Spring til hovedindholdet
Emne: Pokal kamp: AGF - OB 31.10.2019 kl 20.15 (Læst 2293 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Pokal kamp: AGF - OB 31.10.2019 kl 20.15

Svar #50
Efter kampen roste David især de nye for at kunne falde ind i den måde vi gerne vil spille på som hold og at det var mere væsentligt end at der kom nogle enkelte boldtab/individuelle fejl. 

Der var nogle åbenlyse individuelle fejl fra Hausner, men samtidig må man sige, at midterforsvaret generelt så godt ud. OB lykkedes ikke med meget, men det skal vi måske ikke tage hele æren for.

Hvidt var lidt blandet. Jeg synes han fyldte fint i motoren, men han havde også et par skæve aktioner. Men det må siges at være forventeligt med det antal kampe han har spillet i efteråret.

Svar #51
Det var bare en vigtig sejr og jeg har læst det også var en fortjent AGF sejr. Bliver kampen genudsendt ?
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #52
Ja iøvrigt ser vi jo også nogle fejl fra Tingager og især Julle - ja selv Backman.

Men de unge må bare træne og træne... så kommer det nok
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #53
Det kan godt nok være svært at finde en kommentatorlinje. Her efter 15 minutter mener de NP skal have gult kort fordi han står i vejen for Sander Svendsen. Ja han beskytter sig selv ved at vende skulderen til men regner de med at han skal flytte sig frivilligt eller burde modstanderen have valgt en anden bane (jeg kan egentligt ikke forstå han fik et frispark, da det er ham der løber ind i modstanderen).

Vi startede ellers godt men nu må vi gerne få bedre greb om kampen igen😉

Det var virkelig mystisk kommentering. Ortved  (var det ikke ham?) begyndte endda at bringe "hensynsløs adfærd" på banen. WTF? Han står jo bare stille og pakker sin krop ind i arme for ikke at brække alle ribben i den ene side af kroppen. Kæft de er altså blinde ind i mellem, de kommentatorer.

Svar #54
Det var bare en vigtig sejr og jeg har læst det også var en fortjent AGF sejr. Bliver kampen genudsendt ?

Det var ikke en af den slags kampe man nødvendigvis behøver at se igen på trods af sejren ;)

Svar #55
Det kan godt nok være svært at finde en kommentatorlinje. Her efter 15 minutter mener de NP skal have gult kort fordi han står i vejen for Sander Svendsen. Ja han beskytter sig selv ved at vende skulderen til men regner de med at han skal flytte sig frivilligt eller burde modstanderen have valgt en anden bane (jeg kan egentligt ikke forstå han fik et frispark, da det er ham der løber ind i modstanderen).

Vi startede ellers godt men nu må vi gerne få bedre greb om kampen igen😉

Det var virkelig mystisk kommentering. Ortved  (var det ikke ham?) begyndte endda at bringe "hensynsløs adfærd" på banen. WTF? Han står jo bare stille og pakker sin krop ind i arme for ikke at brække alle ribben i den ene side af kroppen. Kæft de er altså blinde ind i mellem, de kommentatorer.
Må indrømme at jeg er rigtig dårlig til at notere mig hvem der kommenterer og tit syntes de er dårlige rent fagligt.

Jeg ved ikke om de er blinde men jeg syntes ofte de er forudindtagede, istedet for at se hvad der reelt foregår på banen. Dette var blot en situation. Det virkede som om at når det var NP, så var det naturligvis hans skyld og han skulle have et kort (det plejer han jo at få). Det risikerer at blive en selvforstærkende effekt, hvis dommerne opfatter det på samme måde. Havde det været håndbold, var der blevet dømt angrebsfejl - man kan/må ikke løbe "igennem" en mand der står stille.

Nogen gange tænker jeg det kunne være sjovt, at samle klip/kommentarer sammen fra kampene og drøfte dem med en dommer, for derefter at bede tv om deres egne kommentarer efterfølgende. Jeg kan sagtens forstå dommerne kan/vil lave fejl, de skal dømme på et splitsekund men kommentatorerne har samme billeder som vi andre.

Hos nogen af dem er der en klar forkærlighed for visse hold, som næsten kan tillade sig alt og aldrig laver fejl - det kan selvfølgelig også være jeg har en klar bias men ofte er det også i kampe, hvor jeg ikke har en forkærlighed for nogle af holdene:-)

Svar #56
Jeg var ved at kaste med ting, da Werge/Frimann for tusinde gang “havde meget svært” ved at vurdere Nelson/Bundu situationen i AGF-FCK kampen. Alle - som i alle - TV-vinkler viste det samme: Bundu fik bolden med sig med hælen, og Nelsson sparkede Bundu på undersiden af det ene ben. Bevidst?? Aner det ikke. Men Bundu var i løb mod mål og Nelsson var bagerste mand. Klart frispark og direkte rødt kort. MKK dømte som bekendt, som han altid gør og det var dét. Men kommentatorernes uendelige vægren sig ved at erkende, at ja, der var frispark og ja, det var til direkte rødt, var skammelig.

