Spring til hovedindholdet
Emne: Transfervindue efterår/vinter 2019/2020 (Læst 77713 gange) forrige emne - næste emne

Sv: Transfervindue efterår/vinter 2019/2020

Svar #850
Vi har tidligere diskuteret om der er udlændinge regler i Superligaen. Kommunikationschefen for Helsingør har skrevet dette på Twitter:

Rune Milling
@Millingster
·
2 min
Svarer
@mufcdk

@JesperSimoni
 og
@TroelsBagerT
Der er ikke længere regler der begrænser antallet af ikke-EU-borgere i trupperne i SL+1 Div.
EU-borgere kan ikke begrænses, ift EU-lov.
I 2. Div må du max have tre ikke EU-borgere på banen af gangen.

Jeg tænker, han må have styr på reglerne.
Vi behøver altså ikke bekymre os om at komme i lovmæssige problemer, når PC har hentet nok australiere til en startopstilling.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #851
Det her er halv forlængelse og halt talent men nu ryger den i transfertråden.

Hvordan går det med Mostafa Maarouf? Han er tidligere blevet meget positivt omtalt og I maj måned skrev han en kontrakt frem til sommeren 2020 - er den forlænget?
Lokalt talent skriver kontrakt med AGF - AGF Fodbold

PS: Han er en af deltagerne i KMD-cup i morgen.
"Nogen drømmer om at spille for de største klubber - jeg har bare drømt om at spille for AGF" citat Frederik Ihler

Svar #852
Jeg synes han er så spændende en type og har målnæse -scorede nærmest efter behag i foråret.

Synes helt klart han skal forlænges, og hvis han ikke skal have 5 år ligesom MML og Erlykke, så i hvert fald 1-2 år for lige at se tiden an.
Jeg er dog mest stemt for en lang deal, så han ikke bare slår igennem og smutter videre som så mange andre. Så hellere udleje ham og se tiden an.

Men det er naturligvis PC og teamet der ser ham til dagligt.
Synes bare han ser spændende ud og lyder spændende. Folk med mål i støvlerne er sjældne.

Udover teknik og målnæse, slog han også 1.holdsspillerne i en række fysiske tests - som U19 spiller!
Spændende uortodoks type.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #853
Maarouf mangler at bevise, at han skal forlænges, men det har han foråret til. Han er kommet fra baghjul, så han skal bevise sig over længere tid, vil jeg mene.

Ift. manglende forlængelser, er det også værd at bemærke, at Daniel Thøgersen så vidt jeg ved, stadig ikke er forlænget. AGF vil muligvis se ham gøre det godt i Kolding, inden de føler sig overbeviste om, at han er være at satse på.

Svar #854
Enig havde bare gerne set man havde forlænget den med et år inden jul, så man ikke kan ende med han laver masser af mål igen i foråret og  ryger til en anden klub transferfri.

Så ville man over næste 1½ år kunne afgøre om han skulle på en 5 års som de andre unge. Men spændende ting han kan.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #855
Mht truppen. Vi har faktisk hele 24 spillere som har kontrakt 1½ år + frem.
Inkl. Mikkel Møller Lassen, Daniel Gadegaard, Erlykke der er fuldtids member fra sommer.

Af dem med udløb er seks: Amini, Thøger, Maarouf, Diks, TK og Anker endnu ikke afskrevet at forlænge med.
Kun YT og Nimo har man givet løbepas.

Thøger synes jeg har vist han har en god stilling, evner og fremragende indlægsfod. Selvtræner også en del afslutninger og frispark. Venstrebacks er der ikke så mange af og mon ikke Højer ryger. Jeg synes han er en lang kontrakt værd.

Amini er en no brainer på to år mere. Maarouf er lige nævnt ovenfor - jeg synes et år mere. Jeg er tryg ved TK har virket rolig, når han er kommet ind - et år ad gangen.

Anker synes jeg man skal se tiden an med - kan man få andet spændende ind, der er bedre - en yngre og bedre boldspiller. Hvad er hans selvopfattelse. Fortsætter han de gode takter og kan se sig som trup spiller, så fint med 2 år mere. Man ved hvad man får fra Anker. Aldrig skadet.

Diks har spillet i Feyenoord og trænet/spillet lidt i Empoli og Fiorentina, det er også en no brainer hvis han kommer på det niveau igen. Men sikkert også en pæn transfer og løn der skal smides. Og kan han holde sig skadesfri eller får tilbagefald. Fornuftigt at se hele foråret an med ham. Vi har også i forvejen måde Munks og Anbo på højreback, samt Mikkel Møller Lassen der både er hb og mf. Anbo kan dog spille mange pladser og ligner vores nye Stage.

