Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00 (Læst 5100 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20; AGF - Silkeborg søndag d. 20.10.2019 kl. 14.00

Svar #50
Det var det man kalder et selvforskyldt nederlag, Silkeborg fik lov at score på det meste, mens vi brændte nogle gigachancer i den anden ende og Romo blev MOM. Det er sindsygt skuffende at et overfyldt stadion skal sendes hjem med sådan en, selvom der var spænding og underholdning, især skuffende at vi kommer så dårligt ud og er så ringe den første halvdel af første halvleg. Jeg nåede at tænke det måske var bedst hvis SIF fik scoret så vi kunne vågne lidt op. Generelt manglede der dog både fysik og kreativitet. Amini var hårdt savnet, men forsvaret bør heller være helt væk fordi Tingager er ude. Alligevel er vi foran to gange og bør have momentum, men lukker dem fuldstændig unødvendigt ind igen i stedet for at lukke den. Helt utrolig dumt nederlag, men det er jo oktober, så...

Svar #51
Det er 100% for ringe af AGF, så ingen undskyldninger, tak....det har jeg hørt på i +20 år.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #52
Så blev det eddermame oktober 😡
 Ja, og med FCK og FCN i de to næste kampe kan vi meget hurtigt ligge nede i sumpen på 8.-10. pladsen igen.

Svar #53
Der var gang i sagerne og ganske god underholdning, selvom det sluttede skidt.

AGF fik, for en gangs skyld i de seneste mange kampe, mindre ud af det, end spillet berettigede til. Mortensen scorede to gange, men havde også to fæle tekniske fejl på ærmerne muligheder. Ankersen taber hovedet og blæser bolden forbi, i stedet for at bevare fatningen.

Så må vi se, om det hedder tre nederlag i træk efter FCK og sorte oktober i fuldt flor.

Svar #54
AGF er ikke mentalt stærke nok til top 6, truppen er det på papiret. Intet er dog afgjort, men tvivlen har fået masser af næring, både i truppen og på lægterne.

KSDH

Svar #55
Jeg synes igen at David Nielsen er for usikker og ude af stand til at fornemme kampens puls, han ventede mindst 10 minutter for længe på at skifte noget power ind på en midtbane som SIF sad på i den sidste halve time. Thorsteinsson og Anbo kom ind alt for sent.

Jeg synes generelt godt om DN, men mod Randers og i dag bliver hans manglende trænererfaring virkelig udstillet. Peter Sørensen ville f. eks. have været langt mere handlekraftig.

Han skylder virkelig en god trænerpræstation efterhånden.

Svar #56
AGF er ikke mentalt stærke nok til top 6, truppen er det på papiret. Intet er dog afgjort, men tvivlen har fået masser af næring, både i truppen og på lægterne.

Kan ikke se at det handler om mental styrke? Vi vinder jo de vigtige kampe over AaB, OB og FCN. Jeg synes vi spiller lidt for "løst" i dag. Jeg kan sagtens forstå, hvis taktikken var at slippe håndbremsen lidt og forsøge at lægge pres på Silkeborgs forsvar, men jeg sidder alligevel tilbage med en fornemmelse af, at vi ville have vundet let, hvis vi havde haft et større defensivt fokus. Men vi kunne selvfølgelig bare have scoret de 3-4 mål mere, som vi havde store chancer til og så havde det bare været en stor folkefest.

Svar #57
Hvis undskyldninger fra AGF & nogle fans var mursten, så var det vist mere end nok, til at bygge et nyt fodboldstadion i Aarhus.

KSDH

Svar #58
Vildt nok at vi pludselig lukker 6 mål ind på 3 halvlege efter Tingager blev skadet.

Svar #59
22.175 tilskuere tog i skoven i dag for at se om AGF var blevet et mere interessant fodboldhold igen, der er værd at bruge sin tid på. Det er fortsat et meget ordinært hold som ikke er entrebiletten værd.

Svar #60
Blume, Mortensen og Ankersen brænder foran blankt mål. Duncan får en hjerneblødning i eget felt og dommeren overser årets største straffe. - og Silkeborg er ekstra skarpe. JEG HADER LOKALOPGØR og hvorfor fanden ligger de i oktober?

Svar #61
Jeg synes igen at David Nielsen er for usikker og ude af stand til at fornemme kampens puls, han ventede mindst 10 minutter for længe på at skifte noget power ind på en midtbane som SIF sad på i den sidste halve time. Thorsteinsson og Anbo kom ind alt for sent.

