Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - AaB søndag d. 15.09.2019 kl. 12.00 (Læst 3396 gange) forrige emne - næste emne

kamptråd 19/20; AGF - AaB søndag d. 15.09.2019 kl. 12.00

Information om modstanderen:
Når folk taler Champions League og Danmark, så tænker de oftest på FCK, men vidste du at AaB var den første danske klub, der deltog i turneringen.
I 1995 deltog klubben efter egentligt at være blevet slået ud i kvalifikationen af Dynamo Kiev. Kiev blev dog ekskluderet pga bestikkelse, så AaB trådte ind i turneringen.

Holdet:
Manager/Træner: Jacob Friis

Vigtigste spiller/spillere: Lukas Andersen (har scoret 5 mål og lavet 3 assists, så han er med i over halvdelen af deres mål - 15 stk)

Lidt om AGF:

Vi spille Whist:
Gult:
Målmand 2 (Eskelinen)
Forsvar 6 (Juelsgård 3, Munksgaard 1, Højer 1 og Tingager 1)
Midtbane 8 (Poulsen 4, Jakob Ankersen 1, Jon Thorsteinsson 1 Zach Duncan 1 og Bror Blume 1)
Angreb 2 (Mustafa Bundu 1 og Nicklas Helenius 1)

Rødt
Midtbane 1 (Poulsen 1)

Hvilken kæde scorer for os:
Forsvar 1 (Jesper Juelsgård 1)
Midtbane 5 (Jon Thorsteinsson 2, Jakob Ankersen 2 og Bror Blume 1)
Angreb 3 ( Mustafa Bundu 1, Nicklas Helenius 1 og Patrick Mortensen 1)

Form barometer
Modstander
T - V - T
AGF
V - V - V

Turneringen generelt:
Rundens øvrige kampe

Karantæne information:
AaB: Ingen bemærkninger

AGF:
Karantæne ved gult kort 4 strafpoints: Jesper Juelsgård

Vores kommende modstander er OB - dette er værd at holde øje med:
Karantæne ved næste gule kort:
 Bashkim Kadrii, Oliver Lund og Jeppe Tverskov

Point udvikling:

Stillingen inden runden:

Lige som i den virkelige verden - altså fodbold verdenen, så har vi også haft transfervindue hos agf-forums fanpanel.
Vi har hentet AaBs Suzanne Rosenbak ind.
Suzanne beskriver sig selv som følger:
Bor i 9000, arbejder m. salg/indkøb. Nogle dage i Hedensted, så man af og til kan snuppe en udekamp på hjemvejen 😊 Er vokset op med AaB, bl.a. stærkt præget af min nu afdøde far, som startede indlæringen tidligt! Altid på Weber tribunen, når drengene spiller i Aalborg. Af og til på aways, men ikke
så tit. Har kørt kampagne for rosé i salgsboderne på stadion. Var lige ved at lykkedes, da direktøren blev fyret….

I har fået en lidt op og ned start på sæsonen med 4 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag .
Hvad skyldes efter din mening den svingende start?

Ja, lidt omskiftelig start, burde måske også have fået points i Brøndby og FCM kampene (og Lyngby!!).
Jeg tilskriver det, at nye folk skulle spilles ind. Det har taget nogle kampe, men ser i den grad ud til
at lykkes nu (I hope!). Det er i hvert fald blevet sjovt at se AaB kampe igen 😊

Transfervinduet.
Er du tilfreds eller ser du steder hvor I mangler at forstærke jer?

Ang. transfervinduet er jeg særdeles tilfreds!
Bedste transfervindue endnu i Gaardes tid.
Vi beholder Lucas (lidt endnu), Okore og Rinne. Får Thelander tilbage; skal ganske vist have banket lidt rust af. Og jeg er ikke mindst begejstret for midtbanen med de to nye favoritter, Patrick Olsen og Iver Fossum.
De har løftet holdet ret så meget.

Kampen skal spilles kl. 12.00 en søndag. Med de mange unge spillere, der skal i gaden, kan I så overhovedet stille hold på det tidspunkt?  😊

He, he….. ja, tåbeligt spilletidspunkt. Mht. eskapader i Aalleren, så er Wessam p.t. eksporteret til VFF, såeh… han var i øvrigt kun ude at træne sin elendige bowling den aften. ”Far Friis” har styr på drengene – håber jeg!! Desuden konkurrence om pladserne, så dårlig plan at møde bagstiv op!
Anyway, GF har åbenbart generet nogen i systemet, siden de bliver præsenteret for DE spilletider!

