Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20: OB - AGF, fredag d. 20.09.2019 kl. 19.00 (Læst 3646 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20: OB - AGF, fredag d. 20.09.2019 kl. 19.00

Information om modstanderen:
OB Cricketklub blev startet i 1887. I 1889 kom fodbold med i klubben og der foretages navneændring til Odense Boldklub.
OB har vundet Danmarksmesterskabet 3 gange og pokal turneringen 5 gange.

Holdet:
Manager/Træner: Jacob Michelsen

Vigtigste spiller/spillere: Bashkim Kadrii

Lidt om AGF:

Vi spille Whist kort:
Gult:
Målmand 2 (Eskelinen)
Forsvar 7 (Juelsgård 3, Munksgaard 1, Højer 1, Tingager 1 og Backman 1)
Midtbane 8 (Poulsen 4, Jakob Ankersen 1, Jon Thorsteinsson 1 Zach Duncan 1 og Bror Blume 1)
Angreb 2 (Mustafa Bundu 1 og Nicklas Helenius 1)

Rødt:
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Jesper Juelsgård 1)
Midtbane 5 (Jon Thorsteinsson 2, Jakob Ankersen 2 og Bror Blume 1)
Angreb 6 ( Mustafa Bundu 4, Nicklas Helenius 1 og Patrick Mortensen 1)

Form barometer
OB:
U - U - V
AGF
V - V - V

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe:

Karantæne information:
OB:
Karantæne ved næste gule kort:  Bashkim Kadrii, Oliver Lund og Jeppe Tverskov

AGF:
Gult kort - 4 points: Jesper Juelsgård

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Modstander fan i denne uge har deltaget et par gange tidligere og jeg ved at han var glad for spørgsmål 2 - Simon Vikkelsø Holmstrøm

I har fået en lidt op og ned start på sæsonen med 3 sejre, 2 uafgjort og 3 nederlag . Hvad skyldes efter din mening den svingende start?
Dommerne: OB blev frarøvet et mål (hvor bolden var over stregen (ligesom mod AGF tilbage i 1-2-nederlaget i 2012)) og et klokkeklart straffe (hvor Larsen skubber en OB’er omkuld i overtiden) mod FCN og mod SønderjyskE fratages Sander Svensen et mål i overtiden, hvor der ikke var skyggen af offside. Med disse to sejre havde OB haft 5 sejre, 1 uafgjort og 2 nederlag og dermed 16 point (hvilket er nok til en tredjeplads).

Hvis man i stedet skal kigge indad, så er vi kommet tilbage til en tilstand hvor man lukker af bagud og bruger rigtigt mange kræfter på det. Der mangler en dynamo på midtbanen, som kan svinge dirigentstokken og holde tempoet i kampen og sætte angrebet op. Man kom foran med 2 mod FCK men tabte på dårlige beslutninger og personlige fejl nede i bagerste geled. Det er tilfældigt i begge ender, som da OB tabte til FCN, selvom de dominerede i antallet af afslutninger.
Det blev et tilfældigt skydetelt og det så ikke kræver mere end en god aktion fra modstanderen for at man er bagud. Mod Brøndby tabte man fortjent, selvom man kom foran, så havde man ikke en plan, der ligger på rygraden, som man kan spille efter og køre en sejr hjem, når man er kommet foran. Sønderjyske og Horsens har denne plan i truppen og det giver dem en masse uafgjorte, fordi de kan lukke af og tage resultatet med hjem. Det mangler OB på samme måde som AGF også har manglet det. Som OB-fan er man aldrig sikker på en sejr, før dommeren har fløjtet af og den tilfældighed kan vi se i tabellen og på hvor lidt (dommerkendelser den rigtige vej) , der skulle til for at man vinder

Transfervinduet. I skulle have været efter Bendtner i transfervinduet. Mest glad eller ked af at det ikke lykkedes? – Hvorfor?

