Spring til hovedindholdet
Emne: Pokal kamp: AGF - OB 31.10.2019 kl 20.15 (Læst 1922 gange) forrige emne - næste emne

Pokal kamp: AGF - OB 31.10.2019 kl 20.15

POKALEN ER VIGTIG I AGF

Vi har haft en noget hostende deltagelse i pokal turneringen indtil videre i denne sæson.
Nu står den på en noget sværere modstander end i de to første runder. David Nielsen vil ikke nedprioritere nogle af de tre kampe i denne uge, men i stedet gøre brug af den brede trup.

Læs om det her

Det bliver spændende at se holdopstillingen til kampen, men det bliver helt sikkert ikke med alle de unge fra start.
Jeg mener at vi vil kunne se spillere som Eskelinen, Gersbach, Links og Helenius fra start

OB har haft en del skader på det seneste, hvilket kunne ses på deres opstilling i weekenden mod FCN, hvor Anders K Jacobsen spillede wingback, så deres start 11 er også et åbent spørgsmål.

Efter kampen er der lodtrækning på Ceres Park til næste runde

Video: Twitter
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: Pokal kamp: AGF - OB 31.10.2019 kl 20.15

Svar #1
Gersbach har spillet - og gjort det godt - i de hidtidige pokalkampe, så han er sikkert selskrevet. Jeg tænker også at Eskelinen skal have chancen igen. Jova har ikke imponeret i de sidste to kampe og vi bytter tit i pokalen. Derudover kan jeg forestille mig at spillere som Backman og NP kunne trænge til en pause, men lige netop på deres pladser vil vi blive ramt, hvis vi skifter ud.

Mon ikke også at dette bliver kampen, hvor Diks får debut, men måske ikke fra starten, da der nok ikke er 90 min. i ham endnu. Bundu bliver sikkert også sparet og erstattet af Links. Jon T. ind centralt og Ankersen tilbage. Så kan enten Blume eller Duncan sidde over. Det kan også være en joker at starte med Anbo centralt. Om man vælger Helenius i front kan afhænge af om det er en psykologisk fordel eller ulempe imod OB.

Svar #2
OB kommer med en stærk trup, så reserverene der skal ind og spille i morgen, skal virkelig ramme dagen...

Stærk OB-trup mod AGF i Sydbank Pokalen
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #3
Ligesom OB har vi udtaget alle kampklare spillere til dagens trup (minus de to ungdomsmålmænd og de to skadede). Så begge hold holder kortene helt tæt ind til kroppen 😉.

Svar #4
Ja jeg er bare en smule nervøs for hvor mange reserver vi stiller op med og om de rammer dagen, hvis fx OB vælger at stille med de bedste fra den udtagne trup. Bliver spændende at se om vi får en fair kamp. Jeg noterer mig dog heldigvis at DN stiller skarpt op. Men AGF uden fx Bundu er også alvorlig stækket. Håber han spille ca 3 x 79 min som FCK eller bare tæt på det. Burde han.
- vi vil tættere på...

Svar #5
Jeg synes Bundu er lidt nede i en bølgedal og jeg lurer på, at en pause måske kunne gøre ham godt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #6
Jeg synes Bundu er lidt nede i en bølgedal og jeg lurer på, at en pause måske kunne gøre ham godt.
Jeg ved ikke om han er nede i en bølgedal men modstanderne er blevet meget opmærksomme på ham.

I de seneste kampe har deres oplæg været klart - to mand på Bundu hver gang han modtager bolden. Det bør vi kunne udnytte bedre og umiddelbart syntes jeg godt fløjene kunne bytte mere undervejs.

Svar #7
Tja med lidt mere agressivitet og held havde han også scoret mod FCK (blever jo savnet ned af Nelson), og lavede et flot mod Sif og kunne sikkert have lavet flere. Synes han er så god han skal bruges i begge kampe - vores med afstand bedste mand.

Det kan så diskuteres om man generelt skal skifte ham ud før tid eller altid lade ham spille alle 90 min (hvis han ikke er træt) fordi han men enkelt gyldent øjeblik kan ændre en kamp.

