Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: AGF - FCK, Mandag d. 28.10.2019 kl. 19.00 (Læst 2672 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 2019-20: AGF - FCK, Mandag d. 28.10.2019 kl. 19.00

Information om modstanderen:
Du har sikkert oplevet det med at sige til en FCK fan at de naturligvis er bedre pga deres mange penge, hvorefter du får et svar om at det ikke er rigtigt. Nedenstående er hentet fra deres egen hjemmeside omkring deres mindre gode periode i 90'erne:

Efter de to første forrygende sæsoner blev resten af 90’erne en stille periode, hvor kun to pokaltriumfer i 1995 og 1997 og et sæt bronzemedaljer i 1998 lyste op i landskabet.

Penge er og forklarer ikke alt, men en væsentlig del af årsagen til slingrekursen var en skrantende økonomi. Derfor måtte klubben blandt andet sælge en række spillere samt købe og leje for færre penge for at overleve.

I efteråret 1994 var løverne ubehageligt tæt på ikke at komme med i slutspillet, hvilket i sidste ende kunne have kostet en nedrykning. Manglende kontinuitet i ledelsen og trænerstaben spillede også ind denne periode, hvor man på seks sæsoner skiftede trænere otte gange.

Holdet:
Manager/Træner: Ståle Solbakken

FCKs vigtigste spiller:  Jeg synes den er svær - de har ikke været specielt godt kørende i de sidste par runder og deres spillere har set helt menneskelige ud.

På den anden side kan de vinde med deres U19, hvis vi spiller på samme måde som mod Silkeborg.

Performance Center:

Lidt om AGFs tal:

Vi spille Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

Form barometer
FCK

AGF

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:

FCK:
Karantæne mod os: Rasmus Falk

AGF:
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Nicolai Poulsen

Værd at holde øje med omkring vores næste modstandere - FCN

Ulrik Yttergård Jenssen får karantæne ved gult kort 6 points

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Som sidst er der selvfølgelig to FCK fans til at besvare spørgsmålene

Bjørn Boyer:

I kom godt fra start, men er faldet lidt af på den på det seneste.
Hvad skyldes det?

Det er svært når man som klub sælger for et sted mellem 100 og 200 mio kr og at man så stadig skal holde fanen højt, jeg ville personligt godt se en hvilken som helst anden dansk klub prøve at gøre det samme, og så skulle holde styr på Europa, på vegne af alle de danske klubber, være med i toppen af ligaen, med et snit på over 2 point pr kamp og dernæst så også skulle holde fokus på pokalen, mens at man har skulle køre op mod 9 nye spillere ind i start 11'eren. Ja FCK arbejder med langt det største budget men der bliver også stillet så meget større krav, men jeg er sikker på at skuden nok skal blive vendt og så krydser vi fingre for at vi til sidst står med mesterskabet men i en sæson med så store udskiftninger så vil der komme nogle bump på vejen.

Bendtner kom til jer sidst i vinduet, hvordan har du det med det skifte?

Bendtner er jo en mand som deler vandene mere end Moses! Jeg var i mange år en som håbede at han ville få styr på sit shit og så når han var klar så ville han lave en Grønkjær og komme hjem og være alt for god til ligaen. Det skete som bekendt ikke, men jeg håber da at vi kan få sparket gang i ham og at han nu også begynder og scorer nogle mål og at han ikke bare er et reklame stunt som de små klubber (læs her hobro og Hillerød) spiller på når der skal sælges lidt ekstra billetter.

Nu er vi halvvejs i grundspillet.
Hvordan ser dit bud på Top 6 ud?

Jeg startede med at have FCK, FCM, FCN, BIF, OB og Aab med i min top 6, og den holder da nogenlunde, men en ny en skulle måske hedde:
1. FCM (Bare rolig der skal nok gå gummiben i den)
2 FCK
3 OB (hvis de kan holde dampen oppe)
4 BIF (Ja vi slipper nok ikke for dem, desværre)
5 AGF (Hvis David Nielsen blir forlænget så kan I sagtens forblive i top 6 i et par år måske! Men giv nu manden fred og ro til at udføre hans arbejde!)
6 Randers (hvis Saba han blir uden alt for meget diva nøkker så kan de godt snige sig med)

Kristian Hertz

I kom godt fra start, men er faldet lidt af på den på det seneste.
Hvad skyldes det?

Skaderne til N’Doye og Wind samtidig gjorde alle spilmønstre ubrugelige.
Det tager tid at spille to nye angribere ind, da Pieros er kropumulig.

Bendtner kom til jer sidst i vinduet, hvordan har du det med det skifte?

Jeg havde det meget svært med det, men det skulle også prøves. Hvad nu og hvis...? Det får vi svar på nu.
Han passer fodboldmæssigt godt ind. Eskapaderne uden for banen not so much.

Nu er vi halvvejs i grundspillet.
Hvordan ser dit bud på Top 6 ud?

