Spring til hovedindholdet
Emne: kamptråd 19/20; AGF - AaB søndag d. 15.09.2019 kl. 12.00 (Læst 4063 gange) forrige emne - næste emne

Sv: kamptråd 19/20; AGF - AaB søndag d. 15.09.2019 kl. 12.00

Svar #50
Der vil stensikkert være bundklubber i PL, som er desperate efter offensive forstærkninger til januar og for dem vil 5-6 mill. pund ikke være skræmmende.
De største Championship hold vil også kunne være med.

Bundu har den klare fordel, han har boet i England, det betyder en hel del især midt i sæsonen, hvor der ikke er tid til en tilvænningsperiode.

Jeg tror heller ikke på en forlængelse, men med en god lønforhøjelse og lovning på et skifte når et interessant tilbud dukker op, kan det da ikke udelukkes, PC kan få en forlængelse i hus.
Som Bundu spiller er sandsynligheden nok bare nærmere, han er væk til vinter eller senest til sommer.
Penge er ingen garanti for succes, men det er en forudsætning.

Svar #51
Naturligvis viser Bundu noget særligt i dag. Men det er Backman der  igen gør forskellen. Der er kun en kejser.i GF, så lad os blot sige kong Nicklas. Hvilken kaptajn!!
55 år med AGF-i tykt og tyndt!

Svar #52
På Superliga.dk er der statistik på kampen i går.
Jeg er egentlig lidt overrasket over at se, at AaB vandt flest dueller. Nøgletallet, som jeg se det, må være antallet af erobringer - vi tog simpelthen bolden fra dem langt, langt flere gange, end de tog bolden fra os. Og boldtab er bare noget møg for ethvert forsvar, fordi man i sagens natur bliver fanget i ubalance...

AGF - AaB | 3F Superliga
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #53
Og boldtab er bare noget møg for ethvert forsvar, fordi man i sagens natur bliver fanget i ubalance...

AGF - AaB | 3F Superliga
Jep - især når vi har Bundu, som jo er livsfarlig når han får front mod mål i en omstilling.

Fik set hele kampen igen i ro og mag i går aftes (så kun 1. halveg live). Er nok tæt på at have NP som min MoM. Hold op hvor kommer han i vejen for meget og samtidig skiller han sig ekstremt godt af med bolden. Rent spillemæssigt er han en klar opgradering på 6'er-positionen ift. Stage. I det hele taget var den centrale trekant med NP, Amini og Blume virkeligt stærke både i presset, når vi stod dybt og i boldomgangen. Det er nok det bedst spillende AGF-hold jeg har set siden vi havde den korte opblomstring under ER. Men krydret med en ultra solid defensiv er det godt nok en svær cocktail for modstanderne.

I øvrigt også en virkelig god kamp af PM, selvom det utroligt nok ikke blev til mål. Første mand i presset og fandt nogle virkeligt gode positioner i feltet. Var bare uheldig med at blive blokeret på to forsøg der ellers ville være gået i mål. Og så blev der begået to straffespark imod ham.

Svar #54
@ stone cold .... Whot, ja det viser jo at statistik nogen gange er en sjov størrelse, for det så da ud som om AGF var stærkeste i duellerne. I hvert fald synes jeg vi fik lagt meget af spillet på deres bane og vi mest farlige, selvom Kusk og Van Wert også var.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #55
Vi er blevet nærmeste umulige at skabe chancer imod. Prøv at tænke tilbage på de fem clean sheet-kampe: SønderjyskE, Horsens, Brøndby, Esbjerg og AaB.

SønderjyskE har nogle skud fra kanten af feltet og lige udenfor feltet. Et eller flere kan faktisk godt gå ind, men de fleste er udenfor rammen, og resten tager William. Men SønderjyskE spiller sig ikke frem til noget tæt under mål.

De fire andre hold skaber intet, som i absolut intet. Wilczeks hovedstød over mål og Kusks langskud på overliggeren i går er alt, der i dag kan findes i tv-højdepunkterne.