Jeg er super glad for at vi ikke fik Bendtner. Hvis man havde fået Bendtner ind i truppen, havde man utvivlsomt hævet niveauet blandt angriberne betydeligt. Men man ville stå med en overhængende risiko for at brænde det omklædningsrum, som Michelsen har prøvet at opbygge, ned. Det minder om, da man fik Roy Carrol og Djemba-Djemba (so nice you say it twice) i truppen. Super gode spillere, som leverer på et sindssygt niveau i kampe, men også kan have problemer med at motivere sig i den daglige træning under de (stadig) kummerlige forhold i Ådalen, hvor man ofte er forvist til at spille på Dyrskuepladsen, hvor der lige skal fjernes hundelort, inden man kan lave glidende tacklinger. Man ville have indført et topbyttedyr i fødekæden, som ville være svært at tæmme og hvis Bendtner ikke skaffede mesterskabet til Odense, så ville han hurtigt blive træt af at rende rundt i Danmarks største landsby og hvis han ikke scorede ofte nok, ville publikum komme på nakken af ham. OB har før prøvet at hente afdankede udenlands-proffer hjem, som ikke leverede varen—men jeg er ikke sikker på, at vi kunne sende Bendtner videre til Fredensvang.

Kampen skal spilles kl. 19.00 en fredag, så sightseeing i Odense bliver det nok ikke meget af. Men skulle man have en time – hvad kan du så anbefale at man besøger?

Hvis I skal have noget at spise, vil jeg foreslå at i besøger Storms Pakhus, som er det food market, der ligger lige ved siden af Odense Banegårdcenter, hvor maden er rigtigt god og der er et par gode ølbarer, hvor I kan skylle smagen af blå cola ud af munden.
Hvis I vil være kulturelle, så sving en tur forbi Odense Domkirke og se Knud den Helliges skellet. Når det er blevet for tørt, så gå forbi Lørups Vinstue og drik en øl send Kim Larsen (som boede i samme bygning og frekventerede stedet) en venlig tanke, inden I går mod HC. Andersens Hus.
Odense midtby (som I vel kalder det) er desværre ret hårdt ramt af, at man synes at man skal have en letbane og derfor har gravet det meste af centrum op.

God kamp

De tørre oplysninger:
Skal du ikke til Odense:
TV: Tv3sport

Live:
Nature Energy Park
Højstrupvej 7B
5200 Odense

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20: OB - AGF, fredag d. 20.09.2019 kl. 19.00

Svar #1
De tørre oplysninger:
I dag er det et år siden der sidst blev "scoret mod Backmann" Superligakamp AC Horsens-AGF, 16.09.2018 - SuperStats

Kan han fortsætte stimen bliver det endnu mere historisk og vildt men det kan vel næsten ikke passe? Herfra bliver fingrene krydset for han aldrig bliver skadet igen 8)

Svar #2
Fantastisk spændende kamp hvor vi igen skal vise, hvor vi står overfor de direkte konkurrenter til tops 6. Lige nu ligner ligaen “normalen”, altså som styrkeforholdene et eller andet sted burde være i.f.t. økonomi, byernes størrelse et cetera. Så det er lige akkurat nok de samme 6 hold, vi skal kæmpe mod i mange år, og der ville det være rigtigt rart ikke igen at lande lige udenfor. Med Backman og Bundu ser det hele ud til at kunne lykkes lige nu. Og det er meget svært at forestille sig holdet gå helt ned og tabe med f.eks. 3 mål, som AaB og BIF gjorde mod os. Så skal vi vist rammes af en tidlig udvisning eller lignende. Organisationen på holdet er lige nu rigtig god.

Svar #3
OB har ikke lukket mål ind de sidste tre kampe og vi har som bekendt gang i en endnu længere stime, så det peger jo lidt i retning af 0-0. Før deres kamp mod Silkeborg, der var ekseptionelt ringe, havde de dog heller ikke scoret i tre kampe, mens vi som regel får lavet mindst et enkelt, så det kan give lidt ekstra tro på sejr. OB har dog også et par gode folk oppe foran og er stadig favoritter på hjemmebane, så det bliver ikke nemt, men det er vel også en kamp, der kan give et par gode kontrachancer.

