Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20;AGF - Brøndby, søndag d. 24.11.2019 kl. 18.00 (Læst 5392 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20;AGF - Brøndby, søndag d. 24.11.2019 kl. 18.00

Svar #50

Svar #51
Hjemvendt fra stadion i højt humør.

En helstøbt indsats igen. Det startede en smule shaky, men så tog de fat, De Hvide.

Min MoM er faktisk Blume, med Hausner som stærk to'er... Blume holdt aldrig op med at løbe, presse og være tilgængelig for sine holdkammerater. Og var det ikke også ham, der lavede assist til 2-0?

Hausner spillede en vild kamp og udviste en næsten naturstridig ro, når man tænker på hvor ung han er og hvor få kampe han har i superligaen.

Bundu skal altid nævnes - han var vild i dag, især i første halveg.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #52
Vi spillede som Randers altid spiller mod os, bare tilsat mere kreativitet. Spiller vi sådan her også mod Randers, har vi knækket koden til også at få point i de kampe.

Brøndby kunne meget tydeligt ikke lide det. Det passer dem dårligt med mange dueller, og de virkede heller ikke vant til at blive presset så højt, som vi gjorde i perioder. Målet til 1-0 falder, fordi Rosted simpelthen er uopmærksom på, at vi står så højt, som vi gør. Et rigtig dejligt mål, også fordi det er en situation, som vi kan tage med os og bruge igen.

Brøndby gør os så også en meget stor tjeneste ved at spille Larsson ude af position på den centrale midtbane. Han var oplagt utilpas, og jeg vil tro (men gider ikke at tjekke 🙂), at det er talk of the town på Brøndbys fanforum lige nu. Det giver os grebet om kampen og forærer os første halvleg, at Niels Frederiksen begik så stor en fejldisposition.

Vi forfalder kun meget kortvarigt til at stå for dybt efter 2-0, forsvaret står solidt hele kampen pånær ved Brøndbys mål, alle kæmper og løber som gale, og vi har en hel del godt spil ude på banen. For lidt af det spil bliver omsat til chancer, men til gengæld er vi kyniske og scorer på de to store, som vi får. Mange flere chancer og et par mål mere, så ville kampen stå mellem sæsonens allerbedste. Nu “nøjes” vi med en virkelig helstøbt indsats og ikke mindst tre point. Det er til at leve med.

Svar #53
Min MoM er faktisk Blume, med Hausner som stærk to'er... Blume holdt aldrig op med at løbe, presse og være tilgængelig for sine holdkammerater. Og var det ikke også ham, der lavede assist til 2-0?

Det var Thorsteinsson - som også spillede en god kamp - men ja, Blume var god og med i meget. Det er i det hele taget en virkelig god venstre side når Blume trækker derud og kan spille bold med Thorsteinsson og Højer. Det er lidt en anden stil i højre side, men Bundu er nu dejlig at følge og vi fik også sat Munksgaard op til at deltage offensivt. Brøndby blev tvunget til at tage Rosted ud inden han løb ind i en udvisning og sadle lidt om i deres defensiv. Med hensyn til løb og kampgejst var det virkelig godt hele vejen rundt, der var ingen der ikke gav sig 100%.

Svar #54
@Stone Cold
Jon laver assistent til 2-0. Men Blume laver assisten til assisten, for det er ham, der meget dygtigt sender Jon afsted.

Svar #55
@Stone Cold
Jon laver assistent til 2-0. Men Blume laver assisten til assisten, for det er ham, der meget dygtigt sender Jon afsted.
Det er en fantastisk første berøring Blume laver. Får en hovedstødsaflevering relativt hårdt i en akavet højde, men formår at vende på førsteberøringen og sender Jon i dybden på anden berøring.

Den sekvens er der ikke mange i Superligaen der gør ham efter. Så må gentage mig selv - så Blume som det svage led inden sæsonen, men han har godt nok løftet sig et niveau eller to her i efteråret. Betyder også at det gør markant mindre ondt når Amini sidder ude.

Svar #56
En fantastisk holdpræstation i dag, hvor så mange spillede op til deres allerbedste. Min MOM var Amini, der lavede løb og presspil helt i topklasse. Jon, Hausner, Eske, Backman, NP, Blume, Bundu ... ja, der var mange flotte præstationer. Men hvad hulen går der lige af Ankersen, som lavede et helt ugideligt indhop. Det tyder på nul forlængelse og surhed.

P.s. PC gav på et arrangement holdopstillingen i rigtig god tid og skulle her have sagt, at Jova bare var blevet valgt fra. Lidt underligt hvis det ikke er fordi, man helt har opgivet at beholde ham efter lejen. Da Eske satte sig banen til sidst tænkte jeg, at vi måske godt kunne have haft Jova på bænken.
Tingager nævnte han ikke noget om, men han har selv udtalt, at han stadig var lidt rusten.
Krydser virkelig fingre for, at Bundu kommer med igen i de sidste kampe.

Og så bare: Tak for en flot kamp i dag.

Svar #57
Brøndby gør os så også en meget stor tjeneste ved at spille Larsson ude af position på den centrale midtbane. Han var oplagt utilpas, og jeg vil tro (men gider ikke at tjekke 🙂), at det er talk of the town på Brøndbys fanforum lige nu. Det giver os grebet om kampen og forærer os første halvleg, at Niels Frederiksen begik så stor en fejldisposition.

KEP var nærmest målløs over den disposition og man fornemmede at selv Niels Frederiksen var tæt på at indrømme det, selvom han selvfølgelig var mere forbeholden. Udskiftningen i pausen viser dog også at han kunne se det ikke var ideelt. Jeg sad og tænkte det var godt Larsson foretrak Brøndby - og det vil jeg også stadig sige når han er der på en muligvis lidt dyr men kort kontrakt og som type måske heller ikke er den ideelle højreback for os - men han skal selvfølgelig ikke vurderes på en kamp på en helt ny position. Det var fint med et eksperiment fra modstanderne som ikke lykkedes, vi har ofte nok set det modsatte, men det er også vores fortjeneste for Larsson blev sat derop for at bidrage med fysik, men det var stadig os der sad mere på dem.

Svar #58
Sværdet er oppe af stenen

Jeg overgiver mig 100%, nu har AGF præsteret flot i hele 2019. De små bump på vejen - der har været-  kan man ikke andet end forvente - sker for alle selv fck.

