Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; Randers - AGF søndag d. 06.10.2019 (Læst 3656 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20; Randers - AGF søndag d. 06.10.2019

Svar #50
RFC har desværre ramt tændingen 100%, AGF prøver men har svært ved at matche RFC intensitet. RFC holder bedre i bolden, bryder AGFs førsøg på opspil, AGF vinder for få dueller og RFC har derfor haft flere meget farlige omstillinger.
AGFs første halvleg er ikke godkendt.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #51
Positivt: Vi matcher Randers på vilje og fysik. Bagkæden står igen fornuftigt. Begge Randers-angribere fik tidligt gult kort, og begge har tendens til tåbeligheder. Chance for at slutte i overtal.

Negativt: Bundu er lukket helt ned, vi taber for mange bolde, og kreativiteten er forsvundet i fysikken, så vi skaber ingenting, og Randers har været tættere på vores mål, end vi har været på deres.

Løsning: Højere pres, mere bevægelse, hurtigere og mere direkte spil, flere løb i dybden. På et tidspunkt Nicklas Helenius. Og fortsat påpasselighed, ikke mindst over for Sana og Egho.

Svar #52
En uskøn kamp - helt som ventet. Det er også det sædvanlige kampbillede ved de indbyrdes kampe, at Randers-spillerne er først i duellerne og vinder en masse nærkampe. Deres hold har ikke voldsomt meget kvalitet, men de er svære at spille imod. Vi kan håbe at de løber først tør for kræfter og at vi i øvrigt har mere kvalitet at indskifte end de har.

Svar #53
Munksgaard bliver jeg godt nok aldrig tryk ved. Han virker helt væk i dag. Han har endda klaret at kaste et indkast ud over baglinjen..
Syntes ikke han skiller sig ud på nogen måde. Der bliver godt nok smidt mange bolde væk i dag.

Gad vide om DN skifter NP i pausen. De spiller godt på ham, når de har muligheden.

Vi bør kunne sætte mere end 2 afleveringer sammen og dermed blive farligere frem ad banen, det har manglet.

Svar #54
En af de svageste halvlege vi har spillet i denne sæson. Vi ender med at gå med i RFCs slåskampe, og dem taber vi. Vi er slet ikke kommet i gang med at spille og har intet skabt. Mon ikke en halvlegspause kan hjælpe. Og mon ikke Duncan og Helenius kommer ind og kan gøre en forskel. Frygter stadig en udvisning til os, men på den anden side kan den også falde til RFC.

Svar #55
forhåbentlig har vi en dygtig dommer i dag.
  Dommer er Michael Tykgaard for første gang i denne sæson. I sidste sæson fik vi 3 sejre og en uafgjort (mod FCK) med ham som dommer, så det er jo en ok statistik.
Han har godt nok allerede fået uddelt en tynd advarsel til NP. Det kan helt klart blive et problem selvom han normalt er god til at holde sig fra at trække den næste når han er i bogen.

Det er lidt en anden snak, men imellem synes jeg vi har haft nogle ret dårligere dommere. Ikke sådan at de nødvendigvis er særskilt imod AGF, men bare ikke har dømt alt for godt. Måske fordi det ikke er de bedste der dømmer om mandagen, på den anden side burde tredjevalget vel få tredjebedste dommer, så måske er der bare heller ikke så mange i den helt gode ende.

Tykgård har overordnet gjort det udmærket i dag, det er ikke hans skyld vi spiller dårligt, men nu får vi så en udskiftning af dommeren og så må vi se om Redder også kan holde styr på det.

Svar #56
Gad vide om DN skifter NP i pausen. De spiller godt på ham, når de har muligheden.

Jeg ser og tænker det samme, ud med NP og ind med Zach Duncan...inden NP får et kort til.

KSDH

Svar #57
Fortjent 1-0 til RFC, skabt af en omstilling, Tingager fumler, får gult og bliver skadet. RFC scorer derefter på en dødbold.