De tørre oplysninger:
Kan du ikke komme på stadion:
TV: Eurosport 2

Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Sv: kamptråd 19/20; AGF - AaB søndag d. 15.09.2019 kl. 12.00

Svar #1
Vi skal udover Lukas A også lukke godt og grundigt ned for Kasper Kusk. Kusk flyver ofte lige under radaren men har lavet ligeså mange assists som Lukas.
Kan vi stække de to og så holde Van Wert i kort og stram snor så tror jeg på det.
Hellere stiv og i godt humør end ædru og småkedelig

Svar #2
Vi skal udover Lukas A også lukke godt og grundigt ned for Kasper Kusk. Kusk flyver ofte lige under radaren men har lavet ligeså mange assists som Lukas.
Kan vi stække de to og så holde Van Wert i kort og stram snor så tror jeg på det.
Det klarer Backman
Selvom jeg har nedsat hjertefunktion, så vil det altid banke for min klub
AGF
Vi kommer stærkere tilbage

Svar #3
AaB ser stærke ud lige nu, og Iver Fossum og Lucas Andersen kan blive nogle giftige karle. Ligner en meget kompetent trup, hvor vi skal spille op til vores allerbedste for at få points.

Svar #4
AaB ser stærke ud lige nu, og Iver Fossum og Lucas Andersen kan blive nogle giftige karle. Ligner en meget kompetent trup, hvor vi skal spille op til vores allerbedste for at få points.

Det ser dog ud til at de er væsentligt bedre på hjemmebane end ude, hvor de kun har fået point i Horsens.

Svar #5

Det virker nærmest, som om David (PC) slet ikke havde overvejet muligheden for at hente Fossum. Ham skulle vi selvfølgelig have nappet.

David Nielsen om AaB-indkøb: Jeg er overrasket over, han ender i Danmark |...

Svar #6
En  nøglekamp for begge i fht ambitionerne om top 6. Kan sagtens blive en nullert. Med det hidtidige program in mente er 12 pts for 9 godkendt. En sejr vil nok skabe juleaften i Aarhus i september, og det tager jeg gerne med.
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #7
Fossum giver også David gode ord med på vejen ift at spille fin fodbold og motivation. Fint at høre.

AGF skal nærmest pr defination have kontakt med alle nordiske spillere der er rejst ud med højt niveau og kan være et emne for at vende hjem. Der skal PC have fingeren på pulsen ift. evig kontakt med deres agenter.

Svar #8
Fossum giver også David gode ord med på vejen ift at spille fin fodbold og motivation. Fint at høre.

AGF skal nærmest pr defination have kontakt med alle nordiske spillere der er rejst ud med højt niveau og kan være et emne for at vende hjem. Der skal PC have fingeren på pulsen ift. evig kontakt med deres agenter.

Lyder fint i teorien. Realistisk set kan man dog kun overskue en hvis mængde af relationer. Med en større stab kunne man godt varetage flere relationer, men der vil altid være begrænsninger. Især for en klub af vores størrelse, hvor der er en kæmpe stor mængde af spillere, der kunne forstærke os, er det umuligt at have overblik over alle.

I den modsatte ende i toppen, er der vel kun 70-100 spillere, der ville kunne forstærke Barcelona, hvoraf kun måske 30 er til at få fat på et givet tidspunkt. Det er mere overskueligt... til gengæld kæmper de jo så med alle andre storklubber om at spotte mega-talenterne globalt. Stadig får de ikke fat i alle.

Når det er sagt, så er der stadig ikke garanti for, at han bryder igennem. Han var åbenbart ikke god nok til Bundesligaen endnu, så nu skal han omstille sig til et trin ned, og det bliver interessant, om han kan det. Jeg har desværre ikke fået set så meget af AaBs kampe denne sæson, så har ikke lagt mærke til ham. CV mæssigt ville jeg dog være tilfreds, hvis vi havde hentet ham.

Svar #9
Puha. Jeg har heldigvis aldrig under David Nielsen frygtet store nederlag, siden han fik den opstart i foråret 2018. 