Jeg synes sværdet er trukket op af stenen, vi ligger nr 4 lige et hak bedre end de andre klubber 5-7, hvor vi økonomisk selv hører hjemme.

Andet kan vi ikke sige - AGF har præstereret stabilt et helt år.

Min eneste bekymring i efteråret har været at vi i enkelte kampe spillede en kende for defensivt. Men omvendt har vi spillet masser af kampe med fuld power og igen i dag sætter vi Brøndby under stærkt pres og vinder fortjent.

Men det er især stabilitet og resulstaterne der taler sit tydelige sprog:

Nu har vi vundet to gange i flot stil over Bif med dobbelt budget af os.
Slået FCN på kunst - en klub der bruger lige så mange penge på talenter i Farum og Ghans, som vi bruger på superligaholdet.
Spillet stort set lige op to gange med fck og en gang med fcm - okay uden udbytte.
Slået OB to gange - og spillet AaB ud af brættet.
Vi har stadig noget at arbejde med ift de lette kampe som pointtab mod hobro, sif, lyngby - men det er småtings afd.
Og skal vi slå Randers i første kamp efter vinterpausen. Kan ikke blive ved med at smide 7-9 point der hvert år.
Hver gang en lille bitte krise har været på vej - er den blevet afværget

Kunsten må nu være for AGF at holde sværdet oppe af stenen og slutte i top 6 i år ... og det gør vi også tror jeg med den stabile linje, vi har lagt for dagen, selvom det med garanti bliver tæt. Men at hente 5 point + bedre målscore er alligevel noget af en udfordring for FCN og Randers ift AGF. Plus både OB og AaB skal overhale os. Der er kun 9 kampe.

Vi har EfB og Lyngby samt fcm inden jul - det skal give nogle point, og efter nytår randers hjemme (denne gang napper vi dem) og ellers også relativ lette kampe mod sif, hobro og horsens hvis jeg husker rigtigt, inden ob og aab de sidste to runder som vi har vist vi overhånden mod.

Og nu har vi spillet 5 flotte kampe mod top3 holdene, hvorfor skulle vi så ikke også kunne gøre det igen på heden... og snuppe et point der.

Derfor - bedste hold i 20 år
Enig med Steen i at vi ikke har haft et bedre hold i 20 år. Det der gør os stærkere end fx ellers andre stærke hold vi har haft i 20 år er stabilitet og en base. En trup der er sat godt sammen uden klikker og med masser af unge med udviklingspotentiale. Ingen med glasben som er ude hvert andet øjeblik. Det er både et hårdt arbejdende fodboldhold og spiller teknisk flot langs jorden.

3 andre stærke hold sidste 20 år
For ellers havde vi også under Peter Sørensen et stærkt hold der blev nr 5, men havde for mange ældre og spillere med småskader og humørspillere. Samme under Erik Rasmussen, hvor tingene aldrig nåede at blive afstemt og vi havde et dårligt forsvar - og ingen bredde der. Under Åkeby havde vi masser af profiler og en stærk trup, men fyldt med luksusspillere og et sammenrend af klikker og typer, der slet ikke passede helt godt nok til spillestilen

Dagens kamp

Unge spillere som eske, jon, hausner viste ro i og til tider klasse i dag. Munksgaard gjorde også fint af de helt unge, men mangler stadig noget i afleveringerne - men der har vi en opgradering med Diks efter nytår, kan vel næsten blive ligaens bedste på hb. Og Munks er ung endnu og kan lære en masse.

PMs første år er godkendt arbejder godt for holdet og selvom det var et heldigt mål, så scorer han stabilt. Bliver spændende at se om han kan holde sit snit i foråret og score i slutspil regelmæssigt.

Blume blomster og var outstanding i dag - igen. Amini wow - han skal have en Århus fodlænke og blive her 2½ år mere. NP er stærk som man ikke rigtig savner en Jens, andet end i hovedspillet og målene.

Bredden er fantastisk. Vi har 5-mio links på bænken, Tingager (!), Diks på vej - to stærke Aussis i Zach og Gersbach helt udenfor. Og glemte helt Anker...

Lunding og AA der var fantastiske i foråret med i alt 5 superliga mål og assists er også bare fremtidsguf, ligesom Kaastrup i Ruhr. Hvidt har meldt sig ind igen med to stærke kampe. Helt crazy...

Jeg er fan ... af DN
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #59
Flot flot indlæg, Dichio. Tak for det. Enig i alle pointer og vil kun lige tilføje at de sidste vinduer er lukket i med gode resultater af PC - og det er også klart medvirkende til en trup i balance og konkurrence.
Desuden er økonomien jo stabiliseret.
Vores næste forhåbninger;
1. forlængelse med DN
2. Ny kontrakt til Amini (bliver dyr...)
3. Pokalfinale 2020
4. Deltagelse i Top6.
5. Opbakning i byråd og erhverv til stadionprojektet.

piphans

Svar #60
Takker - ja hvis man skal drømme stort så både bronze - og slutte foran bif - og en vundet pokalfinale. Europæisk næste år... vi må se.

Men bare top 6 så er jeg glad.

Og ja alt det andet også...

Tror ikke Amini bliver, men hvem ved om han måske ser et spændende projekt, især hvis vi vinder noget, kommer med i Europa :-)
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #61
Men det er især stabilitet og resulstaterne der taler sit tydelige sprog:

Nu har vi vundet to gange i flot stil over Bif med dobbelt budget af os.
Slået FCN på kunst - en klub der bruger lige så mange penge på talenter i Farum og Ghans, som vi bruger på superligaholdet.
Spillet stort set lige op to gange med fck og en gang med fcm - okay uden udbytte.
Slået OB to gange - og spillet AaB ud af brættet.
Vi har stadig noget at arbejde med ift de lette kampe som pointtab mod hobro, sif, lyngby - men det er småtings afd.
Og skal vi slå Randers i første kamp efter vinterpausen. Kan ikke blive ved med at smide 7-9 point der hvert år.
Hver gang en lille bitte krise har været på vej - er den blevet afværget

@Dichio‍ 
Udover at jeg selvfølgelig er super enig i langt det meste du skriver, så vil jeg hæfte mig ved, at vi faktisk også har slået FCN to gange, og at det kan blive rigtig rigtig sjovt at komme i top 6 med en spillestil som netop har slået midterholdene og dem omkring os så mange gange. Så gør det ikke så meget at vi på vejen dertil har tabt til Lyngby og SIF, netop fordi vi så "bare" har skulle tage flere point imod stærkere hold, hvilket vi i den grad har gjort. 