Men lige de her 3 kampe er det nok godt at hive ham ud efter ca. 75 min, for at spare ham lidt, så han sammen lagt får 2½ kamp på 8 dage. Bør han kunne klare.
- vi vil tættere på...

Svar #8

Men lige de her 3 kampe er det nok godt at hive ham ud efter ca. 75 min, for at spare ham lidt, så han sammen lagt får 2½ kamp på 8 dage. Bør han kunne klare.
Nu er det jo ikke 8, men 6 dage vi taler om. Det gør faktisk en forskel. Tankevækkende, at når Brøndby endelig får en mandagskamp for første gang i mands minde, så er den meget velkommen, så de netop har 8 dage til deres tre kampe.

Skrækscenariet i aften er at havne i forlænget spilletid, ligesom i de to seneste pokalkampe. Men jeg erkender også at dette er noget slemt piveri, sammenlignet med det program FCK har kørt med hele efteråret. 

Svar #9
Håber i den grad at se de to "nye" backs. Især Diks fordi jeg synes Munksgaard er gennemført middelmådig og bidrager med stort set intet pånær tidsudtræk når han skal tage sine håbløse indkast. Indlæg har han aldrig lært at slå, og lærer det næppe heller. En Diks på 85% må være bedre. Og så vil jeg gerne se mere til Gersbach. Højer går godt med i spillet og er relativt fin defensivt, men hans sparketeknik er ikke specielt god og det resulterer alt for ofte i dårlige indlæg og 99/100 skud ryger langt forbi mål.

Jeg håber på spilletid til Links, for det har der ikke været meget af, og jeg er simpelthen bange for at han er for fysisk underlegen til at han får succes. Men der skal spilletid til, så lad os se ham fra start i aften. Og så skal Helenius vel starte for PM som virker lettere fortabt i øjeblikket.

Svar #10
PM som virker lettere fortabt i øjeblikket
Hvordan definerer du fortabt? Jeg synes Patrick kæmper godt, løber rigtig meget i kampene (11 km pr. kamp i gennemsnit - faktisk lidt over hvad Munksgaard og Højer løber pr. kamp) og fremfor alt synes jeg at han er en permanent trussel i feltet, hvad vi lige præcis manglede på den tid i sidste sæson. At vi så gerne vil se flere mål fra ham, kan vi sagtens blive enige om.

Svar #11
Okay vildt at han løber lige så meget som vores to backs som ellers i dag er dem der nærmest løber mest i fodbold. Ja lidt bedre indlæg og lidt skarpere så kommer målene vel, må vi håbe. Synes Helenius er en bedre fodboldspilller, men alle vores 3 er gode - bare ikke sådan rigtig vilde. Med mindre PM også holder sit fantastiske snit på mål i hver anden kamp, som især blev opbygget i foråret.

Hvor finder du km snit? Link...
- vi vil tættere på...

Svar #12
Højer går godt med i spillet og er relativt fin defensivt, men hans sparketeknik er ikke specielt god og det resulterer alt for ofte i dårlige indlæg og 99/100 skud ryger langt forbi mål.
Det er alligevel en hård dom over en mand som har lavet 13 assists og 4 mål i 64 kampe på backen.

Svar #13
Jeg håber på spilletid til Links, for det har der ikke været meget af, og jeg er simpelthen bange for at han er for fysisk underlegen til at han får succes. Men der skal spilletid til, så lad os se ham fra start i aften. Og så skal Helenius vel starte for PM som virker lettere fortabt i øjeblikket.

Ja, den bekymring er uundgåelig indtil han har bevist det ikke er et problem. Det har ikke set alt for skidt ud indtil videre, men vurderingsgrundlaget er stadig lille. Jeg tror på at han vil kunne klare sig og kompensere for det med andre kvaliteter, om ikke andet så fordi det ellers vil være en gevaldig rids i lakken for PC. Hans størrelse er jo i hvert fald ikke noget der har kunnet komme bag på nogen. Jeg kan godt acceptere hvis det har taget nogle uger længere at spille ham ind, men hvis han er fit bør han også kunne spille i de her kampe. Lunding er også tilbage, men måske ikke helt 100% endnu, så han holder ham nok heller ikke på bænken. Så må vi se om man hellere vil spare Bundu mod FCN, men jeg forventer lidt at se Links fra start i aften.