Det er kamp to af de her tre mod hold der også ser sig selv i top-6, så hvis vi kan hente minimum et point ovenpå sejren over AaB ser det fornuftigt ud. Hvis den ender uafgjort vil jeg håbe på 0-0 lige i det her tilfælde hvor vi kan tangere Superligarekorden for flest clean sheets i træk.

Svar #4
Det er et godt tidspunkt holdet har fundet formen, her i denne periode hvor vi møder sidste sæsons nr. 3-6 plus to andre konkurrenter, Aab og Randers. Nu har vi slået Brøndby, Esbjerg og Aab og der følger OB, FCN og Randers. Nok for meget at håbe på en fortsat sejrsstime, men 5 point yderligere vil også være fint.

Svar #5
Jeg spåede jo ved sæsonstart, at vejen til top 6 måtte være 18+ points halvvejs. Vi mangler i det regnskab 4 mod 3 direkte kandidater og fortabte Silkeborg. 1 i Odense vil være godt nok, 3 vil være himmelsk.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #6
Hvis Backman er skadet halvdelen af tiden, er der okay sandsynlighed for at han kan sidde ude de dage vi taber :-)

Ej han er mega vigtigt og pissegod. Tror dog godt vi kan risikere det er slut på fredag. 1-0 eller 2-1 til OB er nok sandsynligt i ret lige kamp set med agf hjerte.

Svar #7
Tverskov har åbenbart været syg, og OB's tilhængere frygter han ikke bliver klar.

De har også udtaget 20 spillere til kampen, så skal jo sorteres lidt fra.

Det ville umiddelbart være fint for os, da han udover at være defensiv stærk også er en vigtig del i deres opbyggende spil.

Svar #8
De første 10.000 billetter er solgt til i morgen og der er solgt 700 billetter til udebaneafsnittet. De 700 var tilsyneladende max og derfor har OB nu udvidet til det dobbelte. 

10.000 har sikret sig plads til provinsklassikeren
Udvidet udebaneafsnit i Odense - AGF Fodbold

Det virker som om OB glæder sig til at få besøg og få slået sæsonrekorden på tilskuerfronten. Forhåbentlig er de gode værter og giver gæsterne alle 3 point :-)

Svar #9
De første 10.000 billetter er solgt til i morgen og der er solgt 700 billetter til udebaneafsnittet. De 700 var tilsyneladende max og derfor har OB nu udvidet til det dobbelte. 

10.000 har sikret sig plads til provinsklassikeren
Udvidet udebaneafsnit i Odense - AGF Fodbold

Det virker som om OB glæder sig til at få besøg og få slået sæsonrekorden på tilskuerfronten. Forhåbentlig er de gode værter og giver gæsterne alle 3 point :-)

Jeg synes dog ikke at AGF har haft det godt med fredagskampe indtil nu, sidste år blev 3/4 af fredagskampene vel tabt?!?

Men hul i det, der er en rigtig god stemning i omklædningsrummet, alle bakker hinanden op, og løber den ekstra meter. I modsætning til OBs omklædningsrum (som jeg hører det), måske også derfor Helenius er så glad for sit skifte.

Svar #10
Jeg synes dog ikke at AGF har haft det godt med fredagskampe indtil nu, sidste år blev 3/4 af fredagskampene vel tabt?!?
Gad vide om det er derfor OB er (forholdsvis) klare favoritter hos bookmakerne:
Gennemsnit    2,12    3,45    3,38         
Højeste odds    2,15    3,50    3,50         
Sandsynlighed    44,7%    27,4%    27,9%

På første mål fører de også ganske fint - gad vide om det er fordi, vore angribere ikke helt har fået netmaskerne til at blafre. Manden med det laveste odds er Bundu men foran ham er pt. 4 OB'ere. Det er Anders K, Sander Svendsen, Kadrii og Jebali.

Svar #11

På første mål fører de også ganske fint - gad vide om det er fordi, vore angribere ikke helt har fået netmaskerne til at blafre. Manden med det laveste odds er Bundu men foran ham er pt. 4 OB'ere. Det er Anders K, Sander Svendsen, Kadrii og Jebali.

