Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00 (Læst 4299 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00

Information om modstanderen:
Silkeborg Idrætsforening rykkede ned i Nordic Bet ligaen 15/16 sæsonen og indtil i år spillet der.
Sidste sæson var lidt "sjov" på træner fronten. Peter Sørensen blev fyret d. 14.8. efter en dårlig start. Samme dag blev Kent Nielsen præsenteret, men træningen blev overtaget af Michael Hansen, som rykkede holdet op i Superligaen.
Kent skrev altså kontrakt med en Nordic Bet klub, men overtog et Superliga mandskab - grunden til at han ikke overtog holdet med det samme var at han var blevet opereret.

Holdet:
Manager/Træner: Kent Nielsen

Silkeborgs vigtigste spiller:  Det må være Ronnie Schwarts

Performance Center:

Lidt om AGFs tal:

Vi spille Whist kort:

Hvilken kæde scorer for os:

Form barometer
SIF:

AGF

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:
Tilføjes når danskfodbold.com bliver opdateret

SIF:
Karantæne mod os: Svenn Crone

AGF:
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini, Nicolai Poulsen

Værd at holde øje med omkring vores næste modstandere - FCK
Karantæne mod os: Rasmus Falk
Gult kort - 4 points: Jens Stage

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

For helvede, hvor er du ringe, Dennis! Der er sgu da ingen, der gider at købe dig. Du har ikke niveau til mere end Silkeborg! De fleste husker citatet fra Silkeborg-tilhængeren Christian Ditlev tilbage i 2015. Dengang rykkede Silkeborg ned fra Superligaen. Han er vores gæste fan i denne tråd

Det ser ikke ligefrem godt ud for jer indtil videre i ligaen
Hvilke tiltag skal der til for at du kan begynde at tro på overlevelse?

Det allerførste er jo, at vi skal til at holde nullet, så vi ikke skal lave 3-4 mål for at have en chance for at vinde. Kontinuitet om opstillingen i både formation og spillervalg er nok det bedste vi kan gøre, men det er bare svært med alle de skader vi rammes af hele tiden. Til Kampen mod jer, skal vi igen skifte ud i forsvaret da Svenn Crone har karantæne. Så I får nok at se om Flinta har niveau til mere end Silkeborg

Kent Nielsen er kaptajnen på skibet
Havde det været bedre at beholde Michael Hansen?

I bagklogskabens lys havde det nok været bedre, men før sæsonen var det jo umiddelbart fornuftigt med en rutineret træner, der ved, hvad det kræver at klare sig i superligaen. Men her 12 kampe inde i sæsonen virker det lidt som om, kemien ikke er der mellem KN og truppen. Jeg tror spillerne bliver forvirrede af alle de formationsskift vi har lavet i denne sæson. Der var det trods alt noget mere klart, hvordan MH ville spille. Så i bagklogskabens ulideligt klare lys havde det nok været bedre med MH, men om det havde givet væsentligt bedre resultater ved jeg ikke, for man har tydeligvis overvurderet styrken af truppen i forhold til niveauet i superligaen.

Vi har det ofte svært mod jer
Er det nu I får den første sejr?

Vi har jo desværre tabt de sidste 3 kampe mod jer så helt svært har det jo ikke været for jer på det seneste. Når det så er sagt, synes jeg, der var positive takter i kampen i går, men det forbedrede defensive udtryk tog i nogen grad brodden af vores offensiv. Sammenholdt med at Svenn Crone har karantæne og han er en vigtig brik i vores offensiv ser det svært ud. Men hvis Skhodran Maholli bliver klar efter sin skade og han ellers får lov til at starte inde kunne vi godt komme til at gøre ondt på jer offensivt. Spørgsmålet er så om vi kan holde Bundu nede og det tvivler jeg nok lidt på. Så for at opsummere så kunne vi godt få den første sejr mod jer, men det bliver ikke nemt.

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på stadion:
TV: Eurosport 2

Live - husk det er gratis
Ceres Park

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00

Svar #1
Silkeborg spillede sig i kvartfinalen i pokalturneringen her til aften. Men igen lukkede de 3 mål ind, i 3-4 sejren over Fredericia, hvor de i øvrigt først sikrede forlænget spilletid med et mål i de døende sekunder af overtiden. De slipper ikke godt afsted med at lade os score 3 gange. 