Jeg synes generelt godt om DN, men mod Randers og i dag bliver hans manglende trænererfaring virkelig udstillet. Peter Sørensen ville f. eks. have været langt mere handlekraftig.

Han skylder virkelig en god trænerpræstation efterhånden.
100 % enig - det var igen igen .... alt for sent der blev reageret af DN, at han ik tar Duncan ud før er en gåde... han var klumpe dumpe på glatis i dag - og Anker virkede opgivende og lad....

Svar #62
2 ting jeg lærte idag. Den ene vidste jeg dog godt.

I-M-P-O-N-E-R-E-N-D-E arbejde af vores kommercielle afdeling. Jeg var idag på A tribunen, hvor jeg kunne se JN og den kommercielle afdeling konstante sørge for at få fyldt stadion og sørge for alle var glade. Jeg fik afvide at AGF havde sendt en mand op til Tivoli for at fortælle folk på vej ud, at der var gratis entre til stadion. Sindsygt godt tænkt. Top karakter her. Alt forløb sindsygt godt. Fik afvide at de havde fået lov til at lukke 25k ind, ved at inddrage løbebanen hele vejen rundt. Det blev nødvendigt i de 2 ender.

Sportsligt er vi dog et stykke under minimumskarakteren. Mentalt er vi svagere end en teenagepige, hvor kæresten lige er skredet. Helt utroligt vi to kampe i streg slet ikke kan sætte os igennem. Vi lukker altså 4!! mål ind.

Jeg tror faktisk denne kamp var mit enkeltstående historiske lavpunkt. Aldrig har det været pumpet så stort op, aldrig har spillerne floppet så fælt.

Jeg kan ikke finde ud af om jeg overhovedet er skuffet, overrasket eller hvad.

Jan S fra stiften var gæst hos sponsorer inden kampen, og kaldte 2-1,3-1 sejr til SIF, fordi AGF aldrig kan matche viljen i disse kampen. Manden fik ret.

Chokerende

Svar #63
Det var kort sagt en uprofessionel indsats fra både spillere og trænere, der leverer en pinlig omgang overfor stadionrekord på lægterne mod bundproppen, der endnu ikke har vundet en kamp i sæsonen før i dag. Shame on you og med et tab på sikkert mange hundrede tusinder sådan en indsats koster i placeringspenge og færre tilskuere mod FCK.
Kampene mod RFC og Silkeborg viser bundniveauet og er så GF agtig, når det er allerværst.
Dejligt at så mange dukkede op og støttede holdet. Det så flot ud.

Svar #64
Den gode nyhed er at når vi tager initiativet fremover, presser, spiller fodbold og kæmper, så vinder vi sådan en kamp som i dag 6-2.

Enig vi skulle have haft Jon og Anbo ind noget før, og NH for NP til aller sidst for at satse helt.
(kunne også have bragt Gift for Anker og Jon for Zach)

Men godt at se PM får lavet mål (selvom han burde have scoret endnu mere) og godt at se Anbo er vores nye allrounder, der også kan spille 6-8er. For 1½ år siden spillede han kant. Og tænker også han om et par år kan være spillende midterforsvarer når han får rutine. Vores nye Stage.

Vi er slet ikke til stede mere end 50 min - og selv inden kunne vi have lukket kampen:

AGF - Silkeborg IF | 3F Superliga
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #65
Bizart nok har vi stadig chancen for at ligge nummer 3 efter runden. Brøndby må højst få uafgjort mod Lyngby, og FCM skal slå Randers med tre mål - så er vi gået to pladser frem i en runde, hvor vi tabte hjemme til ligaens svageste hold.

Svar #66
Må bare sige ledelsen ser helt rigtigt, når de ikke har travlt med at forlænge kontrakten med DN trods stort fan pres.

Det er simpelthen så torskedumt mod et absolut bundhold med massive defensive problemer at overlade det spillemæssige initiativ efter 3-2 scoringen og da især fordi SIF faktisk er et fornuftigt hold i det offensive.

Jeg må sige, jeg er decideret rasende efter det her nederlag, det er ellers meget lang tid siden, jeg har været det.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #67
Jeg har hele tiden været på team "afvent", da sæsonen er lang endnu og alt i både positiv og negativ forstand.  Jeg kan også finde flere kritikpunkter - f.eks. vores alt for sene udskiftninger.  Det er en gammel traver, men jeg synes ikke, at trænerteamet er gode til at læse kampens udvikling i forhold til udskiftningsmulighederne. 

