Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20: OB - AGF, fredag d. 20.09.2019 kl. 19.00 (Læst 4162 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20: OB - AGF, fredag d. 20.09.2019 kl. 19.00

Svar #50
AAB møder dog netop Randers og FCN i denne og næste runde, og er jo bare et eksempel på, at der er kampe omkring os, hvor nogle af vores modstandere taber point uanset resultatet.

Og taber Randers til AAB så kan det hold vi møder om 2 runder jo ligge nummer 12, og ikke være 8’er som nu.

Svar #51
Den sidste del er efter min mening interessant og kunne give en langt bedre og mere nuanceret debat, hvis studieværterne ville forfølge den. Det vil de desværre ikke - måske er det for fodboldnørdet.

Det fortæller også, at David har læst kampen FORUD for kampen bedst begge gange, hvor AGF jo er foran 2-0 imod OB sidst, og i dag både er foran 1-0 og 2-1.

Så den står 4-1 i point til David. Så altså jeg har mange steder set den der beskrivelse af at David skulle mangle noget taktisk. Men altså David vinder langt mere end han taber, og vinderen har altid ret. Og i dag skal man selvfølgelig fokusere lidt på, at vi overlader for meget af kampen til OB, og at det virker frustrerende at vi lader OB tiltvinge sig det overtag, og at vi stiller os så langt ned. Men som vi så, så var planen ikke at "holde den hjem" en hel halvleg, men i dele af halvlegen. Vi skabte et par store chancer imod OB også efter OBs 1-1 scoring inden Amini scorede.

Vildt iøvrigt at vi fik 4 advarsler i kampens sidste minutter. 3 i overtiden alene. Men nuvel den var også vilde 7,5 minut lang...
En lille opfølgning på denne og som viser hvordan der bliver arbejdet med taktikken Skød AGF på tredjepladsen: - Det er perfekt – Ekstra Bladet
At vi viser intensitet, VILJE. På det tidspunkt er al taktik hældt ud ad vinduet, der handler det bare om, hvor meget vi er klar til at smide alt og bare gå hårdt i pres og komme op i dem. Der formår vi at knække kurven på en måde, som jeg er imponeret over, at spillerne kunne.

- Det var et stort skakspil hele aftenen mellem mig og Jakob, og det løste vi i nogle perioder godt. Vi spillede fem forskellige systemer i løbet af denne fodboldkamp, siger David Nielsen[/b].
Det viser vel meget godt noget om kampen på bænken og det der foregår lidt i kulissterne. Synd Onside ikke er et rigtigt fodboldprogram og vil nørde lidt i det.

Jeg syntes ikke tidligere vi har været i stand til at skifte så meget i systemerne eller er det blot mig der ikke har bemærket det?

Svar #52
Jeg sad også med en følelse især i første halveg, at det var en meget lige kamp, hvor begge hold faktisk gjorde det godt. Tidligere, når AGF spillede lige kampe, var det fordi begge hold spillede som en pose rådne nødder.
I anden halveg var vi ikke en faktor, men decideret dårlige var vi egentlig kun på bolden, altså forstået sådan, at OB jo altså heller ikke lige frem vadede chancer.
Men 5 forskellige systemer er alligevel mange. Jeg bemærkede at Amini på et tidspunk rykkede ud på kanten, men ellers må det have været ret små justeringer. Hvor er det dog fedt, at vi kan trække os sejrrigt ud af så lige et opgør, som også syntes lige på trænerbænken.

For mig at se er OB det hold af top 6 kandidaterne, som jeg har mest tiltro til, nok skal komme med i det gode selskab. De var altså gode. Mod ringere forsvar skal de nok får deres mål. Og ringere forsvar end AGF's er der faktisk en hel del af i Superligaen... ;)
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #53
Journalistisk leg med ordene - men han kom jo fra Dortmund haha. Nå men til indholdet, Flot skak-spil mod en af de store taktiske mestre i Jakob Michelsen.

Enig vi er ikke så gode i 2. halvleg.

Vi er også heldige med at OB ikke får en hurtig føring i første, der hvor Jeballi lægger ind fra baglinjen og både Kadri og O Lund mistimer afslutning. Og bl.a. AJA var tæt på i dag. Så heldet var også med os.