KSDH

Svar #58
Nå - nu skal det vise sig om de igen kan skubbe brystet frem og tage hånd om kampen. Desværre en scoring der var godt sat op af Randers - de havde 4 mand lige omkring bolden.

Jeg har lidt svært ved at se hvad PM bidrager med i dag - det er ikke meget han har fået arbejdet med eller gjort i forskel men han kan jo passende score et mål:-)

Svar #59
PM for fanden...kæmpe dumt frispark i et sjældent godt AGF angreb. :(

KSDH

Svar #60
Skift nu NP ud...endnu et frispark af NP - det ender galt.

KSDH

Svar #61
Skift nu NP ud...endnu et frispark af NP - det ender galt.
DN tror på det og tager Blume ud i stedet. Han har nu heller ikke leveret specielt godt i dag.

Vi skal vel også gå efter det, når vi har haft tur i den de sidste seks kampe.

Svar #62
Første gode AGF afslutning i kampen, skud af Ankersen.

KSDH

Svar #63
DN tror på det og tager Blume ud i stedet.

Ikke forkert at tage Blume ud, RFC piller jo bolden fra ham. Der er vilje til forskel og der er RFC "storebroderen" i opgørerne mod AGF. Det er uacceptabelt.

KSDH

Svar #64
Jeg tager gerne et heldigt og ufortjent point til AGF i dag, men det ser tungt ud.

KSDH

Svar #65
RFC piller også bolden fra PM. PM skuffer mig igen.

KSDH

Svar #66
Alt for mange lange høje bolde af AGF, PM & Bundu vinder jo ikke de dueller.

KSDH

Svar #68
2-0 til RFC. Pinligt AGF, meget pinligt.

KSDH

Svar #69
Vi kom - igen - aldrig på banen i Randers. Kæft hvor er det ringe.

Svar #70

Helt enig. En ting er at tabe, det vidste vi ville ske på et tidspunkt. Men den måde vi spiller på i dag er virkelig ringe

Svar #71
Jeg sidder altid med en fornemmelse af at vi er et par spillere færre på banen i de her kampe mod Randers. Det er da flot af dem at de altid kan finde sådan en indsats frem imod os, men det må da omvendt føles underligt for dem, at de ikke kan spille med den gejst i de øvrige 24 kampe i grundspillet. Men fuldt fortjent sejr i dag.

Svar #72

Ja, det er sur røv. På den anden side har jeg det ok med at AGF pressede for at udligne, hvilket gav Randers chancen for 2-0. Og det er samtidig også derfor jeg HADER når det fremhæves hvor sjældent AGF taber med mere end 1 mål under AGF - den stat kan være interessant, hvis brugt rigtigt. Men det her er et 2-målsnederlag man må tage med

Svar #73
AGF lagde op til at ENDELIGT, at ville matche RFCs vilje og intensitet. AGF fejler igen, igen mod RFC.
Jeg roser derimod RFC og jeg er ligeglad med hvad andre måtte mene om det. Det udtryk RFC kommer med er jeg misundelig på. Enough said about f@cking RFC. Flot AGF stime er slut og RFC tager tilmed tredje pladsen væk fra os. Jeg græmmes!!!

KSDH

Svar #74
Godt at Helenius nu er tilbage og kan erstatte en helt anonym PM gennem flere kampe. Og så må vi have Duncan i spil fra start, da midtbanen skaber alt for lidt. Men en dårlig indsats af både trænere og spillere. Vi taber til et hold, der vil det mere. Det må man aldrig, aldrig, aldrig gøre mod RFC.

Svar #75
AGF lagde op til at ENDELIGT, at ville matche RFCs vilje og intensitet. AGF fejler igen, igen mod RFC.
Jeg roser derimod RFC og jeg er ligeglad med hvad andre måtte mene om det. Det udtryk RFC kommer med er jeg misundelig på. Enough said about f@cking RFC. Flot AGF stime er slut og RFC tager tilmed tredje pladsen væk fra os. Jeg græmmes!!!
Det er lidt sørgeligt, for det virker igen til at være på indstilling de vinder.