Svar #14
Højer går godt med i spillet og er relativt fin defensivt, men hans sparketeknik er ikke specielt god og det resulterer alt for ofte i dårlige indlæg og 99/100 skud ryger langt forbi mål.
Det er alligevel en hård dom over en mand som har lavet 13 assists og 4 mål i 64 kampe på backen.
Jeg tænker han har en decideret god indlægsfod efter AGF-forhold. Han er ikke kommet til så mange skud her i efteråret og der har måske også manglet lidt præcision, men det er som regel også med tordenstøvlen og øget risiko for at lave et vildskud.

Svar #15
Spændende om den Sorte Oktober slutter i dag, eller om det bliver 4 oktober kampe og 4 nederlag :(

Forsvaret er ikke det største problem, men midtbanen uden Amini, er frygtelig, selv Silkeborg var bedst på midtbanen, det er ubegribeligt at DN bare fortsatte med samme midtbane mod FCK, når han viste at det overhovedet ikke fungerede i kampen inden. Det kunne virkelig være fedt hvis Hvidt får lov til at starte, jeg tror han vil kunne spille en brandkamp, og være løsningen når Amini er ude.

Svar #16
Hvor finder du km snit? Link...
| 3F Superliga

Gå ned under Spillerstatistik Center, Vælg AGF ude i venstre siden, hvor der er forvalgt "Alle hold". Samlet antal meter løbet står i en af kolonnerne, så man må selv dividere med antal kampe for at få gennemsnit. Man kunne også sætte det i forhold til antal minutter spillet, hvis man vil have det mere præcist.

Edit: Jeg kan så faktisk se, at jeg har kigget forkert på antal kampe på PM. Jeg læste det som 10 kampe, men det er 10 kampe fra start. Men sammenlagt 921 minutter svarer jo faktisk meget godt til 10 kampe, hvor han så i alt har løbet ca. 110 km.

Svar #17

Jeg ser egentlig Hausner som bedre end Julle, håber han viser det i aften og snart bliver 3. valg.
Som Zach har været sidste par kampe er Hvidt vel lige så godt. Håber han er er klar til at forløse sit potentiale.
Og Links var også købt tli at gå direkte ind. Selvom Bundu med afstand er vores bedste i efteråret.
Ellers stærk start 11

Fint ob og agf har aftalt at både bundu og kadrii kun må skydes med fra bænken. Diks kan også blive god joker derfra

AGF (@AGFFodbold) on Twitter

Twitter
- vi vil tættere på...

Svar #18
OB’s hold ser stærkest ud på papiret, mest lig den normale start-11. Kadrii er det eneste rigtig store offer, og ham spiller de vel om nødvendigt, præcis som vi spiller Bundu om nødvendigt.

William kan vise, at målet skal være hans. Hvidt kan vise, at han er lige så langt fremme som Duncan. Hausner kan vise, at han er tilliden værd og ikke koster. Links kan vise, hvorfor han har kostet millioner. Mange har noget at bevise.

Jeg kan godt have min tvivl om midtbanen. To ting: Driver vi rovdrift på Poulsen og Blume? Og kan de to plus Hvidt true nok fremad banen? Vi er stadig uden den dynamiske fremdrift, som Amini plejer at bringe, og vi er også uden Duncan, der i sine bedste kampe hidtil har bragt noget af det samme.

Måtte det række - og måtte ordinær tid også række. Tillægstid er det sidste vi har brug for.

Svar #19
Fantastisk at høre Graulund være helt vildt kritisk over at AGF skifter et par mand i startopstillingen fordi FCK jo sagtens kan spille midtugekampe uden at brokke sig. FCK skiftede så 7 mand fra kampen mod os og har måske også bare en smule bedre økonomi og bredere trup end os. Håbløst.

