Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00 (Læst 798 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00

Information om modstanderen:
Silkeborg Idrætsforening rykkede ned i Nordic Bet ligaen 15/16 sæsonen og indtil i år spillet der.
Sidste sæson var lidt "sjov" på træner fronten. Peter Sørensen blev fyret d. 14.8. efter en dårlig start. Samme dag blev Kent Nielsen præsenteret, men træningen blev overtaget af Michael Hansen, som rykkede holdet op i Superligaen.
Kent skrev altså kontrakt med en Nordic Bet klub, men overtog et Superliga mandskab - grunden til at han ikke overtog holdet med det samme var at han var blevet opereret.

Holdet:
Manager/Træner: Kent Nielsen

Silkeborgs vigtigste spiller:  Det må være Ronnie Schwarts

Performance Center:

Lidt om AGFs tal:

Vi spille Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

Form barometer
SIF:

AGF

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:
Tilføjes når danskfodbold.com bliver opdateret

SIF:
Karantæne mod os: Svenn Crone

AGF:
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Nicolai Poulsen

Værd at holde øje med omkring vores næste modstandere - FCK
Karantæne mod os: Rasmus Falk
Gult kort - 4 points: Jens Stage

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

For helvede, hvor er du ringe, Dennis! Der er sgu da ingen, der gider at købe dig. Du har ikke niveau til mere end Silkeborg! De fleste husker citatet fra Silkeborg-tilhængeren Christian Ditlev tilbage i 2015. Dengang rykkede Silkeborg ned fra Superligaen. Han er vores gæste fan i denne tråd

Det ser ikke ligefrem godt ud for jer indtil videre i ligaen
Hvilke tiltag skal der til for at du kan begynde at tro på overlevelse?

Det allerførste er jo, at vi skal til at holde nullet, så vi ikke skal lave 3-4 mål for at have en chance for at vinde. Kontinuitet om opstillingen i både formation og spillervalg er nok det bedste vi kan gøre, men det er bare svært med alle de skader vi rammes af hele tiden. Til Kampen mod jer, skal vi igen skifte ud i forsvaret da Svenn Crone har karantæne. Så I får nok at se om Flinta har niveau til mere end Silkeborg

Kent Nielsen er kaptajnen på skibet
Havde det været bedre at beholde Michael Hansen?

I bagklogskabens lys havde det nok været bedre, men før sæsonen var det jo umiddelbart fornuftigt med en rutineret træner, der ved, hvad det kræver at klare sig i superligaen. Men her 12 kampe inde i sæsonen virker det lidt som om, kemien ikke er der mellem KN og truppen. Jeg tror spillerne bliver forvirrede af alle de formationsskift vi har lavet i denne sæson. Der var det trods alt noget mere klart, hvordan MH ville spille. Så i bagklogskabens ulideligt klare lys havde det nok været bedre med MH, men om det havde givet væsentligt bedre resultater ved jeg ikke, for man har tydeligvis overvurderet styrken af truppen i forhold til niveauet i superligaen.

Vi har det ofte svært mod jer
Er det nu I får den første sejr?

Vi har jo desværre tabt de sidste 3 kampe mod jer så helt svært har det jo ikke været for jer på det seneste. Når det så er sagt, synes jeg, der var positive takter i kampen i går, men det forbedrede defensive udtryk tog i nogen grad brodden af vores offensiv. Sammenholdt med at Svenn Crone har karantæne og han er en vigtig brik i vores offensiv ser det svært ud. Men hvis Skhodran Maholli bliver klar efter sin skade og han ellers får lov til at starte inde kunne vi godt komme til at gøre ondt på jer offensivt. Spørgsmålet er så om vi kan holde Bundu nede og det tvivler jeg nok lidt på. Så for at opsummere så kunne vi godt få den første sejr mod jer, men det bliver ikke nemt.

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på stadion:
TV: Eurosport 2

Live - husk det er gratis
Ceres Park

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00

Svar #1
Silkeborg spillede sig i kvartfinalen i pokalturneringen her til aften. Men igen lukkede de 3 mål ind, i 3-4 sejren over Fredericia, hvor de i øvrigt først sikrede forlænget spilletid med et mål i de døende sekunder af overtiden. De slipper ikke godt afsted med at lade os score 3 gange. 