De vil det bare så meget mere og vinder alle de andenbolde de skal og løber de nødvendige ekstra meter for at stoppe os.

Vi var nærmest ikke eksisterende på den sidste trejdedel af banen og kunne ikke rigtig spille bolden rundt. Bundu og PM glimrede også med noget der næsten lignede totalt fravær i dag.

Må indrømme jeg er lidt træt af at se på PM. Han går ikke ind i duellerne for at vinde hovedstødet - det virker som om han mere går efter at presse modstanderen til fejl, fremfor selv at vinde duellen.
Bundu blev klart markeret af 2-3 spillere hver gang og det skidt de andre spillere ikke kan profitere af det. Det viser måske også, at det er hans aktioner der har båret os frem i september måned og de andre spillere ikke helt kan følge op. Håber ikke det er en tendens der skal blive ved.

Svar #76
Jeg fatter simpelthen ikke, at DN ikke flår Bundu ud. En enormt ringe kamp af ham, hvor det blev til alt for meget hæl og tå som om, at prisen som Månedens Spiller var steget ham til hovedet. Det havde givet os meget mere, hvis han var taget ud, så Randers også skulle forholde sig til noget andet.

David Nielsen og Bundu dumpede i denne kamp.

PM når heller ikke frem til andet end en enkelt chance, men hans rolle er nu mere at skabe plads til de andre. Den plan faldt igennem i dag.

Svar #77
Godt at Helenius nu er tilbage og kan erstatte en helt anonym PM gennem flere kampe. Og så må vi have Duncan i spil fra start, da midtbanen skaber alt for lidt. Men en dårlig indsats af både trænere og spillere. Vi taber til et hold, der vil det mere. Det må man aldrig, aldrig, aldrig gøre mod RFC.

Jeg synes faktisk ikke, at den analyse er korrekt. Eller jo både træner og spillere fejler, men vi taber ikke på vilje. Vi taber fordi vi kun vil vise vilje og fight og først spiller fodbold, da vi kommer bagud.

Randers er et markant bedre hold end AGF målt på fysik og fighterevner. Vi spiller det meste af kampen, som de gerne vil have det.

Svar #78
Rigtig mange dårlige pasninger og sløs i dag. Der var mange der var under niveau. Man kan diskutere om det har noget at gøre med at vi spiller mod Randers, men det er i hvert fald "typisk" at tabe de her kampe på et indlæg mens Tingager lige er ude, mens den ene chance i den anden ende bliver reddet af en refleks. Der var ikke mange chancer i nogen ender. De får så godt nok også en kontra, men det er mere udtryk for at vi skulle jagte. Ærgerligt, men selvfølgelig kan der komme sådan en kamp hvor der ikke er ret meget der fungerer og i dag var det påkrævet at vi kunne spille hurtigt med gode pasninger. De få gange vi gjorde det kom vi også rundt om dem, men det kunne vi så nærmest heller aldrig. Det er klart at Randers også skal have kadeau for at gøre det svært at spille fodbold. 

Interessant med Bundu i en mere fri rolle hvor han også endte i den anden side og til sidst helt centralt, men det var måske også bare udtryk for at man ikke rigtig kunne få ham sat op på højrefløjen. 

Svar #79
Jeg fatter simpelthen ikke, at DN ikke flår Bundu ud. En enormt ringe kamp af ham, hvor det blev til alt for meget hæl og tå som om, at prisen som Månedens Spiller var steget ham til hovedet. Det havde givet os meget mere, hvis han var taget ud, så Randers også skulle forholde sig til noget andet.

Lad mig moderere det til: Alle kan se, at Bundu har en offday samtidig med, at han er lukket ned. Der var INTET vundet ved at lade ham blive, og alt at vinde ved at skifte ham ud. Og fair nok at have en offday i ny og næ, men DN burde have reageret på det i stedet for at skifte Ankersen ud.

Duncan og Dagur: Fine indhop!