Skød AGF på tredjepladsen: - Det er perfekt – Ekstra Bladet

Tingager viser i dag klassen både som oprydder og hvorfor det er vigtigt også at have en boldspillende MF. Det er ham der sætter spillet ved 2-1 med 3. sidste fod - en kreativ aflevering til Anker videre til Amini. Anker kunne have haft en flot assist mere hvis PM havde scoret. Og fedt Jon viste assist evner igen som 10er.

Highlights: OB-AGF | 1-2 | 20. september 2019 - AGF Fodbold

Enig Steen nr 3-12 ligger tæt. Men jeg går nu alligevel og tænker på hvad der er bedst om fcm vinder eller de skal spille uafgjort. Går vi efter 2. pladsen eller 1. pladsen haha....

Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #54
Helt enig med David i at VILJEN er meget afgørende. Vi har efterhånden mange typer der giver alt hvad de har, går til stålet og lige løber de ekstra meter. Kong Backman selvfølgelig (den der 'fejring' efter skudblokering...), Poulsen, et defensivt monster, Amini, især efter hans scoring, jagter rundt og kommer hele tiden med opfordringer til holdet om at rykke frem og gå i pres, Ankersen, der også mange gange har vist stor vilje til at løbe med ned og forsvare. Find selv på flere, men man ser tydeligt at spillerne arbejder for hinanden nu og det er ekstremt vigtigt.

Svar #55
For 5 uger siden skulle DN fyres efter historisk ringe start af AGF. Nu forlænges efter historisk bedste stime.

Lidt samme i 2018. Fantastisk forår. Forlæng med Pierre han styrer forsvaret som aldrig før. Og i okt: Sana koster 15 mio på vej til Championship eller Rusland.

Julen - fyr Kanstrup.
½ år senere - IFK får Sana næsten gratis.

Også Anker der for 5 uger siden bare skulle væk. Siden en af vores bedste spillere - herunder også vigtig indhop og mål på Ærø. Var outstanding i går.

Det går hurtigt i fodbold...
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #56
For mig at se er OB det hold af top 6 kandidaterne, som jeg har mest tiltro til, nok skal komme med i det gode selskab. De var altså gode. Mod ringere forsvar skal de nok får deres mål. Og ringere forsvar end AGF's er der faktisk en hel del af i Superligaen... 

Jeg tænker også, at dette var en slags 6-point kamp - og derfor vanvittig vigtig at vinde i forhold til kampen om top-6. Men OB kan selvfølgelig sagtens komme til Aarhus og vinde igen i runde 25, så alt er åbent. Vi får sikkert et formdyk på et tidspunkt, så det handler fortsat om at vi bliver ved med at gå efter 3 point i hver kamp lige nu, hvor det fungerer.

Det bliver en vild kamp igen hjemme mod FCN næste gang. Synd, at vi bliver straffet med kl. 12-kamp igen, for det virker til at sætte et loft for antal tilskuere. Det er i øvrigt værd at bemærke at vi nu har fire hjemmekampe i de næste seks runder. Desværre er den mulige kassekamp mod FCK i runde 14 igen en mandagskamp. Man har valgt SDR-AaB til rundens kamp der hos Viashit...

Svar #57
Vi er også heldige med at OB ikke får en hurtig føring i første, der hvor Jeballi lægger ind fra baglinjen og både Kadri og O Lund mistimer afslutning.
Men vi har selv tre chancer, heraf to rigtig store til Bundu allerede inden den OB chance. Bl.a. den hvor OBs målmand er på skovtur og taber bolden til Bundu ude ved sidelinjen. Med lidt mere koldblodighed var det jo en 100% chance med et tomt mål og Patrick stående fri inde foran, foruden at Bundu selv havde masser af plads til at tage et træk ind i banen i stedet for at skyde fra en spids vinkel. Amini lavede også en vild frispilning af Bundu inde i feltet allerede efter få minutters spil, men teknikken svigtede nogle gange for Bundu i denne kamp. 

Svar #58
Du har ret, og set over hele kampen er det som ikke ufortjent vi tager sejren.

Vi er ekstremt solide defensivt, selvom jeg altid synes det er farligt ikke at lukke kampene. Uanset hvor solid man er defensivt, så kommer der bare let et tilfældigt skuldermål/arm mål som i går (kunne godt være dømt?). Uafgjort havde bestemt heller ikke været ufortjent ift OBs overtag med 70%.

