Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - Sønderjydske søndag d. 10.11.19 kl. 14.00 (Læst 4009 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20; AGF - Sønderjydske søndag d. 10.11.19 kl. 14.00

Svar #50
2-0 efter 25 min. Kunne have været Meget større PLUS vi er blevet snydt for 2 straffe pga hands. Selv kommentatorerne har måttet erkende at der var straffe. Kom nu med 3-0 målet

Svar #51
Helt vildt med de 2 straffe der ikke bliver dømt. Dommeren ser dem jo begge fra en god vinkel.

Puha jeg håber ikke han ender med at koste os i dag..

Svar #52
Det første straffe er kæmpe stort. Det næste mere tilfældigt, men bør selvfølgelig dømmes. Gad vide om Glen vil tude over vores oversete straffe i dag?

Svar #53
Det eneste man kan 'kritisere' efter første halvleg er vist at vi skulle have været foran med det dobbelte. Nu skal vi bare ikke lukke dem ind i kampen. Dommeren må også godt lige opdage at det ikke er en håndboldkamp.

Svar #54
2-1. Vi må ikke smide kampen!

Svar #55
2 straffe ikke dømt, 2 på overliggeren...

Men så scorer vi bare igen😀

Svar #56
3-1 Tak!

Svar #57
3-2 pis.... øh 4-2 ??????

Svar #58
Slutter 4-2. Blev alt for spændende i 2. halvleg, og endte med 3 (tre!!) håndsredninger af SJE spillere i eget felt. Grotesk.

Svar #59
Ringe dommerpræstation, og skræmmende hvordan vi kom ud efter pausen, men tre vigtige point. Jeg forstod ikke helt jublen over at Lyngby scorede til sidst. Uafgjort var et bedre resultat. Nu er Lyngby stadig kun 4 point efter os på 8. pladsen. Men ok, det var da en super runde med pointtab til OB, FCN, AaB og Randers, samtidig med at vi lagde SønderjyskE 8 point bag os. Lad så bare Esbjerg slå Brøndby, som de plejer.

Svar #60
Helt forfærdelig dommer præstation, men omvendt endnu en god præstation fra vores træner team.

0 gule kort, og chance for stærkeste trup mod bøf

Svar #61
Bekymrende vi igen, igen begynder at stå dybt, når vi er foran. Det kostede mod Silkeborg og det lukkede tyskerne ind i kampen. Skal kontrakten med DN forlænges, så er det en dårlig vane, han for alt i verden skal lægge fra sig.
Vi skal simpelthen blive bedre til at holde fast i kuglen og forsvare en føring med bolden, hvis vi skal være et kontinuerlig top 6 hold, hvilket må være kravet til DN fremadrettet.

1. halvleg var dog noget nær perfekt. Gode på bolden, hidsigt pres i perioder og skabte chancer. Kun manglende skarphed i et par afgørende situationer trækker lidt ned.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #62
Bekymrende vi igen, igen begynder at stå dybt, når vi er foran. Det kostede mod Silkeborg og det lukkede tyskerne ind i kampen. Skal kontrakten med DN forlænges, så er det en dårlig vane, han for alt i verden skal lægge fra sig.
Vi skal simpelthen blive bedre til at holde fast i kuglen og forsvare en føring med bolden, hvis vi skal være et kontinuerlig top 6 hold, hvilket må være kravet til DN fremadrettet.

1. halvleg var dog noget nær perfekt. Gode på bolden, hidsigt pres i perioder og skabte chancer. Kun manglende skarphed i et par afgørende situationer trækker lidt ned.

Jeg kan slet ikke se det er DNs skyld vi "står dybt" fra starten af 2 halvleg. Tværtimod er det SE som ændre nogle ting og gør det godt. Det laver DN så en kontra på efter 15 min ved at skifte 2 mand.

Nogle gange bliver man også bare presset tilbage fordi modstanderen gør det godt.