Bliver vi sådan her ved, går vi meget, meget sikkert i top-6. Og så burde vi endda have haft fire point mere, tre mod Lyngby og et mod FCM. Med de fire point i skabet havde vi nu været to foran Brøndby, og vi havde pustet FCK i nakken.

Det er svært at bevare pessimismen, og holder vi nullet igen i Odense, så tangerer vi ikke bare ligarekorden, vi vinder også kampen. For vi skal også nok få scoret derovre.

Svar #56
Vi kunne nu godt have tabt mod Esbjerg. De var med afstand det bedste hold i 1. halvleg og kunne godt have ført med et par stykker. Synes nu heller ikke, vi burde have haft 3 point mod Lyngby ud fra kampens forløb.

Alt i alt er de 14 point, vi har skrabet sammen fair nok.

Svar #57
Og boldtab er bare noget møg for ethvert forsvar, fordi man i sagens natur bliver fanget i ubalance...

AGF - AaB | 3F Superliga
Jep - især når vi har Bundu, som jo er livsfarlig når han får front mod mål i en omstilling.

Fik set hele kampen igen i ro og mag i går aftes (så kun 1. halveg live). Er nok tæt på at have NP som min MoM. Hold op hvor kommer han i vejen for meget og samtidig skiller han sig ekstremt godt af med bolden. Rent spillemæssigt er han en klar opgradering på 6'er-positionen ift. Stage. I det hele taget var den centrale trekant med NP, Amini og Blume virkeligt stærke både i presset, når vi stod dybt og i boldomgangen. Det er nok det bedst spillende AGF-hold jeg har set siden vi havde den korte opblomstring under ER. Men krydret med en ultra solid defensiv er det godt nok en svær cocktail for modstanderne.

I øvrigt også en virkelig god kamp af PM, selvom det utroligt nok ikke blev til mål. Første mand i presset og fandt nogle virkeligt gode positioner i feltet. Var bare uheldig med at blive blokeret på to forsøg der ellers ville være gået i mål. Og så blev der begået to straffespark imod ham.

Det var vel også den første kamp hvor offensiven fungerede rigtigt godt med NP på banen, det ser ud til at der er blevet afstemt nogle ting i landskampspausen. Desuden får han heller ikke et gult kort hver gang han spiller længere, så der må være nogle afstemninger defensivt, der gør at han heller ikke er nød til at trække i nødbremsen mere.

Svar #58
Synes det var noget tilfældigt det EfB fik mod os, men ja vi spillede kedeligt og halv ringe. Fint med 3 point der, men må være udviklingspunkt at spille bedre i sådanne kampe (som mod bif og AaB.

Ja hvis EfB havde fået 3 point mod os var Lammers nok ikke blevet fyret. Siger alt om marginaler i fodbold...

Sidste års nr 3. Og alle hold undtagen Hobro i ligaen har haft deres store sæson i i top 6 (Hobro en 7. plads og tæt på)
Så jeg falder ikke på halen hvis AGF bliver 3-6 i år. Bevars det vil være fantastisk. Det får mig dog ingenlunde til at sige at nu har vi holdet eller DN skal have lang kontrakt. Det skulle Lammers også eller David i Lyngby og sæsonen efter var de ordinære. DN så det også og skiftede til AGF.

Den store kunst at er gøre det to år i træk. Blive deroppe.
Hvid i hjertet siden 81 - hvor Henning Jensen kom fra Gladbach, Real Madrig og Ajax til AGF for at vinde 4. guld i 4 ligaer. Uhørt dengang. I 82 førte man i sommerpausen med 13 point (2 point/sejr), men smed det vildt nok. Tabellen lyver faktisk ind i mellem. AGF var klart bedst.

Svar #59
 Enig. Vil dog stadig mene der bør forlænges et par år med David, hvis vi fortsætter formen frem mod vinterpausen.

Svar #60
Enig. Vil dog stadig mene der bør forlænges et par år med David, hvis vi fortsætter formen frem mod vinterpausen.
Enlig svale gør ingen sommer, men han skal selvfølgelig som minimum have muligheden for at vise at han kan starte en flok hvis det går godt i år.