Svar #856
Som det er beskrevet flere steder, har Amini ikke sagt ja til GFs tilbud om forlængelse.

I Tipsbladets papirudgave kan man i dag læse i en større gennemgang af GF, at PC også har givet Bundu et tilbud om forlængelse. Der står ikke noget om hans reaktion på det, men der er altså stadig lidt løse ender tilbage at håbe på.

I samme artikel pointeres det, at man hellere sætter lidt til på transferindtægter for at få resultater hjem i denne sæson.

Svar #857
Som det er beskrevet flere steder, har Amini ikke sagt ja til GFs tilbud om forlængelse.

I Tipsbladets papirudgave kan man i dag læse i en større gennemgang af GF, at PC også har givet Bundu et tilbud om forlængelse. Der står ikke noget om hans reaktion på det, men der er altså stadig lidt løse ender tilbage at håbe på.

I samme artikel pointeres det, at man hellere sætter lidt til på transferindtægter for at få resultater hjem i denne sæson.

Spændende. Det indikerer jo muligvis, at man vil holde på Bundu til sommer selvom det kan koste lidt på transferen. Ikke at jeg nødvendigvis er enig, hvis det bliver resultatet, men så er det jo godt det er klogere hoveder end mig der driver klubben :)

Svar #858
Bundus varer altså et år længere, og derfor har Peter Christiansen stadig mulighed for at indkassere en pæn transfersum for ham. Interessen fejler heller ikke noget, men sportschefen håber, at han kan holde sin holdets store offensive profil.

- Det, jeg kan og vil sige, er, at han har kontrakt her i halvandet år endnu. Der har været meget snak, og der er mange, der spørger til ham, men lige nu og her er han AGF-spiller, og det håber jeg også, at han er efter 31. januar, siger han.

AGF har tilbudt Bundu kontraktforlængelse: Han tygger stadig på det |...

Det er udtalelser helt efter PR bogen. Naturligvis skal PC give Bundu et tilbud om en kontraktforlængelse med tanke på den nuværende aftale allerede udløber 2021 og der altid er en risiko for, den interessere der er for Bundu ikke resulterer i et salg som er tilfredsstillende.

PC skal da også udtale, at klubben går efter det bedst mulige sportslige resultat og han derfor håber at beholde profilerne både for ikke at lyde desperat og dermed påvirke et evt. bud negativt men også for at vise omverden, klubben har ambitioner.

Fra min stol ændrer de udtalelser bare ingenting. Alle AGFs spillere er til salg for den rette pris og klubben vil til enhver tid sælge en Bundu for et stort beløb fremfor at beholde ham.

Svar #859

Spændende. Det indikerer jo muligvis, at man vil holde på Bundu til sommer selvom det kan koste lidt på transferen. Ikke at jeg nødvendigvis er enig, hvis det bliver resultatet, men så er det jo godt det er klogere hoveder end mig der driver klubben :)

Hvis andre klubber vurderer at han er 5 mio € værd, så burde han jo have en rigtigt høj værdi som spiller i AGF, lige nu kan han jo prismæssigt sammenlignes med Sori Kaba eller Pep Biel, og jeg mener han er mere værdifuld som spiller i AGF end de to er for deres klubber. Hvis PC skal kapitalisere på ham, så skal det jo være fordi han mener at han kan styrke truppen mere med pengene end han kan med Bundu, hans opgave er trods alt i sidste ende at skabe det bedst mulige hold ikke at tjene penge.

Jeg tror det er vanskeligt i hvert fald på den korte bane, at finde en bedre løsning end Bundu for de penge han kan sælges for, så jeg er enig i at holde på Bundu her i Januar med mindre der kommer et vanvidsbud, eller der kommer en klub der er sportsligt meget attraktiv for Bundu (han drømmer om Premier League). Sælg til sommer, eller endnu bedre forlæng med ham (hvis han kan overbevises) og sælg ham om et år i stedet.

B.T. afslører: AGFs stjernespiller har sagt nej til forlængelse | BT...

Det kunne godt tyde på at PCs Primære mission i dette vindue er at forsøge at forlænge med nøglepersoner i klubben. DN forlængelsen er han lykkes med, Bundu og Amini er begge blevet tilbudt en 2-årig forlængelse og skal lige vende skråen for at se hvad der ellers byder sig, men det er ikke udelukket at de takker ja når januarvinduet er lukket og deres agenter har set hvad der ellers er af muligheder.

