Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; Randers - AGF søndag d. 06.10.2019 (Læst 3654 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; Randers - AGF søndag d. 06.10.2019

Information om modstanderen:
De blå heste fra Nord har eksisteret siden 2003, hvor Randers FC blev skabt som en overbygning af 6 klubber.
Randers Freja, Dronningborg Boldklub, Kristrup Boldklub, Vorup FB, Hornbæk SF og Randers KFUM.

Holdet:
Manager/Træner: Thomas Thomasberg

Randers vigtigste spiller:
Saba Lobjanidze er den vigtigste spiller.
Han er ikke bare den spiller der scorer flest mål for dem (6 stk), men også den spiller der har løbet længst i sæsonen (118.685 meter)

Performance Center:

Lidt om AGFs tal:

Vi spille Whist kort:
Gult:
Målmand 3 (William Eskelinen 2 og Alexandar Jovanovic 1)
Forsvar 10 (Jesper Juelsgård 3, Alexander Munksgaard 1, Casper Højer 2, Frederik Tingager 1 og Niklas Backman 3)
Midtbane 12 (Poulsen 4, Jakob Ankersen 1, Jon Thorsteinsson 2, Zach Duncan 2 og Mustafa Amini 3)
Angreb 2 (Mustafa Bundu 1 og Nicklas Helenius 1)

Rødt:
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Jesper Juelsgård 1)
Midtbane 8 (Jon Thorsteinsson 2, Jakob Ankersen 3, Bror Blume 2 og Mustafa Amini 1)
Angreb 7 ( Mustafa Bundu 5, Nicklas Helenius 1 og Patrick Mortensen 2)

Form barometer
RFC:
V - V - V

AGF
V - V -  V

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:

RFC:
Intet at bemærke

AGF:
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård
Gult kort - 6 points: Mustafa Amini

Værd at holde øje med i runden:
Silkeborg:
Karantæne ved næste kort: Svenn Crone

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Ugens fan er selvfølgelig fra Randers.

I ser igen i år ud til at skulle placerer jer omkring Top 6.
Bliver det i eller udenfor Top 6?

Hvis resten af kampene i grundspillet kunne blive spillet på hjemmebane i Randers, så ville Top 6 være sikker. Desværre skal vi jo halvdelen af tiden spille på udebane, hvor vi har set lidt sløje ude ind til videre i denne sæson. Så chancen for Top 6 er sådan lidt 50-50 lige nu. Men men men... Med lidt held kan vi sikkert lige snige os med. Men det blir sikkert i sidste runde af grundspillet... Det er iøvrigt på udebane i Parken mod FCK. Så ved nærmere eftertanke skal der vist lidt mere end bare held til ;)

Saba Lobjanidze blev ikke solgt i transfervinduet.
Er det godt eller skidt, når man tænker på at han har kontraktudløb til sommer?

Når vi nu ikke kunne få en 7-8 millioner kroner for Saba i det seneste transfervindue, så skal vi bare have vredet så mange mål ud af ham som muligt, inden han ryger på en fri transfer til Brøndby til næste sommer. Når Saba er i humør, så løfter han hele holdet. Derfor er det også ærgerligt, når han skal videre. Men sådan er det jo at være en mindre klub. Det kender AGF jo alt til med Jens Stage... der må man acceptere, at man skal give sine bedste folk videre på et tidspunkt.

Jeg forventer stor ryk ind i Randers som sædvanligt.
Hvad skal give os troen på at vi endelig får skovlen under jer?

Den 6. oktober er det Martin Jørgensens fødselsdag! Det er vel det tætteste AGF nogensinde har været på at få et tegn fra guderne om, at de endelige skal prøve, hvordan det er at vinde over Randers. Omvendt har Martin Jørgensen aldrig selv prøvet at vinde over Kronjyllands Finest, så det er nok et lidt sløjt tegn at hænge sin hviie hat på!

BTW, fedt I kommer så mange til Randers. Det må også være rart endelig at kunne se spillet på banen ;)
Rigtig god kamp til alle.

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Randers:
TV: Canal 9

Live:
Cepheus Park Randers
Viborgvej 92
8920 Randers

Ingen kamptråd mod Randers uden lidt lir

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; Randers - AGF søndag d. 06.10.2019

Svar #1
Når Saba er i humør, så løfter han hele holdet. Derfor er det også ærgerligt, når han skal videre. Men sådan er det jo at være en mindre klub. Det kender AGF jo alt til med Jens Stage... der må man acceptere, at man skal give sine bedste folk videre på et tidspunkt.
Hehe, spidsfindig lille stikpille, som jeg nu ikke synes holder helt med mindre han mener alle klubber der ikke er de ti rigeste i verden. Det er, modsat vores salg af Stage, lidt en bet for Randers ikke at have fået solgt Saba. Det er en spillertype og profil der gerne skal laves penge på. Han er også mange point værd, så prisen skal være rigtig, men det lignede et salg der kunne bruges til lige at udvikle truppen lidt i det længere løb.

Randers er vist den sidste af de gamle "onde ånder" når vi ser bort fra klubber med meget større budgetter, så det er på tide med en sejr der, men jeg frygter ikke nogen komplekser. Serien uden sejre er så lang at det selvfølgelig ikke kun er tilfældigheder, et godt eksempel fx nederlaget for et par sæsoner siden hvor Randers indtil da havde været Silkeborg-agtigt ringe. En kamp jeg også tror slog et af de store søm i Glens kiste. Der er dog også nederlag på tilfældige selvmål og den slags og så var det jo enkelt sidsteminutskæmpefejl af Bundu der kostede sejren sidst. De to kampe i foråret synes jeg også netop viser at der ikke er noget særlig farligt ved at møde Randers. De er absolut topmotiverede mod os, men det er de fleste. Så kan det godt være vi taber, de er også inde i en god stime, og så kører historien om komplekser, men det giver jeg ikke meget for med mindre vi kollapser helt for det sker jo ellers aldrig under DN.