Svar #61
 Enlig svale gør ingen sommer, men han skal selvfølgelig som minimum have muligheden for at vise at han kan starte en flok hvis det går godt i år.
Havde han haft et år mere tilbage af hans aftale var jeg helt enig. Men i og med den udløber næste sommer er man tvunget til at agere. Går man ind i vinterpausen med sportslig succes uden der bliver forlænget ser det sgu underligt ud og sætter klubben i en virkeligt dårlig situation.

Svar #62
+1.
Jeg synes at holdet kontinuerligt har udviklet sig under DN. Bevares, nogle gange er der gået en rum tid med mange kampe, hvor man ikke rigtigt har kunnet se at de trænede mellem kampene. Men kun for pludselig at komme ud med et nyt udtryk.
DN har udtalt at det her hold efterhånden er ret komfortabelt med mange typer kampe: de låste, de åbne, stå højt, stå lavt... Det synes jeg han har ret i, og det er i høj grad hans fortjeneste, at vi er blevet så trælse at spille mod.

Jeg synes vi skal forlænge med ham. Kontinuiteten er ét argument. Den stabile udvikling og det faktum, at vi ikke slår op i banen under DN er et andet argument. Det vigtigste argument for mig, er dog dette, at vi de sidste to sæsoner har været i spil til top 6 i stadig længere tid, og at vi i nedrykningsspillet gjorde kort proces. Kurven synes at fortsætte i opad i år, og derfor synes jeg, at DN skal have mere tid til at gøre sit arbejde.

Det er ikke længere bare en optisk illusion - sværdet rykker sig!
"Hold kæft, Glen. Hold kæft!" - David Nielsen, 18 april 2019

Svar #63
Enig jeg er også med på at forlænge 1-2 år, men nu bare ikke noget med 3-4 års kontrakter så vi laver en Peter Sørensen. Tror dog David er mere holdbare, da han næppe er typen der lægger sig ud med hele truppen som PS - selvom dem ikke har været i varmen eller villet væk har der ikke været de store problemer omkring (BDS, Spelmann, Riel, Junker). De har gryntet lidt men ikke mere end forventet... snarere tværtimod.

Svar #64
Enig jeg er også med på at forlænge 1-2 år, men nu bare ikke noget med 3-4 års kontrakter så vi laver en Peter Sørensen. Tror dog David er mere holdbare, da han næppe er typen der lægger sig ud med hele truppen som PS - selvom dem ikke har været i varmen eller villet væk har der ikke været de store problemer omkring (BDS, Spelmann, Riel, Junker). De har gryntet lidt men ikke mere end forventet... snarere tværtimod.
Jeg tænker 2 år er optimalt. Det signalerer god tro på det fortsatte projekt og giver tid for David til at bygge på. Om der så senere skal forlænges mere end det kan jeg være i tvivl om. Efter 5 år kan det sagtens tænkes at begge parter trænger til ny luft og inspiration uanset hvor godt det er gået.

Svar #65
Jeg er helt klart mest til at tage et år ad gangen, men 100% enig at det næppe er noget DN synes er fedt og der er også noget signalværdi i det ift omverdenen, spilllere, sponsorer alle. Så ingen tvivl det bliver 2 år. Frygter længere.

Men kunne løses smart med en funktionnær kontrakt, der siger DN er vores mand på ubestemt tid.... (hvis DN ellers vil, men flere har lavet en sådan før, fx Troels Bech).

Hvis DN gør det godt kan jeg sagtens se ham længere end 5 år, selvom jeg er med på din pointe og er rigtig nok. Men Ståle har været hhv 5 og nu 6 år i FCK og synes ikke det er slidt op - med to års pause. Bo Henriksen var 7 år i Brønshøj og været 5 år i Horsens. Ser egentlig bare deres lange ansættelser med kontinuitet som en styrke.

Peter Rudbæk var 6 år i AaB (1 ophold) og 7 år i AGF - med 3-4 år i Viborg ind i mellem, og skulle vel aldrig være blevet afsat før den dag han ikke orkede længere.