Jeg tror det bliver FCK, FCM, BIF, AGF, OB og SjE i den rækkefølge.

Men det bliver tæt fra 4. pladsen til 9. så det kan ligeså godt blive AaB, FCM og RFC der tager SønderjyskEs plads.

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på stadion:
TV: TV3Sport1

Live
Ceres Park

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 2019-20: AGF - FCK, Mandag d. 28.10.2019 kl. 19.00

Svar #1
Hvilken kæde scorer for os:

Tak for endnu en fantastisk optakt:-)

Jeg har dog spørgsmål til din opstilling.
På mål scoret havde du sidst navnene med og blandt angriberne var Bundu men ikke Ankersen? Stiller vi op så skævt eller burde den ene flyttes til en anden kategori?

Til denne kamp bliver motivation ikke en manglende faktor for AGF og jeg tror derfor vi får et brag af en kamp. Nu vil spillerne gerne vise, at der ikke er noget der hedder sorte oktober:-)

Svar #2
På mål scoret havde du sidst navnene med og blandt angriberne var Bundu men ikke Ankersen?
Nu skal jeg ikke svare på andres vegne, men jeg gør det alligevel :D - Bundu hænger tit oppe i  angrebet og søger også markant mere ind i feltet end Anker. Derudover har Anker en meget større defensiv arbejdsradius, så jeg ville også kategorisere Bundu som markant mere angriber end Anker.

Svar #3
På mål scoret havde du sidst navnene med og blandt angriberne var Bundu men ikke Ankersen?
Nu skal jeg ikke svare på andres vegne, men jeg gør det alligevel :D - Bundu hænger tit oppe i  angrebet og søger også markant mere ind i feltet end Anker. Derudover har Anker en meget større defensiv arbejdsradius, så jeg ville også kategorisere Bundu som markant mere angriber end Anker.
Hmm..... syntes ellers jeg har set Bundu (nærmest) spille en offensiv højre back i et par kampe:-)

Jeg var/er blot i tvivl om definitionen - derfor jeg spørger.

Svar #4
Hmm..... syntes ellers jeg har set Bundu (nærmest) spille en offensiv højre back i et par kampe:-)

Jeg kategoriserer dem ud fra hvor AGF har placeret dem på hjemmesiden.
Der står Ankersen som midtbane, mens Bundu står som angriber
AGF

Svar #5
Jeg har nu ændret billedet med mål scoret, så der står navn og antal på.
Samtidigt har jeg sat Performance Center billedet ind - det er lidt sjovt at se hvor tæt vi egentligt er med FCK
AGF

Svar #6

Tak for svar:-)

Jeg var bare i tvivl og forsøgte at tjekke positioner flere steder og syntes ikke der var 100 % afstemning mellem transfermarkt mv.

Svar #7

Tak for svar:-)

Jeg var bare i tvivl og forsøgte at tjekke positioner flere steder og syntes ikke der var 100 % afstemning mellem transfermarkt mv.

Jeg var selv i tvivl om hvordan jeg skulle placerer dem, så valgte jeg at følge klubben.
Forestil dig at Stage stadigt spillede hos os - han spillede jo i alle 3 kæder
AGF

Svar #8
Samtidigt har jeg sat Performance Center billedet ind - det er lidt sjovt at se hvor tæt vi egentligt er med FCK
Performance Center:

Tak - det er super. Det kunne være sjovt at nørde i sammen med en træner, for er vi tæt på eller langt fra:-) På det billede du har sat ind, er vi noget bagefter på mål, boldbesiddelse og succesfulde afleveringer. Det er vel den vej vi skal bevæge os, hvis vi skal endelig med i toppen og skal vise vi kan tage styringen i de kampe, hvor det er nødvendigt.

Der er mange ting at nørde med, hvis man har lyst. Det er dog ikke alle statistikker jeg forstår definitionen af - f.eks. antal afslutninger passer ikke med summen af afslutninger indenfor og udenfor feltet (det ville jeg have formodet).

| 3F Superliga

Svar #9
Performance Center:

Tak - det er super. Det kunne være sjovt at nørde i sammen med en træner, for er vi tæt på eller langt fra:-) På det billede du har sat ind, er vi noget bagefter på mål, boldbesiddelse og succesfulde afleveringer. Det er vel den vej vi skal bevæge os, hvis vi skal endelig med i toppen og skal vise vi kan tage styringen i de kampe, hvor det er nødvendigt.

Der er mange ting at nørde med, hvis man har lyst. Det er dog ikke alle statistikker jeg forstår definitionen af - f.eks. antal afslutninger passer ikke med summen af afslutninger indenfor og udenfor feltet (det ville jeg have formodet).

| 3F Superliga

Har spurgt dem på Twitter hvordan deres statistik skal læses
AGF

Svar #10
Performance Center:

| 3F Superliga

Har spurgt dem på Twitter hvordan deres statistik skal læses

Der står, at Rasmus Falk er fra SIF. Den må du hellere rette for en ordens skyld.