Jeg synes vi stiller stærkt op, Bundu mangler da, men er erstattet af et rekordindkøb, Gersbach er en reserve der under andre omstændigheder ville spille fast, Hvidt må kunne konkurrere med Duncan når han er lidt nede i en bølgedal - bliver spændende at se hvor han er lige nu - og Hausner skal også kunne klare sig. Eskelinen er lidt under Jova, men det er da ikke noget decideret B-hold, når man ser bort fra de skadede.

OB har "fordel" af at de var tvunget til at spare et par stykker sidst, men sparer trods alt deres største stjerne og ligeledes målmanden.

Svar #20
Det kan godt nok være svært at finde en kommentatorlinje. Her efter 15 minutter mener de NP skal have gult kort fordi han står i vejen for Sander Svendsen. Ja han beskytter sig selv ved at vende skulderen til men regner de med at han skal flytte sig frivilligt eller burde modstanderen have valgt en anden bane (jeg kan egentligt ikke forstå han fik et frispark, da det er ham der løber ind i modstanderen).

Vi startede ellers godt men nu må vi gerne få bedre greb om kampen igen😉

Svar #21
Perfekt kamp. Ikke noget vildt tempo, vi fik sparet nogle folk, undgik forlænget og vi VANDT!  Super. Lad os så lige slippe for FCK i kvartfinalen.

Svar #22
På næsten alle parametre en kamp, der forløb som vi kunne håbe på.  Sejr, rotation i truppen og ingen forlænget spilletid.

Det var ikke prangende fodbold, men det er bestemt fortjent, at vi går videre.  AGF tog langt mere initiativ end OB.

Svar #23
Fantastisk resultat - endda mod et OB hold, der stiller i en ret stærk opstilling. Mange af de unge viser nogle usikkerhedsmomenter, men imponerende holdånd, hvor der bakkes op om hinanden og ingen skænderier. Det lover ret godt.

Der skal arbejdes en del med Links, men det kan godt blive rigtig godt med ham med hans antrit og spark. Gersbach er en perfekt erstatning for Højer, men skal også lige have lidt mere rutine, før han bliver virkelig stærk - han har dog et meget klart potentiale.

Hausner og Hvidt havde jeg lidt svært ved at vurdere. Hausner laver et par fejl, men hvis vi ser bort fra dem, er det vel en godkendt indsats fra en ung og urutineret spiller.

Svar #24
Giv os så (allerbedst) Silkeborg, dernæst Esbjerg, Horsens eller SønderjyskE. Og hjemme, tak, kom nu! Ikke FCK, ikke Randers, helst heller ikke AaB - og ikke udekamp...

Svar #25
Det var svært ikke at nå at tænke at vi selvfølgelig skulle have forlænget spilletid og så ende med at tabe selvom vi var klart bedst, men Ankersen fik så lige lagt låg på oktoberdepressionen med et flot langskud.

Dejligt med en fortjent sejr hvor der var mulighed for at spare et par stykker og give spilletid til nogle andre. Vi kan nok desværre ikke helt sige Hausner og Hvidt har slået nogen andre af efter i dag, men det var da fint nok defensivt og der bliver lagt lidt på hver gang i de her kampe. Links er lidt blandet, man kan godt se han kan noget og jeg var meget begejstret for at se et godt skud fra distancen, men der mangler en del før han rigtig bliver farlig for os. Han skal altså helst blive en profil lidt hurtigere end Bundu. Dejligt at se Diks komme ind, men det var begrænset hvad vi så til ham.

Svar #26
Vi skifter to i bagkæden. Vi stiller med Hvidt, som ved gud ikke har spillet meget i dette efterår. Sidenhen kommer der en helt ny højre back ind også.
Alligevel holder vi OB stort set helt væk fra chancer. Det er vildt. Og vildt fedt :-)

Svar #27
Yes, meget vigtigt også at spille til nul igen. Det djævelsk ironiske: Blandt de fem bageste, William medregnet, tager sandsynligvis kun to (Backman og Munksgaard) clean sheetet med som en personlig succes før FCN. En mindre ulempe ved en ellers succesfuld rotation.

Svar #28
FInt nok at trække AB/Esbjerg ude. Vi må se, hvordan Esbjerg ser ud til marts måned.

AaB-FCK var en fin lodtrækning (jeg går ud fra at AaB slår Køge).