Svar #63
Det så nærmest ud som om vi var gået i bad i pausen og det havde været utilgiveligt hvis vi for alvor havde lukket dem ind i kampen. Den skulle have været helt lukket i første halvleg, men set over hele anden halvleg var det nu også os mere os der var uskarpe der end dem. Det var helt vanvittigt vi ikke fik et par straffespark også, men trods alt noget at vi blev udsat for det i en kamp vi vandt alligevel. Alt i alt meget positivt, men vigtigt at få set på om vi kunne have gjort mere for ikke at lukke dem ind igen. De foretog en formationsændring, men det er farligt at have sådan et kvarter hvor tingene er vendt helt rundt, det kunne have kostet mod et bedre hold. 

Jeg kan godt se det positive i en Lyngby-sejr over OB, selvom uafgjort også havde været fint. Det er godt at have flest muligt pladser i top-6 at spille om og også at have flest muligt hold mellem os og syvendepladsen. Lyngby er også et af de hold vi nok under alle omstændigheder skal holde bag os for at komme i top-6. De er ikke ret gode ude og vi møder dem snart i Århus og kan øge afstanden til dem der.

Så i øvrigt også lige Esbjerg blive snydt for et klart straffe i Brøndby. Der er altså noget med hjemmebanefordel vi også må kunne få med et nyt stadion.

Svar #64
@Sydhavnen

Jeg kan slet ikke se det er DNs skyld vi "står dybt" fra starten af 2 halvleg. Tværtimod er det SE som ændre nogle ting og gør det godt. Det laver DN så en kontra på efter 15 min ved at skifte 2 mand.

Nogle gange bliver man også bare presset tilbage fordi modstanderen gør det godt.

Det er jeg slet ikke enig i, for vi gør det begge gange, vi scorer i 2. halvleg og det er også sket så mange gange under DN, at det ikke kan være en tilfældighed.
Ja tyskerne blev mere aggressive i 2. halvleg, men det bør vi kunne løse bedre end bare at stå forholdsvis dybt bl.a ved at trække tempoet ud af kampen ved at spille bolden rundt i egne rækker. Noget vi ikke har kunnet siden Wieghorst.

Svar #65
Amini har i øvrigt bekræftet på sin Instagram story, han er blevet syg og så kampen fra sengen. Så næppe noget spin fra DNs side.

Svar #66
Det er dog noget vi er blevet bedre til - vi smider ikke føringerne på den måde vi så tidligere. I dag var det forventeligt at SønderjyskE kom anderledes ud til anden halvleg, så det kunne vi måske nok have været bedre forberedt på. Der var ikke nogen grund til at give dem tro på at kunne komme tilbage.

Svar #67
@Sydhavnen
@Sydhavnen

Det er jeg slet ikke enig i, for vi gør det begge gange, vi scorer i 2. halvleg og det er også sket så mange gange under DN, at det ikke kan være en tilfældighed.
Ja tyskerne blev mere aggressive i 2. halvleg, men det bør vi kunne løse bedre end bare at stå forholdsvis dybt bl.a ved at trække tempoet ud af kampen ved at spille bolden rundt i egne rækker. Noget vi ikke har kunnet siden Wieghorst.

Ja vi gør det også efter det bliver 3-1, men jeg tror simpelthen ikke på at DN har sagt at man skal falde mere tilbage fra start af 2 halvleg. Munksgaard siger også efter kampen at det må være noget der sker inden i hovedet på spillerne når man fører med 2.

Derfor synes jeg DN gør det bedre end i tidligere kampe ved rent faktisk at skifte 2 spillere forholdsvis hurtigt, og ikke vente til efter 75 min.

Jeg anerkender det sker, men synes vi er blevet bedre til at undgå det, og komme med modtræk.

Svar #68
Jeg tror heller ikke, DN decideret siger til spillerne at stå dybt efter en føring, men det bliver ofte et resultat af det træningsarbejde (eks. du laver mange træningsøvelser baseret på kontraangreb og færre hvor du spiller bolden rundt) du laver og den mentalitet DN indgyder i spillerne og det er ingen hemmelighed, DN prioriterer forsvaret højst.

På det punkt er der noget Mourinho over ham, en træner som også ofte efter kampene, siger det ikke var meningen, at stå og forsvare en føring hjem, selvom vi så det igen og igen.

Svar #69
Jeg tror heller ikke, DN decideret siger til spillerne at stå dybt efter en føring, men det bliver ofte et resultat af det træningsarbejde (eks. du laver mange træningsøvelser baseret på kontraangreb og færre hvor du spiller bolden rundt) du laver og den mentalitet DN indgyder i spillerne og det er ingen hemmelighed, DN prioriterer forsvaret højst.

