Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20;AGF - Brøndby, søndag d. 24.11.2019 kl. 18.00 (Læst 5774 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20;AGF - Brøndby, søndag d. 24.11.2019 kl. 18.00

Information om modstanderen:
Fra starten satsede fodboldafdelingen på ungdommen. Ungdomsarbejdet har gennem årene altid haft og har fortsat en meget høj prioritet i klubben. Seniorafdelingen blev dog også styrket ved sammenslutningen og allerede i 1967 lykkedes det at vinde den sjællandske serie 1 og rykke op i Sjællandsserien. Fire år senere vandt klubben Sjællandsserien. I samme periode blev klubben opdelt efter de enkelte idrætsgrene. Fodboldklubben beholdt navnet og borgmester Kjeld Rasmussen blev dens første formand. I januar 1973 blev han afløst på denne post af Per Bjerregaard der var formand frem til 2013, hvor han blev afløst af Kristian Barrett.

Ekslandsholdsspilleren Finn Laudrup blev spillende træner i 1973, men koncentrerede sig fra 1974 om at spille selv og var generalen på holdet, der indfriede klubbens første langsigtede mål: At blive divisionsklub. Senere fulgte oprykninger i 1977 og 1981. Dermed var det næste store mål nået: 1. division.

Det blev i de første tre sæsoner til ærefulde, men frustrerende 4. pladser lige uden for medaljerækken. Michael Laudrup blev på sin 18 års fødselsdag den 15. juni 1982 Brøndby IF's første A-landsholdsspiller.

Manager/Træner: Niels Frederiksen

BIFs vigtigste spiller: Som målscorer må Wilczek fremhæves med 14 ud af 31 mål

Lidt om AGFs tal:

Vi spiller Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

De to hold imellem:

Performance Center:

Point udvikling:

Form barometer
BIF

AGF

Karantæne information:
BIF:
Karantæne mod os: Hjörtur Hermannsson - FAKE NEWS

Man skal altid tjekke sine kilder, så her kommer en korrektion:
DBU har vurderet, at Hjörtur Hermannsson får fire strafpoint – det næsthøjeste – og derfor passerer han altså lige nøjagtigt ikke grænsen til en karantænedag. Brøndby IF råder derfor islændingen, når holdet næste søndag tager til Aarhus og møder AGF.

AGF:
Næste gule kort: Jon Thorsteinsson, Zachary Duncan, Nicolai Poulsen
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård, Niklas Backman
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Casper Højer Nielsen

Værd at holde øje med mod den kommende modstander - Esbjerg

Karantæne:
Næste gule kort: Yuriy Yakovenko og Pyry Soiri
Gult kort 4 points: Jacob Lungi Sørensen
Gult kort 6 points: Lasha Parunashvili

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Stillingen inden runden:

Modstander fan:

Denne tråds modstanderfan er Glenn Raavig, som nogle af jer måske husker så skulle Glenn på tur til Manchester bl.a. for at se fodboldmusseet, så det har jeg naturligvis spurgt ind til

I ser ud til at have fundet melodien med 4 sejre i træk.
Er det trænerens taktik der er ved at sætte sig hos spillerne eller…?

Både og. Jeg ser det lidt som en kombination af at det nye system er ved at sætte sig lidt, og at kampprogrammet har været fornuftigt. Jeg ser et lille lys i det fjerne, men spillet er simpelthen ikke godt nok endnu. 12 point i 4 Superligakampe går jo lige an, men spillet skal forbedres i de kommende kampe.

Sidst fortalte du at du skulle på fodboldmuseet i Manchester – lad os høre hvad der imponerede dig mest ved besøget?

