Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: FCN - AGF, søndag d. 03.11.2019 kl. 14.00 (Læst 1964 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: FCN - AGF, søndag d. 03.11.2019 kl. 14.00

Information om modstanderen:
I 2011 stiftede FCN fodboldakademiet, Bogen & Bolden, i samarbejde med Bagsværd kostskole. Akademiets vision er at skabe den bedste fodbolduddannelse i Skandinavien og skal ses som et led i klubbens generelle mål, om at være en af Skandinaviens førende indenfor talentudvikling. Et fundamentet for FCNs arbejde med spillerudvikling er de ca. 60 samarbejdsklubber, der er del af FC Nordsjællands klubnetværk, FSN, hvis formål er at løfte regionens talentudvikling gennem uddannelse af spillere og trænere.

I januar 2016 fik FC Nordsjælland ny international ejerkreds, og Right to Dream akademiet I Ghana er dermed også blevet en del af FC Nordsjælland og et markant kvalitetsstempel af klubbens omfattende talentarbejde.

Holdet:
Manager/Træner: Flemming Pedersen

FCNs vigtigste spiller:  Mohamed Kudus har scoret 4 mål i denne sæson indtil videre, så måske ham

Performance Center:

Lidt om AGFs tal:

Vi spille Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

Form barometer
FCN

AGF

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:

FCN:
Karantæne mod os: Clinton Antwi og Mads Døhr Thychosen

AGF:
Næste gule kort: Jon Thorsteinsson, Zachary Duncan
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård, Niklas Backman
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Nicolai Poulsen, Casper Højer Nielsen

Værd at holde øje med omkring vores næste modstandere - Sønderjydske
Næste gule kort: Patrick Banggaard

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Sidst men ikke mindst så kommer her svarene fra vores fan fra FCN

Sidst vi mødtes sluttede kampen 3-1 til os.
Hvordan tror du den ender denne gang?

Det er efterhånden en naturlov at vi ikke spiller to gode eller to dårlige kampe i træk i ligaen, så med nederlag til OB i sidste uge, satser jeg på en 2-1 sejr på hjemmebane.

Det er tæt fra nr 3 – 9 i ligaen.
Hvem tror du bliver de 6 hold, der tager slutspillet.

fcm, fck, bif, FCN, OB, Aab

Hvis du kunne ændre på én ting omkring følgende, hvad skulle det så være?
Klubben
Right To Dream Park

Det er så dygtige folk der pt driver klubben både på og udenfor banen, så der ville jeg ikke ændre noget.
På Farum Park ville jeg ønske at der var et aflukket afsnit kun for de stemningsskabende fans, så man kunne arbejde mere fokuseret på kun det segment frem for nu hvor folk kan komme og gå mellem sidde- og ståpladserne som de vil.

De tørre oplysninger:
Skal du ikke på tur:
TV: TV3Sport1

Live
Navn: Right to Dream Park
Adresse: Farum Park 2, 3520 Farum
Pladser: 10.300
Underlag: Kunstgræs

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 2019-20: FCN - AGF, søndag d. 03.11.2019 kl. 14.00

Svar #1
Så kom spørgsmål og svar til/fra modstander fan også med
AGF

Svar #2
 Nu må der genre sættes prop i de manglende point, så vi ikke ser det samme ske som sidste år.

Det er som regel svært på kunstbanen i Farum og måske det er en af kampene, hvor der mangler noget tænding men det må DN sørge for der er. Samme indstilling som mod FCK og få sat sig igennem overfor FCN fra start. 3 point på kontoen vil lune, så vi kan holde os til i det gode selskab og ikke gå helt i stå.

Svar #3
Jeg vil være tilfreds med samme præstation og resultat, som da vi stoppede den sidste negative stime i Haderslev. Det var ikke kønt og "kun" uafgjort men der blev sat en prop i. Det skal, som Stranger er inde på meget snart ske igen.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #4
Det sker på søndag
Sorte oktober slutter i morgen
AGF

Svar #5
Det sker på søndag
Det vil være en klar fordel, hvis den sorte periode bliver kortere i år:-)

Måske er det bare hukommelsen der spiller mig et puds men den erindres som meget lang sidste sæson. Noget nær det dobbelte af den nuværende periode.

Svar #6
I forhold til kampen i morgen, må det virkeligt være fristende for David at skifte meget ud.

Vi spiller mandag, torsdag og søndag. Det er hård kost på nuværende tidspunkt af sæsonen. Der er visse positioner, hvor der ikke er de store alternativer pt. men på backsene, kanterne og i angrebet regner jeg med at se  ændringer fra FCK-kampen.

Det kan selvsagt være svært at balance holdet med mange udskiftninger, men når man vælger  at have en bred trup skaL den jo også bruges under disse omstændigheder.

Svar #7
Det sker på søndag
Det vil være en klar fordel, hvis den sorte periode bliver kortere i år:-)

Måske er det bare hukommelsen der spiller mig et puds men den erindres som meget lang sidste sæson. Noget nær det dobbelte af den nuværende periode.