Nej det er vurderingen som bookmakere giver når det er to ret lige hold, men forskellen på de to er hvem der spiller på hjemmebane

Svar #12

Nej det er vurderingen som bookmakere giver når det er to ret lige hold, men forskellen på de to er hvem der spiller på hjemmebane
Omvendt har alle hold, tabt deres fredagskamp, når de har spillet om mandagen samme uge.

Svar #13

I Medianos optakt sagde de at odds ville være 2.25 hvis de vurderede holdene til at være lige gode og så lagde hjemmebanefordelen oven i. Man kan sikkert også argumentere for at OB er mere favoritter end det baseret på sidste sæson eller en nærmere analyse af holdene - som dog også kunne give et resultat den anden vej - men de beløb der bliver satset flytter vel også odds. Uafgjort lyder ikke helt usandsynligt mellem to hold, der ikke lukker ret mange mål ind, men OB har som sagt også haft problemer med at skabe chancer så jeg er fortrøstningsfuld. På et eller andet tidspunkt er der dog også nogen der får scoret imod os, så den kan da gå begge veje og OB er trods alt favoritter.

A pro pos Medianos optakt snakkede de ifb med AaB-FCN om at AaB havde spillet en god kamp mod os og bare var lidt uheldige at tabe på et par personlige fejl. Den analyse forstår jeg virkelig ikke, jeg synes vi dominerede dem stort og kunne have vundet større.

Svar #14
Så har David Nielsen også udtaget sin trup til aftenens opgør, og der er ingen overraskelser overhovedet, den er fuldstændig identisk med den seneste, og det er jo meget godt:

Truppen til dagens kamp - AGF Fodbold

Svar #15
Så har David Nielsen også udtaget sin trup til aftenens opgør, og der er ingen overraskelser overhovedet, den er fuldstændig identisk med den seneste, og det er jo meget godt:

Truppen til dagens kamp - AGF Fodbold

Det er lidt af en bænk, vi tager med. Juelsgaard er endnu ikke helt klar, selvom han tilsyneladende deltog i træningen fra optaktsvideoen. Det giver (måske) en mulighed til Hausner, som indskiftningsspiller. Det samme kan man sige om Ammitzbøll, eftersom Helenius heller ikke er blevet klar.

Der var iøvrigt kun godt 9.000 tilskuere til deres opgør imod FCK til sæsonpræmieren, så der bliver sat sæsonrekord i Odense idag.

2. Alex Gersbach
3. Niklas Backman
5. Frederik Tingager
6. Nicolai Poulsen
7. Jakob Ankersen
8. Mustafa Amini
9. Patrick Mortensen
11. Gift Links
13. Alexander Munksgaard
16. Casper Højer Nielsen
17. Jon Thorsteinsson
19. Mustapha Bundu
20. Zach Duncan
26. Aleksandar Jovanović
29. Bror Blume
31. Kasper T. Kristensen
37. Sebastian Hausner
38. Alexander Ammitzbøll

Svar #16
Jeg har en billet i overskud jeg ikke får brug for til udebaneafsnittet? Nogen der mangler?

Svar #17
Opstillingen: Eneste ændring er Thorsteinsson i stedet for Blume. Desværre ser Blume ud til at være helt ude:

Svar #19
Det lykkedes endelig for Bundu med lidt hjælp fra Oliver Lund (står pt. registreret som et selvmål på bold.dk ). Fedt.
For dælen Bundu viser evne/vilje i de her kampe - det er altså vildt som han er blevet villig til at arbejde (begge veje endda).

Vi er godt nok presset tilbage her sidst i halvlegen og mere end vi har været i de andre kampe. Lige i overkanten men vi virker stadig trygge ved det. Spændende om vi kan holde dem fra fadet eller måske endda lave en kasse eller to for at få den lukket.

Svar #20
Det begynder at lige kampen mod EfB for meget og det tror jeg ikke holder, da OB er et langt bedre kørende hold.
In the country of the blind the one-eyed man is king [Greek proverb].