Svar #29
Anker skal bare spille hver gang mod fck og ob ... flot mål, og vigtigt det ikke blev forlænget spilletid

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/et-fantastisk-smukt-svirp-af-ankersen-agf-kanten-sender-ob-ud-af-sydbank-pokalen-med-denne-perle

Vil være så fedt hvis Lucas AaB slår fck ud. Kan vi bare få fck ud er vejen til finalen og pokalen relativ stor.... kunne være fedt at vinde noget igen, og lige en bronze oven i nu vi er i gang haha.
- vi vil tættere på...

Svar #30
Tæt på en drømmelodtrækning. Der er vel 10 procent chance for den fugl på taget, at AB slår Esbjerg, men selv Esbjerg ude er helt fint.

AaB ude var rimelig sikkert den, som FCK nødigst ville have. De har allerede tabt i Aalborg i denne sæson, og AaB er bedste bud på et hold, der kan skaffe os af med FCK.

Fremad Amager eller Horsens mod Silkeborg sikrer et rimelig svagt hold i semifinalen, og Randers-SønderjyskE vil eliminere et af to hold, der tit er ubehagelige at møde, mest ideelt naturligvis Randers. Den plan kunne vi knapt nok have lagt bedre selv.

Svar #31
Hvis AB kan overraske mod Esbjerg bliver det det lavest rangerende hold der er tilbage vi skal møde. Det er vel ikke helt umuligt, de ligger lige nu 2 i deres pulje i 2. division og Esbjerg har ny træner og måske ekstra fokus på ligaen (de spiller dog fredagskamp og har god tid til at hvile inden det opgør.) AB-AGF vil være en af de helt store klassikere vi ikke får mulighed for at spille så tit, selvom Esbjerg-AGF selvfølgelig også er en klassiker.

Vil være så fedt hvis Lucas AaB slår fck ud. Kan vi bare få fck ud er vejen til finalen og pokalen relativ stor.... kunne være fedt at vinde noget igen, og lige en bronze oven i nu vi er i gang haha.
Ja, AaB-FCK var fint, så er der en chance for at FCK ryger ud og i værste fald ryger et af de bedre hold i form af AaB. Hvis FCK, FCM og Brøndby alle er ude efter næste runde, vil alle de andre Superligahold der er røget ud eller ryger ud begynde at ærgre sig ekstra. Vi kan så også sagtens stadig ryge ud til alle de andre Superligahold inklusiv Esbjerg, men i en eventuel semifinale spiller vi trods alt både ude og hjemme, så på papiret ser det fornuftigt ud hvis vi kan undgå FCK i en semifinale.

Svar #32
Ja og mon ikke mange AGF fans i kbh tager på Gladsaxe stadion hvis vi møder AB ude - det kan godt blive som hjemmekamp der.

Spiller man stadig ude-hjemme i semifinalen? Synes man gik væk fra det eller blev det ved snakken?
- vi vil tættere på...

Svar #33
To semifinaler blev afskaffet for et par år siden. Så med mindre det er genindført, er det over en kamp.

Svar #34
Spiller man stadig ude-hjemme i semifinalen? Synes man gik væk fra det eller blev det ved snakken?
Jo, åbenbart, det havde jeg ikke bemærket. Turneringen er blevet lidt ligegyldig lidt for hurtig de sidste par sæsoner... Semifinale 22./23. april ifølge hjemmesiden: Kommende kampe og Resultater

Svar #35
Dejligt resultat i en kamp hvor antal fejlafleveringer er helt vildt. Desuden kunne flere spillere ikke stå fast på banen. Hvad skete der lige der?

Svar #36
Dejligt resultat i en kamp hvor antal fejlafleveringer er helt vildt. Desuden kunne flere spillere ikke stå fast på banen. Hvad skete der lige der?
Ja, det bemærkede jeg også - og begge hold, men mest os (eller også bemærkede jeg det mere.) Det var vist ikke den bedste bane, men det så ud som om der var flere der ikke havde de helt rigtige knopper på.