Det er i øvrigt påfaldende at vi spiller topkamp igen efter Randers flotte stime. Hvis vi vinder den her begynder det mere at se ud som om det nu er os der slutter andre klubbers gode stimer. Randers er dog nok favoritter på hjemmebane, men det er stadig en kamp der kan gå begge veje.

Svar #2
Randers har ikke været skræmmende, og var vel svine heldige at slå ACH. I deres seneste kamp mod AaB virkede det meget lige indtil 2-0 målet, som øvrigt var klart offside! Den sidste scoring kom på en omstilling da AaB skulle satse til sidst.

Der har sjældent været bedre mulighed for at vinde i Randers end i næste runde, og hvis det lykkes at lukke ned for Marvin Echo, så ser det godt ud.

Det er vild at man efter 6 sejre i streg, kun er et enkelt nederlag fra Randers, der bestemt ikke har virket som et tophold. Den dårlige Indledning på sæsonen rammer hårdt.

Backman har fået 3 gule kort i de seneste kampe, måske han skulle trække et gult mere i slutningen af kampen, så han kan afvikle karantæne med Silkeborg?

Svar #3
Det er lige meget, hvor skræmmende Randers er eller ikke er. De skal nok vinde over AGF på søndag.

Sådan er det bare.

Svar #4
Ja Saba får de nok ikke solgt nu, når hans kontrakt udløber til sommer og han er for vigtig for dem til at tage hvad de kan få til vinter. Synes AGF skal rykke ham op fra 2. holdet på free transfer til sommer og sælge Bundu til Jul, men betinge salget af at skiftet først sker til sommer.

Egho synes jeg også vi skal rykke op fra 2. holdet, men der skal smides en transfer - har kontrakt til 21.

De er begge ½ af årsagen til vores 2. hold i øjeblikket ligger nr 4 i superligaen. Egho synes jeg faktisk er lige en tand mere spændende end Saba.

Svar #5
Inden jeg drog på stadion i går, havde jeg dén der pudsige følelse af, ikke at kunne se et nederlag for mig, samtidig med, at jeg godt vidste - og følte helt ind i sjælen - at 6 superligasejre i streg er ren utopi i Århus. Derfor var jeg også tæt på at resignere, da FCN udlignede. Min tanke var, at nu stopper festen sgu nok, FCN sidder på næsten alt spil, skaber chancer og har momentum.

Sådan startede anden halveg også. Og så tog fanden ved AGF og ikke mindst Bundu - vi fik to mål på 5 minutter eller så, og kontrollerede resten af kampen Atlético-style (dvs. kontrollerede uden bold og lod modstanderen køre en omgang impotent boldmassage).

Så alle vores (mine) "regler" om, hvad der er muligt og umuligt i Århus, hvad der "plejer" at ske når vi møder det ene eller andet hold, og anden overtro, kan vi vist godt smide ud af vinduet.
Tilbage står at vores AGF hold anno 2019 har udviklet sig til at være næsten uhyggeligt stabile. I hele det her efterår, har vi vel spillet en håndfuld dårlige halvege, og kun tabt én kamp, hvor vi var deciderede dårlige (ude mod Lyngby).  Alle øvrige kampe, hvor vi ikke har vundet, har vi faktisk gjort en fornuftig figur. Og så kom sejrene - du godeste da, hvor sejrene kom!

Med et bundniveau som næsten matcher det gamle AGF's topniveau, er der muligheder for point i alle kampe i superligaen. Det er bemærkelsesværdigt hvor svære vi er at score på. Bortset fra VSK's fine kontra, er seneste mål imod i åbent spil scoret i førnævnte Lynby kamp. FCM skulle bruge et straffespark i øvrigt. Resten kommer efter hjørnespark, og det er ikke sådan at målene er haglet ind.

Randers må ikke undervurderes og de kommer stensikkert med mord i øjnene og de dér ekstra 20%, som er født ud af et lillebror-kompleks. Det skal vi kunne håndtere, matche og afmontere. Gør vi dét, så kan vi også vinde kampen.

Alt i mig skriger, at det selvfølgelig er i Randers at vi starter en frygtelig stime: Det er Randers, vi er lige gået ind i oktober (traditionelt begynder vi at spille stadig ringere i oktober, for at kollapse i november, siger mine følelser) og lige efter er det Silkeborg, som også har os som en af sæsonens kampe - så det kunne godt ligne to nederlag i træk.

Men alt i mig har bare skreget at nu starter den dårlige stime nok snart i flere uger nu. Mod AaB var det fordi deres største stjerne var skadet, og så plejer vi kun at møde med 80%, mens modstanderen overpræsterer helt vildt. Mod OB var det fordi Odense og fordi de altså var ret godt kørende. Mod FCN var det fordi FCN typisk gør ondt på os og fordi 6 sejre i træk ikke findes i Århus....