Fodboldmuseet i Manchester er et fremragende museum og bestemt et besøg værd. Det er værd at bemærke, at det ikke er et United eller City-museum, men dækker hele den engelske og internationale fodboldhistorie. Ud over de mange fine historiske genstande som pokaler, bolde og fede trøjer, så var jeg mest imponeret over det sociale arbejde museet laver. Man laver forskellige ting til de lokale skoler, som f.eks. matematikopgaver som blandt andet handler om fodboldtransfers. En opgave om favoritklubben kan få selv skoletrætte knægte i gang. En anden ting de laver er workshops på museet og ude på plejehjem, hvor man bruger de gamle trøjer og genstande til at snakke med  ældre borgere. Alle kan jo snakke fodbold på én eller anden måde, så det er en ret stor succes f.eks. i arbejdet med ældre mennesker der lider af demens.

I har lukket et hav af mål ind – der er faktisk kun 5 holde der er dårligere end jer i forsvaret.
Til gengæld er I det klart mest scorende hold.
Er det en kalkuleret risiko for at spille fremadrettet, eller er I bare ”heldige” at have en så god offensiv at de opvejer en dårlig defensiv

Langt hen ad vejen har vi været heldige da Wilczek har lavet så mange mål. Stopper han med at lave mål eller bliver han skadet (No Jinx!!), så er vi for alvor på den når vi møder de rigtig gode hold. Jeg håber, at vi kan holde den nogenlunde kørende til vinterpausen, så niveauet i forsvaret hæves ved en god lang kold vintertræning, masser af løb i skoven og måske en enkelt forstærkning..

De tørre oplysninger:
Skal du ikke på stadion:
TV: TV3+

Live
Navn: Ceres Park

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20;AGF - Brøndby, søndag d. 24.11.2019 kl. 18.00

Svar #1
Salling for hulan! Det er så fede kamptråde du laver  :-)

On topic:
Det bliver så urimeligt tæt og spændende. Hvordan jeg får lukket et øje fra nu af, er et åbent spørgsmål...BIF må være mere end almindeligt sultne efter revanche og landskampspausen er ikke vores ven - eller deres. Al momentum er ét stort spørgsmålstegn.

Jeg kan bare ikke slippe optimismen. Selv i de kampe vi har tabt for nylig, var vi ikke for alvor væk. Randers lukkede først kampen til allersidst, det samme gjorde Silkeborg. FCK var rent faktisk lidt pressede til sidst. Vi kan få point i alle kampe, og vi er sjældent eller aldrig helt væk.

Jeg tror godt vi kan se en målrig uafgjort, 2-2 eller endda 3-3. Vores defensiv er ikke så beton-agtig som den har været og Brøndby er enormt stærke offensivt. Samtidig har vi skabt flere chancer end BIF indtil nu i sæsonen (vi udnytter dem bare ikke altid), og mod et lidt mere gavmildt forsvar, burde det være nok til mindst ét point.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #2
Det gode ved kampene mod Brøndby - især hjemme - er at altid er ild i øjnene på vores spillere, på samme måde som når Randers møder os.

Svar #3
"PC" til MTAC: Status på Tingager og Jovanovic - Morethanaclub.dk

Til spørgsmålet om Tingager så er klar til Brøndby kampen, kom “PC” med følgende svar:

– Det vil jeg absolut tro at han er. Ellers så skal der i hvert fald ske alvorlige ”set backs”, der gør at han ikke kan spille den kamp.
Jova og Amini er også klar igen.

Svar #5
Og vi slipper for at have Amini ude på en lang landsholdstur denne gang.

Duncan kan til gengæld risikere at skulle tre kampe på U23-holdets tur til Kina og får i hvert fald en lang rejse, men det ligner trods alt alligevel både ham og Hvidt på bænken.

Spændende om Jova kommer tilbage i buret eller om man satser på Eske der er her efter nytår og har gjort det fint.

Svar #6
Duncan kan til gengæld risikere at skulle tre kampe på U23-holdets tur til Kina og får i hvert fald en lang rejse, men det ligner trods alt alligevel både ham og Hvidt på bænken.
Den er bekræftet. Både Duncan og Gersbach skal med Australiens U-23 til Asien.