Jeg går aldrig til en AGF_kamp med andet end håbet om point, og vi har vel ikke en eneste gang været uden for point-rækkevidde ved halvleg under ham (og ja jeg fraregner kampene umiddelbart efter han skulle overtage fra Glen i det kaos den rotation gav)

Og for få måneder siden udspillede vi AaB over to kampe om EL_playoff, mens vi blev delvist udspillet i Aalborg i sidste kamp i grundspillet, hvor stilling dog var 1-1 ved halvleg. Så helt væk var vi ikke, men det endte med en af de få 2-måls nederlag i Davids tid.

Så jeg regner med en kamp derimellem, som ender uafgjort, og måske netop 1-1. Jeg tør hverken håbe på, at vi kan slå AaB efter at have vundet 3 kampe i streg, og jeg frygter ej heller et stort nederlag. Og vi har kæmpet os ind i top 6, og med uafgjort holder vi flere hold bag os (især med SøE/Horsens 0-0 kamp i går). Og da AaB ligger 3'er, mister vi ikke pladsen til dem i hvert fald.

Uafgjort ville være helt okay for os, synes jeg.

Svar #11
Lucas A. er tvivlsom - Lucas A. er stærkt tvivlsom til AGF-brag
Selvom vi ofte har set, at det ikke har gjort nogen forskel når modstanderne har manglet en profil imod os, så vel det nu være en lille gave til os, hvis Lucas Andersen ikke bliver klar - eller at han må spille halvskadet. 

Svar #12
Selvom vi ofte har set, at det ikke har gjort nogen forskel når modstanderne har manglet en profil imod os, så vel det nu være en lille gave til os, hvis Lucas Andersen ikke bliver klar - eller at han må spille halvskadet.

Jeg vil kalde det en stor gave hvis han er ude.
Styrkemæssigt er det jo nærmest et halvt hold de mangler.

Svar #13

Der er vel næppe nogen anden spiller i Superligaen der i lige så høj grad er stjernen på holdet, jeg vil i hvert fald sige det vil være mindst lige så problematisk for dem som hvis vi skulle undvære Backman. De giver også begge en del til resten af holdet. Hvilket selvfølgelig ikke betyder det er altafgørende, men klart en fordel. Men nu må vi se, vi har jo også forberedt os på at møde ham og det kan ende med lidt usikkerhed for os nu og at han så spiller alligevel, eller at de kommer med noget mere overraskende.

Vi møder som bekendt OB og FCN i de efterfølgende kampe, dvs tre kampe mod andre af de kraftigste bejlere til top-6 og tre kampe der alle kan gå begge veje. Vi skal have minimum 4 point, men det er en mulighed for virkelig at styrke vores kandidatur mod direkte konkurrenter. En sejr over AaB vil selvsagt være et stort rygstød så vi ikke pludselig ender med absolut at skulle slå FCN, og Randers i kampen derefter.

Svar #14

Der er vel næppe nogen anden spiller i Superligaen der i lige så høj grad er stjernen på holdet, jeg vil i hvert fald sige det vil være mindst lige så problematisk for dem som hvis vi skulle undvære Backman. De giver også begge en del til resten af holdet. Hvilket selvfølgelig ikke betyder det er altafgørende, men klart en fordel. Men nu må vi se, vi har jo også forberedt os på at møde ham og det kan ende med lidt usikkerhed for os nu og at han så spiller alligevel, eller at de kommer med noget mere overraskende.

Vi møder som bekendt OB og FCN i de efterfølgende kampe, dvs tre kampe mod andre af de kraftigste bejlere til top-6 og tre kampe der alle kan gå begge veje. Vi skal have minimum 4 point, men det er en mulighed for virkelig at styrke vores kandidatur mod direkte konkurrenter. En sejr over AaB vil selvsagt være et stort rygstød så vi ikke pludselig ender med absolut at skulle slå FCN, og Randers i kampen derefter.

Herligt spin inden de her kampe, Jacob Friis siger:
- Jeg har ikke helt afskrevet ham, men han er tvivlsom. Det har trukket lidt mere ud med at få ham klar, end vi havde regnet med, så vi må se, hvordan det står til i morgen- Jeg har ikke helt afskrevet ham, men han er tvivlsom. Det har trukket lidt mere ud med at få ham klar, end vi havde regnet med, så vi må se, hvordan det står til i morgen. Vi tager ham i hvert fald med til Aarhus, siger Jacob Friis til Nordjyske.- Jeg har ikke helt afskrevet ham, men han er tvivlsom. Det har trukket lidt mere ud med at få ham klar, end vi havde regnet med, så vi må se, hvordan det står til i morgen. Vi tager ham i hvert fald med til Aarhus, siger Jacob Friis til Nordjyske.