KSDH

Svar #21
Nu 1-1, det var ikke svært at se komme. Ringe AGF spil i snart 35 minutter.

KSDH

Svar #22
Det er jo et rent OB power play nu - OB vinder, hvis AGF ikke snart får sat nogle vellykkede kontraer igang, samt langt bedre omgang med bolden. AGFs spil, det huer mig ikke!

KSDH

Svar #23
Det er jo et rent OB power play nu - OB vinder, hvis AGF ikke snart får sat nogle vellykkede kontraer igang, samt langt bedre omgang med bolden. AGFs spil, det huer mig ikke!
Vi er faldet helt ud af kampen og sidder slet ikke på noget. Det er nærmest som om vi er stoppet op.

Der er ændret lidt i opstillingerne og Amini er slet ikke den magtfaktor han var i første halvleg. Nu er Bundu endda pillet ud, så en ny mand må score målene (han faldt nu også ud af kampen efter jeg roste ham - hybris).

Jeg ville nu gerne se deres scoring fra et baglinje-kamera. Det kunne godt ligne hånden der førte bolden og ikke en skulder.

Svar #24
Nøj et mål af Amini !!! Er ret sikker på at der lige inden, er klart straffe på Ankersen, dommeren giver vel fordel til AGF!?

KSDH

Svar #25
For dælen AGF - det er jo fantastisk!!!

Vi vinder pt. de kampe der ikke gik vores vej i starten af sæsonen. For dælen optimismen skal tøjles pt. men lige i dag, er der 8 point ned til 12 pladsen :-) (blinkesmiley men de virker ikke).

Ps: Jeg blev fristet af de reklamer med sejr til AGF undervejs med odds 4,6 men danske spil gav 5,3. Lukkede den dog undervejs til odds 4,16 som den tøsedreng jeg er. Burde have mere tiltro til Backman og Co. For dælen en fejring han lavede på en tackling:-)

Svar #26
I dag så jeg sværedet rykke sig. Jeg er sikker i min sag.

Når vi kan være SÅ meget væk, som vi var i anden halveg, og stadig liste af med alle 3 points, så er vi dér, hvor vi kan erklære mange af de gamle spøgelser for borte....
Det er ikke længe siden, vi havde tabt den her kamp med et par mål, selv efter en pauseføring.

Men som noget nyt, bliver fejl ikke fuldt op af fejl. De bliver i stedet fuldt op med koncentration og forbedrede aktioner.
Og nu er vi ved at udvikle kynisme. Når vi ikke taber en kamp som den i dag, så stinker der altså af top 6 i Århus.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #27
7 minutters ekstra tid...hold nu op dommer. Fedt med sejr i Odense.

Nuvel, lidt for meget en AGF sejr baseret på held og fight- der skal altså bygges mere på spillemæssigt (uden at gå i detaljer).

En sejr er en sejr og AGF har spillet gode kampe i denne sæson - specielt mod FCM, ACH, BIF & AaB.

Det kan blive meget bedre af AGF...og det sgu' en positiv ting.

KSDH

Svar #28
Burde have mere tiltro til Backman og Co. For dælen en fejring han lavede på en tackling:-)

Det var sgu' et fantastisk syn. :)

KSDH

Svar #29
Dejligt at vinde på en dag, hvor Bundu ikke helt holdt niveau (selvom han faktisk scorede). OB var meget dominerende i midten af kampen, men det er ikke ufortjent at vi vinder, når man ser på kampens store chancer. Super kamp af Amini, krydret med et flot mål.

Svar #30
Hov, hov Tøfting - seneste AGF medalje var af bronze i 1997.

KSDH

Svar #32
Man kan sige, skal man virkelig finde håret i postkassen, så er det ved at være bekymrende Mortensen slet ikke kan finde målmaskerne. Igen i dag med en stor afbrænder.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #33
Man kan sige, skal man virkelig finde håret i postkassen, så er det ved at være bekymrende Mortensen slet ikke kan finde målmaskerne. Igen i dag med en stor afbrænder.
Ja, han skal have gang i målscoringen igen, men man kan sige de fleste angribere kommer ind i de perioder og i mellemtiden yder han et virkelig stor indsats og fungerer godt som opspilsstation. Mod AaB trak han også to straffespark og gav en scoring væk på den der blev dømt.