Vi tabte til FCK 28.10 og vandt først igen over Vejle 3.12. Der var 14 dages landsholdspause, men det var 4 runder i træk
AGF

Svar #8
Vi tabte til FCK 28.10 og vandt først igen over Vejle 3.12. Der var 14 dages landsholdspause, men det var 4 runder i træk
Præcis.

En af grundene til at sidste års sorte oktober føltes så lang var, at det var november der var værst, og efterfulgte oktober der startede med at afløse vores flotte sejr hjemme over BIF med 3 uafgjorte kampe lige efter (faktisk den første 30/9 lige før oktober startede)

Vi spillede uafgjort imod EfB (snydt for kæmpe straffe ved 0-0 i overtiden). Foran 2-0 i Odense, og mistede grebet, og OB fik et billigt straffe i overtiden og sluttede 2-2, og så 2-2 imod AaB hvor vi brændte et billigt straffe, og lod AaB komme på 2-2 efter at vi have været i overtal i store dele af kampen.

Dernæst tabte vi 4 kampe i streg, hvor de to kampe var imod FCK og BIF ude, og Randers/Horsens hjemme. Imod BIF, FCK og Randers var nederlaget fortjent, mens Horsens-kampen var helt vild. Har nærmest aldrig set os skabe og brænde så mange chancer uden at få point. Som Bo Henriksen sagde efter kampen, så kunne AGF have lavet minumum 6 mål. Horsens ramte dagen og skarpheden.

Dernæst sluttede vi af med 2 sejre og 1 nederlag (sejr over Vejle og Hobro, og nederlag til FCN på Kanstrup-selvmål).
Alt i alt et helt forfærdeligt efterår efter BIF_kampen, som dog blev indledt af 3 uafgjorte kampe, som nærmest alle skulle have givet sejr. Og havde 2-3 af dem det, så var der jo stadig plads til de 4 nederlag i træk. Det var ikke mange point der skulle til.

Dem skal vi have i år. Når vi tabt til Randers, SIF og FCK, og møder FCN imorgen. Og taber vi der, så har vi stadig mange chancer endnu. Men lad os nu for fanden holde trit med de andre i kampen om top 6, så vi ikke skal indhente noget når foråret starter, men forsvare noget. FCN ude er altid svært, så jeg vil opfordre til, at man holder ro på selv hvis vi taber.

Vi mangler stadig at møde
FCN
SøE
BIF
EfB
LBK
FCM

18 point at spille om inden jul, og vi mangler ca. 16 i alt før vi er i mål. (totalt 36 tilbage at spille om)

Svar #9
I forhold til kampen i morgen, må det virkeligt være fristende for David at skifte meget ud.

Vi spiller mandag, torsdag og søndag. Det er hård kost på nuværende tidspunkt af sæsonen. Der er visse positioner, hvor der ikke er de store alternativer pt. men på backsene, kanterne og i angrebet regner jeg med at se  ændringer fra FCK-kampen.

Det kan selvsagt være svært at balance holdet med mange udskiftninger, men når man vælger  at have en bred trup skaL den jo også bruges under disse omstændigheder.

Tror du skal regne med samme opstilling som mod FCK bortset fra Jova, som er skadet, og så kan det blive et valg mellem Ankersen/Jon og Helenius/PM. Bredden i truppen blev benyttet mod OB for at give luft til de øvrige til superligaen. Hele truppen er udtaget bortset fra Diks og Lunding, så der kan selvfølgelig lure en skade blandt de 20.

FCN har udtaget 19 mand, bl.a. Donyoh. Begge backs er ude med karantæne.

Svar #11
Truppen:

1. William Eskelinen
2. Alex Gersbach
3. Niklas Backman
 6. Nicolai Poulsen
7. Jakob Ankersen
9. Patrick Mortensen
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
11. Gift Links
17. Jon Thorsteinsson
18. Jesper Juelsgård
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
22. Benjamin Hvidt
29. Bror Blume
31. Kasper T. Kristensen
37. Sebastian Hausner
38. Alexander Ammitzbøll
39. Magnus Anbo

Venter også samme start-11 som mod FCK, måske med en enkelt justering ud over Jova, der ikke kan spille. Behovet for at rotere ser størst ud på midtbanen, hvor både Nicolai og Blume har spillet fuld tid i begge kampe tidligere på ugen. Jon i stedet for Blume, måske? Ankersen spillede bare også fuld tid i torsdags, og skal Jon erstatte Blume, må det enten blive Ankersen igen eller måske Links på venstrekanten. Vi har Anbo stand-by, hvis Nicolai ikke kan spille fuld tid. Med Amini ude bliver det tydeligt, at vi ikke er helt så brede midtpå som på andre positioner.