Svar #860
Der er i øvrigt ikke noget der ikke er skidt - det ikke er godt nok noget. Skulle Bundu nu få en formnedgang eller skade i foråret, og derfor ikke kan sælges til sommer, kan det åbne op for en kontraktforlængelse og så kan transferen komme i anden omgang næste vinter eller sommer. Måske mindre - men kan også blive højere, plus den sportslige værdi i mellemtiden.

Uanset er jeg altid for et salg af spillere når rette bud er der, man ved hvad man har, ikke hvad fremtiden bringer. Og der er en tendens til at mange spillere peaker og går ned igen.

Svar #861
Det er ikke nogen overraskelse for de herinde, der har læst med, at jeg er ovenud lykkelig for at man forsøger har holde længere på Bundu.

Det er langt fra risikofrit, både fordi der kan komme skader og formdyk, men i min naivitet og optimisme tror jeg på, at den sportslige g økonomiske værdi af Bundu i foråret overstiger et evt tab ved at sælge ham tættere på kontraktudløb (antaget uden skader, ved ca samme niveau som nu, og uden kontraktforlængelse).

En forlængelse øger incitamentet for at holde ham til sommer. Jeg tror ikke på der bliver noget i den stil, men det er heller ikke nødvendigt for at jeg mener man skal holde længere på Bundu, der ville bare være flødeskum på kagen.

Svar #862
Toutouh er historie. Fint. Så er der vist ikke mere at sige om den fejl.

Svar #863

men i min naivitet og optimisme tror jeg på, at den sportslige g økonomiske værdi af Bundu i foråret overstiger et evt tab ved at sælge ham tættere på kontraktudløb (antaget uden skader, ved ca samme niveau som nu, og uden kontraktforlængelse).

Realistisk set er forskellen på at have Bundu sæsonen ud maksimalt forskellen på en 3. og en 6. plads.

Jeg tør ikke sige hvor meget han falder i værdi fra nu og til sommer hvis hans situation er status Q, men økonomisk henter vi vel kun 2-3 millioner kroner ekstra i TV-penge ved at ende nr. 3 fremfor 6. pladsen.
Og dertil hvad der hører af diverse risici for skader samt et dårligere forår.

Med andre ord, jeg tror ikke værdien overstiger et evt tab hvis vi taler kroner og øre i pungen her og nu.
Så er der selvfølgelig nogle andre langsigtede værdier, hvis Bundu eksempelvis er medvirkende til at vi får en bronze fremfor at ende på en fjerdeplads.

Svar #864
En 3. plads giver også mulighed for europæiske kampe. Det gør en 6. plads ikke. En mindre detalje. Jeg vil gerne have medaljer og europæiske kampe.

Svar #865
Derudover er vi også stadig med i pokalturneringen. Så vi spiller jo om sølvtøj og en masse ære, men næppe om så mange penge.

Svar #866

men i min naivitet og optimisme tror jeg på, at den sportslige g økonomiske værdi af Bundu i foråret overstiger et evt tab ved at sælge ham tættere på kontraktudløb (antaget uden skader, ved ca samme niveau som nu, og uden kontraktforlængelse).

Realistisk set er forskellen på at have Bundu sæsonen ud maksimalt forskellen på en 3. og en 6. plads.

Jeg tør ikke sige hvor meget han falder i værdi fra nu og til sommer hvis hans situation er status Q, men økonomisk henter vi vel kun 2-3 millioner kroner ekstra i TV-penge ved at ende nr. 3 fremfor 6. pladsen.
Og dertil hvad der hører af diverse risici for skader samt et dårligere forår.

Med andre ord, jeg tror ikke værdien overstiger et evt tab hvis vi taler kroner og øre i pungen her og nu.
Så er der selvfølgelig nogle andre langsigtede værdier, hvis Bundu eksempelvis er medvirkende til at vi får en bronze fremfor at ende på en fjerdeplads.
Ideen med at beholde ham er at der er en større værdi end placeringspengene ved en bedre placering, og det er bl.a. værdien af følgende:

1) AGF beviser overfor andre spillere og agenter at det er sportsligt attraktivt at være her. De ved sgu godt hvem AGF er og har været, så os i en optur giver en opmærksomhed som kun BIF og FCK kan matche.

2) AGF beviser at de kan udvikle spillere med succes: Bundu spillede dybt nede i Non-League fodbold i England, nærmere bestemt Midland Football League. Det er den 9. "bedste" række i England og en regionalliga á la Jyllandsserien (men nok på højere niveau). De rykkede op efter den sæson, men jeg ved ikke hvor meget Bundu nåede at spille i den 8. bedste række, der også er en regionalliga, inden vi hentede ham.