Det havde selvfølgelig været super med en ny føring lige efter deres udligning, men nu gik det så alligevel. Det var ikke alt for godt efter en flot indledning. Især i anden halvleg kommer vi alt for langt tilbage at stå selvom det stort set kun var på dødbolde de blev farlige.

Dejligt med et langskudsmål, men det er nok ikke noget vi kan regne med fra Amini ret tit.

Fem sejre i træk, vildt!

Svar #34
Jakob Michelsen er forfriskende ærlig:-)

Amini smækker en bold ind som han ikke plejer at gøre.

AGF er gode til at vinde kampe pt.

Efter 20 minutter ændrer vi system der tvinger David til at ændre og så ændrer vi igen i pausen, for at udfordre Davids ændring.
Den sidste del er efter min mening interessant og kunne give en langt bedre og mere nuanceret debat, hvis studieværterne ville forfølge den. Det vil de desværre ikke - måske er det for fodboldnørdet.

Svar #35
Dejligt med et langskudsmål, men det er nok ikke noget vi kan regne med fra Amini ret tit.

Det ved jeg snart ikke. I de sidste par kampe er han kommet til en del chancer på kanten af feltet og har afsluttet fornuftigt.

Svar #36
Enig i at sværdet rykker sig for tiden. Man kniber sig lidt i armen for tiden...

Synes især Tingager og Munks som elllers har fået lidt fan-kritik var bundsolide i dag. FT bedste i forsvaret - og Backmann som altid stærk, også Højer og NP.

Godt at se at Jon Dagu kan spille 10er lægge sådan en kreativ kattepote til Bundus mål. Plus fight (med obligatorisk gult) og den der havde løbet mest efter en time.

Links så fin ud. Anker var Jernmand. Bundu var også stærk defensivt i dag (selvom han tabte duellen med Opondo) og mål igen igen.
Mål fra Amini - lige til salgsvideoen, fedt hvis han lægger det til sit spil.

PM får ikke skabt meget, måske han skal have en time mod VSK og få åbnet målkontoen.
Det vil ikke være ufortjent at give AA en chance snart, spørgsmålet er dog hvem der lige taktisk ligger bedst til FCN....

Svar #37
  Det ved jeg snart ikke. I de sidste par kampe er han kommet til en del chancer på kanten af feltet og har afsluttet fornuftigt.

Tja, jeg synes nu han har det med at sparke dem forbi, men det kan godt være de er ved at blive indstillet bedre. Han burde vel kunne score en håndfuld mål på en sæson derfra hvor han ligger og han vil måske også få lidt flere muligheder i år. Måske skal han bare komme til dem i lidt bedre positioner. Hver niende kamp giver dog stadig også kun fire på en sæson.

En del af det jeg synes vi har manglet er dog også bare truslen om langskud når modstanderne står dybt, men det hjælper jo også i forhold til det faktisk at score en gang imellem.

I øvrigt god kamp af Amini også uden målet og selvom vi havde problemer i anden halvleg, jeg synes han er tilbage på sit vanlige niveau hvor han betyder virkelig meget for holdet.

Svar #38
Efter min mening overlod vi lidt for meget til OB, og kunne med fordel have ligget lidt højere og dermed været farligere på kontra. Omvendt bliver man så ikke så kompakt.

Men vi tog initiativet igen da der stod 1-1.

Svar #39
Efter min mening overlod vi lidt for meget til OB, og kunne med fordel have ligget lidt højere og dermed været farligere på kontra. Omvendt bliver man så ikke så kompakt.

Men vi tog initiativet igen da der stod 1-1.
Det var ekstremt stærkt at tage skeen i den anden hånd og komme ud af starthullerne efter deres scoring. Det var bare ærgerligt, at de skulle have en scoring før vi turde:-) For i 1 halvleg vandt vi rigtig mange 2 bolde og i det gjorde vi ikke i 2 halvleg.