Svar #37
Spændende kamp at følge på stadion, jeg stod et andet sted end jeg normalt gør, og havde måske et lidt andet forhold til kampen end normalt, så man observere måske nogen andre ting end normalt.

1. Bror Blume synes jeg spillede en helt fantastisk kamp, det var ham som startede prespillet, og fedt at se 6 spillere nærmest som på kommando dække hver sin mand op. Nogen gange lykkedes OB med at spille ud af presset, men flere gange blev de tvunget til at smide bolden langt væk, eller OB tabte bolden til en AGF spiller som så kunne starte en omstilling.

2. Sikke en vildskab fra mange af de unge spillere, jeg var virkelig overrasket over at de kunne stå distancen i det meste af kampen. Det var høj intens og der sker fejl, men når fejlende skete var der stor løbevillighed til at dække af for hinanden.

3. Gift Links synes jeg var et super bekendtskab, det er tydeligt at han mangler muskler, sådan noget opbygger man ikke over 8 uger i DK. Så hvis man ser bort fra den del, så viser han udpræget duelstyrke, i løbet af kampen opgav flere OB spillere at gå til ham som de gjorde de første 30 min., men begyndte at bakke så snart de var en fifty/fifty bold, da han bare var hurtigere. Han nåede også at vise at han kan skyde og han har en rigtig fin spilforståelse. Giv ham et år mere i styrkelokalet så håber jeg vi ser meget mere til ham.

4. Diks - Han havde ikke været på banen i mere end 1 minuet inden man kunne se at hans spilforståelse er rigtig god, og hans teknik ikke fejler noget. Det virker som en solid gardering at kunne sætte ham ind. Normalt bliver et hold ringere når udskiftningerne kommer ind, men i den her kamp kunne vi fastholde duelstyrken med Zach, styrke angrebet med Bundu, og Diks kunne hjælpe med til at fastholde indtrykket af at vi havde kontrol over OB, og selv med Kadri sat ind holdt vi OB fra fadet i den svære slutfase.

5. Dejligt at se David skiftede ud i tide, jeg forstår godt at hvis et hold fungerer så skifter man nødigt ud, da en udskiftning både kan ende i fugl eller fisk. Men mod FCK var det tydeligt at nogen burde være skiftet ud lidt før for at fastholde energien i kampen. Det formåede David i denne kamp, og derfor kunne vi fastholde trykket frem til scoringen, og endda forstærke trykket via udskiftninger. Det var stærkt set af David.

Så en god aften på stadion, også selvom det blev lidt sent! :)

/Aske

Svar #38
Jeg bemærkede, at efter 3 udskiftninger på hvert hold, var der stadig folk til opvarmning. Må man skifte flere, hvis kampen går i forlængning?

Svar #39
DN var i øvrigt helt oppe at ringe efter kampen. Løb rundt og jublede. Jeg tror, det handlede om mere end bare pokalkamp. Med lidt held, har vi kæmpet os ud ad et formdyk.

Svar #40
Ja så får man en ekstra udskiftning.
- vi vil tættere på...

Svar #41
Diks - fast i Feyenoord han tager naturligvis pladsen når han kommer på toppen, og Links går også i start11, når han får bygget på. Jeg håber næste 4 måneder er nok.

Hvad mener folket om Hausner og Hvidt i går?

- vi vil tættere på...

Svar #42
Hausner stabil. Jeg bemærkede ham ikke specielt. Hvidt syntes jeg derimod var banens med afstand ringeste AGFer.

Svar #43
Hausner viste i mine øjne, at han er mindst et år fra at være på superliga-niveau. Attter en gang masser af dumme opspilsfejl.

Svar #44
Synes ellers de så meget lovende ud i foråret, men ja der er nok alligevel langt fra at spille enkelte gode kampe til at levere på stabilt højt niveau. De må klø på på træningsbanen og reserveholdskampene. Men meget kan ske hen over næste ½ år til foråret.
- vi vil tættere på...

Svar #45
Synes ellers de så meget lovende ud i foråret, men ja der er nok alligevel langt fra at spille enkelte gode kampe til at levere på stabilt højt niveau. De må klø på på træningsbanen og reserveholdskampene. Men meget kan ske hen over næste ½ år til foråret.

