oplagt at tage en spiller man regner med kun kan spille 60 minutter.

Svar #28
Det var godt nok ikke ret godt i dag, vi har det åbenbart svært med Esbjerg, men når vi bliver ved med at vinde dem går det jo også... Er det ikke også bare lidt topholdsagtigt at hive sejren hjem på lidt individuel kvalitet i en ellers dårlig præstation? :)

Svar #29
Jaaaaaaaaa. Forlæng med den mand

Svar #30
Så vigtigt med dagens sejr - stærkt at vi byder ind til sidst og får den lukket.

Munskgaard - den der dumme AGF-historie skal til at forstumme AGF på tredjepladsen efter sent Amini-hug
Dejligt at høre de er villige til at kæmpe for hinanden og vinderkulturen er ved at være der. Der er 6 point ned til 7 pladsen og vi er dem der har lukket næstfærrest mål ind, endda på trods af et par horrible kampe med skydetelt. Vi ligger dælme nr. 3 efter 18 runder i ligaen:-)

Svar #31
Vi skal bare tage initiativet - synes vi er bedre når vi kriger og spiller bold, end står og forsvarer, selvom vi bestemt er gode til det også. Men jeg bliver aldrig tryg ved at gøre det så længe.

Svingende af Hausner i dag, men kan godt få en chance mere synes jeg. Men godt at have Tingager.
Håber de får lavet det kort om fra NP til ingenting eller Jon, så karantænen ikke træder i kraft.
Anker er en gudsbenådet hurtigkarl og figther, men den må stå på skudtræning hele vinteren. Vil nogen købe skal han skydes af nu.
Munks var stærk i dag, og Diks viste klasse igen på få min. Sikke en brede.
Jeg havde sgu beholdt Bundu inde og set om opsangen i pausen hjalp, og evt. skiftet efter 55-50 min. Men okay.
Håber Amini fik solgt sig for 10 mio i dag ;-) Hellere sælge ham nu, end gå transferfrit især til især fcm.

Det ser lyst ud.

Svar #32
Overskriften på EB: "Balladen lurer i AGF"
Overskriften på BT: "Målscorer rasende"
De gør sig meget umage med at prøve at finde den negative vinkel - men dem om det.
Kampen i dag var imponerende på den måde, at der blev ændret fuldstændigt, da kampen vendte - det er ved at blive et ret fast billede, at holdet hurtigt omstiller sig på nye situationer i kampene, og vender dem til vores fordel.

Er det kun mig der synes der var et vanvittigt stort frispark på Eskelinen i situationen omkring 75 minutter, der blev vist i langsom gengivelse mange gange?

Svar #33
Er det kun mig der synes der var et vanvittigt stort frispark på Eskelinen i situationen omkring 75 minutter, der blev vist i langsom gengivelse mange gange?

Hvis det skulle have været større, skulle Esbjerg-spilleren vist have slået ham. Utroligt den ikke blev fløjtet, når det nu var inde i det lille felt.

Svar #34
Ja, det var sgu ikke verdens bedste kamp i dag, men David understregede spillernes mentalitet meget godt i interviewet. Han kunne sgu egentlig godt have taget det ene point, men det var spillerne selv der gav den fuld skrue og pressede på for sejren.

Svar #35
Det må i øvrigt være et tegn på vi er et ægte tophold, når vi kan spille så elendigt og stadig slippe afsted med de 3 point.

Svar #36
Svingende af Hausner i dag, men kan godt få en chance mere synes jeg. Men godt at have Tingager.
Mon ikke Backman har karantæne mod Lyngby efter nødbremsen i dag? NIcolai P. er vel også ude. 

Svar #37
DN fortalte efter kampen på Canal 9, at Bundu havde lidt småproblemer med det ene lår og da han ville sende et signal til spillerne, gav det for ham god mening, det så blev Bundu, der blev hevet ud.
I øvrigt synes jeg, det var fremragende mandskabsbehandling med det samme at give Bundu en forklaring. Havde han ventet til halvlegen eller endnu værre efter kampen, kunne raseriet hos Bundu have kogt over.

Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #38
Jeg kunne godt tænke mig at give en gave - fx. blomster og lidt chokolade til den agf-fan, der faldt ned (jeg ER klar over at han også har fået en trøje). Ku der være stemning fx. for 25,- på mobile pay - så kunne jeg lave en indsamling - og overrække ham i morgen fra os. jeg laver gerne en indsamling og lægger mp-udskrift til alle for god ordens skyld. hvad siger I andre?