3) AGF i Top 6 er lig med flere kampe mod de rigtig sjove hold i sponsorsammenhæng: Det vil være masser af kampe mod hold som FCK, FCM, BIF, Randers, AaB og OB. Det er der i sagens natur mere eksponering og flere penge i, ligesom det giver forretningsfolkene i VIP-loungen noget at snakke om i fremtiden når de møder hinanden rundt omkring i landet.

4) Beholder vi Bundu i 6 mdr. mere viser vi også omverdenen at vi ikke er bange for at gå efter guldet, rent metaforisk. Man kunne måske nok hive en million euro mere ud af ham på en rigtig god vinterdag, men der bliver sendt et kraftigt signal om at der skal mere til end bare penge, samt man ikke kan presse os så hårdt i en forhandling.

Svar #867
3) AGF i Top 6 er lig med flere kampe mod de rigtig sjove hold i sponsorsammenhæng: Det vil være masser af kampe mod hold som FCK, FCM, BIF, Randers, AaB og OB. Det er der i sagens natur mere eksponering og flere penge i, ligesom det giver forretningsfolkene i VIP-loungen noget at snakke om i fremtiden når de møder hinanden rundt omkring i landet.

4) Beholder vi Bundu i 6 mdr. mere viser vi også omverdenen at vi ikke er bange for at gå efter guldet, rent metaforisk. Man kunne måske nok hive en million euro mere ud af ham på en rigtig god vinterdag, men der bliver sendt et kraftigt signal om at der skal mere til end bare penge, samt man ikke kan presse os så hårdt i en forhandling.
3) Vi skal spille top-6 i dette forår, med eller uden Bundu. Men man kan også argumentere for, at det bliver en god mulighed for at udvikle på Bundus afløser, hvad enten det bliver Lunding eller Links.

4) Jeg er helt enig i, at det her salg har en vigtig signalværdi. Vi skal ikke presses til et billigt salg. Så prisen er afgørende for om Bundu er her i foråret. Vi lykkedes med at sælge en spiller til ca. 3 mio EUR sidste sommer og det har allerede gjort noget ved vores selvforståelse - og opfattelsen af os fra agenter og andre klubber. Kan vi hæve barren til 5 mio nu, så har det en stor værdi for fremtidige salg.

Svar #868

3) Vi skal spille top-6 i dette forår, med eller uden Bundu. Men man kan også argumentere for, at det bliver en god mulighed for at udvikle på Bundus afløser, hvad enten det bliver Lunding eller Links.

4) Jeg er helt enig i, at det her salg har en vigtig signalværdi. Vi skal ikke presses til et billigt salg. Så prisen er afgørende for om Bundu er her i foråret. Vi lykkedes med at sælge en spiller til ca. 3 mio EUR sidste sommer og det har allerede gjort noget ved vores selvforståelse - og opfattelsen af os fra agenter og andre klubber. Kan vi hæve barren til 5 mio nu, så har det en stor værdi for fremtidige salg.

Hvis Bundu bliver solgt for 5 mio € så indikerer det at AGF og PC ikke ved hvad spillere er værd, og at man kan købe spillere billigere i AGF end i andre klubber. Han bliver købt på 6 måneders gode præstationer og altså som en lottokupon, selvom folk omkring AGF godt kan se at Bundu ikke er en lottokupon så er det ikke synligt for andre klubber endnu.

Hvis han derimod præsterer i foråret også mod de bedste hold i ligaen, så er han ikke længere en lottokupon og det gør at hans værdi stiger markant i et marked hvor en spiller der har 6 måneder tilbage på kontrakten kan blive solgt for mellem 15 og 20 mio €, så er 5 mio € ikke den korrekte værdisættelse på Bundu.

PC udtalte tidligt i sæsonen at man ikke ville lytte til bud på under 5 mio €, men det er ikke det samme som at han sælger ligeså snart der er en klub der rammer dette tal, det er der forhandlingerne kan begynde, og alt under vil blive ignoreret. I dette vindue er der ikke noget der haster, og jeg vil tro at en klub skal væsentligt højere op for at hente ham nu, for sandsynligheden for at han bliver meget mere værd i foråret er stor.

Svar #869
Det lader til at PC kører en benhård linje når det handler om at hente spillere i Australien:

Medie: AGF får afvist forhøjet bud på australsk midtbanespiller | Tipsbladet.dk

Westerns Sidney skulle angiveligt forlange 4,6 mio kr. for Keanu Baccus, men PC har blot hævet sit bud fra 1,2 mio til 1,6 mio kr. Så han vil ikke engang give dem halvdelen af det de forlanger, det er sgu en hardcore sportschef, den handel ser ud til at hænge i en tynd tråd.