Hvis der ikke kommer en voldsom trodsreaktion mod FCK, er vi udenfor top 6 allerede efter næste runde. Er stadig forbandet over, at man lod så lette tre points løbe sig af hænde mod SIF. Torskedumt er et mildt ord i den sammenhæng.

Svar #11
Hos bookmakerne er er vi stadig 4. favorit til top 6 efter 2 x FC og Brøndby. På papiret har vi også det letteste program. Det er så spørgsmålet om det lettest for AGF med favoritværdighed. Men en spændende runde. 3 x direkte top 6 opgør. Dvs en vanvidssejr over FCK, vil helt sikre rykke os godt op. Selvom uafgjort kan gøre vi rykker 1 point fra top 6 stregen.

Enig at SIF kampen havde kunne givet vildt medvind i top 6 ræset, men vi ligger bedre end sidste sæson. Håber på en brandkamp imod FCK. Bookmakerne vurderer den ret lige.

Svar #12
Hos bookmakerne er er vi stadig 4. favorit til top 6 efter 2 x FC og Brøndby. På papiret har vi også det letteste program. Det er så spørgsmålet om det lettest for AGF med favoritværdighed. Men en spændende runde. 3 x direkte top 6 opgør. Dvs en vanvidssejr over FCK, vil helt sikre rykke os godt op. Selvom uafgjort kan gøre vi rykker 1 point fra top 6 stregen.
 Når jeg snakker om at man ikke skal tage nogle status efter forskellige kampe, men kun kan bruge den samlede stilling, så er det jo selvfølgelig vigtigt hvordan vi kommer dertil (spurgt direkte den anden dag). Men om man vinder sikkert over SIF hjemme, eller en overraskende hjemmesejr over FCK eller udesejr over BIF, det er stilligen og tabellen ligeglad med. 

Og hvis vi taber til FCK, og vinder i runden efter, så har vi også samme point som hvis vi vandt over FCK og tabte i runden efter. 

Ift om AGF har det letteste program eller ej, så kan man sige at vi mangler 15 point for at få de 35. Så selvom vi møder mange "lette kampe hjemme", og det skulle være sværere for AGF at vinde dem (køber lige præmissen et øjeblik), så møder vi jo stadig alle de andre også. Ved ikke lige hvordan man kan have et lettere program end andre, når alle skal møde hinanden en gang til. Det må være fordi vi har mødt FCK, BIF, OB, SøE og Randers ude allerede, og kun mangler AaB og FCM af de større hold, mens vi har mange af de mindre hold hjemme. Eller hvad?

Nuvel, vi har 13 kampe igen, og 15 point der skal hentes umiddelbart. Så det svarer jo til det program vi netop har overstået, hvor vi tabte til både OB, samt imod Hobro og Sønderjyske også, og stadig når de 35 point.... Just saying. 

Svar #13
Det bliver spændende med AGFs næste kampe FCK, OB i en vigtig pokal, FCN ude på deres kunstgræs - man frygter vi står med 5 nederlag på stribe efter dem (når de sidste to tælles med)

Lad os håbe det ikke bliver så slemt.

Umiddelbart har vi jo spillet lige op med FCK næsten i parken, og de to andre har vi slået og vi har vel egentlig også et hold der kan spille på kunstgræs, Kunne være en fræk udskiftning at sætte Jon Dagur ind for NP for at få en stærk teknisk midtbane, og Links ind for Anker. Måske er Diks også klar til 60 min i Farum (men Munks er nu en fin boldspiller). Helenius vil måske også være stærkere på kunst end PM.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #14
Når jeg snakker om at man ikke skal tage nogle status efter forskellige kampe, men kun kan bruge den samlede stilling, så er det jo selvfølgelig vigtigt hvordan vi kommer dertil (spurgt direkte den anden dag). Men om man vinder sikkert over SIF hjemme, eller en overraskende hjemmesejr over FCK eller udesejr over BIF, det er stilligen og tabellen ligeglad med.

Og hvis vi taber til FCK, og vinder i runden efter, så har vi også samme point som hvis vi vandt over FCK og tabte i runden efter.

Ift om AGF har det letteste program eller ej, så kan man sige at vi mangler 15 point for at få de 35. Så selvom vi møder mange "lette kampe hjemme", og det skulle være sværere for AGF at vinde dem (køber lige præmissen et øjeblik), så møder vi jo stadig alle de andre også. Ved ikke lige hvordan man kan have et lettere program end andre, når alle skal møde hinanden en gang til. Det må være fordi vi har mødt FCK, BIF, OB, SøE og Randers ude allerede, og kun mangler AaB og FCM af de større hold, mens vi har mange af de mindre hold hjemme. Eller hvad?