Det er altsammen overtro. Der er ignen lovmæssighed, der siger, at AGF ikke kan vinde 7 kampe i træk. Holdet er fokuseret og koncentreret. Og når spillet ikke flyder, så kæmper de som djævle.
Jeg aner ikke om vi vinder, jeg siger bare det er muligt at vi gør. Og point er under alle omstændigheder meget realistisk.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #6
Men alt i mig har bare skreget at nu starter den dårlige stime nok snart i flere uger nu. Mod AaB var det fordi deres største stjerne var skadet, og så plejer vi kun at møde med 80%, mens modstanderen overpræsterer helt vildt. Mod OB var det fordi Odense og fordi de altså var ret godt kørende. Mod FCN var det fordi FCN typisk gør ondt på os og fordi 6 sejre i træk ikke findes i Århus....

Den største styrke ved det seneste transfervindue, er at der ikke er nogen der kan tåle at levere på 80% i en kamp, for så står der en spiller, der er fuldstændig lige så stærk som dig selv, klar til at tage din plads.

Samtidig er det fedt at høre alle de positive meldinger fra spillerne i øjeblikket, der er harmoni i truppen.

Derudover så har Bundu revanche til gode mod Randers efter afslutningen på sidste sæson, så han kommer ud med ild i øjnene på søndag. Og er der en spiller som du ikke ønsker skal have ild i øjnene, så er det Bundu.

Randers bliver skilt ad!

Svar #7
@Stone Cold
Så sjovt at læse dine kommentarer. Jeg genkender dem 100%. Du må være lige så gammel som mig (enten i menneske- eller AGF-år). 😁
En dag bliver det vores tur igen. Skuden er ved at vende.

Svar #8
Vi er alle ramt af GF-sygen, hvis man har været med X-år......vi har svært ved at fatte at det det går godt; dels sportsligt, dels økonomisk......OG at begge områder har gode chancer for at fortsætte. Lad mig dvæle lidt ved situationen.....for jeg er jo også hårdt ramt......: Er det os, der efter landskamppausen sætter SIF igang... ??? Pt lyder det utænkeligt, men vi er jo GF ;-)

Svar #9
Randers bliver skilt ad!

Hybris?!?! Du her? ;-)

Du må være lige så gammel som mig (enten i menneske- eller AGF-år).
AGF-år må være den tidsregning, der forklarer de grå hår... hver spillerunde svarer vel til et årti eller så ;-) I så fald er jeg dælme gammel :D

Svar #10
Randers bliver skilt ad!

Hybris?!?! Du her? ;-)

Du må være lige så gammel som mig (enten i menneske- eller AGF-år).
AGF-år må være den tidsregning, der forklarer de grå hår... hver spillerunde svarer vel til et årti eller så ;-) I så fald er jeg dælme gammel :D

Jeg har det sgu lidt ligesom David Nielsen:
AGF-træner: Håbløst hvis vi er pessimister
Det er hul i hovedet at være pessimist når man lige har vundet 6 kampe i træk, for hvad skal der så til før den pessimisme forsvinder? Jeg ved godt at det ikke fører til en hel masse i sidste ende, men desto mere grund er der jo også til at nyde det i fulde drag så længe det går så godt. Det kan da godt være at det ender med nederlag i Randers, og så bliver vi selvfølgelig skuffede, men at starte med at være skuffet og tro på andet end en sejr, inden kampen overhovedet er spillet, det kan jeg sgu ikke rigtigt forstå logikken i.

Hvis ikke vi tror på holdet efter det de har leveret, hvem gør så?

Svar #11
Vi er alle ramt af GF-sygen, hvis man har været med X-år......vi har svært ved at fatte at det det går godt; dels sportsligt, dels økonomisk......OG at begge områder har gode chancer for at fortsætte. Lad mig dvæle lidt ved situationen.....for jeg er jo også hårdt ramt......: Er det os, der efter landskamppausen sætter SIF igang... ??? Pt lyder det utænkeligt, men vi er jo GF ;-)
Det sjove er at der tit bliver talt om AGF-sygen, endda af vores egne spillere, i betydningen 'nu har vi vundet nogle kampe og så tror man det kommer af sig selv,' men blandt fansene er det nok nærmere det modsatte der gør sig gældende. Man kan også spørge hvordan det er blevet til det første, der har dælme ikke været mange perioder hvor vi har har vundet nogle kampe og haft lejlighed til at tro vi så kan gå på vandet...

Jeg er enig med DN, vi skal selvfølgelig have lov til at nyde det og tro på os selv - han taler måske mest om spillerne, men fansene skal da også bare nyde at der endelig er en god periode og ikke drukne det for meget i forventet nedtur. Selvom det er meget naturligt efter mere end 20 års næsten uafbrudt lort.

Svar #12
Det er hul i hovedet at være pessimist når man lige har vundet 6 kampe i træk, for hvad skal der så til før den pessimisme forsvinder? Jeg ved godt at det ikke fører til en hel masse i sidste ende, men desto mere grund er der jo også til at nyde det i fulde drag så længe det går så godt.
100% enig. Men derfra og så til at sige, at Randers bliver skilt ad... der er sgu et stykke i min bog ;-)
Men hey! Jeg kan heller ikke lade være med at mere-end-håbe på en sejr. Jeg tror sgu på det! Det er nyt, for det er ikke den dér lidt desperate, hvis-og-hvis-så tro; det er mere en tro baseret på alle kampe undtagen dem mod Lyngby og til dels Hobro, i hele sæsonen. Det er baseret på holdets næsten unaturlige ukuelighed. Det er baseret på, at vi ikke engang i sæsonens hidtil ringeste præstation i Lyngby, slog op i banen. Der blev stadig kæmpet med alt, det var bare dårligt. Randers er ikke -tror jeg ikke - gode nok til at slå os, hvis vi er på 100% eller tæt på.