Jeg er også rasende, men lige i dag er det  dog mest på spillerne. De chancer, som de brænder, de fejl de laver, de store udsving i koncentrationsniveau osv.  De er dagens største syndere imø.

Svar #68
Jeg er helt på linje med dig - synes det er fint vi ikke angriber naivt alle 90 min mod alle, men synes igen igen vi har været bedst når vi tager initiativet og går i  højt pres. Og naturligvis skal vi angribe et SIF der sejler, hvilket vi også så i dag ... de var helt væk dernede bagved. Men vi var også stærk med højt pres mod Brøndby på udebane fx.

Eneste undtagelse, dog ikke rasende, men kun hovedrystende.... SUK

eg ser faktisk DN som en mulig rigtig træner, men synes han skal justere på spillestilen og give lidt mere slip. Der er der han og AGF har haft mest succes. Jeg er godt med på at ingen hold kan klare at være i pres 90 min, men overlade initiativet efter 50 min. NOPE.

Synes også vi skal være fleksible - mod nogen hold som fx SIF skal vi også evne at spille bolden rundt, så de slet ikke kommer til fadet, når vi er foran.

SUK
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #69
22.175 tilskuere tog i skoven i dag for at se om AGF var blevet et mere interessant fodboldhold igen, der er værd at bruge sin tid på. Det er fortsat et meget ordinært hold som ikke er entrebiletten værd.

7 mål og en medrivende fodboldkamp ... Hvis det ikke var den gratis entré billet værd, så er man noget af en feinschmecker. Vi kan ske være forbandede over, at det SIF-hold for en sejr... Over AGF, men respekt for at de spillede deres chance.

Svar #70
Ja indstillingen var simpelthen for dårlig fra spillerne. De skal have ild i øjnene - det behøver man ikke en træner til.
Ja udskiftningerne kommer bare for sent - det er lidt irriterende, bare 10 min før ville være passende og kan få stor betydning.
JA fantastisk kulisse, flot kamp, underholdning, drama for alle pengene (også 150 kr værd), men vi skal vinde 6-2 i dag.

Synes sådanne gratis kampe med løbebanen i brug og op til 25.000 tilskuere skal forsøges igen mod hold som Hobro, Sif og Horsens - så må spillerne lære at levere varen. Trods alt federe end ca. 5000 på et mere end halv tomt stadion

Svar #71
Må bare sige ledelsen ser helt rigtigt, når de ikke har travlt med at forlænge kontrakten med DN trods stort fan pres.

Det er simpelthen så torskedumt mod et absolut bundhold med massive defensive problemer at overlade det spillemæssige initiativ efter 3-2 scoringen og da især fordi SIF faktisk er et fornuftigt hold i det offensive.

Jeg må sige, jeg er decideret rasende efter det her nederlag, det er ellers meget lang tid siden, jeg har været det.
Enig - det haster ikke med at få forlænget hovedløst med DN. Det hold har jeg også være på hele tiden - det virkedes mest som om det var medierne der hoppede på den og nogle optimistiske fans.

Det var pinligt at se på i dag. Vi får ikke lukket kampen på det rigtige tidspunkt med en scoring til en 2-måls føring. Havde PM da bare ramt bolden istedet for at sparke huller i luften eller havde Blume ramt målet på et hans forsøg eller havde Anker ramt på hans. Mulighederne var der men vi var for dårlige til at udnytte dem.

Taktikken virkede håbløs - vi trak os tilbage (som vi plejer) da vi kom foran. Vi burde have holdt trykket mod det hold der har lukket klart flest mål ind i hele ligaen. De har lukket et hav af mål ind men de har stadig selv formået at score. Det er dog helt horribelt, at de ender med at score 4 mål mod os. Vi har ellers været effektive i forsvaret.
Tænk sig at en kamp mod ligaens absolutte bundprop skal være så lige, når vi ligger omkring 3-5 stykker i ligaen.

Svar #72
Jeg er helt på linje med dig - synes det er fint vi ikke angriber naivt alle 90 min mod alle, men synes igen igen vi har været bedst når vi tager initiativet og går i  højt pres. Og naturligvis skal vi angribe et SIF der sejler, hvilket vi også så i dag ... de var helt væk dernede bagved. Men vi var også stærk med højt pres mod Brøndby på udebane fx.