Nuvel, vi har 13 kampe igen, og 15 point der skal hentes umiddelbart. Så det svarer jo til det program vi netop har overstået, hvor vi tabte til både OB, samt imod Hobro og Sønderjyske også, og stadig når de 35 point.... Just saying.
Jeg er sgu ked af at sige det, bla. fordi jeg faktisk havde bestemt mig for ikke at sige noget før i vinter pausen MEN: Det er en forkert premis at det er lige gyldigt hvilke kampe vi vinder eller taber. At tabellen er "ligeglad" er korrekt nok men det må være sådan at man hos et top 6 hold ( det mener vi og ikke mindst ledelsen at vi er) skal kunne forvente sejre mod ligaens nedre hold. (Hobro, SIF, Lyngby osv.) Så bør man forvente lige kampe med de hold der ligger omkring os (Aab, OB osv.). Sejre mod "tophold" FCM, FCK og BIF bør kunne bruges til at vise udviklingen og fremgangen for os, det kan det ikke hvis en flot sejer ude mod BIF veksles med et underligt nederlag mod SIF. Når det sker smutter sejren mod BIF ind under kategorien held.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #15
Jeg er sgu ked af at sige det, bla. fordi jeg faktisk havde bestemt mig for ikke at sige noget før i vinter pausen MEN: Det er en forkert premis at det er lige gyldigt hvilke kampe vi vinder eller taber. At tabellen er "ligeglad" er korrekt nok men det må være sådan at man hos et top 6 hold ( det mener vi og ikke mindst ledelsen at vi er) skal kunne forvente sejre mod ligaens nedre hold. (Hobro, SIF, Lyngby osv.) Så bør man forvente lige kampe med de hold der ligger omkring os (Aab, OB osv.). Sejre mod "tophold" FCM, FCK og BIF bør kunne bruges til at vise udviklingen og fremgangen for os, det kan det ikke hvis en flot sejer ude mod BIF veksles med et underligt nederlag mod SIF. Når det sker smutter sejren mod BIF ind under kategorien held.

Jeg mener også det er yderst bekymrende at de 5 første kampe resulterede i 0 sejre de næste 6 kampe i 6 sejre og man så ser ud til at være tilbage ved start og nederlag hele tiden. Det er sgu for svingende for et tophold.

Svar #16
På papiret har vi også det letteste program.

Hvordan har vi det letteste program, når alle superligahold på nuværende tidspunkt efter 13 runder har mødt hinanden én gang?

Svar #17
Det er en forkert premis at det er lige gyldigt hvilke kampe vi vinder eller taber. At tabellen er "ligeglad" er korrekt nok men det må være sådan at man hos et top 6 hold ( det mener vi og ikke mindst ledelsen at vi er) skal kunne forvente sejre mod ligaens nedre hold. (Hobro, SIF, Lyngby osv.) Så bør man forvente lige kampe med de hold der ligger omkring os (Aab, OB osv.). Sejre mod "tophold" FCM, FCK og BIF bør kunne bruges til at vise udviklingen og fremgangen for os, det kan det ikke hvis en flot sejer ude mod BIF veksles med et underligt nederlag mod SIF. Når det sker smutter sejren mod BIF ind under kategorien held.
Der er ikke nogen tvivl om, at vi ikke kan kaldes et stabilt top-6 hold. Men det er måske heller ikke så overraskende, når nu vi stadig "kun" har en sportslig målsætning om at blive nr. 6.
I forhold til om tabellen er ligeglad, så vil jeg nu mene at det er bedre for os (i tabellen) at vi slår hold som OB, AaB, FCN og Brøndby (som vi har gjort) end at slå SIF. Det ændrer så ikke rigtig på, at vi naturligvis bør slå et svagt hold som SIF. 

Svar #18
I de tretten kampe AGF har spillet har vi mødt FCK/FCM/BIF i 3 kampe = 3 point af 9 mulige, og vi har mødt sub-toppen AAB, OB, Randers, SøE og FCN i 5 kampe = 10 point af 15 mulige, og så har vi mødt SIF, EfB, ACH, LBK og HOB i 5 kampe = 7 point i 15 mulige.

Så vi har altså taget flere point fra de hold omkring os end ventet, mens vi har taget færre point imod bundholdene.

Og det er vrøvl at tale om, at det "må være sådan" at man skal vinde over x og y for at være et "rigtigt top 6 hold". Vrøvl. Ganske enkelt.
Hver gang man taber point til de lavere hold, så er blot man tvunget til at tage flere point fra midter/topholdene for at følge med. Noget AGF har været dygtige til i år. Vi ligger i top 6. Og med et pointtab imod SIF mister vi lidt af det vi vandt ved at slå AaB/FCN/OB. Men vi mister ikke status af at være et top 6-hold.

Svar #19
På papiret har vi også det letteste program.

Hvordan har vi det letteste program, når alle superligahold på nuværende tidspunkt efter 13 runder har mødt hinanden én gang?

Ja, den var noget løjerlig. Men vi er da i det mindste et af de hold, der har en ekstra hjemmekamp her i anden halvdel.