Svar #2
Tror de er pænt trætte af at have en 3 års kontrakt med Kent N lige nu, gør jo næsten umulig at fyre ham og betale ham i 3 år. Efter den start og en op-ned periode i OB, er han ikke blandt de mest hotte trænernavne i landet, og uanset han skulle blive fyret og en ny klub vil overtage ham, kommer Sif til at betale en stor del af den løn næste 3 år.

Vi bør slå dem, ellers er det for ringe. Men det bliver ingen walk over, FCM vandt fx kun 2-1 og plaffeministeren scorer regelmæssigt.
Ståpladser på løbebanen - til den er væk :-)
- vi vil tættere på...

Svar #3
Det er en opgave, som skal tages gravalvorligt.

SIF var nede i sækken mod Fredericia - de kom bagud 3-2 i overtiden, og lykkedes alligevel med at udligne og så at score i den forlængede og gå videre.
Det vidner altså ikke om et hold i en skrøbelig mental tilstand. Hvis AGF går på banen og forventer, at Silkeborg slår op banen, så får vi problemer.

Alle de forbehold taget, så er det en kamp vi må og skal vinde, hvis vi mener noget med vores snak om top 6. Længere er den faktisk ikke. Desuden skal spillerne vise, at den lidt blodfattige indsats mod Randers var en svipser, og at nu er vi tilbage på sporet.

Jeg er nok desværre stadig på vej hjem fra Tyskland når kampen spiller, forhåbentlig på den jyske motorvej, så jeg kan følge kampen på P3...
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #4
Det her er jo en kamp AGF plejer at tabe. Holdet har flyttet sig enormt mentalt, men har jo spillet bedst mod hold, der giver plads og spiller offensivt (AaB, FCN, BIF) og svagt mod hold der står kompakt - LBK, Hobro.

Det bliver svært nok, og endnu sværere hvis det italesættes som walkover

Svar #5
Det bliver svært nok, og endnu sværere hvis det italesættes som walkover
Det kan jeg heller ikke på nogen måde forestille mig DN vil gøre. Det er sjældent vi er ubetinget favoritter, men det her må være en af de kampe hvor alt andet end en sejr vil være en stor skuffelse. Det sker så ind imellem alligevel, men det skal være fordi marginalerne er meget imod, at vi bare ikke kan få scoret og/eller de lige lykkes på deres meget få chancer. Det må ikke være fordi vi ikke kommer med 100%, men det vil også overraske på et godt fyldt Århus Stadion.

Jeg var i øvrigt nød til lige at tjekke hvor gammel Flints efterhånden er blevet, jeg synes jo han har været med i evigheder, og han bliver da også 36 i næste måned. Jeg ved ikke hvilket niveau han har nu, men er trods alt røget på bænken og det ser ud som om han bare lige lagde en halv sæson til her i sommer. Det bør være en svækkelse af dem.

Svar #6
Udover vores øvrige fordele (bedre trænere, spillere, organisation, placering, mm), har vi en fordel mht. vores bane. Silkeborg spiller på plastikbane. Ligesom FCN er de betydeligt bedre på plastik end på græs.
Hvis vi mener det alvorligt, skal vi vinde sikkert.

Svar #7
Der er ikke så meget at rafle om. Det er på papiret årets letteste superligakamp. Silkeborg lukker stort set 3 mål ind i hver kamp, mens vi sjældent lukker mål ind. Vi har hjemmebane, så vi skal ikke spille på deres plasik. Vi er nødt til at tage favoritværdigheden her. Men det kræver da stadig at vi leverer en indsats som i alle andre kampe.

Det er virkelig vigtigt at vi tager den her seriøst og tager vores 3. plads tilbage i denne runde!

Svar #8
Lidt praktisk info:
Silkeborgs udebane afsnit er flyttet til A1 - A2, så der nu er fri adgang fra B3 nedre hele vejen ned til D6 for AGF fans og neutrale

AGF forventer mere end 15.000 tilkuere, så de har åbnet for parkering på Travbanen.
læs mere HER

Der er taget nyt holdbillede. Denne gang ved Moesgaard
Der kan afhentes en gratis plakat i shoppen på søndag, så længe lager haves

AGF

Svar #9
Udover at det naturligvis er vigtigt at komme tilbage på sporet med at hente 3 points, så vi kan holde fast i Top 6, så er det efter denne runde der udbetales TV penge

Her er placeringspengene for de pladser vi kan ende på

3. plads = 3,1 mio kr
4. plads = 2,6 mio kr
5. plads = 2,2 mio kr
6. plads = 1,8 mio kr
7. plads = 1,5 mio kr
AGF

Svar #10
Er lidt spændt på Aminis niveau på søndag - han plejer at underpræstere, når han har været væk på længere landsholdsture - som nu - og hva med Zach Duncan, Links m.fl.? Mon der pønses på at bruge friske kræfter a la Helenius i starteren? Vi skal i hvert fald passe på med at undervurdere Silkeborg... de slog jo trods alt Fredericia i pokalen - tophold i 1.div!