Der er vel ingen, som siger, AGF skulle angribe naivt?

Det er muligt, at holde på bolden køre den lidt rundt i egne rækker og lade SIF spillerne jagte bolden og bruge kræfter. Det var ikke kampen, hvor en føring skulle holdes hjem ved at spille på kontra især ikke når der var noget nær 0 pres på SIF.

Jeg synes nederlaget var en blanding af manglende vilje fra spillerne og taktisk dumhed fra DN og det er ikke første gang, AGF under DN stopper med at spille fodbold efter en føring.

Svar #73
At man lukker 4 mål ind mod ligaens bundprop foran 22.175 tilskuere er mig en gåde. Forfærdelig fodboldkamp fra vores side af. Jeg får helt flashback til 2007 hvor AGF efter at have sikret sig oprykning taber 1-3 mod HIK foran 17.000 tilskuere. Det er simpelthen så sløjt.

Svar #74
Jeg synes nederlaget var en blanding af manglende vilje fra spillerne og taktisk dumhed fra DN og det er ikke første gang, AGF under DN stopper med at spille fodbold efter en føring.
Vi er indimellem for nemme at presse og kan ikke spille bolden rundt (eller vil ikke). Syntes det er meget sigende, at vi mod SIF ikke engang formår at holde på bolden i størstedelen af tiden. Det burde altså være muligt mod bundproppen AGF - Silkeborg, Superligaen Grundspil 2019/2020 20/10-2019
Det kan godt være SIF ikke har fået point som fortjent i sæsonen men måske der var nogen der anså kampen som lidt for meget walkover. Det kunne vel også ses af bemærkningerne herinde før kampen.

Det eneste positive i dag var tilskueropbakningen - bare synd de ikke fik en sejr med hjem.

Svar #75
Bizart nok har vi stadig chancen for at ligge nummer 3 efter runden. Brøndby må højst få uafgjort mod Lyngby, og FCM skal slå Randers med tre mål - så er vi gået to pladser frem i en runde, hvor vi tabte hjemme til ligaens svageste hold.

Det ser det desværre ud til at komme til at koste os to placeringer og i alt 1,25 mio.

Svar #76
Måske spillede vi lidt
 naivt. Måske undervurderede vi dem en smule. Men det var underholdende.  Jova og Duncan skuffede mest. PM og Anker brændte et par gigantiske chancer. Blume er næppe bedre end vi så i dag. Han fylder bare for lidt på midtbanen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #77
Måske spillede vi lidt
 naivt. Måske undervurderede vi dem en smule. Men det var underholdende.  Jova og Duncan skuffede mest. PM og Anker brændte et par gigantiske chancer. Blume er næppe bedre end vi så i dag. Han fylder bare for lidt på midtbanen
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #78

Hånden på hjertet, sådan lige vi får solgt spillere og træner i afmagt, så må vi også spørge os selv:
Ville man inden sæsonen have solgt en sæsonstart med en 4./5.plads på nuværende tidspunkt, hvor kun BIF, FCK, FCM og muligvis et enkelt hold mere foran os?

Svar #79
@ Stig - enig og ingen vil alligevel købe dem :-) Nej vi skal vel bare til at spille fodbold i 90 minutter istedet for perioder og i dag kun 48 min.

Ligaen er så tæt at det er en helt grotesk tanke at FCK ønsker den reduceret til 10 hold. Bliver intenst nok med 12 - er også med 14. 

Svar #80
Ville man inden sæsonen have solgt en sæsonstart med en 4./5.plads på nuværende tidspunkt, hvor kun BIF, FCK, FCM og muligvis et enkelt hold mere foran os?

Stig, jeg kan normalt godt li' din positive energi, men det er bare dårlige undskyldninger for AGFs pinlige indsatser mod SIF & også mod RFC. 

I NFL er der et udtryk: CHOKE ! SIF er et af superligaens ringeste hold gennem tiderne, AGF kan snuppe # 3 i suppen, millioner på spil og 22175 tilskuere på lægterne i Aarhus. AGF Chokes again !!!

KSDH

Svar #81
Ligaen er så tæt at det er en helt grotesk tanke at FCK ønsker den reduceret til 10 hold. Bliver intenst nok med 12 - er også med 14.

100% enig, jeg ser ikke frem til en superliga med blot 12 hold.