Svar #20
I et interview med DN i Stiften skriver de, at man sandsynligvis må undvære både Amini og Tingager mod FCK. Det gør det jo ikke nemmere, uanset hvem FCK vælger at stille med, men mon ikke det alligevel bliver stærkest mulig.

Svar #21
Det er først rimeligt, at kalde AGF et top 6 hold, når AGF rent faktisk har præsteret et top 6 resultat efter 26 runder. Indtil da er AGF Mr. 0% i top 6, efter det nye top 6 slutspil. AGF i top 6 efter 13 runder, er endnu mere ligegyldigt, end "debatten" om hvem AGF får pointene mod i kampen om top 6.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #22
Mange OB folk bøvler med småskader og træner ikke - selvom de er udtaget i en 23-mandstrup. Så skal en del forhåbentlig også spares i pokalen mod AGF.

OB i skadeshelvede: Vi skal være kreative
- vi vil tættere på...

Svar #23
N’Doye med i FCKs 18 mands trup. GFs trup offentliggøres altid som den sidste på kampdagen.

Svar #24
Vi har virkelig garderinger med i dag til det defensive, så hverken AA eller Links er med i truppen.

Svar #25
Stadig ingen Tingager og Amini. Det lover ikke godt. Jeg tror kampen nok skal blive interessant i aften, men i sidste ende tror jeg desværre FCK er for stor en mundfuld. Det vil bare være så forbandet vigtigt at få brudt stimen af nederlag. Nuvel 2 nederlag i træk kan vel ikke betegnes som en stime, men med FCK og FCN ude i kampen efter kan det meget vel blive til en reel stime. Jeg vil være meget tilfreds med ét point i aften, mem jeg håber også at vi går efter sejren for FCK har vist svaghedtegn.

Svar #26
Jeg synes, at vores manglende bredde på den centrale midtbane bliver udstillet. Det går åbenbart ikke med Benjamin Hvidt som man håber og så er vi bare (som pt.) en skade til Amini fra ikke at have en 6'er/8'er på bænken.  Jon Dagur kan måske gå for at være en sådan, men han er vel mere 10'er såfremt, at han spiller centralt.

Det kan koste i et tæt kampprogram på et tidspunkt af sæsonen, hvor bredden begynder at få betydning. Alternativt skal David til at ændre lidt taktisk, så vi højest spiller med to centrale midtbanespillere. Det er dog et kompromis i forhold til den primære formation.

Svar #28
Jeg synes, at vores manglende bredde på den centrale midtbane bliver udstillet. Det går åbenbart ikke med Benjamin Hvidt som man håber og så er vi bare (som pt.) en skade til Amini fra ikke at have en 6'er/8'er på bænken.  Jon Dagur kan måske gå for at være en sådan, men han er vel mere 10'er såfremt, at han spiller centralt.

Det kan koste i et tæt kampprogram på et tidspunkt af sæsonen, hvor bredden begynder at få betydning. Alternativt skal David til at ændre lidt taktisk, så vi højest spiller med to centrale midtbanespillere. Det er dog et kompromis i forhold til den primære formation.

Jeg kunne godt tænke mig at se Poulsen og Zach centralt med Jon lige foran, men det er nok en tand for offensivt mod FCK. Generalt kunne jeg godt tænke mig at se Jon i stedet for Blume.

Svar #29
FCN ude på deres plastic er en meget svær opgave, så der er helt klart lagt op til en dårlig stime. Vi risikerer snart igen at stå med kampe vi er tvunget til at vinde og et hul op til top-6. Point i aften vil hjælpe voldsomt på både humøret og et nyt begyndende pres. Et ønske herfra må også blive at ikke lige Bendtner afgør det for dem, det vil sgu være for oktoberagtigt.

Trods øget bredde er Amini svær at undvære. Vi skal have nogle andre til at levere en stor kamp, men man fornemmer lidt at Amini er en af dem der også løfter de andre. Overordnet set kan vi dog naturligvis stadig stille et fint hold uden Amini og Tingager og vi skal under alle omstændigheder bruge lidt marginaler, men har da en chance, også for tre point.

Det er godt at se Diks i truppen. Han starter nok ikke inde, men må jo være klar til at spille, så han bliver spændende at se snart. Til gengæld bekymrer det mig at Links er helt ude af truppen hvis han ikke er skadet. Det er fint nok han skal bruge nogle måneder på at spille sig ind, men det ligner så et tilbageslag i den proces. Forhåbentlig har man ikke pludselig fundet ud af at han bare er for klejn eller kræver 20 grader - forhåbentlig betyder det bare at han køres i stilling til at starte inde mod OB, så Bundu kan spares der.

Svar #30
Jeg kunne godt tænke mig at se Poulsen og Zach centralt med Jon lige foran, men det er nok en tand for offensivt mod FCK. Generalt kunne jeg godt tænke mig at se Jon i stedet for Blume.
Jeg er helt med.
Faktisk også i aften. Jon er aggressiv i presset og har en anden fysisk tilstedeværelse end Blume, uden at gå på kompromis med teknikken.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #31
Det er rigtigt, at Jon bringer nogle ting, som Blume ikke har. Til gengæld har Bundu lovprist Blume for, hvordan han hele tiden ser efter ham og Ankersen, og Blumes stikninger til kantspillerne har efterhånden udløst en del mål og andre farlige situationer.