Ikke vi skal ud i en Guy Roux der var 44 år i Auxerre, men faktisk gik klubben ned efter han forsvandt.... og kommer vel aldrig tilbage i bedste række igen, hvor det blev til guld og europa succes for en klub på størrelse med Sønderjyske.

Jeg vil bare gerne se DN kan holde AGF i top6 to år i træk (eller to af tre år) før jeg for alvor tror på han er manden....

Svar #66
Havde han haft et år mere tilbage af hans aftale var jeg helt enig. Men i og med den udløber næste sommer er man tvunget til at agere. Går man ind i vinterpausen med sportslig succes uden der bliver forlænget ser det sgu underligt ud og sætter klubben i en virkeligt dårlig situation.
Til vinter har man sikkert også en ret god indikation af hvor det bærer henad. Det er næppe afgjort i den ene eller anden retning, men man kan sige at hvis vi ligger nogenlunde sikkert i top-6 til den tid, bør det næsten give en sæson mere at prøve i selvom det så alligevel kikser i slutningen af grundspillet i foråret. Der kan komme lidt udskiftning i truppen der. Hvis det endelig er tror jeg såmænd også godt man kan vente til grundspillet er slut, man skal bare være klar omkring at der er en eksamen der, men det er bedre at forlænge hvis det ser godt ud, man skal bare være indstillet på at han starter sæsonen efter også selvom det alligevel kikser (med mindre det falder fuldstændig sammen.)

Svar #67
Ved vi overhovedet om DN, har lyst til at forlænge?

Kunne det tænkes, han selv synes, han er parat til noget større (udlandet?) eller bare noget andet? Det kunne også tænkes, han er ved at køre træt i det. Som også medier og eksperter har bemærket, så virker DN ikke længere så kæk i interviews som tidligere. Måske det skyldes udbrændthed eller bare en mere seriøs udgave af DN, jeg ved det ikke, men han vil jo ikke være den første AGF træner, hvor presset tærer på en.

På Twitter har Schobye skrevet, JA har en "management by fear" stil, står det til troende, vil det være naturligt, at en medarbejder ikke i længden kan holde til det.
Spekulation, javel men igen det er ikke sikkert en manglende kontraktforlængelse skyldes klubben.

Svar #68
Problemet med Bundu er, at han til vinter kun har 18 måneder tilbage af sin kontrakt.
Det er svært at lave crazy money på en spiller med en så kort kontrakt.
Så hvis en PRL-klub bliver hooked på at hente ham, så venter de gerne 1½ år for at spare at betale en transfer? Det tror jeg ikke på. Holder Bundu tilnærmelsesvis form resten af efteråret, så vil der være flere potentielle købere og prisen skal nok komme op. Men PC må da gerne lokke Bundu med en lønforhøjelse og forlængelse af kontrakten allerede nu.

Jeg sagde ikke umuligt.

Jeg tror til gengæld ikke på en forlængelse. Hvad skulle Bundu få ud af det?
Det vi alle frygter, en klausul i en ny kontrakt, hvor vi skal sælge hvis klubber byder klausulens beløb eller højere, det er set så mange gange desværre rundt omkring. Så må det jo så blot være op til PC at sætte frikøbsklausulen hvis det skulle ske, så højt, at kun engelske pl klubber kan byde dette 😁

Svar #69
Den her fungerede meget godt i går 8)  8)

Twitter

Ps: Kan man indsætte en twittervideo direkte?

Svar #70
Selvfølgelig skal vi forlænge med David – hvis vi kan. For det kan jo meget vel være rigtigt, at klubbens vilje til at forlænge efterhånden er større end Davids.

Det tror jeg dog alligevel ikke. For sværdet er kun på vej op af stenen, men vi er der ikke endnu. Som jeg forstod David i sin tid, er vi der først, når vi ikke bare igen får medaljer og/eller er med i Europa, men også er det ret kontinuerligt. Og som jeg opfatter David, siger han ikke sådan noget for sjov. Det siger han, fordi han er mere end almindeligt fast besluttet på at virkeliggøre det.