Men stærkt at tage alle point i 6 pointskampene mod Ob, AaB - fedt hvis vi også lige kan vinde eller spille uafgjort mod FCN hjemme næste gang. Det er de 3 vi kommer til at kæmpe mest med om top6.

Svar #59
Vi er ekstremt solide defensivt, selvom jeg altid synes det er farligt ikke at lukke kampene. Uanset hvor solid man er defensivt, så kommer der bare let et tilfældigt skuldermål/arm mål som i går (kunne godt være dømt?). Uafgjort havde bestemt heller ikke været ufortjent ift OBs overtag med 70%.
Spilovertag går ofte hånd i hånd med, hvor mange chancer man skaber. Men det synes jeg ikke var tilfældet i går. OB var farlige på Kadris dødbolde, men bortset fra målet med armen/skulderen, så har OB ikke andre forsøg indenfor målrammen. Jovanivic har lige præcis 0 redninger i den her kamp. Han havde mere at lave imod AaB.

Svar #60
Enig m SteenA
OB producerede meget lidt i åbent spil. Kadrii’s dødbolde var deres klart farligste våben.

Svar #62
100% enig - normalt ville man jo også mene et hold med 70% har fortjent at vinde (men ikke i går), men synes virkelig AGF er ultra komptakte, selvom jeg ikke bryder mig om stilen - jeg er mere til at være det hold der presser, eller stå længere fremme så der er kortere vej til målet i kontraspillet, synes vi kom så langt tilbage i går at det var svært at få gang i effektivt kontraspil.

Men fuld anerkendelse af DNs pointhøst og vi havde taget superliga-rekorden med at holde nullet, hvis ikke Opondo havde fået det heldige mål med armen. Det er heeelt vidlt. Og bemærkelsesværdigt, at de afslutninger modstanderne kommer til, aldrig er inden for målrammen. Måske tilfældigt men nu har det været sådan i mange kampe efterhånden. Det er vel også noget med den måde Munks, Tingager, Højer, NP og Backman altid får lagt pres på spillerne der afslutter.

Iøvrigt synes jeg det er for populistisk at tale om Amini som dagens bedste - jo flot indsats og perlemål. Og dejligt han i de seneste kampe har fået stemplet ind igen. Men ligefrem dagens spiller... Synes det var en stærk holdindsats, hvor Tingager var bedste mand stærkt forfulgt af Anker og Backman,.

Menn også Højer, Munks, NP og Jon Dagur stod lige så stærkt i billede som Amini. Bundu var fantastisk kampafgørende med sit mål  og selvom han ikke ramte dagen, "tabte" duellen med Opondo så var han jo en trussel der trak masser af opmærksomhed. Links viste i glimt noget spændende. Zach fint indhop. PM lidt anonym, men heller ikke gode betingelser med OBs overtag. Jova - ikke testet så meget, men stensikker.

Med Bundu synes også det hører med at han typer som ham og Tingager der lægger sit spil op på højt niveau fordi skal komme fra dem iform at sætte spillet fra bagkæden og Bundu i ryk på kanten ofte kommer til at se mere op og ned ud end typer som Backman og NP der altid leverer helstøbt fight. Iøvrigt havde NP også et par gode fremadrettede stikninger i går.

https://stiften.dk/sport/Karakterbogen-Matchvinderen-var-ogsaa-bedste-AGFer/artikel/602662?fbclid=IwAR0PE5h6PBfOXH19TmMxuO2DOCEEQheU_DW0Q7sXOhmh0MqynHnjgyMkIqo

Svar #63
100% enig - normalt ville man jo også mene et hold med 70% har fortjent at vinde (men ikke i går), men synes virkelig AGF er ultra komptakte, selvom jeg ikke bryder mig om stilen - jeg er mere til at være det hold der presser, eller stå længere fremme så der er kortere vej til målet i kontraspillet, synes vi kom så langt tilbage i går at det var svært at få gang i effektivt kontraspil.
Jeg tror ikke at det var Davids og Rubens plan, at vi skulle stå så dybt. Der må vi rose OB og Jakob Michelsen for at gøre det godt. Det var tydeligt at trænerne havde deres egen kamp i kampen. Men det er selvfølgelig altid lettere at satse mere fremad for det hold der er bagud i en lige kamp. Sådan er spillet. Vi manglede bare et modtræk, fordi vores fløje havde det rigtig svært i denne kamp, og vores centrale midtbane kom til at arbejde rigtig hårdt. Vi manglede vores omstillinger i en stor fase af kampen, og så skulle det blive svært.