Svar #11
Tipsbladet tipper 3-1 og kan fortælle, at SIF har fire af sine mindre ringe folk ude: Crone, Maholli, Mattsson og Flinta. De regner med, at det bliver Hagelskjær og ikke vores gamle bekendt Frederik Møller, som Bundu skal køre rundt med.

SIF er svagere end os på mindst 10 pladser. Den 11. er selvfølgelig Ronnie Schwartz, som vi bare skal holde helt nede. Kan vi holde Schwartz fra at score, er sejren tæt på sikker. Og selv hvis vi ikke kan, skal vi vinde alligevel.

Optakt: AGF - Silkeborg IF | Tipsbladet.dk

Svar #12
Bortset fra Tingager ser det ud til, at vi kan stille i stærkeste opstilling. David plejer at være meget konservativ, men jeg så personligt gerne, at Duncan og Helenius fik chancen fra start. PM har underpræsteret og Duncan skaber mere drive end Blume..

Svar #13
God kommentar mht Amini.
Man kan godt forstå det. Inkl. minitransport i begge ender, tager det 1 helt døgn at rejse ml DK og Australien. Selv for en ung, toptrænet atlet, tager det en uge at slippe af med jetlagget og komme i gang med at træne igen. Av.

Svar #14
Så GF TV havde David og PM som optakt, og det betyder ret sikkert, at PM også starter inde. Det burde han ikke, men det må så være en sidste chance i denne omgang for at bevise sig værdig til start 11. Han har allerede fået mange.

Svar #15
Vi har da brug for at PM scorer lidt flere mål, selvom der også er et par marginaler der kunne have givet en kasse eller to mere. Det skal nok komme uden at det måske bliver et snit som i foråret. Han bidrager dog også med en del mere end bare mål, derfor tror jeg ikke tænerteamet går og tænker at nu er det snart sidste chance for ham.

Svar #16
Problemet ift PM er også Helenius nok er lidt rusten efter skaden ift 90 min, og AA skal løfte sig lidt for at blive start 11. Men de må puste PM i nakken ift at få en ½ time....

Iøvrigt enig i at PM er en type der bidrager stærkt til teamet også.
- vi vil tættere på...

Svar #17
AaB vandt 1-0 over OB, og vi rykker dermed op på 4.pladsen uden at spille....  8)

Jeg havde personligt håbet på at de spillede uafgjort, da vi så med sejr rykkede forbi dem alligevel, og så holdt AaB lidt længere bag os samtidig. 

Vi ligger nummer 4 forud for vores kamp, og vi kan kun ryge ud af top 6, såfremt vi taber, og FCN, BIF og SøE vinder, og FCN henter en vild målscore.

Men mere simpelt er det hvis vi vinder hjemme over ligaens dårligste hold, og Randers ikke vinder imod FCM ude(!), for så ligger vi nummer 3 efter halvdelen af grundspillet er spillet, og sikrer os en af vores største TV_penge-udbetalinger nogensinde!

Svar #18
Der var en mulighed for at Brøndby kunne ligge på 6. pladsen med 22 point efter den her runde, men det kan stadig ende med at SE kan ligge der med 21 point. Det er ret vildt og går jo i retning af det kan kræve over 40 point at komme i medaljeslutspil. Hvis det går sådan holder vi os med en sejr over SIF stadig kun lidt foran halvdelen at det det kræver halvvejs i grundspillet. Det kan selvsagt ændre sig med flere uafgjort i sidste halvdel, men det vil godt nok være træls at få 38-39 eller endda 40 point og stadig ikke komme med.