Svar #32
Sandt nok. Og når nu Amini ikke er med, skal vi jo bruge nogen til at sætte de andre i scene. Den er sgu lidt svær.

Jeg hælder stadig til at give Jon chancen. Også fordi jeg synes Blume har en tendens til at gemme sig i lange perioder.

Svar #33
Startopstilling:
Aleksandar Jovanovic - Alexander Munksgaard, Niklas Backman, Jesper Juelsgård, Casper Højer - Nicolai Poulsen, Zach Duncan, Bror Blume - Mustapha Bundu, Patrick Mortensen, Jon Thorsteinsson

Thorsteinsson er altså med, men i stedet for Ankersen. Det kan vel nok så meget være med tanke på at spille Ankersen mod OB, men også en oplagt indskiftning. Det kunne godt blive en kamp hvor der skal laves omstillinger han kan være et godt våben på. Vi mangler dog også Amini til den del.

FCK starter med N'Doye, forhåbentlig er han ikke helt 100% endnu og forhåbentlig skal Bundu ikke dække ham op på defensive dødbolde. Stage er naturligvis også tilbage på Århus Stadion.

Svar #34
Det bliver Blume OG Jon - med Jon på venstrekanten i stedet for Ankersen. De 10 andre er som mod Silkeborg, så Munksgaard holder Kevin Diks på bænken, i hvert fald lidt endnu:

Sådan starter vi mod FC København - AGF Fodbold

PS: ...og et stærkt FCK-hold, selvom med flere skadede:

Johnsson
Varela - Papagiannopoulos - Nelsson - Bengtsson
Biel - Zeca - Stage - Fischer
N’Doye - Santos

Hvis der er et svagt led, er det forsvarskæden. Vi skal givetvis score for at få point, så vi skal presse højt så meget vi magter. Midtbanen er meget stærk, men i udgangsformationerne er vi tre mod to centralt, og det skal meget gerne række til at hindre Zeca og Stage i at styre og fordele spillet. Fremme kan vi håbe, at N’Doye stadig ikke er på toppen, men Santos er også noget af en mundfuld, og Backman og Juelsgaard skal nok få deres at se til.

Svar #35
Jova burde nuppe den scoring. Han kostede også en kasse mod Silkeborg. Virker et godt stykke fra den form, han havde før mareridtet i Spanien. Nu må Eskelinen vel få chancen igen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #36
FCK kører os ud ad banen. Sorte oktober endnu en gang.

Svar #37
Vi havde som ventet brug for at N'Doye ikke var tilbage i ordentlig form. Det var dog meget lige og vi havde helt afgjort havde vores perioder og chancer der kunne have givet point, måske enda en sejr, men ligesom i starten af sæsonen får vi bare ikke rigtig udbytte af den slags kampe lige nu.

Det er ikke så mærkeligt at det tipper over til FCK, vi får sjældent lige marginalerne med os mod dem, men det er også bare den kvalitetsforskel der er. De scorer på deres chancer. Træls, men på en måde ærgrer jeg mig mere over at vi ikke kom ud med samme intensitet mod SIF.

Svar #38
Jeg synes som sådan ikke, at der er så meget at sætte en finger på i denne her kamp. Spillerne giver alt hvad de kan, og det er bare ikke helt nok mod FCK. Jeg forstår bare ikke helt, at vi meget ofte vælger afleveringer med ekstrem høj sværhedsgrad og derfor også stor risiko for ikke at holde fast i bolden. Det kan være, at vi er presset på tempoet bolden skal flyttes rundt i, men nøjjj vi smider mange afleveringer ud over siden, eller også spiller vi en dårlig bold, så modtageren ikke kan andet end at smide bolden væk.

Der er kæmpe hjerte i kampen idag, og det var fedt at se, men med lidt mere dygtighed, så kunne vi sgu godt have nappet point.

Svar #39
Forsvaret sover fuldstændig ved andet mål, uskarp opdækning generelt. Højer forfalder til gammmel svaghed med at kigge fodbold. Blume gør det samme. Begge dog stærke offensivt i dag. Munks kigger også. Højer har ellers været stærk defensiv i år.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/nyheder/kanon-comeback-ndoye-sikrer-fck-sejren-i-arhus-se-hojdepunkterne-lige-her

Mega irriterende synes vi spiller en god agressiv kamp, får mange chancer til at lave mål, et hav af hjørnespark. Men vi savner både lidt skarphed fra fx PM og held i afslutningerne. Anker har fart, fight og målfarlig, men Jon Dagur må have taget pladsen i dag. Anker kan spille mod OB og så Jon på kunst i FCN og derefter start11. Jova ser ikke for godt ud i dag. Zach er i en bølgedal.