Jeg synes at alle vores udskiftninger blev forstærkninger. Duncan gav friske muskler på midtbanen, efter at Jon havde løbet solen sort i den første time. Indskiftningen af Links gjorde straks at vi fik bedre gang i kombinationerne (og evnen til at holde fast i spillet) på højrefløjen - uden at han dog for alvor fik sat sig igennem offensivt. Indskiftningen af Gersbach var med til at lukke ned for OBs højreside i det sidste kvarter, efter vi var kommet på 2-1.

Svar #64
Jeg tror ikke at det var Davids og Rubens plan, at vi skulle stå så dybt. Der må vi rose OB og Jakob Michelsen for at gøre det godt. Det var tydeligt at trænerne havde deres egen kamp i kampen. Men det er selvfølgelig altid lettere at satse mere fremad for det hold der er bagud i en lige kamp. Sådan er spillet. Vi manglede bare et modtræk, fordi vores fløje havde det rigtig svært i denne kamp, og vores centrale midtbane kom til at arbejde rigtig hårdt. Vi manglede vores omstillinger i en stor fase af kampen, og så skulle det blive svært.

@SteenA

Vi fandt et modtræk, og skabte også chancer i 2.halvleg, og vandt jo også kampen. Og ja man kan sige at der var kamp i kampen ift DN vs Michelsen. Ligesom sidst hvor AGF var foran 2-0 og de fik os presset til at stå dybt, hvor den endte 2-2. Havde kampen endt 1-1 på samme vis i går, så havde ingen skreget op om det ift ufortjent mm.

Men det er stærkt af David at han læser modstanderen så godt, at vi kan komme foran, både i går, sidst i Odense og imod AaB/BIF etc. Vi har manglet evner til at lukke kampene, og til at kunne fortsætte i det spor. Nogen vil sige at David taber trænerkampen da han bliver læst i kampen. Men han vinder jo flere point på at læse kampen forud for kampen, hvor vi kommer foran både i går, sidst og oftest. Og ift Michelsen og David, så står den 4-4 i point. (2-2 og 2-1 i odense, og 1-2 i Aarhus). Alle tre gange var AGF foran først i kampen, også i nederlaget. PM havde så sit famøse lop-forsøg ved stillingen 1-0.

Men om det er fordi spillerne ikke har været gode nok, og/eller at måden vi kommer foran på ikke er en man kan holde en hel kamp, og derfor må overgive kampen i store perioder til modstanderen, det ved vi ikke helt. Men i går starter vi bedst, og vi får også kæmpet os tilbage efter OBs scoring. Duncan kommer ind efter 56 minutter. Vi slutter 1.halvlegs sidste 10-15 presset, og vi starter de første 10 minutter på samme vis. Så kom Duncan ind, og OB fortsatte, dog mindre tungt. De får deres udligning på en dødbold (de har kun 1 skud på mål hele kampen). Og vi har en kæmpe chance lige efter, og får også scoret til 2-1.

Så det modtræk du siger vi manglede, det synes jeg kom ind med Duncan, og holdets ændring. Det tager jo ofte en del tid før sådanne virkninger kommer til syne. Men jeg synes det vi manglede var evnen til at holde i bolden. Det hjalp med indskiftningerne, enig.

Havde været endnu bedre med Helenius istedet for PM.

Svar #65
Ingen tvivl af at vi slår kapital af bredden denne sæson, hvor en vi sætter markant stærke kræfter ind fra bænken også selvom nogle er væk pga skader og manglende superliga form: diks, julle, helenius samt lunding og hvidt - som bare ikke er i topform lige nu.

Svar #66
Vi virker meget enige. Det største ved den her sejr var vores evne til at vinde momentum tilbage. Den havde vi ikke i sidste sæson, hvor netop kampen i Odense er bedste eksempel: Foran 2-0 kom vi til at stå alt for lavt, og da OB udligner, har vi hverken kræfter, moral eller tid til at kunne slå tilbage. Og for to sæsoner og længere siden havde vi ofte tabt en kamp som den i går.