Vi skal se at få noget ud af, at FCN er uden begge de normale backs. Så vi skal selvfølgelig sætte Bundu i scene, men også få den anden kant med, så vi ikke bliver for ensidige og forudsigelige for FCN. Læren fra kampen mod dem i Aarhus var om noget, at vi skal presse dem højt og tage initiativ. Det håber jeg, at David tør, også selvom vi spiller ude i dag.

Svar #12
Venter også samme start-11 som mod FCK, måske med en enkelt justering ud over Jova, der ikke kan spille. Behovet for at rotere ser størst ud på midtbanen, hvor både Nicolai og Blume har spillet fuld tid i begge kampe tidligere på ugen. Jon i stedet for Blume, måske? Ankersen spillede bare også fuld tid i torsdags, og skal Jon erstatte Blume, må det enten blive Ankersen igen eller måske Links på venstrekanten. Vi har Anbo stand-by, hvis Nicolai ikke kan spille fuld tid. Med Amini ude bliver det tydeligt, at vi ikke er helt så brede midtpå som på andre positioner.

Jeg synes ikke Duncan har været overbevisende uden Amini ved sin side, så jeg kunne godt drømme om at han får en pause. Hvidt var måske ikke så iøjnefaldende mod OB i torsdags, men kampen om den centrale midtbane blev vundet. Duncan er til gengæld stærkere offensivt, så giv ham de sidste 20-25 minutter til at “stikke kniven ind” når de er flade.

Svar #13
Det her er en af de kampe, hvor jeg absolut ikke forventer noget. Jeg betragter FCN som forholdsvis klar favorit på den våde plastik. Så egentlig kan jeg kun blive positivt overrasket.

Uafgjort er for mig at se et rigtig fint resultat, men jeg tænker ikke, at det er en type kamp, hvor vi vil få så meget ud  af at spille ultra defensivt. Vi er nødt til at udfordre dem, hvor de er svagest. Vi må håbe at vores angreb viser skarphed, for vi får svært ved selv at holde nullet.

Svar #14
Jeg mener også FCN må være relativt klare favoritter. De er en helt anden størrelse på plastic end på græs og statistikken hedder i denne sæson 4-2-0 hjemme og 2-0-6 ude. Tættest på at vinde i Farum var vel det andet plasticvandte hold, Silkeborg (edit: Se 'polymervandt' i Den Morten Olske Ordbog.)

Jeg har dog indtryk af at de har de her perioder med store udfald og defensive problemer i de fleste kampe, så spørgsmålet er, om vi kan holde dem nede på få chancer ved at stå stærkt defensivt og så slå til i deres dårlige perioder. Det er risikabelt, men det synes jeg også det vil være at spille mere på deres præmisser på det underlag hvor de har en fordel. Med begge backs i karantæne er det måske heller ikke en helt dårlig ide at skyde kanterne af i kontraer.

Amini er savnet i den del, men lad os håbe Bundu spiller en kamp a la den hjemme imod dem. Og lad os så venligst slippe for skader på det våde plastic.

Svar #15
Startopstillingen: Hausner foretrukket fremfor Juelsgaard, Jon i stedet for Ankersen. Duncan og Mortensen tilbage.

Svar #16
Der er tydeligvis lagt vægt på noget rotation. Jeg synes det er spændende og fornuftigt at give Hausner chancen. Der er selvfølgelig ret stor risiko for at vi kommer til at diskutere, at det bliver en fejl fra ham der afgør kampen, men når alternativet ikke er meget bedre, så synes jeg at vi skal give ham nogle chancer nu. Jeg tænker at Ankersen må være lidt slidt, siden han skal sidde udenfor igen, men konkurrencen er vel bare ret stor på kanterne lige nu. Det er virkelig herfra vi er farlige og pt. scorer vores mål. Det er heller ikke så dårligt at kunne sætte Ankersen ind i 2. halvleg. 

Svar #17
En af de bedste AGF_kampe offensivt med David som træner var 5-2 ude i Silkeborg netop på deres kunstgræs. Og vi har MASSER af spillere der er gode på bolden under de forhold. Blume var i særklasse god den dag, og scorede et vidunderligt mål på lop.

Man skal ikke afskrive AGF på nogen måde :D

Svar #18
Der er tydeligvis lagt vægt på noget rotation. Jeg synes det er spændende og fornuftigt at give Hausner chancen. Der er selvfølgelig ret stor risiko for at vi kommer til at diskutere, at det bliver en fejl fra ham der afgør kampen, men når alternativet ikke er meget bedre, så synes jeg at vi skal give ham nogle chancer nu. Jeg tænker at Ankersen må være lidt slidt, siden han skal sidde udenfor igen, men konkurrencen er vel bare ret stor på kanterne lige nu. Det er virkelig herfra vi er farlige og pt. scorer vores mål. Det er heller ikke så dårligt at kunne sætte Ankersen ind i 2. halvleg.

Det blev som ventet meget lidt rotation i superligaen. Bortset fra en skadet Jova er der kun en reel ændring fra sidste kamp: DN vil afprøve, om Hausner kan gøre det bedre end Julle.