Jeg har helt ærligt ikke forstået Hausner-hypen. Han har nogle gode færdigheder, men træffer utroligt mange dumme beslutninger og laver bunker af opspilsfejl. Måske et år med fuld spilletid i midten af første division ville rydde ud i de fejl, men jeg er langt fra overbevist.

Hvidt spillede i øvrigt også en bleg kamp, men min bedømmelse er nok præget af, at han skøjtede rundt.

Svar #46
PM som virker lettere fortabt i øjeblikket
Hvordan definerer du fortabt? Jeg synes Patrick kæmper godt, løber rigtig meget i kampene (11 km pr. kamp i gennemsnit - faktisk lidt over hvad Munksgaard og Højer løber pr. kamp) og fremfor alt synes jeg at han er en permanent trussel i feltet, hvad vi lige præcis manglede på den tid i sidste sæson. At vi så gerne vil se flere mål fra ham, kan vi sagtens blive enige om.

Fortabt er måske ikke det helt rigtige ord, men jeg synes ikke han passer voldsomt godt ind i den måde vi spiller vores angriber på. Han vinder ikke specielt mange dueller, og selvom han løber rigtig meget, så er det meget begrænset hvad han får ud af det. Jeg synes han er for nem at håndtere for forsvarsspillerne. Her er det mit håb at NH vil gøre det bedre. Helenius virker lige en tand stærkere kva sin størrelse og så er han også teknisk bedre. Helenius' største problem er hans psyke, men på nuværende tidspunkt er jeg villig til at give ham chancen fra start i et par kampe. Jeg synes også Helenius var bedre som opspilsstation i går end PM har været længe.

Svar #47
Diks - fast i Feyenoord han tager naturligvis pladsen når han kommer på toppen, og Links går også i start11, når han får bygget på. Jeg håber næste 4 måneder er nok.

Hvad mener folket om Hausner og Hvidt i går?

Jeg bemærkede en midtbane der var mere dominerende end den der spillede mod Silkeborg og FCK. 2 ud af 3 var gengangere, så jeg tænker at Hvidt bringer noget andet end Duncan gør, det er rigtigt at han ikke var den mest iøjnefaldende i kampen, men han var robust, og hjalp NP mod en massiv 5 mands midtbane fra OB.

Hausner havde nogle forkerte beslutninger i starten af kampen, men spillede sig stærkt op i 2. Halvleg, og så var han med til at holde et clean sheet for første gang i lang tid.

Jeg synes det er lidt overilet at bedømme Hausner på de meget få kampe han har fået, hvor han pludselig bliver smidt ind mod en superligamodstander, og skal præstere med det samme. Jeg er helt overbevist om at han ville blive meget stærkere af at få en serie kampe fra start til slut, så relationerne bliver bedre.

Derudover har jeg efterlyst en god trænerpræstation fra DN, det synes jeg at han leverede i går. Den startopstilling kunne også være brugt i superligaen, når den normale ikke leverer, og som @aske også skriver, så blev der skiftet ud, inden tempoet gik ud af holdet. Nu savner jeg bare det samme mod i superligaen fra DN.

Svar #48
Jeg synes ærligt talt ikke der var nogen der faldt igennem i går. Ikke Hvidt, ikke Hausner, ikke Links. Sidstnævnte var tæt på at falde igennem, men jeg synes han blev bedre i anden halveg - det var som om, han blev bedre til at indgå i spillet, efterhånden som luften blev mindre. Tror måske han vil det lidt for meget, og prøver at sætte superligaen (pokalturneringen) i brand i hver eneste aktion. Han var stadig det svage led i min optik, men spillede sig op.

Munksgaard kan jeg ikke blive klog på- det veksler fra minut til minut med ham. Det ene øjeblik laver han noget virkelig godt, det næste noget virkelig dumt. Og det er både offensivt og defensivt, at han "mestrer" begge discipliner...

Svar #49
g prøver at sætte superligaen (pokalturneringen) i brand i hver eneste aktion

Dladla-agtigt - prøve det svære hver gang. Det skal nok blive godt, når han er bedre tilpasset.

Simple Audio Video Embedder