Brøndby og AaB blev besejret på noget af det bedste spil i mange år. OB blev besejret på en nyvunden evne til at tage en kamp tilbage. Også meget glædeligt. Vi får brug for at kunne vinde på begge måder og sikkert også flere endnu.

Der er vel ikke to meninger om, at vi kom til at stå for dybt. Efterhånden har man jo vænnet sig til det, og det koster jo ikke chancer imod af betydning. Af gammel vane bliver man bare stadig urolig ind imellem.

At vi ifølge David får spillet hele fem systemer undervejs er spændende, og ja, den måtte et medie godt have fulgt op på. For fuldt ud at kunne forstå, hvad der sker, må man også holde Davids træk op mod Michelsens i det, som David selv kalder en skakmatch: Hvilken aktion i hvilket minut fører til hvilken ny formation o.s.v. - for alle skaktrækkene.

Er nogen herinde taktikkyndig nok til at påtage sig at se kampen igen, tage noter og aflægge rapport om hvad, der præcis sker hvornår? Det kunne være super fascinerende at læse.

Svar #67
Altså du kan jo sige det sådan her: 

Startopstillingen = 1. system (David vinder slaget om starten. AGF spiller bedst, vi fører også).

OB skifter efter 20 minutter for at ændre kampen, vi justerer med = 2. system (status quo, David fører stadig)

OB skifter igen efter 30 minutter, hvor vi justerer med = 3 system. /her mister vi grebet. (Michelsen får udlignet, og overtag til 56'minut)

AGF skifter Duncan ind efter 56 minutter (David justerer) = 4. system. Vi får udlignet lidt af overtaget da Duncan er bedre til at beskytte og holde i bolden. OB får scoret på dødbold i 66.minut.

AGF skifter Links ind (5.system hvor han ligger anderledes komptakt end Bundu der lå ude ved linjen. Selles sagde på TV,, at vi netop skulle være mere kompakte, kort inden Bundu blev taget ud), og vi har nu endnu flere der kan holde i bolden, og vi genvinder på den måde overtaget, og OB må skifte Sander Svendsen ind og spille mere direkte, mens vi nu har spillet på bolden. Vi slår til bage har chancer, og får scoret til 2-1.

Både Mortensen og Bundu har mindst ligeså store chancer som OB i 2.halvleg inden Amini scorer.
OB har i alt 1 skud på mål. Resten går langt eller tæt forbi, men forbi eller blokeres af Backmann og co.. Vi har 3 skud på mål (4 hvis Bundus mål tæller som skud)

Svar #68
Den enkle forklaring er ofte den rigtige.. Vi har større bredde end længe set.  Desuden virker det som en trup i harmoni med positive indbyrdes relationer
 Der er ikke flere fribilletter og aĺle er klar over, at der er skarp konkurrence på alle pladser. Selv om den mest løbestærke flås ud efter 56 min. holder de andre niveau.  Jeg kan ikke få hænderne ned
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #69
Fint nok, Stig, så langt er jeg også med. Men når David taler om fem forskellige systemer, forstår man det jo som forskellige talkombinationer. Det er dem jeg gerne vil tættere på.

Svar #70
Jeg tænker ikke man skal gå så meget op i tal-kombinationer.

Vi havde 4 mand i forsvaret, og 1 mand fremme :D Resten blev blandet godt og grundigt undervejs.
Jeg glemte at skrive at det var lidt som en "joke" jeg gav mit besyv med. Jeg tænker ikke der findes et svar i stil med 4-4-1-1 vs 4-2-2-1-1 vs 4-1-2-2-1

Iøvrigt: https://twitter.com/tapinfodbold/status/1175373598669922305?s=20
og her via TapIn https://public.tableau.com/profile/tapinfodbold#!/vizhome/OB-AGF-10_Runde-200...
AGF vandt også 1,80 vs 1,56 på xG.

Så helt "uretfærdigt" var det sgu ikke.