Svar #80

Jeg synes faktisk ikke, at den analyse er korrekt. Eller jo både træner og spillere fejler, men vi taber ikke på vilje. Vi taber fordi vi kun vil vise vilje og fight og først spiller fodbold, da vi kommer bagud.

Randers er et markant bedre hold end AGF målt på fysik og fighterevner. Vi spiller det meste af kampen som de gerne vil have det.
Enig - forstået på den måde, at DN fra start skulle have sat spillet op til enten at fighte dem ud af banen eller spille os ud af deres pres. Nu blev det fight vs. fight og den kamp vandt vi heller ikke i dag. Jeg tror oplægget var, at vi skulle spille os ud af presset men vi magtede det nok først, da de trak sig længere tilbage til sidst. Der meldte trætheden sig også.

mens den ene chance i den anden ende bliver reddet af en refleks.
Han skulle vist have været supermand, hvis han ikke skulle have blokeret den:-) Den var lige på ham.

Svar #81
Der var ikke mange chancer i nogen
Randers havde 2 skud på mål, mens vi havde 3. Så det er jo flot af dem at vinde 2-0.

Svar #82

PM når heller ikke frem til andet end en enkelt chance, men hans rolle er nu mere at skabe plads til de andre. Den plan faldt igennem i dag.

Ja, man skulle have taget konsekvensen af at intet lykkedes for Bundu i dag og der alligevel heller ikke var udsigt til at kunne køre ret mange kontraer han kunne løbe på. Selvfølgelig tænker man at han også lige pludselig kan lave et eller andet, en god dribling der lige sætter en mand eller to kunne have skabt noget. Det er dog også de andre spilleres ansvar at få ham sat op i nogle situationer hvor han kunne forsøge det og der var mange dårlige pasninger og beslutninger.

Svar #83
Han skulle vist have været supermand, hvis han ikke skulle have blokeret den:-) Den var lige på ham.
Nej, man kan også sige det er lidt uheldigt PM ikke rammer den en anelse anderledes på støvlen så den ryger udenom ham. I sidste ende var det marginaler hvem der vandt i dag, men vi kan i hvert fald kigge på os selv og være utilfredse med at det kun blev en eller to gange hvor der hvor mulighed for at marginalerne kunne føre til noget.

Svar #84
Der var ikke mange chancer i nogen
Randers havde 2 skud på mål, mens vi havde 3. Så det er jo flot af dem at vinde 2-0.
Ja, den sidste er heller ikke alt for god for Jova, men jo bare den kontra der kunne komme til sidst. Det er surt vi taber på den første i undertal, ellers lignede det en grim 0-0-kamp.

Svar #85

Kunne ikke være mere enig, DN skulle have haft nosser til at skifte Bundu kort inde i 2. halvleg, han kunne eller ville ingenting. I øvrigt var det generelt ikke godt af DN, at han ikke reagerede på den dårlige indsats, med nogle udskiftninger tidligt i 2. Halvleg da han kunne se hvor slattent det var.

Første gang i sæsonen hvor en dårlig halvleg blev afløst af en ligeså dårlig halvleg. Det bliver spændende at se hvordan reaktionen bliver, om vi skal forvente endnu en sort oktober, eller om der med det samme kommer en trods reaktion mod Silkeborg i næste runde.

Det er helt sikkert ikke det samme hold der starter i næste runde, der var mange der spillede sig ud af startopstillingen i dag.

Svar #86
Det er helt sikkert ikke det samme hold der starter i næste runde, der var mange der spillede sig ud af startopstillingen i dag.
Måske ikke, men jeg ved nu ikke om jeg synes der skal laves terrorudskiftninger ovenpå en dårlig kamp der slutter en lang sejrsstime. Bundu skal vel fx ikke sættes af fordi han havde en dårlig kamp i dag? Der er en landskampspause nu, så det må komme an på hvem der viser sig frem der.