KSDH

Svar #82
Så blev det eddermame oktober 😡
Men der er heldigvis kun 3 runder
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #83
Stig, jeg kan normalt godt li' din positive energi, men det er bare dårlige undskyldninger for AGFs pinlige indsatser mod SIF & også mod RFC.  
@mmmdkAGF‍ 

Undskyld mig, men hvor er det liiige jeg giver en dårlig undskyldning? :D

Jeg påpeger blot, at vi trods de to pisse irriterende og håbløse nederlag (som der ingen undskyldninger er for) trods alt stadig ligger i top 6, som vi vel alle før sæsonen ville have "solgt den" for!? Så alt er ikke dødt og begravet endnu. Og vi skal videre nu. 

Det handler om pointene efter runde 26, ikke om hvem og hvornår vi får dem. Ja vi taber til SIF, og vi vinder ude over BIF i år. Det er en fucking skør liga. Men vi har 20 point efter 13 runder, og ligger i top 6. Videre.

Svar #84
Jojo sæsonen som helhed er super. Og nederlaget i Randers var jo også som forventet - fremover synes jeg vi stiller med reserveholdet mod Randers som i pokalen. Nederlaget deroppe var et kiks - det sker eller kunne være sket mod OB.

MEN tabe til et sygt ringe Silkeborg hold fordi vi stiller os ned og giver dem initiativet efter 48 min foran over 22.000 tilskuere. Så er jeg sgu skuffet. Og snork sover i first half i forsvaret. Lukker 4 mål ind - det var jo ikke Real Madrid vi mødte...

Nå det var piv ringe - selvom det var god underholdning og et drama.

Okay ja videre ... men godt vi har en af landets bedste træningsbaner, for der er da noget at øve sig på....

Svar #85

Hånden på hjertet, sådan lige vi får solgt spillere og træner i afmagt, så må vi også spørge os selv:
Nu er der vel heller ikke nogen der sælger hverken spillere eller trænere men påpeger de mangler som er påpeget før - måske især de mangler som de superoptimistiske overser:-) Der har jo lydt adskillige krav om forlængelse af træner og hvilken supertrup vi har og så taber vi alligevel til ligaens ringeste hold, endda til en publikumsrekord på hjemmebane.

Jan S fra stiften var gæst hos sponsorer inden kampen, og kaldte 2-1,3-1 sejr til SIF, fordi AGF aldrig kan matche viljen i disse kampen. Manden fik ret.
Jeg syntes det er vildt, at den kan kaldes igen på forhånd. De to seneste kampe viser vel, at vilje og engagement kan skabe en kæmpe forskel i denne liga.

Svar #86
Men ellers cool du ser så positivt - det er også vigtigt, og fedt nok nogen finder den vinkel - når man er aller mest skuffet :-) Men ja det er lidt som den mod HIK i ellers flot vejr (og et par andre gange - får også flash back til 3-4 mod Lyngby for en mio år siden). osv osv.

Svar #87
Dét var en træls oplevelse på Stadion i dag. Jeg tænker ikke kun på resultatet, selvom det var galt nok.
Der var lukket ALT for mange ind. Jeg tvivler på, der "kun" var godt 22 t. Vi kom alt for sent, blev lukket ind 14.10. Dét var umuligt at finde en plads, selv nede på D2.
Jeg så den første halve time stående på tæer med udsigten til ca halvdelen af banen.
Det gad jeg sgu ikke, så jeg gik hjem og så anden på tv.

Men det så da fint ud på min tab i anden.
Det er en ommer GF. I må ikke lukke flere ind, end der er pladser til.
Jeg forventer en harmdirrende kritik fra Jan Sjovby i morgendagens Stiften...

Nå nej....

Svar #88
Og SELVFØLGELIG er jeg også pisse skuffet over dagens resultat!

Jeg var bare lige så mega overrasket med positivt fortegn da vi fik vores største sejr ude over Brøndby for få runder tilbage.. Og sådan kan det for nogen gå "lige op", selvom det føles af lort lige nu. 

Så min eneste pointe er, at jeg sætter pris på at vi har lavet de point vi har, og at vi har vist at vi kan spille med mod alle hold i denne sæson, og ligger i top 6. Det hjælper mig personligt gift evalueringen her efter halvdelen af grundspillet er ovre, og jeg ikke kun skal kigge på dagens resultat. 

Det handler i min optik kun om hvor man ligger når grundspillet er færdigspillet. Ikke om vejen derhen. 

