Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: EFB- AGF, søndag d. 01.12.2019 kl. 16.00 (Læst 3179 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 2019-20: EFB- AGF, søndag d. 01.12.2019 kl. 16.00

Svar #50
Ang. det gule kort til NP:

Søren Højlund Carlsen
@shc2012
·
7 min
Det var en fejl. Skulle der gives en advarsel skulle det ha’ været til Thorsteinsson. Det skal nok blive rettet
👍
✔️
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #51
Lidt ananas i egen juice: Knapt halvanden time før kick-off postede jeg fire forudsigelser på baggrund af kamphoroskopet. Tre en halv af dem holdt.

1) Vi vinder. 👍
2) Livlig start og hurtigt mål. 👍
3) Krise til EfB undervejs. 🧐Ja og nej
4) Mål (eller andet godt) til os til allersidst 👍

Hvad jeg tolkede som en krise til EfB var formationsskiftet, da de tog Parunashvili ud og satte Egelund ind. Det gjorde EfB for at få en ny retning på kampen, og det lykkedes faktisk, for Egelund scorede. “Krisen” var et vendepunkt og blev noget positivt for EfB. Sådan havde jeg ikke tolket det.

Bundus mål var stolpe-ind, en mulighed der også var forudsagt, fordi vi så ud til at have heldet med os. Men mest tilfreds er jeg med forudsigelse 4: Kamphoroskopet viste meget tydeligt et mål til os til allersidst som meget nærliggende (eller noget lignende: William kunne også have reddet et straffespark). Så jo, jeg var pisse ærgerlig, da Esbjerg scorede. Men jeg vidste også, at vi burde få chancer til aller-allersidst. Det lignede virkelig et mål, så jeg troede på det, særligt da holdet med det samme reagerede på 1-1 målet ved at jagte målet til 2-1.

Svar #52
- Jeg sagde til ham, at jeg ikke ville tage nogen risiko med ham. Han bliver nøglen også i den næste kamp. Vi har ingen grund til, at han skal blive skadet. Og samtidig kunne vi sende et signal til holdet. Det gør man nogle gange, og det kan også være, det var forkert. Men jeg havde en dårlig følelse og så sprang jeg en bombe. Sådan er det.

David Nielsen pillede Bundu ud efter en halv time: - Jeg ville sprænge en...
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #53
Det lignede virkelig et mål, så jeg troede på det, særligt da holdet med det samme reagerede på 1-1 målet ved at jagte målet til 2-1.
Du havde jo forudset det, så her blev der naturligvis smidt en hund på vi vandt til odds 8,2 (efter de udlignede).

Tak for det:-)

Svar #54
1) Vi vinder.
2) Kampen kan meget vel starte livligt. Noget tyder på et hurtigt mål.
3) Esbjerg får en krise undervejs.
4) Vi slutter kampen godt og kunne meget vel score eller på anden måde blive begunstiget til sidst.

Det var da ligegodt satans!!

Hvis du har lyst til at lave astro forudsigelser til hver kamp, så ville det være et spændende supplement til Sallings kampoptakt, det er fandeme vildt.

Svar #55
Dagens mest positive udover sejren var, at DN i Onside lød mere positiv omkring forlængelse, end det der kom fra kommentatorerne.

Svar #56
Ultra vigtig sejr, sejre er det der skal til, i denne svære top 6 jagt.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #57
Dagens mest positive udover sejren var, at DN i Onside lød mere positiv omkring forlængelse, end det der kom fra kommentatorerne.

Ja, det lyder som om det nok skal falde på plads. Jeg kan i hvert fald ikke forestille mig, at det er økonomien der bliver problemet. Vi plejer jo normalt at aflønne to cheftrænere på samme tid, så nu hvor vi kun skal betale til én, kan han nok få en ordentlig løn 8)

Men de to mest positive ting (eneste næsten, udover sejren) jeg tog med fra kampen var, at Eskelinen vel stod sin bedste kamp for os. Og så at spillerne selv havde mentaliteten til at jagte sejren til sidst, selvom de spillede dårligt. Det siger meget om, hvor langt holdet er flyttet mentalt ift. for et par år siden.

Svar #58
Søren Højlund Carlsen: Det var en fejl. Skulle der gives en advarsel skulle det ha’ været til Thorsteinsson. Det skal nok blive rettet

Spørgsmålet er, om det ikke vil være fint nok, at Nicolaj Poulsen får aftjent sin karantænedag hjemme mod Lyngby - frem for senere, for det næste gule kort kommer alligevel meget snart. Jeg ville vælge ikke at anke, uanset at man sikkert ville få medhold.

Men de to mest positive ting (eneste næsten, udover sejren) jeg tog med fra kampen var, at Eskelinen vel stod sin bedste kamp for os. Og så at spillerne selv havde mentaliteten til at jagte sejren til sidst, selvom de spillede dårligt. Det siger meget om, hvor langt holdet er flyttet mentalt ift. for et par år siden.

Det var klart Eskelinens bedste kamp, og han stod især en glimrende første halveg. Fin fodparade i én situation, og i en anden lykkes det ham at holde bolden frem for at give en farlig retur. Han ligner en reel førstemålmand for AGF, og potentielt en god udviklingshistorie over de næste par år.

Det er anden gang i år, at AGF vinder 2-1 på et meget sent Amini-mål. Det er jo både en fortælling om (endeligt) at have de små marginaler med sig, men også om at AGF flere gange får lagt så meget tryk i overtiden, at det kommer til farlige situationer i 2.-bølgen.

