Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue efterår/vinter 2019/2020 (Læst 71911 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue efterår/vinter 2019/2020

Svar #1250
Helt fra starten har der været snak om en frikøbsklausul på 5 mill. Euro på Kaastrup, men kan ikke længere huske, hvor den påstand stammer fra.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #1253
Fornuftigt når han nu er gledet et stykke ned af hirakiet.

Selvom jeg ikke er speciel stor fan af Ammitzbøll - imo den svageste af de unge spillere - så må jeg sige, jeg endnu har tilgode at se Helenius lave noget, som jeg ikke så fra Ammitzbøll i de kampe han fik.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #1254
Selvom jeg ikke er speciel stor fan af Ammitzbøll - imo den svageste af de unge spillere - så må jeg sige, jeg endnu har tilgode at se Helenius lave noget, som jeg ikke så fra Ammitzbøll i de kampe han fik.
 AA er en god dybdeløber, mens NH er en glimrende opspilsstation, hvilket hverken PM eller Ammitzbøl kan matche. 

Til genegæld giver det mening at sende vores kanter i dybden som holdet er udstyret pt, og derfor kan vi sadle om når Ankersen/Bundu er borte, og det kan højne vores behov for at have Ammitzbøl's løb til den tid. Så på græs med ham i Norge indtil da :D

Svar #1255
Til genegæld giver det mening at sende vores kanter i dybden som holdet er udstyret pt, og derfor kan vi sadle om når Ankersen/Bundu er borte, og det kan højne vores behov for at have Ammitzbøl's løb til den tid. Så på græs med ham i Norge indtil da  :D
Bemærk at han udlejes resten af året og jeg går ud fra du regner med at Bundu og (sikkert også) Ankersen er væk til sommer. Man må have vurderet at vi kan klare os uden et tredjevalg i angrebet resten af foråret og det virker heller ikke helt urimeligt baseret på den spilletid selv Helenius får, men mit gæt er at der kommer en ny angriber til sommer. Jeg tror ikke vi vil køre efteråret, der også kan byde på europæiske kampe, med kun to angribere. Hvis der var hold i rygtet om at vi jagtede Pjækkeministeren indikerer det at det har været planen et stykke tid. Jeg tror ikke man har opgivet Ammitzbøl. Måske forventer man klart at forlænge kontrakten når kommer tilbage, men ellers skal han så tage et ryk resten af året i Norge og spille sig til en kontraktforlængelse på den baggrund eller i løbet af foråret 2021. Satser man på ham på den længere bane kan det være der er en anden der skal ud om et års tid, men det kommer, hvis min formodning holder, nok lidt an på hvem og hvilken type der er kommet til til sommer. Helt ideelt kan vi måske lave et fint salg af PM, hvis han gerne vil ud igen.

Det er under alle omstændigheder fint hvis AA får noget førsteholdsfodbold og oven i købet på så højt et niveau som Tippeligaen trods alt er.

Svar #1256
AA er en god dybdeløber, mens NH er en glimrende opspilsstation, hvilket hverken PM eller Ammitzbøl kan matche.

Til genegæld giver det mening at sende vores kanter i dybden som holdet er udstyret pt, og derfor kan vi sadle om når Ankersen/Bundu er borte, og det kan højne vores behov for at have Ammitzbøl's løb til den tid. Så på græs med ham i Norge indtil da :D

Der er tilsyneladende en købsoption med i lejeaftalen, så hvis han brænder eliteserien af, får vi ham nok ikke at se igen:

I forbindelse med utlånsavtalen har FK Haugesund også sikret seg en opsjon på kjøp ved utlånsperiodens slutt.

Ny danske på plass / Haugesund

Svar #1257
Der er tilsyneladende en købsoption med i lejeaftalen, så hvis han brænder eliteserien af, får vi ham nok ikke at se igen:
Jeg var også lidt overrasket over at han skulle være på et niveau hvor de ville leje ham uden. Det peger så også lidt mere i retning af at man ikke helt tror på ham, selvom han jo enten kan takke nej alligevel eller slå igennem her efterfølgende. Jeg synes dog også det gør det endnu mere sandsynligt at man jagter en angriber til sommer. Det kan godt være det bliver en lidt fleksibel type, men jeg tror ikke man vil køre uden en tredje angriber og Fæster er nok ikke klar til at tage over. Forhåbentlig bliver det et offensivt talent.