Svar #7
Spændende om Jova kommer tilbage i buret eller om man satser på Eske der er her efter nytår og har gjort det fint.

Jeg synes PC kom med nogle interessante udtalelser, som jeg tolker som at Jovanovic har udtalt at han forventer at han skal være førstevalg.

AGF-chef er usikker på Jovanovic-fremtid

Hvis Jovanovic ikke kan vinde sin plads tilbage, så tror jeg, at han vil kigge andre steder hen - sådan er det jo

Hvis ikke man kan forstå, at der er en konkurrencesituation, så har jeg i bund og grund ikke brug for dem, siger sportschefen.

Svar #8

Vi har vundet de to kampe med ham i buret og selvom hans andel i sejrene har været begrænset,
så vil jeg ud fra min begrænsede indsigt foretrække at man viser ham tilliden og lader ham stå.
Han har i hvert fald heller ikke spillet sig af.

Svar #9

Vi har vundet de to kampe med ham i buret og selvom hans andel i sejrene har været begrænset,
så vil jeg ud fra min begrænsede indsigt foretrække at man viser ham tilliden og lader ham stå.
Han har i hvert fald heller ikke spillet sig af.

De to sidste ja, men altså også mange før det.

Det er Ekselinen på holdkortet i sejrene imod Sønderjyske, Nordsjælland, EfB, BIF, ACH, og kunde i 2 nederlag (FCM/LBK).
Så altså Eskelinen har vundet 6 kampe i streg, og ikke tabt en kamp siden August. 

Hans samlede målscore er på 13-5. Siden 5. August er der kun lukket 2 mål ind på ham, og det var imod SøE sidste kamp uge!

Så at vi giver vores egen ejede målmand chancen, med de stats, det forstår jeg 100%. Især når Jovanovic lukkede 4 mål ind imod SIF, og droppede imod FCK runden efter, og Eskelinen er klar. Altså hvis det var Jova på kontrakt og Eskelinen der var lejet, så stod Jova da helt sikkert. Men sådan er det nu engang ikke.

Svar #10
Eske
munk Nb Ft højer
np amini
bb
bundu pm jdt

Svar #11
Jeg blev noget overrasket over Benjamin Leanders seneste analyse af AGFs styrkeforhold i den seneste Mediano superligapodcast:

Superliga Preview: Er AGF og Brøndby anno 2019 to lige gode hold? — Mediano

(1:23:00 inde i udsendelsen kommer optakten til AGF-Brøndby)

Han siger at efter 16 kampe og 24 timers fodbold, så er statistikerne efterhånden ikke længere et øjebliksbillede, men en indikation på hvordan holdets reelle niveu er, og han mener der er 2 tophold (FCM og FCK) og to konkurrenter til bronzen (Brøndby og AGF), og så er der de øvrige top 6 kandidater (OB, AaB, FCN). Det er ret vildt at blive betragtet som bronzekandidat på nuværende tidspunkt, og et niveau over OB og AaB.

Svar #12
Sød musik - håber han får ret
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #13
Karantæne mod os: Hjörtur Hermannsson - FAKE NEWS

Man skal altid tjekke sine kilder, så her kommer en korrektion:
DBU har vurderet, at Hjörtur Hermannsson får fire strafpoint – det næsthøjeste – og derfor passerer han altså lige nøjagtigt ikke grænsen til en karantænedag. Brøndby IF råder derfor islændingen, når holdet næste søndag tager til Aarhus og møder AGF.
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #14
Udebaneafsnittet er forøvrigt blevet meldt udsolgt. Der kommer mange til den kamp her i Århus.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #15
Lækre mål mod de gule sidst.

Hvor er det sjovt at se Lunding juble til 3-0, mens DN står helt cool

Lækker aflevering og frisparksmål af Toby. En skam han ikke kunne indordne sig i AGF og forløse sit giga potentiale.