Svar #19
Man tænker lidt at holdopstillingerne nærmest har været sat inden FCK-kampen, men netop Hausner er overraskende ift at Juelsgård blev sparet mod OB. Hvis han har erobret position som førstereserve i forsvaret er det meget positivt.

Der bliver primært trukket hårde veksler på Backman, Poulsen og Blume i de her tre kampe, bl.a. på grund af skaderne til Tingager og Amini, men især Backman er jo også bare svær at erstatte.

Svar #20
Det blev som ventet meget lidt rotation i superligaen. Bortset fra en skadet Jova er der kun en reel ændring fra sidste kamp: DN vil afprøve, om Hausner kan gøre det bedre end Julle.
Ja, og derfor også værd at bemærke at Thorsteinsson spiller begge Superligakampe - det indikerer lidt at han står foran Ankersen igen.

Svar #21
Ja, og derfor også værd at bemærke at Thorsteinsson spiller begge Superligakampe - det indikerer lidt at han står foran Ankersen igen.
Jeg tror ikke, at man skal drage nogen konklusioner. Ankersen har gjort det godt på det seneste. David har lige udtalt at han kommer til at rotere en del i resten af kampene i efteråret. Omkring Hausner sagde han dog at han har fået genvalg ovenpå en god kamp torsdag og at det kunne virke til at han er ved at være klar.

Svar #22
Jeg tror ikke, at man skal drage nogen konklusioner. Ankersen har gjort det godt på det seneste. David har lige udtalt at han kommer til at rotere en del i resten af kampene i efteråret. Omkring Hausner sagde han dog at han har fået genvalg ovenpå en god kamp torsdag og at det kunne virke til at han er ved at være klar.
Ja, det er lidt tidligt at konkludere det, det kan også være at Thorsteinsson bare er vurderet som bedste løsning mod FCK, hvor han også scorede i den omvendte kamp, eller på underlaget i Farum. Ankersen har ikke spillet sig af så vi kan bedre vurdere efter de næste par kampe. Thorsteinsson kan så også komme ind centralt i stedet for Blume på et tidspunkt.

Svar #23
Vi har gjort det godt i første halvleg - i hvert fald de første 35 minutter, men hold op hvor sidder jeg bare med hjertet oppe i halsen, hver gang der er en spiller der glider på det her underlag. Nu måtte Duncan så udgå med noget der ligner en forvredet fod\ankel. Vi har tidligere fået alvorlige skader på den her bane og man er lige ved at være der, hvor man ønsker at vi bare sælger kampen og sparer nogen af profilerne. En alvorlig skade til Bundu vil være helt forfærdeligt for sæsonen og for klubben i forhold til et kommende salg.

Svar #24
Fin kamp af AGF indtil nu...men, men, men det er godt de forspildte chancers kamp af AGF og FCN er kommet ind i kampen igen (efter 70 min.). Den ender nok 1-0, 0-0 eller 0-1.

PS - redigering kun grammatisk.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #25
Super skalp i Farum...efter pikkel ringe resultater mod RFC & SIF.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #26
Uhh.... den var vigtig i dag. Nu er vi stadig med i feltet og ikke bagefter:-)

Egentlig en meget godt spillet kamp og taktisk veludført. Dejligt.

Svar #27
Fantastisk resultat og endnu en flot gennemført taktisk kamp. Det var tre uventede point og dem bytter jeg gerne med de tre vi burde have taget imod Silkeborg. Det kan blive altafgørende at vi vinder de her indbyrdes kampe mod vores konkurrenter til top-6.

Svar #28
Vigtigst af alt får vi brudt vores formdyk. To sejre på en uge over hhv OB og FCN.

Svar #29
Vildt nok, at FCM havde scoret i de foregående 18 kampe og at vi nærmest holdt dem helt fra chancer i dag.

Nu venter så to hjemmekampe, SønderjyskE og Brøndby. Lad os bare få sammensat en stime igen.

Svar #30
Jeg husker ikke hvem, men en bruger herinde har efterlyst en god trænerpræstation. Det synes jeg både vi fik i torsdags og i dag. Der blev roteret og spillere blev holdt friske, og især i dag, spillede vi modstanderen vanvittigt klogt. FCN er et meget velspillende og farligt hold, når de får lov. Det fik de overhovedet ikke i dag. De havde tilløb til meget lidt, og skabte endnu mindre.

Vi havde tilløb til mere end dem og havde flere store chancer end dem. At straffesparket er tyndt, lærer jeg at leve med ;-)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #31
Fortjent sejr og suverænt taktisk og organisatorisk. Det er altså ikke ret mange hold der holder FCN nede på så lidt på hjemmebane, inklusive et par stykker vi forærede dem.