Svar #870
Det lader til at PC kører en benhård linje når det handler om at hente spillere i Australien:

Westerns Sidney skulle angiveligt forlange 4,6 mio kr. for Keanu Baccus, men PC har blot hævet sit bud fra 1,2 mio til 1,6 mio kr. Så han vil ikke engang give dem halvdelen af det de forlanger, det er sgu en hardcore sportschef, den handel ser ud til at hænge i en tynd tråd.

The Sydney Morning Herald har et par interessante oplysninger:
At det er GFs tredie bud.
At spilleren er meget opsat på at ville skifte.
At spilleren har inddraget den lokale spillerfagforening, som ofte spiller en afgørende rolle i transfers.

Svar #871

The Sydney Morning Herald har et par interessante oplysninger:
At det er GFs tredie bud.
At spilleren er meget opsat på at ville skifte.
At spilleren har inddraget den lokale spillerfagforening, som ofte spiller en afgørende rolle i transfers.
Jeg forstår godt spilleren. Chancen for at komme til Europa, samtidig med at det er et lidt "beskyttet miljø" med flere landsmænd.

Svar #872
Hvis Bundu bliver solgt for 5 mio € så indikerer det at AGF og PC ikke ved hvad spillere er værd, og at man kan købe spillere billigere i AGF end i andre klubber.
Selvfølgelig er det billigere at købe en spiller i AGF end i FCK eller FCM. Mit argument er bare, at det allerede er dyrere at købe i AGF nu end det var for et år siden, og hver gang vi sætter ny transferrekord hæver vi barren i forhold til de næste salg. Vi er jo allerede der, hvor det er blevet useriøst, hvis en klub vil købe en stamspiller (på længere kontrakt) til 3-4 millioner.

Svar #873
Youssef Toutouh stopper i AGF - AGF Fodbold

Ualmindeligt hårde meldinger PC her får afleveret om Toutouh:

“Det er PÅ INGEN MÅDE gået, som vi havde håbet med Youssef, som vi må erkende IKKE HAR LEVET OP TIL de forventninger, vi havde til ham, da han kom til Aarhus.” (mine fremhævelser).

Det er jo ikke forkert, men det virker også unødvendigt at trække det så hårdt op. AGF må finde det meget nødvendigt at markere, at kun Toutouh har ansvaret for, at det ikke kom til at fungere. Hvilket vel også er rigtigt, men igen: Noget kan godt være rigtigt uden man behøver at pensle det sådan ud.

Ret lakonisk bliver det, når PC til sidst takker Toutouh for “hans tid”, men ikke for hans indsats. Det er noget af det absolut mindste, man kan takke folk for. Kan man ikke takke for andet, kan man altid takke for folks tid.

Noget lakonisk også, når PC på klubbens vegne til sidst “ønsker Youssef alt det bedste fremover”. Igen: Det er jo givetvis rigtigt. Men for Toutouh betyder “alt det bedste” her og nu jo nok en ny kontrakt. Og det håb gør PC jo altså absolut intet for at fremme med de meldinger her. Han sender nærmere en advarsel mod at skrive kontrakt med Toutouh langt ned i 1. division.

Jeg anfægter ikke, at PC nøgternt set har ret. Jeg taler bare også for et menneskeligt hensyn, der godt måtte have fået ham til at udtale sig bare en anelse mere behersket.

Svar #874

“Det er PÅ INGEN MÅDE gået, som vi havde håbet med Youssef, som vi må erkende IKKE HAR LEVET OP TIL de forventninger, vi havde til ham, da han kom til Aarhus.” (mine fremhævelser).

Det er jo ikke forkert, men det virker også unødvendigt at trække det så hårdt op. AGF må finde det meget nødvendigt at markere, at kun Toutouh har ansvaret for, at det ikke kom til at fungere. Hvilket vel også er rigtigt, men igen: Noget kan godt være rigtigt uden man behøver at pensle det sådan ud.

Det minder lidt om afskeden med Jens Stage, hvor det også blev udpenslet, hvor meget skiftet var båret igennem af hans valg. Ja, det kan jo godt være rigtigt, men det tjener ikke rigtigt noget andet formål at understrege det - udover at det måske hjælper til at holde PCs og JNs egne rygge fri.

Jeg er generelt glad for mange ting i det nye AGF, og det er bedre at være ærlig om tingene, end at pakke alting ind i vat, men der er altså mere stil over at tage afsked på en god måde.