Svar #87
Bliver et slagsmål i dag og lidt tilfældigt det bliver RFC der vinder - men dog fortjent dømt på duelspillet, hvor de var stærkest og får flere farlige kontraer end os, selvom det ikke noget kvalificeret fra nogen af holdene. Et indlæg for vi mangler FT i luften og en Eske/Kamil der styrer luften. Men dog ikke nemt at bokse væk. Og en friløber og hul mellem benene.

Mod OB og FCN havde vi heldet med os.  Vi må bare op på hesten igen eller noget.

Synes der er genvalg til alle - skal ikke koste pladser på en slåskamp. Synes dog vi skulle have beholdt en kreativ 8'er inde så Blume var blevet inde og NP (med gult i bæltet) byttede med Zach.

Svar #88
Bliver et slagsmål i dag og lidt tilfældigt det bliver RFC der vinder - men dog fortjent dømt på duelspillet, hvor de var stærkest og får flere farlige kontraer end os, selvom det ikke noget kvalificeret fra nogen af holdene. Et indlæg for vi mangler FT i luften og en Eske/Kamil der styrer luften. Men dog ikke nemt at bokse væk. Og en friløber og hul mellem benene.

Mod OB og FCN havde vi heldet med os.  Vi må bare op på hesten igen eller noget.

Synes der er genvalg til alle - skal ikke koste pladser på en slåskamp. Synes dog vi skulle have beholdt en kreativ 8'er inde så Blume var blevet inde og NP (med gult i bæltet) byttede med Zach.

Jeg er sgu ked af trænerteamets konservative indstilling til indskiftninger i sådan en kamp. DN burde have skiftet Gift Links ind for Tingager da Randers scorede. Munks ind ved siden af Backman og Bundu tilbage på backen, Randers parkerer altid bussen når de kommer foran og lever på omstillinger, så skal man bruge hurtighed i forsvaret og ikke Juelsgård. Samtidig ville det flytte Bundu helt ud af position og dermed skabe et anderledes pres end de havde forberedt sig på, det kunne måske kunne have ændret kampbilledet. Det der blev gjort var alt for forudsigeligt for modstanderen, og noget de helt sikkert var forberedt på.

Desuden skiftede han den eneste offensive spiller der havde skabt noget i hele kampen ud, Ankersen skulle selvfølgelig have haft lov til at spille kampen færdig, det skulle PM til gengæld ikke, der burde Helenius have haft chancen.

Svar #89
Jeg tænkte ikke helt så offensivt, men vil egentlig give dig ret i at det kunne vi sagtens have gjort i dag. Byttet FT med Links og sætte Zach ind for NP, der ikke turde gå ordentlig i duellerne. Og Jon for Blume sidste 10-15 min.

Som Links har pisket rundt indtil nu, tror jeg også han ville have støttet Bundu fint på backen, selvom det måske ville blive noget afrikansk "ikke så taktisk stærkt", men ville have givet noget til hurtigheden med Munks centralt og et lille minus i hovedspil.

Svar #90
Randers vinder flere dueller, end vi gør, og det gør deres sejr retfærdig, for det blev en kamp på dueller. Og ikke at vi isoleret set taber på tabte dueller (omend situationen med Tingager ved det første mål kan kvalificere som en tabt duel), for Randers skaber jo ikke noget af betydning ud af deres vundne dueller.

Vi taber på duellerne, fordi de mange dueller slår vores spil i stykker, så vi ingenting får skabt. Vi taber ikke duellerne på mindre vilje end Randers, for vilje og fight havde vi nok af. Randers er bare et bedre duelhold end os, og ikke mindst mod os.

Læren må være, at vi mod Randers ikke skal ud i alle de her slåskampe med dem. Vi skal glide af på mest muligt, og så skal vi have mange løb med bolden i banens længderetning fra Amini og Zach, der begge har en styrke her og begge er gode til at glide af og komme forbi. Vi skal spille med få afleveringer, for med mange afleveringer går der lynhurtigt duelspil i den igen, og forsøger vi at sætte mange afleveringer sammen, får vi hele tiden aggressive Randers-folk i hovedet, og hurtigt mister vi bolden. At ville sætte 10 eller flere afleveringer sammen bliver enten ineffektivt, fordi Randers også er gode til at lukke de farlige rum - eller også vil det ende i boldtab.