Der er hold som tidligere er kommet i top 6 udelukkende ved at gøre rent bord imod bundholdene og holdene omkring sig sådan som AaB for et par år siden, og så hold som Horsens der kom derop med få point og en ustabil men flot omgang, som for begges vedkommende endte brat i slutspillet, hvor de var stensikre nummer 5 og 6, og ikke gjorde noget væsen af sig, på nær i sidste spillerunde, tøhø!

Men den måde AGF er ved at spille sig i top 6 lige nu, der er vi ubesejrede imod de 3 hold udover FCK/FCM som vi ligger i top 6 med. 2 sejre imod FCN og BIF, og en kamp i hånden imod OB og AaB... Det er pisse flot. 

Ikke endnu i min bog, men han har godt fat, og det rykker sig. Og eventyret er i den grad begyndt. Men sværdet kommer først op når kongen løfter det. Og det er for mig en medalje i ligaen. Også en bronze-medalje. 

Men altså en 4.plads og en pokalturneringstriumf med efterfølgende EL-kval er snublende tæt på det eventyr :D Men lad os starte med top 6, og se hvordan historien udvikler sig. Jeg har troen på at DN kan blive den der hiver sværdet helt op, og det rykker sig i den grad. Jeg håber han tager løftet. Det kræver formentlig en forlængelse. Tør ikke tro på at det lykkes i denne sæson. For mig findes der KUN top 6, og så sekundære håb om top 4, pokal, EL og måske i sidste ende...... bronzekampen, som man nærmest ikke fatter at vi kan ende med at være en reel del af.

Svar #62
Enig.

Ja pyt også med det sværd egentlig - jeg er bare fuldstændig imponeret over den stabilitet og det spil vi har fået hele 2019, det er jo små bump vi har oplevet.  Og små deltajer som gerne lidt mere offensiv i enkelte kampe. Men måden vi har spillet top7 holdene på er outstanding. Og typerne. Ingen dårlige spillere, ingen lukssuspillere, ingen man gerne vil af med, masser af talent og ingen over 30  - få mellem 26 og 30.

Og det er jo heller ikke kun enkelte gode præstationer, men 10 gode kampe mod top 7 holdene.

Er bare glad for at vi faktisk ligger lidt bedre end man kan forvente - istedet for at ligge nede som nr 7-11.

Og ellers enig det bliver først rigtig, rigig stort når vi vinder metal eller en pokal. Kommer til Dila Gori eller noget igen...

Iøvrigt synes jeg også vi var ret stærke det meste af 2018, spillede bare for mange uafgjorte og ikke offensivt nok altid. Og et halvt år den angriber pga transfervindue-misseren der gik helt skæv.

Hvorimod 16 og 17 var noget rod.

Svar #63
Egentligt vildt at kigge på tabellen, og så se os ligge nummer 4 med 9 kampe igen, hvor de 5 af kampene er imod de nederste hold, og så imod FCM, OB, AaB, Randers og Lyngby! 

Og det er jo heller ikke kun enkelte gode præstationer, men 10 gode kampe mod top 7 holdene.
@Dichio‍ 
Lige præcis. Det er det fedeste ved situationen lige nu. Og en af pointerne ift at komme i top 6 er, at det er revnende ligegyldigt hvem du får pointene imod så længe du får point nok... Men hvis man skal opnår noget i top 6 mere end bare at være med, så skal man kunne slå de gode hold også. Og det gør vi :D Så hvis vi undgår at komme i top 6 med Randers, så er der jo 6 kampe imod andre hold end FCK/FCM i hvert fald. 

Kunne være så fedt.  

Svar #64
Iøvrigt enig med dem der synes vi har fået en helt ny dimension med Blume og Jon Dagurs fine indbyrdes forståelse og småspil.

Tror også Diks og Links/Bundu får et løft når vi får dem op i gear efter jul.

Svar #65
Det var en stærk præstation, der bekræfter, at i år hører AGF mindst til i top 6, og måske kan man endda bejle til den sjovere ende af den gruppe. Alting kan endnu gå helt galt, men lige nu ser det godt ud.

Et par noter om kampen:

- Vi har kun Bundu på lånt tid. Han bliver savnet.
- Amini er nok også væk til sommer. Han bliver også savnet - det løftede klart AGF, at han var tilbage.
- Jeg roste PM efter kampen mod Sønderjyske - han fortjener bestemt ros igen. Skarp assist, fin positionering ved målet, fylder generelt rigtigt meget.
- Bror Blume er efterårets helt store positive overraskelse. Nøglespiller.
- Jeg havde ikke rigtigt nogen holdning til Nikolaj Poulsen, men set i bakspejlet var det ubetinget en rigtigt god ide at slå til, da han var transferfri. Jeg havde endnu mindre forventninger til Thorsteinsson, men point også for at hente en 20-årig spiller billigt, der faktisk kan gøre sig i den bedste halvdel af superligaen. Vel en af ligaens allermest undervurderede sommerhandler.
- Backman og Hausner: Cheferne.

David Nielsen fortjener ros for klart at vinde den taktiske kamp (okay, et stykke af vejen var det vel mere Frederiksen, der tabte den), men PC og JN fortjener også ros for den trup, de har fået sammensat. I betragtning af hvordan Brøndby bløder penge ud, så er det imponerende, at AGF kan matche dem med fire spillere hentet transferfrit i superligaen (Amini, Højer, Blume, Poulsen) og fem spillere hentet i 2019, der, udover Poulsen, næppe har kostet 10 mio. kr. sammenlagt.

De 12-14 millioner kroner salget af Jovanovic og Junker indbragte sidste august er altså blevet anvendt dygtigt.

Svar #66
Det var virkelig en dejlig sejr, og den her uge bliver bare en af de gode uger, hvor man kan lune sig i sejren over Bøfferne.

Jeg synes Bror Blume stråler og har udviklet sig til en klassespiller, og igen igår viser han sit talent for spillet, men også at der er saft og kraft i tacklingerne. Brøndby forsøgte at overbefolke midtbanen, hvilket gav ekstra arbejde til Amini, NP og Bror Blume og alligevel var de så stærke at Brøndby kun marginalt fik et overtag. Det gav så masser af plads på kanterne og det var også der vi var farligst og scorede 2 pinde. Vi sad bare og ventede på at vi udnytte det overtag på kanten og heldigvis lykkedes det også. Flot spillet taktisk af AGF og holdet.