Svar #19
Der var en mulighed for at Brøndby kunne ligge på 6. pladsen med 22 point efter den her runde, men det kan stadig ende med at SE kan ligge der med 21 point. Det er ret vildt og går jo i retning af det kan kræve over 40 point at komme i medaljeslutspil. Hvis det går sådan holder vi os med en sejr over SIF stadig kun lidt foran halvdelen at det det kræver halvvejs i grundspillet. Det kan selvsagt ændre sig med flere uafgjort i sidste halvdel, men det vil godt nok være træls at få 38-39 eller endda 40 point og stadig ikke komme med.
Jeg kan sagtens se pointen. MEN: Det er i sæsonens næste mange kampe at bredde kommer til at spille ind, ikke i de første kampe. Vejret bliver dårligere, flere skader, følgeskader, karantæner, formdyk fra spillere der gør sig bedst i sommervarmen etc etc etc... AGF kender det, BIF kender, Superligaen har set det endeløse gange.

Derfor er jeg rigtig glad for at AGF endelig har handlet til bredden, og ikke kun til start 11. Så når Casper Højer går i stykker, så står Gersbach klar, og når Jovanovic eller Eskelinen går i stykker er den anden klar, og når Bundu brækker benet, så er Links, Thorsteinsson og Lunding klar. OSV.... 

Der vil være hold der har nedeperioder, kollapser, har stimer i alle retninger. Og der er 8 kampe inden jul endnu!

Svar #20
Jeg kan sagtens se pointen. MEN: Det er i sæsonens næste mange kampe at bredde kommer til at spille ind, ikke i de første kampe. Vejret bliver dårligere, flere skader, følgeskader, karantæner, formdyk fra spillere der gør sig bedst i sommervarmen etc etc etc... AGF kender det, BIF kender, Superligaen har set det endeløse gange.

Derfor er jeg rigtig glad for at AGF endelig har handlet til bredden, og ikke kun til start 11. Så når Casper Højer går i stykker, så står Gersbach klar, og når Jovanovic eller Eskelinen går i stykker er den anden klar, og når Bundu brækker benet, så er Links, Thorsteinsson og Lunding klar. OSV.... 

Der vil være hold der har nedeperioder, kollapser, har stimer i alle retninger. Og der er 8 kampe inden jul endnu!
At sjettepladsen (måske) står med så mange point halvvejs er nok mest et udslag af at der er meget få uafgjorte kampe, mens der er en større gruppe der har klaret sig godt, men hver især også haft en mindre god periode eller to. Dem er der med andre ord plads til hvis de fordeler sig rigtigt. Jeg er enig i at vi bør stå rimelig godt fordi bredden bør give en fordel i den næste periode, det har vi også været inde på før, men det er vel et åbent spørgsmål om trætte/skadesplagede hold spiller mange flere uafgjorte eller om tilfældighederne alligevel fører til sejre til top 4-5 stykker mod bundholdene, ellers kan det godt ende med at kræve det her høje antal point i sidste ende. Det er klart det vil være en lidt ekstrem situation, men så skal der ikke meget udtur til før man ryger ud af top-6.

Vi skal selvfølgelig vinde søndag og så ligger vi uanset hvad rigtig godt til.

Svar #21
Alene det faktum, at der er TV-penge på spil gør mig mere nervøs for kampen i morgen.

Har AGF nogensinde vundet en kamp op til den fordeling? Det ender altid i worst case...

Dermed ikke sagt, at vi ikke er favoritter eller vi er ude i et Randers-syndrom.

Svar #22
Alene det faktum, at der er TV-penge på spil gør mig mere nervøs for kampen i morgen.

Har AGF nogensinde vundet en kamp op til den fordeling? Det ender altid i worst case...

Dermed ikke sagt, at vi ikke er favoritter eller vi er ude i et Randers-syndrom.
 Haha :D Ja, det ville være typisk os. 
Men nu tog Randers-kampen jo lige toppen af "nu kan den ikke gå længere"-turen vi havde gang i. Vi kom i den grad ned på jorden igen. Men altså Silkeborg har jo scoret nok med mål, mens det er deres defensiv der har været helt igennem forfærdelig. Og den er så dårlig, at de ikke kan gå tilbage i et defensivt udgangspunkt, da de inkasserer mål uanset hvad, og derfor ikke kan spille på 0-0+kontra for muligheden for at stjæle kampen. 

