Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 2019-20: AGF - FCK, Mandag d. 28.10.2019 kl. 19.00 (Læst 3022 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 2019-20: AGF - FCK, Mandag d. 28.10.2019 kl. 19.00

Svar #50
Er Backman i karantæne mod FCN efter sin advarsel? I så fald skal han vel spilles mod OB, ellers skal man måske overveje om man kan spare ham. Det er dog lidt tyndt dernede, så det kommer også an på om Tingager kan blive klar til OB, FCN eller ingen af kampene.

Det er helt oplagt at bringe Gersbach og Diks i spil hvis sidstnævnte er klar til at starte inde. Umiddelbart kan man jo bare sætte dem ind i stedet for Munksgaard og Højer. Det er ikke ideelt samtidig med en udskiftning centralt og dermed tre nye, men Gersbach har da trænet med en del tid og set fin ud defensivt når han er blevet sat ind. Diks kunne i princippet også komme ind centralt, men det er nok trods alt ikke inde i overvejelserne. Så skulle det være i et tremandsforsvar når Backman er ude, men det kræver at Tingager omvendt er tilbage.

Centralt er det interessant at vi måske føler vi mangler noget, for der var lidt diskussion ift at hente Rygaard og om der måske var større behov andre steder, men det giver lidt problemer at Amini er ude. Duncan er lidt i en naturlig bølgedal og Hvidt er skadet, så der skal tænkes lidt over fordelingen af kræfterne de næste to kampe. Skal Anbo i spil?

Jeg ville nok også vælge en sejr over FCN hvis det var, men vi bør vel kunne stille slagkraftige hold til begge opgør og situationen med midtugekamp er den samme for de tre hold, selvom vi mister en dags hvile ift OB og det godt kan komme til at gøre en forskel. En forlænget spilletid vil være problematisk. Vi kan så håbe FCN overrasker og kommer ud i en forlængelse i Parken.

Svar #51
Lige mod FCN på kunstgræs, kvit spil, ingen høje bolde, kan det måske ligefrem blive en lille fordel at spille med Hausner og Julle, hvis de spiller op til deres bedste potentiale.

Havde vi penge nok som FCK, Bif, FCM havde vi naturligvis haft en Rygaard til 10'er, En 6-8'er mere ala Stage. En Diks i topform (og ikke en vi skal spille i form igen), så Munks kun var gardering, En bedre gardering end Julle i MF, en stækere 9'er. Sådanne 5 forstærkninger kræver nok lige et lønbudget i nærheden af Bif/FCM.

Men enig vi kunne godt bruge stærk 6-8'er mere til at kæmpe med Amini og NP og have mere bredde, men omvendt så havde det heller ikke givet mulighed for at udvikle Zach og Hvidt - og ellers tror jeg også på Anbo kan blive vores nye Stage med tiden. Og PC droppede det vel da Zach så god ud. Vi har også vores offensive allrounder Jon Dagur der kan spille kant, 10'er - men også har prøvet helt fremme samt 8'er før.

Lige netop mod FCN på kunst kunne det være spændende at spille ham istedet for Amini. Og måske prøve Links istedet for Anker, hvis man ellers tror på Links er klar til start 11 så småt. Jeg tvivler desværre.

Mon ikke Diks kan spille en time mod FCN, og få ½ time mod OB, så ham og Munks aflaster hinanden lidt. Samme kan man gøre med Gersbach/Højer, der også virker meget lige. Men mon ikke Gersbach får 90 min mod OB og Højer 90 mod FCN, så vi ikke låses taktisk af to udskiftninger på backs. Teknisk set bør Diks være bedre på kunst, og i det hele taget en bedre spiller end Munks, som ellers gør det okay.

Så vil det være bedre at kunne bytte Anker/Links i 2 half og sætte AA eller PM ind sidst 20 min, NH er måske ikke klar til 90 min, og lige netop AA tror jeg er god på kunst. Omvendt har PM måske noget fysisk der kan gøre ondt på FCN.

OB
Eske - Munks, Backman, Julle, Gersbach - NP, Zach, Blume - Bundu, Helenius, Anker
(Diks, PM ind for Helenius, Jon ind for Bundu eller evt. Blume)

FCN
Eske - Diks, Hausner, Julle, Højer - NP, Jon, Blume - Bundu, Helenius, Links
( Munks, PM og Anker ind midt i anden half)

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #52
Niklas Backman er ikke i karantæne mod FCN. Backman fik 3 strafpoint mod FCK og har nu 15 strafpoint - 4 point fra karantæne.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #53
OB
Eske - Munks, Backman, Julle, Gersbach - NP, Zach, Blume - Bundu, Helenius, Anker
(Diks, PM ind for Helenius, Jon ind for Bundu eller evt. Blume)

FCN
Eske - Diks, Hausner, Julle, Højer - NP, Jon, Blume - Bundu, Helenius, Links
( Munks, PM og Anker ind midt i anden half)
Jeg håber meget Links blev sparet helt mod FCK for at han kan starte inde mod OB. Han er forhåbentlig ikke helt ude fordi han ikke er god nok, så har man ikke fået det man meldte ud ift at han kunne spille meget hurtigt. Jeg kan godt tænke mig til argumentet for at han skal spille mod FCN, men der er jo også en logik i at hvile ham i midtugekampen og Bundu spillede en stor kamp hjemme mod FCN. Der er stor forskel på FCN på plastic og græs, men Links skal jo også kunne spille en hjemmekamp mod OB og Bundu kan blive vigtig at have med i en kamp mod en anden top-6-kandidat.

Centralt på midten kunne det være rart at kunne skifte en fra FCK-kampen, men der er ikke mange alternativer, med mindre man smider Anbo ind. Ærgerligt Hvidt ikke er til rådighed.

Simple Audio Video Embedder