Svar #875
Hvis de mener han har fået løn uden at yde 100% så er det en helt fair udtalelse. Han blev relativt hurtigt inkluderet i kamptruppen men gled ud igen. Hvis det er pga manglende indsats så har han kun sig selv at takke og så kunne PCs ord være hårdere.

Svar #876
Officielt: Youssef Toutouh har skrevet under i Marokko - får halvandet år |...

Det gik hurtigt.

Toutouh er en spøjs historie. Han var totalt dominerende i optakten sidste forår og virkede vel nærmest selvskrevet til start-elleveren.

Jeg kan godt forestille mig, at han har båret den attitude med sig i forventning om at spille fra start, og David har adskillige gange vist, at ingen er selvskrevet. Jeg tænker, det er en mulig forklaring på hans totale bænkning, da han på ingen måde greb chancen ved indskiftninger.

Anyway, held og lykke til ham.
Jeg tror på det.

Svar #877

Det minder lidt om afskeden med Jens Stage, hvor det også blev udpenslet, hvor meget skiftet var båret igennem af hans valg. Ja, det kan jo godt være rigtigt, men det tjener ikke rigtigt noget andet formål at understrege det - udover at det måske hjælper til at holde PCs og JNs egne rygge fri.

Jeg er generelt glad for mange ting i det nye AGF, og det er bedre at være ærlig om tingene, end at pakke alting ind i vat, men der er altså mere stil over at tage afsked på en god måde.
Lige præcis med Stage, tror jeg det handlede om hvor meget han betød hos et AGF-hold der var meget tæt på hvor det blev rigtig sjovt (altså et halvt år fra det), og at der var en berettiget frygt for at han ikke lige blev erstattet. Stage var jo dygtig på mere end én position og en rigtig Århus-dreng, så det var ikke sjovt at sælge ham til en konkurrent. Han var nok langt hen ad vejen spilleren der skulle være vores nuværende Bundu, endda med helt lokale rødder. De udtalelser var sandsynligvis rettet direkte mod fans og sponsorer, fordi vi nok havde håbet på at sælge ham for 25+ mio. til sommer.

Toutouh er derimod et klassisk spild af talent: Han fuckede op i FCK, hvor han mere eller mindre lavede en Casper Sloth. Lidt interesse fra udlandet, og så var han helt væk, dog uden undskyldningen om en nedrykning. Jeg tror han lider af den klassiske attitude med at han nu var blevet for god til nordens bedste fodboldklub, og så har han ikke været i stand til at komme tilbage mentalt. Han troede sikkert også at han lige skulle brug et kvartal på at komme i form i AGF, hvorefter han ville spadsere lige ind i start-11'eren. Det blev som bekendt ikke sådan under David, der forlanger 110% til træning og kamp, så hans præstationer i ligaen er blevet til 1 assist og 2 gule kort. Det har vi så sandsynligvis betalt på den pæne side af en million kroner for på lidt over et år, og derfor kommer der også en ret skarp melding fra PC.

Jeg kan godt forstå at PC er ramt lidt på stoltheden, for selvom Toutouh ikke havde spillet i et år burde han sagtens være god nok til os baseret på tidligere præstationer. Han havde jo spillet 133 kampe for FCK, inklusivt EL og CL kampe, så det var ikke en ubeskrevet 25-årig vi hentede der. Han blev jo også kun bænket af Ståle fordi han ikke respekterede FCK.

Svar #878

Det gik hurtigt
Lad os håbe på,  at det er et tegn på at man blot har revet kontrakten over kvit og frit. AGF afstår fra en transfer og Toutouh afstår fra at skulle have kompensation for de sidste 6 mdr.

Svar #879

Det gik hurtigt
Lad os håbe på,  at det er et tegn på at man blot har revet kontrakten over kvit og frit. AGF afstår fra en transfer og Toutouh afstår fra at skulle have kompensation for de sidste 6 mdr.

Jeg har hørt flere FCK fans udtale efter at han blev ophævet i AGF, at han egentlig aldrig leverede på et kontinuerligt højt niveau i FCK, han havde nogle peaks hvor han spillede over evne, men generelt traf han lidt for mange forkerte beslutninger og spillede for mange kampe på det jævne. Det underbygges også af at han i træningskampene bragede igennem og haglede mål ind, så vi allesammen fik kæmpe forventninger til ham op til sæsonstart, men så leverede han under niveau de gange han fik chancen i superligaen.