Så personligt tror jeg der kommer mere end 3 mål i kampen, og at den ender 4-2 til AGF eller noget i den stil. 
Hvis vi ikke får offensiven i gang, og plaffeministeren laver 2-3 stykker, så kan den ende 1-2 eller værre. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at vi ikke får scoret. De har ikke spillet til 0 en eneste gang, og ikke engang lykkes med kun at indkassere 1 mål. Det er 2-3 mål imod HVER GANG på nær den ene gang imod FCK hvor de lukkede 4 ind i første halvleg! Vi snakker 2,75 mål imod per kamp....

Det må vi ikke tabe, og ej heller kun få uafgjort imod. De 3 point de har fået er lavet imod Sønderjyske, Esbjerg og Nordsjælland, hvor kampen imod FCN var deres bedste. De kampe endte 2-2, 3-3 og 2-2, så det er i det lag at jeg kan finde pessimisme nok til at frygte at vi lander. Og der er selvfølgelig sket større overraskelser i Superligaen end hvis SIF får sin første sejr, netop imod os i Aarhus.

Men jeg tror på sagen. Og jeg tror desværre sagtens FCM kan snuble imod Randers. Men jeg håber vi vinder, og at FCM tager point imod Randers. Sker det, så ligger vi alene nummer 3, og får en masse penge, og er "tilbage igen" :D 

Svar #23

Men jeg tror på sagen. Og jeg tror desværre sagtens FCM kan snuble imod Randers.
Hvis ikke FCM slår Randers (det tror jeg de gør), så åbner det i virkeligheden for, at alt er åbent i årets superliga, hvilket bare vil være super spændende.

Svar #24
Selvfølgelig er det en kamp vi SKAL vinde; men heri ligger også faren: Har vi en topmotiveret trup efter landskamppausen, hvor både Amini, Bundu, Links, Duncan m.fl. har været afsted på længere ture?
Det er i sådan en kamp DN virkelig skal vise, hvem han er. Taber vi (og SIF kommer topmotiverede - Kent N har udtalt, at de har en god chance mod AGF, de har lige slået Fredericia og var tæt på mod FCM) så er vi tilbage i vores forbandede historie... vi går ind til en virkelig farlig kamp i morgen. Alligevel tror jeg på det vi kan vinde; men jeg tror sgu ikke på det blir en walkover - og det håber jeg DN og spillerne er klar over!

Svar #25
Selvfølgelig er det en kamp vi SKAL vinde; men heri ligger også faren: Har vi en topmotiveret trup efter landskamppausen, hvor både Amini, Bundu, Links, Duncan m.fl. har været afsted på længere ture?
Det er i sådan en kamp DN virkelig skal vise, hvem han er. Taber vi (og SIF kommer topmotiverede - Kent N har udtalt, at de har en god chance mod AGF, de har lige slået Fredericia og var tæt på mod FCM) så er vi tilbage i vores forbandede historie... vi går ind til en virkelig farlig kamp i morgen. Alligevel tror jeg på det vi kan vinde; men jeg tror sgu ikke på det blir en walkover - og det håber jeg DN og spillerne er klar over!

Men er det ikke netop sådanne kampe vi har været rigtig stærke i under David Nielsen? Der har ganske rigtigt været et 2-3 nederlag til små hold hjemme også, men i de to super forår og generelt, så har DNs AGF jo nærmest gjort rent bord på hjemmebane i disse kamp? Spørg bare Sønderjyske, Horsens og de andre :D

På udebane har der været lidt svipsere, som da vi i år tabte til Lyngby. Men vi har ikke nærmest ikke tabt til Horsens, Sønderjyske, Hobro, Esbjerg og den slags hold. Og vi er samtidig begyndt at vinde imod flere tophold også (på nær FCM/FCK). Så jeg sidder på ingen måde og tænker at der er noget nuværende der tyder på at vi skulle tabe den kamp. Tværtimod er det fortidens spøgelser der gør det.

Men DN har i min optik allerede bevist at han kan håndtere den her slags kampe. I begge hans slutspil blev puljerne EL_playoff afgjort hurtigt og flot i NETOP sådanne kampe her. Og det er værd at bemærke, at selv i sidste års mørkeste/dårligste periode, der vandt vi over BIF, så spillede vi 3 uafgjorte imod sub-toppen (OB, AAB og EfB), og tabte så 4 i træk til BIF, Randers, FCK og Horsens. Og der var kampene imod Horsens og Randers selvklart de eneste "slemme". Var de to endt i sejr, så var vi formentlig kommet i top 6, og ingen ko på isen. Så ja, den periode tabte vi 2 nøgle-kampe hjemme. Og vi har flere gange vendt hvad forskellen på trupperne dengang til nu er. Men når truppen har været ok, så har David nærmest ikke tabt nogen af de kampe her. Tvært imod. Det er en af grundene til at vi vandt 9 i træk, hvilket selv fans og eksperter glemmer hurtigt. (flere snakkede om rekord i superligaen da vi vandt 6 i træk nu her).  Men sandheden er, at AGF vandt 9 superligakampe i træk så sent som i foråret, og hvor modstanderne netop var som den vi møder nu på søndag. Det kan vi og skal vi klare igen.