Bundu er en historie for sig selv, nu har han tørret gulv med samtlige backs i superligaen her i efteråret, og scoret det ene flotte mål efter det andet. Der er desværre en stor chance for at han er væk til vinter, til gengæld kan AGF nok selv bestemme hvor mange nuller der skal stå på checken. Kunne jeg bestemme så fik Bundu lov til at spille i AGF også i foråret, og derefter blive solgt. Men reelt set er hans niveau et godt stykke over superliga standard. Eneste svaghed Bundu har pt. er hans skrøbelighed, jeg synes han ofte går kold i løbet af 2 halvleg, og igår fik han så en skade. Men indtil da lignede han en spiller som forsøgte at økonomisere med kræfterne lidt bedre end tidligere. Jon Dagur har samme udfordring, da han er mega god i første halvleg, men går kold kort ind i anden halvleg.

Hausner gør squ meget rigtig pt., først og fremmest hæfter jeg ved at han forsøger at spille meget disciplineret. Det er hans klart største udfordring i det næste år, at holde disciplinen i sit spil. For hold da op hvor er han stærk på nærkampe, hans hurtighed blev bevist ved det tilbageløb over en banelængde på et BØF kontraangreb. Og hvor andre ville have pløjet spilleren ned, give et farligt frispark og modtaget et gult kort han skulle trækkes med i resten af kampen. Så vælger han at løbe med modstanderen, og giver dermed en anden spiller changen for at sætte en flot tackling ind og demontere den farlige situation. Det var virkelig høj klasse i den sekvens, og jeg tror DN må have glædet sig over den action. Hausner udvikler sig med stormskridt, jeg håber han fokusere på disciplinen i sit spil, for det er pt. den eneste hæmsko jeg kan lurer i horisonten for ham. Sky is the limit.

/Aske

Ps. Jeg synes Brøndby havde en rigtig fed tifo med det vikinge setup, at de så havde taget fejl af nytårsaften og igår er så en anden sag. AGF´s egen tifo var også fed, det må have taget lang tid at lægge ud på alle pladser. Lidt ærgerligt at der bliver slået hårdt ned på romerlys, det giver noget ekstra til de kampe.

Svar #67
Det var en stærk præstation, der bekræfter, at i år hører AGF mindst til i top 6, og måske kan man endda bejle til den sjovere ende af den gruppe. Alting kan endnu gå helt galt, men lige nu ser det godt ud.

Et par noter om kampen:

- Vi har kun Bundu på lånt tid. Han bliver savnet.
- Amini er nok også væk til sommer. Han bliver også savnet - det løftede klart AGF, at han var tilbage.
- Jeg roste PM efter kampen mod Sønderjyske - han fortjener bestemt ros igen. Skarp assist, fin positionering ved målet, fylder generelt rigtigt meget.
- Bror Blume er efterårets helt store positive overraskelse. Nøglespiller.
- Jeg havde ikke rigtigt nogen holdning til Nikolaj Poulsen, men set i bakspejlet var det ubetinget en rigtigt god ide at slå til, da han var transferfri. Jeg havde endnu mindre forventninger til Thorsteinsson, men point også for at hente en 20-årig spiller billigt, der faktisk kan gøre sig i den bedste halvdel af superligaen. Vel en af ligaens allermest undervurderede sommerhandler.
- Backman og Hausner: Cheferne.

David Nielsen fortjener ros for klart at vinde den taktiske kamp (okay, et stykke af vejen var det vel mere Frederiksen, der tabte den), men PC og JN fortjener også ros for den trup, de har fået sammensat. I betragtning af hvordan Brøndby bløder penge ud, så er det imponerende, at AGF kan matche dem med fire spillere hentet transferfrit i superligaen (Amini, Højer, Blume, Poulsen) og fem spillere hentet i 2019, der, udover Poulsen, næppe har kostet 10 mio. kr. sammenlagt.

De 12-14 millioner kroner salget af Jovanovic og Junker indbragte sidste august er altså blevet anvendt dygtigt.

Jeg mener ikke at Amini var transferfri, men JN og PC vidste at han havde en frikøbsklausul på 1 mio i Randers, og den valgte man at indfri. (Det er nok også en af grundende til at Randers altid er så opsat i kampene mod AGF).

Lars Fournais og Jacob Nielsen havde tidligere en plan om medaljer senest i denne sæson. Hvis man vil gøre sig forhåbninger om at kunne indfri den ambition (selvom den er fjernet fra den seneste målsætning), så skal man ikke sælge Bundu til vinter, nu har man udviklet på ham i så mange år, så skal man også have mulighed for at høste sportsligt på denne udvikling, frem for blot en hurtig “cash in” på alt det arbejde. Rygterne går jo også på at Kaastrup kan blive den store transfer der skal til for at kunne fortsætte den økonomiske fremgang, så vent til sommer med Bundu, det bliver han kun mere værd af.

Desuden må det have høj prioritet at forlænge Amini, og om nødvendigt, gøre ham til lønførende i klubben, og måske også som en af de højest betalte spillere i ligaen. En af grundende til at holdet viser så meget selvtillid og tro på egne evner, også mod et Brøndbyhold der lige har vundet 5 i streg, er at de har spillet sammen så længe.

Blume og Thorsteinssons sammenspil, kommer af at de kan fokusere stort set udelukkende på at få det til at fungere, fordi alle andre offensive relationer er på plads. Det er det samme med Eskelinen, han kan hurtigt få relationerne med forsvarsspillerne på plads fordi alle andre ting ligger fast efter mange års arbejde. Ligeså med Nicolaj Poulsen på midtbanen, han falder hurtigt ind, fordi man kan fokusere nærmest eksklusivt på at få de relationer til at fungere.

Resultaterne lige nu kommer i høj grad af at start 11 består af en stamme af spillere der har været i klubben længe, Backman, Hausner, Højer, Amini, Bundu, Blume. Munksgaard og Mortensen er også ved at være fuldt integreret og Eskelinen, Thorsteinsson og NP bevæger sig med stormskridt i samme retning, men det kræver at man ikke hele tiden ændrer på de forskellige konstellationer ikke mindst på midtbanen, hvor salget af Stage gør kontinuiteten udfordret,. Hvis Hvidt kan erstatte Amini direkte, så kan det måske lykkes, da Hvidt også kender relationerne indgående, men ellers er det godt nok vigtigt at forlænge med Amini.