Svar #71
Den enkle forklaring er ofte den rigtige.. Vi har større bredde end længe set.  Desuden virker det som en trup i harmoni med positive indbyrdes relationer
 Der er ikke flere fribilletter og aĺle er klar over, at der er skarp konkurrence på alle pladser. Selv om den mest løbestærke flås ud efter 56 min. holder de andre niveau.  Jeg kan ikke få hænderne ned

Ja, jeg mener også at vi allerede ser en effekt af den brede bænk. Den giver fuldgode erstatninger for dem der er ude og mere at skyde med fra bænken. Jeg synes vi ser stærkere ud end AaB og OB på det punkt og i en tæt kamp om top-6 kan det sagtens blive forskellen. Det bliver jo normalt også bare en større fordel senere på året.

Svar #72
Jeg nåede ikke at kommentere på Aab kampen som jeg mener, i glimt, var noget af det bedste AGF spil jeg har set i rigtigt mange år. Sejren igår blev om noget fightet hjem og det varmer også mit AGF hjerte.
Hamborg
Jeg håber men tvivler, det er jo AGF det her

Svar #73
Synes det er ødelæggende for spillet uanset hvem der laver tidsudtræk og det er mega irriterende. Og usportsligt at se Amini og Jova ikke kunne gå og 20 sek efter være 100% på toppen. Man skal vinde fodbold på fair vis uanset om man hedder OB eller AGF.

Der burde indføres regel om at al spilstop sidste 20 min lægges dobbelt til (når det er holdet som er foran og vurderes at have en fordel af det som her AGF). Naturligvis ikke hvis behandlingen sker udenfor banen.

Synes iøvrigt Opondos mål mindede en del om det Stage fik anulleret MOD fck....

Svar #74
Synes det er ødelæggende for spillet uanset hvem der laver tidsudtræk og det er mega irriterende. Og usportsligt at se Amini og Jova ikke kunne gå og 20 sek efter være 100% på toppen. Man skal vinde fodbold på fair vis uanset om man hedder OB eller AGF.

Der burde indføres regel om at al spilstop sidste 20 min lægges dobbelt til (når det er holdet som er foran og vurderes at have en fordel af det som her AGF).
Du peger selv til sidst lidt på, hvorfor det forekommer og jeg synes også godt at man kan se på, hvad man kan gøre for at det bliver mindre attraktivt at trække tiden. Jovanovic' "skade" lignede i hvert fald ren overlæg. Amini er jeg lidt mere i tvivl om. Holdet fik i hvert fald ikke meget glæde af, at han lå midt på banen i et minut, mens spillet kørte videre. Efter kampen udtalte han, at han fik krampe i begge lægge samtidig og det er vel ikke helt umuligt at fysserne kunne kurere det ret hurtigt med noget spray? Det gule kort han fik var vist heller ikke for at trække tiden ud, men på grund af den takling han lavede lige inden han selv faldt omkuld. Men kønt så det ikke ud.

Svar #75
Btw, Tipsbladet forudså en 2-1 sejr til AGF over OB! Ofte har mange været efter Tipsbladet's tip på AGF kampe, selvom enhver med fornuft godt ved, at det skyldes AGF's 20+ års slingrekurs og at spille på AGF kampe var russisk roulette. Det er forhåbentligt passè nu :) og det kan være at jeg snart tør smide en sølle halvtredser på en AGF sejr!  Jeg er nu ikke meget af en spillefugl, men alligevel.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #76
Jeg har svært ved at gå armene ned over den gode stime! Jeg synes ikke engang det var ude i skoven at AGF vandt.

Til gengæld siger jeg også med en følelse af, at AGF har medvirket for tiden. Den kritiske stemme siger: AGF scorede to mål mig OB, der er i kategorien Held. Det sker kun én gang pr. to sæsoner at Amini scorer, og det er utroligt heldigt at trille bolden mod mål og så se forsvareren fumle så meget. Samtidig havde OB nogle muligheder.

På den anden side skabte AGF en del. Bundu havde underlige tekniske udfordringer i 3-4 store muligheder. Patrik Mortensen missede fælt på en god mulighed, og sluttede svagt på en kæmpe chance, sat op af Ankersen lige efter udligningen.

Truppen er stærk. Der er to legitime angribere og en lovende ung spiller. Der er mange, der kan skabe noget (på forskellige måder), med Bundu som klart bedste mand på holdet. Jon og Anker, Blume endda også. Og Amini har spillet sig op.