Svar #89
Men ellers cool du ser så positivt - det er også vigtigt, og fedt nok nogen finder den vinkel - når man er aller mest skuffet :-) Men ja det er lidt som den mod HIK i ellers flot vejr (og et par andre gange - får også flash back til 3-4 mod Lyngby for en mio år siden). osv osv.
@Dichio‍ 
Tak. Og ja, jeg har også selv tænkt på de kampe flere gange. Og typisk AGF at fyre sådan en kamp af foran hele byen. Suk.

Svar #90
Det handler i min optik kun om hvor man ligger når grundspillet er færdigspillet. Ikke om vejen derhen.
Enig men vi er nødt til at debattere undervejs ellers bliver det lidt kedeligt:-)

Det er jo også bare fordi, man sidder med en lille tanke om hvordan det havde set ud, hvis vi havde fået 3 point her og de 2 manglende point mod Hobro:-)

Svar #91
@Stig AKA Frank Heskjær

Det handler i min optik kun om hvor man ligger når grundspillet er færdigspillet. Ikke om vejen derhen.

Men vejen derhen er bare så pisse vigtig. En slutplacering kommer ikke af at kaste 2 terninger i luften og håbe på 2 seksere.

En kamp skal analyseres så fejl kan undgås fremadrettet og de gode ting kan tages med. Det er egentlig bare det, jeg ser folk skrive og så imo fornuften i, at kontrakten med DN ikke skulle forlænges ovenpå en god stime, ligesom han heller ikke skulle fyres efter en pointmæssig dårlig start.
Vejen til en given slutstilling er altså ret så vigtig, når vi snakker om DN kan tage dette hold et skridt eller 2 videre. Så jeg er personlig ikke ligeglad med, hvordan AGF spiller heller ikke hvis det i sidste ende betyder en top 6 placering.

Når det er sagt, må sæsonen der gerne slutte nu.

Svar #92
Enig men vi er nødt til at debattere undervejs ellers bliver det lidt kedeligt:-) 

Det er jo også bare fordi, man sidder med en lille tanke om hvordan det havde set ud, hvis vi havde fået 3 point her og de 2 manglende point mod Hobro:-)

@Martinstranger‍ 
100% enig. Men for mig er den del en selvfølge at vi alle tænker på og ærger os over... Jeg tilbyder en positiv vinkel at få sin søndag lukket ned, inden en ny mandag truer.. Take it or leave it.

Og "debattere", ja enig. Men hvis du mener dette her er "debat" så undværer jeg hellere. 
Nu er der vel heller ikke nogen der sælger hverken spillere eller trænere men påpeger de mangler som er påpeget før - måske især de mangler som de superoptimistiske overser:-) Der har jo lydt adskillige krav om forlængelse af træner og hvilken supertrup vi har og så taber vi alligevel til ligaens ringeste hold, endda til en publikumsrekord på hjemmebane.

Svar #93
Men vejen derhen er bare så pisse vigtig. En slutplacering kommer ikke af at kaste 2 terninger i luften og håbe på 2 seksere.

En kamp skal analyseres så fejl kan undgås fremadrettet og de gode ting kan tages med. Det er egentlig bare det, jeg ser folk skrive og så imo fornuften i, at kontrakten med DN ikke skulle forlænges ovenpå en god stime, ligesom han heller ikke skulle fyres efter en pointmæssig dårlig start.
Vejen til en given slutstilling er altså ret så vigtig, når vi snakker om DN kan tage dette hold et skridt eller 2 videre. Så jeg er personlig ikke ligeglad med, hvordan AGF spiller heller ikke hvis det i sidste ende betyder en top 6 placering. 

Når det er sagt, må sæsonen der gerne slutte nu.
@Martin Hansen‍ 
Jeg føler at der bliver puttet tonsvis af ord og meninger ned i min mund. Så jeg lukker lige ned for i aften. Gider ikke læse mere om kampen og AGF i dag. 

Jeg holder humøret oppe ved at minde mig selv om, at vi trods alt stadig er i top 6, og har alle muligheder for at nå det vi gerne vil, trods en lortekamp, som vi selvfølgelig skal lære af.

Hav en god aften. Og vi skrives ved i løbet af ugen.

Svar #94
 Det må du vist hellere, hvis det indlæg virkelig kan pisse dig så meget af.