Svar #68
så vent til sommer med Bundu, det bliver han kun mere værd af.
Det synes jeg vil være noget af et sats. Med hans kontraktslængde, risiko for skader og formdyk (kan han blive ved med at være motiveret, når han er et niveau eller to over alle andre), så anser jeg det langtfra for givet, at han kan stige yderligere i pris. Så kommer der et godt tilbud til vinter skal han bare skydes af (især hvis vi er på 35 point eller mere ved pausen).

Jeg kan godt leve med at misse bronzemedaljerne, hvis vi får 35+ mio. for ham. Med en god del af Stage-midlerne i behold og driftsoverskud ville vi kunne hente en seriøs profil eller to, som erstatning.

I øvrigt ved vi jo ikke om Lunding løber sprudlende rundt på træningsbanen og bare venter på sin chance. Hausner har vist, hvor hurtigt det kan gå med unge spillere i løbet af få måneder.

Svar #69

Knap nok, hvis du spørger mig. Men nu er der ikke længere nogen som helst tvivl om, at det har givet sig. Man kan se noget a klingen, man kan med det blotte øje se det give sig centimeter for centimeter. Hver dag lidt mere...
(Jeg er i øvrigt enig med langt det meste af det du skriver, citatet er blot som afsæt ;-) )

For mig er sværdet først oppe af stenen, hvis vi gør arbejdet færdig i denne sæson (=top 6, måske endda top 4) og faktisk er med i top 6 i næste sæson også. Det nytter ikke meget at få bronze i denne (selvom det ved gud ville være en fryd), for så at bliver nummer 9 eller 10 i næste sæson. Vi skal være stabile og fast inventar i toppen, ikke døgnfluer... så først når vi to sæsoner i træk er i top 6, kan sværdet siges at være oppe af stenen.

Men hold nu kæft det rykkede sig i går - det tror jeg alle så :)

Svar #70

Knap nok, hvis du spørger mig. Men nu er der ikke længere nogen som helst tvivl om, at det har givet sig. Man kan se noget a klingen, man kan med det blotte øje se det give sig centimeter for centimeter. Hver dag lidt mere...
(Jeg er i øvrigt enig med langt det meste af det du skriver, citatet er blot som afsæt ;-) )

For mig er sværdet først oppe af stenen, hvis vi gør arbejdet færdig i denne sæson (=top 6, måske endda top 4) og faktisk er med i top 6 i næste sæson også. Det nytter ikke meget at få bronze i denne (selvom det ved gud ville være en fryd), for så at bliver nummer 9 eller 10 i næste sæson. Vi skal være stabile og fast inventar i toppen, ikke døgnfluer... så først når vi to sæsoner i træk er i top 6, kan sværdet siges at være oppe af stenen.

Men hold nu kæft det rykkede sig i går - det tror jeg alle så :)

Meget enig. En sæson gør ingen sommer. Det ser super godt og stabilt ud, men meget kan også ændre sig. Kan vi blive enige med David om en forlængelse, kan vi erstatte Amini og Bundu osv.

Så der mangler en del før sværdet er endeligt oppe af stenen. Men det har da ikke set bedre ud de sidste 20 år.

Svar #71
Vi har nu 29 point efter 17 runder. Det er det samme antal, som vi havde efter grundspillet, efter 26 kampe i 17/18 og 2 point færre end vi havde efter grundspillet i sidste sæson.
Det er flot og et nybrud i AGFs nyere historie.

Jeg er meget enig i det I andre skriver.

Jeg vil dog godt tillade mig, at være lidt tilbageholdende. Jeg har fået skuffet mine forventninger og forhåbninger for mange gange de sidste 20 år, til at jeg tør lade mig rive med.

• Bundu er væk snart
  • Amini er måske også snart væk
  • David Nielsen og Ruben Selles er ikke forlænget endnu

Min pointe er egentlig bare, at der skal ikke meget til, før vores stabilitet og nuværende gode form bliver udfordret.

Jeg vil dog godt rose arbejdet gjort uden for banen, den forbedrede økonomi, stabiliteten der lige så stille er vokset frem under David Nielsen og Ruben Selles, det gode transferarbejde (både ind og ud), og den gode stemning der tilsyneladende er blandt spillerne.
Alt sammen giver det et indtryk af, at vi er det bedste sted vi har været siden jeg startede med at følge klubben.
Det er ganske enkelt imponerende, og det fryder mig. Og hele setuppet på og uden for banen lover godt fremadrettet.

Men jeg tør ikke gå med til mere, end at sværdet har givet sig en smule. Vi skal forlænge med David og Ruben, og så stille og roligt fortsætte vores udvikling de næste sæsoner ved at holde os i top 6, som jeg ser det.
Det vil være ret farligt, hvis vi brænder en enkelt supersæson af og derefter forivrer os. Så ser jeg langt hellere en længere, rolig, gradvis forbedring.

Nå, men vi slog Brøndby, og fik fyrværkeri samtidig. Fantastisk! :)

Hav en god mandag.

Svar #72
haha - var nok i en brøndby-blodrus i går :-)

Jeg synes vi har været stabile hele 2019 - små bump ja, men de vil altid være der.
Spillet er soldit og til tider rigtig flot.

Vi ligger pt lidt bedre end man kan forvente.

ENIG ENIG ENIG - kunsten er at forblive nr 3-8 stabilt og hvert andet år i top6, som er hvad vi realistisk kan forvente.

Og ikke som seneste år hvor vi har ligget nr 7-11. Og nedrykninger

Svar #73
Mødt nogen i dag der mener det var en ringe fodboldkamp i går. Måske af Bif i første halvleg, men i anden fik de med Mukthar fint spil synes jeg. Jeg synes virkelig det var en flot intensiv kamp med stærk pres, og til tider flot kombinationsspil, hvor agf fik kørt den fint rundt i små korte trekantspil og kvikke kontraer. Eller var jeg bare i blodrus med mine hvide briller?

Hvad synes folket om kampen i går - var det en sejr i en rodet kamp?

Svar #74
Jeg er ph.d. vejleder for en tidl. BIF-spiller som er indskrevet på AU. Hans kommentar til kampen i går var: “Fortjent, tbh”.

Svar #75
Jeg går ud fra det ikke er Kasper Dalgas.... (af flere grunde) haha

Svar #76
Er der blevet meldt noget ud på Bundu og det der lignede en skade?

Jeg har ikke kunnet finde det omtalt nogen steder.