I superligaen lige nu er der ret beset kun to hold, hvor jeg ikke på forhånd regner det for ret sandsynligt at vi vinder. Det er sjovt nok de to eneste hold, som ligger over os pt...og selv dem, vil jeg egentlig, som deres form er i øjeblikket, ikke regne for store favoritter. Ude eller hjemme kommer ud på ét - det her AGF hold behøver ikke frygte nogen.

...og så skrev jeg dét, og alt i mig skreg: hvaderdetdulaverditgalemenneskeduudfordrerjoskæbneladdogværmeddet! Ud i et... Så overtroisk er jeg åbenbart ;-)

Svar #13
Der er jo intet nyt i det. AGF har altid været stimevendere. Nu har vi bare været heldige at møde en masse hold i streg, som kommer fra gode resultater. I næste kamp møder vi Randers, som har vundet fire i streg. Det er ren matematik, at vi også vender den stime. Derefter møder vi Silkeborg...

Svar #14
Den største styrke ved det seneste transfervindue, er at der ikke er nogen der kan tåle at levere på 80% i en kamp, for så står der en spiller, der er fuldstændig lige så stærk som dig selv, klar til at tage din plads.
Nemlig - det her transfervindue har forstærket os på en helt anden måde end tidligere. Der er ikke rigtig positioner, hvor vi har huller der skal fyldes ud af tvivlsom kvalitet. Som skrevet i anden tråd - selv ved skader, sætter vi bare en ny spiller ind som har kvaliteten og derfor nærmest bør have pladsen i næste kamp.
Det samme gælder udskiftningerne - i den seneste kamp mod FCN skifter vi Duncan, Links og Helenius ind - det vidner om en vis kvalitet.
Hvis ikke vi tror på holdet efter det de har leveret, hvem gør så?
Nu begynder der rigtigt at være noget at tro på. Vi spiller ikke længere mod "bundholdene" og vinder kampe men leverer (næsten) hele vejen rundt. Det ser nærmest ud til vi kan slå alle eller i det mindste holde os til igennem hele kampen og have mulighed for point. Har vi tabt en kamp med mere end 1 mål i denne sæson........? Det er altså stærkt og vigtigt at bevare muligheden for sejr hele kampen igennem. Dertil kommer den stærke psyke spillerne viser ved at steppe op, når det er påkrævet.
Derudover har vi spillet dårlige halvlege og vundet - noget vi tidligere tabte kampe på. Marginalerne er gået vores vej men forhåbentlig bruger DN og spillerne det positivt, til at tro på vi kan levere altid.

Btw - se lige hvordan Ankersen har løftet sit spil. Det er sgu i orden, ovenpå en lidt hård melding efter en kamp på bænken.

Svar #15
Nu begynder der rigtigt at være noget at tro på. Vi spiller ikke længere mod "bundholdene" og vinder kampe men leverer (næsten) hele vejen rundt. Det ser nærmest ud til vi kan slå alle eller i det mindste holde os til igennem hele kampen og have mulighed for point. Har vi tabt en kamp med mere end 1 mål i denne sæson........? Det er altså stærkt og vigtigt at bevare muligheden for sejr hele kampen igennem. Dertil kommer den stærke psyke spillerne viser ved at steppe op, når det er påkrævet.
Derudover har vi spillet dårlige halvlege og vundet - noget vi tidligere tabte kampe på. Marginalerne er gået vores vej men forhåbentlig bruger DN og spillerne det positivt, til at tro på vi kan levere altid.
Vi taber nærmest sensationelt sjældent med mere end en under DN. Der var lidt kampe helt i starten man rimeligvis kan sige dårligt tæller, en EL-kval finale mod FCK og sikkert en kamp sidste sæson jeg glemmer... Det er netop et fantastisk udgangspunkt for at få point hver gang og sammenlignet med sidste sæson kan man jo også sige at vi har opnået noget af det vi ikke kunne ret ofte, bl.a. i starten hvor vi spillede en lang række uafgjorte: at tippe de lige kampe over til en sejr. Der er også kampe i den her sejrsrække hvor vi bare var klart bedst, men for at lave sådan en serie skal man også lige kunne flytte nogle procenter eller, som DN har sagt efter de sidste to kampe, knække kampens kurve, og den slags i kampe der er mere på vippen. Det skulle faktisk ikke være lykkedes ret mange flere gange sidste sæson for at vi var gået i top-6, så at vi tilsyneladende er blevet bedre til det nu er et stort skridt mod top-6 denne sæson.

Svar #16
Vi altså pt. ligaens næstbedste forsvar (kun FCM er bedre med kun 3 mål imod) og ligaens 5. bedste offensiv med en målscore på 17-8.

Jeg var én af dem, der, da vi hostede i starten af sæsonen, at 3-4 kampe ikke er nok at vurdere på baggrund af. Dengang sagde jeg, at efter 13 kampe, begyndte det at give mening at vurdere holdets tilstand. Nu kan det jo teorien nå at gå ret skævt de sidste to kampe før halvvejsmarkøren, men 11 kampe er også et grundlag, og jeg synes at 20 point for 11 kampe og en målscore på 17-8 er temmelig godkendt. Når man så tager i betragtning at vi efter 5 runder havde scoret 3 mål og fået 2 point...

Svar #17
Randers har godt nok vundet 4 i træk, men hvis man ser hvem de har spillet imod, så er det ikke noget der for ret mange til at ryste i bukserne.

Silkeborg (historiens svageste superligahold), Esbjerg (med en træner der havde tabt omklædningsrummet*), Horsens (som var det bedste hold), AaB (der ikke har været sig selv efter de fik røvfuld i Aarhus).