Men jeg kunne ikke helt finde ud af om det var en del af taktikken, at trække sig længere tilbage. OB har ikke ligefrem væltet sig rundt i mål hvis vi ser bort fra kampen mod SIF. Så måske det var DN der igen sagde, at giv dem blot lidt plads (de fik formentlig mere end tilsigtet). Læste et sted, at OB er det hold med flest afslutninger men de scorer ikke særlig tit.

Svar #40
Men jeg kunne ikke helt finde ud af om det var en del af taktikken, at trække sig længere tilbage. OB har ikke ligefrem væltet sig rundt i mål hvis vi ser bort fra kampen mod SIF. Så måske det var DN der igen sagde, at giv dem blot lidt plads (de fik formentlig mere end tilsigtet). Læste et sted, at OB er det hold med flest afslutninger men de scorer ikke særlig tit.
Var de ikke også kun reelt farlige på dødbolde - som Kadrii også sparkede skarpt - og måske en enkelt gang da offside-fælden kiksede? Modsat første halvleg hvor de faktisk fik spillet sig til et par tilbud. Jeg tror de har det fint med at stille sig ned og satse på kontraerne, men at det nok ikke var meningen de skulle så langt tilbage at stå. Selles gav også udtryk for det undervejs. Der kom til at mangle noget i pres og på andenbolde og vel egentlig også i pasningsspillet.

Edit: I øvrigt har jeg også indtryk af at OB ikke har været specielt gode til at skabe chancer hidtil.

Svar #41
Dejligt også at kunne vinde, når man ikke helt fortjener de tre points. Vi blev trykket for langt tilbage, men det hjalp lidt, da Duncan kom ind. Kan ikke lide, når vi så tidligt i kampen begynder at se trætte ud. Til vinter skal vi forstærkes på midten og på toppen, hvis vi vil kæmpe med helt oppe om medaljerne. Men pyt med det nu. Lad os glæde os vildt over, at vi lige nu bare ridder på en bølge, og at vores bundniveau er blevet betragteligt højere, ja selv Amini kan score. Tror vi står bedre til FCN, så lad os tage tre points mere der, bl.a. via vores fysiske overlegenhed.

Svar #42
Den sidste del er efter min mening interessant og kunne give en langt bedre og mere nuanceret debat, hvis studieværterne ville forfølge den. Det vil de desværre ikke - måske er det for fodboldnørdet.

Det fortæller også, at David har læst kampen FORUD for kampen bedst begge gange, hvor AGF jo er foran 2-0 imod OB sidst, og i dag både er foran 1-0 og 2-1.

Så den står 4-1 i point til David. Så altså jeg har mange steder set den der beskrivelse af at David skulle mangle noget taktisk. Men altså David vinder langt mere end han taber, og vinderen har altid ret. Og i dag skal man selvfølgelig fokusere lidt på, at vi overlader for meget af kampen til OB, og at det virker frustrerende at vi lader OB tiltvinge sig det overtag, og at vi stiller os så langt ned. Men som vi så, så var planen ikke at "holde den hjem" en hel halvleg, men i dele af halvlegen. Vi skabte et par store chancer imod OB også efter OBs 1-1 scoring inden Amini scorede. 

Vildt iøvrigt at vi fik 4 advarsler i kampens sidste minutter. 3 i overtiden alene. Men nuvel den var også vilde 7,5 minut lang...

Svar #43
Men jeg kunne ikke helt finde ud af om det var en del af taktikken, at trække sig længere tilbage.

Ruben Selles lød i hvert fald ikke  begejstret, da de interviewede ham. Det var også for at tage midtbaneslaget op igen, at man satte Duncan ind i stedet for Jon.

Vores problem var især ar vi ikke fik vores kontraspil til at fungere. Vi sparkede bare bolden tilbage til OB når vi erobrede den. Det er noget der skal arbejdes med. 

Svar #44
ja præcis

70-30 til OB. Vi havde dog de vigtige perioder (en del af første 45 min - og efter 1-1)

Og uden det er videnskabeligt grundlag, så var det også i de to perioder vi tog initiativet vi scorede begge mål.