Lucas Andersen fejler uden tvivl ingenting, det handler om at flytte favoritværdigheden, og skabe usikkerhed hos modstanderholdet. Det er i øvrigt bedst hvis han spiller, jeg synes man har set så mange gange, at et hold der mangler en af sine største profiler mod AGF, kommer med noget andet i kampen, der er så uventet at de ender med at vinde.

Edit: I øvrigt ser det ud til at Eskelinen træner med i fuld omfang, så der er en god skarp konkurrence på keeper positionen nu. (Gad vide hvem der spiller i morgen?)

Svar #15
Lucas Andersen fejler uden tvivl ingenting, det handler om at flytte favoritværdigheden, og skabe usikkerhed hos modstanderholdet. Det er i øvrigt bedst hvis han spiller, jeg synes man har set så mange gange, at et hold der mangler en af sine største profiler mod AGF, kommer med noget andet i kampen, der er så uventet at de ender med at vinde.
Det var også min første tanke, men det er baseret på at han ikke trænefe med lørdag derfor er jeg mere i tvivl. Jeg tænker der ville foregå lidt finpudsning der. Det fik mig dog også til at tænke på fordelene ved at have en lukket træning, hvis AaB ellers nogensinde gør i den slags kunne de have holdt en evt skade hemmelig, så det peger mod at de ville have det ud. Den endelige sandhed kan også bare være han faktisk var ramt af noget og lige skulle spares lørdag for at være helt klar søndag.

Svar #16
Det var også min første tanke, men det er baseret på at han ikke trænefe med lørdag derfor er jeg mere i tvivl. Jeg tænker der ville foregå lidt finpudsning der. Det fik mig dog også til at tænke på fordelene ved at have en lukket træning, hvis AaB ellers nogensinde gør i den slags kunne de have holdt en evt skade hemmelig, så det peger mod at de ville have det ud. Den endelige sandhed kan også bare være han faktisk var ramt af noget og lige skulle spares lørdag for at være helt klar søndag.

Så kan man sige i morgen at der skete et sandt mirakel og han endte med at blive klar, men han er nok ikke på 100%, AaB fansene kan ånde lettet op, og det giver noget momentum. Det ender så med at han aldrig har fejlet en skid, og ender med at spille en brandkamp, til stor overraskelse for modstander holdet.

Problemet er når man gør det så ofte som AaB gør, så bliver det lidt for meget “ulven kommer”, og det er yderst tvivlsomt om DN og trænerstaben falder for den.

Svar #17
Altså så længe man får sået tvivl, om han er klar eller ej, så tvinger man AGF til at forholde sig til ham. Meldte man ud, at han var ude, så kunne AGFs stab arbejde på, hvad AaB SÅ ville komme med. Men nu er man nødt til at bruge resourcer på begge scenarier.

Dermed kan man ikke rigtig konkludere andet, end at Lucas A kan være med eller han er skadet. Jeg hælder til, at han ikke er med fra start i morgen.

Svar #18
Så kan man sige i morgen at der skete et sandt mirakel og han endte med at blive klar, men han er nok ikke på 100%, AaB fansene kan ånde lettet op, og det giver noget momentum. Det ender så med at han aldrig har fejlet en skid, og ender med at spille en brandkamp, til stor overraskelse for modstander holdet.

Problemet er når man gør det så ofte som AaB gør, så bliver det lidt for meget “ulven kommer”, og det er yderst tvivlsomt om DN og trænerstaben falder for den.
Er det noget de gør ofte? I så fald siger det selvfølgelig ikke ret meget om noget. Jeg følger ikke ret meget med i de andre klubber på den måde, men det sker sikkert jævnligt - det er nok mere sandsynligt end den fornemmelse man kan få af at det er lige mod os der bliver gjort noget specielt :) Selvom det også kan give mening for mange klubber. Som eksempel havde Esbjerg vist lavet helt om i opstillingen til den kamp, men jeg bemærker der nok ikke hvis de to-tre kampe efter laver helt tredje nummer mod en anden modstander.