A pro pos kommentatorne kunne de da denne gang godt se der var frispark på Bundu efter gennemsyn nogle gange. Ham Mumin må være ret frustrerende at se på for deres træner. Bundu havde de i det hele taget problemer med, det er godt nok nogle lækkerier der kommer derfra indimellem og ærgerligt han ikke lige scorer efter at have afdriblet hele deres forsvar.

Der var mange solide præstationer, men også værd lige at fremhæve Hvidt der går ind og leverer en rigtig god præstation efter Duncan måtte udgå. Hausner stod også godt, selvom han forærede en stor chance væk. Det er meget lovende at se de to centralt i en kamp hvor vi forsvarer så godt.

Det var virkelig vigtigt som resultaterne i øvrigt er. Man kan lynhurtigt få et efterslæb igen, men nu holder vi os til i top-6-kampen.

Svar #32
Super resultat efter en åbenbart rigtig god præstation. Nu har jeg hverken set OB- eller FCN-kampen, kun fulgt dem på livescore – men det giver noget eftertanke, at vi med Jova og Juelsgaard lukkede otte mål ind i de tre kampe før i torsdags, men at vi med William og Hausner holdt både OB og FCN fra at score.

Hvad siger I, der så begge kampe? Skal vi skifte? Skal William stå igen, også hvis Jovas skade kun er kortvarig? Og fungerer Backman-Hausner så godt, at Hausner fortsat skal holde Juelsgaard ude? Skal Hausner ligefrem også holde Tingager ude, når han er klar igen efter hvad der så vil være en måneds pause eller mere?

Svar #33
1) Eskelinen havde ingen! redninger i dag og kan vel nærmest ikke bedømmes.
2) Hausner var ok. Lavede dog en Jesper Olsen til M Rygaard. Lige nu er han ikke en erstatning for Tingager. Slet ikke.

Svar #34
1) Eskelinen skal spille da der ikke er synderlig forskel på Jova og Eske....Jova har vi kun til låns, derfor skal Eske spille i min optik
2) Tingager bedre end Hausner; enig.....men synes ikke Hausner er lysår efter. Der må jo også være en grund til at DN lader Hausner starte inde både mod OB og nu mod FCN. Fint at Hausner kommer nærmere start-11 via nogle kampe hist og her....
3) Hvidt gjorde et flot indhop.....og Munksgaard gjorde det bare godt hele vejen igennem. Også fint at NP fik spillet kampen fuldt ud trods en advarsel efter 10 min; dét tacklede han godt.

Svar #35
1) Eskelinen havde en enkelt redning på et langskud. Derudover fulgte han et frisparksforsøg lige til døren (bolden sneg sig forbi stolpen). Derudover havde FCN en chance, hvor han kom ud og gjorde sig bred (og ikke forivrede sig som i kampen hvor han begik straffespark). FCN-spilleren forsøgte sig med at trække udenom, ned mod baglinjen og chancen løb ud i sandet. Desuden var Eskelinen meget opmærksom, som ekstra bagvagt der kom ud og afværgede nogle lange fremlægninger et par gange. Fejlfri kamp og selvfølgelig skal vi satse på ham, hvis Jova alligevel er væk om 5 kampe (og i øvrigt er småskadet lige nu).

2) Hausner havde en enkelt fejl i kampen, hvor han presset fik spillet bolden blindt frem midt på vores egen banehalvdel (ikke helt en "Jesper Olsen"), men ellers virker han placeringsmæssigt mere som en naturlig midtforsvarer end Juelsgaard gør. Flot kamp med en enkelt skønhedsfejl. Lidt som i torsdags faktisk. Han fortjener klart at få nogle flere kampe og jeg ser faktisk en kommende forsvarsgeneral i ham - om nogle år. Han har det mentale og udadvendte der skal til.

Rigtig flot indhop af Hvidt. Dejligt at han er tilbage. Det er vigtigt, nu hvor Amini og måske også Duncan er ude.

Svar #36
Jeg husker ikke hvem, men en bruger herinde har efterlyst en god trænerpræstation. Det synes jeg både vi fik i torsdags og i dag. Der blev roteret og spillere blev holdt friske, og især i dag, spillede vi modstanderen vanvittigt klogt. FCN er et meget velspillende og farligt hold, når de får lov. Det fik de overhovedet ikke i dag. De havde tilløb til meget lidt, og skabte endnu mindre.

Vi havde tilløb til mere end dem og havde flere store chancer end dem. At straffesparket er tyndt, lærer jeg at leve med ;-)

Jeg er enig, som jeg også nævnte i pokaltråden, så synes jeg også at DN viste mere mod fra bænken i den kamp, ligesom han gjorde i dag. Jeg ville måske have skiftet Anker ind lidt tidligere, men han havde jo mistet en udskiftning med Duncans skade, så det er forståeligt at han trak dem lidt.