På det punkt er der noget Mourinho over ham, en træner som også ofte efter kampene, siger det ikke var meningen, at stå og forsvare en føring hjem, selvom vi så det igen og igen.
Det klinger altså lidt hult, at DN skulle Mourinho-defensiv, efter en kamp hvor vi scorer 4 mål, rammer overlæggeren 2 gang dog bliver snydt for et par straffespark.

Svar #70
Du misforstår mig @Holmertz,

Det er ikke hvad jeg siger, men at der er noget Mourinho over, at trække sig tilbage efter en føring.

Svar #71
Set fra min stol var det tydeligt, at AGF blev presset tilbage, netop fordi Sdr. lagde to mand på toppen og gik fra i 1. halvleg at forsøge at spille bolden op, til i 2. halvleg, at losse bolden op til duel (lidt ala Duncan bolden).  Dvs at AGF ikke på samme måde kunne lægge et højt pres og på den måde fremtvinge fejl. 

Svar #72
Men de burde have tacklet det langt bedre. Særligt at holde bedre fat i bolden når de fik fat på den.

Svar #73

I første halvleg kommer vi ud offensivt og spiller den rundt, så det er også noget vi træner og sikkert i høj grad op til den her kamp. Thorsteinsson var også udtaget med netop det formål. DN sagde at vi bare skulle fortsætte som i første halvleg efter pausen, men jeg tænker at han måske netop kunne have forudsagt at SønderjyskE ville komme ud med noget andet og man skulle krige lidt i starten for at tage brodden af det og så sætte sig på spillet igen.

Svar #74

Det er ikke hvad jeg siger, men at der er noget Mourinho over, at trække sig tilbage efter en føring.

Ok. Men som andre er inde på tror jeg heller ikke det er med hans gode vilje vi gør det. Tror mere det er spillerne der skal blive bedre til at spille kontrolleret "FCK-bold" når de har en komfortabel føring og ikke blive for passive.

Svar #75

Ok. Men som andre er inde på tror jeg heller ikke det er med hans gode vilje vi gør det. Tror mere det er spillerne der skal blive bedre til at spille kontrolleret "FCK-bold" når de har en komfortabel føring og ikke blive for passive.

Alexander Munksgaard udtalte sig om det efter kampen:

AGF-målscorer: Typisk når man er foran 2-0

Svar #76
Fedt med to straffe vi ikke fik og to på stangen. Det udligner sig - så vi har noget til gode, gerne mod Bif...
Flot angrebsspil idag, vi skal jo føre 5-0 efter ½ time.

I det hele taget solidt. Eske, Jon og Hvidt voksede i dag. Blume lægger på i sin rolle som den kreative og målscorer. Lovende...
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #77
Jeg spurgte David i en podcast om hvornår vi ville komme til at se AGF spille mere som OB der har bibeholdt noget af posention fodbolden fra Kent N og tilført den hidsighed og agessivitet i spillet også - som DN også er kendt for i perioder med højt pres.

Men DN sagde vi bliver aldrig en posention hold. Og gentager jo også ofte vi er et hårdt arbejdende fodboldhold.

Jeg håber dog han finder en gylden middelvej...

Synes dog han sidste vinter snakkede om at der skulle bygges på ift angrebsspillet og mere offensiv stil. Så synes det har stukket lidt to veje.

Jeg synes vi har en fin base nu og så meget behøver han vel heller ikke træne den defensive base længere - den må sidde godt efterhånden. Så håber han finder tid til at holde fokus på angrebsspillet og hvordan vi kører bolden lidt rundt - bare lidt ind i mellem.

I dag var det også sønderflæskes egen fortjeneste de fik lagt pres på kortvarigt. Vil også godt give DN at banerne i dag og frem ikke er til poleret spil foran eget forsvar / midt på banen.

SÅ ... konklusionen herfra er i dag var noget nær perfekt offensivt spil, og har sagt det mange gange i et par år, at jeg synes vi er bedst når vi presser højt og agressivt. Andre gode eksempler er mod AaB og Bif - som de store præstationer. Og det er mega underholdende. Synes vi har spillerne til det.