3 ass og ingen mål i 12 kampe i blå-hvidt:
Tobias Sana - Stats 2019 | Transfermarkt

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #16

Ifølge transfermarkt.com er Jova på lejekontrakt hos os indtil 30.06.2020. Det var ny information for mig... 

Aleksandar Jovanovic - Player profile 19/20 | Transfermarkt

Svar #17
AGF skriver selv: 

Aleksandar Jovanović kommer tilbage til AGF på en lejeaftale. 

En god bekendt af AGF vender nu tilbage til Aarhus og Fredensvang - i hvert fald for en stund. Målmand Aleksandar Jovanović vender således tilbage til AGF, hvor han tiltræder på en lejeaftale frem til nytår.
Jovanović vender tilbage til Aarhus  - AGF Fodbold

Så altså mon ikke transfermarkt.com har fået den galt i halsen. 

Svar #18
Transfermarkt er ikke altid præcise med de "mindre" klubber. Hvis ikke jeg tager fejl, så lever de i høj grad af information fra brugere, nøjagtig som Wiki.

On topic. Det bliver fan-fucking-tastic på søndag. Det lader endda til at der bliver tørvejr og ikke specielt meget blæst. Perfekt. En helt skadesfri trup. Selvom Hausner har gjort det godt i Tingagers fravær så er det nu godt at få makkerparret Backman-Tingager op at køre igen. Lad os håbe Backman pakker Vildsæk ned i sin baglomme. Amini tilbage på midten bør også give et løft, og så skal det her være en af de kampe hvor Bundu er i spillehumør og PM tager chancerne. Jeg tror på de tre point.

Svar #19
enig - har de samme forhåbninger. Spændende hvad vi stiller ved siden af Backman og på venstre kant og faktisk også forreste position. 
Vores bænk er dæleme skarp - vi kan ændre kampen derfra og der er solide erstatninger.
2-1 til os - 18k på tribunen.

Svar #20
Er på arbejde søndag 🤥

Svar #21
Det er nogle ret interessante tal de nævner i Medianos optakt, ikke kun i forhold til den her kamp, men måske især i forhold til at vi absolut bør tro på top-6 og måske også at vi kan udfordre Brøndby om tredjepladsen. Den her kamp bliver udlagt som helt lige og det er svært at være uenig i. Brøndby er i en langt bedre forfatning nu end da vi rundbarberede dem sidst og har sikkert også lært noget af den kamp. Jeg forventer ikke vi spiller dem ud af banen igen, men vi bør dog have en god chance for at vinde.

Det kan blive et brag af en kamp foran et stort publikum så lad os nu give dem alle sammen en fest og en sejr, der kan trække lidt ekstra af huse mod Lyngby og så vi måske kan ende med at gå på juleferie med medaljer indenfor rækkevidde.

Svar #22
AGF melder i nyhedsbrev om at de nærmer sig 15.000 billetter ude til kampen.. Det kan blive rigtig stort.

Svar #23
Det er nogle ret interessante tal de nævner i Medianos optakt, ikke kun i forhold til den her kamp, men måske især i forhold til at vi absolut bør tro på top-6 og måske også at vi kan udfordre Brøndby om tredjepladsen.

Hvis DN og truppen er i stand til at holde den nuværende form, og ikke rammer en ny resultatmæssig periode som starten af sæsonen eller i oktober, så ser det godt ud. Det er ikke kun Leander der ser nogle opsigtsvækkende statistiker, på TapIns Table of Justice, ligger AGF 2er lige bag FCM. Det skal dog også bemærkes at skadeslisten ikke har været så omfattende i AGF, som i mange af de øvrige klubber i top 6. Man kan måske endda håbe på et forår som i de seneste par sæsoner, så kan man godt drømme om at udfordre Brøndby om en medaljeplacering, men der er mange ting der kan gå galt endnu.