I øvrigt så skamroste han nærmest Hausner i et interview med Viasat efter kampen, så mon ikke han får et par kampe mere til at vise at han skal have pladsen ved siden af Backman. Hausner sagde selv efter kampen at det er rigtigt værdifuldt at Backman holder ham i kort snor, jeg kunne godt drømme om at han får 5-6 kampe i træk, så tror jeg ikke at Tingager får pladsen tilbage. Han er vel den hurtigste midterforsvarer vi har, og med lidt tilvænning så kunne han sagtens blive en permanent løsning.

Hvidt spillede også en rigtigt fin kamp, og er helt sikkert også afgørende for at det lykkedes at holde dem fra at score. Når Amini kommer tilbage, kan han godt aflaste NP på den defensive midtbane, og selvom jeg selvfølgelig håber at Duncan er hurtigt tilbage, så er Hvidt en fuldgod erstatning hvis Duncan skal have en pause.

Svar #37
1) Eskelinen havde en enkelt redning på et langskud. Derudover fulgte han et frisparksforsøg lige til døren (bolden sneg sig forbi stolpen). Derudover havde FCN en chance, hvor han kom ud og gjorde sig bred (og ikke forivrede sig som i kampen hvor han begik straffespark). FCN-spilleren forsøgte sig med at trække udenom, ned mod baglinjen og chancen løb ud i sandet. Desuden var Eskelinen meget opmærksom, som ekstra bagvagt der kom ud og afværgede nogle lange fremlægninger et par gange. Fejlfri kamp og selvfølgelig skal vi satse på ham, hvis Jova alligevel er væk om 5 kampe (og i øvrigt er småskadet lige nu).
Helt enig - Eskelinen bør stå, hvis det er ham vi skal satse på fremadrettet men DN er også presset til at gå efter de kortsigtede resultater (top 6 i første omgang). Mon ikke det er derfor Jova har fået lov at stå men måske naturligt at skifte nu pga. hans skade.

2) Hausner havde en enkelt fejl i kampen, hvor han presset fik spillet bolden blindt frem midt på vores egen banehalvdel (ikke helt en "Jesper Olsen"), men ellers virker han placeringsmæssigt mere som en naturlig midtforsvarer end Juelsgaard gør. Flot kamp med en enkelt skønhedsfejl. Lidt som i torsdags faktisk. Han fortjener klart at få nogle flere kampe og jeg ser faktisk en kommende forsvarsgeneral i ham - om nogle år. Han har det mentale og udadvendte der skal til.
Udover skønhedsfejlen gjorde han det godt i dag - den anden dag havde han et par stykker, derfor må de være helt væk næste gang:-)
Hausner har helt sikker noget og i dag var det hans hurtighed, samt det at han sagtens kunne vinde luftduellerne der gjorde udslaget. Jeg hæfter mig ved noget af det samme som DN udtalte den anden dag - "de nye" finder godt ind i relationerne og vi giver ingen chancer væk. Jeg vil nu tro Hausner stadig vil være på rotation og det vil komme an på hvem modstanderen er. Han har gjort det godt i de to kampe men mangler måske lidt fremadrettet som kan komme i spil mod andre modstandere. Juelsgaard er bedre til den lange aflevering og til at gå med i det opbyggende spil.

Det er ikke utænkeligt at DN har bedt Hausner fokusere på det defensive og holdet det simpelt fremadrettet. Men det er sikkert kun lige indtil han brager helt igennem:-)

Rigtig flot indhop af Hvidt. Dejligt at han er tilbage. Det er vigtigt, nu hvor Amini og måske også Duncan er ude.
Det er egentlig lidt sjovt, for jeg syntes ikke rigtig man bemærker ham i kampene. Men opgaven bliver løst og vi står rigtig fornuftigt på banen, så han må helt sikkert gøre noget rigtigt. Jeg ved ikke lige hvad det er men næste gang må jeg prøve at bide mere mærke i hans aktioner - han virker ikke så markant som f.eks. Duncan.

Svar #38
Nogle gode bud på grundene til, at vi kunne gå fra otte mål imod i tre kampe til nu to clean sheets i træk? Opstillingsmæssigt er forskellen Jova og Juelsgaard kontra William og Hausner, men hvor meget eller lidt forklarer det de vidt forskellige resultater? Og hvis det ikke har så meget med personer at gøre, hvad er forklaringen så?

Meget, meget vigtig sejr i dag. Tabellen er endnu ikke brækket over, og spørgsmålet bliver muligvis, om den nogensinde gør det for alvor. Omend der snart længe har været tegn på en bund med Silkeborg, Esbjerg, Horsens og Hobro - og over dem otte hold, der kæmper om fire pladser i top-6 (eller seks hold, der kæmper om to, hvis man har god tiltro til Brøndby og OB).

Vi må gå ud fra, at FCK ordner SønderjyskE her til aften. Sker det, ser vi måske her de første sikre tegn på, at Lyngby og SønderjyskE bliver smidt af som de første i kampen om top-6.

Det ændrer sig hurtigt fra runde til runde, men tror man på den tendens, er kombattanterne nu de nuværende top-6 hold plus to, der bliver sorteper, i øjeblikket FCN og AaB. Det er djævelsk spændende, og vi har kun set begyndelsen.