Generelt synes jeg vi førhen (ind i mellem) - senest mod Sif overlader iniativet for meget. Det var fint i Farum at stå dybt, hvor det var umuligt at matche dem på det underlag.
- vi vil tættere på...

Svar #78
Vildt nok det næsten er 40-60% til Gule Glen....

Og tjek lige de mål igen fra Jon Dagur og Blume - klasse. Og Munksgaard se det - måske der går 100 kampe igen inden det sker haha - nej kommer nok flere

AGF - SønderjyskE | 3F Superliga
- vi vil tættere på...

Svar #79
SÅ ... konklusionen herfra er i dag var noget nær perfekt offensivt spil, og har sagt det mange gange i et par år, at jeg synes vi er bedst når vi presser højt og agressivt. Andre gode eksempler er mod AaB og Bif - som de store præstationer. Og det er mega underholdende. Synes vi har spillerne til det.

Udfordringen er nok når modstanderne, som SjE efter pausen, bare pumper lange bolde op. Så er det svært at presse højt - og vi er (endnu) ikke dygtige nok på bolden til bare at køre den rundt og kværne dem på den måde.

I øvrigt fedt at se videoen fra omklædningsrummet, hvor det er Hausner der dirigerer sejrssangen. Der er krummer i den knægt - når først han får 50 kampe under bæltet bliver han rigtigt god.

Svar #80

Udfordringen er nok når modstanderne, som SjE efter pausen, bare pumper lange bolde op. Så er det svært at presse højt - og vi er (endnu) ikke dygtige nok på bolden til bare at køre den rundt og kværne dem på den måde.

I øvrigt fedt at se videoen fra omklædningsrummet, hvor det er Hausner der dirigerer sejrssangen. Der er krummer i den knægt - når først han får 50 kampe under bæltet bliver han rigtigt god.

Ifølge den kære David Ortved er han jo også et “fænomen” ;)

Svar #81
Ja du har ret - vi må øve os på det. Men vi er jo heller ikke fck endnu. Idag synes jeg er okay. Vi laver en super flot kamp og forstår slet ikke stats på kampen er imod os. Synes vi generelt smadrer dem. Men sønderjyske er altid duelstærke især med Glen.

Ja fedt med Hausner, så der også kommer en reel udfordrer og konkurrence derinde snart - Julle har kun været backup-standin...
Super ledertype.

Hvor finder man det klip?
- vi vil tættere på...

Svar #82
Her er det:

Svar #83

Nu bærer David et ansvar, når holdet ikke fungerer, men jeg har svært ved at forestille mig, at den meget passive start på anden halvleg var med Davids gode vilje. David råbte og skreg dem frem fra sidelinien og i halvlegsinterviewet gav han udtryk for fortsat offensiv.

Jeg er enig i, at David til tider har forfaldet til at forsvare kampen hjem, men jeg ser ingen indikation på, at det var tilfældet i dag. Det skete mod Davids gameplan.

Svar #84
Jeg synes vi har en fin base nu og så meget behøver han vel heller ikke træne den defensive base længere - den må sidde godt efterhånden. Så håber han finder tid til at holde fokus på angrebsspillet og hvordan vi kører bolden lidt rundt - bare lidt ind i mellem.

Det synes jeg da vi fik at se i store dele af første halvleg i dag. Vi snakkede om hvordan Bundu kunne overmatche Marfelt i dag, men det var jo faktisk småspillet i venstre side de især havde problemer med. Det kan godt være vi ikke lige bliver et decideret possessionhold, men det godt at se vi har flere værktøj i kassen vi hive frem afhængig af modstander og udvikling i kampene osv. I dag havde vi brug for at kunne sætte Ankersen ind i stedet for Thorsteinsson da småspillet ikke længere fungerede.

Det var også godt at se Hausner og Hvidt fortsætte de gode takter, det giver naturligvis også flere muligheder.

Svar #85
Opløftende du hørte det. Lige Sønderjyske skal vel heller ikke have lov til at pumpe bolde op i vores felt. DN og spillerne var også ude inden kampen faktisk og løfte taktik sløret med at de skulle mærke egen medicin i dag.