Svar #19

Er det noget de gør ofte? I så fald siger det selvfølgelig ikke ret meget om noget. Jeg følger ikke ret meget med i de andre klubber på den måde, men det sker sikkert jævnligt - det er nok mere sandsynligt end den fornemmelse man kan få af at det er lige mod os der bliver gjort noget specielt :) Selvom det også kan give mening for mange klubber. Som eksempel havde Esbjerg vist lavet helt om i opstillingen til den kamp, men jeg bemærker der nok ikke hvis de to-tre kampe efter laver helt tredje nummer mod en anden modstander.

Jeg husker ihvertfald engang hvor Rasmus Wurtz på mirakuløs vis blev helbredt i løbet af natten, og endte med at spille på trods af at det “ikke så for godt ud”, Tror det var 14 eller 15.

Svar #20
Truppen til den jyske klassiker - AGF Fodbold

I sin helhed ser truppen således ud:

2. Alex Gersbach / 3. Niklas Backman / 5. Frederik Tingager / 6. Nicolai Poulsen / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 9. Patrick Mortensen / 11. Gift Links / 13. Alexander Munksgaard / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Jon Thorsteinsson / 19. Mustapha Bundu / 20. Zach Duncan / 26. Aleksandar Jovanović / 29. Bror Blume / 31. Kasper T. Kristensen / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll
Eskelinen er skadet og Links er med til en mulig debut.

Spændende om DN spiller Links fra start men det vil ligne ham dårligt - syntes han plejer at føre dem frem stille og roligt.

Svar #21
Spændende om DN spiller Links fra start men det vil ligne ham dårligt - syntes han plejer at føre dem frem stille og roligt.

Det kan jeg ikke se ske. Han har kun trænet med et par dage, så han er slet ikke inde i det taktiske endnu. Så det tør DN ikke - der spiller han mere safe. Handler mere om at have en joker på bænken, hvis vi mangler et mål til sidst, og vi skal satse. Så er der ikke meget tabt ved at sætte en ubekendt for AaB ind.

Svar #22
Truppen til den jyske klassiker - AGF Fodbold

I sin helhed ser truppen således ud:

2. Alex Gersbach / 3. Niklas Backman / 5. Frederik Tingager / 6. Nicolai Poulsen / 7. Jakob Ankersen / 8. Mustafa Amini / 9. Patrick Mortensen / 11. Gift Links / 13. Alexander Munksgaard / 16. Casper Højer Nielsen / 17. Jon Thorsteinsson / 19. Mustapha Bundu / 20. Zach Duncan / 26. Aleksandar Jovanović / 29. Bror Blume / 31. Kasper T. Kristensen / 37. Sebastian Hausner / 38. Alexander Ammitzbøll
Eskelinen er skadet og Links er med til en mulig debut.

Juelsgård er ikke med, så det må have været mere end kun søsyge i Marstal i torsdags.
Eskelinen så ud til at træne med på gårsdagens video med Jova, men han er åbenbart ikke helt klar.
Helenius er også ude, så hans skade er nok også i den mere alvorlige ende.
Kevin Diks kom også til klubben med en skade.
4 skader giver plads til 3 mælketænder, det blive interessant om de i løbet af sæsonen kan fortrænge nogle af profilerne fra truppen, når skadessituationen (forhåbentlig) bliver mindre omfattende, og om DN tør give nogen af dem spilletid i dag.

Svar #23
Med den skadesliste er det vel kun et spørgsmål om, hvem der spiller sammen med Poulsen og Amini på midten. Blume, Jon eller Duncan?

Svar #24
DN siger Aab er bedre kørende end de sidste gange vi har mødt dem og de pt. er det bedst spillende hold i Superligaen.

Svar #25
Med den skadesliste er det vel kun et spørgsmål om, hvem der spiller sammen med Poulsen og Amini på midten. Blume, Jon eller Duncan?
Det er vel ok kvalitet, at have så mange (umiddelbart) gode alternativer på den position.

Men hvem mener du starter på toppen? Er det PM eller skal AA ind og løbe lidt med Okore.

Svar #26

Svar #28
Det er nu dejligt når den største anke er at vi ikke vandt med mere end 3-0 :)

Måske skal Tingager fremhæves som en spiller der er lidt nede i en bølgedal, men det er stadig stensikkert i defensiven, der ikke gav andet end et par langskud væk. I den anden ende er Bundu for vild når han har sådan en dag, men det er på sin vis lidt paradoksalt han scorer to gange på omstillinger i en kamp hvor vi ellers i lange perioder nedspiller modstanderen. Derfor også ros til hele offensiven, hvor der begås to straffe på PM - især det første der ikke blev dømt.