Svar #26
I Silkeborgs trup er der 0 midterfosvarsspillere udtaget

Silkeborg IF’s trup mod AGF
1. Oscar Hedvall
6. Frederik Møller
7. Jeppe Okkels
9. Shkodran Maholli
11. Emil Holten
13. Mathias Hebo Rasmussen
17. Mads Kaalund
19. Nicolai Vallys
20. Marc Rochester
21. Mads Emil Madsen
22. Valance Nambishi
23. Filip Lesniak
24. Jeppe Gertsen
25. Anders Hagelskjær
26. Rasmus Carstensen
29. Ronnie Schwartz
30. Rafael Romo
32. Frederik Alves Ibsen
AGF

Svar #27
Med mindre SIF kommer med århundredets vildeste trodsreaktion (det finder jeg ikke voldsomt usandsynligt at de gør), så bør vi vinde den her kamp ret klart.
Men der er bare så mange andre ting på spil, især for SIF...

Men vi må og skal vinde.

Jeg tror vi gør det - vi vinder med to mål.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #28
Min drøm er, at vi får en kamp med 15.000 tilskuere, mange børn og folk som ikke normalt ser kampe (pga. de gratis billetter), og at AGF så for en fucking gangs skyld simpelthen bar SMADRER modstanderen 5-0! 

Det kunne være begyndelsen på helt nye takter.

I modsatte ende er der mareridt-scenariet med et nederlag eller en pisse nederen udligning til slut.

Og derimellem er der jo ganske mange scenarier, hvor det jeg vil kalde mest sandsynligt er en sejr til AGF på 3-1 eller 2-0. De kommer uden midterforsvar med det mest hullede forsvar i mands minde. Vi har alle offensive spillere klar, og 0 skader generelt.

Jeg tror snarere på 4-1 eller 4-2 end på en 1-0 kamp. Deres scoringer kommer 100% an på plaffeministeren. Og så har jeg en dum fornemmelse af, at vi ikke kan cruise den kamp hjem, men skal TRUMLE den hjem.

Svar #29
I Silkeborgs trup er der 0 midterfosvarsspillere udtaget

Silkeborg IF’s trup mod AGF
1. Oscar Hedvall
6. Frederik Møller
7. Jeppe Okkels
9. Shkodran Maholli
11. Emil Holten
13. Mathias Hebo Rasmussen
17. Mads Kaalund
19. Nicolai Vallys
20. Marc Rochester
21. Mads Emil Madsen
22. Valance Nambishi
23. Filip Lesniak
24. Jeppe Gertsen
25. Anders Hagelskjær
26. Rasmus Carstensen
29. Ronnie Schwartz
30. Rafael Romo
32. Frederik Alves Ibsen

Godt nok skræmmende sløj fodboldforståelse af Tipsbladet.  Frederik Alves og Jeppe Gertsen er begge rene midterstoppere og Anders Hagelskjær kan også snildt spille derinde. Førstnævnte har tilmed været på U21-landsholdet på den position.

Svar #30
Jeg synes i øvrigt, at det lyder meget optimistisk, at man håber på 15.000 tilskuere.

Så stor betydning har billetprisen ikke på efterspørgslen og der kan også være nogle negative tendenser, når billetterne gøres gratis.

Svar #31
Truppen er udtaget til dagens kamp:

1. William Eskelinen
2. Alex Gersbach
3. Niklas Backman
6. Nicolai Poulsen
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
11. Gift Links
13. Alexander Munksgaard
15. Nicklas Helenius
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
18. Jesper Juelsgård
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
26. Aleksandar Jovanović
29. Bror Blume
37. Sebastian Hausner
39. Magnus Anbo

Tingager er ude (håber ikke det var en alvorlig skade han fik i Randers), Hausner er udtaget i stedet, og så er Magnus Anbo udtaget som 19. Mand frem for Kevin Diks.