Ja overraskende nok - men Jon dagur og Blume går altså også super godt i spænd, der er så meget bold i de to, og det er ikke uden grund Anker føler sig livsgrundlag i AGF truet. Anker må nok mere se sig fremover som en spiller der er meget lige med Jon om den plads - med plus til Jon. Det bedste for alle ville være at AGF får en lille net sum og Anker får et eventyr i udlandet igen om 2 måneder.

David
JA der ser godt ud og spiller vi så målsøgende og agressivt som i dag, kan jeg også godt leve med stilen.

Vil faktisk sige at de sidste 4 kampe (og naturligvis mest udviklingen de to år) har overbevist mig pænt meget om ,at vi uanset hvordan det går sidste 4 runder, så synes jeg vi skal forlænge med DN.

Kan godt være jeg ønsker mig mere end type spillemæssigt som Michaelsen i OB, men DN gør det godt og har virkelig udviklet spillet, truppen, mentaliteten og resulstaterne over de to år. Under Glen gik vi jo ofte helt ned og lå også ofte nede som nr 10-11.

DN kan også noget andet ift ro, god kontakt med pressen og fans samt virker til at skabe en god stemningen og gejst i truppen.

Man ved også hvad man har... et stort lovende udlandsk navn kan også blive en fuser.

Kontinuitet giver nok også pote.
- vi vil tættere på...

Svar #86
Det er irriterende at kampen bliver spændende, efter dén første halveg.
Det sagt, så synes jeg også det er fedt, at vi (igen, i øvrigt) lykkes med at vende det vores fordel igen. Det er godt svaret igen på SøE's reducering - to gange.
Den første halveg vi spillede, var til gengæld ren og skær mesterklasse.
Og 3 point er altid smukke.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #87
Ja overraskende nok - men Jon dagur og Blume går altså også super godt i spænd, der er så meget bold i de to, og det er ikke uden grund Anker føler sig livsgrundlag i AGF truet. Anker må nok mere se sig fremover som en spiller der er meget lige med Jon om den plads - med plus til Jon. Det bedste for alle ville være at AGF får en lille net sum og Anker får et eventyr i udlandet igen om 2 måneder.
Ja, det var godt at se. Blume viser der er en del fodbold i ham når han har nogle at spille med og Thorsteinsson er bedre end Ankersen på det punkt. Ankersen viser dog også hvad det er han kan bidrage med, så han har bestemt en rolle at spille. Men ja, det er et spørgsmål om han kan affinde sig med ikke at spille fast, så her til vinter skal man måske nok se på om man kan forlænge, om man skal lade kontrakten løbe ud mens hans opfylder den rolle han har, eller om han kan skydes af for et mindre beløb. Det kunne egentlig være interessant at vide om man forventer Kaastrup vender tilbage eller bliver solgt, men det kan jo give en venstrekant mere fra sommer.

Svar #88
Vildt nok det næsten er 40-60% til Gule Glen....

Og tjek lige de mål igen fra Jon Dagur og Blume - klasse. Og Munksgaard se det - måske der går 100 kampe igen inden det sker haha - nej kommer nok flere

AGF - SønderjyskE | 3F Superliga

Før dagens kamp var det nogenlunde ok med kommentaren om Munksgaard. Han lider under at skulle dække af defensivt på hjørne, og være den der kaster de lange indkast, så chancen for de 'billige' mål er lidt mindre for han, end så mange andre på holdet.

Til gengæld var han også klar i første halvleg på en scoring, der bare var offside. Men den bed jeg mærke i og var positiv over hans løb i situationen.

Svar #89

Jeg synes at vi imod SøE i dag og imod OB sidst viser, at vi netop er ved at lære af det der med, at det er natuligt at modstanderen kommer med modtræk, og vi så skal kæmpe os tilbage til et overtag. Et vi ikke fandt imod SIF uden at vi var åbne bag til, men noget som lykkes oftere end det ikke gør nu.

Så det bør ikke fremstilles som en vane vi bare har, og viser hver gang.
EDIT: Og altså det er vel normalt at modstanderen finder modtræk efter en sådan halvleg? Vi har jo INTET at ændre efter 1. halvleg, mens de har alt. Så vi skal fortsætte det vi gør, og se hvad de finder på. Men jeg er enig i, at det til tider har været frustrerende at se på. Jeg tænker Lyngby-kampen i år, samt imod Randers ude, og sidste år imod OB ude, hvor vi var oppe 2-0 og slet ikke kunne holde den hjem, og kom længere længere bagud at stå, uden at have kvaliteten til at kæmpe os tilbage. 