Svar #24
Hvis DN og truppen er i stand til at holde den nuværende form, og ikke rammer en ny resultatmæssig periode som starten af sæsonen eller i oktober, så ser det godt ud. Det er ikke kun Leander der ser nogle opsigtsvækkende statistiker, på TapIns Table of Justice, ligger AGF 2er lige bag FCM. Det skal dog også bemærkes at skadeslisten ikke har været så omfattende i AGF, som i mange af de øvrige klubber i top 6. Man kan måske endda håbe på et forår som i de seneste par sæsoner, så kan man godt drømme om at udfordre Brøndby om en medaljeplacering, men der er mange ting der kan gå galt endnu.

Jeg har ikke styr på hvad de andre har været ramt af, men det har ikke været alt for slemt her selvom vi jo heller ikke er sluppet. Nu har vi ellers lidt mere bredde, men spørgsmålet er om bredden ikke også kan være med til at minimere skadesraten lidt fordi man lige kan hvile en spiller her og der. Under alle omstændigheder koster det selvfølgelig mindre i tabellen hvis man har et godt alternativ at sætte ind.

Svar #25

Jeg har ikke styr på hvad de andre har været ramt af, men det har ikke været alt for slemt her selvom vi jo heller ikke er sluppet. Nu har vi ellers lidt mere bredde, men spørgsmålet er om bredden ikke også kan være med til at minimere skadesraten lidt fordi man lige kan hvile en spiller her og der. Under alle omstændigheder koster det selvfølgelig mindre i tabellen hvis man har et godt alternativ at sætte ind.
Må indrømme jeg heller ikke har styr på skaderne hos konkurrenterne men ved nærmere eftertanke, så har vi vel også haft en del?

Eskelinen
Jova
Backman
Tingager
Juelsgaard
Amini
Jon?
Benjamin Hvidt
Lunding?
Patrick Mortensen
Helenius

Det er frit efter huskeren men giver vel næsten en startellever. Skal ikke kunne sige om det er bedre end de andre men tænker vi måske ikke har lagt så meget mærke til det, da vi har haft gode alternativer?

Svar #26
Lyder positivt men hvad er billetbarometret?

Er det billetter solgt eller forventede antal solgte billetter eller?
Stor interesse for BIF-brag: Kom i god tid - AGF Fodbold

Ps: positivt med tilskuerfremgangen men det hører nok til i stadiontråden😉

Svar #27
Lyder positivt men hvad er billetbarometret?

Er det billetter solgt eller forventede antal solgte billetter eller?

Det billetbarometer de plejer at bruge er så vidt jeg ved solgte billetter/sæsonkort + antallet af sponsorbilletter der er ude.
Jeg ved ikke om de medregner forventet salg ved indgangen?

Det sidst offentliggjorte billetbarometer inden kampene synes jeg ofte plejer at skyde en anelse over det faktiske tilskuertal vi ender på.  Jeg formoder det skyldes at alle sponsorbilletter ikke bliver brugt.

Svar #28
Truppen til kampen:

1. William Eskelinen
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
6. Nicolai Poulsen
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
11. Gift Links
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
19. Mustapha Bundu
22. Benjamin Hvidt
29. Bror Blume
31. Kasper T. Kristensen
34. Kevin Diks
37. Sebastian Hausner

Gersbach og Duncan får tilsyneladende en pause efter deres kampe med Australiens U23 hold, og så er Juelsgård og Jovanovic også sorteret fra, foruden Anbo, Lunding og Ammitzbøll.

Svar #29
Er Jova ikke skadet?

Svar #30
Er Jova ikke skadet?

Jeg tror at udtagelsen af truppen til i dag giver nogle kraftige markører til fremtiden: det ligner at der ikke satses på Jova og Juelsgaard, da alle er klar til kamp. Det første ærgrer mig. Jeg synes ikke, at Eske har niveau til at være førstevalg i en klub, der gerne vil være fast inventar i top 6. Han “fylder” simpelthen alt for lidt i feltet.