Svar #32
Jeg helt enig med dig Stats - i begge ting.

Yderst skræmmende af tipsbladet der engang var noget af det ypperste indenfor fodboldviden, laver så dårlig optakt. Må ikke ske.

Og ja. Egentlig synes jeg det er smart at sælge kampene mod Sif, Hobro og Horsens til sponsorer for at få tilskuere på stadion og få liv og glade dage samt bodsalg.

FCN og Horsens i efteråret var også en del af pakken med tivoli - gratis kamp for sæsonkortholdere til tivoli.

Men enig det nedgraderer også kampen lidt.
Især hvis der fx "kun" kommer ca. 10.000 i dag.

Aktivering afd. må have lavet vurdering og ment det var rette at gøre.
(hør iøvrigt mediano med jesper elkjær om agf og alt rundt om banen, som fx aktivering)

Man kan med rette overveje om der skulle gøres noget med at sælge billetterne inkl. gratis stadion platte og slik til børnene for  30-40 kr også for at undgå billetter bliver booket og går til spilde (hvis der ellers var blevet udsolgt). Også for ikke at gøre det helt gratis.
- vi vil tættere på...

Svar #33
Tror desværre vi ender et stykke under de 15.000 AGF håber på.

1) Der er ikke engang "udsolgt" endnu, hvilket faktisk undrer mig enormt meget. SIF har af hvad jeg har hørt taget 1500 billetter. Dvs Aarhus ikke har kunnet afsætte 18.500 gratis billetter, selv med enorm opmærksomhed i både Stiften, bannere i byen og ved indfaldsveje samt på AGF. Hvordan kan det være?

2) De der så har hentet billetter, har vel i en klassisk vennegruppe af 4 alle hentet billetter.

Frygter faktisk vi ender med et chok tilskueretal på omkring 10.000, selv med fantastiske forbold.

For at sætte det lidt på spidsen så "ryster" det mig lidt med den ret sølle opbakning. Jeg er helt på linje med AGF skal prøve at gøre noget her, og husk at Stibo/Stiften har købt kampen, så økonomisk er det en kæmpe gevinst for AGF vs en alm Silkeborg kamp.

Når det så er sagt, håber jeg på et godt ryk her på dagen, og at folk tropper op og vi henter 3 point.

God kamp :)

Svar #34
10.000 er vel netop ikke "chokerende", men nærmere det forventelige.

Der er mange andre faktorer end bare billetprisen, der afgør efterspørgslen.

Svar #35
Tipsbladet bruger journalistelever fra uddannelsens første del til lettere opgaver som for eksempel optakter. Det er også tilfældet her, hvor vi så ser en opgave, der alligevel ikke var så let - eller rettere blev forkludret fuldkommen.

Det går galt og ender i den fejlagtige overskrift “SIF uden midterforsvarere”, fordi tre basale læresætninger ikke er blevet iagttaget:

1) Hvis noget ser for vildt ud til at være sandt, er det ofte fordi det ikke er sandt. Dobbelttjek derfor altid alting, ikke mindst det, der ser for vildt ud.

2) Research skader ikke, heller ikke selvom en gammel joke siger, at man aldrig skal researche en god historie ihjel. Det er let at finde ud af, at hverken Flinta eller Jakobsen har været faste i start-11 i denne sæson, og at deres fravær derfor ikke giver belæg for overskriften. Det er også let at finde ud af, hvem der faktisk HAR udgjort Silkeborgs midterforsvar.

3) Skulle man ikke have lyst til at bruge metode 2, kan man i stedet bruge nummer 3. Her hedder læresætningen, at der ikke findes dumme spørgsmål. Så hvis man stadig tror, at SIF er på vej til Aarhus uden midterforsvarere, kan man ringe til Kent Nielsen, præsentere sin (tilsyneladende) iagttagelse og høre, hvad han siger. Nogle gange fører det endda til en bedre historie. Og selv hvis det ikke er tilfældet, fører det altid til en mere korrekt historie.

Når man ikke gør nogen af delene, skal det selvfølgelig gå galt. Her endda uden at vi får noget svar på spørgsmålet “Okay, men hvad gør Silkeborg mon så?”. De stiller jo nok ikke op uden midterforsvarere.