De har været meget velsignet med kampprogrammet i de sidste 4 runder, men det slutter nu, og de har ikke vist noget mod et tophold i denne sæson.

* jf. Mediano Superliga - Så er der 10 med i stolelegen, men der er stadig kun...

De får røvfuld på søndag.

Svar #18
Det er præcist 2 år siden, at Glenn røg ud, og David kom ind - han har været træner fra runde 12 i 17/18 sæsonen til indtil videre runde 11 i 19/20 sæsonen.

I den periode har AGF været 4. bedst samlet set., og bedre end OB og AaB.

STILLINGEN, FRA RUNDE 12, 2017/2018 TIL RUNDE 11, 2019/2020

1.   FCM   72   49   13   10   143-68   75   160   2,22
2.   FCK   72   46   9   17   150-80   70   147   2,04
3.   BIF   72   38   14   20   140-97   43   128   1,78
4.   AGF   72   30   21   21   99-84   15   111   1,54
5.   RFC   72   28   19   25   93-98   -5   103   1,43
6.   OB   70   27   16   27   99-92   7   97   1,39
7.   EFB   47   18   11   18   53-64   -11   65   1,38
8.   FCN   72   25   21   26   119-113   6   96   1,33
9.   AaB   70   22   22   26   87-88   -1   88   1,26
10.   SDR   70   22   19   29   82-88   -6   85   1,21
11.   HOB   68   17   20   31   74-99   -25   71   1,04
12.   ACH   70   15   24   31   71-122   -51   69   0,99
13.   VB   34   7   10   17   35-55   -20   31   0,91
14.   VEN   34   6   12   16   33-51   -18   30   0,88
15.   LBK   36   7   9   20   38-67   -29   30   0,83
16.   SIF   36   7   9   20   49-79   -30   30   0,83
17.   FCH   25   5   5   15   24-44   -20   20   0,80

Svar #19
I den periode har AGF været 4. bedst samlet set., og bedre end OB og AaB.
... Og Randers har været 5. bedst. Alt er lagt i kakkelovnen til en skarp topkamp.

Svar #20
Helt vildt at vi skal ud i topbrag mod vores 2. hold. De er ikke meget andet end lange bolde, duelspil, fight, rutine - og så lige Egho og Saba - de to skal lukkes ned.

Hurtigløberen Saba som Munksgaard holder godt øje med i fællesskab Backman på gifte kontraer og driblinger. Og håber Ruben Selles har instrueret ham og Jova i, at han elsker at trække ind i banen og skyde efter det lange hjørne.

Og så skal der altså dækkes op for Egho, og regner med Selles har instrueret Bundu i at hoppe op, og de får sagt en mand på stregen til at dække det lange hjørne, så vi ikke bliver snydt igen på det.

Vi køber Egho til sommer og henter Saba transferfrit - de har været for gode til 2. holdet længe nu. så kan vi sælge formstærke Anker (for sidste eventyr) og Bundu.

Nu imponeret over hvor meget de har fået ud af lidt hos hestene - top 7 hvert år (undtagen en svipser) siden 2012. Nu skal det være slut....
Randers FC, sæsoner, statistik fra superligaen - SuperStats

Svar #22
Der er også denne fra Twitter

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #23
For sevlan jeg håber vi også kan nappe denne her. Jeg er trip trap træsko træt af folk fra Randers. Man kan sige utroligt meget skidt om dem, men jeg synes godt nok ikke, at vi gør det nok. Jeg ved egenligt heller ikke hvorfor jeg er inde og læse deres forventninger til kampen, på deres facebooksider. Randersfc.nu & Randers fc frie fans. (Halvt støtte til Randers, halvt bashing af GF( så behøver i ikke gå derind))

Jeg tror dog på resultatet deroppe denne gang også. Det virker virkelig, som flere af jer har været inde på, at vi i år, virkelig har en tro på, at vi kan vinde alle kampe. Det er en fornøjelse.

Selvom stimen skal slutte på et tidspunkt, og det sagtens kan blive på søndag, hæfter jeg mig dog ved flg.
- de andre top 6 hold vi har slået indtil videre, mødte os også, da de havde tur i den (Brøndby og AaB især)
- Randers må være mere selvsikre end vanligt, og det skal give plads.

- Det virker som en ultra homogen trup i GF pt. som jeg dårligt mindes at have oplevet.

Så trøster jeg mig også ved, at skulle vi tabe, så rykker vi (forhåbentligt) forbi Randers runden efter, hvor vi møder Silkeborg hjemme, og Randers har FCM ude. OB og AaB møder hinanden i den runde. BIF har FCK i denne. 

Den 3.plads ved runde 13, vil dæleme være smuk.

KSDH for dulan.

Svar #24
Synes det er fedt de kæmper så stærkt på 2. holde, for at komme på 1. holdet - er Saba og Egho næste i Hvidt.

Svar #25
Det er lige meget, hvor skræmmende Randers er eller ikke er. De skal nok vinde over AGF på søndag.

Sådan er det bare.

Må sgu indrømme, jeg frygter for Poulsen, Rendos spillerne har en tradition for at gå ekstra hårdt til ex rendos spillere. Måske man skulle overveje Duncan istedet, blot for at undgå evt. hævnagter eller at Poulsen laver en, efter han er sparket/nedlagt.

Svar #26
Der er pt. solgt 2.000 billetter til udebaneafsnittet og dermed 300 tilbage efter udvidelsen Udebaneafsnit i Randers tæt på udsolgt - AGF Fodbold

Det bliver vist udeholdet man kan høre:-)

Vi glæder os meget til søndag og til at se så mange fra Aarhus i Randers. Det er en fornøjelse at opleve, at uanset, hvor vi er, så er der mange fra Aarhus - det er en kæmpe styrke for os. Vores fans er altid med os - uanset, hvor vi tager hen, siger cheftræner David Nielsen. 