Nøglen mod Randers er at glide af på deres første bølge af pres mod både boldholderen og hans spilmuligheder på midtbanen. Når Amini og Zach har sat sig ud over Randers’ første pres og har sat Randers’ midtbanespillere, vil deres forsvar ikke kunne lukke ned for alle farlige rum, hvis vores tre forreste + gerne flere hjælper med at løbe både dybt og bredt, så Amini eller Zach har mange spilmuligheder, hvoraf en eller flere nødvendigvis må true direkte, fordi Randers-forsvaret ikke kan stille sig, så de dæmmer op for dem alle på en gang.

Det er ikke tilfældigt, at Zach i dag leverede et fint indhop mere, for han har en styrke i den del af spillet, hvor vi kan gøre mest ondt på et så kompakt hold som Randers. Løsningen mod dem er at undgå at slås, at spille med raids i længderetningen mere end over kanterne og at skabe luft og løb omkring boldholderen.

Svar #91
Havde vi haft en 4. udskiftning, så ja til NH, men ville hellere have Jons kombi af fight og teknik ind - for Blume. Men man kunne også have valgt den frække med NH ind bagved PM sidste 10 min - med to på top. NH har selv udtalt han også ser sig der.

Synes i hvert fald Zachs gåpåmod og hurtighed var rigtig at sætte ind, men ikke at spille med tre arbejdsheste centralt når bussen var parkeret - fint ved vi skulle forsvare for matche og overtrumfe RFC på deres stærkeste våben.

Anker har så meget tur i den pt - at du har ret i han måske burde være blevet inde, også selvom han er bedst når vi spiller pres og kontra, fremfor at dirke en bus op.

Svar #92
Enig Jakob, for synes vi er et bedre hold og burde have spillet bedre. Blev et hundeslagsmål, hvor RFC gik til stregen og lidt til især mod  NP.

Svar #93
JP noterer ligesom de fleste herinde, at offensiven haltede og vi ikke kunne sætte tryk på hestene AGF kan bare ikke slå Randers - AGF - Aarhus

Blume, Bundu og Mortensen får alle et 3-tal for deres præstation. Der var heller ikke meget der spillede i den ende.

Svar #94
Mine tanker efter kampen, med forbehold for at jeg kun rigtigt så 2. halvleg, og ikke kommer til at bruge tid på at se 1. halvleg igen.

- En defensiv dødbold i nærheden af Bundu og en uskarp Patrick Mortensen. I forhold til den seneste stribe er det vel nyt, *at* det koster, men ikke voldsomt overraskende *hvad*, der koster. Det kunne læsere af dette forum godt have spået.

- Jeg gentager mig selv fra sidste uge, Zach Duncan ligner virkeligt et fund. En positiv tanke dagen derpå. Også et skarpt indhop af Thorsteinsson, der er en stærk mand at have siddende som gardering på bænken.

- Jeg undrede mig over mange situationer, hvor der ikke blev dømt frispark. Okay, det var vel (næsten) en linje, der blev fulgt konsekvent, og det er vel fint at tillade intensitet, men der var mindst 5-6 situationer, hvor jeg klart havde dømt frisparket. Til gengæld fik Johnny Thomsen et vigtigt, men meget billigt frispark i eget felt til sidst. Kamara burde også have haft rødt til sidst (havde ikke ændret på kampen) og Lauenborgs tackling midt i 2. halvleg så også mørkegul ud. Det ændrer ikke på en fortjent sejr, men det var næppe til AGFs fordel.

- Et af spørgsmålene, der har stået for mig, under AGFs stime, har været, hvordan man er, når man skal skabe kampen. Det har AGF vel kun rigtigt skulle mod Horsens hjemme - det lykkedes, men Horsens er altså heller ikke noget vildt godt fodboldhold. AGF skaber få chancer og får for lidt ud af dødboldene, så det er en reel bekymring - så længe Bundu ikke af sig selv laver 2-3 kampafgørende detaljer per kamp.