OB - AGF | 3F Superliga

Svar #45
Dejligt også at kunne vinde, når man ikke helt fortjener de tre points. Vi blev trykket for langt tilbage, men det hjalp lidt, da Duncan kom ind. Kan ikke lide, når vi så tidligt i kampen begynder at se trætte ud. Til vinter skal vi forstærkes på midten og helt i toppen, hvis vi vil kæmpe med helt oppe om medaljerne

@Di Stefano‍ 
 Helenius er en langt bedre spilstation end Mortensen, og Helenius havde jo faktisk også vundet pladsen inden Helenius vrikkede om. Jeg er sikker på, at Helenius havde spillet denne kamp hvis alle var klar. Helenius ville have kunne holde langt bedre på bolden, som David præcis stod på linjen og sagde at vi i den grad savnede i store perioder.

Og ja, så husker vi lige på, at vi både sidst i Odense, denne gang og imod AaB i sidste uge kommer bragende ud og kommer foran, og skaber masser af chancer. Ulig tidligere har vi mere kvalitet i holdet, i den fight og indsats der ligges i kampen, og også i de indskiftninger vi kan levere pga. vores nye bedre bredde.

Op til den halve time sidder vi på det, og har højt pres, og får scoret. OB fik spillet sig ind i kampen. Flot. Fordi de er et godt hold, og ikke fordi vi var særligt ringe. Kadrii's dødbolde var eminente i øvrigt, og der skulle en dødbold og en skulder-scoring til for at OB fik scoret. Ifølge Bold .dk havde OB kun 1 skud på mål. Og ja, så havde de jo nogle chancer der gik snært forbi. Men Bundu og Mortensen havde da mindst ligeså store chancer som den Oliver Lund sendte forbi stolpen i 1. halvleg.

Svar #46
Bundu havde et par ukarakteristisk dårlige førsteberøringer der ellers havde været nogle store chancer og så mangler lidt i statistikker. Der er nogle ret geniale frispilninger ind imellem.

Jeg forstår ikke helt hvorfor Bundus mål står som selvmål, den havde jo retning mod målet. Men den skal de måske bare lige have set på igen.

Svar #47
Jeg noterede mig, at efter 15 minutter havde vi 61 % bolden. Efter scoringen faldt vi tilbage. Dét var ikke kønt.
Har vi ikke nu spillet mod top 6?
Det er svært at bevare pessimismen.

Svar #48
Da AGF skifter Duncan ind, da siger Selles, at det er fordi man vil være bedre på bolden, og lidt mere kompakte på midten (ikke i forsvaret). Og det blev lidt bedre da han kom ind (10 minutter inde i 2. halvleg), og endnu bedre da OB fik sit mål, og slækkede lidt+at vi tændte op for grillen. Vi spillede dårligt de sidste 10-15 minutter af første halvleg, og 15 minutter af 2.halvleg.

Jeg har svært ved at se Links gøre en forskel lige nu.
Duncan er god.
Blumes evner til at holde i bolden og ligge de små gode afleveringer har Thorsteinsson også noget af kan man se. Den assist til Bundu.. Wow! Mindede om den han næsten fik i Hobro som skulle have sikret os sejren der, hvor Højer brændte på det skammeligste.

Nuvel. Masser af positive ting, og selv de negative er der den positive faktor i, at vi fik det vendt, og slået tilbage, og skabt chancer nok til at vinde bagefter vores passive periode.

Svar #49
Har vi ikke nu spillet mod top 6?
Det er svært at bevare pessimismen.
Det er dog stadig meget tæt mellem nr. 3 og 12. De næste to kampe er mod de øjeblikkelige nr. 7 og 8, FCN og Randers. Det er muligheden for at bide os helt fast i top-6, men det er vel lidt grådigt at håbe på 7 sejre i træk (eller 8, for Silkeborg venter derefter). Om tre runder har vi mødt alle hold en gang og med 4-7 point mere ligger vi rigtig godt til. 

Simple Audio Video Embedder