Hvis det er heldigt, så har de selv opsøgt heldet...

Svar #59
Har faktisk tænkt det samme i dag med NP, jeg ville også tage den nu mod Lyngby - hellere det end mod fcm og randers fx.

Eske er stærk, cool og har en fantastisk attitude og kommer stærkt ud i feltet. Spændende om man stadig har tiltro til TK som 2. keeper eller går ud og henter en stærk konkurrent til Eske. Jeg er rolig med TK - synes han har vist ro de gange han er blevet kastet ind.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #60
Spørgsmålet er, om det ikke vil være fint nok, at Nicolaj Poulsen får aftjent sin karantænedag hjemme mod Lyngby - frem for senere, for det næste gule kort kommer alligevel meget snart. Jeg ville vælge ikke at anke, uanset at man sikkert ville få medhold.

Man skal passe på med at tænke at vi bare slår Lyngby. Det er selvfølgelig gået uden NP før, men hvis vi også er uden Backman er det måske meget godt at have NP til at ligge foran forsvaret. En anden pointe er at NP rykker nærmere til den næste karantæne med de point og der skal jo færre og færre til før han får en karantænedag.

Det er i øvrigt godt at se at man har justeret nogle ting så han ikke får så mange advarsler mere. De kan ikke helt undgås, men han rammes i høj grad af alle dem han fik starten.

Svar #61
Det er anden gang i år, at AGF vinder 2-1 på et meget sent Amini-mål. Det er jo både en fortælling om (endeligt) at have de små marginaler med sig, men også om at AGF flere gange får lagt så meget tryk i overtiden, at det kommer til farlige situationer i 2.-bølgen.

Hvis det er heldigt, så har de selv opsøgt heldet...
Ja, og det er iøvrigt værd at bemærke at det netop er det tryk fra modstanderen der har kostet os ufatteligt mange point over de sidste 20 år. Tænk på hvor ofte vi egentlig har stået til sejr eller uafgjort med 5-10 min igen, for så at falde sammen når modstanderen lægger pres på i slutfasen.

Det siger meget om DNs arbejde i klubben at det nu er os der giver den fuld banjo i de sidste minutter, uden træneren har beordret det. Spillerne vil bare ikke acceptere uafgjort længere, og det synes jeg dælme er noget af en milepæl for klubbens udvikling.

Svar #62
Enig ingen lette kampe i superligaen - heller ikke pokalen, uanset niveau.

Winther har en vigtig et par vigtige pointer. Lægger man alt sammen betyder det måske ikke det helt store uanset udfald. Men NPs skyld så håber jeg da Jon får den istedet. Faktisk synes jeg Kauko falder tilfældigt.

Læg dertil iøvrigt at kigger vi frem mod evt. næste karantæne, så er der nok større risiko for NP for en mere end Jon gør. Plus vi har meget bedre bredde på kanten end på central midt mht rutine, især hvis Amini overraskende skulle blive skudt af i vinterens løb.

Svar #63
Ikke kun os der ser spillerpræstationer forskelligt. Eksperter gør også. Mikkel Bischoff menter Højer var bedste AGFer. JP vurderer ham med 4 tal som en af de 3 dårligste.

Svar #64
Jeg var nervøs for Esbjerg kampen, og havde egentlig indstillet mig på, at slutte efteråret med 4 point i de tre sidste kampe. Men nu vil jeg sgu have 7 point i de kampe ;) Ej, kan vi vinde over Lyngby på søndag så er jeg mere end tilfreds med afslutningen og vi kan gå ind til kampen mod FCM stort set uden pres.

Svar #65

Man skal passe på med at tænke at vi bare slår Lyngby. Det er selvfølgelig gået uden NP før, men hvis vi også er uden Backman er det måske meget godt at have NP til at ligge foran forsvaret. En anden pointe er at NP rykker nærmere til den næste karantæne med de point og der skal jo færre og færre til før han får en karantænedag.

Det er i øvrigt godt at se at man har justeret nogle ting så han ikke får så mange advarsler mere. De kan ikke helt undgås, men han rammes i høj grad af alle dem han fik starten.

Jeg vil helt klart hellere have NP med mod Lyngby end FCM. Lyngby er en kamp vi "skal" vinde, hvorimod FCM mere er en "gratis" omgang. Jeg synes det er langt vigtigere at vi henter de tre point mod Lyngby, og derfor vil jeg have det stærkest mulige hold. At mangle både Backman og NP i samme kamp er ikke godt.

Svar #66

Jeg vil helt klart hellere have NP med mod Lyngby end FCM. Lyngby er en kamp vi "skal" vinde, hvorimod FCM mere er en "gratis" omgang. Jeg synes det er langt vigtigere at vi henter de tre point mod Lyngby, og derfor vil jeg have det stærkest mulige hold. At mangle både Backman og NP i samme kamp er ikke godt.

Det er især det sidste jeg synes er vigtigt. Uden de to mangler vi 2/3 af vores rutinerede akse op igennem midten (med PM som den sidste). Så vil langt, langt hellere mangle de to forskudt end i samme kamp.

Svar #67
Det er rigtig mod Lyngby kan vi reelt sætte dem af i et 6 points kamp, mens fcm er gratis - med mindre vi går efter guldet haha :-)

Vi skal have NP med på søndag

Svar #68
“Det er spillernes ansvar ikke at sætte mig i en situation hvor jeg føler jeg er nød til at gøre noget, for så kan alt ske”
Citat David Nielsen (i forbindelse med udskiftningen af Bundu)

Simple Audio Video Embedder