Svar #880
Ja YT må være træt af at han ikke bare forlængede med FCK da han blev tilbudt kontakt forlængelse - og nu skylder stålbakken 1000 kr

Og virkelig mystisk han gik sådan ned, når man tænker på at han var så stærk i sin opstart sidste vinter.

Egentlig synes jeg ikke han har fået chancer nok - men fair nok hvis han bare ikke har leveret formmæssigt og på træningsbanen. Men bliver Bundu solgt kunne der jo sådan set godt have været brug for ham i foråret og se tiden an. Men pyt han er væk.

Ja forhåbentlig til Rabat - uden rabat på sin forårsløn. Men bare fri transfer.

Svar #881
Nu er der efterhånden mange, der har skrevet, at Toutouh spillede rigtig stærkt i opstarten og dominerede. Det passer slet ikke. Toutouh scorede rigtig nok en masse mål. Men flere af dem var mod nemmere modstandere, og han var slet ikke dominerende. Faktisk var han meget middelmådig. Alligevel havde han dog tilpas meget kvalitet/held til at få sat nogle mål ind. Men indsatsen i resten af spillet var ikke imponerende.

Derfor var det også lidt skræmmende, at Toutouh udtalte til (vist nok) Stiften på daværende tidspunkt, at han regnede med at skulle være fast mand, efter de mange mål i opstarten. Som om han slet ikke har forstået, hvad en midtbanespiller skal bidrage med på holdet. Desuden kæmpede han nok også med Sana om pladsen som den kreative offensive midt. Og her fik Sana forholdsvist lang snor, hvilket holdt Toutouh ude.

Svar #882
@ 8000 du har nok fat i noget der ;-)

Svar #883
Nu er der efterhånden mange, der har skrevet, at Toutouh spillede rigtig stærkt i opstarten og dominerede. Det passer slet ikke. Toutouh scorede rigtig nok en masse mål. Men flere af dem var mod nemmere modstandere, og han var slet ikke dominerende. Faktisk var han meget middelmådig. Alligevel havde han dog tilpas meget kvalitet/held til at få sat nogle mål ind. Men indsatsen i resten af spillet var ikke imponerende.

Derfor var det også lidt skræmmende, at Toutouh udtalte til (vist nok) Stiften på daværende tidspunkt, at han regnede med at skulle være fast mand, efter de mange mål i opstarten. Som om han slet ikke har forstået, hvad en midtbanespiller skal bidrage med på holdet. Desuden kæmpede han nok også med Sana om pladsen som den kreative offensive midt. Og her fik Sana forholdsvist lang snor, hvilket holdt Toutouh ude.

Det forstærker blot argumentet om, at Toutouhs selvopfattelse ikke stemte overens med omverdenens (læs: David Nielsens) vurdering af ham. Jeg undrede mig også gevaldigt, og det kan måske tilskrives de mange mål. Også selv om det var mod svagere modstandere. Den slags er nemt at ignorere, når man ønsker, at det skal gå godt.
Jeg tror på det.

Svar #884
Jeg synes PC skal lave en bytteordning såvel får Jacob Bruun Larsen, og de får Magnus Kaastrup.

Medie: Bruun Larsen koster 30 millioner kroner

Svar #885
Nu er det let at være bagklog men jeg sagde da vi fik YT at han ikke ville blive en succes de første 12 måneder, man skal være tålmodig når de er talenter, spillere fra en anden kultur eller folk som YT der har været væk længe. Man holder ikke ustraffet pause så lang tid. Man må give at YT var super stærk i FCK, ellers kommer man ikke på sådan en hold som fast mand og Hareide overtalte ham også til ikke at spille for Marokko. Men tvivler på han nogensinde vil have den tålmodighed det kræver at komme tilbage. Han er ikke just en træningsnarkoman.

Svar #886
OB henter fortsat spillere: Medie: OB henter Kasper Larsen hjem

Svar #888
Brøndby bliver svækket til foråret
Brøndby mister profil: Skifter til Tyskland | BT Superligaen - [url=http://www.bt.dk]B.T. Nyheder | Læs nyhederne på bt.dk[/url]

Ja i den grad en svækkelse.
Det er efterhånden Randers jeg opfatter som vores nærmeste konkurrent til at overhale os på 3. pladsen

Svar #889
Amini skulle efter sigende sidde på et fly på vej til London lige nu, det er nok en mellemlanding, men det kan da også være at Daniel Levy har fundet sin erstatning for Christian Eriksen ??