Svar #77
Jeg vil dog godt rose arbejdet gjort uden for banen, den forbedrede økonomi, stabiliteten der lige så stille er vokset frem under David Nielsen og Ruben Selles, det gode transferarbejde (både ind og ud), og den gode stemning der tilsyneladende er blandt spillerne.
Alt sammen giver det et indtryk af, at vi er det bedste sted vi har været siden jeg startede med at følge klubben.
Det er ganske enkelt imponerende, og det fryder mig. Og hele setuppet på og uden for banen lover godt fremadrettet.
Det er meget naturligt at være lidt tilbageholdende efter årtiers skuffelser, men det du nævner der er også det der gør, at der nok kan komme tilbagefald, men at der ikke er voldsom risiko for en længere pointtørke, at der er gode muligheder for at erstatte de spillere der eventuelt forsvinder og at vi på den længere bane bør kunne udvikle holdet yderligere. Der er grund til en helt anden optimisme end det nogle gange lidt fortvivlede håb man har kunnet have de sidste mange år. Også selvom vi skulle rende ind i et par 'uheldige' resultater i de næste par kampe.

Jeg ved ikke hvad det definerer at sværdet er trukket op af stenen. Arthur blev konge og det ville jeg nok sammenligne med et mesterskab, men hvis man nøjes med at kalde det et stabilt top-6-hold er vi tæt på - det skal i sagens natur bare bevises over tid. Der sidder en kraftig magnet i bunden af hullet der trækker i sværdet, så vi skal blive ved med at trække, men man fornemmer at magien er brudt, nu er det bare mere hårdt arbejde der skal til. Fik Kong Arthur ikke også et nyt slot? :) Det må være stadion og det er en anden milepæl der siger sværd-trukket-af-sten.

Svar #78
Jeg mener ikke at Amini var transferfri, men JN og PC vidste at han havde en frikøbsklausul på 1 mio i Randers, og den valgte man at indfri. (Det er nok også en af grundende til at Randers altid er så opsat i kampene mod AGF).

Du har ret, takker. Det var mig, der huskede forkert. Det ændrer dog ikke rigtigt på den overordnede konklusion, nemlig at AGF har fået sat en stærk trup sammen til en meget fornuftig pris. Indtægterne fra Jovanovic + Junker dækker vel i store træk de samlede transferomkostninger i AGFs nuværende trup, i hvert fald hvis vi ser bort fra Gift Links.

Derudover så synes jeg faktisk, at en af de mest imponerende ting i AGF pt. er, at det virker som om, at de har spillet sammen meget længe (som du nævner), men reelt er ganske mange kommet til inden for de seneste 10 måneder. Det vidner om en stærk stamme, der gør det lettere at integrere nye spillere i.

Svar #79
Vinde mesterskab - og vel også medalje på må ubetinget være at trække sværdet op af stenen. Gøre AGF til et tophold.

Men hvis vi kigger på at indfri potentiale, med nuværende økonomi, så er det jo bare nr 5-7, og det har ingen andre faktisk klaret fast siden 97. Erik R har en 6. plads og PS en 5. plads. Men enlige svaler...

Kan godt være at fcn, fcm og aab har haft sæsoner hvor alt klappede - fordi fck faktisk har været ringe i superligaen og slet ikke vundet hvert år som de bør med dobbelt økonomi ift fcm og bif - og lysår væk fra andre.

OB har ikke vundet siden 89, dog 3 x superflotte sølv siden, men i snart 10 år har de jo ligget som AGF nede som nr 8 ish, trods en rig  mæces, bortset fra sidste års succes sæson. Eneste forskel fra AGF er at de ikke har trukket nedrykninger.

Giganterne Bif har også kun vundet 2 x guld siden vi var rivaler tilbage i 98 og før. Og de to ligger helt tilbage i 02 og 05. 15 år siden snart.

Vi er enige om at AGF har potentialet på langt sigt til at  skabe en basis og økonomi, der kan matche bif, fck, fcm  - altså top4.

Men lige nu er vi top7, og fcn, ob og aab er ikke langt fra os i potentiale til at blive en top4 klub. FCN dog med en noget alternativ model. Men det er fcms også. FCKs også - husk de kommer ud af sølvbryllupskvateret i Gentofte. Basis var ikke i B1903. Og spørgsmålet er også hvor meget reel klub har de her 20 år efter de blev født. Meget er medløberi og gratis billetter.

Randers og andre er nu heller ikke langt fra os økonomisk. Tættere på os end vi er på fcn og især bif/fcm.

For mig er sværdet oppe ift step 1, indfri aktuelle potentiale. Stabile hele 2019. Men det er naturligvis først rigtigt oppe når vi slutter nr 4-8 hvert år. Og ikke 7-11. Det må være step 2.

Step 3 overraske fcn og bif/fcm og snuppe medalje. Med det kampprogram big og agf har, kan vi sagtens ligge til medalje i julepausen...

Step 4 må blive at vinde et mesterkskab og step 5 blive DKs førende klub. Men kun sket en gang siden 1960, men håber da jeg en gang mere oplever at se AGF blive danske mestre.

PS - må virkelig sige at jeg bliver lykkelig, hvis vi fx hvert andet eller måske 2 ud af 3 år kan slutte i top 6, og i det hele taget ligge hvor vi har været i denne sæson i topkampen. Og kan vi bare de år det glipper spille holdet sammen og blive nr 7-8 er det fedt. Måske en pokalfinale og sejr. Bare Europa en gang i mellem.

Men naturligvis vil de være fedt, hvis vi kan finde mønterne til at ligge mellem 2-4, altid være i top 6. Ofte i Europa, snuppe en pokal i ny og næ. Måske et DM :-) Men det kræver en anden økonomi.

Svar #80
Nå, men vi slog Brøndby, og fik fyrværkeri samtidig. Fantastisk!
Jeg er ikke stor tilhænger af løsgående fyrværkeri på stadion, men man må da sige at det var et flot syn, sammen med deres tifo:

Taget herfra: Wilczek storroser fantastisk tifo: De lavede et fedt show - 3point.dk3point.dk

Svar #81
Jeg er ikke stor tilhænger af løsgående fyrværkeri på stadion, men man må da sige at det var et flot syn, sammen med deres tifo:

Nej, jeg er helt enig. Kanonslag (?) og raketter har ingenting at gøre på et stadion.

Jeg troede egentlig også, at dommeren ville afbryde kampen, da raketterne føg allerværst.

Min bemærkning var egentlig også mest en overmodig, kry tøhø.