Duncan og Gersbach skånes/sidder over, da de har været afsted på en længere tur med U-holdet.

Svar #31
Er Jova ikke skadet?

Jeg tror at udtagelsen af truppen til i dag giver nogle kraftige markører til fremtiden: det ligner at der ikke satses på Jova og Juelsgaard, da alle er klar til kamp. Det første ærgrer mig. Jeg synes ikke, at Eske har niveau til at være førstevalg i en klub, der gerne vil være fast inventar i top 6. Han “fylder” simpelthen alt for lidt i feltet.

Duncan og Gersbach skånes/sidder over, da de har været afsted på en længere tur med U-holdet.

Angående Eskelinen synes jeg ikke. at vi kan konkludere ret meget. Hverken i den ene eller den anden retning.

Svar #32
Hmm.... tænk sig. Her troede jeg det var spillet i feltet som var Jovas største svaghed. Dernæst undrer det mig, at du vil have klubben skal satse på en spiller der (pt.) er her højest 4 superligakampe endnu. Umiddelbart giver det mere mening, at give kampene til den spiller man har købt og valgt at satse på fremadrettet.

Svar #33
Dagens odds vidner vist om et nogenlunde jævnbyrdigt udgangspunkt.

Gennemsnit    2,28    3,57    3,00

Jeg er spændt på hvordan DN blander kortene til dagens kamp. Udover Duncan har han muligheden for at stille samme hold som sidst.

Eskelinen
Munksgaard - Backman - Tingager - Højer
                    Amini - Blume - ny mand?
                      Bundu - PM - Ankersen

Gad vide om Hausner fastholder hans plads eller om Tingager er helt klar og tager hans plads i startelleveren.

Svar #34
Hmm.... tænk sig. Her troede jeg det var spillet i feltet som var Jovas største svaghed. Dernæst undrer det mig, at du vil have klubben skal satse på en spiller der (pt.) er her højest 4 superligakampe endnu. Umiddelbart giver det mere mening, at give kampene til den spiller man har købt og valgt at satse på fremadrettet.

Jeg forventer at David Nielsen er helt blind for, hvem der er der hvor længe. Bedste mand spiller, færdig.

Jova har ikke umiddelbart brilleret, så at han ikke starter kan forsvares. Til gengæld er jeg uforstående overfor hvorfor han ikke er på bænken - med mindre det er en skade.

Svar #35
Personligt synes jeg som type Eske er bedre, da han kommer ud i feltet, mens jova er meget klistret til stregen, hvor han dog nok er lidt bedre. Umiddelbart burde Jova være en smule bedre med sit CV, men synes faktisk Eske er mere talentfuld. Alt i alt svært at vurdere på så få kampe.

Jova må ikke være 100% klar eller i nok kamptræning og skarp nok, ellers burde han være stensikkert valg til bænken fremfor en ung TK, der dog har været super og en rolig keeper alle gange han er kommet ind. Jeg er helt tryg ved ham som anden keeper, hvis AGF vil satse på ham fremover. Og umiddelbart ville de allerede i efteråret, var først lige før lukketid og pga Eskes skade at Jova kom, da hans transfer til en tyrkisk klub glippede.

Spændende U19 og 3. keeper vi også har. Vi har nærmest aldrig haft så meget spændende talent på den position.

Når det er sagt synes jeg nu det kunne være fedt, hvis vi kan købe Jova billigt, det har været kæmpe luksus med to så gode keepere i efteråret, og TK kunne vi godt forlænge med og udleje til en 1 div klub, Norge eller island, hvor han møder stærke folk som Sølvi mfl.

I det hele taget skal PC stå tidligt op for at finde spillere der kan forstærke os. Men mon ikke han finder noget godt til os alligevel, nu er barren hævet. Det skal være stærke profiler eller ekstra ordinære talenter ;-)

Svar #36
Ja, umiddelbart vil jeg da også mene, at Eske skal vælges, hvis prioriteten er at fylde i feltet. Han har så ikke været så udfordret af modstanderne i de seneste kampe, men mon ikke det kommer til at ske i dag?