Interessant lige at se Links, men svært at bedømme ham på de 10 minutter. Han lignede en god mand til kontraerne, men måske også en der lige skal vænne sig til at møde noget mere fysik. Han er ikke det største brød i kurven, så det giver forhåbentlig ikke for store problemer.

Nu kommer der så en spændende kamp mod OB, som vi kan gå ind til uden alt for stort pres, men med mulighed for virkelig at etablere os i top-6-striden.

Svar #29
Godkendt indsats i dag, må man sige! Vi må også bare nyde Bundu her resten af efteråret. Vi kan næppe holde meget længere på ham.

1. halvleg er vel noget af det bedste et AGF-hold har spillet de seneste 20 år? Vi scorede bare et par mål for lidt. 2. halvleg var mere kontrolleret, men man nåede jo aldrig rigtig at blive bange for et comeback fra AaB.

Nu må vi bare prøve at holde momentum og vinde i Odense på fredag. OB virker ikke helt så stærke i øjeblikket, men man må vel formode at de slår Silkeborg i morgen, hvorefter de ligger a point med os igen.

Svar #30
Hold da op. Når bare Backman og Bundu er med, kører det bare lige nu. Dejligt at se, at Jova ikke var rusten. Vi er klart bedst mod hold, der vil spille fodbold. Glæder mig allerede til næste hjemmekamp mod FCN.

Svar #31
Det var så fedt at være på stadion i dag! Alle var gode. Indtil Bundus vanvittige 2-0 show, var Nicolai Poulsen min MoM. Han demonterede det ene AaB forsøg efter det andet. Backman og Ankersen kæmpede som vilde. Højer var tilbage på sit kendte niveau, Amini fordelte bolde, osv osv osv.
Hvornår har stadion sidst råbt olé?
Kæft det var fedt!

Svar #33
Hjemvendt fra stadion og helt høj.
Følgende udsagn er lidt vildt, men forholdsvis tæt på sandheden: 3-0 kan AaB være mest glade for. De slap sgu billigt.
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #34
Hvordan ser det ud med vores kontrakt på Bundu?

Svar #35
Hvordan ser det ud med vores kontrakt på Bundu?

Sommeren 21 er jeg ret overbevist om, så han skal nok helst skydes af til nytår.

Svar #36
1. halvleg er vel noget af det bedste et AGF-hold har spillet de seneste 20 år? Vi scorede bare et par mål for lidt. 2. halvleg var mere kontrolleret, men man nåede jo aldrig rigtig at blive bange for et comeback fra AaB.
Netop hjemvendt fra stadion og det kan ikke afvises, at der stadig er lidt for optimistiske tanker omkring præstationen.

Jeg kan ikke umiddelbart genkalde mig en kamp, hvor vi har præsteret så vedholdende over en halvleg på hjemmebane. Det virkede jo afstemt hele vejen rundt og den måde vi dominerede klart i starten var fantastisk. Hold op vi trykkede dem, når det passede os. Har lige startet kampen i tv og Morten Bruun nævner også det er det bedste han har set på hjemmebane længe.

Der var rigtig mange gode momenter undervejs og jeg må tage hatten af for bl.a. Bror Blume i dag - hold op han arbejder og kan fordele boldene lynhurtigt sammen med Amini. Han skal sku have ros når han leverer og det gjorde han i dag.

Jeg blev lidt træt af at se på Okore i dag men han havde da dommeren på hans side. Jeg har selvfølgelig ikke set det i tv men det virkede som om han ofte smed sig og gik efter at få frispark - det fik han så nærmest hver gang.