- Næste gang: Silkeborg hjemme. På papiret er det vel den letteste kamp i superligaen, siden Lyngby stillede med amatører. I praksis kan det godt blive sværere, men her skal AGFs evne til at komme op på hesten igen stå sin prøve.

- Det tæller i den forbindelse op, at AGF ikke falder sammen efter Randers' mål, men i stedet spiller i sin formentligt bedste periode. Det fik de ikke noget ud af, men det tyder trods alt på god moral og ikke bare et skrøbeligt medgangshold.

Svar #95
Lidt ærgerligt også, at Backman ikke trak gult til allersidst, så han kan udstå karantæne mod Silkeborg. Karantænen falder ved næste gule, så det er sandsynligvis et spørgsmål om kort tid, og så er det bedre at have ham ude mod SIF end for eksempel i Farum - eller hjemme mod FCK.

Vores forsvar får kun ét reelt opmærksomhedspunkt mod Silkeborg, og det er Ronnie Schwartz. Trods Silkeborgs svaghed er han nummer to på topscorerlisten med 8 kasser ud af Silkeborgs samlede 15. Så selvfølgelig er det rart at have Backman med til at holde styr på ham. Det er bare endnu mere rart at have ham med i sværere kampe, og Tingager og Juelsgård burde kunne holde tilstrækkeligt styr på Schwartz til at hale sejren hjem.

Trods nederlaget i Randers ser det fornuftigt ud i forhold til tv-pengene. Randers er ét mål bedre end os og har FC Midtjylland ude næste gang. OB er nøjagtigt lige med os og skal til Aalborg, hvor Lucas nu er med igen. Vores resultat mod Silkeborg bør blive så meget bedre end de to andres resultater, at vi går forbi dem og er tilbage på tredjepladsen, når pengene bliver uddelt.

Svar #96
Backman har blot 12 strafpoint, så det ville have krævet et rødt for at komme i karantæne. Derudover er Backman ikke typen der får mange kort, så han kan sagtens spille de næste 10 kampe uden at ryge i karantæne. TIl den tid kan de måske i endnu højere grad undvære ham.

Svar #97
Randers havde helt klart mest ud af at det blev et hundeslagsmål hvor der blev gået en smule over stegen og spillet på at tirre og provokere.

Vi tabte duel-slaget på midtbanen og det var heller ikke til vores fordel at NP så gult efter 23 min - lidt tyndt kort. I så fald skulle der være delt mange kort ud også et par røde. Men undskyldninger er der nok af. Vi skal være bedre i duelspillet sådan en dag og ikke mindst til at spille udenom det.

PM er ikke rigtig for alvor stemplet ind i efteråret, Blume skal stadig udvikle sit spil ift at være mere synlig i kampene i alle 90 min, Anker kom ikke rigtig ind i kampen og Bundu virkede slet ikke tændt nok. Men alle fire kan også undskyldes af at Amini og NP tabte krigen på midten.

Enig Zach og Jon er super spændende - og egentlig klart start11 spillere

Zach holdes vel kun ude pga NPs rutine, hårdhed i duelspillet og lederevner centralt.
Jon har mere teknik end Anker - mere hårdhed og fart end Blume. Blume rutinen, god pasningsspiller og en smule stærkere i små rum.

Svar #98
Måske ketchuppen fra stadionplatten eller græsset som RFC spillerne klippede under hele kampen var i mine øjne :-) - jeg så en kamp, hvor Amini var den der var længst fra vanligt niveau. Bundu tiltrak 2-3 mand og det burde vi have udnyttet. Amini, den normale forrygende vend-spillet-se-hullerne spiller kunne ikke slå de normalt gode hverken korte eller lange afleveringer og det gjaldt de fleste. Som om de helst ikke ville have bolden et splitsekund for meget af frygt for en RFC spiller ville komme flyvende.

Simple Audio Video Embedder