Jeg er helt med på ideen om at bruge spilleren som er her fremadrettet. Især når de to er så jævnbyrdige som det er tilfældet. Jeg tror i øvrigt, at Eskilinen bliver en absolut topmålmand (eller salg) for os.

Svar #37
Det giver helt fin mening at bruge Eskelinen uanset hvad, men når Jova slet ikke er udtaget må det jo enten være fordi han ikke er klar, fordi han har gjort sig fortjent til en straf eller et eller andet med at han har fået lov til at prøvetræne et andet sted i landskampspausen. Tre muligheder med faldende sandsynlighed. Mon ikke han bare er på skadeslisten.

Svar #38
Så er det nu - 3 point vil igen igen igen lune gevaldigt i stillingen og vi kan rykke lidt væk fra midterfeltet. Det er naturligvis meget at håbe på men det gik jo fint sidst:-)

Håber spillerne er klar men det plejer ikke at være et problem mod BIF - der skal fyres noget energi af fra start. Mon ikke det er derfor Niels Frederiksen har valgt Larsson på midtbanen og måske gerne vil spille Mukthar sidst i kampen.

kom så de hviiieeee!!

Svar #39
Det var da godt, at GF ikke skulle møde SIF i dag...AGF 2 BIF 1 :)
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #40
For satan det var spændende. Nu har vi 29 point efter 17 kampe. Mangler Esbjerg og Lyngby inden vinterpausen.

Svar #41
For satan det var spændende. Nu har vi 29 point efter 17 kampe. Mangler Esbjerg og Lyngby inden vinterpausen.
Ja, nu ligner det godt nok top-6. Men det her hold er også klart det bedste vi har haft de sidste 20 år. 

Svar #42
Håber spillerne er klar men det plejer ikke at være et problem mod BIF - der skal fyres noget energi af fra start.
Hold kæft maaannnnd - det var ikke kun energi fra start men igennem hele kampen. For pokker en indsats der blev leveret over hele linjen.

Mandfolkeindsats hele vejen rundt men herfra skal der lyde en kæmpe ros, til et par stykker som jeg har manglet kvalitet fra. Det virker klart til at PM er tilbage efter skader, sikke en kamp han leverer. Stor klasse:-)
Bror Blume og småspillet er jo helt fantastisk og sikke en mandfolkeindsats han leverer arbejdsmæssigt. Jeg var ved at frygte for energien til sidst men duracell-kaninen kørte bare videre:-)

Hausner - hold op en kamp af den unge mand. Han bliver svær at skubbe væk fra pladsen igen. Samspillet med Backman virker meget meget solidt og sikke hurtig Hausner er og han kan også bruge knolden.

Svar #43
Fantastisk med en sejr. Det skal gå grueligt galt hvis ikke vi skal nå top 6, og vi kan med rette have ambition om at kigge efter bronzemedaljer.

Og vildt at DN starter Hausner i sådan en kamp. Enten er Tingager endnu ikke fysisk helt på toppen eller så har Hausner bare imponeret helt vildt. Om ikke andet er det sådan en kamp han lærer helt vildt af at spille.

Svar #44
Hausner - hold op en kamp af den unge mand. Han bliver svær at skubbe væk fra pladsen igen. Samspillet med Backman virker meget meget solidt og sikke hurtig Hausner er og han kan også bruge knolden.

Den sprint han tog for at hjælpe Nicolaj Poulsen med at forhindre en farlig omstilling midt I 1. Halvleg, han kommer nærmest fra det ene hjørneflag  på tværs af hele banen og når hjem, det er sgu stærkt, den speed er virkelig værdifuld, og gør at man kan rykke spillet længere frem.