Svar #1258
Jeg var også lidt overrasket over at han skulle være på et niveau hvor de ville leje ham uden. Det peger så også lidt mere i retning af at man ikke helt tror på ham, selvom han jo enten kan takke nej alligevel eller slå igennem her efterfølgende. Jeg synes dog også det gør det endnu mere sandsynligt at man jagter en angriber til sommer. Det kan godt være det bliver en lidt fleksibel type, men jeg tror ikke man vil køre uden en tredje angriber og Fæster er nok ikke klar til at tage over. Forhåbentlig bliver det et offensivt talent.
Hvad lægger du i sætningen "klar til at tage over" i forhold til Fæster? Det han skal tage over er pladsen som 2. reserve og dermed som regel en plads udenfor kamptruppen. Selvfølgelig er det skidt, hvis både Mortensen og Helenius bliver skadet samtidig, men vi er dog i en væsentlig bedre situation end vi var i forrige sæson. Men ok, hvis "målet" er, at Fæster slet ikke skal komme i betragtning til spilletid, så kan det da godt være at vi skal have hentet endnu en angriber. Men så bør vi vel også sende Fæster videre. 

Svar #1259
Normalt vil man sige der skal 3 angribere til ift at man skal være dækket ind af skader, men omvendt er både PM og NH også så stabile i præstationer og aldrig skadet, at det er lidt luksus med 3 stk, og AA har slet ikke spillet og NH aldrig spillet så lidt i superligaen som nu (bortset fra en kort periode i AaB) - fordi PM spiller fast.

Mon ikke man har vurderet at der ikke ville komme spilletid til AA, selv ikke i pokalturneringen, og at fx Fæster vil have glæde af at være backup for NH i træningsturneringen.

Man har sikkert også vurderet at både PM og NH sjældent sidder ude med småskader og karantæne, og begge altid kan spille 90 min, så skulle en af dem få en længere skade, henter man nok en kontraktfri ind som vi før har gjort.

Spændende at se til sommer...

Men tror også man til sommer vil hente et talent ind udefra eller Fæster op, hvis han ellers er klar til det og se tiden han, man kan jo handle helt til 1/9, og når først man er nået dertil er rest-sæsonen kun 3½ måned. Ligesom den er ret kort nu.

I øvrigt skulle både PM og NH blive skadet, kan Bundu der har spillet et hav af kampe der gennem sit liv, prøves af i front igen en kamp eller to. Jon kan også spille falsk 9er til nød 1-2 kampe.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #1260
Hvad lægger du i sætningen "klar til at tage over" i forhold til Fæster? Det han skal tage over er pladsen som 2. reserve og dermed som regel en plads udenfor kamptruppen. Selvfølgelig er det skidt, hvis både Mortensen og Helenius bliver skadet samtidig, men vi er dog i en væsentlig bedre situation end vi var i forrige sæson. Men ok, hvis "målet" er, at Fæster slet ikke skal komme i betragtning til spilletid, så kan det da godt være at vi skal have hentet endnu en angriber. Men så bør vi vel også sende Fæster videre.

At jeg ikke tror han er klar til at overtage AA's rolle nu/til sommer, men det er naturligvis et gæt, hele kabalen kan jo gå op hvis han er det. Det vil da være ideelt. Et problem med at spille med en enkelt angriber er at der sandsynligvis ikke bliver meget spilletid til tredjeangriberen, men han skal have et rimelig højt niveau ellers kan man hurtigt få problemer ved skader og karantæner da man skal have noget at skyde med fra bænken. Det kan sagtens tænkes Fæster fx kan udlejes og få nogle førsteholdskampe, men jeg er ikke nervøs ved at han ikke spiller endnu. 

Svar #1261
Anders Fæster har kontrakt 1 år efter U19, og hives nok op som mælketand a la de 3 andre denne sæson, eller udlejes et år. Men skal han en reel rolle i 1. holdstruppen, skal han starte med at score mål i U19 i foråret. Krydser fingre for at han bliver vild.