PS: Man skal nok ikke lægge alt for meget i det, men bedømt på målforskel hører AaB (p.t. nummer 7) til top-6 feltet, mens FCN (nummer 8 ) ikke gør eller i hvert fald kun er lige på vippen. I den nuværende top-6 har ingen hold en dårligere målscore end + 5. AaB har også + 5, mens FCN har 0 lige ud. Alle hold under FCN har negativ målscore.

Svar #39
Sammendrag fra Eurosport - vi spiller os til flest store chancer og dermed er sejren vel fortjent AGF nedkæmpede FCN og stoppede nedlagsstime - Superliga - Fodbold - Sport

Straffesparket kan diskuteres. Mest om det var i feltet eller udenfor. Forsvareren dummer sig i den forbindelse og ligner ikke en der går efter bolden.

Svar #40
Nogle gode bud på grundene til, at vi kunne gå fra otte mål imod i tre kampe til nu to clean sheets i træk? Opstillingsmæssigt er forskellen Jova og Juelsgaard kontra William og Hausner, men hvor meget eller lidt forklarer det de vidt forskellige resultater? Og hvis det ikke har så meget med personer at gøre, hvad er forklaringen så?
Jeg tror det handler meget om indstilling. Især mod Silkeborg, synes jeg det bar præg af, at spillerne havde fokus på Silkeborgs svagheder og slet ikke overvejede, at SIF faktisk kan spille fodbold...Det sagt, så tror jeg egentlig at Hvidt fylder mere i defensiven, end Duncan gør.
Men mest af alt tror jeg det handler om mind-set. Både mod OB og FCN var holdet tilbage til de gamle dyder: Først og fremmest skal vi være sværet at spille mod. Det et udgangspunkt jeg fint kan leve med, at vi tager en rum tid endnu...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #41
att.: Steen A; jeg er helt enig omkring Eskelinen - han er ikke meget i ilden, men der er bestemt situationer, som han løser på fin vis. Som du skriver - fx. situationen, hvor han presser en FCN spiller ud i siden og IKKE laver straffesparket, som han gjorde hjemme mod FCN. Desuden godt på plads ved et skud udefra og dækker målet fint på Damsgaards frispark, som går 1,5 m forbi.

att.: martinstranger; ja, sejren er fortjent - vi skaber flest og største chancer - nu må vi høste alle de points vi kan og lade tiden arbejde for at få profiler klar.

Svar #42
Hvis vi sorterer Fck kampen fra. Så taber vi to kampe til hold, hvor vi (nærmest) forventer at vinde. Det er svært ikke at blive overmodige efter 6 kampe i streg og så møder vi et par hold, som også tidligere har lykkedes med at vise bedre indstilling end os, i de interne kampe. De ved det kan lade sig gøre at slå os og vi er der ikke helt mentalt.

Ligaen er samtidig så tæt, at der kun skal små marginaler til at vippe kampene den ene eller anden vej. Mod SIF var vi helt væk forsvarsmæssigt, det må simpelthen ikke kunne lade sig gøre men vi følte nok vi kunne lukke kampen og det gav bagslag.

Svar #43
Spot on med alle de mange fine vurderinger af eske og hausner, selvom julle også har sine opspilskvaliteter og jova på papiret jo stadig er en bedre keeper. Synes dog også Jova er lidt rusten, og pyt med de få fejl fra hausner, jova lavede også fejl mod Sif og Julle laver regelmæssigt når han går kompromiløs ind i dueller (på godt og ondt), for han reddede også alene meget rutineret en friløber mod sif.

Jeg synes dog talentet hos eske og hausner er uomtvisteligt og der er mest perspektiv i dem, og synes de står meget lige med julle og jova, altefter hvad man lige lægger vægt på og hvilke ting man trækker ud fra kampene.

Generelt kan jeg godt li Eskes noget mere her kommer jeg ud i feltet, hvor jova holder sig en del til stregen - dog med fin udstråling. Synes og Hausner kommer med god energi og fart.

Hvidt har med de par kampe heldigvis meldt sig ind som en jævnbyrdig konkurrent med Zach - han er altså et godt touch og overblik samt fysik ham Hvidt. Håber han får forløst det potentiale.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #44
Vi har holdt OB fra at score i pokalen i nær stærkeste, og nu også FCN, der ellers havde scoret i deres 17-18 sidste kampe.

Man må sige, at Davids plan om at stoppe op og få sat prop i defensiven i den grad er lykkedes. Imod FCK var det 2 pletskud fra N'Doye der gjorde forskellen. Kun imod Silkeborg tillod vi at der var skydetelt imod os. Mod FCK manglende skarpheden i felterne, mens kampen imod Randers var et kæmpe udfald, hvor intet lykkedes offensivt.

Vi møder nu SøE, BIF og Lyngby hjemme, og EfB og FCM ude inden jul.