Svar #39
Vildt nok at vi i dag vinder en kamp i overtiden hvor vi har været dårligst det meste af kampen. Det plejer at være omvendt

Svar #40
Overskriften på EB: "Balladen lurer i AGF"
Overskriften på BT: "Målscorer rasende"
De gør sig meget umage med at prøve at finde den negative vinkel - men dem om det.
EB er med på den - det giver helt sikkert flere clicks. "Balladen" lurer i AGF Balladen lurer i AGF – Ekstra Bladet

Det virker som ren spekulation fra deres side men jeg håber da der er lidt hold i historien om, at Bundu ikke var helt på 100 %. For så kan den sagtens forsvares og giver rigtig god mening.

Ps: Når man ser highlights virker det ikke som en sejr der er helt uretfærdig - vi har en del store/halvstore muligheder, der kunne have givet flere mål.

Svar #41
Super med uafgjort i Aalborg.

Vi har i praksis 7 point ned til stregen, når nu AaB og OB skal mødes næste gang. AaB mangler i øvrigt også at møde FCN inden jul. Så vi er sikre på at ligge i top-6 ved vinterpausen. Men lad os nu endelig holde det her forspring. Jeg frygter dog Lyngbykampen lidt, med de to karantæner vi har med nok de to spillere vi har sværest ved at erstatte.

Svar #42
Ja, det var sgu ikke verdens bedste kamp i dag, men David understregede spillernes mentalitet meget godt i interviewet. Han kunne sgu egentlig godt have taget det ene point, men det var spillerne selv der gav den fuld skrue og pressede på for sejren.

Ja, noget af det mest positive at tage med herfra er den måde vi trods alt står godt og forsvarer, men også hvordan vi så stiller om da de udligner og får lagt et tryk på dem tilsidst. I det her ræs er de to point selvfølgelig også rigtig meget værd, selvom uafgjort i Esbjerg ikke er dårligt sætter man til hvis man ikke vinder.

Svar #43

Vi har i praksis 7 point ned til stregen, når nu AaB og OB skal mødes næste gang. AaB mangler i øvrigt også at møde FCN inden jul. Så vi er sikre på at ligge i top-6 ved vinterpausen. Men lad os nu endelig holde det her forspring. Jeg frygter dog Lyngbykampen lidt, med de to karantæner vi har med nok de to spillere vi har sværest ved at erstatte.

Til gengæld skylder holdet at bevise, at de er i stand til at spille bedre, end hold der spiller for spiller er klasser under vores. Det er mildest talt ikke første gang, at vi spiller som en sæk kartofler mod betydeligt ringere hold, der kun kan en ting: fighte.

Og så lige: fantastisk at vi nu ligger nr. 3 og altid tror på et resultat 😄.

Svar #44
Ja vi skal også have så mange point med over til kampen om medaljer ;-)

Det ser lyst ud - svært at bevare pessimismen med AaB og OBs offday.

Så hedder trekanten i forsvaret nok Tingager-Hausner-Zach næste uge. Ville nu være rart at få NP med, også selvom Jon så får karantæne, der har vi Anker og Bundu.

Svar #45

Vi har i praksis 7 point ned til stregen, når nu AaB og OB skal mødes næste gang. AaB mangler i øvrigt også at møde FCN inden jul. Så vi er sikre på at ligge i top-6 ved vinterpausen. Men lad os nu endelig holde det her forspring. Jeg frygter dog Lyngbykampen lidt, med de to karantæner vi har med nok de to spillere vi har sværest ved at erstatte.
Vi skal til gengæld møde Lyngby og Fcm - begge hold har vi en dårlig statistik imod men det kan DN og holdet jo passende starte med at få ændret:-)

Svar #46
Gad vide hvornår vi sidst har ligget på 3. pladsen så langt henne i turneringen?
Måske under Erik og Peter S der hev hhv 6 og 5 plads hjem.
Men ikke sket ofte sidste 22-23 år.

3F Superliga 19/20: Tabel og kampprogram

Svar #47
Ja og følge op med sejr i første kamp efter julepausen mod hestene fra regnskoven

Svar #48
Gad vide hvornår vi sidst har ligget på 3. pladsen så langt henne i turneringen?

96/97-sæsonen!

https://twitter.com/danskfodboldcom/status/1201211751347433473?s=20
"Efter 18 runder af @Superligaen er @AGFFodbold
placeret på 3. pladsen. Det er deres højeste placering siden en 3. plads efter 18 runder af 1996/97-sæsonen #sldk #efbagf"

Svar #49
Måske under Erik og Peter S der hev hhv 6 og 5 plads hjem.
Men ikke sket ofte sidste 22-23 år.

3F Superliga 19/20: Tabel og kampprogram
Jeg ved ikke lige med 3. pladsen, men sidst vi havde over 10 sejre på en sæson - i hvert fald når man ikke tæller nedrykningsplayoff med - var i 12/13 med 11 stk. Lige nu sidder vi med 10 af slagsen efter 18 kampe.

Simple Audio Video Embedder