Svar #82
Jeg er ikke stor tilhænger af løsgående fyrværkeri på stadion, men man må da sige at det var et flot syn, sammen med deres tifo:

Men når man kommer med så gammelt maritimt krigsmateriel, så må man også forvente at få røvfuld (og det fik de) ;)

“For at indtage og belejre jeres by“ PRRTTT!!

Svar #84
Flot tifo og festligt, selvom fyrværkeri ingen steder hører hjemme. Det andet er cool. Ingen tvivl om at Bifs fans er faverige, men får også en del foræret med de farver som lyser på på tribunerne fremfor vores.

Og har meget mere respekt for vores, der står der i stort set lige så stort tal - trods 22 års nedtur og 3 nedrykninger.

Siden AGF og Bif  krydsede hinanden i 85 (hvor AGF før var de store og bif kom op og vandt DM), har de været forkælet mio satningsninger på miosatsninger (så meget at de står for over halvdelen af superligaens samlede underskud), et fedt stadion, profil på profil, pressens kæledægge, store resultater i europæisk fodbold, masser af landsholdsspillere.

Sportsligt har de også ligget i top4 stort hvet år i 35 år, rigtig mange år som nr 1-2 ligesom fck nu. Den håndfuld gange på 35 år, hvor de er sluttet lavt er de sluttet som nr 6-9 ... det er jo næsten hvad vi har kaldt en okay god sæson i Århus.

Ingen respekt for de står der SØNDAG efter SØNDAG de har fået i hoved og røv ... jeg har ikke respekt for medgangsfans i bif og fck. Kom igen, hvis I står der 25 år efter nede i 1 div som Hammarby i Sverige

Mere respekt for de hvide fans der står der MANDAG efter MANDAG kl. 19-21 på et forblæst og ikke vandtæt stadion hvor lyden fiser væk.

Det kalder jeg Danmarks bedste fans, og det behøver man ikke engang være hvid for at kunne se ;-)

Brøndby IF, sæsoner, statistik fra superligaen - SuperStats

Svar #85
Der er i hvert fald et gavaldigt hul i bunden af deres plimsoller hvor pengene fosser ud.

Flot tifo, til gengæld er der ingen point for den her:
Brøndby-fans hang politifolk ud offentligt: Politiforbund rystet over...

Politiet hængte 20 BIF fans ud med fotos for bagateller efter KMD cup.
Enkelte havde vist intet gjort og andre havde blot kastet en øl.
Set i det lys er det en velfortjent og umiddelbart helt lovlig payback.
Det er endda på ledelses niveau de hænger ud og ikke den alemene hårdtarbejdende betjent på gaden.

Svar #86
Der er i hvert fald et gavaldigt hul i bunden af deres plimsoller hvor pengene fosser ud.

Flot tifo, til gengæld er der ingen point for den her:
Brøndby-fans hang politifolk ud offentligt: Politiforbund rystet over...

Det er endda på ledelses niveau de hænger ud og ikke den alemene hårdtarbejdende betjent på gaden.
Totalt uenig i din konklusion.

Det kan ikke forsvares at hænge politifolk ud offentligt som passer deres arbejde. Det er simpelthen langt langt langt over stregen. Det er ligegyldigt hvor retfærdigt nogle må mene det er. Så er der sku ingen respekt for de personer som varetager borgernes interesser. Det vil være en glidebane og lige pludselig står der en psykopat overfor betjenten mens han er sammen med familien.

Hvis man er utilfreds med politiets ageren og hvad de har gjort, så er der rigeligt med klagemuligheder og mulighed for at søge oprejsning. Om det er lovligt skal jeg ikke gøre mig klog på men jeg tvivler.

Svar #87
Totalt uenig i din konklusion.

Det kan ikke forsvares at hænge politifolk ud offentligt som passer deres arbejde. Det er simpelthen langt langt langt over stregen. Det er ligegyldigt hvor retfærdigt nogle må mene det er. Så er der sku ingen respekt for de personer som varetager borgernes interesser. Det vil være en glidebane og lige pludselig står der en psykopat overfor betjenten mens han er sammen med familien.

Hvis man er utilfreds med politiets ageren og hvad de har gjort, så er der rigeligt med klagemuligheder og mulighed for at søge oprejsning. Om det er lovligt skal jeg ikke gøre mig klog på men jeg tvivler.

Kan det forsvares at hænge folk ud der blot har været til stede i en indendørs hal hvor der blev spillet fodbold?
Er det i borgernes interesse at Johnny der har kastet en fadøl i kådhed bliver hængt ud med foto i en avis - uden der i øvrigt står hvorfor han er efterlyst? 

Der er allerede en der har fået erstatning efter de fotos, men hvad dælen er en erstatning værd, hvis vedkommende i mellemtiden har mistet sit job?

Hvis der pludselig står en psykopat foran politilederen og hans familie, så er det ikke på grund af et håndmalet stadionbanner, men fordi psykopaten har kastet sig ud i en langt dybere research på egen hånd.
Og den slags tilfælde er mig bekendt heldigvis meget sjældne i Danmark.

Svar #88
Kan det forsvares at hænge folk ud der blot har været til stede i en indendørs hal hvor der blev spillet fodbold?
Nej det kan det sådan set ikke. Men det bliver da ikke mere rigtigt at gøre noget forkert, bare fordi nogen andre gjorde noget forkert først.
Derudover: Uanset om du vil det eller ej, så er politiet tjenestemænd, og der gælder lidt andre regler for hvad vi må og ikke må overfor dem.

Svar #89
Nej det kan det sådan set ikke. Men det bliver da ikke mere rigtigt at gøre noget forkert, bare fordi nogen andre gjorde noget forkert først.
Derudover: Uanset om du vil det eller ej, så er politiet tjenestemænd, og der gælder lidt andre regler for hvad vi må og ikke må overfor dem.

At der gælder andre regler for tjenestemænd er jeg bekendt med - men ikke hvilken specifik regel er overtrådt i forbindelse med tifoen?
Det kommer diverse artikler ikke ind på og Claus Oxfeldt gør det heller ikke - han er bare sur uden at forklare hvad han er sur over.