Vi er ca 13 point fra missionen, stadig 33 point at spille om!

Svar #45
Håber Ikke Zachs skade er alvorlig - nogen der har hørt noget? Også om NP får 6 point?

Vi har en del i karantænefare pt Jon, Zach, NP, Højer, amini, batman, julle.
Plus tingager og amini ude - vi er lidt slidte central forsvar og midt.

Godt hausner og hvidt har meldt sig ind i kampen. Vi så breddens betydning de her 6 dage, og den får vi brug for fremadrettet med karantæner og pokalkampe i foråret - forhåbenligt til og med finalen.

Vi må be til NP ikke får 6 point, så vi kan køre med Hvidt og NP mod SØE, og håbe Zach og Amini er tilbage 24/11 mod Bif.

Ellers må vi spille med Jon, Blume og Hvidt. Eller Anbo ind ved siden f Hvidt. Eller Zach-Hvidt-Blume, hvis han kommer sig på en uge. Uanset ikke megen rutine der - udover Blume. Men går nok mod Søe

- vi vil tættere på...

Svar #46
Jeg har i øvrigt været fortaler for at forlænge med Juelsgård frem for at hente en tilfældig nobody/sats på baggrund af Juelsgårds flotte foråret. Men det han har gang i denne sæson kalder ikke ligefrem på hverken fast spilletid eller forlængelse. Juelsgård har kun været med i en eneste af vores sejre, og det var den hvor han gik fra banen ved stillingen 0-0 efter 31 minutter imod Horsens hjemme (sluttede 2-0).

Der var Backmann stadig i comeback-fasen, og Juelsgård spillede fast til Backmann var vurderet helt klar. Kun en skade til Tingager har givet Juelsgård spilletiden tilbage. Nu presser Hausner sig så på som 4.valg, og det er jo egentlig bare fantastisk.

Og det er præcis derfor jeg godt kan lide at vi forlængede med Juelsgård, stedet for at leje en spiller i 6 måneder i sommers, eller hente en mand på en kortere kontrakt/eller en utålmodig spiller som ikke ville kunne vise forståelse for at Hausner får spilletiden pt. Juelsgård holder sig klar, er professionel, og meget loyal, og har tilmed vist, at han på ingen måde skriger op i pressen over at blive valgt fra. Han har jo også fået bevis for, at han umiddelbart sagtens kan få meget spilletid trods en "svag" position i trupvalget i skrivende stund.

Så det er altså en pointe at Juelsgårds kontrakt og professionalisme/personlighed er det PERFEKTE miljø for Hausner at spille sig op omkring. Det bliver spændende at se om Hausner kan få det spillemæssige med, på linje med det mentale (som er outstanding). Den hovedløse blunder han har i dag er jo nærmest på linje med Jesper Olsens i 86, hvor Hausner jo egentlig bare er heldig med, at der ikke kommer en FCN-spiller stormende.. Lidt som den blunder han havde efter 14 sekunder imod Vendsyssel, hvor han komplet fejlsatser. Får han barberet de fejl væk, og holder+udvikler det topniveau han viser for tiden, så kommer det til at se rigtig godt ud.

Imens, så er Backmann 1.valg, Tingager fortjent 2. valg, og Hausner og Juelsgård kæmper om spilletiden og 3.valgstitlen her mens Tingager er skadet. Fedt...!

Svar #47
Vi må be til NP ikke får 6 point, så vi kan køre med Hvidt og NP mod SØE, og håbe Zach og Amini er tilbage 24/11 mod Bif.

Ellers må vi spille med Jon, Blume og Hvidt. Eller Anbo ind ved siden f Hvidt. Eller Zach-Hvidt-Blume, hvis han kommer sig på en uge. Uanset ikke megen rutine der - udover Blume. Men går nok mod Søe

@Dichio

Helenius kan spille 10'er, og Thorsteinsson spille 8'er/10'er ligeså.

Tænker også at Blume kan spille Aminis plads sammen med Poulsen, og så kan Hvidt være backup til de to samtidig med at Thorsteinsson/Helenius kan spille 8/10.

Svar #48
Som julle spillede i foråret fik han også overbevist mig om han var en god 3. mand - også pga sin teamplayer spirit og ingen brok. Havde dog helst set med 1 år og max 2 i hvert fald.

Ikke været prangende i efteråret, men heller ikke dårlig - han har bare visse mangler som midterforsvarer - er jo mere back synes jeg, men nok ikke hurtig nok længere til start11 der. Men fint 3. valg på vb.

Vi må bare håbe han spiller sig op igen - har han gjort før. Giver i hvert fald ikke op og piver ikke.
- vi vil tættere på...

Svar #49
Vi er ca 13 point fra missionen, stadig 33 point at spille om!

Med den mængde point der bliver fordelt i år tror jeg sgu ikke 36 er nok. Gætter på 38-40. Det vil virkelig være rart at funde de 30 inden vinter.

Simple Audio Video Embedder