Iøvrigt enig i at Jon også bringer noget andet agressivt end Blume som off midt - omvendt er Blume en tand ekstra kreativ med bolden, men har sine udfald og fylder ikke meget defensivt. Jon får så sine dumme kort, og derfor måske også meget godt at hive ham ud efter fx 70 min. Der er skarp konkurrence mellem Anker, Jon og Blume - synes alle tre gør det godt på hver deres måde. Anker mangler bare noget teknik.
- vi vil tættere på...

Svar #40
Jeg synes godt vi kunne have fået et point i dag. Jeg tæller 3-4 store FCK muligheder, hvor jeg tæller et par stykker mere til AGF, men måske er de knap så store. Til gengæld har vi tilløb til en hel del mere end FCK.

Og så har jeg et spørgsmål: Midt i anden halveg får FCK et frispark på kanten af eget felt, efter et sammenstød mellem Bundu og en FCK'er. Hele stadion er uenig med Mads K Kristoffersen (ham igen!). Jeg kunne kun få plads over på C10, så jeg kunne ikke for alvor se hvad der skete, men det jeg så, lignede i højere grad et frispark til Bundu... i værste fald var de lige gode om det og der er ingenting, men frispark til FCK kan jeg ikke få øje på. Men jeg indrømmer at jeg er tilbøjelig til at dømme Kristoffersen som idiot meget hurtigt, så hvad siger I andre?

Svar #41
@Stone Cold
Tv-transmissionen viste hændelsen med Bundu i slow ualmindeligt mange gange fra ganske mange vinkler, fordi Frimann og den anden kommentator havde svært ved at finde ud af, hvad de egentlig så. Det er også virkelig svært at blive klog på, og det eneste jeg tør sige med sikkerhed er, at Bundu ikke begår noget. Der er enten frispark til Bundu eller slet ingenting - det sidste hvis man ser situationen som en fair, men “usædvanlig” kamp om bolden.

En del af det usædvanlige består i, at Bundus første berøring foregår med hælen, selvom bolden er i luften. Så han er ikke i ordentlig balance, da han går ind i duellen - det er bare ikke FCK’eren, men derimod hans forsøg på at få bolden under kontrol, der bringer ham ud af balance. Splitsekunder efter den her for Bundu ret akavede situation er der så en let kontakt mellem de to spillere, der helt kortvarigt bliver viklet en smule ind i hinanden. Nu hvor jeg både genkalder mig og beskriver situationen, bliver jeg egentlig mere og mere sikker på, at ingen af dem begår frispark.

Svar #42
Tak Jakob. Så mit indtryk var rigtigt og Mads KK er en trylleklovn, der intet godt gør for AGF. (Nej, jeg har stadig ikke tilgivet ham for pokalfinalen).
Nå, det var jo ikke dét, der tabte kampen, men for helvede da! Hvis vi skal have én chance, skal de små marginaler jo være med os...

Svar #43
Tja det er vel det typiske at der er kamp om bolden - men Nelson sparker helt tydeligt klodset Bundu i stedet for bolden. Frispark og oplagt målchance - giver det ikke rødt kort? Så havde det været en anden kamp.

Kunne have været et flot mål hvis Bundu havde spillet sig selv fri der med hælen. Uha Thomasberg villle have tudet til marts over den der...

Men vi skulle bare have holdt nullet i dag. Vi giver to alt for lette mål væk i dag, som DN også siger tydeligt. Okay FCK brænder nogle andre, men vi har også chancer til bådefx NH, PM, Anker, Jon. Bundus friløber der bør/kan give mål. Udover Jons flotte mål.

David Nielsen: Vi skal være skarpere - AGF Fodbold
- vi vil tættere på...

Svar #44
Så desværre ikke kampen så har kun highlights at gå ud fra. Men det er godt nok nogle nemme mål de får. Ved dem begge kan man jo finde 2-3 personlige fejl inden den ligger i nettet. Og Jovanovic tager også dem begge på en god/normal dag (kan dog ikke se om den første bliver rettet lidt af).

Men ved næsten ikke hvad jeg foretrækker - at vi skifter lidt mellem sejre og nederlag eller at vi sætter stimer sammen. Men bare vi ender i top 6, så er det vel også mindre vigtigt. En sejr mod FCN ville godt nok lune meget nu, så vi kan få sat prop i hullet og komme ind i en ny god serie frem mod vinterpausen.

Svar #45
Mine "takes" på kampen er egentlig overvejende positive in mente at vi møder de kommende mestre, og faktisk spiller helt lige op.

Forskellen ligger primært i kynismen og koncentrationen. Vi ser en sjusket Duncan og Jova ved 1-0 målet. 2-0 er studie af sløs. Vi er egentlig nummerisk fint på plads, men munken og Højer snork bobler. Det starter allerede med en elendig clearing af Munksgaard. De 2 trænger til en pause. Ser gerne Diks og Gersbach starte snart.