Vi må også bare nyde Bundu her resten af efteråret. Vi kan næppe holde meget længere på ham.
Fedt at PM giver Bundu muligheden for et hattrick selvom det nok bringer ham tættere på et salg. Jeg tror heller ikke vi holder længe på ham, hvis han fortsætter den nuværende udvikling. Hold op der er bygget lag på de sidste 1,5 år og han virker som en meget mere komplet spiller. Nu kommer det selvfølgelig også an på hvad PC kan få for ham:-)

Svar #37
Fedt at PM giver Bundu muligheden for et hattrick selvom det nok bringer ham tættere på et salg. Jeg tror heller ikke vi holder længe på ham, hvis han fortsætter den nuværende udvikling. Hold op der er bygget lag på de sidste 1,5 år og han virker som en meget mere komplet spiller. Nu kommer det selvfølgelig også an på hvad PC kan få for ham:-)

Altså kan man få 20+ mio for Stage, så er det vel mindst det dobbelte for Bundu. Så 50 mio er vel ikke totalt urealistisk og inden for hvad topklubberne i Holland og Belgien kan betale. Tror ikke vi kan sælge ham direkte til Prl. men lykkedes det ryger der vel 25 mio mere oven i.

Svar #38
Hjemvendt fra stadion og helt høj.
Følgende udsagn er lidt vildt, men forholdsvis tæt på sandheden: 3-0 kan AaB være mest glade for. De slap sgu billigt.

Giver dig helt ret. 7-1 havde været passende.

Svar #39
Jeg synes det her var den bedste kamp vi har spillet under David Nielsen. Bundu var fantastisk, Amini styrede midtbanen som en kejser og særligt Backmann var forrygende nede bagi.

Kampen blev i den grad spillet på AGF's præmisser og jeg må indrømme, at jeg ikke forstår, at AaB havde den naive tilgang til kampen at spille med et så højt forsvar og totalt mangel på genpres, hvilket lige er guf for Ankersen og Bundu, der i den grad kunne leve af Aminis sukkerballer - men helt ærligt efter sådan en præstation, så havde vi vundet selvom det havde været Guardiola, der havde trænet AaB idag.

Mine AaB-kammerater siger naturligvis, at det ikke var gået sådan med Andersen på banen, men who cares. De brokker sig også noget over dommeren, da de mener, at straffet var film(jeg tror de har en sag) og at Tingager og Munksgaard skulle have haft kort for professionelle frispark - who cares! Det gør det hele meget sjovere når modstanderne for alvor bliver sure over kampen!

Svar #40
De brokker sig også noget over dommeren, da de mener, at straffet var film(jeg tror de har en sag)
Det var først den 4. vinkel i fjernsynet der viser, at straffet var ok. PM når først på bolden og Okore sparker ham i hælen. Så den undskyldning kan AaB-folket godt glemme😊

Svar #41
Blume spillede en super kamp også...

Svar #42
Så 50 mio er vel ikke totalt urealistisk og inden for hvad topklubberne i Holland og Belgien kan betale. Tror ikke vi kan sælge ham direkte til Prl. men lykkedes det ryger der vel 25 mio mere oven i.

Jeg tror, prisen kommer til at afhænge af, hvor meget is i maven PC har og ikke mindst hvor tålmodig bestyrelsen er. Kommer der et bud på 25-30 mill. tror jeg, det bliver meget svært for bestyrelsen at takke nej.

Omkring kampen. Det var en af de mest helstøbte holdpræstationer over en hel kamp i meget, meget lang tid. Suveræn 1. halvleg hvor ingen kunne brokke sig over en større føring, en kontrolleret men stadig med noget swung 2. halvleg. Reelt havde AaB kun de første 5 min. i 2. halvleg, hvor de var med i kampen.

Bundu med hans 3 scoringer er selvsagt svær at komme uden om, men Amini viste tidligere tiders niveau, Blume løb og løb men med omtanke og var også fornuftig med bolden. Ankersen var klasse i genpresset, Backman var Backman ja der var vel ikke en eneste dårlig præstation, måske Munksgaard og Højer var heller ikke så synlig som sædvane.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #43
Problemet med Bundu er, at han til vinter kun har 18 måneder tilbage af sin kontrakt.
Det er svært at lave crazy money på en spiller med en så kort kontrakt.

Svar #44
Problemet med Bundu er, at han til vinter kun har 18 måneder tilbage af sin kontrakt.
Så hvis en PRL-klub bliver hooked på at hente ham, så venter de gerne 1½ år for at spare at betale en transfer? Det tror jeg ikke på. Holder Bundu tilnærmelsesvis form resten af efteråret, så vil der være flere potentielle købere og prisen skal nok komme op. Men PC må da gerne lokke Bundu med en lønforhøjelse og forlængelse af kontrakten allerede nu.