Svar #90
Jeg har - som nævnt mange gange før - intet problem med at man parkerer bussen ved en 2-0 føring. Det er til gengæld er problem at man er så inkompetent til det.

AGF spillede fint, og det var en god præstation, men hvor var der huller i deres defensiv. Jon scorer et flot mål, godt sparket ind, med flot teknik og det hele. Men det var trods alt ikke samme sværhedsgrad som Fabinho lidt senere på dagen og modsat City, der nok var lidt i ubalance pga situationen op til, og en retur der er svær at forhindre, stod Haderslev-forsvaret bare og kiggede mens Jon nærmest lagde bolden til rette, sigtede og tog tilløb. Sparket klæder Superligaen, opdækningen gør ikke.

Den første halve time mindede mig om tiden op til vinterpausen hvor Peter Sørensen utroligt nok ikke blev fyret. Og selvom de i Haderslev ikke gør sig i de store dramatiske beslutninger, var det nok godt for den alle, at de fik vist flaget og slap bedre fra resten af kampen.

Svar #91

Hvad tager vi ellers med fra i dag?
Hausner er konkurrencedygtig men er Tingager alligevel tilbage mod vestegnen?
Eske har taget skuret tilbage.
Amini må være tilbage mod bif - Munksgaard bider fra sig, selv om Diks står og tripper på sidelinjen.
Hvad siger I andre?

Svar #92
Ja synes Munksgaard kæmper godt, og vi skal som Mengsen skriver huske han kaster indkast og står som restforsvar på dødbolde, løber til baglinjen. Diks så godt - den bliver svær for Munks. Munks er også kun ca 21 og iøvrigt scoret mere end Højer i denne sæson, der ellers også tager frispark ind i mellem.

Tror vi starter samme måde næste gang. Med mindre Amini og FT er oppe i gear, ellers kommer Amini ind og får 35 min.
- vi vil tættere på...

Svar #93
VI har mange der truer modstanderen sådan en dag som i dag. Blume kan, Bundu kan, Mortensen kan, Thorsteinsson, Ankersen, Amini, Helenius og nærmest alle kan... Men der er nogen der kan langt mere end andre.

GFs kanter (Ankersen/Bundu/Thorsteinsson) har nu scoret 13 af AGFs 26 mål = 50% af alle scoringer.

Læg dertil Mortensen der har scoret 6 mål, og så har man en offensiv der er godt kørende. Faktisk så meget at vi har scoret 1 mål mere end FCM på 1.pladsen, også på en dag hvor de smadrede FCK 4-1...

Svar #94
Den første halve time mindede mig om tiden op til vinterpausen hvor Peter Sørensen utroligt nok ikke blev fyret. Og selvom de i Haderslev ikke gør sig i de store dramatiske beslutninger, var det nok godt for den alle, at de fik vist flaget og slap bedre fra resten af kampen.
Jeg sad også og tænkte at det er godt vi er holdt op med at have de der kampe hvor bunden falder fuldstændig ud af holdet som vi så en del gange under Glen. Der er selvfølgelig forskellige forhold for holdene, men det var vel heller ikke noget man plejede at oplevede ret tit med SønderjyskE, så de bør være bekymrede hvis det er en tendens.

Jeg har ikke været så imponeret af SønderjyskE's trup som visse andre, men de bliver også ramt lidt af at der er flere andre hold der har taget større skridt frem, inklusiv os selv, og en stærk oprykker i Lyngby. Man tænker de er for gode til at rykke ned, men de kan godt pludselig komme i problemer og ende i en nedrykningsplayoff. De står nu overfor nogle kampe mod bundhold, så de kan potentielt både spille sig fri af de problemer og blive fedtet helt ind i det inden jul.

Svar #95
Det er ret vildt med en kamp, hvor AGF rammer overliggeren to gange, bliver snydt for to straffespark, får et mål (korrekt) annulleret og derudover i øvrigt har (mindst) fire-fem rimeligt fornuftige angreb og afslutninger, der bliver reddet - og alligevel laver fire mål. Det skulle ikke være gået meget anderledes i 1. halveg, så var Glen kommet fra Aarhus Stadion med et nyt 0-7 nederlag.