Svar #71
Ved vi overhovedet om DN, har lyst til at forlænge?

Kunne det tænkes, han selv synes, han er parat til noget større (udlandet?) eller bare noget andet? Det kunne også tænkes, han er ved at køre træt i det. Som også medier og eksperter har bemærket, så virker DN ikke længere så kæk i interviews som tidligere. Måske det skyldes udbrændthed eller bare en mere seriøs udgave af DN, jeg ved det ikke, men han vil jo ikke være den første AGF træner, hvor presset tærer på en.

På Twitter har Schobye skrevet, JA har en "management by fear" stil, står det til troende, vil det være naturligt, at en medarbejder ikke i længden kan holde til det.
Spekulation, javel men igen det er ikke sikkert en manglende kontraktforlængelse skyldes klubben.

Det som Jan Schouby siger om JN, skal behandles meget kritisk, han kan virkelig ikke fordrage ham.

Jeg falder i udgangspunktet heller ikke på halen over klare 3-0 sejre over AaB og BIF, men er mere fokuseret på de taktiske evner i trænerteamet. Et godt trænerteam kan i udgangspunktet måles på to parametre, dels mandskabsbehandlingen, og dels de taktiske evner. Jeg tror ikke at der er nogen der kritiserer DN og teamets mandskabsbehandling, man kan dog frygte at den slider for meget på spillerne i længden, og det er måske derfor han er begyndt at ændre sin fremtoning lidt.

De taktiske evner har jeg derimod været mere usikker på, i den seneste Mediano udsendelse, blev det nævnt at DN er god til at omgive sig med folk i trænerteamet der kan kompensere for hans egne mangler, eller varetage de dele som DN ikke finder interessant, dette er gen ansættelsen af Friis et godt eksempel på. Jeg synes at vi senest har set trænerteamet fejle stort taktisk mod Lyngby (hvilket de også erkendte), men derimod vinde på taktikbrættet over såvel BIF, som EFB og senest AaB, dette gør at jeg er ret tryg ved at give ham 2 år mere. Jeg kan dog godt forstå, hvis man venter til efter OB og FCN kampene med en ny kontrakt, da disse modstandere også har en trupsammensætning der er på højde med (eller over) AGFs. Så gode resultater her, må kunne give sikkerhed for at det nuværende trænerteam også er det rette på taktik siden.

Svar #72
Jeg tror som sådan ikke der er noget hastværk for at forlænge aftalen, hverken hos PC eller DN. Tror al fokus har været på transfervinduet og så kan man stille og roligt starte en dialog op nu her, hvis begge parter er interesserede. Og hvis begge parter gerne vil forlænge og ikke har urimelige økonomiske krav kan det nok hurtig falde på plads.

Svar #73
Den her fungerede meget godt i går 8)  8)

Twitter

Ps: Kan man indsætte en twittervideo direkte?

Hmm....man kan indsætte et direkte link, men det åbner sig ikke som en video herinde, som man ser det med youtube:

http://twitter.com/i/videos/1173515981848813569

Svar #74
David og Ruben Selles er et team, hvor David er indpiskeren og Selles taktikeren. David er varmblodig, Selles er analytisk og klinisk. De har den største respekt for hinanden og er enige om, at de afbalancerer hinanden, fordi de begge har spidskompetencer på de felter, hvor den anden er svagere.

Selles er undervurderet eller overset, det er måske mere præcist. Men Stiften lavede en længere, åben og frit tilgængelig historie på ham, da han havde været ret kort tid i klubben. Her fremgår det meget tydeligt, at spillerne hat kæmpe respekt for den faglighed og innovation, som Selles bringer til bordet.

Forlænger vi ikke med David, tror jeg, at vi må se i møde, at Selles også smitter. Så vil vi (i hvert fald som tingene tegner sig nu) have smidt stor værdi på gulvet netop som den var begyndt at vise sig. Og så er det forfra igen. Det må bare ikke ske, og det mener jeg ikke kun, fordi vi nu har vundet fire i træk. Det her har jeg hele tiden ment.

Simple Audio Video Embedder