Svar #45
Altså kan man få 20+ mio for Stage, så er det vel mindst det dobbelte for Bundu. Så 50 mio er vel ikke totalt urealistisk og inden for hvad topklubberne i Holland og Belgien kan betale. Tror ikke vi kan sælge ham direkte til Prl. men lykkedes det ryger der vel 25 mio mere oven i.

Jeg kan ikke huske om det var Jesper Thygesen, eller Per Frimann der fortalte at der at der er scouts fra Premier League til stort set alle Bundus kampe lige nu, de havde øje på ham allerede da han spillede i Hereford F.C., men de kan først hente ham når han kan kalde sig A-Landsholdsspiller, pga. nogle specielle engelske regler for udenlandsk arbejdskraft eller sådan noget. Så jeg mener ikke det er urealistisk at han kan sælges til en af de lavere Premier League eller evt. League One klubber.

Svar #46
5 cleansheets i træk var klubrekord, kan vi tage en kamp mere vil vi tangere superligarekorden.

danskfodbold.com
‏Verificeret konto @danskfodboldcom
4 tfor 4 timer siden

For femte gang i træk går @AGFFodbold fra en #sldk kamp uden at lukke mål ind. Det er ny klubrekord. Rekorden for flest clean-sheets i træk i @Superligaen har @FCNordsjaelland (6 stk fra maj 12 til juli 12). #AGFAaB
danskfodbold.com (@danskfodboldcom) on Twitter

Svar #47
Så hvis en PRL-klub bliver hooked på at hente ham, så venter de gerne 1½ år for at spare at betale en transfer? Det tror jeg ikke på. Holder Bundu tilnærmelsesvis form resten af efteråret, så vil der være flere potentielle købere og prisen skal nok komme op. Men PC må da gerne lokke Bundu med en lønforhøjelse og forlængelse af kontrakten allerede nu.

Jeg sagde ikke umuligt.

Jeg tror til gengæld ikke på en forlængelse. Hvad skulle Bundu få ud af det?

Svar #48
Jeg synes det var teamwork i dag hvor alle udfyldte deres roller godt, naturligvis er Bundu i særklasse, men alle mand arbejder godt i pres, og synes også kampen for David må vise igen igen, at vi faktisk er bedst når er er i højt offensivt pres og at vi godt kan spille bolden rundt også.

Præcis Tingager er en af dem der kritiseres af nogen for tiden, det kører lidt på omgang. Men Tingager er jo en stor fyr og ind i mellem vil han se langsom ud i vendingerne osv. - men synes faktisk han trods svipsere spiller rigtig for tiden, og slet ikke enig med Morten Bruun. Munksgaard er også en af dem der snakkes om som en bølgedal, og så er det heller ikke værre. Begge har altså været med til at holde nullet i 5 kampe i træk nu og vundet 4, to stor sejre. Come on...

Tror højst vi kommer til at se Links og Diks i glimt i efteråret - det er til forår de folder talentet ud.

Rygaard spiller fantastisk i dag mod Bif, ser ham stadig gerne i AGF. selvom jeg er mest til spillere under 25. Men han kan passende tage Mikkel Damsgaard med sig haha m.f.

Blume gør det nu godt dog - og bliver også spændende at se Jon Dagur igen om han kan blive en kreatør med stærke defensive evner også. Links kunne også være vores kreative mand til at sætte spillet med tiden måske....

Hvis vi endelig skal tale om mangler synes jeg mest de ligger i at vi ikke har en Rygaard-Sana type med (lidt i Blume). Og vi mangler også angriberne scorer regelmæssigt (som PM gjorde i foråret).

Sabbi og Babayan var også stærke i dag - også gode i defensiven mod FCK. Det er vigtigt når det skal fungere som hold. Synes Babayan er lidt overset (selvom han ikke har scoret i år - sidste år var han indblandet i mål i hver anden kamp næsten) pga fokus på Sabbi, som naturligvis er et hit og vild speed.

Svar #49
Bundu har nok ikke nogen stjerneløn, og han vil kunne sikre sig en stjerneløn i AGF, måske sign on fee, resten af året/sæsonen eller hvornår han nu bliver solgt. Kan også godt være Bundu gerne vil vente et år med at skifte for at lære noget mere.

Plus sikkerheden med en ny 4-5 års kontrakt til super god løn, hvis han nu bliver skadet i morgen. Om det så er nok til at han sætter navn på en ny kontrakt er måske ikke sikkert....

Simple Audio Video Embedder