Svar #2
Tror de er pænt trætte af at have en 3 års kontrakt med Kent N lige nu, gør jo næsten umulig at fyre ham og betale ham i 3 år. Efter den start og en op-ned periode i OB, er han ikke blandt de mest hotte trænernavne i landet, og uanset han skulle blive fyret og en ny klub vil overtage ham, kommer Sif til at betale en stor del af den løn næste 3 år.

Vi bør slå dem, ellers er det for ringe. Men det bliver ingen walk over, FCM vandt fx kun 2-1 og plaffeministeren scorer regelmæssigt.

Svar #3
Det er en opgave, som skal tages gravalvorligt.

SIF var nede i sækken mod Fredericia - de kom bagud 3-2 i overtiden, og lykkedes alligevel med at udligne og så at score i den forlængede og gå videre.
Det vidner altså ikke om et hold i en skrøbelig mental tilstand. Hvis AGF går på banen og forventer, at Silkeborg slår op banen, så får vi problemer.

Alle de forbehold taget, så er det en kamp vi må og skal vinde, hvis vi mener noget med vores snak om top 6. Længere er den faktisk ikke. Desuden skal spillerne vise, at den lidt blodfattige indsats mod Randers var en svipser, og at nu er vi tilbage på sporet.

Jeg er nok desværre stadig på vej hjem fra Tyskland når kampen spiller, forhåbentlig på den jyske motorvej, så jeg kan følge kampen på P3...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #4
Det her er jo en kamp AGF plejer at tabe. Holdet har flyttet sig enormt mentalt, men har jo spillet bedst mod hold, der giver plads og spiller offensivt (AaB, FCN, BIF) og svagt mod hold der står kompakt - LBK, Hobro.

Det bliver svært nok, og endnu sværere hvis det italesættes som walkover

Svar #5
Det bliver svært nok, og endnu sværere hvis det italesættes som walkover
Det kan jeg heller ikke på nogen måde forestille mig DN vil gøre. Det er sjældent vi er ubetinget favoritter, men det her må være en af de kampe hvor alt andet end en sejr vil være en stor skuffelse. Det sker så ind imellem alligevel, men det skal være fordi marginalerne er meget imod, at vi bare ikke kan få scoret og/eller de lige lykkes på deres meget få chancer. Det må ikke være fordi vi ikke kommer med 100%, men det vil også overraske på et godt fyldt Århus Stadion.

Jeg var i øvrigt nød til lige at tjekke hvor gammel Flints efterhånden er blevet, jeg synes jo han har været med i evigheder, og han bliver da også 36 i næste måned. Jeg ved ikke hvilket niveau han har nu, men er trods alt røget på bænken og det ser ud som om han bare lige lagde en halv sæson til her i sommer. Det bør være en svækkelse af dem.

Svar #6
Udover vores øvrige fordele (bedre trænere, spillere, organisation, placering, mm), har vi en fordel mht. vores bane. Silkeborg spiller på plastikbane. Ligesom FCN er de betydeligt bedre på plastik end på græs.
Hvis vi mener det alvorligt, skal vi vinde sikkert.

Svar #7
Der er ikke så meget at rafle om. Det er på papiret årets letteste superligakamp. Silkeborg lukker stort set 3 mål ind i hver kamp, mens vi sjældent lukker mål ind. Vi har hjemmebane, så vi skal ikke spille på deres plasik. Vi er nødt til at tage favoritværdigheden her. Men det kræver da stadig at vi leverer en indsats som i alle andre kampe.

Det er virkelig vigtigt at vi tager den her seriøst og tager vores 3. plads tilbage i denne runde!

Svar #8
Lidt praktisk info:
Silkeborgs udebane afsnit er flyttet til A1 - A2, så der nu er fri adgang fra B3 nedre hele vejen ned til D6 for AGF fans og neutrale

AGF forventer mere end 15.000 tilkuere, så de har åbnet for parkering på Travbanen.
læs mere HER

Der er taget nyt holdbillede. Denne gang ved Moesgaard
Der kan afhentes en gratis plakat i shoppen på søndag, så længe lager haves

AGF

Svar #9
Udover at det naturligvis er vigtigt at komme tilbage på sporet med at hente 3 points, så vi kan holde fast i Top 6, så er det efter denne runde der udbetales TV penge

Her er placeringspengene for de pladser vi kan ende på

3. plads = 3,1 mio kr
4. plads = 2,6 mio kr
5. plads = 2,2 mio kr
6. plads = 1,8 mio kr
7. plads = 1,5 mio kr
AGF

Simple Audio Video Embedder