Svar #27
Lige en mere Måske vil to vrisne herrer smile på søndag - AGF - Aarhus

Udefra set har AGF, traditionsklubben, fået langt mere omtale. Fordi AGF er AGF, en storklub. Men nu uden arrogance, uden den facade af overlegenhed, som Randers FC’s altid hårdt kæmpende kollektiv har pillet fra hinanden i de seneste mange år. I Aarhus er det ganske enkelt slut med de fine fornemmelser, luksusspillerne er væk, og så betyder det mindre, at AGF ikke har været i stand til at besejre Randers FC i de seneste 10 indbyrdes opgør.
De to vrisne herrer er naturligvis PC og JN.

Derudover tuder Marxen lidt over de ikke har fået nok opmærksomhed efter deres 4 sejre - tough luck men andre har skiftet anførerbindet i RFC ud men en plads i startopstilingen hos storebror:-)
Her var en uddybning Randers-anfører: Man kan godt blive misundelig på AGF's opmærksomhed |...
Det er svært at sige det, men man elsker at slå dem, som vi i Randers FC føler, løber med stor del af opmærksomheden, selv om de ikke er bedre. Det kan vi nogle gange godt kigge misundelsesværdigt på. De får også mere tæsk, når det ikke går deres vej, men man må tage det sure med det søde, siger Marxen.
Jeg køber gerne tæsk, når det går dårligt, hvis vi kan få mere ros og hype, når det går godt. Jeg ved godt, det er sådan, det fungerer, så vi prøver at råbe lidt op, når det går godt. Vi vil gerne snakkes om, selv om andre klubber sælger flere aviser og giver flest kliks, end Randers gør.

Edit: Thomasberg skal også bidrage med lidt salt i sårene og have sat fut under NP Randers-træner: Jeg kan love, at AGF-bosser er indebrændte | Tipsbladet.dk

Svar #28
Der er pt. solgt 2.000 billetter til udebaneafsnittet og dermed 300 tilbage efter udvidelsen Udebaneafsnit i Randers tæt på udsolgt - AGF Fodbold

Vi glæder os meget til søndag og til at se så mange fra Aarhus i Randers. Det er en fornøjelse at opleve, at uanset, hvor vi er, så er der mange fra Aarhus - det er en kæmpe styrke for os. Vores fans er altid med os - uanset, hvor vi tager hen, siger cheftræner David Nielsen. 

Udsolgt på udebaneafsnittet.

Udsolgt på AGF-afsnit i Randers - AGF Fodbold

Blot til info - De skriver at man som AGF fan, ikke er sikker på at blive lukket ind på andre afsnit af stadion. Jeg troede ellers gerne de ville have udsolgt.

Svar #29

Udsolgt på udebaneafsnittet.

Udsolgt på AGF-afsnit i Randers - AGF Fodbold

Blot til info - De skriver at man som AGF fan, ikke er sikker på at blive lukket ind på andre afsnit af stadion. Jeg troede ellers gerne de ville have udsolgt.

Du kan godt komme ind på stadion andre steder end udebaneafsnittet; dog uden AGF-sympatitilkendegivelser i din mundering. Da der kun er billetter tilbage nede omkring de - få - mest entusiastiske hjemmefans, skal man nok heller ikke ytre sig pro-GF´sk!

Svar #30

Sådan er det bare.
Og hvorfor mon det er sådan. Det ved vi sikkert godt inderst inde og det har direktøren også påpeget (lettere hårdt) omkring indstillingen hos nogle spillere, til kampe som den. NP sætter også ord på hvorfor det er sådan AGF-Poulsen skal hjem til Randers: - Jeg vil virkelig nyde at tage de tre...
Er man i Randers gode til at hidse hinanden op, så man altid lige kommer med frem procent ekstra, når modstanderen hedder AGF?

- Uden tvivl. Kampene mod AGF blev altid snakket godt op i omklædningsrummet, og det har altid bare været årets kamp for Randers-spillerne og hele klubben og byen. Det er en kamp, der betyder utrolig meget for Randers-fansene, og derfor er der altid ild i øjnene hos alle i Randers FC. Tacklingerne synger altid lige lidt mere mod AGF, griner han.

Den nuværende RFC anfører følger så op i JP Randers FC-anfører: »AGF er en charmerende klub« - AGF - Aarhus
Nicolai Poulsen er en super fyr. Det er en del af gamet at skifte klub, og er pengene store nok, så skal man få det ud af det, man kan. Det er helt fair. Det var da ærgerligt at miste ham, for han er en god fyr, og man ved, hvad man får på banen. Han var en god anfører for os. Men han får en hård eftermiddag,« lover Erik Marxen om søndagens kamp.

For dælen jeg glæder mig til den kamp - spændingen er stor men også frygten for at vi fejler er stor. De plejer at komme med en helt anden tænding end vi gør men det skal slutte på et tidspunkt og det kan passende være i dag. Dertil kommer en hvid mur på udebane - for pokker hvor ville jeg gerne have været på stadion......... God tur til jer der skal afsted og giv den gas :-)

Svar #31
Inden Randers bliver skreget op til at være en fuldstændig uoverkommelig modstander, så var de to seneste kampe mod dem i maj altså helt lige, og Randers gik kun videre på en Bundu blunder i de døende minutter. Så det er altså ikke Manchester City, selv om de spiller i samme farve. Siden maj er AGF blevet voldsomt meget bedre med Backman istedet for Julsgård i forsvaret, og mange spillere der har løftet niveauet voldsomt.