Svar #890
Brøndby bliver svækket til foråret
Brøndby mister profil: Skifter til Tyskland | BT Superligaen - [url=http://www.bt.dk]B.T. Nyheder | Læs nyhederne på bt.dk[/url]
Ja i den grad en svækkelse.
Det er efterhånden Randers jeg opfatter som vores nærmeste konkurrent til at overhale os på 3. pladsen
Er der ikke også snak om at Wilczek kan blive solgt? Det er begge spillere der både giver lidt penge og frigør mange lønkroner, men også to af de bærende spillere de kan få svært ved bare lige at erstatte.

Hvis Randers er vores nærmeste konkurrent til at overhale os på tredjepladsen ser det ret godt ud ift metal i år :)

Vi må dog også lige se hvordan vores hold ser ud når vi starter igen - der kan stadig komme et par alvorlige afgange.

Svar #891
Log ind for brugernavn
“Amini skulle efter sigende sidde på et fly på vej til London lige nu”.

Kan du komme det lidt nærmere? Han spillede ikke træningskampen i dag - men samtidig kan man jo have mange formål med at tage til London.

Svar #892
Amini var på Fredensvang til kampen idag, men derfor kunne han self godt nå et fly senere.

Svar #893
Rasmus Christoffersen
@Rasmusstuff
·
2 t
Svarer
@Rasmusstuff
Min kollega tog flyet til London, samme fly gik Amini ombord på med hans kæreste. Kan det være Brentford?

Svar #894
Rasmus Christoffersen
@Rasmusstuff
·
2 t
Svarer
@Rasmusstuff
Min kollega tog flyet til London, samme fly gik Amini ombord på med hans kæreste. Kan det være Brentford?

Der går fly til alle store fodbold destinationer fra Heathrow, så det er umuligt at sige hvor han er på vej hen, men når kæresten er med er det sikkert fordi hun skal se om det er et sted hun også kan se sig selv være, det kunne godt være meget seriøst. Man må håbe at PC har lavet en Daniel Levy og får en god transfer selvom kontrakten snart løber ud, og at det bliver et fedt sted for Amini.

Svar #895
Rasmus Christoffersen
@Rasmusstuff
·
2 t
Svarer
@Rasmusstuff

Der går fly til alle store fodbold destinationer fra Heathrow, så det er umuligt at sige hvor han er på vej hen, men når kæresten er med er det sikkert fordi hun skal se om det er et sted hun også kan se sig selv være, det kunne godt være meget seriøst. Man må håbe at PC har lavet en Daniel Levy og får en god transfer selvom kontrakten snart løber ud, og at det bliver et fedt sted for Amini.

Det er et Ryanair fly han var med. De flyver kun til Stansted. Som ikke just er en transfer-lufthavn. Skulle han videre ud i Europa, havde et fly til CPH været mere oplagt. Men spændende!

Svar #896
Rasmus Christoffersen
@Rasmusstuff
·
2 t
Svarer
@Rasmusstuff

Kulørt må man sige - hvad sagde kollegaen til det? Vildt nok at tage med et fly og så sidder Amini der også sammen med ens kæreste!

Svar #897
Hvis Aminis tur til London har at gøre med en mulig transfer, skulle man næsten tro, at slutdestinationen enten er England eller længere vestpå. De fleste ville vel rejse via Frankfurt, hvis turen går sydpå.

Og ja da, det måtte godt være Brentford. Med et halvt år tilbage af kontrakten er nummer 3 i Premiership et godt sted at skibe ham af til. En kontakt til Brentford kunne måske også forklare de par besøg, som Amini og agent har været på i ulvegraven?

Brentford har penge, senest demonstreret ved at de er med i jagten på en League 1-angriber, som Peterborough forlanger godt 100 millioner kroner for:

https://www.google.dk/amp/s/www.bristolpost.co.uk/sport/football/football-news/brentford-join-race-11m-striker-3749738.amp

Svar #898
Spillerne har fri i weekenden. Der er mere sandsynligt med en kæresteweekend end en transfer til en London-klub.

Svar #899
Det er et Ryanair fly han var med. De flyver kun til Stansted. Som ikke just er en transfer-lufthavn. Skulle han videre ud i Europa, havde et fly til CPH været mere oplagt. Men spændende!

Jeg har lige været på samme fly på vej til Portugal, men han er nok ikke på to ugers ferie inden han støder til holdet dernede (edit: men ja, en kæresteweekend er nok ikke helt utænkelig.)

Der nu altså også en del andre steder man kan rejse til derfra og så kan man i princippet også tage Aarhus-Stansted og flyve ud fra en anden lufthavn i London.

Stansted Airport Destinations A-Z | Stansted Airport

Simple Audio Video Embedder