Mange fine AGF-takter - fraset dårlige 15-20 minutter - men jeg synes faktisk, at det mest opløftende var Patrick Mortensen. Han får scoret på en kølig afslutning, og derudover var han flere gange så farlig i hovedspillet, at det reelt er utur, der forhindrer ham i at lave flere mål (OK, den ene gang stod han selv i offside-position). Det er nye takter i efteråret, hvor han længe har lignet en mand væsentligt under niveau - og i en ellers stærk offensiv har det vel været en af de største udfordringer for AGFs spil.

Svar #96
Mange fine AGF-takter - fraset dårlige 15-20 minutter - men jeg synes faktisk, at det mest opløftende var Patrick Mortensen. Han får scoret på en kølig afslutning, og derudover var han flere gange så farlig i hovedspillet, at det reelt er utur, der forhindrer ham i at lave flere mål (OK, den ene gang stod han selv i offside-position). Det er nye takter i efteråret, hvor han længe har lignet en mand væsentligt under niveau - og i en ellers stærk offensiv har det vel været en af de største udfordringer for AGFs spil.
Jeg synes faktisk at han spillemæssigt har gjort det rigtigt godt - det er bare målene der har manglet. De er selvfølgelig også ret væsentlige for en angriber, men alle angribere render ind i perioder, hvor skarpheden ikke lige er der. 

Svar #97
 Jeg sad også og tænkte at det er godt vi er holdt op med at have de der kampe hvor bunden falder fuldstændig ud af holdet som vi så en del gange under Glen. Der er selvfølgelig forskellige forhold for holdene, men det var vel heller ikke noget man plejede at oplevede ret tit med SønderjyskE, så de bør være bekymrede hvis det er en tendens.

Jeg har ikke været så imponeret af SønderjyskE's trup som visse andre, men de bliver også ramt lidt af at der er flere andre hold der har taget større skridt frem, inklusiv os selv, og en stærk oprykker i Lyngby. Man tænker de er for gode til at rykke ned, men de kan godt pludselig komme i problemer og ende i en nedrykningsplayoff. De står nu overfor nogle kampe mod bundhold, så de kan potentielt både spille sig fri af de problemer og blive fedtet helt ind i det inden jul.
Jeg tænkte faktisk at SjE's indsats lignede en af dem AGF ofte leverede under Glen. Helt væk i 1. halveg og ekstremt passive ved i hvert fald tre af målene, hvor der enten bliver kigget fodbold eller lavet vanvittigt dårlige clearinger, som ender som assists til mål. Der kan jeg sgu lidt bedre lide det udtryk vi har under David...

Svar #98
Nu siger spillerne godt nok, at det er ubevidst, at de ligger så lavt mod Sønderjyske i anden halvleg - men havde det været bevidst, havde det på papiret vel heller ikke været dumt -- Sønderjyske har i denne sæson haft svært ved at skabe kampene, mens AGF er et glimrende kontrahold. Så at forsvare 2-0 mod et svagt hold mens man lurer på kontra er imho ikke dumt -- men så skal man selvfølgelig være bedre, end AGF så var i minut 45-60.

Svar #99
Jeg synes faktisk at han spillemæssigt har gjort det rigtigt godt - det er bare målene der har manglet. De er selvfølgelig også ret væsentlige for en angriber, men alle angribere render ind i perioder, hvor skarpheden ikke lige er der.

Tja, jeg forstår hvad du mener, men jeg synes i lange perioder, at afslutningerne har manglet kvalitet. Når han rammer overliggeren i går - og fx stolpeskuddet i Brøndby, der afsluttede et fremragende angreb - så er det utur og 'bare' målene, der mangler. Når afslutningerne til gengæld er upræcise og ufarlige, så er det helt anderledes problematisk for en spidsangriber, også selv om han indgår mere eller mindre fint i det øvrige spil.

[Opdækningen ved det ene SE-mål i går tæller til gengæld ned, for det lignede i den grad PM's mand, der stod *helt* fri]

Simple Audio Video Embedder