RFC har mistet Nicolaj Poulsen og ikke fået noget ind der giver anledning til bekymring, og i de 4 kampe de har vundet senest, har de mødt de 3 bundhold og AaB der har erkendt at det ikke har fungeret. Så selvom de kommer med 110%, så er de ikke stærke nok til at matche et AGF hold der spiller op til niveau.

Svar #32
Truppen er udtaget, samme 18 som mod FCN. Dermed stadig ingen mælketænder iblandt ud over Zach Duncan, der allerede har vist hjørnetænder.

Truppen klar til lokalopgør - AGF Fodbold

Var jeg David, ville jeg få Nicolai Poulsen til at holde et 10 minutters oplæg om, hvordan Randers-spillerne har det med at spille mod AGF. Særligt nyttig viden for de nye, men alle vil have god gavn af at høre det fra hestens egen mund, bogstaveligt talt. Vi må IKKE tabe endnu en Randers-kamp på kun at være på 95 eller 100, når vi nu udmærket ved, at de er på 110 eller mere.

Derfor også urovækkende, at Nicolai til Stiften siger to ting, der går i hver sin retning:

1) Der skal “sættes en prop i” Randers’ stime af gode resultater mod os. Så langt så godt - men:

2) Kampene mod Randers er ofte blevet afgjort på, at de har villet det mere end os. For Randers’ spillere er det årets kamp. For AGF mere en kamp som alle andre.

Det urovækkende er selvfølgelig, at han ikke også siger, at vores mentalitet i de kampe kan blive nødt til at være som deres. For den konsekvens af hvad han ellers siger, tager Nicolai ikke.

Svar #33
Inden Randers bliver skreget op til at være en fuldstændig uoverkommelig modstander, så var de to seneste kampe mod dem i maj altså helt lige, og Randers gik kun videre på en Bundu blunder i de døende minutter. Så det er altså ikke Manchester City, selv om de spiller i samme farve. Siden maj er AGF blevet voldsomt meget bedre med Backman istedet for Julsgård i forsvaret, og mange spillere der har løftet niveauet voldsomt.

RFC har mistet Nicolaj Poulsen og ikke fået noget ind der giver anledning til bekymring, og i de 4 kampe de har vundet senest, har de mødt de 3 bundhold og AaB der har erkendt at det ikke har fungeret. Så selvom de kommer med 110%, så er de ikke stærke nok til at matche et AGF hold der spiller op til niveau.

Der er ingen, der skriger Randers op til at være specielt gode.  Pointen er, at Randers kunne stille med et middelgodt 2. divisionshold og så ville de stadig slå os. 

De er Randers. Det nye Viborg.

Svar #34
@Stats
Enig, og ligesom Viborg hører Randers naturligt hjemme i divisionen. Vores kompleks slutter i dag! ⚽️

Svar #35
Det er mit indtryk, at vi sagtens kan lukke kampen ned og tage en kedelig 0-0 i dag. Det var vel det der skete i starten af sidste sæsons grundspil. Dengang var vi endda ved at stjæle alle tre point, da Stage blev hevet ned i feltet, men dommen valgte at overse det. En defensiv strategi i dag, kombineret med nogle Bundu-eksplosioner kunne godt være en brugbar (men kedelig) taktik. 

Svar #36
Der er ingen, der skriger Randers op til at være specielt gode.  Pointen er, at Randers kunne stille med et middelgodt 2. divisionshold og så ville de stadig slå os. 

Det var bare ikke det billede jeg havde af de seneste kampe imod dem.

Det er rigtigt nok at Randers har været i stand til at finde noget ekstra mod AGF, som har gjort at de har kunnet trække sig ud af tidligere opgør med point. I de seneste opgør har AGF bare matchet dem på fight og indstilling, og så har Randers altså ikke noget der kan give anledning til bekymring.

Hvis holdet spiller op til niveau, så får Randers ikke noget med fra dagens kamp, og efter Bundu’s fejlafleveringer i det 92’ende minut i det seneste møde, så kommer han med ild i øjnene i dag, det bliver ikke sjovt for deres forsvar. I Medianos optakt til kampen, talte de om at Randers skulle have to mand på ham og en midtbanespiller der også kan dække ham af, hvis Thomasberg følger den taktik, så bliver der godt nok meget plads til Blume, Ankersen og Mortensen.

Svar #37

Det var bare ikke det billede jeg havde af de seneste kampe imod dem.

Det er rigtigt nok at Randers har været i stand til at finde noget ekstra mod AGF, som har gjort at de har kunnet trække sig ud af tidligere opgør med point. I de seneste opgør har AGF bare matchet dem på fight og indstilling, og så har Randers altså ikke noget der kan give anledning til bekymring.

Hvis holdet spiller op til niveau, så får Randers ikke noget med fra dagens kamp, og efter Bundu’s fejlafleveringer i det 92’ende minut i det seneste møde, så kommer han med ild i øjnene i dag, det bliver ikke sjovt for deres forsvar. I Medianos optakt til kampen, talte de om at Randers skulle have to mand på ham og en midtbanespiller der også kan dække ham af, hvis Thomasberg følger den taktik, så bliver der godt nok meget plads til Blume, Ankersen og Mortensen.

Nu er min pointe stadig ikke-sportslig men overtroisk.

Jeg kan dog ikke genkende billedet af, at AGF har været bedst i de seneste opgør. Randers var bedre i 2-1 sejren og selvom AGF havde muligheden for at lukke returopgøret til 2-0 er faktum jo også, at Randers dominerede første halvleg og brændte et hav af chancer.