Vi mangler skarphed i angrebet. Kommer egentlig frem til store chancer, og mangler også en smule held, så havde den nemt endt 2-2.

Til sidst er det virkelig skandaløst hvor dommeren ikke kan se Nelsson laver klokkeklart frispark på Bundu, og vel egentlig sagtens kan give rødt kort. Istedet mener han Bundu laver frispark? Det er HELT sort.

Amini er vigtigere end jeg troede. han mangler virkelig meget

Svar #46
Isoleret set har jeg ikke mange sure kommentarer til kampen i går. Vi taber altid til FCK. Fischer er en drengerøv som elsker at spille i Aarhus og nu er Stage også kommet med på det hold... Jova skulle have taget det første mål, og vi er generelt nede i et lille formdyk. Dog var kampen i går bedre end de to sidste, og det var rigtigt set af DN at pille Højer ud. Han lænede sig tungt op ad advarsel nummer to, og med Maks KK som dommer....
Det skandaløse er vores komplet unødvendige nederlag til Randers og Silkeborg. Med point mod Randers og sejr over Silkeborg havde vi slet ikke behøvet at diskutere kampen i går. Vi bliver ikke top 6 hold førend vi styrer og vinder pligtkampene f.eks. mod rækkens bundprop.

Svar #47
Forskellen ligger primært i kynismen og koncentrationen. Vi ser en sjusket Duncan og Jova ved 1-0 målet. 2-0 er studie af sløs. Vi er egentlig nummerisk fint på plads, men munken og Højer snork bobler. Det starter allerede med en elendig clearing af Munksgaard. De 2 trænger til en pause. Ser gerne Diks og Gersbach starte snart.

Jeg tror du får dit ønske opfyldt snart. DN har selv omtalt det vigtige ved truppens bredde med tre vigtige kampe på en uge. Munksgaard må være slidt efter i går. Fischer er svær at styre.

Svar #48

Jeg tror du får dit ønske opfyldt snart. DN har selv omtalt det vigtige ved truppens bredde med tre vigtige kampe på en uge. Munksgaard må være slidt efter i går. Fischer er svær at styre.
Mon ikke Diks og måske også Gersbach spiller mod OB?

Og man må sige, at vi har fået syn for sagen med den manglende bredde på den centrale midt. Duncan har (fuldt forståeligt) et lille dyk pt. og med Amini ude ser det pludseligt meget tyndt ud centralt. Så forhåbentlig får PC det adresseret i vinterpausen.

Svar #49
Diks og Gersbach kunne være spændende mod OB. Og rimelig risky selvfølgelig, for det bliver hurtigt til tre nye bagude eller endda en helt ny bagkæde, for der er vel heller ingen, der forestiller sig, at Backman og Juelsgaard skal spille tre kampe på en uge. Tør vi mon spille for eksempel Backman, Hausner og to nye backs mod et godt hold – i en kamp for at nå pokalkvartfinalen?

Det vil vise sig, og indtil planen måtte slå fejl, må vi stole på, at der forlængst er lagt en plan for denne uge. Fik jeg forresten at vide, at OB- og FCN-kampene ville ende med en sejr og et nederlag, og at vi selv kunne vælge udfaldene...så ville jeg vælge at slå FCN. Med otte hold tilbage i pokalkvartfinalerne, heriblandt sandsynligvis FCK og et nu igen formstærkt Brøndby-hold, der har fundet sine bedste sider frem i 3-5-2, ville vi vel vinde pokalen i under ti procent af tilfældene, hvis man simulerede alle de mulige udfald en million gange. Så er det mere værd at få sat en prop i stimen af nederlag og komme tilbage på sporet i ligaen.

Jeg kan også sagtens godkende størsteparten af indsatsen mod FCK: Havde vi mødt SIF med samme energi og fremdrift, havde vi jo vundet den kamp. Men det er bekymrende, at vi bliver ved at forære mål væk, og at snart sagt det halve af holdet var involveret i det mod FCK: Duncan ligner en juniorspiller, da han mister bolden til Zeca ved 0-1, Jons returløb ved samme mål kan knapt kaldes et løb, og Jova ser sgu heller ikke for heldig ud. Og så er der 0-2, der i stor stil hænger på backsene, finder sted med det halve af holdet i eget felt, men ingen på N'Doye – Højer konfronterer ham ikke, men vender tværtimod ryggen til N'Doye, da han skyder – et skud, der i øvrigt går mellem benene på Jova.

Minus Tingager er det samme forsvarsformation, der lukkede ét mål ind i sejrsstimen på seks, som nu har lukket otte mål ind i de seneste tre kampe. Det er et rigtig godt spørgsmål, om man håndterer sådan et fænomen ved at vise folk tillid og vente på at få Tingager tilbage – eller ved at give nye folk chancen. Og hvor hårdt man i så fald skal gå til værks.

Simple Audio Video Embedder