Svar #90
Er det i borgernes interesse at Johnny der har kastet en fadøl i kådhed bliver hængt ud med foto i en avis - uden der i øvrigt står hvorfor han er efterlyst?
For det første er det dumt at kaste med øl - det skal drikkes:-)
Hvis der ikke står hvorfor han/hun er efterlyst, kan det jo blot være som vidne. Men nu behøver jeg slet ikke forholde mig til den sag, for at konkludere at det er forkert at hænge politifolk ud offentligt med et "wanted" skilt påklistret. Som @Stone Cold skriver, så bliver det ikke mere rigtigt blot fordi nogen har gjort noget forkert først.

Der er allerede en der har fået erstatning efter de fotos, men hvad dælen er en erstatning værd, hvis vedkommende i mellemtiden har mistet sit job?
Det viser jo netop systemet virker og han/hun, har brugt de rette kanaler til at få oprejsning. I Danmark er man uskyldig indtil det modsatte er bevist, så det vil være dumt at fyre folk, førend de er dømt.

Hvis der pludselig står en psykopat foran politilederen og hans familie, så er det ikke på grund af et håndmalet stadionbanner, men fordi psykopaten har kastet sig ud i en langt dybere research på egen hånd.
Og den slags tilfælde er mig bekendt heldigvis meget sjældne i Danmark.
Politiet er der for at beskytte den almindelige borger som dig og mig - derfor skal vi passe på dem (vi skal helst have de bedste og ikke have de bedste til at fravælge faget). Laver de fejl, så må de bøde ved domstolene og ikke i en eller anden form for "folkedomstol". De laver naturligvis også fejl.
Bare se på sagen med Jens Stage - der skal kun et par psykopater til, for at gå efter folk i deres private hjem. Heldigvis er det sjældent men det gør det ikke mere rigtigt det de gør.

Generelt kan jeg slet ikke forstå, at det ikke blot opfører sig ordentligt. Man kan bare læse opsummeringen af den ballade der var, for at konstatere der er nogen som ikke formår at begå sig i flok Ballade efter Superliga-brag: Slåskampe og kanonslag mod politiet – Ekstra... Personligt så jeg gerne den slags udryddet, så jeg kan tage familien med på stadion uden at skulle forholde mig til deres sikkerhed.

At der gælder andre regler for tjenestemænd er jeg bekendt med - men ikke hvilken specifik regel er overtrådt i forbindelse med tifoen?
Det kommer diverse artikler ikke ind på og Claus Oxfeldt gør det heller ikke - han er bare sur uden at forklare hvad han er sur over.

I artiklen står der billederne var påtrykt klistermærker - derfor var det ikke kun på tifoen.

Svar #91

Det du kalder bagateller, kalder politiet vold, grov vold eller grov forstyrrelse af den offentlige orden. Jeg var der ikke, men det må være mere end kast med et plastickrus med øl hvis de taler om grov vold. Det ændrer ikke på at de har nogle regler og retningslinjer de skal overholde i efterforskningen, men det frengår jo også at man kan få erstatning hvis det ikke er tilfældet. Som andre skriver kan det da ikke retfærdiggøre at udhænge betjente, ledende eller ej, der udfører deres arbejde. Formanden for deres fanklub mener det er "ubehageligheder, der kan følge med, når du er en offentlig person." Det er de betjente selvsagt ikke, men det er også en ret ubehagelig holdning som klubben burde tage afstand fra når den kommer fra den officielle fanklub.

Der var så også ballade udenfor stadion i forbindelse med kampen i søndags. De ved ikke om det var AGF- eller Brøndby-fans der var involveret, men er der nogen herinde der er ret meget i tvivl om svaret på det spørgsmål?

Svar #92
Nu var hærværk også blandt de småting BIF fans hyggede sig med i hallen.
Det er helt normalt at bringe billeder på efterlysninger hvis man ikke har et navn eller at personer der BØR være klar over at myndighederne ønsker at tale med dem ikke henvender sig selv.
Det kan slet ikke undskyldes at man svarer igen med at offentliggøre billeder af betjente.
Skal man være bare lidt grov kan man jo sige at HVIS BIF fans i anmindelighed opfører sig ordentligt så vil de heller ikke have problemer med politiet.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #93
Formanden for deres fanklub mener det er "ubehageligheder, der kan følge med, når du er en offentlig person." Det er de betjente selvsagt ikke, men det er også en ret ubehagelig holdning som klubben burde tage afstand fra når den kommer fra den officielle fanklub.
Den udtalelse var jeg rimelig uforstående overfor - det er for langt ude og ikke noget der gavner debatten i sidste ende. Til gengæld fik hun sig helt sikkert hævdet, overfor de hardcore-fans der har samme holdning.

Svar #94

Det du kalder bagateller, kalder politiet vold, grov vold eller grov forstyrrelse af den offentlige orden. Jeg var der ikke, men det må være mere end kast med et plastickrus med øl hvis de taler om grov vold. Det ændrer ikke på at de har nogle regler og retningslinjer de skal overholde i efterforskningen, men det frengår jo også at man kan få erstatning hvis det ikke er tilfældet. Som andre skriver kan det da ikke retfærdiggøre at udhænge betjente, ledende eller ej, der udfører deres arbejde. Formanden for deres fanklub mener det er "ubehageligheder, der kan følge med, når du er en offentlig person." Det er de betjente selvsagt ikke, men det er også en ret ubehagelig holdning som klubben burde tage afstand fra når den kommer fra den officielle fanklub.

Jeg har ingen forventning om at alle 18 udstillede fans er rene uskyldigheder.
Jeg forsvarer ikke dem der har gjort sig skyldige i vold eller grov vold  - jeg forsvarer dem der slet ikke har gjort noget og er blevet hængt ud eller dem der har kastet øl som skulle være tilfældet i mindst en af sagerne. (Måske politiet kalder det grov forstyrrelse af offentlig orden)
Men indtil der eventuelt kommer en officiel anklage og dom fra politiforbundet mod tifoen, så diskuterer vi sådan set kun moral omkring tifo/klistermærker - og her forbliver vi nok bare uenige.

Svar #95
Jeg var fuldstændig vild med Brøndby-fansenes tifo (vikingerne kommer) på stadion, imponerende flot tifo - men deres bannere, der løbende blev udskiftede var i tonen selvmedlidende og dobbeltmoralske - lige da de havde bekendtgjort at de ikke ville forhandle med politi, der behandlede dem så de hverken fik vådt eller tørt på rastepladser - ja, så fyrede de raketter og blus af til den helt store guldmedalje - hold nu kæft, de var patetiske.
Og jeg tror ikke det er nemt at være enige om alt i den fangruppe, nogle af dem er bare langt ude, efter min mening.

Simple Audio Video Embedder