Og ja, det er et par dage siden, at Tipsbladet altid, i alle artikler, var garant for den ypperste tilgængelige information om aktuel fodbold. Geniet Per Høyer Hansen er død, og de fleste af hans samtidige er gået på pension.

Svar #36
For mig er det årets hidtil vigtigste kamp.

Jeg har hele tiden være spændt på, hvordan holdet vil reagere, når den flotte stime blev brudt. Det ser vi nu. På papiret en kamp AGF under de nuværende forhold for begge hold bør vinde 8 ud af 10 gange, men netop derfor er faren også spillerne tager for let på opgaven.
SIF er håbløst defensivt, det ved alle, men de er ganske habile fremad banen, så der skal arbejdes benhårdt ellers går det galt.

Ang. tilskuertallet vil det ikke overraske, hvis tallet kun lige sniger sig op over 10000. Efterår, SIF og så er fodboldfeberen altså heller ikke større.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #37
Enig! Kampe hvor AGF bør vinde og skal vinde på papiret, er ikke altid de mest attraktive AGF kampe.

Knæk og Bræk, AGF & Aarhus.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #38
Startopstillingen: Amini og Tingager ude med skader. Juelsgaard og Duncan starter.

Svar #39
Amini er knæskadet og dermed ikke klar - det samme med Tingager.

Det giver følgende startelleve:
                                         Aleksandar Jovanovic
Alexander Munksgaard, Niklas Backman, Jesper Juelsgård, Casper Højer Nielsen
 Nicolai Poulsen, Zach Duncan, Bror Blume - Mustapha Bundu,  Jakob Ankersen
                                          Patrick Mortensen,

Svar #40
Det omtales i øvrigt, at Amini har en "mindre skade". Forhåbentlig er han klar mod FCK om 8 dage. Vi har brug for både ham og Tingager i den kamp.

Svar #41
og Silkeborgs 11: Ankersen står over for den 19-årige Rasmus Carstensen (i Svenn Crones fravær), mens Bundu skal spille over for Frederik Møller. SIF har nye folk på begge backs, ellers stiller de som ventet. Optræk til spas for vores kanter...?

AGF uden Amini - SIF skifter to i forsvaret

Svar #42
En god mulighed for Duncan til at vise sig frem - og en mulighed for os andre til at se, om han kan blive en direkte afløser, når Amini nok snart er væk.

Svar #43
Her er så mindst 15000!

Svar #44
Her er så mindst 15000!
Så fedt publikum har taget muligheden. Der ser ud til at komme rigtig mange, så lad os krydse fingre for en god kamp. Udskyder de ligefrem starten på kampen😎

Svar #45
For at sætte det lidt på spidsen så "ryster" det mig lidt med den ret sølle opbakning.
Opbakningen var noget større end jeg forventede - jeg er spændt på hvad det endelige antal bliver. Det ser sku godt ud.
Jeg er glad for vi ikke fik ret - måske det kan vise lidt af potentialet, tænk sig hvis det var på et rigtigt fodboldstadion:-)

Jeg er helt på linje med AGF skal prøve at gøre noget her, og husk at Stibo/Stiften har købt kampen, så økonomisk er det en kæmpe gevinst for AGF vs en alm Silkeborg kamp.
Mon ikke Stibo/Stiften har købt til favørpris - dvs. noget i nærheden af et tilskuerantal lidt mindre end en almindelig kamp.

Svar #46
Skandaløst ringe resultat af AGF. Skandaløst ringe spil og taktik af AGF. Skandaløst at lukke for mange tilskuer ind på stadion - måske bøde til AGF for at sætte sikkerheden på spil?
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #47
Jeg var ellers ret fortrøstningsfuld før den her kamp. Silkeborg lukker jo 3 mål ind i hver kamp... Suk! Det kan godt være at vi har en god bredde, men det var to vigtige spillere vi manglede i dag i Tingager og Amini.

Men det var altså også et orgie af brændte chancer vi havde. Kort før udligningen til 2-2, hvor Mortensen helt fri foran mål ikke rammer bolden og kort før 3-3, hvor Ankersen har et straffespark af en chance, hvor han losser den over mål. Simpelthen for sløset. Vi må ikke tabe en kamp mod så ringe et forsvar.

Svar #48
Åh ja AGF gamle dreng...

Tiderne skifter, men visse ting forbliver bare det samme.

Svar #49
Så blev det eddermame oktober 😡

Simple Audio Video Embedder