Men igen var der en reel mulighed for at AGF var kommet bagud tidligt. Hvis det sker, bliver modstanderne sværere at være kreative imod, deres kontra mere giftige, og så kan faldet fra euforiens tinde opleves som ekstremt hårdt

Svar #77
Men igen var der en reel mulighed for at AGF var kommet bagud tidligt. Hvis det sker, bliver modstanderne sværere at være kreative imod, deres kontra mere giftige, og så kan faldet fra euforiens tinde opleves som ekstremt hårdt
Det problem må vi tage når det kommer og det er måske til næste kamp - de så rappe ud i dag, de unge fra FCN.

Gad vide om @Salling23  snart er på banen med en af de gode kamptråde?

Svar #78
 Det problem må vi tage når det kommer og det er måske til næste kamp - de så rappe ud i dag, de unge fra FCN.
Mon ikke de fleste godt er klar over, at en sejrsstime, som den vi er igang med nu, skal ende på et tidspunkt? Lige nu er det jo lidt som at surfe på en god, kraftig bølge. Det gælder så om at få det meste ud af den, inden vi lander på overfladen igen. Derefter gælder det bare om at positionere sig til den næste bølge så godt som muligt i stedet for at falde i vandet. Så skal det nok gå.

Jeg synes vores trup ser bedre/mere homogen ud end f.eks. AaBs. De er meget afhængige af enkelte spillere, hvis endda ikke af bare en enkelt spiller. De var ramt af nogle skader i dag, men det er alligevel skræmmende, HVOR tynd deres bænk så ud i dag.

FCMs unge er netop rappe, men det virker også tydeligt, at man kan få noget ud af at gå til dem fysisk, som AaB gjorde i 2. halvleg i dag. Det må vi prøve at udnytte i næste runde. 

Svar #79
Mon ikke de fleste godt er klar over, at en sejrsstime, som den vi er igang med nu, skal ende på et tidspunkt? Lige nu er det jo lidt som at surfe på en god, kraftig bølge. Det gælder så om at få det meste ud af den, inden vi lander på overfladen igen. Derefter gælder det bare om at positionere sig til den næste bølge så godt som muligt i stedet for at falde i vandet. Så skal det nok gå.

Jeg synes vores trup ser bedre/mere homogen ud end f.eks. AaBs. De er meget afhængige af enkelte spillere, hvis endda ikke af bare en enkelt spiller. De var ramt af nogle skader i dag, men det er alligevel skræmmende, HVOR tynd deres bænk så ud i dag. 

FCMs unge er netop rappe, men det virker også tydeligt, at man kan få noget ud af at gå til dem fysisk, som AaB gjorde i 2. halvleg i dag. Det må vi prøve at udnytte i næste runde. 
@SteenA‍ 
Selvfølgelig er alle klar over at sådan en stime ikke varer evigt. Så det handler jo om hvordan den ender. Taber vi 0-4 i en magtdemonstration til FCN hjemme, så er meget af stimen nulstillet da det er til en direkte top-6-konkurrent, og et stort tilbageslag. 
Taber vi 2-3 eller 1-2 i en flot og tæt kamp, hvor FCN får scoret nogle flotte mål, men AGF faktisk fortsætter det gode spil, men rammer stolperne og mangler marginaler, så lever man jo let med sådan et nederlag.

Stopper stimen med en uafgjort imod vores direkte konkurrent om en top 6-plads, og vi holder dem bag os, og snupper endnu et point, og endda ikke kan hentes af andre end BIF i runden, så er jeg sikker på at alle går fra stadion nogenlunde tilfredse så længe spillet er okay. "Det måtte jo stoppe". 

Samtidigt var SIF et straffespark i overtiden for at vinde over FCN, og de er jo i den grad ikke uovervindelige. AaB er tæt på at få uafgjort og rammer stolperne til sidst, og hvis deres offensive esser har en offday imod Backmann & Tingager, så kan vi sagtens ende med at vinde den kamp også. Jeg synes det er en ekstremt åben kamp, som umiddelbart kan gå begge veje.

Vi møder FCN, Randers og SIF i de næste tre som skrevet, og dem har vi i perioder alle 3 haft svært ved. Det er især på tide at vinde over Randers. Lever fint med en uafgjort imod FCN, hvis vi til gengæld vinder i Randers :D

Svar #80

Gad vide om @Salling23  snart er på banen med en af de gode kamptråde?

Den er der nu
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Simple Audio Video Embedder