Desuden bemærkede jeg at ingen AGF spiller fik kort, imens Brøndby vel fik mellem 4 og 5 gule og et rødt til træneren, det var en virkelig disciplineret indsats.

Svar #45
Mit talenthjerte banker løs, når jeg ser Hausners præstation.

Igen en helstøbt indsats med de nødvendige individuelle præstationer. Den vilje og mentalitet skabt af DN har virkelig rykket det hold som ingen anden træner i AGF i 2 årtier.

Nå men med nej-hatten på. Stimen skal jo stoppe på et tidspunkt og næste kamp er mod bundholdet Esbjerg, vi kender allerede resultatet.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #46
Den vilje og mentalitet skabt af DN har virkelig rykket det hold som ingen anden træner i AGF i 2 årtier.
Det ser næsten ud til, at DN er ved at trække sværdet ud af stenen..... Imponerende hvis det endelig skal lykkes for en træner.

Nå men med nej-hatten på. Stimen skal jo stoppe på et tidspunkt og næste kamp er mod bundholdet Esbjerg, vi kender allerede resultatet.
Nej nej nej... nu skal vi holde skruen i vandet og have sikret top 6 hurtigst muligt:-)

Svar #47
Man kan håbe på at FCK og FCM fortsætter deres overlegne resultater i de næste par kampe, så kan OB komme længere væk, og BIF komme tættere på.

Svar #48
Et par ting jeg lagde mærke til:
- Hausners tilbageløb ved hjørnespark, hvor Mukhtar bærer bolden frem, og han når helt op og presse ham, så Poulsen kan stjæle bolden
- Patrick Mortensens indsats og betydning. Jeg har hørt flere eksperter nævne hans vigtighed som link-up spiller. Det var tydeligt i dag, hvor løbene omkring ham også var gode. Han er vigtigere, end man nogle gange får indtryk af - det er ikke altid kun målene, der betyder noget. I dag var der både mål, indsats og assist
- Bundu. Det er virkelig meget, der lykkes for ham, og hans udfordringer er med omtanke og kløgt. Det er ikke med hovedet under armen hver gang, men velovervejet og klogt ift., hvornår han skal holde på den i stedet. Han er ikke i klubben til februar.
- Holdets moral. Det er et hold, der godt kan lide, at det gør ondt. Der bliver kæmpet igennem, og det er fedt at se. Vi har mange ledertyper - også de stille af dem, der bare knokler på, som Blume og Jon.

Det tegner virkeligt lovende, og mon ikke, at vi får en forlængelse af DN i julegave kort efter, at den sidste kamp er spillet i år.

Svar #49
Dejlig sejr. Det var ikke så overlegent som sidst, men stadig en meget fortjent sejr. Vi stiller os lidt ned i anden halvleg hvor Brøndby også får Mukhtar ind og det kunne have givet en voldsom kritik hvis de havde udlignet, men vi holder dem stadig nede på nærmest ingenting og laver den afgørende scoring på en omstilling, så det var en taktik der virkede. Wilczek er svær at holde helt nede. Det var heller ikke ren fysik og krig fra vores side, selvom det var vigtigt i dag, spillemæssigt var vi også bedst, især i første halvleg.

Det var mange gode præstationer, men jeg har også meget lyst til at fremhæve Hausner. Hans mentalitet er blevet fremhævet og der var i hvert fald ikke noget der tydede på nervøsitet ved at starte i en topkamp. Han må ubetinget have overhalet Juelsgård og ift Tingager er det da også lidt et åbent spørgsmål. Tingager har jo sine styrker, men der åbenlyse fordele ved også at få den fart ind.

Det ser selvsagt fornuftigt ud ift top-6, vi skal på sin vis bare undgå en dårlig periode og det er der ikke meget i spillet det tyder på vi rammer ind i. Nu møder vi jo Esbjerg, Lyngby og FCM, så hvis vi kan hive 4 point ud af dem ser det virkelig godt ud inden vinterpausen.

Simple Audio Video Embedder