Nu har du mere end 1 gang skrevet, at for dig er en top 6 placering alt afgørende og så er du ligeglad med hvordan (du skrev det vist bl.a i talenttråden) og så er det jeg stilfærdig vel og mærke, bare mener, at der også er den nuance - du kan jo godt lide nuancer - at processen mod en slutplacering både på kort og lang sigt, ikke er ligegyldigt heller ikke selvom ens sportslige mål opnås.

Svar #95
Skandaløst at lukke for mange tilskuer ind på stadion - måske bøde til AGF for at sætte sikkerheden på spil?

Efter hvad jeg kunne forstå fra andre, så har vi juridisk ikke gjort noget forkert, da stadion er godkendt til over 40.000 mennesker fra politi/myndigheder i forbindelse med koncerter.

Hvis DBU mener vi har omgået deres regler ved at have folk på løbebanen, så kan de dog slå ned, men det vil nu være lidt underligt at straffe klubber for at lokke mange til fodbold.

Svar #96
Hvis vi skulle tabe er det bedst det er med Silkeborg, da vi ikke er i direkte konkurrence med dem... EJ jeg stopper nu, jeg kan ikke engang selv tro på det.
3 mål skal være nok til at få point mod FCK...
22.000 tilskuere skal garantere 110 % indsats

Jeg er træt af at vi smider de nemme points, når der så fornemt er hentet gode points mod bedre modstandere.
Lur mig om vi ikke henter mindst 1 og sikkert 3 point mod FCK for derefter at pisse det væk runden efter.

Mit pølsebrød var i øvrigt sejt og koldt - noget vores spillere kunne lære lidt af :D

Svar #97
Billeder fra kampen:

Faktisk godt at se vores højreback være oppe og lave assist, og flot 3. sidste fod af Anker ved et af målene.

Synes Zach/NP og Jova alle er meget passive ved Sifs første. Stærkt af Plaffeministeren - ham vil jeg godt have istedet for PM/NH, hvis vi skal bytte 30 årige...

Og hvad siger folket laver Zach straffe eller spiller han bolden, synes den er svær at se 100% - ser også ud som op Sif-spilleren bare hopper for at at få straffe i en ufarlig situation. Øv. Hvad der sker.

Synd Zach har en middelmådig dag og uheldig, men NP lige så ringe i dag. Fint Anbo også kan spille central midt - bliver han snydt for straffe til sidst?

AGF - Silkeborg IF | 3F Superliga

Svar #98
At lukke fire ind mod Silkeborg gør det uomgængeligt at se på defensiven. Det kommer holdet helt sikkert til i den kommende uge.

Billedet er grimt, særligt for Munksgaard. Han er nærmeste mand på målscoreren, men alt for passiv ved 0-1. Og han ligger alt for langt fra Maholli, der får alt for megen tid og plads til sit indlæg ved 3-4.

Munksgaard ligger så tæt på Backman, at han er cirka 10 meter fra Maholli, da han modtager bolden på kanten. Det er så meget, at Munksgaard ingen chance har for at stoppe indlægget. Vi spiller ikke mand mod mand bagude, det ved jeg. Men Munksgaard er stadig fejlplaceret. Han havde endda brug for at spille en god kamp i dag, for Kevin Diks banker på. Ham vil vi nok snart få at se.

2-2 falder tilbage på midterforsvaret. Schwartz stiller sig midt mellem Backman og Juelsgaard, for hvorfor skulle han andet, når der nu er så megen plads mellem de to. Da han dernæst, helt forudsigeligt, modtager bolden, er de begge for langt væk og Schwartz desuden for dreven en målræv til, at det helt unødvendige mål kan afværges.

Patrick var også ualmindeligt meget ude med riven efter forsvarerne. Han savnede simpelthen ærgerrighed i forhold til at forsvare eget mål, sagde han. Det kan man ikke fortænke ham i. Backman-magien er så ganske forsvundet, og forsvarskæden kommer under lup og en tur i værkstedet i den kommende tid. Det skulle undre mig meget, hvis vi ikke spiller med Diks og Tingager fra samme sekund, hvor de er klar.

Svar #99
Synes ikke Munks har andel i 0-1 målet. Det er Zach, NP og Jovas. De kigger alle fodbold.

Højer der ellers var stærk med både 4 og sidste fod på PMs scoring, viste igen i dag han ikke dækker noget i hovedspillet ved 4-3 målet, hvor han Julle også løber på mellemhånd inde foran og slet ikke får orienteret sig.

Simple Audio Video Embedder