Det var ganske fortjent, at AGF trak det korteste strå.

Svar #38
Nu er min pointe stadig ikke-sportslig men overtroisk.

Jeg kan dog ikke genkende billedet af, at AGF har været bedst i de seneste opgør. Randers var bedre i 2-1 sejren og selvom AGF havde muligheden for at lukke returopgøret til 2-0 er faktum jo også, at Randers dominerede første halvleg og brændte et hav af chancer.

Det var ganske fortjent, at AGF trak det korteste strå.

Nu har jeg også kun sagt at de seneste kampe var meget lige, og hvis man ser på stats, så hed skudstatistikken i den første kamp 17-13 til AGF og i den anden 14-11 til Randers, så det synes jeg nu er meget lige.

Svar #39
En lille ting jeg går og hygger med er når RFC tilhængere fortæller om de flotte tilskuertal i forhold til byens størrelse deroppe.
Så kan jeg ikke nære mig og spørger oprigtigt og nøgtern ind til hvorledes de på stadion sorterer dem fra der ikke bor i byen.
Der må jo være en form for kontrol med at KUN de folk der bor inden for Randers bygrænse fremgår af tilskuertallet siden de er så stolte over det forholdstal.
😁
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #40
Sejre er kommet på mode i denne sæson i superligaen og top 6 er på INGEN måder "hjemme". Derfor: AGF sejr over RFC i dag, intet andet tæller.  8)
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #41
Samme opstilling som sidst og det giver jo god mening. Lad os håbe at spillere som  Blume og Ankersen viser sig fra deres bedste side. Det har vi brug for.

Svar #42
Derfor også urovækkende, at Nicolai til Stiften siger to ting, der går i hver sin retning:

1) Der skal “sættes en prop i” Randers’ stime af gode resultater mod os. Så langt så godt - men:

2) Kampene mod Randers er ofte blevet afgjort på, at de har villet det mere end os. For Randers’ spillere er det årets kamp. For AGF mere en kamp som alle andre.

Det urovækkende er selvfølgelig, at han ikke også siger, at vores mentalitet i de kampe kan blive nødt til at være som deres. For den konsekvens af hvad han ellers siger, tager Nicolai ikke.
Han udtaler sig jo ift at han kommer fra Randers og hvordan han har oplevet det fra den side. Jeg læser det mere i 'omvendt' rækkefølge, at han siger det har været sådan og det skal vi være opmærksomme på og ændre nu. Det er vel også den nøgterne udlægning og som man fornemmer i alt hvad der kommer fra Randers op til kampen.

Jeg synes ikke vi har haft specielle problemer på det seneste mod alle de andre hold der plejer at være særligt opsatte mod os og at det er lidt tilfældigt vi ikke har slået Randers de sidste par sæsoner. Det er ikke en nem kamp så det er heller ikke sikkert vi vinder i dag, men jeg frygter ikke at vi ikke kan finde det rigtige tændingsniveau.

Svar #43
En af de ting vi skal vare os for i dag er en udvisning fra et overtændt hold. Ellers tror jeg det er fifty-fifty.

Svar #44
@Stats
Enig, og ligesom Viborg hører Randers naturligt hjemme i divisionen. Vores kompleks slutter i dag! ⚽️

Jeg tænkte for nogle dage siden også på om Randers er blevet de nye grå mus. Måske fordi de typisk bare slår bundholdene og taber til topholdene, men det er lidt underligt i betragtning af hvor meget uro og ballade der var for et par sæsoner siden. Man kan godt forstå hvis de er lidt irriterede over at der ikke også er den interesse når det går godt, men det kan de nok afhjælpe lidt hvis de også kan slå nogle tophold. Jeg spekulerer også lidt på om vi har besluttet ikke at ville være med i drillerierne mere fordi vi ikke vil give dem den interesse, eller om vi bare føler vi er over det ift Randers og der ikke er så meget at vinde ift egen interesse. Begge klubber skal nok have en del sæsoner sammen i toppen før det rigtig kan udvikle sig til et arvefjendeopgør for begge sider. 

Svar #45
Odds 2,9 på Randers - set i forhold til statistikken bør det vel være en foræring........

Bookmaker    1    X    2         
bet365    2,90    3,30    2,37         
NordicBet    2,90    3,35    2,40         
Oddset    2,80    3,25    2,60         

Måske man skulle gardere sig og spille 1X men naturligvis håbe på et 2-tal :-)

Svar #46
En af de ting vi skal vare os for i dag er en udvisning fra et overtændt hold. Ellers tror jeg det er fifty-fifty.

Ja, NP især skal jo ikke komme overtændt ud fordi det er mod hans gamle klub. Der skal også nok blive piftet godt hver gang han tackler så forhåbentlig har vi en dygtig dommer i dag.

Svar #47
forhåbentlig har vi en dygtig dommer i dag.
Dommer er Michael Tykgaard for første gang i denne sæson. I sidste sæson fik vi 3 sejre og en uafgjort (mod FCK) med ham som dommer, så det er jo en ok statistik.

Svar #48
Roddet kamp, hårdt spil, RFC virker klart mest sammenhængende og AGF er slet kommet ind i kampen endnu. Gult til NP...tror ikke han spiller 90+ minutter, så en udskiftning i rette tide forhåbentligt.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #49
Munksgaard bliver jeg godt nok aldrig tryk ved. Han virker helt væk i dag. Han har endda klaret at kaste et indkast ud over baglinjen..

Simple Audio Video Embedder