Svar #57
Jeg var ved at kaste med ting, da Werge/Frimann for tusinde gang “havde meget svært” ved at vurdere Nelson/Bundu situationen i AGF-FCK kampen. Alle - som i alle - TV-vinkler viste det samme: Bundu fik bolden med sig med hælen, og Nelsson sparkede Bundu på undersiden af det ene ben. Bevidst?? Aner det ikke. Men Bundu var i løb mod mål og Nelsson var bagerste mand. Klart frispark og direkte rødt kort. MKK dømte som bekendt, som han altid gør og det var dét. Men kommentatorernes uendelige vægren sig ved at erkende, at ja, der var frispark og ja, det var til direkte rødt, var skammelig.

Undrede mig også meget over at det blev til den debat om der var frispark eller ej.
Der var klokkeklart frispark. Slut prut.
De kunne have taget en snak omkring hvilken farve på kortet der ville være rimeligt. Jeg hælder selv mere til at et gult var rigeligt i situationen.

Svar #58
Fantastisk opløftende at se de unge i aktion (Hausner, Hvidt, Links). Ja, der bliver lavet fejl, men overall syntes jeg de var på niveau med Juelsgaard og hvem der ellers plejer at spille.

Jeg håber også de får 3-4 kampe i træk, da der må ligge et forfærdeligt præstationspres (og dermed nervøsitetsfejl) i at skulle bevise sig på en enkelt kamp. En stribe af kampe, vil give et mere retvisende billede af deres niveau.

Jeg er meget optimistisk på vores talenters vegne!

Svar #59

Det er lidt tendensen hos dommerne at Victor Nelson aldrig laver frispark eller straffespark, senest i pokalkampen od FCN begik han et klart straffespark da FCN var foran med 1-0, det kunne have ændret kampbilledet i den kamp. Det er at gøre ham en bjørnetjeneste, for i internationale kampe vil de frispark og straffespark jo blive dømt, og det kan nemt koste et resultat at han får en fornemmelse af at være urørlig i ligaen.

Svar #60

Undrede mig også meget over at det blev til den debat om der var frispark eller ej.
De kunne have taget en snak omkring hvilken farve på kortet der ville være rimeligt. Jeg hælder selv mere til at et gult var rigeligt i situationen.
Helt enig - det var ulideligt at høre på den væven rundt og forsvare "egen position". Come on - kig nu på billederne og udtal jer efter det og ikke hvor en evt. forkærlighed er.
Det var også en fræk detalje Bundu forsøgte men det skal jo ikke ligge ham til last. Klokkeklart frispark og hvis forsvareren er sidste mand, så er det "uuujjjjjjj", uden diskussion om det kunne være gult (så kan vi diskutere om fodboldloven giver mening).

Der er mange situationer i kampene men gad vide om kommentatorerne rent faktisk evaluerer/genser deres egne præstationer indimellem. Det ville være oplagt men jeg tvivler, når de vedbliver den samme tvivlsomme stil. Vi burde lave en tråd til opsamling:-)

Svar #61

Helt enig - det var ulideligt at høre på den væven rundt og forsvare "egen position". Come on - kig nu på billederne og udtal jer efter det og ikke hvor en evt. forkærlighed er.
Det var også en fræk detalje Bundu forsøgte men det skal jo ikke ligge ham til last. Klokkeklart frispark og hvis forsvareren er sidste mand, så er det "uuujjjjjjj", uden diskussion om det kunne være gult (så kan vi diskutere om fodboldloven giver mening).

Der er mange situationer i kampene men gad vide om kommentatorerne rent faktisk evaluerer/genser deres egne præstationer indimellem. Det ville være oplagt men jeg tvivler, når de vedbliver den samme tvivlsomme stil. Vi burde lave en tråd til opsamling:-)

Den er aldrig til mere end gult. På ingen måde en oplagt scoringschance. Bundu har jo ikke engang kontrol over bolden, det er usikkert om andre ville være nået hjem (mener der var en anden forsvarsspiller ret tæt på), og retningen på bolden kender vi ikke. Der burde være frispark og gult kort.

Svar #62

Den er aldrig til mere end gult. På ingen måde en oplagt scoringschance. Bundu har jo ikke engang kontrol over bolden, det er usikkert om andre ville være nået hjem (mener der var en anden forsvarsspiller ret tæt på), og retningen på bolden kender vi ikke. Der burde være frispark og gult kort.
Du har naturligvis ret. Dommeren skal selvfølgelig kunne vurdere, at Bundu ville have fået kontrol over bolden og dermed fået en scoringschance.

Simple Audio Video Embedder