Anders Faester - Player profile 19/20 | Transfermarkt
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #1262
Jeg tror ikke på, at Anders Fæster bliver god nok til at spille Superliga for AGF. Selvfølgelig håber jeg, at han pludselig eksploderer, og han har da også en spidskompetence qua sin højde. Han har dog ikke den store springkraft, så i seniorfodbold er han ikke nødvendigvis så overlegen i luften. Han har god teknik i betragtning af sin størrelse og type, og har været meget skadet. Bliver han skaderne kvit, er der da en chance.

Jeg tror, at det mest sandsynlige er, at vi henter et talent ind udefra, da den næste angriber fra talentholdene er Frederik Ihler, der er årgang 2003 og derfor næppe er aktuel før om et par år.

Svar #1263
Jeg er meget enig. Der er nogle ting Fæster skal arbejde med og have held med ift gennembrud.  Ja det er set før at fysiske spidskompetencer i u19 fodbold ikke er nok i voksenbold. Tvivler også. Heldigvis kan unge spillere ofte tage ryk man ikke lige havde set komme.

Svar #1264
Fra hoften: Skulle vi til sommer give chancen til Nicolas Mortensen, 24 år og bror til Patrick?

19 mål i 17 kampe gør ham til suveræn topscorer i 2. division. Den ene sæson FC Helsingør var i ligaen, scorede han 8 mål i 28 kampe. Da de i sidste sæson røg ud af 1. division, scorede han 7 mål i 29 kampe.

De stats kan man tolke på to måder:

1) 2. division er hvad han har niveau til, hvis han skal ligge højt på topscorerlisten.

2) Han er hyperfarlig og vil altid score mange, hvis han bare spiller på et dominerende hold, der skaber mange chancer. 8 mål i 28 ligakampe for FC Helsingør som stor underdog er godkendt og viser også potentiale til mere for et bedre ligahold.

Jeg hælder mest til det sidste og tror på, at han ligner Patrick lige så meget som spiller, som han gør af udseende (det er slående). Han er kontraktfri til sommer.

Svar #1265
Fra hoften: Skulle vi til sommer give chancen til Nicolas Mortensen, 24 år og bror til Patrick?

19 mål i 17 kampe gør ham til suveræn topscorer i 2. division. Den ene sæson FC Helsingør var i ligaen, scorede han 8 mål i 28 kampe. Da de i sidste sæson røg ud af 1. division, scorede han 7 mål i 29 kampe.

De stats kan man tolke på to måder:

1) 2. division er hvad han har niveau til, hvis han skal ligge højt på topscorerlisten.

2) Han er hyperfarlig og vil altid score mange, hvis han bare spiller på et dominerende hold, der skaber mange chancer. 8 mål i 28 ligakampe for FC Helsingør som stor underdog er godkendt og viser også potentiale til mere for et bedre ligahold.

Jeg hælder mest til det sidste og tror på, at han ligner Patrick lige så meget som spiller, som han gør af udseende (det er slående). Han er kontraktfri til sommer.
Kontraktfri  er han naturligvis spændende for mange klubber
Jeg har selv tænkt tanken, selv om brødre ikke nødvendigvis er et godt match i fodbold, og slet ikke., når de skal konkurrere om samme plads.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #1267
I et muligt scenarie kommer Covid-19 virussen til at påvirke transfervinduet til sommer, dette vil med de positive briller på, gøre det muligt at holde på Amini, men på den mere negative side også gøre Bundu mindre værd.

Man må håbe at det snart er overstået, så det ikke rammer transfervinduet.

Advarer Superligaen: Vil være det værste, der kan ske – Ekstra Bladet

Men allerværst er de potentielle konsekvenser, hvor coronavirussen fortsætter med at påvirke fodboldverdenen hen over sommeren. For så rammer det måske transfermarkedet. Flere Superliga-klubber har spillersalg som en vigtig del af deres strategi for at tjene penge.

Deres regnskaber står og falder med at tjene millioner den vej. Og hvis vejen bliver lukket, koster det dyrt.

- Det værste, der kan ske, hvis det fortsætter over sommeren, er, at det får større konsekvenser for transfermarkedet. Det kan blive sværere at sælge spillere, eller måske får man ikke den pris, man havde troet. Nogle har måske også tænkt, at spillersalg kunne lukke hullet for manglende tilskuerindtægter, men så får de ikke den mulighed, siger Jørgensen

Simple Audio Video Embedder